Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor bujii
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2
fuscus
Salut,

Ca tot romanul m-am dus si eu in concediu,plecand seara de acasa ca sa prind trafic mai liber noaptea si motorul toarce mai bine .

Ei bine totul a fost OK pana ziua cand masina functiona la temperaturi exterioare de 34 grade cu AC pornit.Problema este urmatoarea :

La depasiri sau la mers intins(autostrada pe la 120 ) se aprinde martorul de la bujii si masina nu trece de 120 km/h . Lucru interesant este ca daca o las mai moale (80 -90) acesta se stinge de la sine.

Tin sa precizez ca masina a fost incarcata full,iar de cand m-am intors si merg cu masina incarcata normal martorul nu s-a mai aprins.

Ce ar putea avea ?

Un mecanic mi-a zis ca ar putea fi dus debitmetru de aer si din cauza lui nu am putere la viteze mari.

Ce pareri aveti ,de unde sa incep sa analizez problema pt ca nu m-as duce direct la service sa-mi faca experimente pe masina.

Astept pareri !!!!!!
Mircea_C20
exact aceeleasi simptome le-am avut si eu ! la mine motorul este 1,9 dti. la 120 se aprindea si parca acolo ingheta masina, rezolvarea la mine a fost simpla, schimbarea filtrului de motorina, aveam numai jeg in el ! acum se aprinde din cand in cand, mai ales cand las masina la relanti sau merg cu ea constant...am curat si egr dar tot se aprinde din cand in cand, in schimb masina merge perfect cu sau fara martor apris.
mai nou i-am facut si un chip dar cu martorul a ramas la fel...
Sper sa nu fie nici la tine ceva grav. O seara placuta, salut
fuscus
am schimbat filtrul de motorina de vreo 7k si nu ma gandesc sa fie imbacsit iar vana EGR am curatat-o de vre-o doua luni......sa se imbacseasca din nou......


BluBear
Bobinele sau fisele!La fel am patit si eu nu urca in ture, mergea in 2 si mirosea toata a benzina.
cj98czh
BlueBear.... tu ai benzina ... omul are o probleme cu diesel....

fuscus - cu turbina cum stai???

Incearca in prima faza sa scoti mufa de la EGR si sa circuli asa... vezi daca mai face... daca nu mai face inseamna ca acolo este problema.... daca tot face... arunca un ochi la turbo...

Daca EGR este imbacsit din nou si plin de ulei atunci turbina este pe duca...
fuscus
Cand am curatat EGR avea un fel de amestec funingine cu ulei pe pereti exteriori dar la separatorul camerelor era doar funingine.

Trebuie sa mai zic ca motorul nu consuma ulei (eventual sa piarda pe la lagarele de ungere de la turbo) si nu scoate fum decat la forja..........

O sa incerc chestia cu scosul mufei de la EGR si revin cu detalii......

P.S. Daca scot mufa de la EGR masina ar trebui sa traga mai bine si sa nu se mai aprinda martorul de la bujii?
fuscus
Revin cu detalii:

Am scos mufa vanei EGR si martorul bujii s-a aprins imediat ce am demarat.
Masina a tras normal reusin fara efort sa trec de 130 km/h martorul ramanand aprins pe toata durata functionarii masinii fara mufa conectata.
Dupa reconectarea mufei martorul s-a stins.

Precizez ca am mai facut urmatorul test ,caz in care martorul s-a aprins iar:

am rulat in rampa pe o lungime de vreo 3 km cu masin in treapta a 3- a la 3000 rot/min martorul apinzandu-se la sfarsitul rulari in rampa.

