Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujii incandescente, care incalzesc apa in motor!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
ghita1984
unde se afla ele? se afla pe furtunul de antigel care intra in radiatorul de incalzire habitaclu intr-un "patrat" de alumuniu!

cate sunt? sunt 4 in total si in capul lor vin cabluri cu mufa exact ca la bujiile incandescente ale motorului!

ce fac aceste bujii? sunt unii dintre voi care pate se mira ca iarna se incalzeste greu masina.aceste bujii tocmai asta fac! incalzesc apa din motor! normal in maxim 5 km un motor de laguna trebuie sa fie cald la o temp ext de -10 grade!

cum se verifica aceste buhii? sincer cred ca se verifica ca cele incandescente...un capat de fir pe plusul de la baterie unul pe farful lor.cand se atinge de varful lor trebuie sa faca o usoara scanteie!(lucru valabil si pt cele incanescente la motor in caz de vreti sa verificati)

preturi la aceste bujii nu stiu inca dar nu cred ca sunt mai mari de cateva sute de mii...

acum astept comentarii poate v-ati lovit de ele unii dintre voi!
cj98czh
cred ca ai vazut altceva acolo...nicidecum bujii...
R19/16v
Ba da, Cosmin, sunt niste chestii asemanatoare smile.gif
cj98czh
Ma rog este prima data cand aud de asa ceva... dar omul cat treieste invata... R19 poti sa pui un desen sa vad ce si cum...
ghita1984
sunt exact niste bujii! eu va intreb daca este careva dintre voi care s-a mai lovit de problema asta ca o simpla problema ca in final asta e...o simpla problema.pacat ca nu am o poza la motor sa va arat exact despre ce vb cu exactitate!

cj98czh - amuzant la tine.nu cunosti mai deloc problema insa stii sigur ca nu sunt bujii acolo! dry.gif sunt bujii penytru preincalzirea antigelului!
R19/16v
eh da, ca tu te-ai nascut invatat!

[attachmentid=1627494365]
~150eur

dar daca voiai cu adevarat sa "stai in fata":

[attachmentid=1627494367]
raketdan
uite ca la asta nu m-am uitat...si chiar ma gandeam zilele trecute de ce nu baga si la mine caldura cum baga la inceput!

p.s as ruga "cunoscatorii" sa lase carcotelile astea de 2 bani si sa comenteze numai asupra subiectului ca sunt unii dintre noi pe care chiar ii intereseaza ceea ce scrie aici.ori voi umpleti topicul degeaba. si acum imi astept replica...ca asa e aici!
Dodone

La masina mea lichidul de racire motor se incalzeste destul de repede, chiar si la temperaturi de -10 gr. C. Sa fie de la un astfel de sistem ? huh.gif
ghita1984
si nu numai lagunele au asa ceva...sistemul este pe majoritatea masinilor de prin 98 spre noi! ingenioasa treaba si simpla!
Lagunianul
excl.gif Super tare, si eu aveam impresia ca anul asta incalzeste altfel fata de anul trecut .. trebuie investigat ..
przamfiri
acum, na............te mananca sa studiezi smile.gif ......te scarpini......parca si la mine se incalzeste mai greu acum fata de acum 1,2 ani......
cum probam bujiile acelea?
Doamne Ajuta !!!
dominy
eu ma-am lovit de aceasta problema cand am refacut intalatia electrica la a mea masina si am demontat acel modul care are 4 bujii incandescente smile.gif una nu merge dar cum nu am gasit sa cumpar le-am pus asa ...
ce sa va zic, ele chiar incalzesc apa car eintra in radiatorul din habitaclu
ghita1984
nu ai gasit sa cumperi?
cristi_m72
A gasit cineva bujiile de preincalzire lichid racire? Si daca da, unde si cat costa?
Cele patru de care spunea dominy, eu le-am masurat cu aparatul dar arata casi cum ar fi intrerupte, cred ca cele bune au undeva intre 1,5-2,5 ohmi... sad.gif










