Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresor clima Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
zeusplace
Stiu ca mai exista un topic cu aceiasi problema dar se pare ca nu mai intra nimeni acolo sa posteze asa ca sa-mi fie cu iertare dar voi deschide eu altul.

Ca setez clima pe automat sau pe manual compresorul porneste si se opreste foarte des; merge cam 30 sec dupa care se opreste pt vreo 20 sec si tot asa. Am pus un teester pe masina si nu da nici un defect; am scos mufa de la senzorul de presiune de pe radiatorul de clima si nu mai porneste deloc compresorul; am facut plinul cu freon cum zice la carte 650 g plus ulei si toate alea si degeaba( oricum in instalatie erau 600g freon deci nu ma astaptam sa fie asta problema). Nu cred ca problema vine de la vre un senzor de temperatura pt ca temperatura exterioara o indica bine iar cea interioara cred ca e tot bine deoarece atunci cand clima este pe automat baga aer tare la inceput si dupa ce se mai raceste in masina reduce debitul de aer; am verificat si mufele de la compresor care sunt la locul lor; am verificat si sigurantele care tot la locul lor sunt.

Un lucru ciudat ce l-am observat pe testerul cu care am verificat masina, arata "CERINTA AC" si "APROBARE AC" ambele ACTIVATE atunci cant compresorul functiona si ambele DEZACTIVATE cant compresorul nu mergea. Parerea mea este ca "CERINTA AC" vine de la panoul de comanda din bord si "APROBARE AC" e comanda de pornire a compresorului la cerinta panoului de comanda din bord. Oare am dreptate?; daca da sa caut un prieten sa schimb panoul din bord poate va merge? wacko.gif
Alta problema la care m-am gandit eu e senzorul de presiune care poate nu mai citeste corect presiunea freonului: l-a schimbat cineva? se pierde freonul daca-l scot? sau are supapa ce se inchide automat?

Multumesc pentru rabdare si anticipat pentru ajutorul acordat.

PLS HELP ME sad.gif
mmid
Am un compresor pentru motor 1.9 dci de vanzare daca te intereseaza cauta-ma sa discutam detaliile. 0722279170.
andu911
o fi presiunea prea mare in instalatie... sau e infundata pe undeva si calculatorul opreste compresorul pentru "protectie"
zeusplace
da andu911 asa m-am gandit si eu dar problema e ca mie i-mi baga aer rece, cam 6-7 grade cat merge compresorul, si cand se opreste creste temperatura. Cine mi-a incarcat clima a zis ca sansele de a fi ceva infundat sunt foarte mici, mai degraba din ceva electric

4 May 2009, 18:49:
Tocmai ce vin de la masina unde am incercat cu un alt panou de comanda a climei si uimire: TOT LA FEL FACE:(
ovidy
Am si eu o intrebare : compresorul de la un diesel se potriveste la un bezinar? Ce ar trebuie sa urmaresc ca sa fie totul ok??
renodood
De vreme ce am auzit de altii care au pus compresor de Cielo...nu vad de ce nu s`ar potrivi.
ovidy
Ok, mersi de raspuns. Dar cum e cu compresorul de cielo ... pe asta nu o mai cred, poate doar pt variantele cu AC manual, am zis"poate".
Daca ar merge de cielo sigur as lua si eu unu ca doar e mult mai ieftin smile.gif
Manuel
zeus, am patit-o si eu, dupa ce si-au spart capul vreo saptamana cu tot felul de teste, cu compresor schimbat, panou de comanda inlocuit, toate fara succes, au repozitionat cablajul electric pe undeva pe la bobine. Se apropiasera cateva cabluri si se forma un camp electric, calculatorul sesiza o suprasarcina si decupla AC-ul. Scuze pentru explicatiile atehnice, insa asta am inteles din kilogramul de informatii primite de la seful de service. smile.gif
rmg
Vezi sa nu fie probleme cu ventilatorul de AC. El are rolul de a raci radiatorul de AC (aka condesator). Posibil daca nu raceste radiatorul sa creasca temperatura in instalatia de racire din cauza compresorului, creste si presiunea iar presostatul de pe compresor decupleaza compresorul pt protectie. Trebuie verificat oricum.
TRANCA
ptr. @zeusplace:
... cu aparatul de incarcare AC conectat, verificat presiunea de deconectare ... Pornirea si deconectarea deasa indica o crestere de presiune rapida pana aproape de 25-27 atm ... adica dupa compresor, este o situatie care genereaza o ingreunare a miscarii freonului in instalatie:
- Posibil radiator-condensor exterior imbacsit de musculite, gaze si mizerii, etc ... racirea lor fiind astfel deficitara (probabilitate foarte mare in a fi cauza defectiunilor de acest gen de cuplare-decuplare sacadata!)
- Posibil ventilatorul racire nu intra in functiune pe treapta a II - verifica rezistente, relee, inst. electrica, etc ...
- Posibil conducta de inalta presiune gatuita sau indoita pe traseu - vezi mai degraba tubul Venturi din aceasta conducta poate fi cauza!! - (cauza iar foarte probabila!)

