Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Salutare! Am si eu Renault: 9gtl
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 9, 11
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
BogdanNick
[attachmentid=1627526951] Am R9 GTL fabricat 1987, pe care am inceput sa il "reconstitui" - ca sa zic asa. Mi-e drag si vreau sa il arat si altora. Nu are tuning, dar caut sa am cat mai multe piese originale. Am motor C2JB7 /68 de 1397 cmc pe care istetii RAR l-au trecut in talon ca fiind de 65 CP, cu toate ca francezul zice ca are 72 CP. Aprindere Renix RE240 si cutie JB5 002 (5 trepte), carburator Weber 2 trepte (camere) care inca ma chinui sa il reglez sa mearga cum vreau eu.
Ma primiti si pe mine in CLUB?

27 May 2009, 19:46:
Mai adaug ceva poze. Masina sta de vreo 7-8 luni, asa ca nu e spalata, nu e lustruita. Am avut si ceva probleme pe la "fierarie" (tabla) dar partial sunt rezolvate.
[attachmentid=1627526952] [attachmentid=1627526953] [attachmentid=1627526954] [attachmentid=1627526955]
[SIZE=7]MULTUMESC CELOR CE AU POSTAT MANUALELE DE REPARATII PENTRU R9/11. MI-AU FOST DE MARE AJUTOR
alin007
arata super smile.gif ingrijita si bun venit printre noi biggrin.gif
BogdanNick
Nu e foarte ingrijita, dar o sa fie. Abia am scos-o din mainile cumnatului meu (care e carciumar - adica administrator de restaurant) si el nu i-a facut nimic in afara de un vopsit de slaba calitate.
Multumesc pentru primire. Cine are nevoie de un sfat de mecanica sau electrica, (la R9 sau 11) sa intrebe. unde stiu vorbesc. unde nu, nu ma bag. Si credeti-ma ca stiu R9 cam 85%. Cu reglaje, cote, simptome, etc.
iulian_2233
chiar imi place cum arata asa am avut si eu la a mea interiorul pe galben
dar daca am avut borul de era harta romaniei rutiera cu crapaturi si sparturi pe el lam imbracat in vinilin dupa ce lam intarit pe dedesupt cu table suruburi si poxipol ff mult poxipol:)
BogdanNick
Si al meu e crapat, dar nu rau si nu prin parti vizibile. Tapisera usilor era bej cu aspect de panza de sac. Am dezmembrat o canapea a carei fata a ajuns pe... fetele usilor. Am montat inchidere centralizata si alarma care m-au costat o avere: 120 lei - de la Carrefour. Am ceva nelamuriri cu aprinderea, dar o sa le rezolv curand. Cred ca am montat delcoul (pinionul) decalat cu un dinte. Si nu am reglat culbutorii, dupa ce am segmentat motorul.
iulian_2233
motorul lai segmentat tu ?
ce segmenti ai folosit ca vreau si eu sa ii fac o treaba deasta
si cred ca ma apuc singur de treaba asta ca mecanicii ma jupoaie
si ce ai mai cumparat pe langa segmenti
molady11
OOOOO ce Frumusete ,Bine ai Venit si esti Bine Venit drunksinging.gif grouphug.gif cheers.gif de unde esti ??? si eu am r11 GTL 1.4 B biggrin.gif
maoR11
salut, si bine ai venit

asta nu imi place la motoarele pe benzina , APRINDEREA
ai motor cu culbutori?ca stiam de AX CU CAME
alexx1847
Bun Venit biggrin.gif ...frumoasa masina tongue.gif
iulian_2233
ba da ce rautaciosi sunteti culbutori came nu e tot aia zii lu un tataie mecanic de came ca se uita ala la tine ca la preturile la cazare in mamaia radmasa.gif
maoR11
nu-i tot aia:P am sa revin cu poze si ai sa vezi diferentele
ax cu came care apasa pe pastilele din capul supapelor cu vafurile alea :[attachmentid=1627527487]

iar sistemul cu culbutori nam gasit poza,
ala are altfel de principiu, la culbutori vine o tija din motor, care impinge un brat ,care mai departe apasa pe supapa



uite ca am gasit si sistemul cu culbutori[attachmentid=1627527494]

icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif sper ca am fost destul de explicit
AlexanderCarstoc
Ambele au ax cu came, numai ca unul actioneaza direct pe scaunul supapei, iar altul prin intermediul culbutorilor.