przamfiri
eu am gasit papucul rupt la o bujie ,l-am schimbat dar parca tot nu se incalzeste repede apa ,la voi dupa cat timp ,km ajunge apa la temperatura normala in cazul unui mers normal ,la mine dupa 3 km temperatura apei este la prima liniuta...la voi?
onu_sm
Salutare prieteni. Pot sa va spun ca am avut ocazia sa analizez acel preincalzitor indeaproape,demontat de pe un renaul,l-am montat la o alta masina,o alta marca. E foarte simplu,un bloc de aluminiu,asa ca in prima poza atasata de R19 ,cu 4 bujii incandescente,exact cum sunt cele de la motoarele Diesel.
De regula,acest preincalzitor trebuie sa fie atasat pe instalatia de racire al motorului, la intrarea apei in radiatorul de caldura,asa numitul "calorifer",are la baza un releu,care la pornirea masinii alimenteaza respectivele bujii,pana lichidul de racire al motorului se ridica la o anumita temperatura,cred ca in jur de 60-70 grade.. E foarte buna metoda,mai ales la motorul Diesel,deoarece la cel pe benzina se incalzeste motorul mai repede.
Va doresc Drumuri line. Baftaaa....
bogdan.stavar
si la mine se incalzeste masina mai greu fata de alti ani...oare cum verificam acele bujii daca merg si unde le gasim?!
audiofilu'
Citisem in urma cu multi ani un articol despre un decongelator de ulei (asa i-a spus al' de l-a conceput) si consta intr-o rezistenta (gen bujie incandescenta) pusa in locul busonului de golire al baii de ulei.Asociat cu acest sistem de incalzire a apei s-ar putea sa fie ceva insa eu sint sceptic in privinta randamentului.
evox
atasat cateva detalii

[attachmentid=1627668072]
bad_x
am controlat si eu azi termoplonjorii si sunt buni toti 4 si mam uitat de curiozitate pe dialogys cat costa un termoplonjor si spre uimirea mea nu vine separat doar toti 4 si este undeva la 340 lei fara TVA.

insa am pornit motorul la rece si am constatat ca acesti termoplonjori nu lucreaza,am pus pe climatronic pe 26 grade si pe automat si nu au primit semnal sa incalzeasca.oare cum lucreaza sau la ce termepratura ca nu am avut timp sa citesc?
cosmin_cosmin_1
poate cineva sa puna o poza reala cu piesa montata pe masina? as vrea sa caut un modul d-asta la dezmembrari (sa-l montez pe alta masina) si sa stiu unde ma uit.
CRY 79
Pe Megane 2 exista asa ceva?
cosmin_cosmin_1
Modulul de laguna 2. L-am luat din dezmembrari cu scopul de a-l monta pe alta masina. Instalatia electrica nu mai era. Din pacate toate cele 4 bujii sunt arse. Ma asteptam sa fie cateva, dar nu chiar toate sad.gif

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Comparatie cu o bujie de vw passat. Cea lunga este de laguna

user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Ce m-a mirat este ca fiecare bujie are 300W. Deci in total ar fi 1.2Kw. Trebuie un alternator serios pentru ele.
Francisc 2
ar fi interesant de stiut cati km are masina de pe care le-ai luat.Iar in privinta bujiilor arse...asa e ,omul ce le vindea nu avea de unde sa stie daca sunt ok sau nu. Bujiile mele nu sunt sigur ca functioneaza... apase ridica la prima liniuta dupa aproximativ 4 km parcusi cu viteza de 50km/h si temperatura exterioara de -6 grade celsius. Masina are in prezent 134.700km parcursi.
amadi
sall all, ma uimesc de ce vad scris! la voi nu "baga" caldura dupa ce bagati cartele si dati la max? sad.gif
gsalexandru
la mine incepe sa ''bage'' caldura abia dupa vreo 4 km. si atunci acul sta la prima liniuta. oare si bujiile mele sunt arse?
espacern
Bujiile despre care se vorbeste pe aici(si sistemul de incalzire)au rol in sistemul de depoluare al motorului.Nu sunt doar pentru confort.
Ele "lucreaza"dupa pornirea motorului rece si actioneaza pana cand temperatura antigelului atinge un anumit nivel,dupa care se opresc dupa un protocol stabilit de calculator(se ia in calcul temp.aer+apa).
Numai bine!
audiofilu'
QUOTE(cosmin_cosmin_1 @ 18 Dec 2010, 23:12)
Ce m-a mirat este ca fiecare bujie are 300W. Deci in total ar fi 1.2Kw. Trebuie un alternator serios pentru ele.
*


