"Un bucureștean a dat în judecată firma Renault pentru că, deși autovehiculul i-a ars la doar o săptămână după achiziționare, furnizorul refuză să-i dea altul nou în schimb.
În urmă cu două luni, Constantin Tică, un bucureștean în vârstă de 46 de ani, a cumpărat un Renault Megane Sedane Prima, în valoare de 11.000 de euro. La doar o săptămână după achiziționare, mașina a luat foc. Bărbatul cere un autoturism nou de la firma Renault Nissan România, ai cărei reprezentanți refuză, susținând că mașina nu prezintă urme de incendiu și că poate fi reparată.
Fum și miros de ars
„Am cumpărat mașina la sfârșitul lunii aprilie. Pe 7 mai, în jurul orei 18.00, în timp ce conduceam, am observat că de sub capota mașinii a început să iasă fum, moment în care am simțit și un miros de ars în interior”, povestește Constantin Tică.
Se afla într-o coloană de mașini care se deplasa foarte încet. „Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis și astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria și am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”, afirmă bărbatul.
Au fost folosite trei extinctoare, dar flacăra nu a putut fi stinsă decât de pompieri. După care, spune Tică, mașina i-a fost tractată de un echipaj de la Renault Asistență și dusă la service.
„În lipsa mea, autovehiculul a fost urcat pe rampă pentru a i se afectua o diagnoză cu Clip. Directorul service-ului, Adrian Rusea, mi-a spus că este vorba despre supraîncălzirea ambreiajului, dar că mașina este funcțională. A adăugat că procesul-verbal întocmit de cei de la Situații de Urgență e exagerat, deoarece un pompier n-ar avea cunoștințe de mecanică auto pentru a putea emite o părere pertinentă. Apoi a apreciat că, mai mult ca sigur, e vorba de o proastă utilizare a mașinii. O abordare absurdă, ținând cont că am parcurs doar 160 de km”, susține Tică.
Ulterior, reprezentanții service-ului i-au cerut bărbatului să semneze o fișă de reparație care include anumite operații deja efectuate. Lucru pe care acesta a refuzat să-l facă. „Când am lăsat mașina în service, nu mi-am dat acordul ca ea să fie ridicată pe rampă și nici să fie efectuate reparații sau alte constatări în lipsa mea. Mai mult, cei de la service mi-au spus să vin să ridic autoturismul de pe proprietatea lor, în caz contrar urmând să fiu obligat să plătesc 100 de euro pe zi. Am refuzat să semnez vreun ordin de reparație, atâta vreme cât nu cunoșteam cauza reală a producerii incidentului”, mai ține să adauge Constantin Tică.
„Incident produs de o greșeală de fabricație”
La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieșit că focul a fost provocat de o greșeală de fabricație. „Cu toate acestea, nici până în acest moment furnizorul nu a dat curs solicitarii mele de a schimba autoturismul. Ba mai mult, reprezentanții nu recunosc că au participat la expertiză. Am cerut înlocuirea mașinii deoarece nu mai pot să conduc vreodată acest autoturism”, conchide Constantin.
Acum, bărbatul a dat în judecată firma Renault Nissan România și speră că, în justiție, o să i se facă dreptate.
La rândul lor, reprezentanții Au to rității Naționale pentru Protecția Consumatorului consultați de EVZ spun că firma Renault Nissan România va fi obligată să-i dea clientului lor un autoturism nou numai în cazul în care se dovedește că autoturismul a avut un viciu ascuns.
ÎN APĂRARE
„Nu prezintă urme de incendiu”
Oficialii companiei Renault România susțin că mașina nu prezintă urme de incendiu în habitaclu, nici în compartimentul mo torului, nici la exterior. „De asemenea, alternatorul, cablajele și interiorul compartimentului motorului sunt intacte și nici acestea nu prezintă urme de incendiu”, susține Dumitra Râșnoveanu, Communication Manager al companiei Renault România.
Furnizorii spun că autovehiculul a fost adus în service cu ambreiajul nefuncțional, din cauza unei supraîncalziri generate de conducerea vehiculului cu ambreiajul semicuplat. „Această supraîncalzire a deteriorat componente ale ambreiajului, însă nu a cauzat un incendiu”, afirmă Dumitra Râșnoveanu. Reprezentanții firmei Renault spun că service-ul se află la dispoziția clientului, dar acesta refuză repararea mașinii.
„Acest proces nu ar necesita o imobilizare a mașinii mai mare de 48 de ore”, conchide Dumitra Rășnoveanu."
SURSA
Pot fi doua posibilitati. Fie posesorul masinii habar n-are sa conduca, fie Renault Romania arunca vina aiurea dupa cum am fost obisnuiti si pana acum.