Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talon luat de politie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
Zolder
Salutare smile.gif am o masina cu numere de franta si ma oprit politia mia cerut actele si mia luat talonul pentru ca aveam itp-ul expirat. Unde pot face itp-ul si cam cat m-ar costa.
Multumesc anticipat sad.gif
cris06
Cam nasol! Doar la RAR. wacko.gif
Zolder
ma mai poate ajuta cineva huh.gif
Victoras2001
Daca motivul retinerii certificatului de inmatriculare l-a constituit expirarea termenului de valabilitate al inspectiei tehnice periodice anterioare, verificarea tehnica pentru redobandirea certificatului se efectueaza exclusiv de catre R.A.R. Efectuarea integrala a verificarii tehnice este aplicabila numai vehiculelor inmatriculate in Romania.

Inspectia tehnica periodica a unui autoturism inmatriculat in una din tarile UE se poate efectua numai in tara unde este inmatriculat vehiculul respectiv.

http://www.rarom.ro/RO/article--Un%20autot...ia%20--201.html

E cam verde situatia. Mergi la politie si intreaba-i ce ai de facut, pentru ca nu-mi dau seama cum ai sa ajungi in Franta cu masina fara talon.
Nu stiu cine te-a pus sa intri in tara cu o masina neinmatriculata, inainte de a te interesa bine de legislatia romana.

P.S. Ar trebui schimbat subtitlul pentru e se vedea mai bine despre ce e vorba-n topic.
Tudor
Se muta la Legislatie, pentru ca nu are nici o legatura cu Asigurarile.
alphex
Buna, Zolder

Cum s-a rezolvat, pana la urma ?

Sunt din pacate intr-o situatie similara, povestea mea e cum urmeaza:

Masina personala inmatriculata pe numele meu cu ani in urma in Germania, itp nemtesc (TÜV) expirat de doua luni, si incerc sa o scot cat de legal se poate si pe rotile ei, de aici din estul tarii, inapoi in vest (al Europei). Eram plecat in America cand a expirat verificarea, masina stand acasa, la parinti.

Am bagat-o acum in service si am schimbat la trenul de rulare si la directie tot ce prezenta jocuri, consumabile, etc. Acum ar trebui sa treaca fara probleme itp-ul, numai sa fiu lasat sa-l fac.

Am fost refuzat de service-uri itp cat si de rar, logic, ca masina nu e inmatriculata in tara si nu au cum sa faca nici o verificare, nici macar sa scrie un proces verbal de inspectie, chit ca e platit de mine tot deranjul... incredibil, special sa fii prins dupa aia, cica "cu acte in neregula".
Citeam mai deunazi pe net de filtre ale politiei, si azi cica pe Europa FM povesteau ca politia opreste toate masinile straine, sa purice actele. Eu nu vreau sa fiu in offside, dar se pare ca sunt tinut cu forta de niste legi cretine (nu am voie sa merg fara verificare in Romania, cica, dar nici sa fac verificarea !!!). Urasc sa ma feresc de politie, mai ales cand stiu ca nu am facut nimic rau. Dar talonul confiscat, 400 de lei (minim, din cate stiu) si 9 puncte la permis zau daca ma incurajeaza.

Conform legii germane (si a altor reglementari europene) pot circula cu masina chiar cu "itp"-ul expirat, de abia de la 8 luni intarziere se aplica si puncte la permis, de la doua luni intarziere doar incep sa dea o amenda de 15 euro. Sunt raspunzator de starea masinii, insa, in caz de accident. Si imi stiu masina in regula.
Dar toate astea la ei in tara.... Certificatul meu de inmatriculare este deci perfect valid (nu expira cu expirarea "itp"-ului), asigurarea de raspundere civila germana la fel.

Ce pot face ?
Am mai auzit o idee, sa merg la RAR sa imi fac o Carte de Identitate a Vehiculului (celebrul CIV) romaneasca si sa fac si ITP-ul anexat, chipurile ptr. inmatriculare in tara (nici gand sa fac operatiunea complet - am taxa lu tariceanu 600 EUR).

