Am deschis acest nou topic pentru a va aduce la cunostinta o problema care se pare este des intalnita la Laguna 2 Grandtour si anume blocarea stergatorului de pe spate. Evident m-am intalnit si eu cu aceeasi problema si m-am enervat la culme pe parcursul operatiei de reparare.
Am observat la inceput ca stergatorul meu face cursa mai mica decat ar trebui, dar sincer nu m-am ingrijorat pana intr-o zi cand am vazut ca nu se mai misca deloc. Am crezut ca s-a ars vreo siguranta, verifica sigurantele, totul OK, ridic numai sticla de la hayon si stupoare , motorasul functiona.
M-am apucat sa trag de stergator si vad ca se misca foarte foarte greu. Am vrut sa il desfac pe loc, am scos numai capacul si piulita de 13 dar stergatorul nimic, nu voia sa iasa sub nici o forma. L-am frecat de cateva zeci(poate sute - nu stiu) de ori si am dat cu WD40 prin zona si intr-un final a inceput sa se miste ceva mai bine, era actionat chiar si de motoras. Am crezut ca am rezolvat problema - m-am inselat. Astazi dimineata am incercat stergatorul - mort. De data asta se intepenise mai tare. Zis si facut - i-am pus gand rau , mai ales ca citisem deja pe forum ca mecanismul coasta o caciula de bani (400 Ron - minim). Am facut rost de 2 prese si mi-am pus in cap sa scot cu orice pret stergatorul pentru a desface sistemul si a il debloca. Si uite asa m-am apucat de treaba plin de zel, pune presa , dai si strange casnd ce sa vezi- crapa carcasa stergatorului si iese dar dracul ala de bucsa de antimoniu (care intra in componenta stergatorului ) a ramas ferm pe pozitii pe tija. Am zis ca am dat de dracu, asa ca ne mai avand nici o solutie , mi-am pus in cap sa scot cu orice pret acel mecanism - indiferent daca il stric sau nu. Daca il stric, pun dop si gata. M-am chinuit cu o ptesa vreo 30 min pana in final am reusit sa scot acea bucsa. Binenteles ca antimoniul oxidase de mama dracului acolo.
Zic bine, e ca si facuta treaba. As, de unde; dau de o ditamai piulita de 22 care nu avea nici cea mai mica intentie a se desface, nici dupa insistentele mele prelungite ( a se citi ceva lucruri bisericesti - cruci, sfinti, samd). Intr-un final observ o siguranta prinsa pe ax si sub ia o saiba.Le-am scos. Din ciclul " prost, prost - dar hotarat" insist in continuare la piulita de 22 inca vreo ora- rezultat nimic. Dar in plina campanie de dezmirdare a sistemului observ ca axul meu a coborat cativa milimetri in jos. De aici astrele mi-au suras. M-am desteptat deodata, si am realizat ca acel ax culiseaza in jos, si ca nu trebuie sa desfac piulita. Ce mai- nici daca castigam la loto nu eram asa bucuros ( aici exagerez un pic, dar dupa 3 ore de munca e de inteles ). Ajut nitel tija cu un ciocanel sa coboare si - voala - am tija in mana. Binenteles plina de un soi de calamina pe ea, realizez ca si ghidajul in care culiseaza aceasta tija este tot de antimoniu. Nu ati vrea sa stiti ce vorbe de duh am avut la adresa proiectantilor RENAULT. M-am apucat si am curatat cu smirgel fin ( granulatie 1000- de asta aveam) tija, apoi am curatat si piesa de antimoniu ramasa pe geam. In interior antimoniul respectiv , din cauza apei, a oxidat, asta ducand la blocarea axului. Am curatat cum am putut mai bine respectivul tub, am bagat vaselina in interior , si am uns si tija. Am pus tija inapoi,am fixat la loc saiba si siguranta, si mergea nemaipomenit de usor. M-am apucat de montat la loc. Am curatat foarte bine bucsa de antimoniu din stergator ( cu o surubelnita fina am refacut pe cat posibil canelura) si canelurile de pe tija. Am lipit cu superglue bucsa respectiva inapoi in stergator, am pus stergatorul la loc (in prealabil am uns bine cu vaselina canelurile si filetul) am strans piulita de 13 si am pus capacul, apoi am montat si aparatoarea mecanismului de pe spatele hayonului, si am facut o proba. BESTIAL. In urma acestei patanii, voi desface de cel putin o data pe luna stergatorul de pe spate si voi gresa filetul si canelurile pentru a scapa de chinul ce l-am avut. Primavara si iarna voi desface complet mecanismul pentru a il curata din nou si gresa.
Am facut acest simulacru de tutorial pentru ca nu am avut aparat foto la mine- dar promit ca la urmatoarea operatie voi face fotografii si le voi posta.
Va atrag atentia tuturor care aveti aceeasi masina - puneti mana si desfaceti stergatorul, gresati cu vaselina canelura si filetul pentru a nu suferi ulterior.