Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am si eu un twingo! (reloaded)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
wrstefan
De azi tin sa va anunt sunt mandru propietar de twingo 'Lazuli' 2003 motor 16v 94500km in stare tehnica f.buna cu trapa textila ,merge bubu de rupe fata de celalalt bubulica decedat la datorie, acum de saptamana viitoare intra in transplanturi de aer conditionat ,adica voi monta dupa cealalta masina ac,si de bara cu proiectoare ,oricum va fi o lucrare de anvergura,plus transplantarea mecanismului de reglaj inaltime la scaun pe care acesta nu-l are ,astept ceva sfaturi daca imi puteti da in cunostiinta despre aceasta lucrare, zilele urmatoare punem si ceva poze.
0ctavianus
Astept poze.

Daca ai de la celalalt bubu, pe mine ma interesaza capacul ala de plastic de sub volan unde sunt sigurantele ca eu nu il am si capacul de plastic de pe interiorul portbagajului, pus direct pe el, care practic mascheaza butucul si motorasul de la stergator.
renotgo
Sa o stapanesti sanatos ! big_wheel.gif
twingo_buc
toata stima ca esti fidel pt twingo. stii pe cineva la dezmembrari (m`am gandit ca stii deoarece stiam ca vrei sa faci masina veche si poate ai cautat ceva piese) o oglinda electrica dreapta? ;;)
:::AL3X:::
sa o stapanesti sanatos si asteptam poze....
wrstefan
pt octavianus: cealalta masina nu o dezmembrez imi iau aerul conditionat numai dupa ea si atat altceva nu iau si nu dau dupa ea, un capac de plastic de haion am de la alta masina daca ai nevoie,
la dezmembrari nu cunosc cine stie ce in afara de tipul din bacau dar care are preturi destul de ciudate unele prea mari altele decente
multam fain la toata lumea deurari.
poze cred ca sambata cand ajung la arad,acum sunt la bucuresti si este cam dificil .
0ctavianus

@wrstefan
QUOTE
cealalta masina nu o dezmembrez imi iau aerul conditionat numai dupa ea si atat altceva nu iau si nu dau dupa ea

Ok, n-am stiut care e stadiul lucrarilor smile.gif

Da, am nevoie de un capac de hayon, desi am vorbit cu inca un user de pe forum insa nu stiu cat dureaza pana ajunge in alexandria.. poate te intorci tu din arad mai repede ca nu mai am rabdare..vreau sa imi vad masinuta in formatie completa biggrin.gif
wrstefan
am ajuns cu bubu la arad se simte diferenta celor cativa caluti in plus ,am mers destul de sportiv si consumul a iesit undeva in jur de 5,5-5,7 , mai am si eu de aflat cate una alta despre motorasul asta ,are o vibratie ciudata motorul undeva cred eu in jur de 1200-2500 ture dupa care dispare la turatie mai mare ,vibratia asta este si in gol si in sarcina, vreo parere ceva?
bubu782001
mda..si eu credeam ca este doar la mine radmasa.gif