Ce nu stiu, insa, e ce se intampla la RAR cu CIV-ul si numerele germane, daca mi-este lasat fara sa il marcheze, anuleze, etc. In fond ar trebui sa nu se atinga de el, ca nu tine de inmatriculare ci de identitatea si starea tehnica a vehiculului.

Daca ar merge asa, masina ar avea ITP romanesc pt. Romania, si din Austria incolo se recunoaste fara probleme legea germana. Ar mai fi Ungaria de traversat, dar e o alta poveste acolo.. Poate daca am ITP + CIV romanesc scap la unguri de confiscarea placutelor si a actelor masinii, cum fac ei daca te prind (sper ca demonstrez bunavointa, plus recunoastere oficiala a starii tehnice corespunzatoare).

Avertizare pt. toata lumea, sa nu cumva sa circulati in Ungaria fara verificarea tehnica in termen, sau urmeaza dureri foarte mari de cap ! (nu ca la noi nu ar fi mari).

Multam de raspuns.
namidee
Din pacate pentru tine, postul lui Victoras e cat se poate de limpede: nu se poate si legal si pe rotile ei. Ai doua optiuni:
- o duci pe platforma (optiunea de om normal): aici cred ca poti incerca sa cauti un samsar care se duce in Germania la adus masini de la o baba. Si asa merge cu platforma goala, n-ar trebui sa coste cine stie ce.
- o duci pe rotile ei pe barba ta (riscul de a fi oprit de politie + riscl de a fi intors din vama daca vreunul de la Politia Vamala observa ITP-ul expirat)

Apoi, tot ca observatie generala, legislatia romaneasca e intr-adeva mult mai stricta decat cea germana in privinta ITP-ului, si nu fara motiv as zice (multe rable prin .ro). Si-ar mai fi de spus ca o masina cu numere straine se presupune ca nu petrece prea mult timp prin tara, prin urmare risc de expirare ITP redus, prin urmare nu s-au obosit sa legifereze ITP pentru masini straine, macar la RAR.
adi_ar
Ce nu inteleg eu este ce va impiedica sa inmatriculati masinile in cauza in Romania asa cum dealtfel prevede legea !? asteapta nervos.gif

Ca o remarca la notificarea lui Tudor: Din fericire nu are legatura cu Asigurarile !
Victoras2001
Pai nu trebuie sa platesca nu stiu ce taxa?
alphex
Servus, Adi

masina nu o inmatriculez in tara in primul rand datorita rezidentei mele in strainatate.
In ciuda acestui fapt, nici nu ma dau banii afara din casa, masina fiind si ea destul de veche (nu e vorba de Renault-ul din semnatura, e cu vreo 10 ani mai noua, cea de acum).
Taxa de inmatriculare de 600 de euro nu are sens sa o platesc, numai pentru a radia masina doua luni mai tarziu, in tara unde locuiesc. Efectiv as trage apa dupa acesti bani. Intr-o tara unde inmatricularea nu ar implica astfel de sume, o inmatriculam fara discutie, fie si pentru cateva saptamani. De asemenea, numerele provizorii romanesti nu ma ajuta, neputandu-se folosi in strainatate - in caz ca se gandea cineva.

Toata ideea era in ideea gasirii unei solutii cat mai ieftine care sa-mi permita ducerea masinii legal inapoi in Germania, pentru a face verificarea tehnica oficiala.

Raspunsul logic, era o verificare tehnica in Romania.
Daca mi se reproseaza lipsa ei, ma astept sa mi se si permita sa o efectuez. Nu este cazul, din cauza acelorasi legi pe care le mentionezi, Adi. Masina este inmatriculata legal pe numele meu, nu este nimic in neregula cu asta. Nu intentionez sa stau cu masina cu nr. straine aici, nu vreau decat sa pot traversa tara in liniste, cand ies cu ea. Nu a fost nimic premeditat sa ma intind cu verificarea atat, masina m-a asteptat in tara pana m-am putut intoarce din America. Si in tara de inmatriculare nu e oricum nici un capat de lume expirarea verificarii, masina are voie sa circule pe rotile ei.

