Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare valva EGR la Clio 1.5 dCI 65CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
Pages: 1, 2
cbardan
Salutare tuturor,

Weekendul trecut am efectuat impreuna cu un amic o operatiune de curatare a valvei EGR + zonele adiacente, pe un Renault Clio 1.5 dCI, 65 CP din 2003, 85.000 km.
In timpul operatiunii am facut si poze asa ca le atasez la acest post in ideea ca poate ajuta pe cineva. Operatiunea a durat 5.30 ore dar fiind pt. prima oara e explicabil...
Succesiunea operatiilor se poate vedea din pozele atasate si care contin si explicatii in partile esentiale (Numerotarea pozelor reflecta succesiunea operatiilor efectuate).

Unelte necesare:
- tubulare de 8, 10, 13, cu clicket si cu prelungitor flexibil (de dorit...)
- biti
- torx
- patent cu varf lung pt. colierul de sub corpul de AL ce gazduieste valva EGR
- patent cu "cioc papagal" eventual
- carpe, diluant, perie spalat sticle

Daca mai sunt neclaritati va stau la dispozitie pt. lamuriri suplimentare.

Aceasta operatiune am facut-o deoarece la anumite turatii (2000-2500 aprox.), accelerand lent, am observat foarte mult fum negru iesind pe toba iar masina nu avea putere. Daca in schimb acceleram mai brusc atunci masina tragea fara probleme.
Dupa operatiune, fenomenul descris a disparut, nu mai am fum negru la iesire in plaja respectiva de turatii iar masina se comporta normal.
Oricum, chiar daca nu aveti probleme, o curatare nu strica !

SUCCES !
Solidu
Video
Poate ajuta si asta, si poate mai pun si altii poze si filmulete .... bravo @cbardan si @Un_dus
onlinedriver
Salut! Am realizat si eu aceasta operatiune. Cu ajutorul vostru-desigur. Dar as mai avea ceva de completat:
1.in momentul in care desfaceti egr-ul aveti grija ca sunt 3 nituri mici in urechile lui. Le fortati dar cu grija. Eu l-am scos cu totul mai intai si apoi l-am desfacut
2. o perie de dinti face minuni.
3. Colierul de metal de la furtunul de admisie gaze arse l-am pus invers de cum e in poza in cca 5minute de chinuiala, dupa un ceas de sfortari in pozitia initiala (cum il gasisem).
4. Fara spray degripant nici sa nu indrazniti sa va ganditi sa va apucati de lucru

Si acum o intrebare pt cei ce au facut operatiunea: ati observat pe urma ceva diferente in cum suna motorul? Mie imi suna diferit cind accelerez-parca mi-a aparut un suierat (sunetul este ca si cum ar iesi aer sub presiune dintr-o teava) si as vrea sa stiu daca s-a intimplat si la altii la fel sau trebuie sa ma intreb de ce.
Gopsaadrian
Am facut si eu azi operatiunea EGR.am sa atasez cateva poze unde am mai adaugat ceva de spus.Bafta tuturor!

P.S. dupa tot calvaru masina merge ca inainte nicio diferenta, inafara de fum, care scoate mai putin cam cu 30%
cbardan
Salutare din nou,

La 2 saptamani dupa curatarea valvei EGR, am revenit incet dar sigur la problema initiala adica fum mult si lipsa putere pe la 2200 ture dar doar la o apasare lina a pedalei de acceleratie. Daca ii dadeam talpa, masina tragea fara probleme.
Din lipsa de idei m-am hotarat sa fac o diagnoza la masina. Eroarea raportata a fost ceva de genul: "eroare pozitie clapeta valva EGR". Din ce mi-a explicat meseriasul cu diagnoza, din cele 4 fire (parca-s 4) ce intra in mufa EGR, 2 sunt pt. comanda acesteia iar 2 ar fi pt. raportarea catre calculator a pozitiei valvei la momentul respectiv.
Mi-a zis ca in interior ar fi un reostat de pozitie care se uzeaza si ca ar trebui sa-mi iau alta valva EGR.
Asa ca am fost prin oras sa-mi caut EGR-ul gandindu-ma ca o sa dau o caruta de bani... Din fericire a fost mai putin decat ma asteptam, am gasit un EGR nou facut de Pierburg (Germania) la 680 lei. Vineri (07.08.2009) am schimbat-o si acu chiar ca am masina noua smile.gif . Nici urma de fum indiferent de cat accelerez si cum... Si nici nu mai simt lipsa de putere ca inainte.

