Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers in suturi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Ryk
Salutare!

Nu am gasit nimic legat de situatia asta si am eu doua teorii de la ce ar putea fi dar ma gandesc sa va cer si parerile voua. Mi s-a intamplat intr-o seara mai de mult imediat dupa ce am facut plinul la rompetrol sa-mi mearga masina in suturi. Daca o acceleram, mergeam bine, la relanti statea bine dar daca mergeam cu ea constant sa zicem al 2000 sau 2500 de ture mergea in suturi. Pe bord nu s-a aprins nimic. I-am dat o forja puternica in seara aia si n-a mai facut. Acum am mai avut impresia ca face asa din cand in cand foarte putin. Asociez astea cu benzina cu apa in ea sau bobine. Mai am doua bobine sagem pe masina celelalte doua fiind beru. Voi cam ce parere aveti?
vladd1923
eu de la rompetrol am bagat mereu benzina si niciodata nu am avut astfel de probleme. dar poate fi de la benzina pentru ca asa am patit si eu asta de 2 ori, o data cand am bagat lukoil si o data cand am bagat petrom 99 (la mine se manifesta prin trepidatii destul de mari la plecari de pe loc si in mers dadea in nas). in rest am bagat doar rompetrol si nu am avut prbl de genul
Vallybz
bujiile cand le-ai schimbat ultima data? si la mine facea putin diferit... cand statea la relantii si intre 1900 si 3000 de ture mai dadea in nas cateaodata...iar ieri i-am schimbat bujiile si merge ca noua:D
Ryk
mentionez ca atunci cand mi-a facut problema, daca o acceleram era totul normal si la relanti la fel era totul normal. doar daca o tineam constant. Bujiile au fost schimbate la 30.000km cand a avut revizia si va urma sa le schimb eu acum la 60.000 la revizie. Mai am vreo 6000 km pana la revizie.

LE: Am uitat sa precizez ca bobinele cele sagem sunt cele cu care a venit masina din fabrica.
Catalinmodena
Pai si la 1.4 cad bobinele? wacko.gif Cand ai schimbat-o pe prima?
Ryk
nu prima ci primele doua. Bineneteles ca pica si la asta ca e acelasi principiu doar ca difera cilindreea biggrin.gif Si la 2.0 cad bobinele. In 26 decembrie am schimbat cele doua bobine. Sunt relativ noi si sunt Beru.
Catalinmodena
Pai te-au tinut cativa ani.
Ryk
ce sa zic, pe mine m-au tinut 1 an de zile ca de atunci am masina. dar sunt de 3.5 ani pe masina si 50000km. Catalinmodena sa inteleg ca tu zici ca o problema din ce am patit eu ar putea fi si bobinele?
Catalinmodena
Nu stiu ce sa-ti zic.Din ce am citit pe aici defectarea unei bobine ar fi insotita de aprinderea martorului de "poluare"in bord si a cheitei portocalii.Unii mai acuzau si un miros de "oua clocite".
Eu unul intai as curata clapeta de acceleratie +
senzorul aferent,apoi asi schimba benzina si filtrul de benzina.
Pentru bobine ca sa le elimini poti face si testul acela specific lor.
Ryk
catalin, care ar fi senzorul aferent clapetei? te referi la senzorul de pe axa cu came? Sau care? La clapeta e nasol ca la 1.4 trebuie sa demontezi urmatoarele: carcasa filtru aer, toata plasticaraia aia din jurul bobinelor si inca ceva ca sa ajungi la clapeta.
Legat de benzina ce sa zic, dupa ce am consumat benzina din rezervor am pus de la alta statie rompetrol si n-a mai facut.
Ryk
nimeni nimic? nici o parere?
Hack
E vorba de senzorul de la volanta, vezi topicul asta.
Ryk
hackmikey, m-am uitat, dar nu am probleme la relanti sau la pornire. In accelerare e ok. Pe vechile bobine, cele doua sagem era un semn facut cu marker rosu si ma gandesc ca n-or fi facute de cei din service ca ar necesita schimbare urgenta? Si am impresia ca si celelalte doua care mai sunt montate parca ar avea. Oricum se vede ca sunt facute mai de mult aceste semne.
Ryk
nimeni nimic?
bahrim II
puno pe test si ...vezi ...e din bobina ...dar trebuie sa sti care.....mi s-a intamplat recent si mie.....
Ryk
am pus-o pe test cand mi-a facut figuri cu stergatoarele si nu avea eroari la nimic. Doua bobine mai sunt sagem si de cand e masina. Daca e sa le schimb, le schimb pe amandoua.
Ryk
am schimbat si bobinele, tot mai mi-a mers asa in suturi, am sesizat in tr.3 pe la 2000-2200 de ture. Masina trage urca frumos in ture, porneste cum i-am aratat cartela.
Mese
Salut,

