Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se tureaza singura
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
qwerty1
Am un Clio Symbol 1,4 pe benzina sin 2005 si intr-o intersectie vroiam sa fac la dreapta, dupa ce am franat, am introdus-o in viteza 1.
Am accelerat putin pana la 1000 turatii si am ridicat ambreiajul.
Am mers cu ea pana la 2000 turatii.
Cand am vrut sa iau piciorul de pe acceleratie ca sa schimb in a 2-a am observat ca turatia creste continuu.
Am calcat ambreiajul imediat iar acceleratia a continuat sa creasca pana la 4000.
Am inceput sa apas de 2-3 ori acceleratia cu ambreiajul calcat, iar apoi si-a revenit.
Era ca si cum altcineva in locul meu ar fi accelerat.
Va rog sa-mi spuneti care credeti ca a fost cauza.
GlontZ_YO!
poate cablul de acceleratie wink.gif
qwerty1
dar daca era de la cablu trebuia sa ramana la 2000 nu sa creasca la 4000.
PhilipMorris
Banuiesc ca a fost o eroare datorata functionarii defectuoase a corpului clapeta acceleratie.
Daca mai apare, in timp, uite un topic care pe mine personal m-a ajutat. smile.gif
http://reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=110500&hl=corp+clapeta
qwerty1
motorasul de la relanti, daca este clapeta inchisa (deci neaccelerata) pana unde poate ridica turatia motorului maxim?
PhilipMorris
Nu sunt sigur ca inteleg intrebarea si relevanta ei smile.gif . Neaccelerata ar fi turatia de relanti, asta daca nu masina se afla in frana de motor, unde turatia va fi data de cuplul la momentul respectiv.
sego83
acceleratie e pe cablu, sau electronica? eu am 1.5 dci si acceleratia e electronica nu are cablu, infine destul de aiurea problema, daca e electronica e dus senzoru care citeste turatia motorului de pe vibrochen, daca e pe cablu s nu fi ramas cablul blocat intr-o pozitie superioara
Batrānul
QUOTE(qwerty1 @ 16 Aug 2009, 12:47)
Am un Clio Symbol 1,4 pe benzina sin 2005
*


Sigur acceleratia e comandata prin cablu.
Totusi, daca s-ar fi blocat cablul motorul ramanea turat constant, nu ar fi continuat sa se ridice turatia de la 2000 la 4000, asa cum spune qwerty1.
qwerty1
Este foarte corect ce spune Batrānul. Asta am precizat si eu.
DanCVA
Am patit si eu acelasi lucru la un Clio de 1.4. Se accelera nebuneste, in special cand luam piciorul brusc de pe acceleratie. cand mergeam la service imi spuneau ca masina este OK.
Cauza era cablul de acceleratie, care jos la pedala fusese putin flexat si se agata uneori de pedala. Nu se intampla mereu.
Uita-te la pedala sub bord si simuleaza apasari si eliberari bruste. O sa vezi singur cauza. Cablul aluneca putin mai mult in gaura in care este prins, in cazul unui cablu mai solicitat ramane blocat si tureaza motorul pana la 6000.
Solutia este schimbarea cablului de acceleratie.
qwerty1
Multumesc, voi verifica.
qwerty1

dancva am verificat te rog sa fii mai explicit intre cablu si plasticul acela alb zici ca ar exista un joc?

Azi iar am patit, s-a turat singura. Nu o accelerasem deloc.
Astept alte pareri.

Va multumesc.
cmandrei
Schimba cablul de acceleratie sad.gif
donax
am avut aceeasi problema acum 2 luni,ii dadeam cheie si se tura singura,dar totul a inceput cand am vrut sa depasesc o masina....si tot asa si-a revenit singura dupa o perioada...eu am 1,5 dci si cineva mi-a zis ca ar fi de la injectoare..ca trebuiesc curatate si in cel mai rau caz inlocuite ohmy.gif
qwerty1
Astept si alte pareri. Exclus cablu de acceleratie, deoarece i s-a intamplat si unui coleg care detine un logan fara sa faca nimic, statea cu motorul pornit. Apoi si-a revenit singura. Masina fiind pe benzina+gaz.
nae74bya
Inainte am avut o Dacia SuperNova si s-a intamplat acelasi lucru.
Rezolvarea e simpla. Cand se apasa brusc pedaua de acceleratie se misca intreg corpul unde e legat cablul si trage aer fals pe sub acesta. Fixarea lui este facuta de o mica ghiara de plastic (sau alt material care seamana cu plasticul) si filtrul de aer.
Incearca sa dai filtrul de aer jos si sa refixezi corpul clapetei de acceleratie si totul va fi OK.
mihaistroe1979
Am o intrebare:se poate sa se fii accelerat la 6000rot/min in urma schimbarii filtrului de aer?
S-a accelerat la 6000rot dupa ce am schimbat filtrul .
tb sa il pun in o anumita pozitie?eu l-am asezat pe baza si apoi am atasat capacul si l-am fixat in suruburi+clapete.am curatat cu o carpa mizerie din carcasa.