Nu mai pot spera decat la bunul simt al angajatilor RAR si mai tarziu al politistilor, pentru a iesi din aceasta problema elegant, folosindu-ma de masina - si ramanand cu un ITP(60 de zile, cred)+ CIV romanesc, daca ma restabilesc in tara si imi va mai trebui masina.

Altfel, ramane solutia cu platforma (multumesc, Namidee), cu toate inconvenientele ei (>1500 km prin tara+Ungaria legat de samsar, paza bagajelor din masina plina impotriva furtului, acolo unde se va innopta, etc).

Oricum, multumesc pentru idei si invit pe oricine cu probleme asemanatoare sa-si spuna pasul. Sunt oameni isteti pe aici pe forum.

Numai bine
adi_ar
Ideea este ca legea este lege.
La 90 zile de la intrarea in tara, masina ar trebui inmatriculata.
Nici la Germanica nu poti face ITP pentru o masina din Romanica!
La Ungarica iti sechestreaza masina in anumite conditii (daca o dau pe suspiciunea de sustragere de la infractiuni sau utilizarea masinii in aceste scopuri).

Aici sunt 2 aspecte legate de situatii distincte:
1. Situatia onesta: din anumite motive obiective nu s-a putut face ITP. Daca merita, op pui pe platforma unui bulgar care face drumuri (sunt o gramada) si o duci la origine, daca nu, nu!
2. Situatia generatoare de probleme: din anumite motive, se circula cu numere de aiurea, sanchi temporar, pentru a nu da socoteala nimanui. Fereasca' Dumnezeu sa ai incidente/accidente cu din astia si sa n-ai CASCO.
Ca un cetatean bun platitor de taxe (cu care nu sunt de acord), nu ved de ce as avea ingaduinta pentru cazane cu numere galbene.
Este prea scump? Schrott sau REMAT!
namidee
In situatia in care n-ai ITP valabil, nu stiu cum reactioneaza asigurarile din Germaniain caz de accident, si nu ma refer numai la CASCO... Altfel, perfecta dreptate, ITP in strainatate nu prea se poate face, posibil sa fie standarde diferite in tari diferite.

@initiator: Samsarii in general merg cu o platforma goala, si banuiesc ca gasesti si de-ai nostri, nu numai bulgari. Mergi cu unul si cu asta basta, n-ai nicio durere de cap. Iar legislatia in materie de masini straine in Germania nu-i tocmai lejera: ai voie cateva zile "for free" (tranzit, turist); ai voie pana la un an NUMAI daca-i platesti taxa; peste un an trebuie inmatriculata.
alphex
Am rezolvat pana la urma, am obtinut de la RAR verificarea, plus o Carte de Identitate a Vehiculului romaneasca (procedura normala inainte de inmatriculare, de altfel). A cam durut la bani, au fost 720 RON de plata.
Au trebuit sa faca si o omologare, ca nu am avut un certificat de conformitate european, probabil (masina e din '96).

Oricum, masina e in stare tehnica impecabila acum (plus noxe iesite foarte bine), verificarea tehnica la nemti in urmatoarele saptamani ar trebui sa fie o formalitate.

adi_ar
Cum spuneam, inca un pas si o inmatriculai in Ro, daca tot sta aici masina insa asta insemna alti bani!

Ce nu prea inteleg este cum ai facut CIV cu numere straine???
Poti sa detaliezi, te rog!?
Sudsemnatu
intrebare.

Daca mi s-a luat talonul pentru ca mi-a expirat itp-ul, si in locul talonului mi s-a dat o dovada.