Ce pareri aveti ? Ce ar trebui sa mai testez sau care ar putea fi cauza problemei mele?
Johnny2006
am patit si eu. prima oara am curatat EGR-ul si s-a calmat putin. dupa aceea insa a fost nasol. pe langa faptul ca se aprindea martorul, masina mai avea 30CP ( masurati pe tester ). nu puteam depasi o Dacia 1300 daca nu ma lasa respectivul biggrin.gif Nici de 100-110 km/h nu trecea. Am dat turbina jos si am dus-o la curatat, am curatat si EGR-ul si de atunci ( vara trecuta ) nu mai am probleme la capitolul asta. Bafta.
Vallybz
ca sa nu mai deschid un nou topic...cateodata cand franez mi se aprinde pt scurt timp becul din bord, cel care semnalizeaza aprinderea stopurilor de ceata...ce ar putea fi...
Roby_B
Am patit si eu exact la fel. Sunt oxidate contactele de la lampa spate, cea cu becul de ceata. Daca le cureti un pic nu vei mai avea probleme.
Vallybz
mersi de ajutor...maine o rezolv imbratisare.gif
Vallybz
mersi Roby_B....exact cum ai spus...s-a rezolvat....
fuscus
Johnny2006:poti sa detaliezi putin.Mai exact in ce fel s-a curatat turbina(paletii ceramici,inlocuit ceva piese in ea ) pt ca ma gandesc si eu eventual sa o dau jos si sa o curat.

vana EGR cum se poate testa (demontata find) daca functioneaza ori ba ?

astept lamuriri..........
fuscus
revin la problema mea de acum cateva luni si detaliez:

martorul de la bujii se aprinde tot mai des mai ales la demaraje in tromba si nu se mai stinge doar daca masina decelereaza (frana motor) sau merge in regim normal (fara accelerari sau decelerari).......

am curatat ieri vana EGR care avea pe ea depunere si parca masina trage mai bine dar martorul tot se aprinde....

ma duce tot mai mult gandul la turbina pt ca masina are 100k de cand e la mine si cred ca ar fi cazul pt o curatire a turbosuflantei......(momentan nu am timp sa ma duc cu ea la un test sa vad ce erori are)........

voi ce ziceti.....eventual cineva sa posteze daca a dat jos turbo (operatiuni,pasi de urmat,etc)............

astept pareri si sugestii............
ciufy_df
Am avut si eu problema descrisa si problema era de la Debitmetru. Scoate mufa de la debitmetru localizata undeva intre carcasa filtrului de aer si parbriz si mergi cu ea asa. vezi daca iti mai face probleme. Un debitmetru nou te costa 550 ron insa se poate si curata cu multa atentie si cateva betisoare de urechi.
DIDE
Daca EGR-ul se imbacseste repede inseamna ca ai probleme cu turbina. Nu consuma ulei ?
fuscus
daca ar fi turbina nu ar trebui sa am o cadere de putere si sa las in urma mea un nor de fum (parca astea erau sintomele turbinei moarte)........

o sa incerc maine faza cu debitmetru si revin cu detalii...........
fuscus
revin cu detalii:

am scos mufa de la debitmetru si am rulat vre-o 5 km cu ea scoasa,comportamentul masinii fiind urmatorul:

nu s-a mai aprins martorul de la bujiii........

motorul mai furniza 30 cp din cei 102 ,masina fiunctionand ca un diesel simplu cu aspiratie.

o alta chestie interesanta este ca a sczut consumul instant masurat de CB cu aproape 1-1.5 litri in orice treapta de viteza......