OBERVATIE: Valva EGR veche (care era tot Pierburg apropo...) era la fel de murdara de funingine ca acu o luna, inainte de curatare...
Oricum, o sa o desfac sa vad cum arata inauntru. Is curios daca o sa gasesc funingine si in interiorul partii electrice... Eventual o sa pun poze...
cbardan
Salutare din nou,

Asa cum am zis, revin cu poze din interiorul elementului de comanda al valvei EGR.
Nu am avut alta solutie decat sa o tai cu bomfaierul. ..
Ei bine, in corpul principal este o bobina iar in interiorul acesteia este un piston metalic care probabil la o tensiune mai mica sau mai mare se va deplasa mai mult sau mai putin actionand asupra partii mecanice a valvei EGR si permitand astfel sa intre mai multe sau mai putine gaze arse in amestecul de aer.
La capatul pistonului este un pistonas mic cu rol de element de legatura catre un cursor mobil, de plastic u 2 gheare metalice ce culiseaza pe 2 sine metalice. (se poate vedea in poze). Undeva pe la jumatatea cursei, se putea vedea ceva uzura, iar una din gheare avea un deget rupt (se poate vedea in imagini). Cursorul asta e practic o rezistenta variabila in functie de pozitia fizica a valvei la un moment dat. Si e o chestie care probabil culiseaza f. des de unde si faza cu uzura.
Ca idee generala, bobina in sine nu prea cred ca se uzeaza si probabil tine destul de mult. Ce ma enerveaza in schimb e ca producatorul (Pierburg in cazul asta dar probabil si altii) nu au construit tot ansamblul astfel incat sa poti sa dai si tu 10 lei si sa schimbi cursorul vechi uzat cu unul nou. In schimb trebuie sa dai 700 lei si sa schimbi toata valva EGR ! Dar ma rog, o fi o politica generala... mad.gif
In concluzie, nu prea ai cum sa repari, poate doar sa faci o gaura in plastic si sa dau cu spray contact pe acolo dar oricum nu cred ca e o solutie de durata.
gabycoman
QUOTE(cbardan @ 10 Aug 2009, 15:33)
    Asa ca am fost prin oras sa-mi caut EGR-ul gandindu-ma ca o sa dau o caruta de bani... Din fericire a fost mai putin decat ma asteptam, am gasit un EGR nou facut de Pierburg (Germania) la 680 lei.
*



Salut,

De unde ai cumparat EGR-ul?
Merci.
cbardan
EGR-ul l-am luat de la Ciclop(Timisoara). Dar poti sa risti o intrebare si la Promotor ca nu pierzi nimic.
n_adrianm
azi mi-am curatat si eu EGR-ul si dupa ce am pus totul la loc am avut acelasi suierat de care zicea olinedriver.Am mai desfacut o data si problema era de la acea teava de plastic care duce de la EGR la turbina.Teava are la capete pe interior niste mansoane de cauciuc ptr etansare.Cand am montat teava pe stutul de la turbina,s-a strambat acel manson si scapa aer fals pe acolo impreuna cu ulei.Am descoperit usor ptr ca aparusera stropi de ulei pe izolatia dintre habitaclu si compartimentul motor in dreptul turbinei.Acum sper sa se fi etansat bine.O sa mai urmaresc sa vad daca mai stropeste pe acolo.Bafta
S4b1n
Si eu am constatat acum ceva timp un suierat de turbina, care stiu ca nu-l avea masina cand era noua. Faza e ca nu s-a umblat la EGR. E posibil sa se fi terminat vreun colier si sa scape aer?
Incep sa ma ingrijorez ca am un prieten caruia i-a scapat ceva de genu' la un Polo 1.2 TSI la doar 2 luni de la achizitionare si 5000km.
asyst72
-si eu cred ca trebuie sa fac curand o curatare de genul asta..
de cateva zile observ ca am ceva probleme la mersul prin oras (trepte mici)
cand schimb din II-a in III-a se intampla uneori o chestie care nu-mi place.