Alte posibile cauze, dar depinde si de priceperea in interpretarea parametrilor de catre reparator (scadere sub 2 atm. inainte de compresorAC, etc...):
- acumulatorul (nota: "butelia" mai mare de pe instalatie) infundata - incidenta destul de mare
- presostat defect - rar (nota: are supapa, asa ca poate fi schimbat rapid pe loc, fara golire instalatie)
- compresor - platou gripat pe debit maxim - f.rar
- cablaj agresat pe traseul de langa colturile chiulasei - f.rar
... si altele, dar foarte rare ca incidenta si probabilitate... hiptnotizat.gif

Spune-ne ce-ai rezolvat sau eventual PM.
ovidy
@zeusplace chiar daca pe automat zici ca se reduce turatia ventilatorului, eu zic ca ar trebui luat in calcul si senzorul de temperatura interioara. Din cate stiu compresorul are o electrovana care are rolul de a cupla si decupla ambreiajul compresorului in functie de informatia primita de la senzorul de temperatura. Deci daca temperatura trebuie putin crescuta(conform setarii de pe climatronic), pe langa faptul ca ventilatorul isi scade turatia, compresorul se decupleaza! Ideal al fi sa ai de unde imprumuta senzorul si sa vezi daca apare vreo diferenta
andu911
La fel face si la mine si cred ca e normal...

Am facut urmatoarea operatiune: am pornit motorul, am pornit AC(fara AUTO, aer simplu). Pus temperatura pe 16 grade si in stanga si in dreapta.
La viteza ventilatiei aveam 3 linii. Am folosit cronometrul de la telefon si-am inceput sa cronometrez reprizele. Era cam 50 secunde oprit, 50 secunde pornit si tot asa, cu unele diferente.
Am marit viteza de ventilatie la maxim, parca 7 linii. Am asteptat sa se cupleze compresorul si surpriza. Nu se mai oprea. Au trecut 2 min, 3 min, 5 min... deja ma plictisisem... compresorul nu se decupla deloc.
Am scazut viteza de ventilatie din nou la 2 sau la 3. In urmatoarel 30 secunde, compresorul s-a decuplat.

Deci... e clar ca se cupleaza si se decupleaza in functie de necesitate. Si e normal sa se intample asa, la frigidere la fel e... nu exista niciun frigider al carui motor sa functioneze continuu.

EDIT:
Hai ca am descoperit si asta. In manual scrie ca daca temperatura vaporizatorului nu scade sub 0 grade, atunci compresorul nu se decupleaza. Iar daca se decupleaza, nu sta mai mult de 1 min decuplat.

Sonda de temperatura a evaporatorului este situata pe evaporator in punctul cel mai rece. Se afla intotdeauna in circuitele cu compresor cilindric, dar poate fi intilnita si la circuitele cu compresor cu cilindree variabila, in acest caz fiind un element de securitate care intra in actiune in cazuri rare (defect compresor).