Si a mea face. Pana sa citesc aici am zic ca am eu o problema cu capul, dar intr-adevar fenomenul apare. La 2000 - 2200 de ture mers constant iar socurile nu sunt foarte puternice dar se simt.
Daca gasiti o solutie, alta in afara de service unde ... v-as fi recunoscator.
Masina are bobinele originale si 27.000 Km
19vik
Ar mai putea fi o cauza la pistele potentiometrelor pedalei de acceleratie pe zona corespunzatoare acelei plaje de turatii... zic si eu smile.gif
Mers neregulat la scurt timp dupa alimentare am patit si eu de mai multe ori, nu numai de la rompetrol de unde alimentez de obicei, dar in totdeuna dupa citiva km, maxim 20-30, si-a revenit.
Ryk
19vik, curios este ca chiar in momentul cand face asa, schimb in treapta a 4-a si accelerez pana la turatiile respective si nu face. In tr. a 5-a nu face. Daca ar fi cum zici tu nu ar trebuii sa fie la fel in orice treapta de viteza?
Mentionez ca bujiile urmeaza sa fie schimbate la revizia de 60.000km conform manualului parca, adica din 30.000 in 30.000. Si mai sunt cam 5000 km pana la revizie. Sa incerc sa-i schimb bujiile de pe acum?
gabikry
plange.gif eu,desi am diesel ,am aceleasi simptome,da in nas pt o fractiune de secunda cand merg constant nu si cand accelerez sau cand motorul este la relantii
Ryk
am fost la service pt. verificare si pe clip nu a iesit nimic (nu am fost la service autorizat renault, dar aveau clip-ul), nici o eroare, chiar era mirat si baiatul care mi-a facut verificarea, spunea ca n-a mai vazut asa ceva de ceva vreme la o masina smile.gif. Si mi-a recomandat ca sa schimb bujiile la revizia de 60.000 exact cum e precizat si in carte pt. ca ajungand la finalul perioadei de functionare posibil sa nu mai lucreze in parametrii si in combinatie cu benzina slaba de la noi sa nu mai fie arderile cum trebuie si de aici sa apara mersul respectiv.
miki74
Dupa ce am patit si eu faza asta si am schimbat cred ca vreo 3 bujii si 2 bobine, problema s-a rezolvat prin schimbarea benzinei. Nu mai bag de 95 ci benzina de 98 si am un an de cand au disparut problemele. Cred ca problema principala e calitatea benzinei.
Ryk
am bagat si alto101 si efix si carrera 100 si tot parca mai face. Mai incerc inca odata cu alto101 sa vedem. Sa ma duc acum sa curat si clapeta si senzorul de pe volanta poate cine stie. Ciudat este ca nu face mereu ci are momente si momente.
qwertyuiop
QUOTE(Vallybz @ 11 Feb 2009, 11:00)
bujiile cand le-ai schimbat ultima data? si la mine facea putin diferit... cand statea la relantii si intre 1900 si 3000 de ture mai dadea in nas cateaodata...iar ieri i-am schimbat bujiile si merge ca noua:D
*


si cum se manifesta mai exact ? la mine la relanti , numai cand motorul este cald are un mic tremurat , si pana la 2500 rpm se tureaza mai greu si da in nas , dupa merge normal ,simptomele astea sunt numai cand motorul este cald , . meztionez ca am schimbat toate bobinele deci ori bujiile ori filtru de benzina zic io ... astept si alte pareri
costi13
schimba bujiile ,este una din cauze pentru micile rateuri care se manifesta in camera de ardere....
Mese
Salut,

Eu am schimbat in acelasi timp bujiile si bobinele (Beru), se simte o imbunatatire in privinta trepidatiilor la ralanti, trage mai bine dar ezitarile usoare tot nu au disparut.
Masina merge cu benzina de 95.
Ce ar mai putea fi luat in calcul?

