vasilem
17 Jan 2009, 10:22
scuze nu vreau sa deschid un alt topic dar despre planetare nu am prea gasit.sa va spun cum se manifesta in momentul cand virez la maxim stanga si sant in mers la viteza mica se aud pocnituri la roata si pare ca ar tine ceva , astea toate la roata dreapta ce poate fiiiiiiii? e scump?
luci2008
20 Jan 2009, 17:22
se pare ca nu gasesc piesa separat de planetara, asa ca am comandat planetara noua, originala, pentru ca vreau sa marit masina. cine e interesat, acum e momentul pt. ca am ambreiaj si planetara noi....
boeru_laurentiu
2 Dec 2012, 11:22
Stie cineva daca se potriveste planetara de 1.8 16v pe 1.6 16v (K4M710) ? Mentionez ca este cea de pe partea stanga !
am si eu o problema...pana acum de vreun an de zile se auzea o tacaneala marunta in viraj la viteza mica bun mi s-a spus ca e capul de planetara dar ca nu e chiar urgent si mai merge si asa . zilele astea am urcat masina pe rampa am vazut ca ambele burdufe erau rupte..le-am inlocuit am bagat vaselina din plin doar ca acum se aude zgomotul acela si mers in linie dreapta.
Ori mi se pare dar parca nu e chiar acelasi sunet . este tot o tacaneala marunta si pe masura ce maresc viteza se amplifica nu ca sunet ci ca nr de batai.
se poate ca tacaneala sa fie de la planetara sa cedeze de tot?
care a mai avut probleme cum se manifesta planetara cand e pe duca?
MariusRZR
28 Apr 2013, 16:04
QUOTE(ipiq @ 20 Jan 2009, 01:33)
e 1000 cu cea veche la schimb, si 150 de euro din dezmembrari? NU face atat
audiofilu'
28 Apr 2013, 16:17
Am eu una care sta pe tusa, are burduful de la roata intepat... rulaj 20000km.
e 200 lei din dezmembrari am sunat eu. doar ca na mergi la risc poti sa iei una mai proasta decat o ai nu-ti garanteaza nimeni....
la unul din centre a cerut 200 lei daca le iau ambele la altul 350.
28 Apr 2013, 16:35:
pe mine ma intereseaza daca tacaneala in mers in linie dreapta poate fi tot de la planetara sau sa verific si altceva . daca nu e de la planetara tacaneala doar in viraj nu ma streseaza foarte tare o iau mai usor si mai poate astepta....
MariusRZR
28 Apr 2013, 18:29
Aveam si eu o trancaneala ritmica si mai accentuata atunci cand faceam stanga. Era rulmentul dus.
la asta ma gandeam si eu sa nu cumva sa fie rulmentul...din ce am citit pe aici cand se duce un rulment se aude un zgomot metalic un fluierat pocnituri....la mine e ca tacaneala de la planetara doar ca acum se aude si in mers in linie dreapta nu numai in viraj brusc.
audiofilu'
28 Apr 2013, 20:10
Verifica si suportii de motor, am avut ceva similar pe partea dreapta si era suportul hidroelastic terminat.
maryan800
9 May 2013, 22:24
Salut, am si eu o problema la laguna. Daca stau pe loc si ma las pe masina cu rotile drepte mi se aude un scartait cand merg inainte si cand virez uneori. Problema e ca daca sau pe loc si las rotile virate si ma las pe masina nu mai scartaie. Stie cineva ce poate fi? Multumesc! Laguna 2 din 2003 2.0 16V benzina.
postasu
2 Mar 2014, 15:48
Va salut,
Vin si eu cu o intrebare legat de planetara.
Am fost ieri la mecanic pentru controlul de rutina la masina (directie in special ca deja are 2 ani de cand a fost schimbata). S-a bagat sub ea si mi-a zis ca totul e ok cu exceptia pivotului de pe dreapta care nu o sa mai tina mult. In fine..
Problema e ca atunci cand virez maxim dreapta si vreau sa plec de pe loc cu ea se aude un huruit/vibratie (ca si cum ai merge cu roata pe marcajul ala rezonant de pe asfalt)...