Aceasta sonda este o termistenta cu coeficient de temperatura negativ (CTN).
Ea informează calculatorul despre temperatura evaporatorului. Daca temperatura este prea scăzuta, calculatorul taie alimentarea compresorului, aceasta împiedicând givrajul (înghețarea) evaporatorului.
In cazul unui montaj de generație noua, ea permite gestionarea producției de frig (a se vedea compresorul pilotat).

Informația este utilizata de calculator pentru :
1. Gestionarea producerii de frig. Cunoașterea temperaturii evaporatorului permite calculatorului de climatizare sa ajusteze puterea frigorifica in funcție de dorința clientului si de riscurile apariției de picături de apa foarte fine.
2. Evitarea formarii givrajului la nivelul evaporatorului. Traversând evaporatorul, aerul este răcit. Daca temperatura este inferioara valorii de 0°C, umiditatea care este conținută se condensează pe pereții țevilor si îngheață. Aceasta poate avea consecințe asupra trecerii aerului si deci in acest caz nu mai avem ventilație si nici schimb termic. Cu scopul de a evita aceste probleme, alimentarea compresorului este tăiată cind temperatura este in jur de 0°C.
3. Calcularea temperaturii aerului suflat care iese din grupul de climatizare.


Si am mai descoperit si cum se curata instalatia de climatizare. Se demonteaza sonda de temperatura din vaporizator si pe acolo se introduce solutia anti-bacteriana. Nu ne mai chinuim cu fel de fel de metode...
byby
Asta da informatie de nota 10. Chiar ma intrebam pe unde se face accesul la vaporizator. pentru ca atunci cand schimbam filtrul de habitaclu nu aveam vizibilitate catre acesta. Apropo, accesul se face pe partea soferului, nu?
andu911
Si eu cred ca tot pe la sofer, se vede si o pedala in desen.
Pop Marcel
da informatia este de nota 10cu+ dar mai trebuie facuta inca o operatiune adica este recomandat odata la doi ani sa sa curete si se copmplecteza freonul din instalatie + se schimba si uleiul din compresor pentru a proteja compresorul ptru ca in timp se formeaza condens in instalatie si dauneaza compresorului, aparatul care face aceasta operatiune se gaseste aproape la ori ce servis si costa intre 150 si 250 roni in functie de cit freon trebuie complectat, mai stiu ca la anumite lagune exista senzor care indica pe tester ca este mai putin freon de cit trebuie
andu911
4.7. LUBREFIANȚII.

Compresoarele sunt ansambluri de piese în mișcare deci trebuie asigurată în permanență ungerea lor pentru a evita riscul gripajului. Deasemenea uleiul are si rol de racire a compresorului, de evacuare a impuritatilor si de etansare.
În toate cazurile, trebuie utilizat un ulei special <frigorigen> deoarece acesta intră în contact cu refrigerantul din circuit. În aceeași măsură acest ulei trebuie adaptat refrigerantului însuși.
De exemplu :
Refrigerant R12  ulei ELF RIMA 100 (ulei mineral)

Refrigerant R134a  ulei PAG SANDEN (ulei sintetic)


Lubrefianții nu sunt miscibili și nu se pot substitui unul altuia.
Folosirea unui ulei neadecvat are drept consecință deteriorarea compresorului deoarece cantitatea de ulei expulzată de compresor nu poate fi transportată de fluidul frigorigen prin circuit și deci reîntors în compresor.
Exemplu:
- pentru compresoarele Sanden trebuie utilizat uleiul PAG SP10
- pentru compresoarele Delphi si Calsonic V6 trebuie utilizat uleiul Planetelf PAG 488
- pentru compresoarele Denso trebuie utilizat ND-oil 8
Atunci când are loc o descărcare de refrigerant, este normal să constatăm și o anumită pierdere de ulei. Trebuie neapărat să refacem nivelul de ulei din compresor înainte de a umple circuitul.

Precauții speciale :
Bidoanele de ulei frigorigen trebuiesc menținute bine închise pentru a evita contactul cu aerul și deci cu umiditatea (deoarece uleiul frigorigen este higroscopic, în special cel pentru R134a).


