Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA ELECTRA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
membru_DC
plecand de la articolul din automarket cu Dacia Grand Sandero Hybrid Utility Vehicle unde se vorbea de Dacia Electra, am dat pe google un search dupa Dacia Electra , un alt proiect de la Universitatea din Pitesti prezentat la Salonul de la Monaco in luna martie a acestui an, si iata ce am gasit: [attachmentid=1627546482]
[attachmentid=1627546488]
[attachmentid=1627546483]
http://www.ever-monaco.com/contacts_us.php

album foto: http://www.ever-monaco.com/album2009/index.html
smile.gif

Ciudat este ca nu a aparut nimic in MAREA presa auto de la noi visavis de aceasta prezenta la Monaco wacko.gif

PS: in cat timp credeti ca va prelua colegul nostru articolul? laugh.gif
ssilviu
Păi dacă ai pus acum topic pe Daciaclub sigur va apărea și în presa de la noi icon_mrgreen.gif Caroseria aia îmi aduce aminte un pic de noul BMW Seria 5 GT, care la rândul lui s-a inspirat cel mai probabil din vechea Dacia Liberta laugh.gif
aphophis
ma bucur ca se face cercetare ceva mai serioasa in unele universitati. Mi se pare mie sau deocamdata totul e la inceput, iar date tehnice nu se cunosc? Banuiesc ca au modificat loganul (nu stiu daca au facut-o si in realitate sau e facut tot in photoshop) pentru a avea un cx mai bun.
mimunku
In primul rand vreau sa va spun ca masina este reala si, mai ales, functionala. Stati linistiti ca nu e nici un Photoshop... nu se prezentau ei la salon cu poze radmasa.gif E un Logan modificat la portbagaj, se vede in fotografii.

Normal ca se face cercetare serioasa la Universitatea din Pitesti, la ce material didactic a donat Dacia acolo...
IsNa
Da' voi cat credeti ca e de greu sa montezi un motor electric si o haita de baterii intr-o masina, a.i. sa fie "functionala", adica sa plece de pe loc?

Greul vine cand obiectivele sunt ca:
- maisna sa aiba autonomie rezonabila
- bateriile sa se poata incarca rapid si comod
- bateriile sa prezinte siguranta in exploatare si in caz de accident
- bateriile sa aiba o durata de viata rezonabila
- intreg sistemul sa functioneze in parametri si in conditii climaterice extreme (-40C.. +105C e gama in care se testeaza azi electronica ce functioneaza in compartimetul motor)
- masina sa aiba costuri de fabricatie rezonabile
- masina sa aiba costuri de intretinere rezonabile

...astea-s doar cele care-mi vin in minte imediat.

Sa rezolve ei macar o treime din problemele astea si toata planeta va auzi de ei, si vor sta profii de la MIT la coada la usa lor.
mimunku
QUOTE(IsNa @ 19 Aug 2009, 11:09)
Sa rezolve ei macar o treime din problemele astea si toata planeta va auzi de ei, si vor sta profii de la MIT la coada la usa lor.
*

Dragul meu IsNa, de aceste lucruri se ocupa companiile cu bugete de milioane de dolari, nu niste universitati amarate din Romania, vezi Toyota, Nissan samd. Studentii aia se "agita" si ei sa-si faca un proiect acolo... Ideea este ca putem sa iesim si noi cu asa ceva peste hotare, ca tot e la moda chestiunea cu ecologia, reducerea consumului, poluarii, stratul de ozon etc. tongue.gif
CatalinMarian
Trebuiau sa ceara bani pentru un motor mai mare de vreo 45 kw si bateriile aferente ca sa "prinda" si masinuta aia un 120 la ora macar asa cu motorasul ala de 16 kw abia daca se pot misca inainte si inapoi in camaruta aia. In orice caz este un lucru foarte bun al unor oameni pasionati de meseria lor. Felicitari!
CGDBZ
Interesant , un Logan pe care sa-l bagi in priza chiar ca ar fi ceva pe criza asta , pacat ca e doar un proiect studentesc.
eduardsebe
Am vazut Loganul asta la aeroport si l-am intrebat pe unu care era acolo si zicea ca e Logan electric si ca il trimite in America
IRONICK
Mie imi place stopul ala cu "leduri", care de fapt este cu becuri in el ....
alphred
cel putin avem confirmarea ca sigla noua merge pe modelul vechi.
IRONICK
pai zicea cineva pe forum la un moment dat ca exista nu stiu ce matrita ....
VladSoare
QUOTE
Interesant , un Logan pe care sa-l bagi in priza chiar ca ar fi ceva pe criza asta

