Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema racord flexibil esapament
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
mario_sb
salutare.am si eu o problema nu f grava dar destul sa trezesc vecinii biggrin.gif .am avut "norocul" sa rup racordul flexibil esapament pe un drum de tara.am fost la un magazin de piese auto dar mi-au cerut dimensiunea racordului.stie cineva care sant dimensiunile?..am un megane 1,faza 2 din 2000.
ionutt daniel
Esti sigur ca e racordul? Poate s-a miscat din colierul ce prinde dupa catalizator restul tobelor. Daca e de acolo recomand si schimbarea acelui colier, nu doar asezarea tobelor.
mario_sb
nu cred ca e din colier ca,mam uitat acolo si am pus si mana pe racord si ma intepa marginea la acea manta metalica ...era ca si cum sa rupt din colier dar nu e exclus varianta ta.stii totusi marimea acelui racord?
Vallybz
si eu am schimbat racordul, dar a fost anu trecut in septembrie...cel mai sigur te bagi sub masina si il masori cu un subler.
Dodone
Cu putin noroc azi fac eu operatiunea. Racordul flexibil se taie jos, iar cel nou se sudeaza la loc doar in Argon. Altfel, colierul din capat, cel care va fi incalzit in timpul sudurii, se va desprinde si se distruge racordul.
Sudorul la care merg eu are el racorduri, nu-mi mai bat eu capul, dar o sa-l masor.Eu am cumparat si colier nou (8 lei), ca si mie imi scapa gaze pe la el, cu toate ca l-am repozitionat recent si i-am pus suruburi noi.
Revin cu noutati.

mario_sb
..mersi mult pentru sfaturi.
Dodone
Am fost la sudor si cand a vazut unde e amplasat racordul flexibil s-a luat cu mainile de cap. Pentru cine nu stie, este deasupra casetei de directie, intr-un spatiu mic de interventie. In partea spre galerie e prins in flansa cu 3 suruburi, care ruginesc repede si in profunzime. E foarte greu sa lucrezi la surubul de deasupra casetei de directie, fara sa dai jos galeria de evacuare.
Racordul flexibil e de 100 mm. lungime, 50 mm. in diametrul interior si costa aprox. 60 lei ca piesa aftermarket. Manopera este minim 200 lei, ce oferte am primit eu.
Eu am verificat daca sufla gaze pe la racordul flexibil si am stabilit ca nu sufla, dar "panza" metalica (cu rol de amortizare a socurilor) este rupta in partea spre motor. Am schimbat colierul dintre catalizator si toba intermediara (toba de foc sau detenta) si am scapat de baraituri. Aman schimbarea racordului flexibil.
mario_sb
mersi mult pt info.o bere ai asigurata cand vii prin sibiu biggrin.gif
Dodone
Nu ma ispiti. tongue.gif In curand imi duc famelia al Praid si ma intorc singur. Sa fac un ocol pentru berea ta (evident, fara alcool)? Sigur nu. Dar pentru conversatia aferenta cred ca s-ar merita... cheers.gif
mario_sb
..pun berea la rece si cand vrei sa vii...esti binevenit cheers.gif cheers.gif
Dodone
E cam mare ocolul si nu prea am timp. Oricum, imbratisare.gif
calini
salut, uite unde poti gasi ce ai cautat nush daca esti din bucuresti dar livreaza in toata tara si au o gramada de alte piese destul de ok ca si calitate si pret pentru megane.


http://www.autokarma.ro/detalii_fisa.php?filtru=134
costin89
salut. am atins toba de la jumate(foc, detenta sau cum ii zice) si trebuie sa schimb colierul dintre catalizator si toba , care este foarte ruginit. toate bune si frumoase dar eu nu observ sistemul de prindere al catalizatorului sau tobei de foc de masina. imi vine greu sa cred ca toata evacuarea sta prinsa in 2 suporturi de cauciuc la toba finala. daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat sau o poza cum trebuie sa arate suportul respectiv... tin sa precizez ca masina este megane 1 , 1.6 16 v din 2001 grandtour.
espacern
Nu exista nici un suport/tampon de sustinere din fata pana in spate la cele 3 suporti de cauciuc de la toba finala.....asa este conceptia!
Suportul de fixare dintre catalizator si toba are cod 7703083378.....si se gaseste sub forma de "potcoava" sau din 2 bucati ca un semicerc.
costin89
multumesc frumos espacern. inseamana ca tot greul sta in racordul flexibil.... maine o sa cumpar suportul respectiv ca il am pe cel vechi ruginit si vai de el ca model, acuma si lovit, si tot ce sper sa nu am probleme cu racordul. seara frumoasa:)
StefanIS
Si eu am atins acel suport de fixare si s-a strambat si capatul(buza) acela al tobei intermediare.Am taiat putin din toba intermediara si din teava de la catalizator si am pus un racord de la bosal!Pentru o perioada de timp(aproximativ 3 ani) nu am avut probleme adica nu mai rasufla pe acolo si sta si umpic mai lipita de masina evacuarea, fata de cum era inainte.Dezavantajul acelui racord este ca se distruge in vreo 3 ani si trebuie schimbat, o idee ar fi un racord facut pe acceasi grosime din inox!
bogdan.andrei
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati cu un cod pentru "racord flexibil esapament ".
Masina este un Megane 2 Sedane din 2006, 1.5 dci. 60KW.

