MARIUSSESCU
5 May 2009, 19:45
am o problema cu o laguna 2 din 2001 1,9dci si anume la accelerari usoare motorul are o intrerupere scurta,sa fie oare din potentiometrul de la pedala de acceleratie? Mentionez ca daca accelerez mai puternic motorul merge perfect.
5 May 2009, 19:47:
sau filtrul de motorina ...oare?
Dupa parerea mea EGR-ul e responsabl de treaba asta. Probabil ca uneori deschide aiurea. Chair daca ai avea filtrul murdar nu ar da asa ceva...sincopele alea.
andu911
5 May 2009, 22:14
sau turbina
Eu am avut si manifestarile date de turbina. Dupa stiinta mea singurele care pot aparea sunt cele legate de "agatatul" geometriei variabile si se manifesta tot printr-o pierdere de putere dar mai usoara si la turatii mai mari cand o calcam mai tare. Era o smucitura dubla ca sa zic asa. Cand am desfacut turbina era cam murdar de funingine pe la vanele alea. A curatat tipul care mi-a desfacut-o si de atunci nu a mai aparut fenomenul. E diferit fata de cea de care o descrie mariusescu si care mai apare si la mine....e ca o cadere de putere mai mare si atunci cand accelerezi usor, niciodata cand calci mai tare pedala, in treapta 1 cel mai adesea. Cel putin asa aparea la mine. Sa vad acum de cand am scos fisa de la egr daca mai apare.
Inainte sa curat turbina aveam ambele fenomene. Dupa remontarea turbinei reconditionate care oricum era in perfecta stare in afara de murdaria de la geometria variabila, am ramas doar cu sincopa asta de care vorbeste mariusescu pana la o vreme cand a disparut. Banuiesc ca a disparut dupa ce am curatat egr-ul insa mai am o banuiala....e posibil sa fi disparut atunci cand am schimbat intercoolerul pentru ca acum am impresia ca am fisurat furtunul care duce la admisie undeva jos langa intercooler...nu stiu.
erazy_e
6 May 2009, 09:41
Iti spun eu ce este ...de obicei se rezolva prin curatarea camerei clapetei de acceleratie ...la autocobalcescu costa 170 ron operatiunea ..daca nu se rezolva recomand curatarea valvei egr si verificarea debitmetrului de aer.
Din ce-am auzit eu prin targ clapeta de acceleratie se regaseste numai la motoarele pe benzina.
Fubiansky
6 May 2009, 21:51
Eu am turbo nou si tot face...
Cred ca am sa scot mufa de la EGR sa vad cum se comporta.
MARIUSSESCU
7 May 2009, 17:37
am schimbat egr-ul tocmai crezand ca din cauza lui este ,am schimbat furtunul de la turbo (ala gros ce intra in conducta metalica) si intradev ar nu mai face asa des dare.... tot face ...e foarte stresant mai ales prin oras
renodood
7 May 2009, 19:21
Nu stiu daca intra in aceeasi categorie, dar simt uneori cand accelerez ca nu accelereaza regulat, ci asa , in suturi cumva, cu zvac, daca se intelege...
Asta , corelat cu fumul care`l scoate in ultima vreme, ma face sa cred ca e EGRul, pe care inca nu l`am curatat, ca nu ma prea pricep. O sa`i scot mufa sa vad daca se schimba treaba...
@renodood...Cred ca tie iti 'agata" geometria variabila...daca iti apare pe accelerare un pic mai vioaie la turatii medii sa zic, peste 2000 de ture.
@mariusescu...eu am deconectat egr-ul de trei zile si nu a mai facut nici macar o singura data...e adevarat ca dupa ce l-am curatat facea mai rar dar tot l-am deconectat. Nu mai face deloc si masina trage altfel chiar si la turatii joase.
renodood
7 May 2009, 21:53
Eu am geometrie fixa, ca am 107 cai...
Scuze, nu am fost atent la semnatura.
renodood
8 May 2009, 11:48
Si atunci la mine care poate fi buba? ca sunt destul de aproape de a trebui sa o duc la reno sa`i faca un test complet...
MARIUSSESCU
8 May 2009, 18:11
acum am alta belea, se aprind martorii serv+abs+esp in mers si din cate am inteles de la electricianul de la reno care a bagat masina pe tester raman fara curent ca apoi sa vina tensiune prea mare, sa vedem acum care sa mai lovit si de asta (sau care se pricepe)
TheAlphonso
15 May 2009, 10:52
QUOTE(renodood @ 7 May 2009, 19:21)
Nu stiu daca intra in aceeasi categorie, dar simt uneori cand accelerez ca nu accelereaza regulat, ci asa , in suturi cumva, cu zvac, daca se intelege...
