Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare becuri pt. faza scurta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
nikanu
excl.gif Cine ma poate ajuta si pe mine?
Am cumparat din targ de la vitan 2 becuri pentru faza scurta.Dupa ce m-am chinuit sa dau becurile jos de la masina am observat ca nu erau de aceiasi putere.Respectiv pe masina erau H7 55 W si eu am cumparat H7 100 W.Intrebare:Sunt prea puternice astea?Se poate arde ceva?
R19/16v
1. Da, se poate arde ceva, instalatia a fost gandita pentru 55W.
2. Bunul simt si respectul fata de ceilalti participanti la trafic ar trebui sa te impiedice sa folosesti becurile de 100W.
Iuiu
De ars nu se arde sigur nimic. Instalatia e prevazuta cu sigurante si relee de protectie insa cei care vin din sensul opus nu or sa fie prea bucurosi. Din experienta iti spun ca becurile alea de 100 mai mult de 2-3 saptamani nu te tin, se incalzesc foarte tare si se deformeaza.
pribilean
si mai poate sa-ti dea eroare la cb. Oricum eu zis ca mai bine cumperi 2 becuri de 55w mai de calitate. si eu mi-am luat din piata de 75w si nu luminau nici 1/4 ca cele originale.
iglu
Si mai e o problema: s-ar putea ca becurile alea de 100W sa nu fie UV free si sa te trezesti ca in timp se matuiesc farurile (dispersorul de plastic vreau sa spun).
IAIA
se poate sa te arda si politia ... biggrin.gif
nazzy
daca vreti becuri adevarate,luati blue vision de la philips, sunt cam scumpe intradevar(65 de lei per buc.),dar fac toti banii ,se spune ca sunt singurele care se apropie ca intensitate a luminii de xenon,eu sunt foarte multumui de ele,ultima pereche am puso acum 3 ani,si sau ars amandouo odata la interval de 30 de min de functionare.
mars
Si ale mele (Osram) s-au ars la interval de cateva ore. La magazin am avut de ales intre Narva si Philips Blue Vision. Vanzatorul mi-a zis ca alea Philips nu fac nimic in plus, e aceeasi lumina, si mi-a recomandat Narva.
diasul
QUOTE(nazzy @ 31 Dec 2008, 13:28)
daca vreti becuri adevarate,luati blue vision de la philips, sunt cam scumpe intradevar(65 de lei per buc.),dar fac toti banii ,se spune ca sunt singurele care se apropie ca intensitate a luminii de xenon,eu sunt foarte multumui de ele,ultima pereche am puso acum 3 ani,si sau ars amandouo odata la interval de 30 de min de functionare.
*



Nu stiu ce intelegi tu prin becuri adevarate. Cele vechi arse ale mele erau Hella Germany si le-am inlocuit cu Narva(Made in Germany). Am mai vazut Bosch si Osram(ambele tot made in Germany) si vreau sa-ti spun ca pretul triplu pentru Philips nu il vad deloc justificat. Plus ca Osram este peste Philips privind cam orice fel de corp de iluminat.
Mihai_E
confirm cele de mai sus. becurile philips sunt o porcarie, am schimbat 3 intr-o luna (am mai spus-o si in alt topic). acum am osram si n-am nici o problema (inca)
papa_mulo
In trei zile mi s-au ars ambele becuri. M-am uitat azi printr-un supermarket si am vazut pe raft ca exista mai multe tipuri de H7:
-H7
-H7 S
-H7 R

Spuneti-mi va rog daca stiti care e diferenta intre ele(de prindere sau altceva)? Merg toate la Megane sau doar H7 simplu?

Merci
pribilean
din cate vad ai masina din 2007 deci cred ca ai far cu lupa. Pentru far cu lupa e bine sa pui H7 S. Eu asa stiu. Mai asteapta sa scrie si careva ca poate nu stiu bine. Sper sa fii fost de folos.
papa_mulo
Da, am cu lupa! Eram grabit si nu am avut timp sa le compar sa vad daca difera forma soclului becului si oricum am zis sa mai intreb pe aici inainte sa cumpar! Nu am drumuri saptamana asta si prin urmare nu ma grabesc prea tare. In caz de fatza-fatza prin oras seara am sa bag pozitii+proiectoare pana rezolv!
Merci si astept si alte pareri!

