Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Un jurnal de bord pt Laguna 1.5 DCI?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
sserban22
Un jurnal de bord pt Laguna 1.5 DCI, cred ca ar fi util, evident din cei care au asa ceva.Consum, acceleratie, pb, etc.Eu sunt un posesor de Laguna 2 si as vrea sa stiu dc se merita un upgrade la L3, si in special la Motorizarea 1,5 dci, care pare a fi in specificatii tehnice la fel cu vechiul 1.9dci.
didiland11
rulaj 8000km. pe ultimii 2500km (in ro) consum 6.6% la o viteza medie de 50km/h.
amortizoarele sunt un compromis reusit intre sportivitate si confort urban. in principiu foarte multumit de tinuta de drum, acceleratie decenta, franare brutala la 160km/h fara emotii.
am avut un grieras undeva sub magazia cd care a disparut singur. in afara de faptul ca arata bine, trapa este nefolositoare (daca e soare nu e destul de heliomata pt a nu te bate soarele in cap, daca mergi cu ea deschisa face zgomot de la 50km/h).
sserban22
Din ce spui consumul e cam la fel cu vechiul 1.9dci, mai elocvent era poate sa faci consumul pe regim urban /extraurban, zgomotul interior se simte din cauza motorului?
didiland11
ce pot sa ti spun....in comparatie cu laguna2 de 1.9 e sigur mai silentioasa. urban am intre 8.5-9.5 in fct de trafic si extraurban am scos un 5.8 L% mergand pana in 110km/h, dar si un 7.4 mergand, destul de multi km intre buc-iasi, usor peste 150km/h.
korn
Noua nu cred ca mai gasesti L3 1.5 Dci, in Romania, ea nu mai apare pe oferta mai multor dealeri. Eu totusi, recomand motorul de 2.0, asta de 1.5 Dci are destul de multe momente, mai ales extraurban cand isi cam tradeaza originea loganistica(este acelasi motor de logan). In rest o masina foarte reusita la banii ei!
sserban22
E adevarat ca motorul e mic ca litraj, totusi specifatiile tehnice sant la fel ca 1.9dci, care se descurca binisor, ca reprize si consum.Motorul 2dci, sigur are performante mai bune ca cel de 1.5, dar si consumul de motorina sare cam binisor zic eu. Ramane de vazut in timp, dc 1.5dci-ul va fi fiabil dupa 150k-200k, din cate stiu turbina e cu geometrie variabila si sant cam multe turbine de genul asta care pun pb. dupa 100k. Multumesc didiland11 pentru cele postate, si astept si alti posesori de L3 cu motor 1.5dci sa -si expuna impresiile .
ciobanucos
AM 45.000km - ma preg de revizie.
Masina este silentioasa.
Motorul nu te lasa, daca stii sa il folosesti. Normal ca la 90KM/h in treapta 6, nu trage la fel ca un 2.0dci, insa nu e logan, taticu.
Daca citesti si vezi ceva video pe net, pe la nemti si englezi, e alegerea cea mai buna pt ei, chiar daca "trebuie sa schimbi vitezele mai des".
Iar motorul de 1.5dci pe L3, a fost testat 1-2 ani pe M2f2(1.5 105CP) si este foarte bun.
Cel putin mie mi se potriveste. Eu drive testul l-am facut cu 2.0dci, deci stiu cum merge si ala. Am cosum de oras - bucuresti - 5.9% - nu conduc sportiv in oras, dar nici ca melcul.
Iar consum extern: Buc. - Vienna - Buc. - 5.3, mergand cu maximul legal.
sserban22
Felicitari pt achizitie, si eu cred ca faceam aceiasi alegere in ceea ce priveste motorizarea, cred ca este suficienta pentru traficul si drumurile noastre, in final daca vrei sportivitate si nu confort, faci alta alegere, eu unul aleg confortul.Nu ai precizat de cat timp ai masina.....45k e ceva............... fara probleme.M-a impresionat consumul, eu cu 1.9 dci de pe L2 n-am iesit sub 8% consum in Buzau.Faptul ca e mai fiabila ca L2 ma face ca in anul urmator sa caut o L3 pe motorizare 1.5dci adusa din afara.
ciobanucos
am cumparat masina in 2008 in mai parca... chiar in luna in care a aparut in Romania. aprilie sau mai, nu mai stiu exact. Am mers mult de tot prin tara si prin afara tarii, mai putin prin Bucuresti.
Geometria variabila ne ajuta sa avem ceva mai mult cuplu si pe plaja de turatii mai mare, in functie de ce necesitati apar. Este in lucru un motor de 1.6dci cu 130, cu ceva mai multe features. am inteles ca va intra pe masini din 2010.
rdcristi2
105 CP pt. mine este suficient pentru traficul si drumurile noastre,
pt. sportivitate ar trebui ceva la 150 CP.
in treapta a III-a la 2400 de ture in oras pt. maxim 60 Km/ora cum prevede legislatia este ok. si pt. turbina.
mai rau este cand prinzi coloana sub 50 Km/ora. sau mai rau sub 30 Km/ora
diesel_power
Este cineva informat despre motivul pt care nu se mai comercializeaza in romania motorul 1.5dci ? Mie mi se parea un compromis bun pt confort si consum redus.