Asta se intampla prin noiembrie si pentru ca a venit iarna de-a valma nu m-am mai putut duce la Rar sa ii fac itp-ul pentru a putea recupera talonul. Intre timp am pierdut si dovada de la politie.
Este vorba de un motor care este al unui amic de-al meu si este inmatriculat in Teleorman. Eu sunt din Bucuresti iar talonul mi-a fost luat in judetul Ilfov.

Care sunt pasii acum? trebuie sa ma duc sa fac sa itp-ul la rar, asta stiu si nu e o problema ca motorul e nou si va trece fara probleme. dar daca am pierdut dovada cum ma duc fara ea? Si ii trimit dovada la teleorman pentru a lua el talonul inapoi? dar dovada de la politie? Motorul o sa il transport la Rar cu o duba. Mai are vreo legatura politia Ilfov sau talonul a fost trimis la Teleorman?
Sudsemnatu
Nimeni?
MicDeStatura
Din cate stiu eu taloanele se trimit mai departe catre judetul care l-a emis. Asa se face si cu permisele.

ITP-ul il faci la orice RAR din tara cu conditia ca cel care se prezinta la RAR sa aiba buletinul emis de judetul in care se afla filiala RAR (pt Bucuresti merge sa ai buletin de Bucuresti si Ilfov).

Daca eu vreau sa ma duc sa fac RAR-ul la Iasi, dar eu am buletin de Bucuresti nu pot, doar daca am un prieten domicilat in Iasi sau ceva de genu.

Cat despre dovada, declaratie la notar, sau iei legatura cu Politia/Agentul care te-a oprit si ceri copie.

Bafta!
Smiley
eu am fost la RAR Giurgiu cu buletin de bucuresti si nu a fost nici o problema.
naighba
Cu intaziere ma trezesc si eu. @Zolder ... daca aveai numere de Franta inseamna ca aveai "Controlul tehnic" frantuzesc expirat? Cand se vinde o masina in Franta, vanzatorul este obligat sa iti puna la dispozitie controlul tehnic care nu e mai vechi de 6 luni ... el fiind valabil 2 ani. Daca masina e mai noua de 4 ani nu iti trebuie control tehnic deloc.
b06fcn
Iti dai seama ca era vorba de o masina vanduta la a x-a mana, sans carte grise barree si alte alea..."y-en a de plus en plus" din astea pe la noi, fara asigurare si acte legale...no offence, dar nu mi se pare normal, daca nu ne permitem o masina, sa circulam cu orice gioarsa doar ca sa aratam ca avem si noi masina (a nu se scoate din context ce vreau eu sa spun)...
adi_ar
Asa este da' nu cred sa-l mai intereseze, s-o fi dus dupa alt cazan! wink.gif

Last Active 4th May 2009 - 20:05
b06fcn
My bad, am vazut doar 13 Jan, nu am realizat ca e alt an...ideea de baza ramane aceeasi insa
Sudsemnatu
alta intrebare:

daca ti se ia talonul ca nu ai itp si tu totusi mergi cu masina asa ce risti?

Poti sa zici ca l-ai uitat acasa? Sau daca prin statie se afla? E amenda penala, contraventionala sau administrativa?

mersi
namidee
Daca am inteles eu bine, nu e infractiune ci doar contraventie, si te alegi cu o amenda sanatoasa (9-20 pcte amenda) si talonul ridicat (Art 112), in schimb - curios - nu te alegi cu puncte penalizare (eu cel putin n-am gasit). Articolele cu pricina mai jos:

Art.102. - (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:
1. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul care nu corespunde din punct de vedere tehnic sau al cărui termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat;

Art. 112: (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reține de către poliția rutieră în următoarele cazuri:
a) vehiculul nu are efectuată inspecția tehnică periodică valabilă;
Sudsemnatu
eu am gasit ceva de genu: daca ai dovada de retinere expirata...iei amenda 6 puncte penalizare si amenda nu stiu..cred ca tot 6
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.