4.6.2. Particularitățile întreținerii compresoarelor.

În cazul opririi îndelungate a instalației (în special iarna), este recomandată punerea în funcție periodic a compresorului, pentru evitarea degradării cămășilor rulmenților rotorului sau platoului oscilant. Atunci când ansamblul mobil rămâne în aceeași poziție mai mult timp și vibrează sub efectul rotației motorului, acele sfârșesc prin deteriorarea cămășii rulmenților. Aceasta duce la un zgomot important când se pornește instalația.


V. INTRETINERE


Atunci când un vehicul este echipat cu aer condiționat, motorul se poate încălzi mai mult decât pe un alt vehicul, fiind recomandată verificarea nivelului lichidului de răcire mai des.

În fiecare an, este recomandată:
- verificarea nivelului lichidului refrigerant din circuit;
- curățarea și suflarea condensorului și radiatorului de răcire al motorului;
- verificarea evacuării apei provenite din condensare în dispozitivul de aer rece
Pentru intretinerea sistemului, exista o solutie antibacteriana. Este recomandata folosirea acestei solutii dupa fiecare perioada de iarna pentru a elimina eventualele reactii produse de inactivitatea sistemului.

5.1. ÎNCĂRCAREA INSTALAȚIEI.

Astăzi, noile stații de încărcare permit reciclarea fluidului recuperat la descărcarea instalației. Ele mai permit :
• Separarea de uleiul de compresor;
• Efectuarea vidării circuitului;
• Reintroducerea uleiului nou controlându-i cantitatea;
• Cântărirea și introducerea refrigerantului cu precizie în circuit.

Eficacitatea stației de încărcare depinde de buna funcționare a pompei de vid. De aceea, trebuie să ne asigurăm că nivelul și calitatea uleiului din pompă sunt în regulă înainte de a utiliza stația. Toate robinetele stației trebuie să fie închise înainte de racordarea la instalație.

5.1.1. Recuperarea refrigerantului din instalația vehiculului.

Trebuie efectuată cât mai lent posibil pentru a antrena cât mai puțin ulei odată cu fluidul.
Înainte de a fi stocat în rezervorul stației de încărcare refrigerantul este deshidratat și separat de ulei.
Înainte de începerea recuperării refrigerantului din instalația vehiculului este bine să lăsăm să meargă aerul condiționat câteva minute pentru a mări eficiența operației.

5.1.2. Controlul cantității de ulei din compresor.

Trebuie măsurată cantitatea de ulei extrasă din instalație.
Uleiul recuperat nu va fi în nici un caz reutilizat.

5.1.3. Vidarea circuitului.

Această operație are ca scop scoaterea aerului din circuit și odată cu el și umiditatea. Această umiditate în contact cu refrigerantul R134a, reacționează chimic și devine corosiv pentru componentele metalice ale instalației. În altă ordine de idei, un exces de umiditate poate genera formarea de cristale de gheață la nivelul detentorului afectând funcționarea acestuia.

Timpul de vidare al circuitului este de minim 40min.

Controlul etanșeității circuitului: se închide robinetul care face legătura între instalația A/C și pompa de vid, se oprește pompa și se deschide racordul între instalație și manometre. Timp de 10min. poziția acelor manometrelor ÎP și JP nu trebuie să se modifice. În caz contrar trebuie determinate și eliminate cauzele neetanșeităților.

5.1.4. Umplerea instalației.

Înainte de a trece la umplerea instalației trebuie realimentată instalația cu ulei proaspăt recomandat de constructor, funcție de cantitatea recuperată și de componentele care au fost înlocuite.
În bidonul cu ulei proaspăt al stației de încărcare trebuie să fie suficient ulei pentru a nu permite intrarea aerului în instalație.