Din cate Lagune 3 vazute pe strada o buna parte aveau pe luneta logo-ul eco2, deci nu cred ca vanzarile sa fi fost problema.
collinro2
Am intrebat eu la dealer, se comercializeaza, dar numai pe comanda, nu mai sunt pe stoc, din cauza crizei... Deci, se asteapta doua luni si canci discount, cel mult 1000 euro.
sserban22
Cine si-a facut consumul pe oras cu motorul de 1.5?Dar real..............am vazut mai sus un consum de vreo 6% in Buc...............greu de crezut, de aceea mai astept si pe altii sa posteze cat au scos in trafic urban ..
korn
Eu am scos sub 8% in oras, dar in mod sigur peste 6.7%. Sub basme ce spun ei acolo in fisa tehnica! Cel putin 1% mai mult extraurban si 2% urban!
ciobanucos
nu spun basme, dar daca mergi in tari civilizate, vei vedea ca atata scoti.
in bucuresti nu reusesti nicodata.
korn
QUOTE(ciobanucos @ 11 Oct 2009, 15:37)
nu spun basme, dar daca mergi in tari civilizate, vei vedea ca atata scoti.
in bucuresti nu reusesti nicodata.
*



Vrei sa spui ca Bucurestiul nu este civilizat? Ai fost vreodata in Paris sa vezi trafic acolo?
Totusi este mai civilizat ca Slatina, Potcoava si Piatra Olt!
sserban22
Noi traim in Romania, deci referirile le facem la situatia actuala si daca tot postati , treceti datele reale.
ciobanucos
sa revin. uite, dupa 2 saptamani de mers numai in bucuresti, la ore de trafic, adica la 9.00 dimin si la 18.00, am scos 6.5L.
asta fara sa incerc sa conduc agresiv, ci doar cum impunea traficul.
In viena am stat 2 sapt. si nu mi s-a intamplat asa ceva. Am scos 5.4, asa cum scrie la carte pt motorul meu.

15 Oct 2009, 09:41:
@ KORN nu inteleg faza cu slatina sau piatar olt sau etc? Please explain yourself

15 Oct 2009, 09:44:
@KORN - nu am ajusn la Paris, doar la Lion, si acolo era ok traficul
korn
QUOTE(ciobanucos @ 15 Oct 2009, 08:40)
<span class='edit'>15 Oct 2009, 09:41:</span>
@ KORN nu inteleg faza cu slatina sau piatar olt sau etc? Please explain yourself

<span class='edit'>15 Oct 2009, 09:44:</span>
@KORN - nu am ajusn la Paris, doar la Lion, si acolo era ok traficul
*



Este foarte simplu. Eu am o relatie speciala cu acest oras in care am trait toata viata. Nu stiu de ce isi permit unii sa-l considere necivilizat, dar totusi vin in patru labe sa isi faca un rost pe aici. De ce nu suntem lasati noi asa necivilizati si suntem criticati la tot pasul....

Nu am nimic cu orasele astea, doar faceam o inferenta pe baza numarului tau de inmatriculare si spuselor tale. Glosam, sa zic asa!

Oricum, eu zic sa ne limitam discutia la cele spuse pana acum. Tu ai inteles frustrarea mea, iar eu ca Laguna iti consuma exagerat de mult in Capitala.
sserban22
Consum urban (l/100 km) 6.1
Consum extraurban (l/100 km) 4.6
Consum mixt (l/100 km) 5.1
Astea sant datele constructorului in ceea ce priveste consumul L3.
Sa inteleg ca ai scos un consum de 6.5 in BUC, ........banuiesc ca ai resetat calc de bord.........sau te referi la un consum mixt?.Parca e prea frumos ca sa fie adevarat 6.5 /100 in BUC...........
ciobanucos
am resetat calc cand am facut plinul in bucuresti si de atunci pana acum nu am mai iesit din oras. deci 6.5L e mediul pt urban.

