Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Mi-a luat foc masina dupa doar 160 km parcursi"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
Fratzica
"Un bucureștean a dat în judecată firma Renault pentru că, deși autovehiculul i-a ars la doar o săptămână după achiziționare, furnizorul refuză să-i dea altul nou în schimb.

În urmă cu două luni, Constantin Tică, un bucureștean în vârstă de 46 de ani, a cumpărat un Renault Megane Sedane Prima, în valoare de 11.000 de euro. La doar o săptămână după achiziționare, mașina a luat foc. Bărbatul cere un autoturism nou de la firma Renault Nissan România, ai cărei reprezentanți refuză, susținând că mașina nu prezintă urme de incendiu și că poate fi reparată.

Fum și miros de ars

„Am cumpărat mașina la sfârșitul lunii aprilie. Pe 7 mai, în jurul orei 18.00, în timp ce conduceam, am observat că de sub capota mașinii a început să iasă fum, moment în care am simțit și un miros de ars în interior”, povestește Constantin Tică.

Se afla într-o coloană de mașini care se deplasa foarte încet. „Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis și astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria și am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”, afirmă bărbatul.

Au fost folosite trei extinctoare, dar flacăra nu a putut fi stinsă decât de pompieri. După care, spune Tică, mașina i-a fost tractată de un echipaj de la Renault Asistență și dusă la service.

„În lipsa mea, autovehiculul a fost urcat pe rampă pentru a i se afectua o diagnoză cu Clip. Directorul service-ului, Adrian Rusea, mi-a spus că este vorba despre supraîncălzirea ambreiajului, dar că mașina este funcțională. A adăugat că procesul-verbal întocmit de cei de la Situații de Urgență e exagerat, deoarece un pompier n-ar avea cunoștințe de mecanică auto pentru a putea emite o părere pertinentă. Apoi a apreciat că, mai mult ca sigur, e vorba de o proastă utilizare a mașinii. O abordare absurdă, ținând cont că am parcurs doar 160 de km”, susține Tică.

Ulterior, reprezentanții service-ului i-au cerut bărbatului să semneze o fișă de reparație care include anumite operații deja efectuate. Lucru pe care acesta a refuzat să-l facă. „Când am lăsat mașina în service, nu mi-am dat acordul ca ea să fie ridicată pe rampă și nici să fie efectuate reparații sau alte constatări în lipsa mea. Mai mult, cei de la service mi-au spus să vin să ridic autoturismul de pe proprietatea lor, în caz contrar urmând să fiu obligat să plătesc 100 de euro pe zi. Am refuzat să semnez vreun ordin de reparație, atâta vreme cât nu cunoșteam cauza reală a producerii incidentului”, mai ține să adauge Constantin Tică.

„Incident produs de o greșeală de fabricație”

La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieșit că focul a fost provocat de o greșeală de fabricație. „Cu toate acestea, nici până în acest moment furnizorul nu a dat curs solicitarii mele de a schimba autoturismul. Ba mai mult, reprezentanții nu recunosc că au participat la expertiză. Am cerut înlocuirea mașinii deoarece nu mai pot să conduc vreodată acest autoturism”, conchide Constantin.

Acum, bărbatul a dat în judecată firma Renault Nissan România și speră că, în justiție, o să i se facă dreptate.

La rândul lor, reprezentanții Au to rității Naționale pentru Protecția Consumatorului consultați de EVZ spun că firma Renault Nissan România va fi obligată să-i dea clientului lor un autoturism nou numai în cazul în care se dovedește că autoturismul a avut un viciu ascuns.

ÎN APĂRARE

„Nu prezintă urme de incendiu”

Oficialii companiei Renault România susțin că mașina nu prezintă urme de incendiu în habitaclu, nici în compartimentul mo torului, nici la exterior. „De asemenea, alternatorul, cablajele și interiorul compartimentului motorului sunt intacte și nici acestea nu prezintă urme de incendiu”, susține Dumitra Râșnoveanu, Communication Manager al companiei Renault România.