Da, alternatorul furnizeaza curent inainte de pornirea motorului, ce sa zic...niste cunostinte elementare ar trebui sa aveti inainte de a posta pe forum... radmasa.gif
Acumulatorul (bateria) este cea care furnizeaza curent in prima faza apoi dupa pornire poate intra in discutie si alternatorul.
QUOTE(Francisc 2 @ 18 Dec 2010, 23:59)
Bujiile mele nu sunt sigur ca functioneaza... apase ridica la prima liniuta dupa aproximativ  4 km parcusi cu viteza de 50km/h si temperatura exterioara de -6 grade celsius.
*


Imediat DUPA pornire bujiile nu mai au nici un rol, motorul se incalzeste exclusiv datorita temperaturii degajate de exploziile din cilindri.

De fapt nu cred ca e fezabil un sistem de genul asta pentru ca ar trebui pe de o parte o baterie de acumulatori destul de consistenta si pe de alta parte de timp... in plus uleiul cine-l incalzeste??? Mai bine s-ar pune in locul busonului de golire un asemenea dispozitiv care sa decongeleze uleiul din zona sorbului pompei de ulei, acest sistem l-am gasit acum peste 25 ani intr-o revista DAR e clar ca atunci in Ro nu prea erau uleiuri sintetice, se baga in Dacia 20w-50 la greu...
R19/16v
Gresesti, audiofilule. Atat bujiile din camerele de ardere cat si aceste elemente de incalzire de pe sistemul de racire functioneaza si dupa ce motorul a pornit, in functie de temperatura.
audiofilu'
Inainte de penultima interventie nu am citit chiar tot sa vad despre ce sistem de incalzire e vorba insa strict la bujiile incandescente de la motoarele diesel m-am referit, la masinile nemodificate... posibil ca la un sistem modificat propitarul sa aleaga un timp de utilizare mai mare; daca ar fi mers si in alte momente nu ar trebui sa lumineze in bord martorul dedicat?
R19/16v
Nu trebuie sa se aprinda smile.gif

Ele merg acolo parca pana pe la vreo 2 minute daca e destul de frig.


QUOTE(MR339LAGUNA1)
The four thermoplungers are located on a water unit
fixed under the manifold at the engine - gearbox joint.
The objective of the system is to reheat the coolant.
The thermoplungers are supplied with 12 volts by
three relays. One relay controls two thermoplungers,
the two other relays control one thermoplunger each.
This enables control of one, two, three or four
thermoplungers as required.
The thermoplunger resistance is:
0.45 ± 0.05 Ω at 20°C.

Control strategy
When the thermal plungers are operating the idling
speed is brought to 935 rpm.

Thermal plungers cannot operate in the case of:
– preheating,
– post heating,
– heated windscreen selected,
– engine speed below 600 rpm.

If the conditions mentioned above apply, the thermal
plungers are controlled according to a characteristics
map linked to the air and coolant temperature.