@KORN - nu me deranjeaza ca consum atat in oras. E oricum un cosum foarte mic, iar cand ma refeream la conditiile necivilizate, ma refeream la infrastructura de peste tot din tara si la modul in care soferii romani conduc.(mai ales cei din bucuresti - unii).
La fel de urat mi s-a parat in primele 2 zile cand am stat in Praga, insa acolo as avea scuza ca nu eram obisnuit cu orasul.
Modus
QUOTE(ciobanucos @ 20 Oct 2009, 14:21)
modul in care soferii romani conduc.(mai ales cei din bucuresti - unii).
*



Nesimtirea din traficul bucurestean o gasesti peste tot in tara.
rdcristi2
QUOTE(korn @ 11 Oct 2009, 15:00)
Eu am scos sub 8% in oras, dar in mod sigur peste 6.7%. Sub basme ce spun ei acolo in fisa tehnica! Cel putin 1% mai mult extraurban si 2% urban!
*



consumul este real pentru urban
aceasta plaja cuprinde start din punctul A si stop in punctul B cu variabilele implicite.
viteza medie indicata la bord spune totul, undeva la 21 Km
Rhyno
Pentru mine consumul este inca un mister.

La 9000 km, un consum de 10% in Bucuresti mi se pare f mare pt motorasul in cauza. (consum verificat computer de bord vs plin la pompa).

La drum lung pare ok, cu o medie de 6,1% pe un traseu, Bucuresti - Munchen-Bucuresti. (viteza in limitele legale).

O posibilitata ar fi regenererea FAP, dar ramane de vazut. Ar fi o explicatie pt scurt timp / cateva zeci de minute.
ciobanucos
Salut!
Eu am avut problema asta cu primii 5000km, cand consuma ceva mai mult, un 6-6.5 extraurban.
Apoi consumul a revenit la 5.4 Buc.-Praga-Viena-Buc.(inclusiv mers prin orasele respective). Dupa cum am spus, in Bucuresti, acum, consuma mai mult, din cauza traficului.
Ce vrei sa zici cu FAP? Eu stiam ca noi nu avem FAP. In Romania FAP este doar pe 2.0dci CVA
neptune
tipa de la serus mi-a zis ca gt line 2.0 dci, cutie manuala, are fap

edit: nu-l vad in cartea de identitate a masinii
tse
QUOTE(neptune @ 28 Oct 2009, 23:51)
tipa de la serus mi-a zis ca gt line 2.0 dci, cutie manuala, are fap

edit: nu-l vad in cartea de identitate a masinii
*



Uita-te sa vezi daca este euro 4 sau euro 5
In rubrica notata K, ultimul grup de cifre reprezinta norma euro, la mine este 04.
Pentru ca nu am FAP. Daca GT-line este mai noua, se poate sa aiba.
Avani
@'ciobanucos: ti se pare mare consumul de 6.5 l/100 km urban ? Tu glumesti sau vb serios ?!

Sa scoti in B cu masina aia 5.9l/100 km mi se pare imposibil, mai ales in intervalele alea orare.

Serios, cred ca ai o problema cu CB....
cj98czh
QUOTE(Rhyno @ 28 Oct 2009, 06:28)
La 9000 km, un consum de 10% in Bucuresti mi se pare f mare pt motorasul in cauza. (consum verificat computer de bord vs plin la pompa).

La drum lung pare ok, cu o medie de 6,1% pe un traseu, Bucuresti - Munchen-Bucuresti. (viteza in limitele legale).
*




Nu stiu de ce sunt convins ca motorul 2.0dCi ar scoate cam aceleasi consumuri....

1.5 dCi mi se pare un motor mult subdimensionat pt. ce are de carat.....
sserban22
eu pe L2 am 1.9 , 79kw, care la performante, pe hirtie e cam la fel cu 1.5dci..........mi se pare ca se descurca f bine .......nu e subdimensionat , .............eu nu am mers cu 1.5, asa ca astpt opinii de la cei care au putut face comparatie.......
Modus
Dar tu ai un cuplu mai bun, de 270 de Nm, fata de 240 Nm la 1.5 dCi.
sserban22
De acord, totusi acceleratia 0-100km/h este la fel, viteza maxima la fel, unde este diferenta, ar trebui ca masinile sa aiba un comportament identic si in ceea ce priveste reprizele.
mondeo.ro
Fals.
Depinde de plaja de turatii in care se face simtit cuplul motoarelor.La capitolul reprize cred ca va castiga motorul de 1,9l.