se pare ca e din seria "asa face toate"
wrstefan
abia acum am reusit sa pun pozele si sa va povestesc ce am mai lucrat la masinut, in primul rand l-am inmatriculat , si dupa am trecut la partea cu lucrul,operatia majora de montare ac, am reusit momentan sa montez aeroterma si bordul din interior ,problema e ca bordul original al masinii are torpedou si nu incapea aeroterma de ac , am mai intalnit diverse proble ca , a trebuit decupate 3 gauri una mica de ghidaj alta prin care trec cele 2 conducte de aer ,si ultima pt condens , acum problemul mare e ca difera la nuanta cele 2 bucati de bord deh una 2001 alta 2004 ,proble cu decolorarea de la soare ,dar asta e momentan, am mai schimbat scaunul soferului doar partea mecanica a lui acum avand si reglaj pe inaltime. sper ca in curand sa am timp sa ma apuc si de partea de la motor si sa-l termin
dxr
Sa il stapanesti sanatos si sper sa reusesti sa faci tot ce ti-ai propus ...
bubu782001
Nu este de la decolorare wrstefan. Ca sa te convingi verifica un plastic din ala, ceva ce a stat la interior - ferit de soare si caldura (o ureche de prindere sau ceva de genul). O sa vezi ca sunt diferite la nuanta.
Pur si simplu bordurile sunt de culori diferite. Twingo are culorile interiorului, de la crem, pana la gri spre negru. Asa am zis si eu odata pana cand am vazut un tabel pe undeva in care erau explicate in lista de "dotari" si codurile nuantelor de la plasticaraia de la bord. Ciuati astia de la Renault. Mai bine le faceau negre si gata - sau o culoare unica. Ma rog. Francezul tot francez...
wrstefan
cred ca ai dreptate in privinta nuantelor, oricum ma obsedeaza un pic chestia asta si probabil ca voi lua masuri, adica voi taia din bordul original torpedoul si voi atasa capacul acela cu buzunar astfel ramanand doar diferenta ditre restul masini si capac.
acum o intrebare pt cine a lucrat cu/la airbaguri , bubu pe care l-am luat a avut sarit airbagul dreapta scaun ,am observat lucrul asta inca de la cumparare ,fapt pt care am negociat dur pretul masinii, am pus airbagul dupa masina veche fiind singurul intreg , am pus becul de airbag inapoi in bord , intrebare ce e de facut acum , am mers la cineva cu un tester (bee nus stiu cum) si nu a reusit sa reseteze , ce e de facut ? pot cei de la reprezentanta sa reseteze sau trebuie cumva schimbat calc de airbaguri? precizez ca restul 3 sunt originale nesarite si la fel si cu centurile.
Kasia
buna tuturor! incepand de joi sunt si eu mandra posesoare a unui twingo din 2004 pe care l-am primit cadou de ziua mea. nu prea stiu ce si cum, e prima mea masinuta si are 3 problemute pe care as vrea sa le rezolv, dar principala intrebare este daca pot monta AC pe ea si cat m-ar costa. in rest, are trapa manuala, dar nu din material textil, inchidere centralizata pe cheie, geamuri electrice, 4 airbaguri, 60 cai... e neagra si e A MEA biggrin.gif
renotgo
imbratisare.gif Sa stapanesti sanatoasa masina ! Se poate monta aer conditionat pe masina dar ...sint prea multe modificari si nu cred ca isi are rostul ...de ex. trebuie schimbat si bordul ... smile.gif
wrstefan
Kasia felicitari si bun venit printre noi! , sa stapanesti sanatoasa masinuta si fara probleme , cu orce intrebari nu ezita , iti vom raspunde cat de promt putem, ac se poate monta dar ..., citeste mai jos .

probabil dupa ce voi termina montarea aerului conditionat voi face un inventar cu piesele necesare ,oricum este destul de dificil si cred ca implica costuri mari daca
trebuiesc cumparate cu amanuntul piesele , poate bordul nu trebuie schimbat neaparat dar totusi raman o gramada incerc acum sa fac un mic inventar:
-aeroterma interioara cu vaporiztor (nu se poate modifica)
-comanda interna ac
-capac bord (impune eliminare torpedou)
-fulie motor (pt 2 curele)
-furtun drenaj condens
-suport compresor cu rola
-compresor ac
-curele una pt compresor alta pt alternator
-cot furtun apa special(intra pe sub suport ,nu se poate pastra original)
-conducte plus vas special (vasul nu sunt mie la suta sigur ce face oricum intra freonul in el)
-radiator apa (pt twingo cu ac)
-radiator AC
-electroventilator special pt cele cu ac
-probabil cel putin un releu mufe si modificari electrice la masina + 3 gauri in masina)
o sa opstez la final toate materialele si modificarile un fel de tutorial.
twingo_buc
welcome on our planet smile.gif) sa ai grija de ea
bubu782001
Deci pentru AC trebuie sa renunti fie ca vrei fie ca nu vrei la torpedoul ala cu capac - va trebui sa pui din ala deschis tip plic. Asta pentru ca in spatele lui se afla blocul de ventilator + evaporator (asta e un radiator micut prin care circula freon si se afla intr-o incinta impreuna cu ventilatorul - incinta care este diferita la cel fara AC). Problema e ca vorba lui rentgo - munca ca la balamuc insa crede-ma rentgo ORICAT AR FI DE MUNCA SE MERITA DIN PLIN efortul tinand cont de efectul produs la 40-45 grade in masina vara. Iar caldura excesiva nu este ceva usor suportabil. Crede-ma chiar constient de faptul ca am marit consumul din cauza AC-ului NU MA MAI INTERESEAZA cand lesin de cald in masina.