-daca sunt in a II-a pe la 1900-2000turatii si incerc sa cresc viteza si turatia pentru schimba a III-a motorul are un soi de "lene" si vad fum negru in oglida retrovizoare.. se simte ca si cum turbina nu isi face treaba la turatia aia..
nu calc brusc acceleratia si nu e nici subturat, si nici nu-mi facea asa.. repet, sunt in viteza II-a..

-apoi abia dupa ce ajung pe la 2200-2300 am destula forta sa accelerez in continuare pana la 2500 cand schimb a III-a..
pare ceva imbacsit pe acolo.. care da o gatuire in intervalul de turatie 1900-2200

Am incercat o curatare:
am iesit pe autostrada.. cu motorul cald, am mers 5km cu a III-a la 3000-3500 turatii, apoi am tinut-o inca vreo 5km la 4000 turatii.
am avut senzatia ca s-a curatat, nu mi-a mai scos fum si nici pierdere de putere..
apoi dupa cateva zile m-am trezit din nou cu aceeasi poveste.. nu se manifesta mereu, dar ma cam pune pe ganduri..

sa fie turbina? sau ce e pe langa ea?
cbardan
Pt. "asyst72": Din simptomele descrise, eu as crede ca e exact aceeasi problema ca la mine adica "eroare pozitie clapeta valva EGR". Ceea ce inseamna ca trebuie sa schimbi valva EGR cu totul. Intrebare: daca calci acceleratia mai hotarat ai aceeasi lentoare in reactia masinii ?
Sfatul meu e sa faci o diagnoza ca sa fii sigur: ar trebui sa coste in jur de 50-60 lei (dar nu la Renault ca e mai scump). Daca e de la valva EGR o sa afli in mod cert.
Bafta !

Pt. "S4b1n": Eu am patit prin Germania sa-mi sara conducta de iesire aer din turbina. Am mers apoi vreo 200 km cu maxim 70 km / ora... Nu mai aveam putere nici cat un diesel simplu. Daca se simte o scadere de putere, ar trebui sa verifici iesirea din turbina. Daca nu ai pierdere de putere nu stiu ce sa zic, ideea e ca daca masina sta pe loc nu prea ai cum sa vezi daca turbina + valva EGR functioneaza sau nu cum trebuie, are sau nu scapari de aer.
asyst72
pierderea de putere si fumul in exces imi apar in zona 1900-2200 daca accelerez lent si am observat ca se manifesta mai ales dupa opresc si las motorul cald sa se raceasca o perioada, cam 50%..
adica daca am orit temporar (cca 1h-1h30min) iar apoi plec din nou la drum mi se intampla chestia asta

in momentul ala daca o calc mai sanatos si trece de 2300-2400 isi ia cam brusc avant si nu mai iese asa fum, simt ca si cum s-ar debloca ceva pe acolo.. apoi dupa ce s-a incalzit bine dispare

cand pornesc dimineata de la "total rece" sau cand motorul e "complet cald" nu mi se intampla.

a aparut cam de 1saptamana iar eu o puneam pe seama faptului ca am mers mult prin oras in ultimele 10zile.. ceea ce inainte nu prea obisnuiam.. de aceea am iesit (cum povesteam) zilele trecute pe autostrada si i-am dat talpa pe la 4000turatii vreo 10km.. dar vad ca nu s-a rezolvat..