Furnizorii spun că autovehiculul a fost adus în service cu ambreiajul nefuncțional, din cauza unei supraîncalziri generate de conducerea vehiculului cu ambreiajul semicuplat. „Această supraîncalzire a deteriorat componente ale ambreiajului, însă nu a cauzat un incendiu”, afirmă Dumitra Râșnoveanu. Reprezentanții firmei Renault spun că service-ul se află la dispoziția clientului, dar acesta refuză repararea mașinii.

„Acest proces nu ar necesita o imobilizare a mașinii mai mare de 48 de ore”, conchide Dumitra Rășnoveanu."

SURSA

Pot fi doua posibilitati. Fie posesorul masinii habar n-are sa conduca, fie Renault Romania arunca vina aiurea dupa cum am fost obisnuiti si pana acum.

smailmiami
Dimpotriva, e supertare. A trebuit sa vina pompierii sa stinga focul, dar masina e intacta, cablajele, alternatorul si alte alea n-au nimic ... Unde mai vezi asa ceva ?
Fratzica
Poate a fost doar fum, fara foc, de la discul de ambreiaj. Daca era flacara, ardea toata masina pana sa vina pompierii..
romeo3108ro
oare nu se pot schimba acele cablaje in tura de noapte ?nu pot sa cred ca atunci cand focul este stins de pompier nu raman urme
Batrânul
Mai bine ar accepta reparatia in garantie.
Daca merge pe calea justitiei probabil va castiga (cu un avocat bun), dar un proces civil dureaza cel putin 2-3 ani, timp in care nu va avea masina.
Avani
Daca motorul este cel de 1.6, eu cred stirea.
einstein1984
Stiam un caz cu un nene care a plecat cu un golf nou de la Porsche nord si a mers cu a 3-a pe soseaua de centura. Numai cu a 3-a, fara sa atinga schimbatorul si era trafic bara la bara.
I-au schimbat insa volantul (de o frumoasa culoare albastra) si ambreiajul pe garantie.
Eu cred ca nenea asta baga o vrajeala crunta. Renault a platit masini distruse de probleme de de fabricatie (megane ars din cauza compresorului de clima blocat, laguna 3 rasturnata dupa ce o articulatie a suspensiei fata a cedat fara urme de soc pe roata etc). O faceau si in cazul de fata daca era cazul.
In plus, nu stiu exact cum nu a semnat el ordin de reparatie daca masina i-a fost ridicata de Renault asistance a semnat ceva in momentul ala. Domnul nu spune ce a vazut ars sub capota in momentul cabnd a stins incendiul.
Fratzica
"Se afla într-o coloană de mașini care se deplasa foarte încet. „Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis și astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria și am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”, afirmă bărbatul."

O fi facut vreun scurt
einstein1984
[B]
QUOTE
Se afla într-o coloană de mașini care se deplasa foarte încet.[/
B]
Deci treaba cu ambreiajul pare credibila.
borkanel
Imi miroase a campanie anti_Renault menita sa-i sperie pe cei ce nu se pricep la auto.
Cei de la Renault sunt baieti destepti si daca era vina lor o remediau fara discutii.
axabrt
mi-e greu sa cred ca unu cumpara masina noua si o strica intentionat in 200 de km.
Eu n-am reusit in 40.000....si mi-a iesit si mie fum din ambreiaj de vreo 4 ori. Din ala alb, care intra in masina si dupa aia miros toate alea de iti vine sa versi !
R19/16v
Daca vorbesc de Rusea, inseamna ca au dus masina la Serus, iar cei de la Serus mi-au lasat o impresie foarte buna. Parerea mea este ca singura problema a masinii a fost intre scaun si volan.

Luati aminte la ce a zis einstein - a mai inlocuit reno masini cu defecte de fabricatie fara sa comenteze.