Specific ca nu pocneste si nu trosneste.
De la ce ar putea fi? eu suspectez planetara... zic eu...
Pareri?
Mersi
Lampard
2 Mar 2014, 16:36
salut la mine se auzea huruitul la 60 la ora daca miscam putin volanul se simtea am suspectat planetara dar a fost rulmentul 350 ron skf,
postasu
2 Mar 2014, 16:38
la mine nu face la 60- 90 la ora.
numai cand e virat maxim dreapta
ady_vasiloiu
2 Mar 2014, 20:23
Planetara, cap planetara, rulment roata...
postasu
2 Mar 2014, 21:56
O sa vad maine.merg la mecanic cu ea ...
Totusi cred ca e rulmentul de la roata, deoarece daca fac experimentul cu virat maxim pe drum drept nu face. Cand intru in parcare am o inclinatie mica. si acolo cand incerca sa urc panta aia micuta cu rotile virate maxim dreapta face asa.
Sper ca am reusit sa ma fac inteles.
postasu
16 Mar 2014, 12:06
hello,
Dupa ce mecanicul mi-a zis ca masina nu are nimic si ca planetarele si rulmenti sunt ok... dar ea in continuare facea ca naiba am inceput sa studiez singur problema.
Am descoperit ca atunci cand virez maxim dreapta bucsa de la bara stabilizatoare permite ridicarea acesteia in asa fel incat sa frece pe planetara stanga.
Ca urmare am cumparat 2 bucsi de la bara stabilizatoare si m-am apucat de treaba... Dupa aproximativ 3 ore si multe injuratori... a fost un succes.
Atasat si pozele cu bucsa noua si cu cea veche.
Bafta
siriteanu
13 Apr 2014, 21:36
mie mi—au fost schimbati rulmentii pe fata....am pus starline la 100 lei bucata.
cand au montat fuzete si discuri si toate cele inapoi, au strans planetarele foarte tare, au folosit cheie fixa cu o ranga de un metru drrpt prelungitor. e normal? adiica, nu trebuie stranse atat cat sa se invarta rotile usor? doar intreb, pentru ca masina mea aproape nu are inertie.....plus ca imi si consuma mai mult.
14 Apr 2014, 17:42:
heelp......
postasu
14 Apr 2014, 17:51
tu zici ca dupa ce au montat rulmeti in fuzeta si au pus fuzeta la loc, surubul de pe planetara(din capul ei - ce tine fix fuzeta cu planetara) l-au strans foarte tare?
Daca da! ... parerea mea e ca au facut bine.
Poate masina ta nu trage din alte motive, dar nu cred ca din cauza aia.
andu911
14 Apr 2014, 18:29
din cate imi aduc aminte, planetara la laguna se strange la 300nm, deci cam de 3 ori mai tare decat prezonul rotii... e normal sa fie stransa asa tare, fiindca nu are siguranta
Si oricum, dinamometrica de 300nm, nu prea au prin serviceurile de autoturisme...
Scriu aici, in primul thread gasit cu "planetara" in titlu, nu mai deschid subiect nou.
Rugaminte: spuneti-mi va rog, cap de planetara
stanga e diferit de cap de planetara
dreapta, sau sunt identice?
Cele dinspre roata, ma refer. Nu radeti
boeru_laurentiu
28 Apr 2014, 20:21
Sunt identice !
Multumesc! Aveam o banuiala, insa am zis sa intreb.
prometeu_2000
2 Feb 2015, 15:53
Salutare de la mare.
Intrebare de baraj pentru cei in cunostinta de cauza:
Proaspat posesor de L2/2002/74kw/1.9/dci.
Am mici si ocazionale pocnituri la roti la bracarea rotilor stanga/dreapta la viteze mici. un mecanic a zis ca poate schimba capetele de planetare. Acum... alt mecanic a zis ca doar pe dreapta se schimba. Pentru stanga se ia planetara cu totul. Cum este pana la urma
Eu stiu ca la majoritatea se pot schimba capetele?
boeru_laurentiu
2 Feb 2015, 16:17
Eu am inlocuit capul de planetara la ambele stanga + dreapta ! Se schimba usor , daca stii cum !
prometeu_2000
3 Feb 2015, 17:20
Multam frumos...banuiam eu ca se schimba ambele
espacern
3 Feb 2015, 17:22
QUOTE(boeru_laurentiu @ 2 Feb 2015, 16:17)
Eu am inlocuit capul de planetara ! Se schimba usor , daca stii cum !
