Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema A/C Megane II ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
lucian_alex2003
De cand s-a incalzit afara am fost nevoit de cateva ori sa folosesc aerul conditionat. Spre surprinderea mea am observat ca aerul ce iese prin mijloc dreapta + dreapta este foarte rece, pe cand cel care iese prin mijloc stanga si stanga, este destul de cald, ca si cand ar fi fara freon. Stiti cumva care ar putea fi cauza? Se poate sa fie din cauza unui nivel scazut al freonului in instalatie? Are cumva megane 2.1 circuite separate pentru aerisirile din stanga si dreapta? Mentionez ca filtru de habitaclu l-am schimbat de cand am observat ciudatenia, dar nu s-a intamplat nimic.
daniel4ro
in carte scrie ca la 4 ani se completeaza freonul. s-a mai discutat pe aici, aia este cauza.

http://www.reno.ro/-t75674.html
renault_estate
La ce spui tu nu are lipsa de freon, problema cred ca este la clapetele care inchid si deschid caldura cele de pe st. au ramas deschise pe cald, poti sa verifici intr-o dimineata cand este mai racoare sa inchizi caldura, dai drumul numai la ventilator fara ac pornit si vezi ce baga pe o parte si pe alta daca pe o parte baga cald si pe alta rece de afara inseamna ca sunt clapetele blocate.
19vik
A mai pus cineva mai demult problema asta, era si topic, nu mai stiu pe unde... initial si eu am crezut ca e de la clapete, apoi am studiat mai bine problema si nu e asa, nu exista clapete separate pentru stanga si pentru dreapta, sunt doar 3 clapete: recirculare, mixaj (aer cald-aer rece) si distributie de sus in jos (sau de jos in sus, cum vrei sa o iei, nu stanga-dreapta), la AC automat ai 3 motorase de comanda pentru cele 3 clapete, la AC manual ai 3 cabluri. La respectivul a fost vorba de cantitate scazuta de freon. Conductele de freon tur/retur intra in vaporizator pe partea dreapta, la nivel scazut de freon, nu apuca sa raceasca decat partea de vaporizator pe unde intra freonul si ca rezultat ai aer rece doar pe o parte.
lucian_alex2003
Mc mult pentru raspunsuri. Ma duc astazi sa verific nivelul de freon din instalatie si revin cu un post.

17 Apr 2009, 22:02:
Am incarcat instalatia cu freon si este OK!
daniel4ro
inca o data se dovedeste (daca mai era cazul) ca 19vik stie meserie biggrin.gif
Solon
QUOTE(daniel4ro @ 17 Apr 2009, 22:13)
inca o data se dovedeste (daca mai era cazul) ca 19vik stie meserie  biggrin.gif
*


Pai daca cu asta se ocupa, la ce te asteptai?
daniel4ro
il cunosc personal si iti garantez ca nu se ocupa cu asta

omul a studiat meganul din pasiune si tot din pasiune ii ajuta si pe altii cu sfaturi...

lucian_alex2003
oricum megan-ul ramane o necunoscuta pentru multi mecanici, majoritatea de la renault!!
Blanca
Salut! Rar se intampla sa revii din service fara nici o problema noua! Mie nu mi-a mai functionat A/C automat . Masina a fost pusa pe tester , curatat clapeta de acceleratie pentru probleme de pornire dimineata, vidat intalatia de A/C ,completat cu ulei si freon ,schimbat filtrul de polen (cost total 450lei!). Acum A/C merge foarte bine, dar am un suierat numai cand accelerez si care nu era inainte si care la relanti nu se aude deloc! Acest suierat nu se aude cand dau drumul la A/C probabil din cauza turatiilor mari de la vetilator dar este tare enervant in mers repet mai ales cand accelerez ! Exista cumva si la Megane un rezonator? Va multumesc
Hack
Daca te referi la rezonatoarele de pe tubulatura de admisie aer, sunt 2.
clr
@Blanca: in ce service ai fost? Poti sa extragi din desfasurator costurile pentru partea de vidare/completare freon/ulei?

Merci!
Blanca
Revin cu costurile( sunt fara TVA ):
-filtru polen 99.16
-freon 37.31(kg 1.00!)
-ulei PAG46 19.00(50 ml)
-test calculator 112.50(timp 1.5ore!)
-curatare corp clapeta fluture 30.00(0.4 ore)
-inlocuire filtru habitaclu 22.50(0.3 ore)
-golire umplere circuit de racire 60.00( 0.8ore)

21 May 2009, 15:14:
Service AMG Bucuresti: merg acolo din comoditate pentru ca stau aproape. Este pentru prima data in 3 ani cand nu m-au lasat langa masina si m-au si aburit la final. Nu mi-au spus concret ce problema am avut la A/C , aer care acum imi suiera groaznic dar functioneaza normal.Poate fi de la acele rezonatoare sa nu ma gandesc la compresor? Repet se aude doar pe acceleratie si cand are o viteza constanta acel motoras. Ps. Si eu am beneficiat de acea resoftare
ro_megane
Salve!