Crezi? Poate doar pînă cînd primești factura de la Electrica. Și să vezi atunci criză... biggrin.gif tongue.gif
cosminphotog
Autovehiculele electrice sunt o utopie deocamdată.
Nu cercetarea pentru motarea/exploatarea/gestionarea unui motor electric este o problemă, ci bateriile de acumulatori, sursa de energie viabilă, adică suficient de ușoare pentru a fi cărate, suficient de puternice pentru a alimenta în condiții acceptabile de putere/durată un vehicul, nu exagerat de voluminoase, suficient de durabile, etc. Singurele baterii actuale necesare unui astfel de vehicul se bazează pe litiu, resursă naturală prohibitiv de rară. Se termină litiul înaintea petrolului. Jumătate din resursele cunoscute ale planetei se află în Bolivia, țară instabilă politic, care face un comerț destul de ciudat cu alte țări care ar avea nevoie, altă parte a resurselor se găsește prin țări precum Chile sau Argentina. Marea majoritate a resurselor de litiu sunt în America de Sud și greu de obținut/exploatat. Acesta este unul din motivele pentru care bateriile de litiu au prețul pe care-l au în magazine, comparativ cu alte tipuri de baterii. Ca o mică paranteză, pun pariu cu voi că veți auzi în curând (câțiva ani) cum că ar fi nuș' ce dictator prin Bolivia care pune în pericol drepturile omului și are nuș' ce bombe cu nutrii iar Statele Unite s-au simțit datoare să intevină pentru liniștea planetei....
Deci pentru obținerea unui vehicul electric, ar trebui să cerceteze cum să facă niște baterii acceptabile prin alte metode, nu să cumpere de-afara pe bani grei tot felul de motoare, componente, etc. și să le monteze pe un Logan. Părerea mea... Drăguț efortul băieților de Univ Pitești, dar e frecție la picior de lemn, doar pentru a obține 2-3 un titlu academic, ceva, dar cu finalitate și utilitate ZERO cu bară. Bani și resurse aruncate pe geam.
Fan3
un proiect asemanator s=a realizat si in politehnica din buc, decat ca acolo era un matiz...la fel aceleasi componete aduse de afara (cu exceptia motoarelor parca realizate la imeb, prin vitan, o firma foarte buna...s-ar putea sa confund numele, locatia nu smile.gif ) in rest nimic, bani atuncati dupa parerea mea...
faci doua motoare pt un astfel de proiect si dai pe matritele pentru tole cat pe o masina de clasa medie noua, produsa in Germania smile.gif)
sunt de parere cu cosmin, utilitatea este zero...
einstein1984
QUOTE(CatalinMarian @ 19 Aug 2009, 19:18)
Trebuiau sa ceara bani pentru un motor mai mare de vreo 45 kw si bateriile aferente ca sa "prinda" si masinuta aia un 120 la ora macar asa cu motorasul ala de 16 kw abia daca se pot misca inainte si inapoi in camaruta aia. In orice caz este un lucru foarte bun al unor oameni pasionati de meseria lor. Felicitari!
*


Asta dovedeste cate stii tu, aia 16 Kw sunt putere continua, puterea de varf e vreo 50 kW (L.E de fapt la motorul acesta e vreo 28, insa la unele motoare electrice puterea de varf e de vreo 3 ori mai mare decat cea continua ). In plus, cuplul unui astfel de motor sare bine de 100 Nm la 0 rpm.
Cat priveste utilitatea proiectului..... cuvantul CERCETARE va spune ceva? Vreti sa-l produca univesitatea?
VladSoare
Proiectul ăsta e doar un Logan electric și-atît, sau are și ceva în plus?
Prin țările cu apă caldă există de mult firme care transformă orice mașină într-o electrică. Te poți duce și cu un golan să-l faci electric, nu-i nimic extraordinar în asta.
Deci ce-i nou la această Electră? Ce-mi scapă?
aphophis
faptul ca totusi se mai face cercetare in romania? biggrin.gif
einstein1984
Vlad soare, aia nu transforma orice masina... poate orice masina dintr-o lista cu care au lucrat ei si au proiectele facute. Alegerea motorului, fabricarea unor cuplaje si cutii de baterii nu sunt asa de simple. Bine, daca nu te deranjeaza sa dai 1 000 000 de euro ti-l face renaultul direct.
VladSoare
Ei, e plin internetul de kit-uri de conversie și de firme care se ocupă cu asta. Dacă dai un google cu "electric car conversion" ai ce citi o săptămînă. biggrin.gif
Or fi ceva componente speciale care trebuie alese și instalate cu grijă, dar operațiunea în sine a devenit deja rutină pe alte meleaguri. Și nu, nu costă un milion de euri. tongue.gif