Airbag-urile se pot reseta (mai precis computerul acestora). Asta se face in 2 feluri.

1. Aflarea codului de interventie AC si reactivarea acestora prin soft (DDT2000) - nu prea vad unde aceasta solutie - Renault o sa schimbe eventual computerul asta e politica.

2. Dezlipirea chipului eeprom, descarcarea fisierului BIN din acesta, apoi se editeaza cu un soft special pentru asta (de fapt doar se incarca cu acest soft restul treburilor il face el). Softul respectiv va identifica din fisierul BIN tipul computerului, versiunea softului samd si va scoate/sterge portiunea CRASHDATA din fisierul respectiv. Fisierul astfel curatat se scrie inapoi in eeprom care se relipeste pe placa computerului de airbag si gata. Este o operatiune poti spune nebuneasca (in sensul ca este migaloasa) insa da rezultate. Eu unul am facut aceasta procedura la masina mea si am facut apoi peste un timp si un test oficial care a iesit pozitiv - sub pretextul ca am luat masina SH si sa vad starea airbag-urilor, cu toate ca in prealabil testele facute pe DDT2000 - soft oficial de diagnoza Renault, arata CLAR ca airbag-urile sunt OK si functionale respectiv sistemul este operational si armat.

La mine sa recurs la aceasta operatie din cauza ca am sarite pretensionatoarele pirotehnice de la centuri si asta e..nu am c e sas ii fac momentan (o sa comand unele de Logan, Clio, Sandero ca am impresia ca sunt la fel) momentan avand rezistente puse pe iesirile catre pretensionatoare pentru a nu mai risca o noua inregistrare de CRASHDATA sau reaparitia martorului de bord - Probleme sistem airbag.

Daca te intereseaza acest subiect mai vorbim PM.

PS vezi ca pentru AC mai ai de facut modificari si pe computerul de injectie - in sensul ca trebuie activata optiunea de AC. Computerul de injectie "stie" cand tu dai drumul la AC si mareste turatia motorului pentru a compesa scaderea de putere. Asta se poate rezolva cand e cazul da-mi un PM.
Kasia
hmmm... suna destul de complicat... e cam multa bataie de cap se pare... a fost si astazi cald si a fost ok cu trapa deschisa, desi sunt convinsa ca la 40 de grade lucrurile stau un pic altfel... am sa ma mai gandesc...
momentan as vrea sa o bag un pic in service dupa sarbatori sa-i faca teste sa-mi spuna ce e de facut la ea ca are niste probleme. pt mine a fost o mare surpriza aceasta masina si chiar as vrea sa ma ocup putin de ea, sa rezolv problemele tehnice ca sa pot sa-i dau un polish dupa, ca are cateva zgarieturi minore si cred ca ar disparea. poate imi recomandati o solutie buna pt tapiterie, ca are cateva pete si as vrea sa o curat si nu vreau sa o duc la spalatorie pt ca ultima oara cand am dus o masina la spalatorie sa-i faca tapiteria, m-a costat peste 1 milion, nu s-au dus toate petele si au ramas si urme de detergent peste tot si a trebuit sa o mai spal eu o data acasa.
in fine... pana una alta, va urez tuturor Paste Fericit si sa va bucurati de Twingo-urile voastre!!! biggrin.gif
twingo_buc
e in hiper marketuri un spray cu perie in capat special pt asa ceva costa in jur de 20-30 de lei, sau vanish *a avut efect pe tapiserie normala neagra/abastra la golf si la twingo pe cea plushata, adica nu mi`a lasat urme sau decolorari* paste fericit
Kasia
salut tuturor! si multumesc pt reply!
am fost astazi in service cu masinuta mea si, printre altele, mi-au spus ca trebuie schimbat uleiul (lucru pe care il stiam) si mi-au calculat pretul la 4,8 litri de ulei Liqui Mol care costa 45 RON/litru, adica aproximativ 200 RON. ceea ce ma nedumereste pe mine este... chiar intra 4,8 litri de ulei in twingo sau au mai umflat cifra? si e ok uleiul asta? e bun pretul? ideea e ca mai am de facut cateva reparatii la ea si n-as vrea sa-mi iau teapa la costuri. mi-au facut un deviz care ajunge 1 300 RON cu tot cu TVA. am sa revin maine cu toate componentele trecute in deviz, poate va dati si voi cu parerea daca sunt ok la pret.

