Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatare/Schimbare captor turatie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
caustic
Salut!


Iata cum se curata, sau dupa caz, schimba, captorul turatie; cunoscut si ca senzorul de pe volanta.

Aveti nevoie de o cheie tubulara de 10 cu prelungitor:
user posted image

Captorul montat arata asa:
user posted image

user posted image


Este de preferat sa scoateti mufa sondei ce masoara temperatura lichidului de racire. Asa veti avea ceva mai mult spatiu de manevra.

Atentie la cele 2 suruburi ale captorului dupa defiletare, sa nu va scape vreunul in motor.

Dupa ce le-ati dat jos trageti de captor in sus ca sa puteti sa-i scoate mufa. Atenti ca are o clema pe mufa tata ce intra in el. Indepartati clema de mufa in timp ce trageti de ea afara.

Captorul dat jos arata asa:
user posted image

Partea ce se curata este cititorul lui, care din cauza piliturii feroase devine ecranat. Pentru operatiune folositi spray de contacte cu incredere. Puteti sa dati si pe mufa daca tot sunteti acolo.

Odata curatat, urmati procedura in sens invers pentru a-l monta.

Daca simptomele masinii persista inseamna ca diagnosticul a fost gresit sau va trebuie un captor nou.


Spor la treaba!
Batrânul
Multumim !
Foarte clare imaginile.
ATRIFA81
MERSIIIIIII.De cand caut acest captator unde este pozitionat si numai nu am gasit
coolpics.gif kiss.gif
Ayden_CJ
captorul la motorul 1.4 16v este ascuns al naibii, m-am încumetat să fac și eu oarece poze dar din păcate nu prea relevante. din pacate postarea imaginilor nu merge. Mă ajută cineva să le urce pe pagină ?
cmandrei
Pai le adaugi tu la post. Daca sunt prea mari le faci mai mici, daca nu stii cum spui smile.gif
andr3i84
poate pune cineva poze, la motorul de 16V, cu acest captor unde se afla.
boni
salut am si eu o problema cu pornirea dimineatza cand plec pleaca normal la prima cheie cum ajung si o las in parcare cateva minute cand ai dau iar la cheie numai merge ca si cand nu ar avea motorina invarte dar nu porneste motoru , eu am un clio 1,5 dci de 65 cai din 2005 acest captator exista si la diesel ? ca poate ar trebuii curatat si la mine smile.gif tongue.gif
boni
salut am si eu aceasi problema cu un clio 1,5 dci 65 cai din 2005 da mi si mie mai multe detalii unde anume e situat acest senzor multumesc
Ayden_CJ
http://img718.imageshack.us/img718/5062/img01422y.jpg
http://img848.imageshack.us/img848/9980/img01412.jpg
http://img852.imageshack.us/img852/5905/img01392.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/4989/img01382.jpg
pozele de la captorul pt 1.4 16v cum privesti sub capota deasupra cutiei de viteze sub niste furtunuri.
am să încerc sa fac poze cu noul aparat, se pare ca cele facute cu benq nu se pot încărca, am suspectat si eu dar era curat, la 50 mii km abea avea cîteva firisoare de pilitura.
andr3i84
Multumesc. cheers.gif
boni
Va salut am desfacut captatoru dar nu merge cu tubulara si criket pt ca nu ai loc eu am niste fire si conducte am incercat firele sa le desfac de acolo ca sa pot baga o tubular dar nu se misca chiar si desfacute din suportu de plastic ,eu am motor de 1,5 dci din 2005, ma rog am reusit cu 2 cheii una de 10 inelara si una normala , am gasit mizerie pe senzor si span adunat de la volanta am intrebat la service: cand s a magnetizat senzoru nu o sa mai tina mult chiar si curatat asa ca pana la urma tot unu nou trebuie, smile.gif ........
nevro21
La 1.4 8 valve merge cu tubulara , mai greu dar merge . Eu l-am dat jos pe la 60k dupa un tratament cu alcool izopropilic am obs ca are 2 zgarieturi destul de pronuntate pe el. Pus la loc - cu inima indoita crecunosc - functioneaza ca in prima zi . Cel nou a ramas momentan pe post de mobila . Ms mult ptr tutorial
Dannyel San
va salut, o poza ceva pentru diesel se poate? va rog , vreau si eu sa verific
gerula2006
Salut!
Am curatat si eu acest senzor deoarece uneori pornea la a 3-a sau la a 4 - a cheie. In ultimul timp din ce in ce mai des.
Din ce am vazut, la motorul de 14 8v este f accesibil. La motorul de 1.4 16V dotat cu cutie automata este un adevarat chin. A durat ceva timp pina l-am identificat ( pe aceasta cale multumesc colegului Esparcen pt sprijinul acordat).
Pentru cei ce detin acest model si vor sa-l curete : scoateti bateria, demontati suportul bateriei - atentie la accesoriile motate pe acestea. Desupra senzorului o sa vedeti cam 4 -5 furtune si sub ele citeva manunchiuri de fire care stau pe un suport de plastic. Demontati si acel suport pentru a avea acces la al doilea surub. Atentie ca are o forma ciudata si iese mai greu. La mine era lipit cu banda izolatoare de fire. Suportul in sine are doua suruburi care ies usor cu o cheie tubulara cu prelungitor.
Suruburile de la senzor le-am scos cu o cheie inelara cu cot de 10. La mine senzorul era blocat in gaurile de ghidare si am fost obliga sa bat putin cu surubelnita in partea metalica a lui ( cred ca sunt primul care umbla la el in 10 ani).
Montajul in ordine inversa.
Masina a pornit la prima cheie. Dar am observa ca t daca dadeam un sprit scurt la relati motorul dadea sa moara. Am repetat de citeva ori si aceasi chestia. Dupa 4 5 sprituri ( nu de vin!!!) s-a auzit ca un fel de rateu si nu mai avea acest simptom. Masina nu mai deadea sa moara. Cred ca a fost de la senzor pina si-a dat el seama ce e cu el!
Sper sa va fie de folos.
Yan78
Si eu am vrut sa ii fac o mica verificare acestui faimos senzor. M-am uitat pe sub capota dupa el dar nu l-am identificat.

O sa incerc si eu din nou, eventual daca este vreun coleg cu diesel 1.5 dci 65 cai care poate sa imi dea mai multe detalii despre pozitia lui, ii multumesc anticipat daca o face pe forum.
Victor22
Buna seara, am un Clio II din 1998 benzina 1,4l 8V si nu-mi dau seama unde ar putea fi senzorul. Poate cineva sa ma ajute ? Multumesc anticipat.[attachmentid=1628132264]
Teodor Bogdan
https://youtu.be/85lC_xXTfM4

Uite aici tot ce vrei sa stii
Victor22
Mulțumesc frumos ! L-am dibuit, scos, curațat, montat la loc, pornit la sfert. Înainte flăcăul meu a omorât bateria încercând să pornească. smile.gif
Agrig
Domnule, va rog sa ma credeti, l-ati scos degeaba.
Tot ce ati curatit nu influenteaza functionarea lui, problema este la conector, cel mama de pe fir, se slabesc lamelele si nu mai fac contact pinii senzorului.
Metoda rapida este sa scoateti mufa si sa o reintroduceti, in multe cazur este suficient sa miscati de mufa mama si merge bine merci.
Cind va face din nou sa aveti pregatit un ac de cusut si sa arcuiti lamelele din mufa mama.
Am experienta asta de pe Solenza 1,4MPi si Logan 1,6MPi.
wolfin
E neplacut sa se opreasca motorul la 130 km/h.
Patit.

La cat costa...pune unu nou.
E comun cu loganul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.