avand aceste date ce concluzie s-ar putea trage???????
fuscus
chiar nu are nimeni nici o idee,o parere?????????
FederalMogul
Nu cred faza cu 30 cp din 102. Probabil ca ai senzatia ca trage greu la turatii mici dar in mod normal ar trebui sa plece ca din pusca pe la 2800-3000. Daca asa se intampla atunci ai gasit problema.
DIDE
Eu nu am spus ca turbina ta e moarta,ci doar putin bolnava. Ar fii bine sa nu astepti sa moara pt. ca atunci face intradevar foarte urat si s-ar putea sa o pierzi definitiv,adica sa nu mai poata sa fie nici macar reconditionata .
fuscus
adica mai exact recomandati o demontare a turbinei pentru a o curata..................
ciufy_df
In mod normal cu debitmetrul scos nu ar trebui sa observi cine stie ce diferenta. Eu am mers cu el deconectat aproape un an si nu m-a deranjat cu nimic. (masina a mers si cu 180 la ora fara debitmetru). Ininte sa iei masuri drastice precum demontatul turbinei incearca sa faci rost de la un coleg de forum sau un alt posesor de megane 1.9 dci de debitmetru si EGR functional. In cazul in care ai nevoie de vre-o piesa vezi ca am un anunt la bursa unde vei gasi toate piesele pentru motorul tau din dezmembrarea unei masini cu motor identic.

Poate te intereseaza asa ceva:

[attachmentid=1627567280]


PS: roaga-te sa nu fie ceva legat de injectie
super silviu
Salut, sunt mai nou pe forum asa ca imi cer scuze daca nu ma fac inteles. Sunt posesorul unui megane 1.6 8v si de vreo 2 saptamani daca accelerez mai puternic (peste 3500 ture) sau daca depasesc 130 km/h se aprinde martorul de la bujii si nu se stinge decat atunci cand opresc motorul, dar mai nou a inceput sa-mi trepideze masina foarte tare pana la 3000 de turatrii, cand inceteaza. Mentionez ca trepidatiile se intampla doar o data maxim de doua ori pe zi, in rest merge ok.
Care credeti k e problema ?
cj98czh
Bobina de inductie..
fuscus
cred ca o sa curat debitmetru cu spray de curatat contacte.

a facut un coleg de servici la un mondeo chestia asta si masina trage mai bine si consuma mai putin .......
crange
salut.duminica mi s-a aprins martoru de la bujii pe autostrada la 130km/h .am tras pe dreapta,dar becul s-a stins de la sine.dupa repornire,nu am mai putut trece de 2000ture si implicit de 100km/h......am mers 20 de km asa,iar la intrare pe centura,cand sa trec din a 3-a in a 4-a,a inceput sa se ambaleze singura la 3-4-5000 ture,desi trasesem pe dreapta si scosesem cheia din contact.am bagat cheia ,am bagat a 5-a si am laut picioru de pe ambreiaj,astfel oprind masina.cand sa dau iar cheie,nu mai aveam baterie:( .dupa repornire la stanga,am vazut becul de ulei aprins...dar masina toarce bine in relanti.ce e de facut?la service mi s-a spus ca nu se face nimic la turbina,ci se schimba.as vrea sa evit asta.sfaturi ceva?va rog...nu vreau sa imi golesc buzunarele de 25mil....mai ales ca sunt stransi pt un bebe care trebuie sa se nasca in martie:D
p.s la service nu am fost cu masina.nu de alta,dar nu as vrea sa ma plimb prin bcuuresti cu masina pe rampa,in speranta ca voi gasi pe cineva care se pricepe:(
arazvan2002
Exista firme care reconditioneaza turbina daca nu a fost distrusa in incidentul relatat. cred ca undeva la 10 milioane costa, fara montare demontare. asta undeva pe la brasov. stiu ca sunt si in bucuresti firme care fac asa ceva.
crange
si sti cumva daca se merita sa dau eu jos turbina ,sau cumva pot aparea si alte complicatii?
cj98czh
Turbina ta a luat-o pe ulei... operatia este destul de costisitoare pt. ca trebuie sa inlocuiesti/reconditionezi turbina... dat jos tot ce tine de admisie.. furtune intercooler si curatate.. sunt pline de ulei... dat jos sistemul de evacuare si curatat pt. ca ai catalizator, tobe pline de ulei.... nu este o treaba simpla...