Multumesc.
ovy_deo
Salutare.
Cu riscul de-a fi off topic ma bag si eu.
La mașina din semnătură mi s-a fisurat țeava care face legătură dintre racordul flexibil si catalizator.
De sudat nu se mai poate pentru că e ruginită și foarte subțire. De cumpărat, este foarte scump un catalizator, poate ajunge la peste 500€, plus ca nici nu știu ce norma de euro are. Am căutat pe la dezmembrări, același model, motor și an, dar aveau doar cu o singură sondă de oxigen, pe când eu am 2.
În talon seria începe cu E4, dar mi-e greu sa cred că este euro4. Am găsit ceva piese de la bosal,catalizator cu tot cu racord flexibil ,750 Ron cu două sonde ,dar la norma de poluare scrie, pentru euro2. Ce s-ar întâmpla daca aș monta unul de asta?
Aș putea sa cumpăr un catalizator universal tot de la bosal, mi-l da la prețul de 300 Ron pentru mașină mea ,apoi să fac o confecție de legătură cu racordul flexibil.
Ce părere aveți?
eviltuning
Bosalurile te tin maxim 3 ani.Si eu am m1 tot 1.4 16v si am schimbat tot si am pus catalizator universal de la stelco, care a costat 270 de lei si tot pentru e2.
ovy_deo
Câte sonde lambda ai pe mașină?