singura asociere o mai gasesc poate cu faptul ca in ultimele 3luni am folosit Metabond Megasel aditiv in motorina??? am consumat cam vreo 100ml din cei 250ml cat are tratamentul.. adica am "ars" in 3luni 200litri de motorina (EuroDiesel5 Petrom) aditivati cu Metabond (schimbarea de filtru motorina am facut-o chiar atunci).

sa fie asta cauza?
eu eram chiar foarte multumit de cum trage masina cu motorina aditivata..
si acum sunt multumit, cu exceptia acelui fenomen care se manifesta din cand in cand, cum am povestit, si care nu era pana acum..

sau poate sa fie uleiul de vina? am deja 10k facuti (cu Elf 5W40) si ar cam trebui si asta schimbat..

nu stiu ce sa zic.. wacko.gif
S4b1n
Metabond Megasel folosesc si eu in motorina. Si bag tot motorina deja aditivata (ori OMV Alpin Diesel ori Rompetrol ALTO ori Mol EVO). De noua i-am bagat, si ii bag 10 ml la 40 de litri, cum zice pe flacon. Pana acum (36000km) nu am avut probleme cu scos fum sau sa nu traga, deci parerea mea e ca nu e de la Metabond
cip31
Cred ca trebuie inlocuita electrovalva EGR.

asyst72
QUOTE(S4b1n @ 22 Apr 2010, 10:07)
Metabond Megasel folosesc si eu in motorina. Si bag tot motorina deja aditivata (ori OMV Alpin Diesel ori Rompetrol ALTO ori Mol EVO). De noua i-am bagat, si ii bag 10 ml la 40 de litri, cum zice pe flacon. Pana acum (36000km) nu am avut probleme cu scos fum sau sa nu traga, deci parerea mea e ca nu e de la Metabond
*



da, nici eu nu cred ca are vreo legatura Metabond Megasel (de care am fost multumit incepand cam de la 200km rulati dupa ce l-am pus.. s-a simtit ca trage mai bine)..
am mentionat doar ca aspect secundar utilizarea de Metabond

oricum, vad ca in ultmele 2 zile nu mi-a mai facut figura cu fumul si lag-ul la accelerare.. unsure.gif
masinile ca si femeile.. cu toane blush.gif

o sa fac curand un schimb de ulei si filtru si cred ca o sa cer si o curatare la EGR (am inteles ca mai mult de 60-70lei n-ar trebui sa fie curatarea), si mai vedem apoi ce se intampla
asyst72
am facut curatarea vineri la un service mai micut din Bucuresti,
am stat de fata cu mecanicul.. EGR-ul era imbacsit rau, chiar se cerea curatare. Mi-a zis ca electrovana e OK.
(am mai facut schimb de ulei si filtru la motor + schimb ulei la cutia de viteze si purjare filtru aer + tubulatura la admisie).. cu totul a facut 120lei (i-am dat 130 fiindca mi-a placut cum a lucrat)