PS:Devin tot mai interesat de Laguna III. tongue.gif biggrin.gif
ciobanucos
daca nu ma insel, la 1.5 cuplul maxim e prins pe la 1900-200 ture(parca asa scrie in carte) - si in mare proportie e prezent(80-90%) intre 1600 si 3400 ture. Eu zic ca e suficient. CIne vroia motoare mai mari, isi lua 2.0, nu?
Ganditi-va ca vor sa lanseze un motor de 1.2 si unul de 0.9 l, cu 60-80 CP?!?!?
zizu
de ce au scos motoarele astea si pun numai pe ala de 2litri stie cineva
didiland11
Azi am facut revizia de 15.000km. Mi s-a spus ca trebuie sa revin pt a-mi schimba si o piesa pe la turbina(nu o aveau pe stoc), piesa care cedeaza la toate dci de 1.5 de pe lagune. Stiti ceva despre asa ceva?
pcs
Cu ce ar fi diferit un 1.5 dci de pe Laguna de un 1.5 dci de pe Megane, la aceeasi putere? Nu ar trebui sa fie piese identice?
korn
QUOTE(didiland11 @ 17 Dec 2009, 20:02)
Azi am facut revizia de 15.000km. Mi s-a spus ca trebuie sa revin pt a-mi schimba si o piesa pe la turbina(nu o aveau pe stoc), piesa care cedeaza la toate dci de 1.5 de pe lagune. Stiti ceva despre asa ceva?
*


Da, si mie mi s-a schimbat piesa respectiva. Este un furtun mare care face legatura intre intercooler si turbina, sau sa zicem un furtun cu o teava. Este usor de recunoscut, pentru ca este acel tub de inox cand deschizi capota. Intreaga operatiune dureaza 15 minute si implica doar desfacerea unor clipsuri.
CristiA.
Interesant este faptul ca eu am facut si revizia de 30000km si nu mi-a schimbat aceea"piesa"...deci sa inteleg ca nu cedeaza chiar asa de usor.
ciobanucos
nu se schimba cand se strica! eu am fost primul care a avut aceasta problema si abia dupa 1 an de teste, Renault a dat un Ordin Tehnic de Schimbare, cum vine omul cu L3 1.5 in service Renault, cum ii programezi inlocuirea.
Acele furtune de cauciuc care leaga tubul de inox la capete cedeaza usor - se crapa. Acum au pus ceva dintr-un material mult mai gros.

cand am facut acum cateva luni revizia de 45k, mi l-au schimbat de urgenta la SERUS.
E un lucru foarte bun ca corecteaza BUG-urile rapid.
didiland11
Ca sa lamurim tot poporul, azi mi-a fost inlocuita. Vorbim despre cel mai gros ”burlan” din foto.
ciobanucos
dap, exact acela este.
bahrim II
dar totusii care este mai bun , 1.9 sau 1.5 ?
ciobanucos
In opinia Renault si a mea, e clar ca 1.5 revizia noua, cu 110 cp.
El a fost facut sa inlocuiasca mai vechiul 1.9 prin metoda downsize. Rezulta un motor aproape la fel de puternic, sau chiar mai puternic, cu o cilindree mai mica.
Veti vedea in 2010-2011 motoarele de 1.2 benzina cu 90 CP. acum sunt in teste.
Anul 2010 va aduce si motorul 1.6 DCI cu 130 cp. La fel si tehnologia TCE pe benzina.
eu sunt foarte multumit de motorul 1.5 de pe L3. Am facut drive test cu 1.5 si cu 2.0 dci si mi-au placut ambele.
Insa 1.5 e suficient pentru mine pe L3. Daca vreau super sportivitate, imi iau Laguna GT.
neptune
QUOTE
Insa 1.5 e suficient pentru mine pe L3. Daca vreau super sportivitate, imi iau Laguna GT.


Nu te supara, dar fraza asta pare repetata... happy.gif
sserban22
Depinde si de cuplu care il vor avea........
ciobanucos
QUOTE(neptune @ 23 Dec 2009, 12:32)
Nu te supara, dar fraza asta pare repetata...  happy.gif
*



nu înțeleg La ce te referi? mie îmi este suficient un motor cu 110 Cp si 240 nm
neptune
Ok, scuza-ma pt afirmatia mea. Mi s-a parut ca ai fi zis ca degeaba ai lua 2.0, cand 1.5 e mai mult decat suficient.
s_j_teo
Cu,consumul cum stai?
ciobanucos
cu consumul, binisor
De ex, toamna - sfarsit de octombrie - Buc-Praga-Viena-bucuresti am avut 5.3L/100km,cu mers cu viteze legale maxime.
In oras(Bucuresti) - luna asta am facut numai drumuri de alergatura, scurte, prin oras, fara iesiri in afara, si am avut 7.6L.

Cum nu prea folosesc masina in Bucuresti - lucrez aproape de casa - sunt multumit de consumul mixt sau extraurban. Cel urban(de bucuresti) - nu poate fi coborat prea mult din cauza traficului si stilului de condus pe care ti-l impune orasul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.