Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unde este siguranta de la faza scurta la Megane 22
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
laurentiu_206
De curand am ramas fara faza scurta pe ambele parti. Prima data s-a ars pe partea dreapta. Tin minte ca am simtit un usor miros de ars dar nu pot spune cu siguranta ca momentele au coincis.
Luaind problema in mana, am scos becul si l-am verificat pe direct la baterie si merge.
Am fost in service si cei de acolo mi-au spus ca s-au ars sigurantele (2 de 10A) si ca sunt langa motor. Am desfacut acel capac de langa baterie dar acolo sunt numai sigurante de cel putin 30A.
Masina este in garantie, se face programare, astept o saptamana - doua si se rezolva (cred smile.gif ). Problema este ca in week-end trebuie sa fac un drum in tara si nu pot conduce noaptea doar cu proiectoarele de ceata, asa ca va rog sa-mi spuneti

Unde sunt localizate aceaste sigurante si ce mai trebuie sa fac (sau sa desfac).

"Ma inclin, voie buna".
19vik
Acolo sunt, in cutia aia de langa baterie, vezi pe dedesubt
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=128...dpost&p=1588667
romeo3108ro
la megane 2.2 poti vedea doar cu teste r sigurantele arse .toata treaba te costa 70 roni daca vrei sa te ajut .oricum la service nu este o operatie acoperita de garantie cu toate ca este o operatie destul de complicata(demontata baterie + unitatea de protectie si comanda)
alexxis2001ro
cea mai naspa parte nu e schimbatul sigurantei in sine sau gasirea ei. problema este cum ajungi la ea...daca aveai megane 2.1 situatia era cu totul alta ( daca o sa ajungi sa desfaci upc-ul o sa intelegi ce vreau sa spun )
p.s. daca ai simtit miros de ars, nu ar putea sa fie ceva si la sigurantele de interior? ma gandesc ca daca se ardea cea din compartimentul motor nu simteai mirosul nu?
laurentiu_206
Nu stiu daca a mirosit de la mine. Poate ma insel. Vreau sa verific si sigurantele alea, poate e de acolo.

Dupa desfacerea primului capac, se vad cateva sigurante mari (de 30 - 70A). Astea sunt toate? Pot aparea probleme suplimentare daca desfac upc-ul sau ce e pe-acolo?

Va multumesc pentru raspunsurile prompte.
e-SORIN
QUOTE(laurentiu_206 @ 24 Apr 2009, 10:46)
Dupa desfacerea primului capac, se vad cateva sigurante mari (de 30 - 70A). Astea sunt toate? Pot aparea probleme suplimentare daca desfac upc-ul sau ce e pe-acolo?
*


Daca ai fi intrat pe topicul care ti-a fost recomandat mai sus ai fi gasit raspunsurile la intrebarile tale.
Daca stai prost cu nervii nu-i recomandat sa te apuci sa desfaci pe acolo. Mie mi-a luat vreo 4 ore (demontat+montat) furios.gif
Dupa cum vezi, au mai facut si altii operatiunea asta fara sa apara probleme suplimentare.
Bafta!
Hack
Prima data e cel mai greu, nu trebuie sa te grabesti, iti trebuie multa rabdare si trebuie sa lucrezi cu grija, in nici un caz nu te apuca seara de treaba asta, a doua oara merge mult mai repede icon_mrgreen.gif .
laurentiu_206
Am reusit. Era intr-adevar de la sigurante. Foarte prost gandit Megane-ul ca pentru 2 sigurante sa muncesti cel putin 2 ore. Se putea proiecta foarte simplu ca cele 2 placi cu sigurante sa iasa vertical si nu orizontal spre baterie, caracasa si upc care trebuie demontate. Cred ca e gandit ca sa mergi in service unde trebuie sa platesti binisor.

Va multumesc tuturor pentru sfaturi si mai ales pentru promptitudine. Sa aveti cat mai multi km fara probleme.
lucas2004
salut am aceeasi problema.....nu mai merge faza scurta...si ventilatorul...din interior.....am vb cu un electrician..la masurat si ventilatorul e bun...spune ca problema e de la upc..pb e ca e cam scump...nu se poate sa se fii ars doar sigurantele din moment ce merge foarte bine...mentionez ca nu am pb..la calculatorul de bord..totul functioneaza normal...
chitsro
salut ,am si eu o problema , faza scurta stanga nu mai functioneaza , am incercat sa schimb becul cu unul nou si nimic , este posibil sa se fi ars siguranta de la motor? sunt singurante separate pentru faza scurta stanga si dreapta?
vali_iacov
a se ignora specificatia din poza (cea cu pozitii dreapta)
nu stiu de ce v-a luat atat timp si ati demontat atatea pe-acolo.
se rezolva destul de simplu dupa ce se da capacul la o parte, cel prins
de cele 2 suruburi, apoi cu o penseta se scoate si se inlocuieste respectiva
siguranta.
sper ca am reusit sa fiu de folos macar intr-o mica masura smile.gif
Hack
Ce ai tu acolo nu prea seamana cu ce am eu pe masina, vezi aici, probabil e similar cu ceea ce este pe 2.1, ciudat avand in vedere ca ai face-lift unsure.gif .
chitsro
eh , o sa ma duc la reprezentanta . cat poa sa mi ia sa schimbe o siguranta..100 de ron max:)) e prea complicat pe acolo sa mi bag eu nasu...
vali_iacov
QUOTE(Hack @ 16 Mar 2010, 20:09)
Ce ai tu acolo nu prea seamana cu ce am eu pe masina, vezi aici, probabil e similar cu ceea ce este pe 2.1, ciudat avand in vedere ca ai face-lift unsure.gif .
*


poza nu imi apartine, sau blocul respectiv de sigurante nu apartine masinii mele, e luata de pe net dar corespund pozitiile sigurantelor cu cele de pe masina mea.
o sa incerc sa imi fac timp azi sa pozez direct blocul meu de sigurante
xcss
QUOTE(chitsro @ 17 Mar 2010, 10:29)
eh , o sa ma duc la reprezentanta . cat poa sa mi ia sa schimbe o siguranta..100 de ron max:))
*