Umplerea circuitului trebuie făcută respectând cu strictețe cantitatea prevăzută de constructor. O cantitate mai mică sau mai mare de fluid are același efect: lipsa de frig

După umplere efectuați controlul funcționarii instalației :
- Porniți motorul și țineți-l la o turație de 2000-2500 rpm.
- Reglați A/C pentru obținerea răcirii maxime (ventilatorul la viteza maximă).
- Deschideți portierele.
- Lăsați instalația să funcționeze în aceste condiții în jur de 10 min.
- Închideți portierele și geamurile.
- Controlați presiunile indicate de manometrele de ÎP și JP.
- Controlați cu termometrul temperatura mediului ambiant.


Eu fac pariu ca nici 30% din serviceurile de climatizare nu respecta toate substantele si procedurile.
Mi-e greu sa cred ca stau ei sa puna alt tip de ulei pentru fiecare compresor in parte.
Eu as prefera sa stau in banca mea. biggrin.gif
ovidy
Ai perfecta dreptate, eu nu am auzit ca vreun service sa respecte indicatiile si substantele respective, deci nu pot paria nici pe acel 30% smile.gif. Probabil ca nerespectarea acestor conditii duce la defectarea sistemului de climatizare, inclusiv aparitia fisurilor in instalatie.
andu911
Uitati un test, ca sa verificati functionarea corecta a AC.

1. Se cupleaza compresorul.
2. Se solicita frigul maxim (volet de amestec la maxim sau se comanda temperatura minima).
3. Se orienteaza fluxul de aer catre un aerator lateral (se inchid toate celelalte aeratoare).
4. Se comanda viteza maxima a ventilatorului habitaclu.
5. Se inchide voletul de recirculare.

Din acest moment, temperatura la iesirea din aerator trebuie sa fie inferioara valorii de 10°C in aproximativ 1 minut.
docmenu
zeusplace, am avut si eu o problema asemanatoare si s-a rezolvat foarte repede si ieftin. asta dupa multe verificari si bani cheltuiti pt. inlocuirea unor piese care functionau perfect, la sugestia multor "mecanici" asa zisi profesionisti la service-uri de renume.
sfatul meu: - deschide capota motorului, desurubeaza surubul de plastic (sau de metal) al prizei de aer de deasupra... furtunul acela lunguietz si curbat cu un shtutz de plastic prins de grila de aerisire. deconecteaza singura mufa care este sub el, scoate rezistenta de racire ( un fel de arc mare, acoperit de o protectie de metal cu gauri), pune un tester de tensiune pe borne si vezi daca misca acul la tester. daca nu misca, inseamna ca trebuie sa-l schimbi cu unul bun si o sa vezi ca aerul conditionat o sa-ti mearga ca uns. nu cred ca-i foarte scump. daca ai piesa, totul dureaza 2 minute. spune-mi daca a mers, k? te salut
tibirk
mi-am facut o reincarcare cu freon, climatizarea functioneaza de acum perfect dar..... se formeaza gheata pe conducte si imi da o eroare pe compresor (pornire compresor intrerupta...ceva de genul asta). Banuiesc ca intreruperea compresorului are loc exact atunci cand porneste, se intampla o singura data, caci in rest nu se mai intrerupe, functioneaza perfect. La service mi-au spus ca trebuie sa schimb filtrul de umiditate si scap de toate problemele legate de climatizare. Cum se schimba acest filtru si unde este el pozitionat? Se poate schimba fara sa mai umblu la freon?

Ce se poate intampla daca o vreme merg asa? Nu de alta dar filtrul costa in jur de 200 de lei, iar daca operatiunea de schimbare presupune si umblarea la freon, se mai adauga inca 150 lei plus o manopera si momentan nu prea mai dispun de bani pentru asa ceva.....
zeusplace
intradevar informatii de nota 10+ si va multumesc foarte mult la toti pentru ajutor dar din pacate momentan nu ma pasioneaza clima pentru ca mi-a picat volanta si de 2 saptamani ma chinui cu ea asa ca o sa va informez cand ma apuc si de AC. Ce pot sa va mai spun nou, este ca am fost la spalatorie si dupa a mers foarte bine, fara sa mai decupleze, toata ziua. in schimb a doua zi tot la fel facea.
tibirk
revin cu intrebarea de mai sus, poate stie cineva.......inca mi-e frica sa dau drumul la aer sad.gif
andu911
QUOTE(tibirk @ 12 Jul 2009, 09:36)
mi-am facut o reincarcare cu freon, climatizarea functioneaza de acum perfect dar..... se formeaza gheata pe conducte si imi da o eroare pe compresor (pornire compresor intrerupta...ceva de genul asta). Banuiesc ca intreruperea compresorului are loc exact atunci cand porneste, se intampla o singura data, caci in rest nu se mai intrerupe, functioneaza perfect. La service mi-au spus ca trebuie sa schimb filtrul de umiditate si scap de toate problemele legate de climatizare. Cum se schimba acest filtru si unde este el pozitionat? Se poate schimba fara sa mai umblu la freon?