Bafta
gabriel27
Salut,
azi am patit-o si eu.In timp ce mergeam prin oras,am deschis aerul conditionat.La scurt timp (coincidenta sau nu),masina a inceput sa smuceasca,ca si cand ar merge in 3 bujii.Simptomele erau similare ca si cand ar fi cedat o bobina,insa martorul de poluare din bord nu s-a aprins,si nici mirosul de oua clocite nu a aparut.Am oprit aerul conditionat,insa situatia a ramas neschimbata.Chiar am forjat-o un timp,dar tot nu a incetat cu smucelile.Bujiile le-am schimbat acum un an,si de atunci am mers max. 2000 km.
Mentionez ca masina e un Megane sedan an 2005, 1.4l,16v benzina.
Azi am curatat si senzorul volantei,insa nu s-a schimbat nimic.
Am observat ca trepidatiile incep la pornirea aerului conditionat,si aud cate un "tac" dinspre motor,cam la 1-2 minute.
Ma ajuta cineva cu vreun sfat?
gabriel27
Pana la urma am fost in service,unde am pus masina pe tester.Bineinteles ca nu arata nimic in neregula.Noroc ca mecanicul a imprumutat de la o alta masina de acolo,toate bobinele si le-a pus in locul alor mele.Masina mergea perfect.M-am convins ca am nevoie sa schimb una sau doua bobine.De retinut ca nu e neaparat nevoie sa se aprinda martorul din bord,sau sa simtiti mirosul de oua clocite.Daca simtiti ca va smuceste masina,99% e de la bobine.
qwertyuiop
bobinele defecte erau din fabrica ?
alc2
@gabriel27 , deschiderea A/C si mersul in suturi e o coincidenta , nu are legatura cu bobinele

Cati km ai ?
gabriel27
Nu, bobinele nu erau defecte din fabrica,masina are 5 ani.
Mecanicul mi-a explicat ca atunci cand pornesc A.C. motorul e mai solicitat,si avand acea bobina pe duca e normal sa faca asa.
Acum dupa ce am schimbat ambele bobine care mai ramasesera neschimbate(cu toate ca numai una era defecta) ,totul merge OK.(cu A.C.pornit sau fara).Noile bobine sunt Beru.
Iulikmarinik
Recomand bobinele beru deoarece sunt mult mai fiabile ca cele din fabrica eu am 2 beru si 2 sagem... deja am 52 000 cu alea beru dar ciudat e ca cele din fabrica sunt de cand masina si au 143000. Viata lor este strict legata de umiditate...cred ca daca nu spalam motorul nu ardeam doua; rolleyes.gif asta e...
qwertyuiop
tu ai 1,4 , mai frecvent cad la 1,6 , probabil se "uda" mai usor
Ryk
tot nu am scapat de mersul fin in suturi. Dar mai am o problema acum, cateodata, cand o pornesc prima data si e rece motorul, tremura cateva secunde, destul de rau, joaca motorul in tampoane, inclusiv turatia creste si scade, iar dupa isi revine. De unde sa ma apuc?
Ryk
nimeni, nimic?
costi13
creste si scade turatia de mai multe ori?si cat?
Ryk
intre 700 si 1000 rpm si e pentru cateva secunde ca isi revine, si se aseaza acul putin sub 1000rpm si apoi scade treptat in functie de cum se incalzeste. s-a intamplat doar de doua ori asta.
costi13
daca ai schimbat bujiile,vezi daca au aceeasi rezistenta interna ca cele originale[ohmi ori mega ohmi]nu mai stiu exact,pentru ca UCH s-ar putea sa nu le recunoasca si scanteia sa fie retrimisa inapoi la bobine,asta pana UCH i-a o valoare medie.
Ryk
am crezut ca am zis toate detaliile, dar le-am expus pe forumul de clio, acolo fiind mai des intalnit motorul de 1.4 16v si imi cer scuze pentru asta. Atat problema cu care am initiat topicul cat si cea de la relanti le-am intalnit si inainte sa schimb bujiile, filtrele si dupa, la cateva zile.
alc2
@Ryk , acelasi motor si acelasi comportament si la mine ( dupa ponirea la rece ralanti instabil intre 800-1100 ) cat timp am alimentat cu mol 95 . Cu mol 98 face mai putin iar cu efix si altele deloc .
Ryk
benzina pusa e doar efix...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.