Mai multe detalii....cum se face mai exact?
boeru_laurentiu
3 Feb 2015, 18:17
Desfaci planetara de pe masina , scoti colierele de pe manson si-l impingi spre capatul celalalt al planetarei , prinzi planetara in menghina . Apoi cu o mana apuci de axul cu caneluri ( acela care intra in butucul rotii ) si tragi de el in timp ce-i aplici o lovitura cu ciocanul in capul planetarei
[attachmentid=1627980266]
In interior pe axul planetarei are o siguranta , cand montezi capul planetarei sa nu uiti sa o pui !
[attachmentid=1627980269]
Montajul :
[attachmentid=1627980271]
Pentru a nu strica filetul din capul planetarei ( cand am batut cu ciocanul ) , am pus o piulita ( aia veche ) infiletata 3/4 !
espacern
3 Feb 2015, 19:23
QUOTE(boeru_laurentiu @ 3 Feb 2015, 18:17)
Apoi cu o mana apuci de axul cu caneluri ( acela care intra in butucul rotii ) si tragi de el in timp ce-i aplici o lovitura cu ciocanul in corpul planetarei
Metoda cu ciocanul este brutala....am crezut ca folosesti vreo scula speciala.
boeru_laurentiu
3 Feb 2015, 21:14
Poate ca da , insa la mine au iesit/intrat usor , nu a fost nevoie decat de una bucata lovitura de ciocan ( cei drept mai hotarata
) . La reprezentanta au zis sa inlocuiesc toata planetara , asa ca m-am pus pe treaba ! Toata afacerea : vreo 300 lei cap planetara ( ambele ) si 70 lei 3l ulei de transmisie ELF NFJ 75w80 !
salut,,,nu stiu daca zic bine dar am si eu o problema aparuta acum jumatate de ora
....am plecat de la o trecere de pietoni si dupa jumatate de metru s-a auzit o pocnitura si de atunci nu mai pleaca de pe loc in nici o viteza...si la liber din cate am auzit si in oricare viteza se aude ceva cand nu e calcat ambreajul...cand il calc e liniste...stiti ce ar putea fi...ms...masina e 1.8 16v..se poate sa fie planetara
espacern
5 Feb 2015, 13:25
Este o bucsa care se monteaza in capatul planetarei spre cutie.....s-au distrus canelurile.
Cauta pe forum ca gasesti mai multe postari despre subiectul asta+cod piesa.
Ms de raspuns...stiu ca pe partea dreapta,de la pasager...candinvart de roata cu mana se aude huruiala aia mai tare ..asta sa fie planetara stricata?mentionez ca am ridicat pe rand rotile si.niciuna nu se invarte cand e in viteza
Tyby13
10 Feb 2015, 13:50
ms espacern de raspuns...acea ”bucsa” a fost cauza...sper sa nu fie o problemã la cutie si sa se manance iar canelurile
alupsa74
11 Mar 2016, 10:45
Salut , boeru_laurentiu
Ce producator de cap de planetara ai folosit ?? si cum se comporta dupa un an de zile ??
Pentru partea de la cutie a planetarei ai schimbat cumva si burdufurile de acolo sau macar colierele ???
Ce ati recomanda dintre PASCAL,ITN,STARLINE,GSP pina sa ajung la SKF,SPIDAN,GKN ??
boeru_laurentiu
11 Mar 2016, 21:12
Ceva ieftin in jurul a 100 lei / buc ( ITN daca nu ma insel ) , pana acum nici o problema ! Capul de planetara vine cu burduful aferent , piulita , siguranta si vaselina ... altceva nu am schimbat pentru ca nu a fost nevoie !
alupsa74
9 Apr 2016, 14:38
A schimbat cineva cap planetara spre roata la 1.8 benzina ??