Ce se poate intampla daca o vreme merg asa? Nu de alta dar filtrul costa in jur de 200 de lei, iar daca operatiunea de schimbare presupune si umblarea la freon, se mai adauga inca 150 lei plus o manopera si momentan nu prea mai dispun de bani pentru asa ceva.....
*



sa nu fie sonda aia din vaporizator bulita

trebuie vazuti exact toti parametrii, ai facut vreo diagnoza ?
la ce service ti-a zis asta cu filtrul ?
floryn85
am si eu o intrebare:anu trecut spre sfarsitul verii am umplut cu freon ca se consumase(asa mi-a spus la service) si de cand a dat caldura anu asta cand dau la 16 grade cu AC pornit imi scoate in interiorul masinii prin gurile de ventilare (acelea mici din mijlocul masinii,nu cele laterale) un abur de culoare alba,dar nu tot timpul;baga rece n-am ce zice,e totul ok,dar d la ce poate fi?e ceva rau in asta?sa-mi fac griji?ms.
tibirk
QUOTE(andu911 @ 13 Jul 2009, 19:50)
sa nu fie sonda aia din vaporizator bulita

trebuie vazuti exact toti parametrii, ai facut vreo diagnoza ?
la ce service ti-a zis asta cu filtrul ?
*




la service mi-eu zis. nu stiu daca iti mai aduci tu aminte ca si atunci cand mi-ai pus tu laptop-ul pe masina mi-a dat aceeasi eroare.
andu911
in eroarea aia zice "commande du compresseur"
sunt sigur ca exista un releu undeva, care inchide circuitul electric de la ambreiajul compresorului.
releul ala trebuie sa-l gasesti si sa vezi care-i problema lui..
tibirk
multumesc!
Oricum...mi se pare destul de ciudata eroarea asta. smile.gif.
Gheata pe tevi ce influente (daunatoare) poate avea pe viitor? Nu se formeaza in exces dar oricum apare fenomenul......
ovidy
Eu unu nu vad ce efecte negative sa aibe gheata si nu te mai stresa atata, bine ca face gheata si nu scoate aburi de caldura smile.gif . Posibil ca la toata lumea sa se formeze un mic strat de gheata pe conducte din moment ce atunci cand opresti masina pe loc curge apa sub masina de pe conducte. Posibil ca eroarea aparuta pe tester sa nu aibe nici-o legatura cu gheata formata.
Chiar m-ai facut curios, cu prima ocazie deschid repede capota sa vad daca e ceva gheata pe conducte.
andu911
si la mine se formeaza gheata pe tevi
si la renault si la hyundai
ovidy
QUOTE(andu911 @ 16 Jul 2009, 22:11)
si la mine se formeaza gheata pe tevi
si la renault si la hyundai
*


Completez: si la opel smile.gif
tibirk
ok.... m-am mai linistit smile.gif Multumesc!
tibirk
Am cateva nelamuriri. Componenta compresorului marcata in poza 2 se incinge atat de tare ca nu pot tine mana pe ea. E normal asta?