Si la meganul meu, de vreun an, "am un suierat numai cand accelerez si care nu era inainte si care la relanti nu se aude deloc" si se aude si in deceleratie (pe loc) ori in momentul mort in care se schimba treapta de viteza.

Nici o solutie concreta:
- 3 reprezentanti reno - schimbare compresor
- 1 mecanic non-reno - posibil sa fie de la kitul de accesorii
- alt mecanic (care se ocupa numai de AC diverse masini) - compresorul nu are nimic.

Acum, tot in cautare de solutii.

Regards,
clr
QUOTE(Blanca @ 21 May 2009, 15:04)
Revin cu costurile ...
*



Merci frumos de informatii. Mi-am facut si eu programare pentru Miercuri dat fiind ca se apropie vara, sunt curios sa vad cam cu cat imi completeaza.

Nu prea mi-e clar la freon, ti-a pus 1 kg????
Blanca
clr, am extras de pe factura lor. Si eu am fost mirat dar sincer nu ma pricep si nu am avut curiozitatea sa caut unitatea de masura pt.freon.

ro_megane , este cred ceva f interesant cu ce ne confruntam noi dar cred ca nu am postat unde trebuie: topicul cu probleme a/c nu cred ca merge era mai potrivit! Poate avem totusi noroc de un forumist cu aceasta problema in trecut. Eu ma gandesc la acele rezonatoare , am citit pe undeva, la Clio parca dar nu stiu exact ce sunt si cum functioneaza.
clr
Am recitit si eu topicul la care faci referire (il mai parcursesem asta toamna) si clar e ceva ciudat in factura ta. Din ce am gasit acolo, capacitatile instalatiei sunt de 550 ml de freon si 150 de ulei. Probabil ti-au pus 37, sau 370 ml.
daniel4ro
nu completeaza nimic

iti scoate freonul, face vacuum, si baga la loc alt gaz

la mine au bagat 550, si ceva ulei, dar nu mai retin cat

cost 190 lei
dl_io
Iti scoate freonul si uleiul pe care il ai in instalatie iar apoi iti pune freon ,ulei si uv in cantitatile recomandate pentru masina respectiva . Deci , daca tu ai in instalatie 200 g freon , ei ti le scot, iti fac vidarea sa vada daca cumva scapa pe undeva , apoi iti baga in instalatie alea 200 de g de freon scoase de la tine + 350 completare pana la 550 g , cantitatea recomandata . Iti mai baga si ulei , 15 ml parca erau de toti , si UV . Eu ,cand am controlat cantitatile , mai aveam 280 g freon si 3 ml ulei ;mi`au mai pus 270 g de freon si 13 ml ulei - cost 80 de lei la un service bosch .
ro_megane
@Blanca - ai dreptate, dupa ce am citit mai multe pagini, pe topicul asta am gasit ceva similar cu ce am eu (o sa rescriu unde trebuie), merci

@daniel4ro & @dl_io - intradevar astea sunt operatiunile, unii cantaresc ceea ce pun inapoi iar altii ai o instalatie automata dar uleiul UV degeaba e pus ca nu am vazut pe nimeni sa verifice cu vreo lampa.

Regards,

19vik
Uleiul e una si substanta de contrast UV e alta, nu e obligatoriu sa ti-o puna si pe aia, daca cu instalatia automata, instalatia masinii trece testul de vid.


QUOTE(clr @ 30 May 2009, 12:37)
Nu prea mi-e clar la freon, ti-a pus 1 kg????
*


QUOTE(clr @ 31 May 2009, 14:01)
Am recitit si eu topicul la care faci referire (il mai parcursesem asta toamna) si clar e ceva ciudat in factura ta. Din ce am gasit acolo, capacitatile instalatiei sunt de 550 ml de freon si 150 de ulei. Probabil ti-au pus 37, sau 370 ml.
*


37,31 nu e cantitatea, e pretul unui kg de freon.
Am mai scris, am intrebat, mi-a raspuns alt user, mie mi-au pus 650gr, nu 550 cat scrie in manual (pe factura aparea 1kg, tot la AMG), se pune mai mult pentru ca mai sunt si pierderi, de exemplu pe furtunul de la instalatia de incarcare pana la conducta de pe masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.