Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj dus
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2
mitzunator
cum imi dau seama daca ambreiajul meu e pe duca? (1,9 dti,2000) ca sa nu ma lase cumva prin grecia la 700 km de romania? biggrin.gif
Dodone
Probabil te referi la ansamblul disc ambreiaj-placa presiune. Eventual si rulment presiune.
Simptomele sunt multe:
- pedala ambreiaj intarita;
- caraituri, haraituri, zgomote ciudate in momentul in care ambreiezi/debreiezi, sau chiar si cand e o treapta de viteze cuplata;
- la cuplarea discului de ambreiaj pe placa se simt smucituri puternice (placa de presiune fisurata sau unul din arcurile discului de ambreiaj e rupt ori s-a largit locasul acestuia si arcul are joc: rezulta lipsa paralelism intre placa de presiune si discul de frictiune al ambreiajului pe toata suprafata acestora);
- in cel mai "bun" caz, cand accelerezi motorul se tureaza, dar nu castigi in viteza ( disc frictiune ambreiaj uzat).
Mai sunt si alte simptome, dar nu mi le amintesc acum pe toate.
trufasel
ca idee....cam citi km tin componentele legate de amreiaj(disc...)
poate ne spune cineva care a schimbat....de ex eu am 82k km si ma intreb cam cit mai tine
Dodone
Durata de viata a unui ambreiaj variaza f. mult, in functie de piesa/ele ce se afla intre scaun, volan si pedale. icon_mrgreen.gif
mitzunator
da multumesc pt raspuns nu are nici una din aceste simptome......da depinde ce tembel o forjeaza sau ce fufa merge cu ea prost...
Dodone
Mai iegzista fenomenul numit "talpa grea": unii tin apasata putin pedala de ambreiaj aproape tot timpul, altii uita sa ridice total pedala de acceleratie in momentul schimbarii vitezelor sau accelereaza cu o fractiune de secunda inainte de a se termina cuplajul discului pe placa de presiune. Rezultatul e uzura prematura a ambreiajului, fara ca masina sa fie forjata.
Despre fufe la volan prefer sa nu comentez. Vorba reclamei, prietenii stiu de ce...
Roby_B
Cam la ce valoare ajunge un kit ambreiaj? Mi-e putin frica. La mine se aude un fel de harjait cand plec de pe loc, mai ales in marsarier.
ricochet2
Poate fi si cutia, roby. Un kit de ambreiaj depinde de unde il iei. Original costa mai mult, compatibil considerabil mai putin. La manopera e la fel. Daca o faci la un reprezentant Renault e foarte scump. De ex. la Laguna mea costa 700 lei. La alte service-uri poti scoate pana in 300 manopera, poate si mai putin.
Dodone
Dupa ce spui tu cauza poate fi in cutie: uzura tren fix c.v. si/sau uzura pinion marsarier. Dar poate fi uzura la, lamelele discului de ambreiaj (popular i se mai spune soare). Dar cred ca trebuie simptomele trebuie sa le vada/auda un mecanic cu ceva experienta, ca sa ai un diagnostic cat mai aproape de realitate.
Roby_B
Multumesc frumos pentu sfaturi. Pentru moment cred ca o sa astept sa se auda mai tare acel zgomot, pentru ca acum nu face chiar mereu si oricum, inca nu foarte rau. De patinat nu patineaza, chiar daca ii dau mai tare la semafor.

Ma gandesc ca daca fac un test acum cu cineva de la service, ori nu va face deloc, cum mi s-a mai intamplat in alte cazuri, ori mecanicul va zice ca mi se pare mie si ca nu e nimic. Ar trebui, asa cum ai zis si tu, un mecanic cu experienta si interes real in diagnosticarea problemei. Dar, dupa cum probabil stie toata lumea, si in domeniul mecanicii, ca si in toate celelalte domenii, specialistii adevarati sunt mai putini.

Numai bine!
nicuxo
dar daca imi intra in viteza si nu pleaca de pe loc? iar in momentul ridicarii pedalei de ambreiaj vitezometrul indica viteza "normala" la acea turatie? dca o bag in viteza fara ambreiaj intra fara niciun zgomot, doar trepideaza foarte putin maneta. nu face zgomote, nu caraie dar nici nu pleaca de pe loc. aveti idee ce poate fi?
am nevoie de o schema cum sa demontez ambreiajul si sa il schimb, aveti asa ceva? nu imi permit sa o fac la renault deoarece manopera ma omoara.
playeroooo2000
pentru demontare ambreiaj eu am gasit asta de pe un forum reno bulgaresc, e pentru r19 dar e aproape identic.traducere ia din google online translator.succes.
Vallybz
Ca sa nu mai deschid al topic, voi scrie aici.