P.S. ma pricep la masini atat incat sa nu ma fac de ras intr-o conversatie cu un elev de clasa a 5-a, asa ca imi pare rau daca pun intrebari puerile. blush.gif
twingo_buc
cred ca si ceilalti vor fi de acord cu mine in ce iti zic. renault recomanda ulei de motor elf. eu am pus ELF sport TXI. iti recomand ceva 10w-40 sau 5w-40. la mine au intrat exact 3,8 litri de ulei. cumparasem un bidon de 4 litri de la selgros. se invarte in jurul a 100 de lei parca. eu unul recomand si castrol.
Kasia
Revin cu lista pieselor de schimb trecute in deviz:
- filtru aer Tecneco 12443 --> 18,25 lei
- filtru combustibil Unix 81700/9 --> 45,42 lei
- filtru polen Tecneco 1097 --> 36,32 lei
- filtru ulei W 66 --> 40,40 lei
- flansa Impregom 36718 --> 32,43 lei x 2
- rulment flansa amortizor Sachs 801 001 --> 71,83 lei x 2
- ventilator racire Valeo 698317 --> 385,22 lei (desi mi-au zis ca-l pot cumpara de la dezmembrari, ca n-as avea nevoie de tot sistemul, ci doar de ventilatorul propriu-zis)
Cu tot cu placutele de frana care nu sunt trecute in deviz, dar care costa 100 lei (nu mai tin minte ce model), cu manopera pentru toate astea (inclusiv pt reglarea hayonului ca nu se inchide bine) si cu tot cu TVA, m-ajunge toata distractia pe la 1 200 RON fara ulei. Pt ulei, ei au recomandat Liqui MOL. Poate va dati si voi cu parerea.

Amortizoarele si uleiul clar trebuie schimbate si cred ca am sa cumpar tot kitul pt ventilatorul de racire pt ca mi-a facut masinuta 2 faze care cred ca sunt de la ventilator. Mai exact, ultima s-a intamplat chiar in seara asta: dupa ce am parcat masina, a inceput sa tremure de mai avea putin si-i sareau toate balamalele si in special capota. Eram pe liber, tocmai trasesem frana de mana. Am oprit motorul dar nu a incetat. Am pornit motorul si s-a oprit pt o secunda, dupa care iar a reluat tremuratul. Si a facut asa de 3 ori, se oprea doar timp de o secunda cat porneam motorul, pana cand a 4-a oara am bagat in viteza si am scos frana de mana si s-a oprit. Nu vad ce legatura are cu frana de mana... imi parea mai mult sa fie de la un ventilator stricat care o luase razna. Poate se pricepe cineva sa ma lumineze si pe mine, ca sa stiu ce-i de facut, sa stiu ce piese sa schimb. Adevarul e ca prima data cand s-a intamplat m-am panicat f tare, acum vreau doar sa clarific situatia si sa stiu ce-i de facut.

In rest, recunosc ca nu-mi place ambreiajul, e f rigid (poate e doar la mine asa). Cei de la service mi-au zis ca nu se regleaza, desi eu credeam ca se poate.

Cam astea ar fi urgentele de ordin tehnic... Atat pt moment. O seara faina tuturor!
bubu782001
Ai dreptate ambreiajul nu se regleaza insa eu am schimbat ambreiajul la mine (tot kit-ul) si e ca un fulg + ca are cursa mult mai fina (vorba lui brasil - un user de pe forum care a facut si el asta la Twingo lui).
Ulei am pus in general Elf insa anul asta am schimbat si eu stafeta si am pus Castrol Magnatec 5W40 full sintetic - este versiunea pentru benzinare (exista si pentri diesele insa alea au eticheta cu ceva coorat in negru).
Momentan sunt multumit de cum merge. Singura problema ar fi cauciucurile care sunt de iarna si sunt cam zgomotoase. Mai trebuie sa o duc la cineva sa arunce un ochi pe frane (aerisire) placutele nu au decat 7 mii km.