In elementul 1 din poza 2 este un ax cu came.



BogdanNick
Sistemul e cat se poate de simplu: axa cu came actioneaza asupra tachetului (chestia aia ca un cilindru - sau ca un paharel de tequila) care are in mijloc fixata o tija (seamana cu un pai de coktail) care la randul ei actioneaza capatul unui tachet (o parghie )

<span class='edit'>30 May 2009, 11:12:</span>
Pentru iulian_2233: segmenti motor de nova 1.4. Se potrivesc perfect. O sa mai ai nevoie de garnitura chiulasa nova 1.4, garnitura capac distributie (daca - si ar fi indicat - umbli si acolo), garnituri cauciuc pentru fuste cilindru (inele).
Toate astea pentru motoare de 1.4 (c1j sau c2j) la motor tip f nu stiu ca nu am umblat.
ancsongor
Salut BogdanNick!

sunt si eu proprieyarul unei R9 din 1987, 1397cm. Acu 2 luni am luam masina si habar n-am cu ce se mananca..dar pot sa invati..cred rolleyes.gif
Deci: la prima pornire cu motorul rece..nu porneste..ii dau inca o cheie si..nimic...adica s epreface ca vrea dar nu porneste...la s ao tara si incerc din nou....si nimic dar un nimic promitator...apoi porneste la nu stiu a cata cheie si merge (motorul) ca mortu...parca nu s-ar fi trezit un cilindru sai 2 sai trei..nu stiu..dar las asa si apas foarte percaut acceleratia dupa care se aude ca prinde putere..si merge...Ce o avea motorasul meu? preblema de reglaj la delco? nu primeste penzina de la pompa? bujii "afumate''? carburator nereglat? dupa cateva sute de metrii pot sa o opresc si porneste fara probleme. dar daca las peste noapte nu...ma cam enerveaza dar greu gasesti un atelier cu un "batran" care sa pricepe...

mersi daca ai vreao idee..!
BogdanNick
Pentru ancsongor: Problema de pornire amavut-o si eu. Am gasit mai multe cauze: prima a fost de la bujii. Erau de proasta calitate si foarte vechi.Le-am inlocuit cu unele MS cu 3 electrozi (Motorsport) si ieftine si bune. A doua a fost la aprindere. Contacte oxidate la capacul delco, la fisele bujiilor si ...condensatorul aprinderii avea firul intrerupt. Carburarorul era imbacsit si nu se alimenta. Cel putin la rece. Daca a umblat careva pe la distribuitor (delco) posibil sa fi modificat avansul prin miscarea pinionului.
Inceartca mai intai sa schimbi bujiile. Inainte de pornire dai 2-3 sprituri si trage socul la jumatate (daca ai soc manual)
wolf_ciprian
salut si eu am avut un reno 9 si am facut turul europei cu el si nu am avut nicio problema si am facut ceva mii de km si a mers struna
ancsongor
mersi mult BogdanNick, voi incerca asa si daca nu merge cat pe cineva care a mai vazut masini cu carburator si delco...
BogdanNick
Atentie la deschiderea bujiilor!!! Aprinderea nu suporta mai putin de 0.75mm si nici peste 0.9mm. Da simptomele pe care le-ai spus tu. Ce carburator ai? Al meu e dublu corp. Am mai avut o problema: pe parcursul cat statea masina (de seara pana dimineata) se evapora benzina din carburator (garnitura capacului era rupta) si trebuia sa dau la cheie de 6-7 ori pana pompa asigura minimul necesar de pornire. Pompa de benzina era model cu capac (corp superior) capsulat si nici acum nu stiu cat o fi de infundata cu diverse depuneri. Fostul proprietar (cumnatul meu) nu avea filtru de benzina. Sper sa ii dai de cap.
ancsongor
mersi, Bogdanick, tot ma iutam dupa filtru de benzina dar cred ca n am nici eu(...ma rog..masina)iar de carburatot habar nam daca e oroginal trebuie sa fie weber drt 32 dar nu cred ca e..iar garnitura aia de la carburator poate fi schimbata "home-made" sau sa mu duc la service?pompa de benzina este fara "codita" capsulat. dupa ele descrise de tine cred ca la carburator am problema si sau la pompa. Tot la a 6-7 cheie porneste

