PROBLEMA:
Am un motor diesel YD22 de 2200cc, 110 CP (Nissan Almera N16, din 2000), care a mers foarte OK pana la 143.000 km.
Acum 3 saptamani s-a defectat calculatorul pompei de injectie (VP44 de la Bosch). Am reparat-o, punand in loc piese noi, la o reprezentanta Bosch.
Dupa ce a fost montata inapoi pe masina, surpriza: masina porneste doar dupa vreo 15-20 de ture ale motorului, nu la "sfert de cheie", ca si inainte. Partea interesanta e ca, daca masina e pe o panta cu botul in jos, porneste dupa maxim 2 ture. Comportamentul e absolut identic si la rece, si la cald.
Pompagiul mi-a spus ca apare aer undeva pe sistem, si se dezamorseaza pompa, urmand sa ma duc la mecanic.
Mecanicul, a spus ca orice pompa de injectie cu interventii pe ea nu va mai "tine" motorina, deci trebuie montat pe traseul alimentarii o supapa de retinere, care previne dezamorsarea. Am cumparat, a montat-o, dar se comporta la fel! In rest, merge fara probleme.
Filtrul de motorina a fost schimbat cu vreo 20.000 km inainte de evenimentul cu pompa, deci nu s-a umblat la el.
Multumesc in avans pentru orice sugestii (inclusiv recomandari pt un mecanic de diesel bun, in Cluj).
lucavasile@yahoo.com
0744 612175