PS vezi ca la noi (ca si la CLIO) este o smecherie cu ambreiajul.
Asta am aflat-o (vazut-o) cand am schimbat la mine.
De multe ori rulmetul de presiune culiseaza foarte greu pe priza si asta pentru ca nu mai are lubrifiant sau lubrifiantul vechi nu mai are proprietati de ungere. Trebuie sa scoti cablul de pe furca de ambreiaj, sa scoti burduful ala ce protejeaza de mizerii furca si cu ceva lung (wd40 cu un tub) sa speli bine bine priza si rulmentul, apoi sa incerci (tot cu ceva lung - o tija,un bat) sa pui vaselina pe priza apoi o sa vezi pe urma ce diferenta este.
Numai bine.

Pe parte cu vibrarea poate sa fie de la ventilator, (descentrat), pate sa fie de la ambreiaj (daca face cand cuplezi sa nu ai un dinte de la soare rupt - au mai fost cazuri).
renotgo
@Kasia


Sa incepem ...! Filtrul de aer are un pret interesant ...! In pret se reflecta (in general) si calitatea ...deci ,un filtru aer marca Mann costa 45 ron (marca buna !) ce zici ...? Masina ta nu este prevazuta cu "filtru combustibil" vizibil de cei de la service ...De unde au scos-o si pe asta ...trage si tu concluzii ! Filtru polen ...masina ta este prevazuta cu "filtru polen" ? N-as crede ! Ma intreb ... nedumerire.gif ce fel de meseriasi sint in service-ul acela de-ti recomanda acel tip de ulei cand pe toata masina gasesti ELF (marca de ulei recomandata de Renault) si mai ales la ce pret si ce cantitate ... blink.gif Pentru Twingo iti trebuie 4 litri de ulei la schimb pentru motoarele cu 8 valve si mai putin pentru cele cu 16 valve ,ulei care-l poti gasi la preturi cuprinse intre 85-140 ron pe bidon de 4 litri .Recomand uleiul 10w-40 semisintetic pe timpul verii si 5w-40 sintetic ,pe timpul iernii .Eu sint foarte multumit de uleiul marca ELF ,bineinteles facand schimbul acestuia la maxim 8000 km parcursi . In concluzie ,fii foarte atenta la ce-ti "propun " cei de la service ...au tot interesul sa te jecmaneasca atunci cand vad ca nu stii mai nimic despre masina ta !Numai bine !



Apropos ,ventilatorul de care spui ca trebuie schimbat n-are nicio legatura cu trepidatul masini ...acela ajuta la racirea lichidului din interiorul radiatorului de racire mentinand astfel temperatura optima de lucru a motorului .Simptomele nefunctionarii ventilatorului sint clare ...motorul se supraincalzeste si lichidul de racire (antigelul) incepe sa fiarba ...Pe bord ,in acest caz, se va aprinde preventiv un bec rosu .Tremuratul acela poate avea diferite cauze ...bujii uzate sau neconforme ,sistemul de mentinere a ralantiului cu probleme ,etc .Masinii i-ar trebui o verificare amanuntita pe calculator ...bineinteles ,daca se poate la reprezentanta Renault . salut.gif
bubu782001
rentgo aici te contrazic...Twingo ARE filtru de benzina. Este pus langa rezervor (ai acces la el sub masina). Daca vrei o sa-ti dau poze respectiv schite din documentatia Dialogys, mai pe seara daca vrei. Iar filtru de polen daca cumva masina este modelul Twingo Alize il are si pe ala.
Oricum eu unul nu am vazut pana acuma decat in poze Twingo cu filtru de polen.
MSn
La mine aici lipit de rezervor este filtrul.
Poate nu toate twingo au din fabrica montat filtru....
bubu782001
Toate au. Si acolo este pus la toate - intr-o laterala a rezervorului. Care nu are - inseamna ca a fost scos de posesor intre timp. SI nu este lipit. Se scot mufele filtrului apoi se scoate filtrul si se baga altul in brida aia de cauciuc.
Cati dintre noi au Twingo luat de nou cu mana lui din fabrica (sau de la un dealer) ?
Majoritatea au unul SH care nimenea nu stie prin ce a trecut sau cum a fost exploatat.
Original filtrul de benzina este Bosch.
Kasia
multumesc pentru lamuriri. se pare ca am sa-mi fac o programare si la reprezentanta renault inainte sa ma apuc de dat banii. ca daca tot ma apuc de-o treaba, s-o fac cum trebuie. dar na... e si dezavantajul ca ma duc eu cu masina... ma vad pe mine si imediat se gandesc ca n-am nici cea mai mica idee despre masini (ceea ce e si adevarat) si imi adauga tot felul de reparatii... poate am sa rog vreun prieten s-o duca de-acum... unsure.gif
renotgo
QUOTE(bubu782001 @ 23 Apr 2009, 12:01)
rentgo aici te contrazic...Twingo ARE filtru de benzina. Este pus langa rezervor (ai acces la el sub masina). Daca vrei o sa-ti dau poze respectiv schite din documentatia Dialogys, mai pe seara daca vrei. Iar filtru de polen daca cumva masina este modelul Twingo Alize il are si pe ala.
Oricum eu unul nu am vazut pana acuma decat in poze Twingo cu filtru de polen.
*