Asta , corelat cu fumul care`l scoate in ultima vreme, ma face sa cred ca e EGRul, pe care inca nu l`am curatat, ca nu ma prea pricep. O sa`i scot mufa sa vad daca se schimba treaba...
I-am scos eu mufa si am scapat de acele sincope ca prin minune. Imi dadea in gat intr-an I-a si a II-a de zici ca mergeam pe camila
Cand o sa am timp am sa-l desfac si am sa-l curat (desi operatiunea asta am facut-o acum vreo 10k km).
Se pare ca e o problema destul de comuna asa ca am sa adaug un link cu aceasta problema in topic-ul sticky.
Sie eu am scapat de sincope de cand am scos fisa de la EGR. Am uitat sa spun si aici dar am zis pe alt topic. Nici urma de dat in nas si motorul trage mai bine chiar si la turatii mici.
gruita2005
15 May 2009, 12:06
Si acum mergi cu mufa scoasa, Dane?
Da, cu ea scoasa. Curatesem EGR-ul dar tot facea asa ca i-am scos fisa si gata.
dj_qveta
17 May 2009, 18:04
dar...banuiesc ca are un rol si EGR-ul, nu? daca mergi cu fisa scoasa nu e niciun ,,efect secundar"? si dupa ce ai scos mufa ti se aprinde ceva pe bord? (nu de alta, dar e foarte stresant sa-ti stea vreun martor aprins permanent pe bord
)
mihnis
17 May 2009, 19:57
nu apare nici un martor aprins daca deconectezi EGR
dj_qveta
23 May 2009, 12:22
mda, am pus-o azi pe tester si e intercoolerul spart. banuiesc ca e in principal de la remaparea pe care am facut-o (cand a crescut si presiunea in turbina). acum asta e...700 ron intercoolerul+ 90 ron freonul care va fi dat afara cand se demonteaza toata partea din fata+100 ron (aprox) uleiul care a curs intre timp+manopera+cheltuieli neprevazute (daca tot e masina dezasamblata) =
renodood
23 May 2009, 14:18
Daca tot iei intercooler nou, si nu are bare de intarire, fa`le tu, nu de alta, dar nu vrei sa`ti cedeze in cativa ani.
Intercoolerul gasit de mine, cu bare negre de intarire...850 lei.
Second hand 300 ...si ma gandeam sa pun eu barele alea cumva.
matrix67b
24 May 2009, 12:18
dj_qveta- cine ti-a spus ca trebuie dat radiatorul de clima jos, te-a vrajit. Te asigur!
dj_qveta
25 May 2009, 10:21
da, am observat asta, merge schimbat fara sa fie dat jos radiatorul de la clima si asa s-a si intamplat. e explodat intrcoolerul .....cred ca dupa ce iau masina diseara de la service dau o fuga pe la domnul Voinea sa imi bage softul vechi pe masina ca se pare ca nu chiar asa blanda cu masina o remapare , fie ea si usoara.
MARIUSSESCU
7 Jun 2009, 22:49
deocamdata nu sa rezolvat problema cu intreruperea acceleratiei,totusi motorul diesel are clapeta de acceleratie si daca are unde este,poza va rog sau o descriere daca nu aveti o poza cu pozitionarea ei
jon_nxt
8 Jul 2009, 14:29
Si eu am avut (si inca am) aceasta problema. Am scos mufa de alimentare de la valva EGR si de ceva vreme merg fara ea. Nu mai am aceste "lipsuri" in acceleratie, a devenit mai constanta si continua, fara sincope. Insa parca a mai si pierdut puuuuutin din sprint. Nu mult. Incearca (daca nu ai facut asta deja - sa scoti mufa si sa mergi putin fara ea. Nu se intampla nimic rau. Numai ca sa vezi daca intr-adevar se schimba ceva.
kamikaze69
9 Jul 2009, 22:42
si daca mergi cu egr deconectat nu se intampla nimik rau??