Spor in rezolvare..
crange
am intles...speram la ceva mai optimist...o sa caut un service care sa imi faca curatarea asta ceva mai jos la pret....reconditionare?am gasit la unu pe colentina 304 la 350euro.o fi bun pretul?
cj98czh
Atentie la cine iti reconditioneaza... vb. cu cei de la Brasov gasesti datele pe net... oricum sfatul meu este sa pui noua este cel mai bine... dar stiu care merg si cu reconditionate fara probleme... dat tot la fel de bine stiu si de probleme...

Oricum este absolut necesar sa cureti admisia si evacuarea de ulei scos din motor..
crange
merci mult pentru sfaturi.....am gasit pe cineva care o sa se uite maine.zic un doamne ajuta,sa nu fie afectat si motoru
fuscus
azi am reusit sa demontez debitmetru de aer si sa il curat ......avea in el la sita colmatat ulei cu ceva asemanator cu praful( ca in pozele de mai jos)...

l-am curatat cu spray de contact si am curatat pereti exteriori cu o carpa iar cele trei sarme l-ea curatat cu betisoare de urechi ...........

rezultat:masina trage mai bine zic eu iar la turatii pe loc de 4000 ture scoate fum aproape invizibil lucru care nu se intampla inainte de acurata debitmetru(scotea un nor de fum biggrin.gif ).....

o sa mai postez despre comportamentul masini dupa ce mai rulez cativa km..........[attachmentid=1627569732] [attachmentid=1627569733] [attachmentid=1627569734] [attachmentid=1627569732]
CJ 12 FOY
Salut baieti!Sunt incepator si imi cer scuze daca nu vorbesc in limbaj de specialitate.Am si eu cam aceeasi problema ca si "colegii" de mai sus:martorul de la bujii se aprinde de la treapta a 3-a in sus cand motorul e in sarcina si se simte o cadere a puterii...nu la 30 de cai...dar ca si cand nu ar mai functiona turbina(pe care oricum nu am auzit-o fluerand niciodata cred).Poate e normal avand in vedere kilometrajul(186000 km din care aprox 50000 in tara)desi singurele probleme pe care le-a avut masina pe toata durata vietii ei aiu fost o planetara rupta si ambreiajul alternatorului care a cedat.A mai facut treaba asta dar foarte foarte rar,insa de aprox 3 saptamani de fiecare data cand motorul e in sarcina patesc la fel...parca pierd ajutorul turbinei.Inainte sa dau de voi am intrebat incolo incoace si am primit mai multe raspunsuri:ca ar fi EGR,ca debitmetrul.As aprecia daca m-ati putea ajuta si pe mine in problema aceasta.In cazul in care ati mai raspuns la aceasta intrebare va rog sa ma indrumati unde sa caut.Merci mult de tot.
fuscus
salut

miercuri o sa duc masina sa o pun pe tester sa imi citeasca erorile daca sunt...

de vreo 2 saptamani am sofat mai cuminte (fara demaraje peste 3000 rpm sau depasiri fortate tongue.gif ) si martorul nu s-a mai aprins............

oricum nu o sa o las asa pt ca vre4u sa stiu ce ar putea provoca aprinderea acelui martor.......


revin cu detali............
fuscus
gata!
am dus masina sa o pun pe tester si eroarea care a aparut este urmatoarea:
"cantitate insuficienta de aer" ........

discutand cu nea mecanicul si aratandu-mi pe tester ce a verificat el au tras urmatoarele concluzii:

motorul nu primeste suficient aer datorita turbinei(aceasta avea o presiune de 0.9 bar la relanti si de 1.2 bar la 4500 rpm cand normal ar fi fost undeva aproape de 2 bari).tot el mai zice ca aceasta lipsa de presiune a turbinei poate fi cauzata de blocarea unei clapete daca aceasta este cu geometrie variabila)

poate sa-mi spuna si mie cineva daca masina din semnatura are turbina cu geometrie variabila??

lipsa debitului de aer mai poate fi cauzat si ca turbina ar prinde pe undeva aer "fals" si de aceea nu ar creea presiune.....(s-a verificat EGR si debitmetru de aer si sunt OK)

mi-au zis ca masina trebuie lasata o zi la ei dar avand in vedere ca vin sarbatorile nu imi permit sa raman fara masina biggrin.gif ,oricum ei asigurandu-ma ca in afara de un consum mai ridicat de carburant masina nu poate pati nimic.........

citind cele scrise mai sus voi ce pareri aveti?????????
cj98czh
Turbina ta este cu geometrie fixa... nu stiu la ce mecanic te-ai dus daca nu stie ce tipuri de turbina sunt pe motoare...