ACS
BogdanNick
Am cautat garnituri de carburator 32 drt si nu am gasit. home-made e cam greu. verifica si nivel in carb. Am gasit un motor cu pompa demontabila. Am inceput resuscitarea lui. Atasez [attachmentid=1627528635]

3 Jun 2009, 14:18:
Pornirea greoaie in 2,3 si abia mai tarziu in toate 4 pistoanele poate fi atat de la alimentare dar si de la bujii - care isi dau "drumul" pe rand.
balanel
S-o stapanesti cu placere.
Reno 9 a fost prima mea masina!

Mi-a ramas o amintire placuta.
BogdanNick
Prima mea masina a fost un R8 original (nu dacia 1100!!), din 1964. Arata ca scos din cutie. Mi-a parut rau cand am vandut-o (prin 1994). Dupa 3 ani era un morman ambulant de fiare la noul proprietar. Cara zarzavat cu ea pentru piata.
ancsongor
salut

m-am uitat la un document pe net nedescarcabil, manual de reoparatii R9 si..R9 nu are filtru de benzina, cica este unul incorporat in pompa de benzina si unul in corburator unde se face alimentarea, cica astea pe care le stim si noi erau pentru dacii la benzina de 75, 95 si 98 nu are nevoie de filtru de acest tip..ajunge ceea ce este in locurile mentionate

Tu stii ceva de astea?


5 Jun 2009, 14:32:
atas poza! unde e filtrul?
SOARECELE
uite, din manual R9-11, o poza cu filtrul, se specifica insa ca filtrul nu apare la toate modelele. personal, t-il recomand, eu sunt la al 2-lea in 2 luni dupa ce masina a stat 2 ani pe dreapta. primul era plin de rugina dupa numai 3 saptamani biggrin.gif
BogdanNick
filtrul de benzina de la carburator se scoate prin desfiletarea stutului unde intra furtunul. e o sita micuta cilindrica. filtrul pompei de benzina se scoate prin desfacerea capacului pompei, dar numai la modelele demontabile

<span class='edit'>6 Jun 2009, 10:15:</span>
Daca va uitati la un post mai sus (unde e poza cu motorul pe masa) o sa vedeti pe el un tip de pompa demontabila.

<span class='edit'>6 Jun 2009, 10:21:</span>
Motorul in curs de refacere [attachmentid=1627529261] [attachmentid=1627529262]

<span class='edit'>6 Jun 2009, 10:34:</span>
Si la motorul pe care il voi da jos. In prima poza am pus sageti spre filtre. Cam asa arata dupa o ora de "efort":[attachmentid=1627529263] [attachmentid=1627529264]
ancsongor
Salut

poate ca voi monta si eu una, desi benzina din zilele noaster e curata...apropo..ce beniza bagi? eu pun 95 cu adaos de plumb. inca ceva...unde gasesc surubul pa care dace il scot pot completa uleiul in cutia de viteze, fostul proprietar mi-a spus ca cam picura undeva si din cand in cand trebuie completat..cam la 5000 de km. daca tai eu furtunul de la pompa si pun filtrul, este ceva ceea ce trebuie sa stiu?

mersi
BogdanNick
folosesc benzina fara plumb. merge motorul ca o pisicuta care toarce. surubul de la cutie este pe partea cu furca de ambreiaj. incerc sa atasez o poza[attachmentid=1627529981]
ancsongor
salut
vezi ca eu habar n-am de masina , te intreb doar, fara sa te ajut cu ceve..daca treci prin Miercurea Ciuc sau Gheorgheni(Harghita)sa nu ma ocolesti..iti sunt dator