De cateva zile am probleme cu cuplarea treptei de marsarier. Nu face intotdeauna, dar e suparator si nu cred ca e bine ce se intampla. Cateaoda cand am motorul pornit nu vrea sa intre in marsarier, in celelate viteze intra perfect. Daca opresc motorul intra in mrasarier, mai greu, dar intra si rezolv pe moment problema. In datile care merge vreau sa spun ca intra cat de cat usor, nefiind nevoie sa ma fortez prea tare. Precizez ca masina are 200.000 de km, iar uleiul din cutie nu stiu daca a fost schimbat vreodata(eu cel putin de peste 40.000 km nu l-am schimbat). Poate fi si de la ulei sau e din altceva.

A si nu stiu ce fel de cutie de viteze am biggrin.gif


Astept pareri si daca se poate si o rezolvare
MirceaVio
Si eu am o nelamurire, pentru cine stie mai multe ca mine. Anume... cand las de ambreiaj, scoasa din viteza, se aude un "traca-traca", sa zic asa, foarte incet. Cand il apas din nou nu se mai aude... parerea mea e ca nu este ceva grav ci doar o mica frecare intre disc si ... placa de presiune (cred), frecare ce nu cred sa fie o problema majora(parerea mea). Astept niste pareri mai avizate decat a mea. Precizez ca tot asa face de vro 30000 de km, adica de cand am masina si alte simptome nu are ca ar ceda ambreiajul sau ceva de genul.
Multumesc anticipat pentru parerile voastre.

Toate cele bune.
jas2
Dodone...

Te joci cu vorbele din nestiinta sau intentionat ?

Citat:

Despre fufe la volan prefer sa nu comentez. Vorba reclamei, prietenii stiu de ce...

Incheiat citatul

Avem sotii,fiice si prietene care sunt soferite...Si nu sunt deloc fufe.



http://dexonline.ro/definitie/fuf%C4%83

Scuze pentru off-topic dar n-am putut sa ma abtin.E destul de grav...Atac la persoana... biggrin.gif
greeneyes85
@MirceaVio: Din ce ai descris tu si dupa stiinta mea s-ar putea sa fie dus rulmenul de presiune.
MirceaVio
QUOTE(greeneyes85 @ 6 Jul 2010, 17:10)
@MirceaVio: Din ce ai descris tu si dupa stiinta mea s-ar putea sa fie dus rulmenul de presiune.
*


Pai daca nu smuceste deloc la debraiere si nu are niciun simptom de "moarte" a ambreiajului...nu stiu ce sa zic. Chiar porneste de pe loc foarte lin.

Mersi oricum de raspuns. cheers.gif
fan peugeot
QUOTE(MirceaVio @ 6 Jul 2010, 17:21)
Pai daca nu smuceste deloc la debraiere si nu are niciun simptom de "moarte" a ambreiajului...nu stiu ce sa zic. Chiar porneste de pe loc foarte lin.

Mersi oricum de raspuns. cheers.gif
*



nu ai o problema majora. ai un mic joc in priza. poti sa mergi cu ea asa mult si bine.
Vallybz
Ca sa nu mai deschid al topic, voi scrie aici.

De cateva zile am probleme cu cuplarea treptei de marsarier. Nu face intotdeauna, dar e suparator si nu cred ca e bine ce se intampla. Cateaoda cand am motorul pornit nu vrea sa intre in marsarier, in celelate viteze intra perfect. Daca opresc motorul intra in mrasarier, mai greu, dar intra si rezolv pe moment problema. In datile care merge vreau sa spun ca intra cat de cat usor, nefiind nevoie sa ma fortez prea tare. Precizez ca masina are 200.000 de km, iar uleiul din cutie nu stiu daca a fost schimbat vreodata(eu cel putin de peste 40.000 km nu l-am schimbat). Poate fi si de la ulei sau e din altceva.