Eu raman la ce am mai scris.... debitmetru de aer sau EGR...

Nu ar strica sa verifici si toata tubulatura de la turbo, verifica intercoolerul sa nu fie spart.... daca toate astea sunt ok, atunci nu raman decat cele de mai sus...
b06fcn
2 bari la turbina? sigur nu e mecanic de tractoare? Presiunea din turbina nu se regleaza oricum, 0,9 e standard...nu umbla acolo, ca risti sa spargi motorul.
Si eu sunt de aceeasi parere ca si colegul czh. Eventual verifica turbina sa nu fie uzata sau ancrasata...
CJ 12 FOY
Azi am fost si eu cu masina la service...baietii mi-au dat jos debitmetrul si s-a aflat si cauza pierderii de putere si aprinderii martorului.Una dintre rezistentele din interiorul debitmetrului este rupta.Nu se poate remedia si urmeaza montarea unui debitmetru nou(cca.400 Ron,mai era unul la 300 dar nu l-au recomandat).Sper ca asta sa fie singura problema pt ca EGR-ul costa aprox.600 de lei.Daca aveti sugestii va rog sa ma ajutati si pe mine.Merci
Georginho
Cred ca am si eu aceasta problema.
In seara asta am descoperit cand mi s-a oprit motorul de vreo 2 ori la plecarea de pe loc (nu mi se mai intamplase de cand faceam scoala). A trebuit sa accelerez la 2000 rot/min sa pot pleca de pe loc...
Masina nu se mai accelereaza ca inainte, apas pedala de acceleratie pana la fund si abia dupa 2-3 secunde incepe sa se accelereze cum trebuie, nu se mai accelereaza vizibil si progresiv.

Este vreo sansa sa nu fie EGR/debitmetru ?

Multumesc!
cj98czh
Potentiometrul de acceleratie??
luc73
Salut.
Am si eu un Megane 1,9 dti classic si de vreo 2 luni mi se aprinde martorul de la bujii in timpul mersului.
Cum ciupesc pedala de frina se stine.
Nu are nici un efect negativ asupra mersului ,chiar cu becul aprins.
Am facut un tester si cf cu acesta aparea microcontactul de la pedale defect.Am cumparat unul nou cu 30 ron de la un magazin si l-am inlocuit.
Acum nu stiu daca se mai aprinde sau nu ca mi-a murit si bateria si nu am mai pornit-o de 2 sapt.Am vazut pe forum ca la Renault tb sa astepti 6-10 zile si costa o carutza de bani acest microcontact.Nu se merita .Masina mea are 140000 km si am avut mereu pb cu pornirea la rece.Posilil supapa de retur din pompa.Oricum,daca amorsam manual cu pompa de linga filtru de motorina ,pornea imediat.
Eu sint nou pe forumul acesta si va doresc La Multi Km in 2010 fara probleme.
Georginho
cj98czh, poti te rog sa-mi dai mai multe detalii despre cum as putea sa ma lamuresc daca e defect acest potentiometru?

Citisem pe forum ceva referitor la mufa de pe langa turbina, am desfacut-o si am dat cu spray-contact, insa fara rezultat. Cand scot mufa se aude un bazait si se aprinde martorul de bujii in bord. La acceleratie nu e nicio diferenta.