De-aia mă gîndesc că poate Electra asta o fi ceva mai mult decît un simplu golan convertit la electric. Așa este? Aduce într-adevăr ceva nou?
CatalinMarian
QUOTE(einstein1984 @ 25 Aug 2009, 09:16)
Asta dovedeste cate stii tu, aia 16 Kw sunt putere continua, puterea de varf e vreo 50 kW. In plus, cuplul unui astfel de motor sare bine de 100 Nm la 0 rpm.
  Cat priveste utilitatea proiectului..... cuvantul CERCETARE va spune ceva? Vreti sa-l produca univesitatea?
*


Noule "Einstein" nascut in 1984 te rog sa definesti ce-i 2 termeni pe care i-ai folosit in mesajul tau respectiv putere continua si putere de varf. Documentul despre Dacia Electra spune:"The motor assigned is made by MES-DEA –Swiss,asynchronous type, 16 kW (22 hp) of continuous power, 60 Nm @ 2850 rpm, fluid cooled. The control of the electric motor is also made by MES-DEA – Swiss". Termenul folosit in text se substituie puterii nominale. Nu se face nici o referire la ceea ce ai spus tu, de aceea te rog sa atasezi un document al producatorului care sa confime afirmatiile tale pentru a fi in spiritul numelui pe care l-ai imprumutat.
einstein1984
Domnu leCatalinMarian , mi-am petrecut un semestru studiind motoare electrice pentru vehicule electrice si am ajuns si la producatorul respectiv.
Uite grafic de putere nominala:
aici
si grafic de putere de varf:
Click!
Nu trebuie sa fii einstein sa stii asta, doar sa cunosti ceva baze despre motoare electrice (in cazul carora mereu se vorbeste de puterea continua si nu de cea de varf ca in cazul motoarelor cu ardere interna).
Si daca vrei o explicatie a termenilor:
QUOTE
Note - the difference between Peak Power and Continuous Power:
This is sometimes a bit confusing, and to be honest I sometimes talk about peak and sometimes continuous when I’m talking about motors. Here’s the difference:

Peak Power: This is the maximum power the motor can happily produce - the motor will be able to put out this much power for a couple of minutes, but will then start to get warm so the controller will power down a bit. I usually talk about peak power when I’m talking about the high-power (non-legal) motors because you really want to know how much “grunt” it has, don’t you?

Continuous Power:
This is the power that the motor will happily put out for ever, without getting even slightly warm. Obviously this is lower than the Peak Power. I usually talk about this for the legal motors because this is what the law asks for - the continuous power not the peak power.
CatalinMarian
QUOTE(einstein1984 @ 25 Aug 2009, 14:35)
Domnu leCatalinMarian ,  mi-am petrecut un semestru studiind motoare electrice pentru vehicule electrice si am ajuns si la producatorul respectiv.
Nu trebuie sa fii einstein sa stii asta, doar sa cunosti ceva baze despre motoare electrice (in cazul carora mereu se vorbeste de puterea continua si nu de cea de varf ca in cazul motoarelor cu ardere interna).
  Si daca vrei o explicatie a termenilor:
*


Ai perfecta dreptate se vede ca ai citit ceva dar nu ai invatat. Un motor poate fi folosit la puterea maxima asa cum spune si definitia gasita de tine doar un timp foarte scurt. In primul meu post spuneam de un motor de 45 kw (termenul corect este putere nominala) care sa duca un Logan la o viteza de 120 km/ora si nu doar pentru cateva minute.
Alfred
QUOTE(aphophis @ 25 Aug 2009, 11:47)
faptul ca totusi se mai face cercetare in romania? biggrin.gif
*