A si nu stiu ce fel de cutie de viteze am biggrin.gif


Astept pareri si daca se poate si o rezolvare


ceva idei si pt mine???
cj98czh
Incerca sa vezi tija de la timonerie daca este bine reglata, eventual incearca sa o reglezi....
florinlfv
MirceaVio - sunetul acela e de la rulmentul de presiune de la ambreiaj, la fel am patit si eu...a sunat catewva luni...pana mi s-a duc ambreiajul si a trebuit sa schimb tot kitul( plus ca s-a dus si bucsa pe care gliseaza rulmentul). Mecanicul mi-a recomandat ca merita sa schimb tot kitul, la cat costa manopera. Ultima faza in care mi-am dat seama ca e dus ambreiajul, a fost un sunet mai pronuntat cand bagam in viteza si patinajul ambreiajului in viteza 1.
Multa bafta
adi 86 jib
Buna la voi toti, am si eu un megane 1 1.6 16v automat si am probleme la CV, problema este electrica deoarece mecanic functioneaza bine! Asadar de cand am spalat motorul cand pun maneta schimbatorului in P R SAU 1 imi palpaie becul de la D si se aprinde pe bord lumina da la CV(avertizare) de multe ori trebuie sa opresc motorul si sa il repornesc din nou ca sa se stinga avertizarea. Am cautat mai multi mecanici cu testere si cu toate prostiile dar tot asa. pana acuma ma costat o caruta de bani si..... degeaba!!!!! multumesc pentru atentie!!
phenomen
probleme asemanatoare cu cele ale tale MirceaVio am sie eu, de cam 1 an , cand eliberez ambreiajul mai brusc si cand sunt pe liber sau schimb numai treptele inferioare , I-a si a II-a sau marsalier aud un 'clanc' habar n-am de unde se aude ...are cineva vreo idee?
Vallybz
De ieri dupa amiaza nu mai intra deloc in marsarier. Azi de dimineata am dat scutul jos si m-am uitat pe acolo, am introdus-o direct de la cutie in marsarier si merge super usor. Am desfacut mansonul de la maneta si cablul este la locul lui(nu e nici rupt). Am incercat sa strang suruburile pe acolo,dar toate erau bine fixate. Ce ma sfatuiti sa fac?
playeroooo2000
pentru adi 86 jib cel cu CV automata
poate te pot ajuta colegii care au postat aici
http://www.reno.ro/PROBLEME-CUTIE-AUTOMATA...IC-t183088.html
puitzimd
QUOTE(Vallybz @ 10 Aug 2010, 11:06)
De ieri dupa amiaza nu mai intra deloc in marsarier. Azi de dimineata am dat scutul jos si m-am uitat pe acolo, am introdus-o direct de la cutie in marsarier si merge super usor. Am desfacut mansonul de la maneta si cablul este la locul lui(nu e nici rupt). Am incercat sa strang suruburile pe acolo,dar toate erau bine fixate. Ce ma sfatuiti sa fac?
*


aceeasi problema am avuto eu dupa ce am schimbat ambreiajul treaba asta am patit-o cu mai multe trepte ( ba I imi intra doar daca bagam intr_a III sau am plecat si nu am mai avut a V a )tot reglandu mi timoneria pana cand am ajuns cu ea la reprezentanta si au constatat ca nu mai am acea bucsa mica de pe furca si pe deasupra imi era rupt si arcul . Dupa ce le -am montat schimbatorul imi statea ferm si nu am mai avut probleme cu intratul in viteza
Vallybz
daca te referi la arcul acela de sub cutie, este intreg. eu am cam mare joc in maneta, iar acea "teava" care vine de la schimbator mi se pare ca se plimba foarte usor in toate directiile....Azi am sunat la Autocobalcescu sa ii intreb cat imi ia sa imi regleze timonetria si mi-a zis ca 2 mil, ceea ce mi s-a parut extrem de scump =>sambata ajung la buzau la mecanicul meu sa vad ce zice el ca pana acum m-a indrumat omul numai din telefon ce sa ii fac si ce simtome are si mi-a zis ca e din timonerie si sa nu ma bag sa s-ar putea sa nu mai intre in nici-o viteza, iar de mers, merg cu ea in asa fel incat sa nu trebuiasca sa dau in marsarier....Bine ca m-ai linistit ca nu e kit-ul de ambreiaj.
ionutt daniel
Probabil este un suport de motor/cutie rupt sau deplasat, ori bieleta antibasculare este rupta sau cu bucsa dusa.
Vallybz
hm....chiar m-ai pus pe ganduri cu bieleta antibasculare....o sa ma uit maine dimineata la ea.