P.S. Cine va incerca sa transforme acest topic intr-unul anti-renault, sa ne povesteasca ce prost e renault etc etc etc va fi sanctionat! Ramaneti ON-TOPIC, va rog!
axabrt
domnule moderator poate imi explicati de ce totusi masina s-a STRICAT ! in 200 de km ! Cred ca emitem oricum pareri, in lipsa celui care a condus.

Nu spune nimeni ca masina e proasta sau soferul e prost. mad.gif
Totusi s-a defectat.

Sub actiunea momentului daca toata masina a fost stropita cu 3 extinctoare in motori si apoi au venit pompierii s-o ude, nici mie nu mi-ar mai conveni sa conduc asa ceva. Ma gandesc ca atata spuma tot va face probleme pe partea electrica
Asta a fost prostia omului, putea sa opreasca masina si sa astepte sa se raceasca ambreiajul.
Am mers si eu in coloana si am fost nevoit sa trag dreapta din cauzele enumerate mai sus, in timp de toata coloana mergea bine mersi. De ce ? Din cauza subsemnatului, mers cu ambreiaj patinat...
Dar pana la a afirma ca mi-a luat foc masina....

Ceva s-a intamplat acolo, poate chiar a luat foc. Statistic vorbind nu stiu daca asta face ca renault sa fie proaste, ideea este ca in perioada de azi toate masinile au probleme mai mici sau mai mari...
R19/16v
Probabil pentru ca - asa cum am vazut la multi talentati - dl. Tica a adormit cu piciorul pe ambreiaj.
roland
E campanie anti Renault. Nu isi strica Renault imaginea doar pentru o masina.

In alta ordine de idei, bateria aia nu e prinsa cu piulite? Ca sa o decuplezi iti trebuie niste chei... Sigur avea el chei... masina noua...
axabrt
haide ma, cat de fraier sa fii sa nu decuplezi ambreiajul dupa ce schimbi ? pi daca -i asa eu l-as supune pe sofer la un test pe Transfagarasan. Daca omul ia testul sigur a fost viciu de fabricatie.
R19/16v
Acum e tardiv... Si-o fi dat si el seama ca n-are habar...
vijelie
QUOTE(Fratzica @ 6 Jul 2009, 01:57)
...La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieșit că focul a fost provocat de o greșeală de fabricație...
*

Cine a spart banu' pe expertiza asta?
hellcat
QUOTE(Fratzica @ 6 Jul 2009, 02:57)
Furnizorii spun că autovehiculul a fost adus în service cu ambreiajul nefuncțional, din cauza unei supraîncalziri generate de conducerea vehiculului cu ambreiajul semicuplat. „Această supraîncalzire a deteriorat componente ale ambreiajului, însă nu a cauzat un incendiu”, afirmă Dumitra Râșnoveanu. Reprezentanții firmei Renault spun că service-ul se află la dispoziția clientului, dar acesta refuză repararea mașinii.

„Acest proces nu ar necesita o imobilizare a mașinii mai mare de 48 de ore”, conchide Dumitra Rășnoveanu."

SURSA
*



Oameni buni ce e neclar in frazele de mai sus? smile.gif
Probabil e foarte greu sa recunosti ca, la 46 de ani si zeci de ani de soferie wink.gif , nu stii sa exploatezi o masina.

Dupa ce am vazut pilot de mig care la iesirea pe poarta concesiunii tragea frana de mana pentru ca nu mai stia care-i pedala de frana si sofer care schimba vitezele de la maneta de stergatoare...domnul cu ambreiajul e baiat fin.
einstein1984
A observat cineva ca pe capota nu sunt urme de fum sau vopsea deteriorata de caldura?
mariuscomx
hai sa fim seriosi ori cat de prost sofer ai fii nu cred ca exista posibilitatea sa aprinzi o masina numai tinand piciorul pe ambreiaj.
Uitati-va la cate blonde sunt pe strada .. la cate masini de incepatori si scoli de soferi sunt.

