Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schema aer conditionat megan I
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
ciupi80
salutare,
nu stiu daca s-a mai vorbit pe aici despre problema mea asa ca va rog sa ma ajutati si pe mine.
am nevoie de schema electrica de la aerul conditionat ptr megan I 1.9 tdi,nu reusesc sa-i dau de cap si am nevoie de schema asta sa pot lua pas cu pas fiecare componenta.fie ca este in engleza,franceza sau romana este un punct de inceput .

multam.
cavaler
pote te ajuta este de logan dar principiul este la fel
Shafu
Dar freon ai in instalatie? ..... sa porneasca compresorul sau nu iti merge nici ventilatorul?

ciupi80
imi merge constant AC nu se mai opreste deloc.deasta am nevoie de schema electrica sa vad care de unde pleaca si unde ajunge. am verificat butonul de pornire si este OK.

flaviu_n
spray-urile pentru curatat instalatiile de A.C., le-a incercat cineva? da rezultate, sau este o gaselnita pentru a castiga bani?

Drum bun si racoros
ionutt daniel
Posibil sa fie o eroare din calculatorul masinii. Incearca o diagnoza. Poti testa si accelerand brusc motorul pe loc, observand daca decupleaza compresorul (ca si cand ai fi intr-o depasire si ai nevoie de putere maima).
Dodone
@flaviu_n
Recent am cumparat un spray pentru curatat instlatia de climatizare cu 30 de lei. Din pacate nu am retinut marca. Se liveaza cu un furtun transparent de plastic, de aprox. 50 cm. mungime.
Am scos filtrul de polen, am curatat cu presiune de aer si am dat cu spray-ul. Se face o spuma alba si densa, (care se usuca in 15 min). Apoi am introdus succesiv furtunul in canalizatiile din bord, cat mai adanc cu putinta. Am apasat pe butonul de spray concomitent cu retragerea progresiva a furtunului spre grilele de aerisire de pe bord. In acest fel s-a format spuma pe toata lungimea canalizatiilor.
Dupa cca 5 min. am comutat caldura pe maxim si am pornit ventilatorul pe maxim. Am lasat sa mearga asa cateva minute. Rezultatul a fost f. multumitor. Se simte clar diferenta, nu mai miroase in masina deloc a imbacsit.
Operatiunea o voi repeta anual.
ciupi80

am incercat sa turez motorul pe loc si nu s-a oprit ac-ul deloc. cred ca este un scurt pe undeva in instalatie.
din acest motiv va cer o schema electrica la AC megan I.
fill
salut vad ca ai aceiasi problema ca a mea adica ac cuplat tot timpul.am rezolvat-o ,adica calculatorul da tot timpul semnal ca butonul de ac este cuplat si au taiat firul de la calculator care dadea semnal la releu si au facut un montaj electronic nu eu am facut lucrarea precizez ca am motor de 1.9dci
flaviu_n
QUOTE(Dodone @ 29 Jul 2009, 15:03)
@flaviu_n
Recent am cumparat un spray pentru curatat instlatia de climatizare cu 30 de lei. Din pacate nu am retinut marca. Se liveaza cu un furtun transparent de plastic, de aprox. 50 cm. mungime.
Am scos filtrul de polen, am curatat cu presiune de aer si am dat cu spray-ul. Se face o spuma alba si densa, (care se usuca in 15 min). Apoi am introdus succesiv furtunul in canalizatiile din bord, cat mai adanc cu putinta. Am apasat pe butonul de spray concomitent cu retragerea progresiva a furtunului spre grilele de aerisire de pe bord. In acest fel s-a format spuma pe toata lungimea canalizatiilor.
Dupa cca 5 min. am comutat caldura pe maxim si am pornit ventilatorul pe maxim. Am lasat sa mearga asa cateva minute. Rezultatul a fost f. multumitor. Se simte clar diferenta, nu mai miroase in masina deloc a imbacsit.
Operatiunea o voi repeta anual.
*




Multumesc domnu`
Daca cumva, bagi de seama care-i marca spray-ului, da-mi de stire
Respecte
dcsiki
fisierul este MR312MEGANE6.PDF


BAFTA
Hawk84
Salut.
deci ai 2 cauze majore pe care trebuie sa le identifici inainte sa faci alte prostii:
1. daca este de natura mecanica, cuplaj blocat sau alte prostii: scoate mufa de la compresor (se afla sub alternator) si vezi daca ramane cuplat sau nu. Daca ramane cuplat este din cauza mecanica, daca nu este electrica.
2. actionarea se face din butonul din masina printr-un releu care se afla in compartimetul motor in cutia neagra si apoi prin siguranta de 40 de amperi (parca), identifica daca nu cumva ti-a ramas blocat releul in pozitia de cuplat. daca reusesti sa-l identifici si sa vezi daca este sau nu blocat ar fi o treaba.

Succes
Vallybz
Salut! Eu am o problema mai ciudata la compresorul de AC. Apas butonul din interior si nu se intampla nimic. Cu butonul actionat scot mufa de la compresor si daca o bag inapoi cumpleaza compresorul si mentine. Daca opresc AC-ul din interior, se opreste. Ma gandesc ca este releul, unde il gasesc pozitionat?
Horatiu Mihai
@Vallybiz : A doua poza descrie modul de verificare al releului si cum il gasesti. Prima poza e pentru Megane 1 dCi dar cred ca e valabila schema si pentru 1.6 16v.
Vallybz
care poza?
radunre
Vali, daca ai cutia neagra cu sigurante si relee din dreapta motorului, fisierul atasat te-ar putea ajuta, pag. 11, releul D.