Bubule ,nu cred ca Twingo-urile fabricate dupa 2001 mai au filtru de benzina situat langa rezervor ci in rezervor facand corp comun cu pompa de benzina (nu stiu sigur ,este doar o parere ...!) .Am vazut cateva masini (Twingo) ce nu aveau asa ceva sub masina si nici vreo improvizatie facuta in acest sens .Eu n-as crede ca cei de dincolo ar avea vreun interes in a lasa masina fara filtru de benzina ...de ce ar face-o ...? Nu-i scump ...nu-i greu de schimbat ...implica si riscurile de rigoare ...Cel putin la masina mea n-am vazut nicio modificare facuta in locul in care-ar fi trebuit sa fie filtrul .Daca urmaresti forumul de la francezi ,ai sa vezi ca sint destui care pun intrebarea ..."unde-i filtrul de benzina ?"
goransplit
Kasia, ce fel de trapa ai mai exact?suna interesant...daca e manuala sigur nu e de sticla,iar daca nu e textila... blink.gif
hellcat
QUOTE(wrstefan @ 28 Mar 2009, 12:39)
...are o vibratie ciudata motorul undeva cred eu in jur de 1200-2500 ture dupa care dispare la turatie mai mare ,vibratia asta este si in gol si in sarcina, vreo parere ceva?
*



Una din cauze...arbore cotit descentrat.

QUOTE(bubu782001 @ 28 Mar 2009, 17:26)
se pare ca e din seria "asa face toate"
*


Povesti. Asta e o explicatie pentru cei indiferenti.


A, si cine imi spune si mie, ce dimensiuni de anvelope sunt trecute in talon pentru twingo?
bubu782001
Crezi ce vrei si cum vrei. NU te obliga nimeni sa crezi asta. Insa eu te asigur ca au toate. In Dialogys nu mai sunt afisate repere ce nu mai sunt folosite - asta in functie de anul de fabricatie care il introduci la identificare. Si culmea ca toate au filtru de benzina. Inclusiv Twingo 2 are.
Este foarte logic de ce intreaba pe forumurile frantuzesti de acest filtru deoarece este FOARTE TAMPIT PUS - undeva intr-o laterala la rezervor - foarte incomod de ajuns la el. Chiar ma intreb de ce a ales Renault solutia sa il puna acolo ? Pana la urma e un consumabil. Era foarte simplu sa il puna undeva pe un suport in fata - in compartimentul motor.
Am vazut un Twingo din 2003 si altul din 2005, amandoua aveau asa ceva si al meu avea - eu l-am scos pe al meu cu manuta mea din locul ala si l-am montat in fata (undeva deasupra cutiei) tot din motivul unui acces mai usor.

PS hellcat am spus asa.."asa face toate" deoarece cam intoate cazurile am intalnit problema aia (ma refer strict la Twingo) - si eu am pus problema ca e ceva in neregula - e posibil sa fie un siemering ceva obosit pe acolo...insa nu este un caz singular, crede-ma daca era asa chiar ma agitam sa fac ceva in privinta asta nu sunt atat de indiferent precum crezi.
Anvelope sunt de 13 si de 14. La cele de 13 nu stiu insa la cele de 14 la mine in talon este trecut: 155/65R1475T
hellcat
QUOTE(bubu782001 @ 23 Apr 2009, 14:03)
...insa nu este un caz singular, crede-ma daca era asa chiar ma agitam sa fac ceva in privinta asta
*