nik2003
23 Jul 2009, 23:32
eu am fost la reno am facut testul clip +injectoare totul este ok,dar masina inca da in nas
micutu99
24 Jul 2009, 19:18
Salut,
aceiasi problema cu pierdutul aceleratiei am avut-o si eu dar s-a rezolvat prin curatarea acceleratiei acum vedeti voi se face o confuzie in topicul asta.. unii vorbesc despre dat in nas si lipsa de putere si unii despre lipasa aceleratiei la un momentdat iar daca se pasa pedala putin(atat cat sa ii schimbi pozitia isi revine), asa ca cei care au problema descrisa de mine lipsa acceleratiei intr-un anumit punct al pedalei incercati mai intai sa curatati acceleratia si dupaia restu
baieti, e sigur debitmetrul de aer...
nik2003
15 Aug 2009, 09:49
cum ai curatat acceleratia?????????????
gigi dae
18 Nov 2009, 18:35
salut , am o laguna 2 1,9 dci din 2003 cumparata de o saptamana ,, sunt nou aici si este prima masina din gama renault pt mine ,, ce ma nelinisteste::: dupa ce pornesc motorul relantiul creste si scade in turatie singur fara sa accelerez eu de la 800 rot/min pana la 1100 rot/min ,, vroiam sa va intreb este normal? sau ar trebui sa ma astept la o defectiune la injectoare sau cine stie ce minuni?
va multumesc anticipat!!!
cozmin13
18 Nov 2009, 18:38
da este normal. calculatorul creste sau scade relantiul in functie de conditiile atmosferice pentru a pastra parametrii functionarii motorului.
Nu prea e normal. La inceput e socul si turatia e mai sus de 800, dar daca turatia nu revine la 800 ci oscileaza aiurea nu e normal. Conditiile atmosferice nu variaza atat de brusc incat sa se reflecte asa de evident in oscilatia turatiei.
Probabil are ceva probleme cu regulatotorul de presiune de pe pompa de injectie.
cozmin13
18 Nov 2009, 19:01
eu ma refeream in primele minute dupa ce pornesti motorul dimineata. dupa asta revine la 800 si ramane acolo
draculiq
18 Nov 2009, 19:09
cum se curatat acceleratia?ceva poze va rog sau daca se poate sa-mi spuneti cum ajung acolo unde trebe sa curat?megane classic 1.9dci 2003
gigi dae
18 Nov 2009, 21:11
am revenit,, in legatura cu oscilatia relanti-ului am observat ca are aceste mici oscilatii si dupa ce am mers putin cu masina ,, idea este ca nu are continuu aceasta oscilatie ,, doar asa din cand in cand creste si scade turatia .. multumesc oricum ! daca a mai intalnit cineva situatia aceasta spuneti-mi si mie
va rog un topic despre debimetru m-ar interesa codul sau daca la toate variantele cu motor de 1.9 se potrivesc debimetrele
22 Jan 2010, 14:58:
sau m-ai exact daca pun un debimetru de la alta varianta merge si la a mea! va multumesc,scuze off topic
salut la toti
am citit acest topic si ma gandeam sa intru sa citesc cate una alta despre ce se mai face ce se mai recomanda
eu va recomand sa aveti grija cand curatati si cand scoateti electrovana E.G.R poate aveti norocul sa dati jos chiuloasa din treaba asta doamne fereste,iar intre locasul de admisie si locul in care se afla electrovana EGR sunt 2 camere de comunicare(adica peretele dintre ele are 2 gauri) va recomand asa aveti grija cand o sa le curatati .
toate cele bune daca mai aveti intrebari va stau la dispozitie....mesaje..
garc3a2000
21 Apr 2010, 10:04
Cred ca sunt colegi de forum care s-au saturat de masinuta si au scapat de ea , ca alta explicatie nu exista de nu mai apar pe niciun topic.
Am si eu problemele mentionate mai sus ,,,,,,,,,,,,,,,dar rezolvare din parti ,ca si sfaturi de altfel.
Ne poate da cineva un sfat proaspat?