user posted image

Unhatched area: Thermoplunger not supplied
Hatched area: Thermoplunger supplied


Si, in plus, elementele de incalzire nu pornesc toate odata, ci una la 20s, daca Vbatt>13V
audiofilu'
Personal stiam asa: bujia incandescenta e un element cu rol de incalzire a camerei de ardere pentru motoarele cu aprindere prin compresie (diesel).
Dupa primele explozii in camera de ardere ce rol ar mai avea sa stea pornite?Oricum dieselul ar porni si fara ele deoarece prin compresie creste t aerului din camera de ardere. La t sub -10 grade zic unii ca nu se aprinde desi la fostul diesel se aprindea mereu martorul indiferent de t mai putin vara.
Nu cred ca rolul ei este altul decit cel expus de mine mai sus ca nu are rost... a, ca ramine 1-2 secunde in plus din cauza sistemului de temporizare (sau ceva de genul asta) e altceva. Informatia mea e luata nu de pe net ci din carti de specialitate, nici macar din reviste. Oricum,unele comentarii pe aceasta tema de pe alte forumuri m-au binedispus. O sa intreb si un inginer auto...
PS: engleza e o limba straina pentru mine...
PS2: esti inginer auto cumva? Intreb pentru ca in a doua fraza din postul tau apare cuvintul parca... ceea ce inseamna nesiguranta. biggrin.gif
R19/16v
Am spus parca pentru ca nu gasesc informatia respectiva in carte.
Caut mai bine si revin.

LE Voila

Bujiile sisteaza functionarea cand lichidul de racire ajunge la 65 de grade.

Doar google te poate ajuta cu engleza smile.gif
audiofilu'
Am intrebat un inginer auto si nu are aceeasi parere pentru ca s-ar arde... dar el e doar un inginer auto, conteaza ce e pe net.
PS:nu pot vedea PDFul, am ceva probleme,eram curios.
R19/16v
PDFul e de la reno. Inginerul?
audiofilu'
Prin definitie rolul bujiei e depasit daca se ajunge sa functioneze pina ajunge temperatura lichidului de racire la 65 grade... s-ar arde.
Inginerul e unul foarte bun tocmai pentru ca NU e de la reno. tongue.gif
In PDF ce se spune?Am vazut, urmeaza sa traduc.
Pina una alta cum ramine cu definitia bujiei incandescente???Ce rol mai are ea daca t apei este deja la 60 grade, ce sa mai incalzeasca??? E un nonsens.

<span class='edit'>19 Dec 2010, 11:23:</span>
Cred ca ne referim la doua chestii distincte: eu sustin ca bujia incalzeste aerul din camera de ardere si dupa ce porneste motorul aceasta nu mai functioneaza si NU CA ar merge continuu pina la 65 grade.
Sint de acord ca dupa oprirea motorului la o ulterioara repornire e posibil ca bujia sa functioneze conform diagramei prezentate insa eu NU la asta m-am referit ci strict la faptul ca dupa pornire rolul ei inceteaza, din postul tau se poate deduce ca ea merge pina ce apa atinge 65 grade (de fapt din documentul prezentat)... in fapt bujiile nu au cum sa functioneze doua minute pentru ca s-ar arde.
Sint doua chestii distincte si sint de acord cu tine dar DOAR in conditiile in care vorbesti strict de o repornire... la o prima pornire niciodata nu am vazut martorul aprins mai mult de 5 secunde indiferent cit de frig a fost.
sper ca m-am facut inteles.
R19/16v
Daca martorul nu e aprins nu inseamna ca bujiile nu functioneaza.
Martorul functioneaza doar inainte de pornirea motorului. Dupa pornire semnalizaeaza o problema.
bad_x
ati gasit careva cum functioneaza termoplonjorii?

am gasit pe o schema ca ei sunt actionati de 3 relee
R19/16v
Am postat eu mai sus!
STANCIU CEZAR
citesc si ma minunez, cum puteti crede ca bujiile incandescente din camerele de ardere mai functioneaza dupa ce motorul porneste? rolleyes.gif temperatura generata de arderea motorinei este mult mai mare decat ce poate da o bujie incandescenta,.
bujia nu poate sa faca altceva decat sa incalzeasca aerul din camera pt o pornire mai usoara. Martorul din bord se stinge intotdeauna inainte ca demarorul sa inceapa sa invarta motorul.