Fara legaturta cu intrebarea de mai sus...In poza 1 am marcat singurul fir electric care merge catre radiatorul de clima. Acolo este senzorul care monitorizeaza presiunea din instalatia de climatizare? Pe acesta il banuiesc ca nu functioneaza corect pentru ca peste 2500 rpm mi se opreste compresorul si cred eu ca acest senzor este cauza problemei.
matrix67b
Cum privesti din fata masina, senzorul de presiune este fixat pe coltul din dreapta jos al radiatorului condensor
R19/16v
@tibirk parerea mea e ca ai prea mult freon in instalatie.

Cilindrul indicat de tine cred ca functioneaza ca un amortizor de pulsatii, iar cablajul care se duce la compresor actioneaza ambreiajul sau.
tibirk
aceleasi simptome le avea si inainte sa incarc instalatia cu freon si atunci era prea putin smile.gif. Acolo banuiam si eu ca e senzorul ala dar nu eram sigur, mai asteptam o confirmare. Masia a fost lovita, iar radiatorul de clima exact in zona din dreapta jos este putin indoit. Sa fi afectat atunci senzorul ala? Mentionez ca nu a fost atins deloc senzorul.......
cezarium
aceeasi problema si la mine. daca stau pe loc si o ambalez la 3000 de ture gata cu aerul. trebuie sa-l inchid si sa-l repornesc de la buton. mi se intampla si in mers.
sabin_vs
va rog un sfat..ce sa fac?....in timpul unui drum mai lung...cu AC manual pornit am patit urmatoarele...abur pe grila si lipsa aer rece...asta la viteza (peste 100)....cand am redus viteza...a reaparut aer rece.....am fost la un service...mi-au zis ca am putin freon....mi-au incarcat instalatia....dar problema a ramas la viteza mare aceleasi simptome ....am mai sesizat ca atunci cand am AC pornit simt mici smucituri in mers...
dsdcompany
Am un Renault Laguna II 1,9 dci din 2004. Am problema cu clima la modul ca pe modul manual functioneaza daca cand cuplex AUTO la temperatura de 16 grade venilatorul se reduce si stagneaza la prima liniuta. Daca dau temperatura pe 26 de grade pleca ventilatorul tare. Problema e doar pe rece.
Pe modul manual cred ca in timp se mai si opreste aerul conditionat fara a stii motivul.

Va rog cu informatii daca ati patit.
Mentionez ca filtrul de polen nu l-am schimbat de 40.000 km.

Va multumesc
tibirk
pai...cred ca ar cam fi cazul sa-l schimbi...sau sa-l mai cureti
Bitza_nsc
QUOTE(tibirk @ 11 Aug 2009, 21:05)
pai...cred ca ar cam fi cazul sa-l schimbi...sau sa-l mai cureti
*


