Pana acum s-au prezentat aspecte teoretice, hai sa-ti spun unele aspecte practice in legatura cu piesele inlocuite.
De obicei (la BCR si la ASIROM am vazut) exista o casuta acolo pe "cererea de despagubire" unde se mentioneaza daca piesele se dau "cu recuperare" sau nu.
Astfel din ce-am vazut piesele care au o oarecare valoare se dau cu recuperare spre a fi valorificate. De exemplu am avut la Passat un far care in urma unui accident avea doar o urechiusa rupta, in rest era in stare impecabila. Astfel el a fost dat cu recuperare. In schimb o bara care era serios avariata nu a fost data cu recuperare.
In schimb la Asirom am luat o bara doar cu o urechiusa rupta pentru ca inspectorul a mentionat ca pe el nu-l intereseaza piesele si sa fac ce vreau cu ele.
Ajung la concluzia ca iar e o chestiune de politica a societatii de asigurari si in subsidiar a inspectorului constatator.
In orice caz in dosarul cu farul au fost implicate mai multe piese date "cu recuperare" din care doar farul a fost recuperat efectiv (a venit agentul la service si l-a luat personal... ) restul au zacut in service 3 luni pana cand am fost eu personal si le-am luat (le-am spus la cei de la service sa nu el arunce caci erau piese aproape nedeteriorate).
Concluziile cred ca sunt evidente. Depinde de societate, de natura piesei si de inspector
Numai bine!