acum, dupa aproape 800km facuti masina trage bine si n-a mai scos nici pic de fum negru oricat m-am uitat in oglinda retrovizoare smile.gif
Zaherr
sal!
tin sa spun ca masina nu are nici o problema, trage ca la inceput dar... aici intervine chestia ciudata.... si asta o facea masina cam de noua...mai exact cand dadeam "talpa" cu a 1'a si a 2'a si chiar in trepte mai mari cand dupa un rulaj constant incercam o "forja" lasam o dara de fum in urma mea. nu era de speriat dar se vedea(mai ales noaptea cand aveam alta masina cu farurile aprinse in spatele meu), totusi masina mergea normal, nu ma deranja prea tare....apoi vreo 3 luni am facut naveta cu ea si primeam motorina de la firma, motorina era de la oscar downstream, made in canada(am vazut certif de conformitate)...deci baieti, oricata "talpa" si chinuieli i'am dat motorului, ceredeti'ma ca nu dadea nici un pic de fum, exact ca la o benzinara. acum mi'au dat un logan sa fac naveta, si cu motorina la a mea am revenit sa pun din rompetrol ca inainte...guess what??! iar las "sarpele" de fum in urma mea.... repet, masina merge normal, ba chiar mi se pare ca "trage" umpic mai bine cu asta de la rompetrol, dar fumega nene biggrin.gif voi ce parere aveti?
S4b1n
Si eu am constatat acum cateva zile ca mai scoate cate un jet de fum in spate cand o chinuiesc putin. Acum bag motorina de la MOL, si nu am mai avut nici Metabond sa-i mai pun. Pana acum bagam in majoritatea cazurilor de la OMV, ocazional de la MOL sau Rompetrol. De ieri am inceput din nou sa-i mai "picur" niste Metabond, sa vad peste cativa zeci de kilometri daca mai scoate, si in functie de rezultat, voi incerca si cu motorina de OMV.
Jovanny
Si eu am aceeasi problema ca si asyst72 ... anul trecut in 2009 august am schimbat EGR pt ca imi ramanea blocat pe deschis ... l-am curatat si dupa o saptama la fel si apoi am fost nevoit si mi-am luat unul nou ... apropo se potriveste cel de la Logan 1.5 dCI ... am dat tot asa ceva de 700 RON .... o mers f bien pana anul asta de Pasti ... si de atunci iar am probleme cu fumul si nu prea trage ... am curatat EGR iar dar m-am uitat si la turbina ... si de acolo ii problema la mine am ulei in turbina ... ce ma sfatuiti sa fac ... sa curat numai uleiul ... ? sau ce as putea face ... ?
cip31
Uleiul din sistemul turbo, poate avea urmatoarele cauze:

-simeringuri uzate la axul turbinei;
-joc la axul turbinei;
-filtru epurator (daca exista) ineficient;
-filtru aer motor colmatat.

Pot sa-ti recomand urmatoarele pentru evitarea uzarii premature a turbinei:

-dupa pornirea la rece, nu accelera motorul foarte mult (uleiul este foarte vascos,ungerea lagarelor nu este eficienta ) ;
-dupa ce motorul s-a incalzit accelereaza si foloseste si regimuri cu turatie mai ridicata, chiar daca nu este intotdeauna nevoie ( pentru evitarea depunerilor pe rotorul turbinei ) ;
-respecta periodicitatea de schimb a filtrului de aer al motorului ;
-respecta nivelul de ulei de motor prescris de constructor ( daca nivelul este peste maxim se poate obtura scurgerea de ulei -returul- de la turbosuflanta ) ;
-lasa motorul la ralanti o perioada de aprox. 10 sec. inainte de a fi oprit (pentru a scadea la minim turatia turbinei ).
Jovanny
Deci .... eu am probleme cu turbo ii plina de ulei ... si as vrea sa va intreb ar fi bine sa o reconditionez sau sa iau o alta noua ... de unde ma sfatuiti sa iau una noua sau unde sa o reconditionez ... eu am gaist pe net ceva turbo la pret de 1000 si 12000 lei ... ca una noua la reprezentanta ii 3500 lei ...
cbardan
Eu unul as merge pe varianta noua dar nu de la reprezentanta. Vezi mai mai multe oferte de la diferite magazine de piese auto si o alegi cea mai buna.
Faza cu varianta second hand nu o consider prea grozava ca nu stii cat e de uzata si aia. Doar daca o iei de pe vreo masina care a avut un accident si nu avea prea multi km. la momentul accidentului. Succes !
balanel
Am si eu 2 intrebari cu privire la aceasta operatiune:
1. Am un spray de curatat frane. Merge folosit?
2. In aceasta poza, furtunul acela spre care arata sageata rosie. Nu cumva pe acolo vin gazele de esapement spre EGR? Nu ar trebui curatat si el?