M-am uitat azi la tampoanele de la motor, toate sunt in stare buna, iar bieleta antibasculare nu este rupta, dar nu mi-am putut da seama daca are joc. Cum sa imi dau seama daca e dusa bieleta? Si inca o nelamurire, bieleta zici ca e din plastic, e normal?
puitzimd
nu este de plastic .
este un aluminiu si cauciuc
adi 86 jib
pentru playeroooo2000. multumesc pt ajutor!!!
Vallybz
Am rezolvat si eu...era nu stiu ce siguranta sarita si mi-a inlocuit-o
phenomen
azi am ascultat atent de unde vine acel "clanc" la cuplarea ambreiajului , se aude in dreptul furcii , cineva a zis ca e rulmentul de presiune, si ca deocamdata mai merge nu e nici o problema , oare asa sa fie ? mentionez ca in afara de acel mic zgomot functineaza bine....(saptamana viitoare plec in concediu biggrin.gif )
trufasel
am patit si eu una tare....las masina azi in parcare toate bune si frumoase...mai pe seara vreau sa plec, ma sui in masina si surpriza..nu pot apasa pedala de ambreiaj..e tare si se apasa f putin...e posibil asa ceva?...se strica ambreiajul asa cu masina pe loc ? stie cineva ce probleme ar putea fi?
ValentinSVA
Salutare. Va deranjez si eu cu o mica, mare problema de cand a dat gerul atunci cand plec de pe loc fara sa accelerez si iau piciorul de pe pedala de ambreiaj jumatate cat sa plece putin masina imi da niste vibratii de la ce ar putea fi.?


!!! Multumesc anticipat !!!
Dodone
Disc de ambreiaj sau placa de presiune crapate.
ValentinSVA
deci de ce ma feream nu am scapat sa inteleg
Dragos34
Stai linistit,asa se comporta la ger,din aceasta cauza trepideaza iar cand iei piciorul de pe ambreiaj,scade turatia motorului,tinde sa se miste masina chiar daca nu e in viteza.Cand se va mai incalzi putin,se va rezolva de la sine. Nu te apuca sa desfaci masina degeaba. Doar rabdare.
Dodone
Devreme ce specifica faptul ca ridica usor picioraul de pe ambreiaj ma tem ca, totusi, e o defectiune. Ceea ce spui tu s-ar putea intampla in cazul in care ar ridica brusc piciorul de pe ambreiaj, concomitent cu apasarea acceleratiei, eventual cel putin una din rotile motrice sa aiba aderenta f. scazuta.
megane19dti
Salutare si bine v am gasit!
Imi cer scuze ca dau buzna asa peste voi,dar am nevoie de o lamurire.
Vreau sa schimb ambreiajul la masina.Dar datorita faptului ca nu vreau sa o mai tin mult timp as vrea ceva mai "ieftin".Am gasit de la alta marca,doar ca difera "Profil butuc roata"Conteaza acest lucru?E vorba de 1 mm!?

"Timp De Montare (īn Ore): 7,70
Profil butuc roata 20x22-26N
Diametru [mm] 215
Numar dinti 26" "
In rest e aceeasi treaba.

Multumesc pentru timpul acordat.
ovu12
salut.am si eu o mica problema.daca vreau sa plec mai repede de la semafor si il patinez putin,scartzaie...dar nu face treaba asta tot timpul.uneori imi faci si in a 2 a,dar doar daca il patinez putin...in rest am citit mai sus de o treaba cu trepidatiile cand pleci de pe loc.la mine a fost de la tamponul de la motor,era dus si dupa ce l-am inlocuit nu mai trepideaza deloc.pedala e un pic tare,dar daca dau cu sprai pe cablu,o zi merge bine dar dupa aia revine la normal si e un pic tare si imi merge in trepte cand iau piciorul de pe ambreaj...sa fie de la maciuca aia unde intra cablul de la ambreaj?si referitor la maneta...e ca o guma.e timoneria asta nu?ca am vazut ca pe dedesupt e o teava care duce in fata si aia e lalaie...si treaba de e guma am patit-o dupa ce am dat candva in a 1 a in ea si cand am schimbat a 2 a a pocnit si de atunci a ramas maneta lalaie.de intrat in viteze intra perfect in toate treptele.cum pot face schimbatorul mai teapan?multumesc
Vallybz
bieleta anticuplu cred ca s-a dus...
ovu12
si aia care e?bieleta anticuplu?o poza ceva te rog...sau explicatie smile.gif)
ovu12
multumesc.eram adormit aseara cand am postat si nu mi-am dat seama ca de piesa aia zici...nu e de la aia.sunt la a 3 sau a 4-a pe masina ca au cedat...sa vad daca am loc sa ma bag dedesupt sa fac o poza sa vezi de ce teava zic ca e vai steaua ei.
Dorin24
Am niste terpitati in momentul cānd plec de pe loc cu masina, care ar putea fii cauza
b06fcn
Probabil arcurile slabite in discul de ambreiaj...
internautul
Se schimba volantul la masina asta ? E cu masa dubla?
espacern
Bineinteles ca se poate schimba volanta...daca este cazul!
Nu este cu masa dubla...la masina din semnatura.
internautul
Ma refer la topic, megane classic 1.9 dti
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.