SA fii cazut mizerie in interior si de aceea?

am mers 200m s-a acelerat la 6000rot singura de 2 ori .am oprit-o.apoi am pornit si nu a mai facut probleme.


cablul nu cred sa fie de vina pt ca are doar 30000km.
hitman1234
cred ca ai miscat tot corpul ala si-ti trage aer fals
cmandrei
Sau poate sunt ceva probleme la motorasul pas cu pas ... se pare ca si din cauza lui se accelereaza singura sad.gif ...
DanCVA
QUOTE(dancva @ 17 Aug 2009, 11:57)
Am patit si eu acelasi lucru la un Clio de 1.4. Se accelera nebuneste, in special cand luam piciorul brusc de pe acceleratie. cand mergeam la service imi spuneau ca masina este OK.
Cauza era cablul de acceleratie, care jos la pedala fusese putin flexat si se agata uneori de pedala. Nu se intampla mereu.
Uita-te la pedala sub bord si simuleaza apasari si eliberari bruste. O sa vezi singur cauza. Cablul aluneca putin mai mult in gaura in care este prins, in cazul unui cablu mai solicitat ramane blocat si tureaza motorul pana la 6000.
Solutia este schimbarea cablului de acceleratie.
*



Revin cu postul scris acum 2 luni, valabil doar pentru 1.4 8V:
Cablul de acceleratie nu este prins ferm de pedala.
Cand apesi pedala cablul se tensioneaza.
Cand eliberezi pedala cablul poate sa nu revina, ori pentru ca sa agatat de pedala, ori pentru ca din compartimentul motor nu este tras de arc.

In concluzie pedala la Clio nu este ca la 1300, desi este tot pe cablu.
UXE
am patit-o si eu aseara: in sarcina era totul ok, dar cum apasam ambreiajul sa schimb viteza se tura singura incet de tot , Toata chestia asta a durat cam 2 minute. Nu-mi dau seama exact ce s-a intamplat de si-a revenit, Din ce am citit poate fi de la calbul sau de la clapeta de acceleratie.

Cineva mi-a zis sa trag de pedala de acceleratie ca sa tensionez cablul . Daca persista problema probabil ca o sa trebuiasca sa ajung cu ea in service sad.gif.
zeu_4u_sweety
Salut, nu stiu daca are legatura insa si la r19 monopunct, a mea , face la fel... in special face cand e subturata si apas ambreiaju sa schimb in inferioara! Am studiat problema si vinovatul este motorasul pas cu pas... o tureaza singur ca sa nu moara motorul..n ustiu care e logica, ma gandesc ca si la voi face la fel...

Si daca face si cand dati treapta superioara poate ca ramaneti voi cu picioru mai mult apasat biggrin.gif
UXE
ai incercat sa cureti clapeta?
zeu_4u_sweety
eu nu am clapeta, am un fel de carburator sa ii zic asa... insa asa fac toate, nu e o defectiune asta! Calculatorul comanda sa faca asa !
UXE
nu cred ca e normal sa faca asa ... o sa ma duc cu ea in service daca mai face
Robert Tulcea
Buna ziua,