L.E.

M-am uitat azi la mine, si e cu totul alt sistem, nu stiu cum se deface... sad.gif
balanel
Am desfacut si curatat EGR.

El este amplasat ca in poza:
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627551079

Partea de sub el nu se poate scoate pentru curatare, asa ca trebuie curatat pe cat posibil pe motor.

O poza cu o valva similara, desfacuta:
http://img403.imageshack.us/img403/6144/c3egr09sq8.jpg

E foarte usor atat de desfacut, cat si de curatat.

Cei care veti folosi spray, asa cum am facut si eu, aveti grija dupa pulverizarea in gaura ramasa pe chiulasa, sa asteptati mai mult timp pentru evaporare completa.

Eu am stat un sfert de ora, si tot am avut detonatii la pornire. Sper sa nu se fi intamplat ceva nasol pe la motor cu ocazia asta.
balanel
Am asa impresia ca parca masina nu mai trage ca inainte.

S-o fi defectat ceva de la detonatii?
balanel
Masina si-a revenit din punct de vedere al performantelor, insa, a aparut un tremurat al motorului in sarcina, ca si cum merge in valuri, indiferent daca sunt in accelerare usoara, mers constant sau frana de motor. Acest lucru se manifesta intre 1500 si 2500 rpm, este mai puternic la rece si in treptele inferioare.
Daca scot mufa EGR, nu mai face.

Deci, avea dreptate cine spunea ca dupa ce se umbla acolo, trebuie o reinitializare a EGR-ului.

Eu nu voi face asta, ci voi cauta solutii sa anulez definitiv EGR-ul.
balanel
Rezolvat definitiv EGR-ul. Revin in cateva zile cu impresii.

balanel
Senzatia este ca accelereaza mai linear si se simte ca si cum as fi dat jos o greutate din masina.
Chiar imi place cum merge, nu mai trebuie turata peste 3500 ca sa simt ca respira.

Inainte inchidea EGR-ul doar cu pedala la fund, altfel, cat de tare as fi accelerat, se simtea oricum ca inchidea doar la peste 3500 rpm.

Consumul nu imi dau inca seama daca s-a modificat, oricum vremea s-a schimbat afara asa ca nu imi dau seama. Consumul instant si la relanti pare tot pe acolo.
balanel
La 2 saptamani dupa aceasta modificare, pot spune ca a meritat din plin sa dau banii.

E extraordinar sa simti cum masina raspunde la cea mai mica apasare a acceleratiei, fara ezitarea care era din cauza ca EGR-ul se deschidea, si ca urmare era necesara o apasare mai pronuntata a pedalei.

La fel de placut este faptul ca nu mai trebuie pusa acceleratia la podea ca sa nu mai simti acel hop la 3500 rpm, cand inchidea EGR-ul. Pentru mine chiar era ceva neplacut, mai ales ca in permanenta schimb treapta 2 --> 3 la un pic peste 3500 rpm, la 60 km/ h.

Consumul, daca a variat, nu imi dau seama, deci e tot pe acolo. La fel fumul scos la acceleratii puternice.

Si, nu in ultimul rand, atunci cand drumul e liber, si rulez cu treapta 4 la 1800 rpm, si 60 km/ h, daca incetinesc un pic, la 50 km/ h, sau drumul urca usor, nu mai e nevoie sa retrogradez in treapta 3 pentru a relua acceleratia.

In concluzie, nu simt vreo crestere de putere sau cuplu, ci doar un raspuns mai bun al motorului, fara a fi nevoie sa pun acceleratia la podea ca sa inchid EGR-ul. Si sunt sigur ca e mult mai bine si pentru motor, deoarece nu mai intra funingine nearsa in camera de ardere, iar cresterea temperaturii, in acelasi loc, impiedica depunerile de calamina pe supape si palele turbinei.
cj98czh
Sa nu plangi cand nu mai iei ITP-ul din cauza ca nu-ti mai ies gazele, ok??
balanel
radmasa.gif

Opacitatea se masoara la o turatie la care oricum EGR sta inchis.