Acs
BogdanNick
Cu ce informatii pot, te ajut cu cea mai mare placere. Pe a mea am luat-o singur "la mana" bucata cu bucata. De 2 luni tot lucrez pe la ea. Dupa ce facusem motorul, m-am suparat si l-am dat jos si ieri am pus altul pe care tocmai il reconditionasem sa il pun pe vechea dacie a tatalui meu. Acum va trebui sa se multumeasca cu cel de pe masina mea. Oricum, ambele motoare sunt ca noi. Eu sunt din Campina (Prahova). Cand voi ajunge prin Gheorghieni (spre sfarsitul verii) o sa te caut sa stam la o racoritoare si sa vorbim de mormanele noastre de fiare. Cand ai nevoie de vreo informatie, intreaba. O sa incerc sa fac si poza si sa iti explic cum se repara (daca stiu). Daca nu, apelam la manual. Am strans o multime de documentatii despre R9/11

10 Jun 2009, 08:31:
@ancsongor Revin cu poza mai clara la busonul cutiei[attachmentid=1627530220]

Si revin cu poze cu noul motor[attachmentid=1627530221] [attachmentid=1627530236][attachmentid=1627530238] [attachmentid=1627530222][attachmentid=1627530241] [attachmentid=1627530235][attachmentid=1627530223] [attachmentid=1627530225] [attachmentid=1627530229]

10 Jun 2009, 08:35:
Si cu bordul care si-a schimbat infatisarea.... a 10-a oara

10 Jun 2009, 09:41:
Am uitat un amanunt esential: bujiile din imagine le-am cumparat la un pret exorbitant - ca zic ei ca ar fi pentru injuctie: 20RON!!! SETUL de 4 buc. Si merg perfect
guiutz
salut! zi-mi si mie ce sonda de apa ai?? sau ce trebuie facut sa imi mearga si mie becul de la apa? eu pe sonda mea am doar un piciorus? care este firul ce merge la bec??
BogdanNick
@ guiutz Am postat si pe celalalt topic (adica aici:http://forum.reno.ro/Schimbare-motor-pe-R9-gtl-model-83-t140322.html) unde se discuta ceva asemanator. Spune-mi ce vrei sa faci si eu iti spun ce solutii poti folosi. Eu am legat ventilatorul prin releu, dar am fost nevoit sa mai trag 3 fire de la motor la bord si sa modific putin si cablajul bordului (douataieturi si trei lipituri). O sa revin mai pe seara cu detalii (poze)
ancsongor
ai facut o bijuterie din ea...felicitari! Vad eu bine sau chiar este pe conducta de alimentare din rezervor spre pompa filtrul? tot pe acest form am vazut i poza unde era pe conducta intre carburator si pompa. care e valabil? daca prima nu este o suprasarcina pentru pompa de benzina? ce se intampla cu aerul din pompa dupa montare?


ACS
BogdanNick
Inca mai am de lucru. Momentan am facut-o functionala. Bijuterie va fi spre sfarsitul toamnei. Oricum, multumesc.
Cred ca e mai bine sa montezi filtrul inaintea pompei. Asa o protejezi si pe ea. Mai ales daca e una capsulata. Eviti stricarea supapelor sau blocarea lor din cauza impuritatilor. Cat am crede noi ca luam benzina curata, tot mai apar "mormoloci". Din cisternele de transport, din rezervoarele de la peco, din rezervoarele noastre... Aerul se va elimina prin retur sau prin carburator. E foarte putin

11 Jun 2009, 12:34:
Am uitat sa iti spun: momentan rezervorul meu e... o sticla de 1L . Acum 2 saptamani era un bidon de 5L. Asta pentru teste.