Am un clio bicorp 1.4 16v din 2002 si mi sa intamplat si mie ceva asemanator. Mergeam pe un DN cu 100km/h constant si deodata masina a franat (frana de motor) si nu mai puteam sa accelerez (apsaam pedala de acceleratie si ciuciu), am reusit sa trag pe dreapta cu ce viteza mai aveam si am observat ca masina fiind scoasa din viteza se accelera la 2000 rpm, am oprit motorul, am pornit si totul a fost ok. Mi-a mai facut de vre-o 4 ori asa si la fel am facut cu motorul.
Am fost la service, am bagat-o pe tester si mi-a dat 2 sau 3 erori (numai tin minte exact) la "senzorul de acceleratie" le-a sters si dupa o saptamana mi-a mai aparut odata problema.
Acum o saptamana am dus masina sa o pregatesc de iarna + revizia la 210.000 km si i-am zis mecanicului (care imi e si prieten) de problema de la acceleratie.
Cand am venit dupa o saptamana sa imi iau masina mi-a zis ca la acceleratie nu a gasit nici o eroare pe tester si totul e ok. Am luat masina din service am plecat cu ea prin oras si la primul deal care am vrut sa il urc mi sa intamplat iar, am facut aceiasi chestie cu motorul si am plecat spre servicul respectiv i-am zis mecanicului ca iar am avut problema cu acceleratia si mi-a curatat mufele care intra in "senzorul de acceleratie", pana acuma nu mi-a mai facut nici o problema, daca e va voi tine la curent.

PS. A mai patit cineva problema asta?
cmandrei
Buna ziua,

Fisele bujiilor au fost schimbate vreodata ?
Robert Tulcea
cmandrei, sincer nu stiu daca au fost schimbate.....nu mi-a zis nimeni la nici o revizie la care am fost sa le fi schimbat si nici eu nu am fost la service special sa schimb aceste fisele bujiilor.

cmandrei
Pai trebuie verificate atunci smile.gif si daca e cazul - inlocuite smile.gif
UXE
QUOTE(UXE @ 19 Nov 2009, 13:54)
nu cred ca e normal sa faca asa ...    o sa ma duc cu ea in service  daca mai face
*




am fost si s-a rezolvat ... cablul de acceleratie a fost de vina smile.gif. Cateva fire s-au desprins si agatau camasa. L-am schimbat si acuma totul merge smooth.
martzipan2004
acelasi lucru am patit si eu ( numai ca eu am ramas fara acceleratie in timp ce mergeam smile.gif) ) si era si seara si nu am gasit magazin deschis ( se agata din cauza proastei lubrifieri a cablului otelit in camasa de cauciuc de la margini ) e de ajuns un singur firicel sa se desprinda ca toate se vor desprinde in viitor , si uite asa se tura singura la 5000-6000 de ture:) aviz celor ce aveti probleme de gen ,schimbati din timp
Redogs
QUOTE(UXE @ 31 Mar 2010, 09:49)
am fost si s-a rezolvat ... cablul de acceleratie  a fost de vina smile.gif.  Cateva fire s-au desprins si agatau camasa. L-am schimbat si acuma totul merge smooth.
*




Cat te-a costat schimbul cablului de acceleratie ?
UXE
98 ron fara tva piesa..iar manopera nu mai tin minte ...cred ca pana in 100 ron
Redogs
Deci 200 lei toata afacerea.
theodor2004
aceiasi problema am avut-o si eu, identic cu ce ati spus voi. Dupa ce am facut revizia, si am iesit cu masina pe poarta de la DAB, dupa 200 m masina se tura singura, ajungand pana la 5000 turatii. Problema a fost cauzata de praful si murdaria din cablul de acceleratie (ma gandesc ca a cazut murdarie pe acolo cand au schimbat filtru de aer). Mecanicul a uns cablul si 2 ani nu am mai avut probleme.
...pana ieri, cand am fost la revizie, mi s-a schimbat filtru de aer, si cum am iesit pe poarta service-ului, turometrul a inceput sa creasca usor, usor, pana la 5000 rotatii, cand am oprit motorul si am impins masina pe dreapta. Mecanicul de la service s-a uitat la ea, i-am spus sa verifice cablu de acceleratie, si el l-a degresat. Masina a pornit OK.

Totusi, acceleratia nu mai e ca inainte. Parca nu raspunde la comenzi, inainte simteam ca masina pleaca de sub mine cand apasam acceleratia. Acum parca raspunde cu intarziere, mi s-a oprit de 2 ori motorul din cauza asta (apasam acceleratia ca si inainte, dar cupla mai greu fat de mom in care eram obisnuit). In viteza a III-a parca e subaccelerata, adica apas pedala de acceleratie, dar turometrul se misca mai greu.