Cam pe-acolo.
chitsro
si eu desfacut capacul cu pricina , dar nu am gasit nimic sa mi dau seama care sunt sigurantele,cred ca sunt sub uch sau ce o fi pe acolo.. oricum sambata am programare la service pentru distributie, o sa le spun sa arunnce un oki:)
19vik
Acolo e UPC-ul nu UCH. La tine, ca si la Hack, sigurantele sunt pe fata de dedesubt. Mi-am permis sa editez poza lui:
[attachmentid=1627603487]
sigurantele 3 si 4 de 10A de pe randul ala.
Incepand cu 2007 sunt asa. La 2.1 si primele 2.2 sunt ca in poza atasata de vali_iacov.
chitsro
deci sa inteleg ca daca reusesc sa scot capacul si sa l intorc invers ar trebui sa fie acolo sigurantele? nu trebuie sa mai demontez nimic? nu ar fi asa dificil daca reusesc sa gasesc clipsurile smile.gif
Hack
Ca sa poti sa scoti placa respectiva trebuie sa dai jos bateria si sa demontezi tava in care sta aceasta si calculatorul de injectie, deci wacko.gif ...dar cu rabdare se poate face.
tro5
Am de schimbat siguranta de la motoras stergatoare si nu am suficient loc, trebuie sa demontez UPC si nu stiu cum.
Am desfacut capacul si nu stiu cum se scoate UPC macar 3cm sa pot inlocui sigurnata.
Cum se demonteaza UPC????

PS. am modelul2.1 cu sigurantele deasupra.
djcristi
QUOTE(alexxis2001ro @ 24 Apr 2009, 07:43)
cea mai naspa parte nu e schimbatul sigurantei in sine sau gasirea ei. problema este cum ajungi la ea...daca aveai megane 2.1 situatia era cu totul alta ( daca o sa ajungi sa desfaci upc-ul o sa intelegi ce vreau sa spun )
p.s. daca ai simtit miros de ars, nu ar putea sa fie ceva si la sigurantele de interior? ma gandesc ca daca se ardea cea din compartimentul motor nu simteai mirosul nu?
*



meg 2.2 dupa 2007 cam au toate upc de 2.2 (cel alb), cele 2.2 din 2006 au inca upc (si alte chestii) de 2.1 .

da, upc-ul de 2.2 se desface mai greu, dar a fost gandit cu sigurantele jos tocmai pt ca la cel de 2.1 intra apa si se coroda.
mihaitza83
Eu apa am gasit doar la benzinare. La dci nu.
Azi am vazut ca nu imi merge faza lunga si pilotul automat. Maine demontez sa schimb sigurantele..
Nu va mai vaitati de niste sigurante. Se schimba relativ usor.
😂
r1cco
Megane 2.2 2008 1.6 benzina

Am avut si eu problema cu faza scurta stanga care nu functiona.
Pun un ghid pentru cei care vor sa se aventureze sa o repare singuri:
1. Scule: torx 40, torx 30, cheie tubulara si fixa 10, cheie tubulara 13, surublenita ingusta dreapta
2. Deconectare baterie, desfacut surub prindere (t30), scos bateria.
3. Desfacut cele 3 suruburi de la tava bateriei (t40 si forta! ), Desfacut surub ecu care e prins pe tava de la baterie, scos tava.
4. Desfacut cele 2 suruburi de la capacul cutiei de sigurante (t30), si desfacut clema de plastic dinspre baterie, scos capacul.
5. Sigurantele sunt in prima cutie de sub capac (care e prinsa in alta cutie smile.gif). Se desface surubul de 13 care face legatura cu firul rosu gros. Aceasta cutie e prinsa cu 2 cleme pe laterale (surublenita lunga dreapta), se poate scoate cu totul afara (mai greu).
6. Se deconecteaza mufele de pe ea, cu multimetru se verifica sigurantele (cele de faza scurta sunt de 10A) si se inlocuieste dupa caz.

La montare, pasul 6 catre pasul 2 smile.gif

Spor si mare grija sa nu scoateti fumul din componente cand conectati bateria smile.gif
igl1
Salutare, am si eu o problema la un megane 1.5 dci din 2003 nu îmi mai merge faza scurta. Am găsit informații pe forum legat de amplasarea siguranțeor în compartimentul motor doar la modelele după 2006-2007. Întrebarea mea este la cele di 2002-2003 unde sunt aceste siguranțe? La motor sau sub bord. Va mulțumesc frumos.
xmisterx
Sunt in UPC in compartimentul motor in dreapta bateriei.
greny
din acelasi panou de sigurante , verifica si connectorul negru, cel cu 12pini din care sunt populati doar 8.
firele de faza scurta sunt asa:
pin3 = +(plus) faza scurta dreapta (crem)
pin5 = -(minus) faza scurta dreapta (crem)
pin4 = +(plus) faza scurta stanga (verde 2fire)
pin6 = -(minus) faza scurta stanga (verde 2 fire)

restul pinilor( albastru-alb, albastru-alb , roz, alb) nu stiu ce fac, dar tot la lumini merg, probabil pozitie/frana spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.