N-o lua personal ca nu ma pasioneaza subiectul...dar m-am documentat si asa este, intr-un comunicat renault admite ca la modelul twingo exista o vibratie pe o plaja de turatie. Cred ca cei ce nu au aceasta vibratie sa se duca sa-si rezolve problema.
bubu782001
Nu nu o iau personal fii fara grija...
E amuzanta faza cu cei ce nu au aceasta vibratie sa se duca sa-si rezolve problema.
Adica sarmanii oameni se bucura ca nu au vibratii si Renault ii invita sa "rezolve problema".
tunderbird
QUOTE(bubu782001 @ 23 Apr 2009, 14:03)
Insa eu te asigur ca au toate. In Dialogys nu mai sunt afisate repere ce nu mai sunt folosite - asta in functie de anul de fabricatie care il introduci la identificare. Si culmea ca toate au filtru de benzina.


Sigur ca au toate, altfel sistemul de injectie s-ar face praf in primii 1000 de km.

Numai ca, asa cum spunea renotgo, nu toate modelele au filtru de benzina extern...a mea, de exemplu, nu are si mai scrie si pe rezervor "SANS RETOUR...ECO...FILTRE INTEGRE".

Mai multe se pot observa in paginile de catalog de mai jos...ma rog, pentru cine are un pic de spirit de observatie...eu, recunosc ca m-am chiorat cam o ora pana mi-am dat seama.
Kasia
QUOTE(goransplit @ 23 Apr 2009, 13:46)
Kasia, ce fel de trapa ai mai exact?suna interesant...daca e manuala sigur nu e de sticla,iar daca nu e textila... blink.gif
*



hmm... trapa e manuala... mie mi se pare mai degraba de plastic decat textila biggrin.gif but what do i know? blush.gif
wrstefan
salutare din nou cu intarziere ,legat de problemele discutate faza cu filtru am patito si eu prima masina cea din 2001 nu avea din fabricatie filtru extern asta de acum din 2003 16 v are, altceva nu prea am avut timp sa fac nimic fiind plecat din arad in bucuresti cu ceva probleme
renotgo
Apropos ,daca mai ai rezervorul de la cea lovita ,da-i jos pompa de benzina si vezi daca are filtru incorporat .Doar asa putem elucida "misterul" ... smile.gif
tunderbird
In legatura cu filtrul nu este nici un mister, sunt unele modele care au filtru extern si sunt altele care nu au. Motivul? Numai Renault il stie? De cele mai multe ori este de ordin economic.
Mai sunt si alte companii, unele mult mai tari decat Renault, care fac astfel de "gafe".
bubu782001
Posibil. Aprob situatia si recunosc ca m-am inselat in privinta asta. Posibil sa aiba totusi ceva - un element filtrant in pompa de benzina...ar fi prea sadici sa nu puna nimic, nu de alta, dar saracele injectoare..
tunderbird
Ieri am scos ca s-o curat, mocheta din portbagaj si deoarece aceasta se prelungeste pe sub bancheta spate sub care se afla rezervorul de benzina, am fost tentat sa demontez si ansamblul pompa + sonda de nivel pentru verificare si eventual curatarea filtrului.

Numai ca nevasta-mea care se invartea pe langa mine, m-a prevenit ca tocmai umpluse rezervorul ochi, asa ca am amanat operatia aceasta pentru alta data.

Cand demontez acolo, o sa fac si niste poze pe care o sa le pun pe forum.

Oricum documentatia Renault este varza, catalogul de aici (http://www.manualesdemecanica.com/en/service-manuals.html?func=showdown&id=5) nu se "pupa" in totalitate cu soft-ul de la Renault, asa ca singura solutie, in opinia mea, este sa nu cumparati piese fara sa aveti modelul cu voi.
Eu de exemplu ca sa schimb ambreiajul, prefer sa-l demontez mai intai si apoi sa merg cu el la magazin, decat sa cumpar piese bazandu-ma pe softul de selectare al vanzatorului si competenta lui de a-l folosi, ca apoi sa constat ca nu se potrivesc.
Bineinteles, este un punct de vedere.
bubu782001
Aici ai cam dat-o in bara...(cu exemplul ma refer). Ambreiajul este la fel la toate twingo-urile (chiar si cu cel de la Clio 2). Nu sunt diferente. Nu stiu acuma la ala cu automata...In rest e cam adevarat (din auzite) eu sincer nu am intalnit personal o situatie aiurea, in sensul ca dupa catalog am cautat de fiecare data si am gasit exact ce cautam.
tunderbird
Posibil sa ai dreptate...dar mai bine sa o dau in bara in felul acesta decat sa o dau in bara mult mai rau achizitionand dupa o referinta eronata o piesa care nu se potriveste.