Voi ce parere aveti? Nu s-a degresat suficient cablul de acceleratie, sau poate fi si altceva??
z_fdd bacau
am patit si eu treaba asta cu acceleratia pana la 6000 de ture. dar am patit-o dupa ce am schimbat filtrul de aer. exista o legatura intre operatia de schimbare a filtrului de aer si acceleratie? prima oara am patit-o acum cateva luni cand am dat jos capacul de la motor sa verific starea filtrului. prima data m-am speriat si am crezut ca ''a cedat cablul''. am oprit motorul, l-am repornit, aceeasi chestie. trag masina pe dreapta, ridic capota si trag de cateva ori cum mana cablul. apoi a mers ok. ieri am schimbat filtrul de aer. pornesc, aveam vreo 80 la ora, turatia incepe sa creasca incet si sigur. trag pe dreapta, opresc motorul, apas pedala de cateva ori, trag si de cablu. acum merge ok... care ar fi legatura? ca eu nu mai pricep nimic.
cip31
Voi ce parere aveti? Ramane cablul blocat? Pozitionarea cablului este gresita!
z_fdd bacau
nu cred (cel putin in cazul meu) ca ar fi de la cablu. altfel as pati si cu alte ocazii, nu doar cand dau jos filtrul de aer. aici incerc eu sa gasesc o explicatie - ce legatura este intre cele doua si ce trebuie facut pt a evita astfel de situatii.
TRANCA
... curata si usor lubrifiaza cu spray, cuplele sferice de actionare la corp clapeta fluture ...
z_fdd bacau
TRANCA: te referi la mecanismul de actionare a cablului de acceleratie care vine in partea dreapta-spate a motorului, langa vasul cu lichid de racire, da? o sa-l curat si o sa dau cu niste wd-40 (am inteles ca asta e bun pt operatii de ungere). dar eu tot nu pot sa-mi explic turarea DOAR DUPA CE DAU JOS FILTRUL DE AER. de ce nu face asa si in alte situatii...? exista vreo explicatie ''mai stiintifica'' sau doar incercam sa eliminam niste posibile cauze?
theodor2004
La multi de pe acest forum li s-a turat motorul pana in 5000 ture, dupa ce au schimbat filtrul de aer (mie de 2 ori). Pur si simplu a cazut mizerie la clapeta de la cablu de acceleratie, cand s-a schimbat filtrul, sau cand s-au facut alte operatii. Solutia este exact cea spusa de Tranca: curata si lubrefiaza clapeta.
@z_Fdd Bacau: sigur si la tine tot de la cablul de acceleratie e problema. Trebuie doar sa cureti acolo, eventual mergi la un service (chiar si de cartier), daca nu poti sa o lubrefiezi singur.
z_fdd bacau
am lubrifiat ieri tot mecanismul, inclusiv cablul... o sa vad cum sta treaba...
theodor2004
un an nu o sa mai ai probleme. Pana la urmatoarea revizie, cand vei schimba iarasi filtrul de aer.
z_fdd bacau
pai nici nu aveam probleme DECAT atunci cand umblam la filtru. asta era ideea. daca o sa am iar probleme cand dau filtrul jos...nu cred ca se poate face o legatura intre cablu si turatie... e mai degraba ceva ''divin''.
TRANCA
... posibil ai vreo ureche rupta la carcasa filtrului de aer! ...
... carcasa filtrului de aer este asezata peste corpul clapeta fluture si fixeaza corpul in raport cu galeria de admisie ... corpul are o garnitura, care daca nu este pozitionata corect, trage aer fals si se ambaleaza motorul... sau mecanismul de actionare clapeta ramane usor intepenit deschis pana la asezarea corecta a corpului clapeta fluture ... mai degraba " de vina"!!! ... laugh.gif


16 May 2010, 10:01:
QUOTE(z_fdd bacau @ 10 May 2010, 11:00)
am lubrifiat ieri tot mecanismul, inclusiv cablul... o sa vad cum sta treaba...
*