Documenteaza-te inainte sa scrii, OK??

Si oricum, la primul ITP, facut la 2 ani, cand masina nu avea nici o modificare, tot zicea gagiul ca nu ies gazele. Aiurea, a repetat testul de 3-4 ori, sa aiba pentru cazaturile de masini care chiar nu iau acest test.
cj98czh
Ca bine spui... intereseaza-te si vorbim... ok?
balanel
Ce mai e de interesat cand e clar ca EGR se inchide la 3500 rpm, la modelul meu de masina.
In plus, uleiul 2t pe care il folosesc in amestec cu motorina, reduce cantitatea de fum emisa.

Ce voiam sa subliniez si te faci ca nu vezi, este faptul ca cei de la ITP oricum sunt pusi pe luat spaga, chiar daca masina e in parametri.

cj98czh
QUOTE(balanel @ 24 Sep 2010, 15:06)
In plus, uleiul 2t pe care il folosesc in amestec cu motorina, reduce cantitatea de fum emisa.
*




Ai vreo chestie care sa sustina treaba asta (nu cred) sau este din cunostintele tale largi despre lume????


In inteligenta ta sclipitoare nu te-ai gandit ca daca nu avea un rol bine stabilit nu-l mai puneau deloc????
balanel
Sunt mii de forumuri pe care se vorbeste de chestia asta.

Sigur, toti care scriu acolo spun prostii, ACELEASI prostii, si fac parte dintr-o conspiratie care are ca scop defectarea motoarelor cat mai multor persoane.

http://www.freel2.com/forum/topic878-15.html
cj98czh
Lasa-macu forumurile... da-mi un link al unui producator de motoare diesel cu injectie CR care sa recomande folosirea uleiului de amestec pentru trabant (daca gasesti si o recomandare a lui renault esti mare).... o parere avizata al unui constructor.... atat... la fel si pt. EGR ... ca romanul este inginer din nastere stiu....

Ma gandesc ca si constructorii astia au o armata de ingineri foarte bine platiti ... si nu cred ca degeaba.... sa vina Balanel si sa stie mai mult ca ei??? ma lasi ...

Cu asta am terminat ... esti o cauza pierduta oricum... biggrin.gif
balanel
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Foarte tare ce vrei tu!

Nu asa ceva nu exista si nici NU va exista vreodata.



OFF TOPIC:
Lasa-ma sa ghicesc, la ultimele alegeri ai votat cu Base? icon_mrgreen.gif

Intreb asa, ca imi pari dezghetat la minte.
cj98czh
QUOTE(balanel @ 24 Sep 2010, 15:23)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif

Foarte tare ce vrei tu!

Nu asa ceva nu exista si nici NU va exista vreodata.
*




Oare de ce nu exista??? de prosti nu?? si tu Miaunel esti mai destept decat inginerii aia.... apropo ai pregatire in domeniu ceva??? sau vb. din forumuri??? sa stiu...

balanel
Nu...
A mai intrebat cineva...
Sunt autodidact.

Ia uite ce scrie cineva aici:

"Daca mai e nevoie de o confirmare/desi nu cred Laughing uleiul 2t e foarte bun pt motoarele pe motorina!Am pus si in amestec de 1l la plin caci aveam niste probleme cu injectoarele si au disparut de cand folosesc! Acum am redus cantitatea la 500 ml la plin la c3.Motorul consuma 6 in oras iar afara imi i-a 4 la mers constant cu max 110 iar daca ma mai i-au la tranta consuma 5,e mooolt mai silentios decat a unui vecin care nu foloseste! Folosesc de un an amestecul si nu exista efecte negative!Apropo la benzinaria mol singura diferenta intre motorina normala si cea mai scumpa e aditivul de ungere pe care nu putem sti daca chiar il adauga asa ca mai bine merg pe uleiul 2t!!"
cj98czh
QUOTE(balanel @ 24 Sep 2010, 15:30)
Nu...
A mai intrebat cineva...
Sunt autodidact.
*




Crede-ma se vede... schimba sursa de invatare ca iti da cu virgula...