Ideea e ca din cate inteleg cei de la Renault recunosc ca masina a avut o problema ... dar ei sustin ca problemele aparute au fost remediate si masina arata si se comporta cum era inainte de problema aparuta.

Aici e cheia in problema aceasta. Si partea vatamata cred ca ar dori masina noua .. dar si cei de la reno nu ar vrea sa o schimbe pe banii lor.
Hack
QUOTE(einstein1984 @ 6 Jul 2009, 10:27)
A observat cineva ca pe capota nu sunt urme de fum sau vopsea deteriorata de caldura?
*


La asta ma gandeam si eu, daca in fotografie e masina in cauza sleep.gif .
Fratzica
scrie la baza fotografiei:

DOVADA Foto:
Mașina fotografiata in timpul expertizei prin care se urmarea aflarea cauzei accidentului
vijelie
Deci daca aia e masina care "a luat foc"...
FLP
„Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis și astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria și am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”


Mie cred ca imi ia cel putin 10 minute sa decuplez o baterie. Daca mai am si flacari de jur imprejur. Nu tin partea celor de la reno, dar pare cusuta cu ata alba.
nr1_gogon_1979
relevanta poza ... no comment
Hack
"Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată"
blink.gif How???
paul_damian
Am mai auzit si de Logane cu ambreiajul "prajit" in cativa kilometri. Ma gandesc ca sunt doua posibilitati (pareri personale): fie sunt ambreiajele mai sensibile, fie oamenii care-si iau Logan / Renault sunt mai... nici nu stiu cum sa zic (sa nu uitam de ce s-a scos consumul instantaneu).

Si cum a reusit sa decupleze bateria? Avea trusa de scule la purtator?
einstein1984
QUOTE(Hack @ 6 Jul 2009, 11:14)
"Am încercat să deschid ușa, însă aceasta era blocată"
blink.gif How???
*


Functia C.A.R , sau incuierea automata a usilor in mers. A uitat sa apese pe buton... dar deh, la 160 km nu a apucat sa citeasca manualul de utilizare.
vijelie
Dl avocat Urban ce zice?
gotty
pai functia CAR nu ti permite deschiderea usilor din ext,dar pt el era blocata in interior....
Hack
Pai functia aia nu te lasa sa deschizi usile din exterior, din interior se pot deschide, deci repet blink.gif blink.gif blink.gif .

L.E: am postat aproape in acelasi timp cu gotty biggrin.gif
TAW
Cateva intrebari (retorice tongue.gif )legate de acest subiect:

1. Daca masina nu s-a deschis din interior, cum naiba a reusit sa o deschida de pe exterior??? Daca e vorba de un scurt care sa afecteze alimentarea inchiderii centralizate, masina nu se poate deschide nici pe dinauntru, dar cu atat mai putin pe dinafara...desi, din cate stiu eu, din motive de securitate parghia de comanda din interior actioneaza mecanic asupra sistemului de incuiere (indiferent de starea acestuia), fara a avea nevoie de curent... huh.gif
2. Un incendiu care abia a fost stins de 3 extinctoare + pompieri face ravagii - cablaje, conducte, galerie admisie, vopsea, panouri antifonice, etc...Cum s-a putut face diagnoza CLIP in aceste conditii (dupa cum recunoaste chiar d-l Costica)... blink.gif
3. Cum a debransat bateria daca ardea asa puternic compartimentul motor???
Si cum zicea cineva: a avut el cheie sa desfaca borna la baterie???
4. Expertiza facuta dupa 3 saptamani, pe o masina care functiona perfect, a relevat ca e defect de fabricatie...o chestie mai mult decat ciudata, cusuta nitel cu ata alba... blink.gif

Povestea seamana izbitor cu cea a tanticii cu Scenicul accidentat care a cerut despagubiri...si aia a facut expertiza pe o masina reparata si cu care circula de ceva vreme...