... ar fi trebuit demontata carcasa filtrului de aer de pe corp clapeta, si tija de actionare in capete cu doua cuple sferice sa fie USOR lubrifiata si curatata, si chiar stearsa putin apoi inainte de remontare ... plus curatare-degripare ax clapeta ....atat ... in nici un caz nu trebuia lubrifiere cablu acceleratie, avand pentru culisare cablu o protectie manson de plastic moale, care prin lubrifiere se poate deteriora si imbacsi mai tare ... praful si mizeria de pe drumurile din Romania, de! RO_flag.gif 022.gif
_HoR_
Si la mine se tureaza singura dupe ce o scot din viteza la semafor (de obicei cand e mai rece afara (dimineata sau zilele astea cand a fost mai frig 7 grade). Se tureaza pana la 1500, revine la 1000 si iar urca dupa care revine la 800 (750) adica normal. Daca e cald motorul bine nu face. In plus mi-a aparut si o eroare insotita de MIL. Eroarea zice asa: Oxygen sensor circuit malfunction (sensor 1 bank 1).
Cauze:
- sonda lamda amonte (prima) - schimbata (la fel)
- gauri in evacuare inainte de sonda - nu am
- traseu cablu de la ecu la sonda - contactele sunt neoxidate, iar firele sunt neintrerupte
(sunt sunate cu aparat)
- presiune mica benzina - nu are cum ca la turatii mari nu ar trage (si la mine rupe)
- senzor temperatura motor - nu am verificat ca nu stiu care e
- aer fals - urmeaza sa schimb toate garniturile dar vreau sa fiu cat de cat sigur

Am mai schimbat: motoras pas cu pas (relanti), potentiometru clapeta acc, senzor presiune(MAP), curatat clapeta acc, bujii, filtru benzina).

Masina functioneaza bine. Uneori dupa ce circul cu ea si masina sta vreo ora, daca plec brusc cu ea, isi da in nas, nu mai accelerez, dupa care isi revine imediat si merge brici.

Ce pareri aveti, si scuze pt post lung
cip31
Daca motorul este rece, turatia de ralanti trebuie sa fie un pic mai mare. Insa anormale sunt fluctuatiile de turatie.Daca ar fi senzorul de temperatura ar porni foarte greu cand motorul este cald. Simptome de aer fals nu sunt ca ar trebui sa aiba turatia instabila mereu. In general astfel de defectiune provine de la clapeta de acceleratie (senzor pozitie clapeta, motoras pas cu pas, clapeta murdara) sau de la supapa EGR. Poate tebuie curatata supapa EGR sau este defect electroventilul de la canistra de vapori de benzina.
_HoR_
QUOTE(cip31 @ 18 May 2010, 21:46)
In general astfel de defectiune provine de la clapeta de acceleratie (senzor pozitie clapeta, motoras pas cu pas, clapeta murdara) sau de la supapa EGR. Poate tebuie curatata supapa EGR sau este defect electroventilul de la canistra de vapori de benzina.
*



Tocmai am scris ca am schimbat si curatat cele scrise de tine in paranteza!

Unde este electroventilul acela, si care e supapa egr? Ca eu nu am
z_fdd bacau
TRANCA, nu vad ce rau ar putea sa-i faca niste vaselina (de exemplu). Cred ca ar fi mult mai rau daca ar prinde praf fara sa aiba vaselina. Cred ca e acelasi lucru ca la cablul de ambreiaj care are o camasa speciala. Acolo de ce s-ar recomanda ungerea si aici nu? Nu cred ca poate sa faca nimic rau...
TRANCA
... daca e uscata suprafata, praful aluneca si se autocurata ... asa cu vaselina, praful adera la suprafata si devine o mazga, fiind o pasta abraziva in final, ceea ce grabeste uzura suprafetelor in contact relativ ... dar e chestie de ani intre fenomene in fond ... asa ca rezultatul de moment primeaza...!

19 May 2010, 19:34:
QUOTE(_HoR_ @ 18 May 2010, 21:16)
Se tureaza pana la 1500, revine la 1000 si iar urca dupa care revine la 800 (750) adica normal. Daca e cald motorul bine nu face. In plus mi-a aparut si o eroare insotita de MIL. Eroarea zice asa: Oxygen sensor circuit malfunction (sensor 1 bank 1).
Cauze:
- sonda lamda amonte (prima) - schimbata (la fel)


*




... posibil sonda de oxigen nu este RENAULT, ci o "echivalenta" data de programele din magazine ... sau mai rau, una "universala" ...

... cunosc cateva situatii de acest gen, cu sonda de "marca", si dupa o simpla verificare cu testerul a parametrilor de dozaj si functionare motor, insotita de inlocuirea obligatoriu a sondei "echivalente" cu alta de origine si cod RENAULT a rezolvat defectul descris si memorat de tester ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.