eviltuning
o sonda
cnada
Am fost la o verificare de rutina in service si mecanicul mi-a spus ca trebuie schimbat racordul flexibil. Din cate am inteles suruburile se incalzesc cu autogenul pentru a fi scoase asa ca vrea sa le cumpar si pe acestea.
Asadar am nevoie si eu de codul pentru racordul flexibil plus suruburile aferente.
Megane 1 1.4 16v 2000
Multumesc!
espacern
Codul racordului flexibil se afla dupa masurare diametrul teava si lungime racord.....in catalog Bosal pentru ca Renault nu vinde piesa separata.
Suruburile sunt prezoane cu cod 8200564584 si piulita cu cod 7703034303......se pot demonta fara incalzire (atentie la conducta combustibil) dar cu lubrefiere de durata.
cnada
Multumesc @espacern!
BogDan1981
Salutare grup am si eu o intrebare ce diametru are racordul flexibil la masina din semnatura? Aveti idee vat costa racordul si pretul manoperei ontr-un service? Eu am intrebat la un singur service si pretul cerut mi s-a parut mare 450 piesa+manopera. Voi ce parere aveti? Multam.
espacern
Pretul depinde de producator/vanzator...cca.50-60 lei pentru Bosal
Manopera depinde de atelier....cca.100 lei (parerea mea).
Mai multe detalii gasesti mai sus....in topic!
BogDan1981
Salut espacern si multumesc de raspuns am sa caut firma asta de racorduri Bosal si sper sa gasesc la acelas magazin si cele trei suruburi plus piulite caci ale mele sunt ruginite. Voi cauta un service cu un tarif mai omenesc. smile.gif
bogdangabriel37
Buna seara . Am si eu probleme cu racordul flexibil . Un pret si un atelier mai cat de cat in Bucuresti se poate recomanda ??
Multumesc
espacern
Aveam ceva scapari de gaze pe la racordul flexibil si am decis sa-l schimb.....motor 1,4 16V.
Toate suruburile erau ruginite si cum am pus cheia pe cap s-a rotunjit asa ca a trebuie sa le tai cu flexul ca sa scot racordul vechi......racordul era ars in interior dar plasa de sarma exterioara arata bine.
Resturile de surub taiate cu flexul au refuzat sa se desfaca asa ca a trebuit sa demontez de pe masina galeria de evacuare ca sa le pot extrage....asa erau de sudate de la rugina combinata cu caldura.
Racordul flexibil nou are dimensiunea 50/100 de la Bosal si a costat 60 lei.....cel vechi era montat de origine din 2002/200000 Km.
bogdangabriel37
Buna ziua. Am o nelamurire referitor la masina din semnatura . Datorita zgomotului de tractor am decis sa verific galeria si binenteles racordul flexibil.Rezultat : racordul flexibil rupt complet si galeria fisurata . .Este prima data cand umblu la galerie si am constatat ca a mai fost sudata o data . Problema este ca toti care au vazut galeria mea au spus ca este de laguna 1, si cer cata pretul. Sum masina am catalizatorul dar nu stiu daca galeria este a masinii sau nu. Ma puteti ajuta cu o parere ? (A doua poza este de pe forum , galeria de la o laguna , identica cu cea de pe masina mea )
espacern
Trebuie sa cauti si sa montezi galeria de origine.....nu aia cu catalizator de Laguna 1.
BogdanRenault
Salutare!
Am și eu o problema cu un coupe 1.6 16v... S-a smuls țeava de eșapament din racordul flexibil.... Fără sa se rupă racordul.... Se mai poate repara? blush.gif
espacern
DA se poate suda teava pe racordul vechi.....sau schimba racordul vechi cu altul nou tot cu ajutorul unui sudor,dupa demontare de pe masina!
BogdanRenault
sad.gif mulțumesc mult pentru răspunsul prompt!
De asta îmi era frica.... de demontare... am citit pe la colegii care au făcut-o, ca nu este chiar ușor!
espacern
Fara demontare nu prea se poate suda in spatiul ingust de sub masina.....si mai ales la motorizarea benzina unde se adauga si pericolul de incendiu/explozie.
BogdanRenault
Mulțumesc frumos pentru răspuns espacern!!
Drumuri bune!!! sofer7.gif sofer5.gif
bogdangabriel37
Va salut. Am schimbat eu racordul ieri . Fara demontare de pe masina este imposibil . Pentru extragerea flansei de pe galerie trebuie autogen , si pentru remontare , trebuie coborat cadrul motor .Operatiune a durat 4 ore si a costat 350 de lei cu racord din targ, pentru ca 50x100 nu este bun , dupa taierea tevii de pe catalizator trebuie sa fie mai lung mai lung . Omul a zis ca daca mai vede Megane 1 la el la atelier iese cu bataie smile.gif)
scorpion i
Salut! Se aude si la mine la laguna un zgomot foarte suparator. Am incercat sa slabesc suruburile colorate cu rosu in poza si au mers foarte usor . La cele cu albastru nu am avut inelara de 13 si nu mam riscat cu fixa. Ca sa inteleg mai bine la acele prezoane sunt piulitele cele cu albastru si in partea cealalta unde este cu galben prezoanele au filet si sunt filetete in acea flansa din galeria de evacuare, in flansa pe le racordul flexibil adica intre albastru si galben nui filet. sa incerc sai dau mai multe zile cu lichid de frana.... mecani au zis ca sa umble acolo trebuie sa dea jugul jos , caseta si cam tot cei pe acolo.... as incerca pe sus sa desfac .
espacern
Daca nu s-au desfacut niciodata cele 3 piulite cu cap 10,de la tringhiul care face legatura intre galerie si esapament,o sa ai nevoie de mai mult decat niste lichid de frana lasat pe acolo.
In primul rand trebuie ca piulitele/prezoanele sa fie curatate bine cu o perie de sarma pentru eliminare strat de metal ars......ca capul de cheie sa prinda bine pe piulita care este un pic conica.
Daca reusesti sa desfaci piulitele ai trecut cel mai mare pas......scoaterea racordului se face destul de usor pentru ca triunghiul este mobil in spatiul de langa bara stabilizatoare/protectie termica.
Daniel-Mircea
La Renault Megane I Break din 2002, cu motor 1,6 16V, mesterul sudor mi-a spus ieri ca racordul flexibil se inlocuieste doar impreuna cu catalizatorul, deoarece nu poate suda un racord nou la catalizator, data fiind diferenta de grosime a pieselor. Citind acest topic, am inteles ca lucrurile stau altfel, deoarece nimeni nu a mentionat ca ar fi trebuit sa schimbe si catalizatorul odata cu racordul.
Ma poate ajuta cineva sa aflu daca este intr-adevar necesar sa caut subansamblul racord-catalizator ? Catalizatorul este, in principiu, bun. Am facut ITP-ul in urma cu doua luni si nu au fost probleme cu noxele.

Doar spre informarea mea, demontarea recenta a electromotorului ar fi putut sa deterioreze racordul? Zgomotul in evacuare a aparut dupa ce am fost la un service pentru inlocuirea periilor electromotorului.
espacern
"Mesterul" sudor vorbeste prostii....si mai bine cauti pe cineva care chiar stie sa sudeze pentru ca altfel o sa fie o lucrare prost facuta.
Racordul flexibil se gaseste de vanzare separat cu dimensiune identica cu tubulatura.....si se poate achizitiona simplu/impreuna cu bucata teava/doar cu catalizator dupa posibilitati.
Daniel-Mircea
Multumesc foarte mult pentru raspuns. Bineinteles ca voi apela la altcineva pentru reparatie. L-am intrebat si eu pe "mester" de ce se gasesc racorduri de vanzare daca nu pot fi montate separat. Nu a stiut sa raspunda. Multe masini si multi bani au fost salvati prin intermediul acestui forum.
Daniel-Mircea
Reparatia a durat circa doua ore la un atelier de pe lânga str. Doamna Ghica. Cost total cu racordul lor, garantie si factura: 350 RON.
JAGI
Salut Daniel Mircea, ai putea sa-mi dai nr de tel al atelierului de linga Dna Ghica? Si eu trebuie sa fac operatiunea asta.
Ce marca de racord s a folosit? Bosal?
BogDan1981
Salut si in Chitila se poate schimba tot 350 am dat si eu(racord+manopera).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.