Nu iau apararea Renault (care au si ei pacate cu carul relativ la service), dar nici sa nu cadem in partea cealalta, si sa dam crezare unor indivizi care din varii motive ridica pretentii nejustificate, doar pentru ca asa li se pare lor ca asa e firesc, civilizat si "occidental"
ssilviu
Nu e nici o conspirație. Avem pur și simplu un român autentic nemulțumit că a dat 11.000 pe un Renault cu două airbaguri total chel în loc să ia o nemțoaică la 200.000 de km ca nouă plină de opțiuni. Iar asta în combinație cu goana după senzațional a unor ziare și probabil dorința de răzbunare din partea publicației care poate nu mai are reclamă de la Renault a dus la acest articol. Care așa cum s-a arătat până acum, poate fi desființat de orice om cu mai mult de un neuron.

Să trecem mai departe cu ceva mai interesant.
fansuv
SA SCHIMBI MASINA PENTRU UN AMBREIAJ INCALZIT CARE SCOATE FUM!!

Omul e nebun!

body
Nu veneau pompierii doar pt un ambreiaj incalzit , parerea mea !
Sau presupunand ca era doar ambreiajul , e normal asa ceva la 160 km , indiferent cum ar fi circulat nenea respectiv ?
Mai mult , am inteles ca nenea a mai avut masina inainte , oare la aia de ce nu s-a prajit ambreiajul daca nenea avea un stil kamikaze de condus .
Hack
Ai vazut tu pompierii acolo???
logan1.5dci
Eu nu am asa ca intreb, usile alea nu se deschid mecanic? Chiar daca se inchid (incuie electric) cand tragi de maneta aia se descuie si se deschid, cel putin asa e la logan, la reno este altfel, cu buton electric?

In spate da, nu se deschid pana nu descui dar pe fata de deschide usa din interior chiar daca e incuiata.

Hack
Pe fata nu au cum sa nu se deschida usile din interior orice ai face, doar pe spate se pot bloca usile in cazul in care duci copii.
body
QUOTE(Hack @ 6 Jul 2009, 12:00)
Ai vazut tu pompierii acolo???
*


Citeste stirea !
Au fost folosite trei extinctoare, dar flacăra nu a putut fi stinsă decât de pompieri. După care, spune Tică, mașina i-a fost tractată de un echipaj de la Renault Asistență și dusă la service.
Daca ce se scrie acolo e corect , in nici un caz nu se face flacara de la ambreiaj !
C a t a l i n
QUOTE(TAW @ 6 Jul 2009, 11:26)
1. Daca masina nu s-a deschis din interior, cum naiba a reusit sa o deschida de pe exterior??? Daca e vorba de un scurt care sa afecteze alimentarea inchiderii centralizate, masina nu se poate deschide nici pe dinauntru, dar cu atat mai putin pe dinafara...desi, din cate stiu eu, din motive de securitate parghia de comanda din interior actioneaza mecanic asupra sistemului de incuiere (indiferent de starea acestuia), fara a avea nevoie de curent... huh.gif
*



Ambele pârghii acționează mecanic asupra mecanismului de deschidere. Dacă ușa era încuiată, doar din interior se poate deschide mecanic. Din exterior e necesară cheia. Niciuna dintre aceste manevre nu necesită curent electric. Echiparea Prima are geamuri electrice?
danyhhh
Hai ma ca asta e vrajala cu pompierii ! Daca veneau pompieri masina aia nu arata asa cum arata in poza ! Unde a ars asa puternic incat sa fie nevoie de pompieri ? Cum au reusit aia sa ii mai faca testul CLIP daca a ars asa puternic incat a fost nevoie de interventia pompierilor ?! Presa fabuleaza mult ...
ncristi
Din cate cunosc eu daca era vina renault treaba asta nu ar fi ajuns in presa smile.gif

Mi se pare o mare abureala smile.gif
Cusuta cu ata alba. Daca lua foc nu mai stingea nici dracu masina (in afara de pompieri) tinand sema cat plastic si material textil are in ea.
einstein1984
Pai normal ca pana au venit pompierii s-a racit ambreiajul. Si mai normal ca 3 exinctoare nu au oprit fumul pentru ca ajungeau in carcasa ambreiajului ca sa-l raceasca.
mstaniloiu
Legat de deconectarea bateriei, daca tragi tare de borna, se va deconecta, deci probabil s-a fortat mai tare borna.