Cercetare se facea in Romania si acum vreo cinci-sase ani, cand ICPE Bucuresti a facut o Solenza electrica in cadrul unui proiect de car-sharing injghebat de RATB. S-au dus la Dacia si au cerut sa cumpere o Solenza fara motor, ca sa nu cheltuiasca aiurea fondurile. Dacia i-a trimis sa isi cumpere o Solenza pe cont propriu, pentru ca nu o interesa subiectul. Ceea ce oamenii au si facut: au cumparat o Solenza, i-au scos motorul termic, i-au pus unul electric alimentat cu o tona de baterii clasice (deh, costuri) si a iesit o masinuta destul de interesanta. Era un punct de pornire. Revin: inca de acum cinci-sase ani!
einstein1984
catalin, masina electrica cu baterii nu o iei sa te plimbi toata ziua la 120 km/h. Pentru ca ai goli bateriile in cateva zeci de minute. Pentru oras insa motoul ala e arhisuficient.
IsNa
"Cercetare" inseamna pt. mine cautarea si experimentarea unor solutii noi, inovatoare cel putin daca nu inventii propriu-zise. "Cercetarea" are ca scop gasirea raspunsului la intrebari de ordin tehnic.

Nimic din Electra asta nu pare a fi nou sau inovator.
Intrebarea la care s-a raspuns pare a fi: "Se poate monta un motor electric 'off the shelf' si o gasca de baterii 'off the shelf' intr-o caroserie de Logan?"
Ori raspunsul la aceasta intrebare era simplu de prevazut, deoarece acest lucru s-a realizat de multe ori cu masini obisnuite.

Sa ma scuzati, dar asta nu se cheama "cercetare", mai degraba bricolaj.
Daca s-a vrut un proiect pt. ridicarea interesului studentilor si pt. acumularea unei experiente practice de catre acestia, e bun, dar sa nu ne imbatam cu apa rece: cercetarea in domeniul propulsiei auto electrice e departe de aici...
Executron
Heh... Un proiect foarte interesant, sunt sigur, din punct de vedere didactic si sa nu uitam si potentialul de marketing pentru respectiva Universitate mai ales in conditiile competitive de pe piata "universitatilor".... Dar atat....

Nu in ultimul rand (si am mai spus-o pe forum)... Cat timp planeta (cu putine tari ca exceptii) produce majoritatea energiei din termocentrale (deci carbune in mare) nu rezolvam nimic cu masinile electrice CU EXCEPTIA delocalizarii poluarii din marile orase, care intr-adevar, sunt f. poluate.

Si nici nu se intrevede ca o crestere in cantitatea de energie electrica produsa sa se realizeze in mod "green" asa ca....

b6ae23
Uite mah ca se poate ...

http://www.adevarul.ro/actualitate/evenime..._204580168.html

o sa inteb la dealer daca si cu cat aduce unul.
Va scriu raspunsul.
TAW
Nu se vinde in Romania...cel putin nu inca... smile.gif
dizzy
Ce vad aici nu este o piatra de hotar in domeniul cercetarii autovehiculelor electrice dar pe de alta parte este un proiect practic.
Un proiect simplut dar care are o finalitate clara, un vehicul care merge, e de 100 ori mai bun decat un proiect inovator dar facut numai pe hartie.
Cred ca pentru studenti e un mare pas inainte, chiar daca s-a mai facut, s-a mai studiat asta.
HDG
Poze facute vineri la intrare in portul Agigea. Mai multe detalii nu am, am facut pozele cu telefonu, din masina.
Squirrel
Or fi variație de caroserie la cele de care Stroe nu comentează nimic și pe care le prezenta americanu'…
undemerg
din ce vad scris pe ea pare mai degraba doar o carcasa pe care altcineva o sa puna un motor electric. Altfel nu vad cum Dacia nu si-ar trece numele nicaieri pe masina aia...
dogy_10
pai asta si e, o caroserie in care o sa vina motat un motor electric, sun curios daca in fata avea pozitii stil SUA
eduardsebe
EMC nu facea si Logan van?
acum s-a pus si pe mcv
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.