Stiti cumva din practica sau dintr-un manual de reparatie citi dinti sunt la interior si exterior.
Am fost astazi la doua magazine de piese de unde cumpar de obicei si nu au dat gres cu codurile si mi-au zis ca au vindut mai multe pentru laguna si s-au intors inapoi cu ele pentru ca nu au putut mecanicii sa le monteze , din cauza numarului de dinti...
espacern
9 Apr 2016, 15:12
Masoara diametrul cu sublerul si numara dinti.....inainte sa comanzi/cumperi!
alupsa74
9 Apr 2016, 16:48
Da asta ar fii ideal , dar ar insemna sa-i blochez cu masina desfacuta , atelierul mecanicului cel putin o zi pina vin piese noi.
Multumesc , oricum.
espacern
9 Apr 2016, 17:07
Trebuie desfacuta piulita mare din capatul planetarei (se poate face oriunde).......si ai acces la numarat dinti si masurat diametrul!
alupsa74
9 Apr 2016, 23:37
OK , se pare ca asa o sa fac.Dupa mai multe sapaturi am descoperit ca la 1.6 , 2.0 IDE , 2.0 TURBO si la 2.2 exista un singur cod si nu se poate gresi.Problema este la 1.8 si 1.9 unde exista mai multe puteri.Am gasit la producatorul PASCAL niste coduri si care prin eliminare au dus la doua care ma intereseaza unul cu 27 de dinti exteriori si altul cu 30 dinti exteriori si cu acelasi diametru de 56,7 .Seria mea este VF1BGOMxxxxxx si cod motor F4P C772.Oare trebuie sa dau si discul jos sau se poate masura si prin gaura din mijlocul lui ????
espacern
10 Apr 2016, 07:35
QUOTE(alupsa74 @ 9 Apr 2016, 23:37)
Oare trebuie sa dau si discul jos sau se poate masura si prin gaura din mijlocul lui ????
Nu trebuie scos discul de pe fuzeta.....dar trebuie desfacuta piulita mare de la cap planetara.
alupsa74
21 Apr 2016, 09:27
Gata cu articulatia cap planetara pentru 1.8 benzina.
Pentru cine mai are nevoie pentru tipul asta de motor , codul pe original este 82 00 014 111 si pina la urma am pus CIFAM 607-574 la 270/buc.
Drumuri bune sa aveti.
Mar|Us
23 Apr 2016, 08:47
Un sfat pt cei interesati sa schimbe capetele de planetara: stati departe de Starline, GSP, ITN, sau Pascal. Sunt niste chinezarii frumos ambalate care va tin foarte putin.
De cumparat sunt doar SKF, SPIDAN sau CIFAM.
Buna seara ,am si eu o nelamurire ,nu stiu daca este discul de ambreiaj sau bucsa canelata de la planetara , nu se mai invart rotile in nici o viteza ,am suspendat-o de fata si nu se invarte nici o roata in viteza ,daca ar fii o problema la o planetara nu ar trebui cealalta sa se invarta?,cum sa mai incerc
AdR!@N
29 Jun 2018, 19:26
Cu fata suspendata de ambele roti, bagata in viteza, motorul oprit, invarti de una din roti, cealalta ar trebui sa se roteasca invers.
Daca se roteste inseamna ca planetarele sunt ok si te indrepti catre ambreiaj.
Daca nu se roteste sau scapa/sare cate un dinte problema este la planetare-diferential.
Daca o planetara e decuplata de cutie, nici celalta nu se mai invarte din cauza diferentialului.
Spor!
Adrian
multumesc ,o zi buna
30 Jun 2018, 10:18:
bucsa canelata de pe partea dreapta ,aia ii diferentialul ? la aia te referi da?
xmisterx
30 Jun 2018, 11:46
Diferentialul este un grup de roti dintate situate in interiorul cutiei de viteze, bucsa canelata este in exteriorul cutiei pe planetara spre cutia de viteze.
Multumesc mult ,acum am inteles am dat jos planetara ,ii bucsa canelata,acum problema i daca o gasesc fara planetara
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.