Oricum, asa cum zice o vorba veche, nu iese fum fara foc.

O data ce au venit pompierii, a fost foc serios acolo...

Iar legat de Renault, nu mi se pare OK sa nu accepte ca au si rebuturi, ca si oricare alti producatori.

Legat de proaspatul proprietar, gandindu-ne logic, nu cred ca isi cumpara cineva un autoturism nou (mai ales la asa un pret mare pe criza aceasta) ca sa isi bata joc de el - mai mult de atat - ambreiajul nu are voie sa se incalzeasca - de asta si-a luat masina noua - altfel imi cumparam o masina veche si o reparam cum puteam.
einstein1984
Domnule mstaniloiu, aveti cumva idee cum functioneaza un ambreiaj? Sau aveti vreo masina noua ca sa va arat eu pe ea cum se incalzeste un ambreiaj.
mstaniloiu
D-le einstein1984, prefer sa nu raspund la comentarii tendentioase. Un ambreiaj nu creaza incendii pe care sa le stingi cu pompierii.

Poate, ca nu ne cunoastem, ma ocup de masini de ceva ani, nu mai intru in teoria ambreiajului, ca nu cred ca a fost de acolo. Eu zic ca nu s-a facut o expertiza obiectiva ... si nu zic ca e vreunul sau altul de vina.

Pe langa asta, mesajul "matale" a fost off-topic, fara suparare excl.gif


Numai bine,
b76bgaarh
hmmm eu zic ca e doar un ambreiaj...incalzit la greu..... si atat...


acum nenea vrea masina noua....nu stiu ce sa zic.....
yonutz84
QUOTE(ssilviu @ 6 Jul 2009, 10:44)
Nu e nici o conspirație. Avem pur și simplu un român autentic nemulțumit că a dat 11.000 pe un Renault cu două airbaguri total chel în loc să ia o nemțoaică la 200.000 de km ca nouă plină de opțiuni. Iar asta în combinație cu goana după senzațional a unor ziare și probabil dorința de răzbunare din partea publicației care poate nu mai are reclamă de la Renault a dus la acest articol. Care așa cum s-a arătat până acum, poate fi desființat de orice om cu mai mult de un neuron.

Să trecem mai departe cu ceva mai interesant.
*




QUOTE(mstaniloiu @ 6 Jul 2009, 11:21)
Legat de deconectarea bateriei, daca tragi tare de borna, se va deconecta, deci  probabil s-a fortat mai tare borna.

Oricum, asa cum zice o vorba veche, nu iese fum fara foc.

O data ce au venit pompierii, a fost foc serios acolo...

Iar legat de Renault, nu mi se pare OK sa nu accepte ca au si rebuturi, ca si oricare alti producatori.

Legat de proaspatul proprietar,  gandindu-ne logic, nu cred ca isi cumpara cineva un autoturism nou (mai ales la asa un pret mare pe criza aceasta) ca sa isi bata joc de el - mai mult de atat - ambreiajul nu are voie sa se incalzeasca - de asta si-a luat masina noua  -  altfel imi cumparam o masina veche si o reparam cum puteam.
*




Din ce vad eu in poza masina are faruri xenon! Nu exista urma de spuma de la stingator, posibil sa fi venit pompierii, ca aia vin la orice apel telefonic.
Si borna de la baterie ma indoiesc ca se poate scoate doar cu mana! Poate omului nu i place culoarea si vrea alta masina tongue.gif.
Fratzica
meganu are lupe si la halogene.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.