Cat despre linkul dat... sunt 100% de acord cu ce scrie acolo... atasez si o poza...


L.E. Imi cer scuze moderatorilor ca le-am dat de lucru ... cu aberatiile tale si ale mele...
balanel
Pai si eu ce vrei sa-ti fac daca este doar pentru membri?
Ti-am copiat aici postul, oricum.
cj98czh
Pana la o parere avizata ... da-mi voie sa nu cred aberatiile scrise de tine... si cu asta chiar ca am terminat....

Am condus destule masinii cu foarte multi km la bord.... care mergeau bine... nici una nu a folosit nici un fel de aditiv sau de ulei pt. trabant... ti-am mai spus din partea mea pune si ulei Bunica... este masina ta...
cmandrei
Aici va opriti.
balanel
Alternativa la EGR, care nu rapeste placerea condusului si nici nu isi bate joc de motor.

http://www.transport-business.ro/articol/T...SCR-vs-EGR-1745
nascutinvingator
Benzinarul 1,4 8 V are EGR?
Daca da stie cineva unde este amplasat?
barbydush
Salut

Referitor la EGR de la Megane (Clio sau Dacie principiul si piesele sunt la fel), la montarea acelei sigurante a tubulaturii dintre EGR si turbina, unde multi s-au chinuit sa o monteze, va recomand un banal CLESTE DE CUIE. Nu stiu daca ma fac inteles. In trecut era folosit de fierari...smile.gif radmasa.gif . Si eu m-am chinuit pina a venit vecinu cu clestele. Am pus siguranta in 5 secunde.

Dragos
sorel_krysty
am avut si eu probleme cu EGR-ul. mai multe detalii accesand link-ul

numai bine

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=205...dpost&p=2880544
Stefi_R
Multumesc pentru ghid. Am curatat si eu EGR-ul; motorul mergea bine, dar am zis sa vad si eu ce e pe-acolo. EGR-ul era surprinzator de curat si a iesit usor, avea doar putina funingine. Teava aia curbata, insa avea ceva mazga cu funingine (e normal sa fie uleioasa mazga aia? ulei nu consuma) si calamina aceea, sau ce era, era destul de tare. Imi doream sa am o perie ca aceea de sticle, dar cu peri de sarma.

Ma si mir cum se curata cu peria de sticle, si mai ales in cotitura aceea. Am racait cat am putut de usor cu o surubelnita lunga, si am folosit din belsug diluant, o periuta de dinti si spray pentru curatat carburatoarele; a iesit destul de bine in cele doua parti accesibile, dar am oarece dubii in cotitura.

Dupa ce am montat totul inapoi, am pus bornele pe baterie si am pornit motorul - surpriza, a pornit foarte greu prima data (i-am dat vreo 4 chei); oare de ce? Am montat totul, n-am uitat nimic. De altfel, dupa ce a pornit, l-am oprit si l-am pornit dupa vreo 10 minute si apoi dupa vreo ora si a pornit din prima. Ce naiba sa fi fost? A trebuit sa se initializeze ceva prin calculator, EGR-ul?

Multe taine mai are Renault-ul asta smile.gif

Numai bine.
crystygye
La mine piulita de jos din cele 3 (aia care tine scutul), de la EGR, este ca sudata.Am incercat cu 3-4 chei sa o scot si nu merge deloc..Cand voi merge pe viitor la service, poate baieti de acolo au o scula mai speciala si ma pot ajuta.
Cand am schimbat turbina la masina si a trebuit sa pun totul la loc si cred ca cel mai mult timp pierdut a fost la cele 2 coliere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.