19 Dec 2010, 13:54:
referitor la termoplonjori, ati incercat sa vedeti daca sunt alimentati in momentul in care apasati butonul de degivrare al parbrizului? (nu luneta!) MAX. huh.gif
R19/16v
Cezar, daca reno zice ca stau aprinse si dupa pornirea motorului, tu de ce insisti sa te "minunezi".
STANCIU CEZAR
mi-a spus un inginer cu multe cursuri facute pe motoarele dci, ca aceste motoare pornesc chiar si fara bujiile incandescente. rolul lor fiind mai mult pentru depoluare; stiti ca cei de la reno se bat cu pumnii in piept...
masina mea are 210.000 si imi functioneaza doar 2 bujii; porneste dimineata de n-are aer. imi imaginez ca un motor nou cu compresie buna, porneste intr-adevar chiar si fara bujii.
R19/16v
Din partea mea poate sa-ti porneasca masina si fara pistoane daca vrei tu, eu iti zic ce spune francezul.
Francisc 2
Nu inteleg dece ati deviat discutia de la termoplonjoni, la bujiile incandescente din camera de ardere.
Daca tot va contraziceti pe tema asta ,pot sa vin si eu cu o adaugire si anume ,daca pornesc motorul imediat cand bag cartela in cititor ,la temperatura de -10 grade si nu astept sa se stinga acel martor de la bujii, el mai ramane aprins inca o secuda sau doua si dupa pornirea motorului,in functie de temperatura exterioara si bineinteles de cea a motorului.
STANCIU CEZAR
corect, am deviat, iar tu ne mentii directia :-)
la mine electromotorul invarte imediat ce martorul se stinge sau in acelasi timp. in nici un caz nu sta aprins dupa pornire. dar nu-i nici o mirare sunt renault-uri. Mie-mi plac.
audiofilu'
Francezu spune altceva acolo: chiar daca ai motorul cald in functie de t pornesc pentru o perioada mai mare sau mai mica, conform diagramei.
Practic toti cei care au diesel pot sa spuna ca martorul e aprins pentru o perioada de maxim 10 secunde (chiar daca ar fi -30 grade tot nu ar fi mai mult si tot ar porni)...
Dupa 65 grade poti sa-i dai direct ca oricum nu ajuta cu nimic, imi amintesc de faptul ca la repornire cu motorul cald nici nu observam acel martor. Si mai cred ca daca martorul e aprins bujia merge iar daca nu... nu. Evident ca in mers e cu totul altceva daca apare, are alta semnificatie.
Eu am afirmat ca acele bujii nu au cum sa mearga si dupa pornirea motorului (cum s-a inteles pe aici) sau mai bine spus CONCOMITENT cu motorul pornit si mai ales pina atinge o anumita temperatura apa...Sint doua chestii complet distincte!

E cineva care la un gater a montat un asemenea dispozitiv care incalzeste uleiul din baie, chestie de citiva ani.Consider ca e mai important uleiul la -30 grade decit amestecul antigel.
STANCIU CEZAR
bravo, bravo
Dodone
Prin anii '8o mai montau unii in baia de ulei de la ARO sau TV rezistenta de incalzire la 220 V de la masinile de spalat autohtone. Era f. eficienta. Oricum, nu era nimic nou.
Autospecialele pompierilor din tarile nordice au cam acelasi principiu, dar cu termocupla reglabial (mentine automat temperatura intre 60-80 gr. C) si cablu electric retractil pe un tambur agatat pe un perete, langa autospeciala. La alarma soferul doar scoate stecherul din priza de langa scara de urcare la volan si cablul se recupereaza singur.
Am citit ultimele postari si am senzatia ca unii incurca rezistentele de incalzire de la diesel cu cele de la benzinare.
Cred ca daca se discuta in contradictoriu nu inseamna ca e cearta. Nu e necesar sa ca cineva sa fie ironic, sarcastic, etc. E contraproductiv.
audiofilu'
Rezistentele de incalzire pot fi la fel ideea e ca noi vorbim aici despre bujiile incandescente care-s la diesel.
La baia de ulei se poate pune acea rezistenta indiferent ca e benzinar sau dizelache.
Cine confunda ce?
Dodone
Eu ma gandeam ca sunteti ontopic. Citeste postul # 1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.