MARIUSSESCU
21 Apr 2010, 18:47
la mine problema cu acceleratia s-a rezolvat prin turatii de 3000-3100 intre trepte pe drumul spre Turcia,dupa care am avut un drum la Suceava pe zapada si am mers subturat si iar a aparut intreruperea de acceleratie.Deci de atunci am marit turatia la care schimb vitezele de la 2800 la 3100 si nu am mai avut probleme. Asa ca una dintre cauze ar fi ingreunarea functionarii turbinei (ulei,cenusa etc.) iar o turatie mai mare ajuta la eliminarea tuturor particulelor ce nu ar trebui sa ramana in turbina
alexHD
10 May 2010, 12:16
Salut,am avut si eu problema cu "mersul in socuri" la turatii mici si constante:rezolvarea am scos mufa de la egr si acum nu mai face dar cum am vazut si pe aici in alte posturi ,am cateodata senzatia ca nu se mai accelereaza cand ajunge pedala de acceleratie intr`un anumit punct(trebuie sa iau picioru si sa apas iar).Stie cineva cum se curata clapeta de acceleratie?
andu911
11 May 2010, 13:07
nu exista clapeta de acceleratie... problema ta e foarte probabil sa apara de la geometria variabila...
cred ca era mai bine un topic pentru cei pe benzina si unul pentru motorina. eu unul aproape nu mai inteleg nimic. probleme am inceput si eu sa am cu pierderea pentru o secunda a acceleratie (un mini soc, o mica infranare) de anul trecut. o perioada a disparut fara sa ii fac nimic. acum iar, si din ce in ce mai sacaitor. faza mai nasoala e ca si motorul nu imi place cum se aude, trepideaza (nu tare). un sfat pls? megane II, 1,5 dci, 80cai parca. eventual email pls (lukeliopoo@yahoo.com)
super98
17 Jul 2010, 00:15
SINOK prin octombrie 2009 ai postat prima oara ca vrei debitmetru. Nici acum nu ai cumparat? Cod debitmetru am pus eu
AICI. Eu l-am luat de la dezmembrari, am dat 150 lei si sunt foarte multumit.
Scuze de off topic.
stefan.nick
8 Mar 2012, 01:09
Phuuu... nu a mai dat nimeni pe aici din 2010... si eu am aceasi problema cu noua mea achizitie si cautam raspunsuri. In prima treapta la acceleratii scazute "se pune in bot" pentru o secunda in rest merge chiar bine. Nici nu stiu unde se afla acel EGR dar voi cauta si o sa testez cu mufa scoasa...
petruseldan
8 Mar 2012, 09:39
cauta pe forum topicuri cu egr. gasesti acolo poze si explicatii
postasu
12 May 2012, 19:01
Va salut domnilor,
Dupa ce am citit topicul cred ca problema este de la EGR.
Taicamio are si el o laguna din 2001, 1.9 dci, 107 cai.
Problema e la el dar cum nu le are cu netul... cer eu ajutor ca un fiu bun ce sunt
)
Deci e asa: Masina merge bine, motorul se aude frumos doar ca are momente cand intrerupe (prin intrerupere zic nu ma trage si scade turatia) daca ia piciorul de pe pedala si apasa din nou masina isi revine la normal.
Am schimbat debitmetru de aer si filtru de aer ca aia am crezut ca e. Am schimbat si pedala de acceleratie cu alta. am vazut ca la senzorul de supraalimentare(cel de pe furtunul gros) este dezlipit un fir si l-am lipit.
Ce poate avea masina? Sa fie EGR-ul murdar? acolo inca nu am umblat.
Multumesc
dimaren
1 Sep 2016, 11:02
Salutare! A trecut ceva vreme de la ultimul post. Nici macar nu stim daca s-a rezolvat. Ma bag si eu in seama pentru ca Laguna mea, 1,9 dci 120 CP, are cam aceleasi simptome - ezita uneori la accelerare si revine singura, cand tin constant acceleratie fie scade puterea fie creste, iar la ralanti, am oscilatii de vreo 200 rpm - creste si scade apoi la normal.
Are cine vreo idee? Multumesc.
fascistu
1 Sep 2016, 15:51
Va salut... si eu vin pe aici cu aceeasi problema... 1.9 dci, 120 cai... masina merge bine in general.. dar din cand in cand, face asa cum zic si colegii ... ramane fara acceleratie timp de o secunda, in care apare scris cu rosu in bord "injection fault please turn off engine" si dispare... am reusit sa citesc tot textul in mai multe secvente ca dispare repede si ma lua pe nepregatite... are toate filtrele schimbate de 2 saptamani ... nu stiu unde sa ma mai uit... pe langa asta tot apare aer pe acel furtun de la combustibil... si am observat ca daca strang de pompa aia pana se aeriseste o perioada nu mai face... dupaia iar apare o bula de aer pe furtun.... cand pica acceleratie se simte ca si cand ai calca frana scurt dar tare si ai lasa de ea.... ciudat...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.