[attachmentid=1628026838]
Vallybz
Multumesc!
Mai nou am observat ca daca pornesc aeroterma, imi ia mult din puterea electrica, adica stergatoarele imi merg in reluare, geamurile se inchid in reluare...si tot asa...ma da peste cap electrica asta....
Am desfacut panoul de comanda din interior si m-am uitat la mufa, nu pare a fi nimic in regula. Daca pozitia este pe 0, totul in masina este ok, cand o pornesc pe 1-4 scade si luminozitatea in bord proportional cu treapta folosita
Horatiu Mihai
@Vallybiz http://www.aa1car.com/library/battery_runs_down.htm

Fa-i un test sa vezi daca ai consumuri parazite: opresti motorul, cobori geamul fata, lasi toate usile inchise (nu incuiate ), cheile scoase din contact si astepti 10 minute, sa se stinga luminile de la interior, radio-ul sa fie inchis, etc., ca masina ta sa nu mai consume nici un curent cand sta -ca si cum ar sta peste noapte gen. Decuplezi terminalul negativ al bateriei. Cablul bateriei (-) il conectezi la oricare din cele doua cabluri de la multimetru iar celalalt cablu al multimetrului il conectezi la borna goala de la baterie. Nu ar trebui sa indice mai mult de ~50mA.

Poate te ajuta: http://www.reno.ro/Lipsa-tensiune-la-Aeroterma-t116068.html
radunre
Vali, daca la masina ta, bateria este montata sub parbriz pe dreapta, demonteaz-o complet si langa ea ar trebui sa ai o cutie cu sigurante de curenti mai mari.

Recomand curatarea temeinica a cutiei, a contactelor din ea si de pe cablurile care se conecteaza in acea cutie.
Vallybz
@Horatiu Mihai: o sa incerc si asta....e varianta la care m-am gandit, dar asteptam un punct de plecare =>Mersi radunre. O sa incep de acolo, adevarul ca ultima data cand am curata pe acolo m-am crucit de ce am gasit(acum vreo 3 ani)
Dodone
Recent am avut si eu probleme la masina, dar cu imobilizatorul. Electricianul a umblat si pe la cutia mai sus mentionata si a gasit toate sigurantele cu probleme cauzate de mediul umed si coroziv de acolo. Acesta e si motivul pt. care dupa anul 2000 s-a montat acumulatorul langa in compartimentul motor. Sigurantele si cablurile de conexiune erau mancate de gazele acide provenite de la baterie.
Problema mea am rezolvat-o cu imo off (desfacere carcasa ECU, anulare imo). Oricum, am alarma, iar acum masina nu mi e tentanta pt. hoti...
cj98czh
QUOTE(Dodone @ 10 Apr 2016, 00:09)
Acesta e si motivul pt. care dupa anul 2000 s-a montat acumulatorul langa in compartimentul motor.
*



"Motivul" tau pica pentru ca atat la fostul Megane care era din noiembrie 2001 cat si la fostul coupe al cumnatului meu care era din iulie 2002 acumulatorul era in dreapta sub parbirz smile.gif

Al meu era dCi al lui benzina de 1.6 ...
Vallybz
Va salut! La mine nu a fost de acolo, sigurantele arata impecabil. Am tras un fir de la aeroterma pana la minusul de la baterie si acum functioneaza totul aproape normal. Zic aproape, deoarece ac-ul nu cupleaza pe treapata 4, restul 1-3 merge perfect si pe 4 dupa ce cuplez ac-ul merge si mentine. Vreo idee?
Exu
Salut,
Mie nu`mi ventileaza deloc aer aeroterma. Pe langa asta cred ca este si blocata clapa de recirculare. Bazaie intr`una chiar si cu aeroterma inchisa bazaie si se aude un clic/clac smile.gif . Din ce m`am documentat de pe youtube si din manualul postat mai sus ar insemna sa desfac tot bordul, sa scot aeroterma si sa o repar.
De aer conditionat nu mai spun, probabil ca nu are nici freon. Nu l`am incarcat de ceva ani, nefiind fan al ac.
Intrebarea mea este: pot rezolva problema cu caldura fara sa demontez toata masina?
radunre
EXU, daca problema ta e la Dacia, ar fi indicat sa scrii pe forum Dacia.

Vali, am atasat cateva fisiere pt. ajutor. Daca zici ca firul de masa al aerotermei poate fi problematic, poti incepe verificarea lui din punctul de masa MJ aflat la baza stalpului din fata-pasager (pdf). De acolo, 2 fire negre merg la mufa aerotermei (sub parbriz) si un fir la panoul de comanda al aerotermei.
Nu ar strica sa verifici si mufa aerotermei (de obicei se demonteaza stergatoarele, scoti grilajul si ai acces acolo), fiind supusa intemperiilor, poate a oxidat.

Din pacate schemele electrice pt. versiuni pre-2000 sunt mai primitive dar poate te ajuta.
In schema "basic heater" ai modulul 319 care este controlul aerotermei si 320 care este partea de rezistente si motor aeroterma (include control pt. clapeta recirculare).

[attachmentid=1628030187] [attachmentid=1628030188] [attachmentid=1628030189]

Sper sa fie de ajutor.
Exu
Nu mai am dacia, dar parca arata bine la avatar.
Problema o am la un megane coach.

L.E. Am gasit topicul destinat aerotermei. Multumesc!
radunre
Avatarul e una, eu m-am informat din semnatura smile.gif
aco90
Salut colegi,

Stie careva ce cod are filtrul de polen pt megane 2000 Clasic 1.6e? Vreau sa il schimb si nu stiu cu ce cod sa comand, sunt multe dimensiuni recomandate pt asa ceva. Un sfat, ceva? Apreciez!

Sergiu
bazil
Salut,

Cod filtru polen: 7700424093


aco90
Merci Bazil!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.