Acum, si partea cu "eronata" este discutabila pentru ca este posibil sa gasesti mai multe referinte, sa pierzi o gramada vreme in identificarea celei corecte si in final sa constati ca toate merg catre aceeasi piesa... eu as putea sa scriu un roman despre pataniile mele trecute cu identificarea de referinte de piese de schimb intr-un domeniu relativ asemanator cu cel auto.

Chestia cu ambreiajul identic la toate tipurile de twingo indiferent de puterea motorului, cred ca este reala pentru ca ar fi o prostie (cel putin din punct de vedere economic) ca la nivelul acesta de diferente de putere, sa se conceapa si sa se fabrice ambreiaje diferite, dar ma indoiesc ca Renault nu a alocat mai multe referinte aceleiasi piese in functie de tipul de masina pe care se afla montata...este o procedura uzuala practicata de catre toti marii fabricanti in domeniu si nu numai.

Pe un post din acest forum cineva spunea ca se poate folosi discul de ambreiaj de la Solenza...cu siguranta nici referinta si nici pretul nu sunt aceleasi cu cele de la Twingo sau de la Clio2, cu toate ca piesa ar putea fi unica.

Bubule, as avea o rugaminte....in masura in care ai timp si dispozitie si daca inca nu ti-ai procurat catalogul de piese de la link-ul postat de mine mai sus, te rog da-l jos de acolo si fa o mica comparatie cu catalogul tau...o sa vezi ca sunt multe nepotriviri. Nici pe la ambreiaj nu se pupa in totalitate, referintele pieselor vreau sa spun.
Asa ca decat sa ma frig inutil mai bine suflu si in iaurt ca nu am nimic de pierdut: ma duc la magazin cu discul si cu placa de presiune in sacosa ca sa le compar cu cele de Solenza (asta daca o sa iau Valeo, dar inclin mai mult catre Sachs)...si la fel o sa fac si cu placutele de frana si rulmentii, in ciuda faptului ca toata lumea spune ca se potrivesc de la Solenza/Logan, ce ma costa sa pun pe tejgheaua vanzatorului si piesa mea uzata si sa fac o comparatie care nu dureaza mai mult de 3-5 minute.

Cum am spus si mai sus, bineinteles este un punct de vedere bazat pe o oarecare experienta, si pe care eu mi-l pot permite, in sensul ca toate lucrarile de demontare/montare pot sa mi le fac singur chiar daca este necesara imobilizarea masinii pe o durata de timp mai lunga.
Si, prefer sa o fac eu nu pentru ca as fi obtuz, zgarie-branza, maniac, etc, ci pentru ca am destule experiente neplacute vis-a-vis de colaborarea cu diversi indivizi asa-zisi "mecanici" (unii dintre ei chiar lucrau la faimoase reprezentante auto) care sunt foarte abili in a gasi diverse solutii in a te face sa cheltuiesti aiurea banii si sa revii a doua zi la service cu aceeasi defectiune, ca in final sa constati ca a uitat sa puna chiar o-ringul pe care trebuia sa-l inlocuiasca, sau nu a curatat cum trebuie o mufa electrica, sau a uitat/pierdut saibele si piulitele de la diverse suruburi, sau a taiat filetele din chiulasa unde se monteaza bujiile incandescante si a facut montajul bujiei noi cu un adeziv bicomponent, s.a.m.d.
bubu782001
Naspa situatii..
tunderbird
Asa este si din pacate au devenit obisnuite in Romania.
Si nu numai la Renault, Porsche Romania este si mai rau daca raportam la banii pe care ii lasi acolo ca sa-ti strice mai rau masina.
Kasia
aveti idee de unde pot cumpara un hayon second hand care sa fie in stare buna? al meu trebuie inlocuit sad.gif
wrstefan
maine bubu e gata ,am renuntat sa fac eu modificarile la instalatia electrica si am duso la electrician ,azi am primit si condensorul nou si maine sper sa fie gata.
twingo_buc
dupa ce e gata ii pui un funda faci niste poze si ne arati si noua
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.