Alt simptom: in stationare, daca apas pedala de acceleratie pana la fund, nu progresiv, se accelereaza lent, urca pana la 3000 rot/min in cateva secunde, dupa 3000 parca ceva mai repede (dar e posibil doar sa mi se para).

playeroooo2000
pnetru luc73 si altii cu probleme asemena eu sunt din cta.daca vrei sa cureti supapa de retur te pot ajuta eu, la a mea asta a fost.vezi ca am postat despre asta.daca e valva egr si intr-adevar trebuie inlocuita o poti lua cu 300 ron de la dacia-casa de cultura(pentru cei din cta), este aceeasi piesa.insa pentru ca se aprinde acel martor cred ca poate fi si debitmetrul sau un contact-sau scurt.
daca e motorul cu supapa egr pneumatica si intercooler mai sunt niste senzori legati de aceasta supapa care sunt conditionati de functionarea pompei de vacuum.de aici rezulta ca >pentru cel care spunea ca atunci cand pune frana i se stinge martorul cu bujia din bord-adica intra in parametri-are i problema la aceasta instalatie de vacuum-furtune tubulatura obturata sau altceva de acest gen(comanda servofranei se face de la acea tulumba din fata soferului,compartimentul motor, care are o membrana depresurizata prin instalatia pompei de vacuum)http://www.ms-motor-service.com citi aici .
luc73
[quote=playeroooo2000,31 Dec 2009, 02:32]
pt playeroooo2000,
merci pt informatii.
am curatzat singur supapa de retur,supapap egr care era plina ochi cu carbon si ulei ars.ai dreptate cu chestia cu frina si valva egr pneumatica,numai ca nu stiu eu unde sint acei senzori.oricum dupa ce am incarcat bateria am facut un test cu masina.la inceput a scos fum ca un furnal pe cocs dar dupa un km nu a mai scos fum si fuge de rupe.nici martorul de la bujii nu s-a mai aprins cale de 10 km cit am testat-o azi.
bafta multa si la multi ani.
Dacus_Malus
care e (unde se afla) supapa de retur?
egr-ul stiu unde e...dar supapa de retur?
multumesc!
Georginho
Am revenit si cu rezolvarea probelemei pe care am intampinat-o.
Spre bucuria mea nu a fost vorba de nimic stricat. Dupa prima zapada m-am gandit sa pun un carton la radiator si l-am asezat cam prost. Anul trecut l-am lasat in partea de jos a radiatorului, la nivelul barei, acum undeva la marginea de sus. Cu "ocazia" asta acoperisem si tubulatura pe unde trage aer... neavand aer suficient => nu mai tragea masina cu trebuie si de aici simptomele descrise in postul 44.

playeroooo2000
se afla in poza, este capatul acela cu profil hexagon.vezi si aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=89284&hl=[/url]. zilele astea va trebui sa o curat si eu pe a mea deoarece am mers pe rosu cam mult (mizerie pe conducte deci)si la pornire tre sa invarta de vreo 3 ori pana o ia...ei mai este si de la frig dar para de cauciuc ramane prea moale dupa ce opresc motorul! daca nu imi ingheata prea tare mainile poate ca fac si niste poze, si la chei si la saibe..etc.
FederalMogul
Ultima chestie pe care am patit-o legata de martorul de bujii. Dupa ce am schimbat de-a lungul timpului pe rand EGR, debitmetru, furtunasul de la galerie la senzorul de presiune admisie (spart), toate stricate, a inceput din nou sa se aprinda martorul si sa simt lipsa de putere. De data asta era mult mai rau, toata masina zvacnea si facea inclusiv la ralanti, exact senzatia de mers in 3 pistoane, ceea ce de fapt se si intampla.
Mers la Renault, pusa pe test -->curent prea mic la injectorul 2. Desfacut firele de la injector si unul dintre fire facea scurt la masa. De altfel cam toate firele de la injectore erau mancate. S-au izolat toate firele si acum merge ca unsa asa ca ar fi bine sa verificati si asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.