11 Jun 2009, 21:21:
Poze de azi cu ultimele retusuri
[attachmentid=1627530702] [attachmentid=1627530703] [attachmentid=1627530709] [attachmentid=1627530707] [attachmentid=1627530708] [attachmentid=1627530710] [attachmentid=1627530712] [attachmentid=1627530713] [attachmentid=1627530714] [attachmentid=1627530715] [attachmentid=1627530716] [attachmentid=1627530717] [attachmentid=1627530718]
ancsongor
interiorul a iesit bine,sau era asa? la mine tapiteria de pe usi a fost demontata de fostul proprietar si acum este prinsa in suruburi la care se vade capul? in cea originala banuiesc ca este prinsa cu urechiuse? daca lipesc la loc cu un adeziv va rezista oare? ca ase tare urata.. Inca nu m-am apucat sa fac ceva, cu programul meu nu prea am vreme dar va venii si trimpul pt. concediu...
BogdanNick
Si la mine erau prinse cu suruburi. Am gasit pe la un magazin de piese cleme de plastic pentru tapiterie de dacie si le-am pus pe tapiteria mea. Mai mult mi-a luat sa indrept cartoanele, cu umezit, presat, indreptat, etc. pentru ca toate erau de ziceai ca au stat in copaie
ancsongor
Salut!

de mult nu am fost pe forum..dar nu-i vorba de abandon!

acu o sapatamana am lsat masina la un mecanic. mi s-a rupt teava de esapament din cauza ca era subtire ca hartia si am umblat pe un drum pe unde nici cu tancul nu se umbla..am facur comanda la un mahazon pentru saxafon si partea de mujloc si cu 126 ron aduceau in 2 zile.acu e Ok dar mai tre sa iau un cablu pentru soc si va merge bine.ieri cand am incercat pe un traseu scurt 2 km se auzea un fel de "starnut" cand acceleram dar in rest merge lin, stranutul repetanduse numai cand apasam pe aceleratie. mecanicul spune ca este de la aprindere si ca incearca sa regleze, fapt este ca inainte nu facea asa...o fi chiar de la aprindere? cica nu a umblat la aprindere...
maoR11
daca se aude cum eleimina aerul la camioane inseamna ca nu sau mufat bine tevile de esapament si scapa pe acolo
se aude numai la acceleratie fiindca atunci e debitul mai mare si mai brusc p teava si iese pe unde e mai aproape

si la mine facea lafel, parca aveam blow-off valve pe ea:)))
ancsongor
cred ca asta o fii, oricum mersi de raspuns...crezi ca cu pasta de montat esapamanet s-ar rezolva?

atas catalog cu pasta si alte produse:

BogdanNick
Imi dati voie sa ma felicit singur? Am facut ieri ITP-ul si am trecut din prima!
Frane fara dezechilibru - tipul de acolo a zis ca la asa o vechitura nu se astepta sa fie echilibru aproape perfect.
Noxe sub limita - motorul e segmentat proaspat si nu avea mai mult de 10 ore de functionare. Reglajul carburatorului l-am facut la "ureche". Reglajul avansului cu un stroboscop facut de mine si cu un turometru de Olcit.
Nici un fel de joc la bucsaraie si pivoti - cu toate ca are piesele ei din fabrica. Si nu are decat 340.000 km rulati (+10 max 15 dupa segmentare). wub.gif wub.gif 017.gif 124.gif
ancsongor
Felicitari, acum ai o masina in stare impecabila...sa te tina inca 340.000km! eu am ITP-ul in August, daca trec la a doua voi fi fericit...
maoR11
eu am ITP cand vreau eo radmasa.gif
ca nu il am facut de 2 ani si cv si daca ma duc la ei nam nimic in regula la masina
BogdanNick
Mao, inseamna ca ai ceva inclinatii de Kamikaze. Eu mi-am aranjat masina mai intai pentru securitatea mea, si apoi sa trec de escrocii de la ITP Prahova. Am mult de umblat vara asta si nu vreau sa stau sa repar la masina cand ma astept mai putin. Oricum, daca apare ceva am pregatita interventia. Am adunat aproape inca o masina pentru piese de schimb. Si pe toate le-am curatat, vopsit, uns, decat sa iau de pe raft si sa inlocuiesc.
Nu de alta, dar a inceput sa imi fie drag harbu asta ( sau cazan sau morman de fiare - cum li se mai zice) si vreau sa il tin ceva timp