asta in cazul in care mai ai ce curata din el:))...sa nu fie carbonizat smile.gif)) mai ales daca acesti 40kkm sunt facuti in Rumenia (The Land of Choice ) laugh.gif ...lasand gluma la o parte , du-te la un service mai de Doamne ajuta si vezi ca se fac si diagnoze pt clima, iti vor spune ei ce ai. Bafta.
gabysan
salutare lagunisti! am si eu o problema cu ac-ul manual de pe leguma mea...mai exact in urma cu cu vreo 2 sapatamani am demontat panoul de climatizare din bord k sa ii schimb becuile arse cu leduri. am remontat panoul la locul lui toate butoanele si functiile de cilmatizare functionau inclusiv ac-u. dupa cateva zile am constat ca atunci porneam a.c compresorul nu mai cupla dupa 1-2 zile funtiona iarasi , de cateva zile nu mai vrea deloc blink.gif de mentionat ca martorii luminosi de la ac se aprind in mod normal .oare acest defect are legatura cu interventia mea la panou? de rupt nu am rupt nimic pe acolo si toate mufele sunt la locul lor . ce ar putea fii ? un sfat o idee ar fi bine venite biggrin.gif .ms anticipat!
btc01
@tibirk - am o nelamurire legata de instalatia de climatizare. La mine e manuala.
In fiecare an cand vine frigul - oct, nov - instalatia nu mai porneste (din estimarile mele cand afara sunt sub 16 grade). Avand in vedere ca e recomandabil sa fie pornita periodic, ce pot face? Nu prea am sanse sa prind zile cu peste 16 grade in perioada asta, plus ca din cand in cand mi-ar fi utila functia de dezaburire. Se poate bypass-a aceasta restrictie de temp. exterioara? Sau e un defect in instalatie?
Cheluu
salut baieti!am mai postat problema mea si in alta parte dar o sa o descriu si aici poate ajut pe cineva.la mine se manifesta asa:apas auto la 16 grade,baga rece dupa ceva timp dar treptele de la ventilatie nu cresc.daca setez intre 18-26 grade baga cald si treptele se comporta la fel.aceleasi simptome le am si pe modul manual.deci am rece doar la minim , in rest ma coc.filtrul de habitaclu este nou.o posibila rezolvare dupa o verificare amanuntita a instalatiei electrice si bineinteles cu ajutorul unui coleg de forum care sa oferit sa ma ajute cu un tester este ca la mine temperatura indicata de catre sonda vaporizatorului este de 107 grade.acesta ar trebui sa indice o valoare de pana in 20 de grade.sau masurata o valoare de 3 ohmi la 25 dr grade.urmeaza sa il scot si sa il masor si eventual sa il inlocuiesc,dupa care o sa revin cu noi informatii.apelati cu incredere la sfaturile lui stefan t de pe forum.la reprezentanta dupa doua diagnoze nu au fost in stare sa gaseasca aceasta eroare.eu mai suspectez si nivelul incarcarii instalatiei de freon dar chiar si asa tot nu este normala acea temperatura indicata de senzorul de pe vaporizator, iar la cat de complexa este clima pe laguna nu as fi surprins sa fie chiar asta buba.revin cu informatii dupa ce il inlocuiesc.mi-e si frica sa intreb la reprezentanta cat costa unul nou.voi stiti?sau il gasesc si pe la magazinele de piese auto mari care aduc si piese la comanda?sau din dezmembrari.....desi nu stu cat ar putea fi de bun.
cotoi_motorizat
Cheluu yo zic s-o facem bucati....si ii gasim noi buba.Daca ne raman piese mai facem una. radmasa.gif
Glumeam...desigur.
Cheluu
te dai mare ca ai scapat de probleme la caseta? mai bine facem practica pe megane ca e mai simplu.vedem ce iese si trecem si la laguna.chiar si la laguna 3.pana se strica astea o sa devin expert. radmasa.gif

2 Jun 2011, 20:27:
uitasem de sonda de temperatura a vaporizatorului.scuze de calitatea pozei.pun si una cu microturbina care la mine era plina de praf.
Cheluu
problema cu clima a fost rezolvata.am schimbat acel senzor de temperatura al vaporizatorului si totul e ok.la reprezentanta se gaseste la pretul de 60 de lei cu tva.multumiri inca o data lui stefan t care a diagnosticat problema.merg vineri la intalnire asa ca cine doreste detalii suplimentare le pot oferi cu placere.
StefanT
Ma bucur ca ai clima care merge pe AUTO acum smile.gif

Multi km fericiti cu masina!
ovidiupay
@chelu , unde e senzorul ala ? Ca mie mi-au schimbat 80% din instalatia de climatizare si tot nu porneste compresorul si cica nu le da nici o eroare pe calc , poate o fi senzorul asta si il schimb si poate am si eu frig in masina.
StefanT
Jos la picioare, sub bord, in partea soferului. Cum te uiti la pedale, in dreapat lor. Se da plasticul deoparte si se poate scoate. Chelu a scos-o, poate iti da mai multe detalii.
Insa la tine nu cred sa fie din cauza asta. Ai pus-o pe tester? Din ce oras esti?
ovidiupay
@StefanT , o so pun pe test cind o sa ajung in tara , pentru moment cei de unde stau atat au stiut sa faca , totul nou dar nu merge si se pare ca desi stau aproape de polul nord e chiar cald cind e soare , mai ales ca e vara polara , adica mai deloc noapte .

Merci pt raspuns.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.