3 Jul 2009, 11:55:
Si acum mai am piese de la fosta masina (un Mitsubishi Galant 2.3 TD) pe care m-am suparat din cauza taxelor care le dam la stat degeaba si am taiat-o cu flexul si am dus-o la Remat
BogdanNick
Am inceput operatiile estetice la babuta: am montat GPL. Mi-a luat 4 ore montatul si o zi reglatul. Singura problema care inca nu am rezolvat-o: Nu trece de 110km/h. In rest, e super. Motorul fashaie de parca as avea tobe Coanda (pe care dealtfel o sa i le confectionez si montez curand). In loc de acel brrrum care se aude normal, o sa se auda un fel de fassssss ca la un furtun de aer.
O sa revin cu poze
alin007
Mao, inseamna ca ai ceva inclinatii de Kamikaze.

akum ti ai dat seama radmasa.gif radmasa.gif
BogdanNick
Cand stiu ca ma sui in masina si e posibil sa ma lase pe drum, mai bine o las acasa si caut alt mijloc de transport.
M-am saturat sa stau pe drum sa repar. Cand aveam Lastun - prin 90-91 - mi se intampla aproape in fiecare zi.
Nu stiam de Mao ca e kamikaze. Mai rau e ca exista posibilitatea sa scape el si sa omoare pe altii cu o masina fara frane si cu directia pulbere. Ca motorul se mai taraie pe drum.
iulian_2233
uite domle si un reno 9 care arata super bine mai ales sub capota si care a incaput pe mana unui adevarat mecanic chitzibusar care o sa il indrageasca pe zi ce trece
felicitari bogdan si sa ai parte de sute de mii de km fara evenimente majore

adevarul este ca este o masina la care muncesti pierzi timp bani si nervi dar iti ofera satisfactii si credetima ca stiu ce spun ma pus draq sa iau o nova si cum se stie este o replica romaneasca la reno 9 sau 11 si de o luna muncesc la ea dar deja mi sa facut scarba de ea

in curand o sa ma apuc si eu de o trebusoara de genu asta refacut motorul si ambreiajul dar deocamdata maiam rabdare sa se mai stranga niste banuti pentru piese apropo ce tip de vopsea ai folosit pt capace la motor\?
am vazut in practiker niste spreiuri de vopsea rezistente la temperaturi inalte sunt bune?
maoR11
am frane bunicele, directia e buna, dar e praf la stabilitate daca intru intro curba putin mai stransa decat una normala cu vreo 70 am ocazie sa ma rastorn, amortizoarele sunt praf , ori cu ele ori fara ele tot asa merge
la vitezsa mai mare cand pun frana parca se rasuceste tot sasiu cu caroseria de la mijloc , din cauza amortizoarelor


si a sosit timpul sa vand babuta sad.gif sad.gif sad.gif prin cate peripetii am trecut cu masinuta asta timp de 10 ani...., parca face parte din familie
SOARECELE
Bogdan, am incercat sa dau de tine pe mess in legatura cu carburatorul biggrin.gif
BogdanNick
@iulian: am folosit vopsea normala cu care am retusat si pe la caroserie. Dupa primul drum mai lung mirosea la motor numai a vopsea coapta, de parca era vopsitorie din aia cu cuptor (pe spray am dat 16 lei).

@soarecele: scuze, dar am avut multe treburi de rezolvat si la 11 seara nu stiu daca ar mai avea cineva chef sa mai stea la PC, cand simte ca ii cad ochii pe masa de oboseala. Carburatorul inca il am acasa si il dau cu galerie cu tot daca vrei. Ai drum spre Sinaia? Iti las un nr de tel pe mes si cand treci, intri in Campina si ti-l dau. Eu l-am testat si functioneaza. Am pornit motorul pe banc cu el. Apoi l-am pus pe masina (motorul) unde am carb dublucorp.
iulian_2233
si daca sa rascopt de la caldura ce sa intamplat cu ea sa decojit?
sau mai bine sa iau un sprei dinala nu e scump tare e 25 re ron parca
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.