PS: Nu ma plang ca s-au ars pt. ca m-au tinut un an jumate in conditiile in care le folosesc in permanenta, dar am o nelamurire: eu tin comutatorul de faruri pornit in permanenta, se sting si se aprind odata cu pornirea/oprirea masinii. Credeti ca sunt mai predispuse sa se arda in conditii de ger cand o pornesti dimineata? Asa am patit la amandoua la diferenta de doua zile. Sau sunt mai predispuse la ardere daca pornesc farurile in felul asta(odata cu pornirea motorului)?
papa_mulo
Nimeni n-a cumparat becuri de curand si sa-si aduca aminte ce subtip erau? Sunt primul care ma lovesc de dilema asta? Ma lasati sa ma duc la service sa imi puna aia ce bec vor ei si sa imi ceara cat vor ei? smile.gif
Hack
Ia-ti H7 simplu si sti o treaba. wink.gif
19vik
QUOTE(papa_mulo @ 11 Jan 2009, 18:25)
In trei zile mi s-au ars ambele becuri. M-am uitat azi printr-un supermarket si am vazut pe raft ca exista mai multe tipuri de H7:
-H7
-H7 S
-H7 R

Spuneti-mi va rog daca stiti care e diferenta intre ele(de prindere sau altceva)? Merg toate la Megane sau doar H7 simplu?

Merci
*


H7S e pentru faruri cu lupa.
H7R e pentru faruri cu reflector ("degetarul" ala metalic din fata becului).
Soclul e identic la toate. Din cate am inteles eu, diferenta e de forma a filamentului.
Ryk
19vik si la cei cu 2.1 cu faruri normale intra sa inteleg h7 simplu sau h7r?
ghertzoi
hmmm nici nu stiam ca exista variante de h7...eu am luat osram h7 dar nu am mai verificat ce subtip sunt. Daca am pus h7r si am lupa e vreo problema? Vizibilitatea e ok, ca inainte.
pribilean
ghertzoi : din cate stiu nu e problema. nu stiu sigur. Daca ai vizibilitate buna at e bine. Eu am cu lupa si mi-am luat h7 normal, si nu am vizibilitate aproape deloc.
19vik
H7S si H7R... e vorba de becurile Philips Nightguide... restul nu stiu sa faca diferenta dupa tipul de far.
tuner
Philips scumpe si nu isi justifica pretu
Hack
M-am uitat pe halogenele(Osram) cu care a venit masina din semnatura si scrie pe ele H7U.
papa_mulo
QUOTE(19vik @ 14 Jan 2009, 12:00)
H7S e pentru faruri cu lupa.
H7R e pentru faruri cu reflector ("degetarul" ala metalic din fata becului).
Soclul e identic la toate. Din cate am inteles eu, diferenta e de forma a filamentului.
*




Intr-adevar e categorisire "interna" de la philips chestia cu s si r : http://www.lighting.philips.com/in_en/cons...ighting&lang=en

19vik stie! worship.gif

Au si un fel de configurator pe acolo in care bagi modelul masini si iti spun ce tip de bec iti trebuie...si imi iese H7 simplu! Trag concluzia ca s si r sunt oarecum doua mofturi si pe oricare l-as cumpara va merge!
B 10 LXO
Help me!....schimb becurile pe faza scurta o data la 4 luni.Am avut OSRAM H7U care nu cred ca m-au tinut mai mult de 6 luni(cu ele a venit masina).Primul l-am schimbat la reprezentanta,52 ron manopera+bec.Al doilea in Italia 12euro manopera+bec.Cand s-a ars al treilea..am invatat sa le schimb si singur biggrin.gif .Am zis sa fac experimente:mi am luat niste no name-uri, Xenon Design Blue Silver care fac lumina alba, asemanatoare cu cea a xenonului de 4300.Pot spune ca vizibilitatea s-a imbunatatit.Insa si astea se ard la fel de repede.Este posibil sa fie din cauza fluctuatiilor de tensine vizibile prin palpaiala farurilor in momentul cand am muzica data undeva la 22?De precizat prezenta unui subwoofer JBL(care nu cred ca are mai mult de 400W RMS,cu amplificator Clarion-daca asta conteaza cumva).NU am condensator .Sa fie asta cauza arderii becurilor?? unsure.gif
alexumf
Si eu am subwoofer ce-i drept si condensator si nu am pb cu becurile. Parerea mea e sa incerci sa cresti calitatea(o data cu pretul) becurilor. asta dupa principiul dai un ban da' sti ca face...
ipatrick
Am schimbat si eu un bec de faza scurta, pe stinga, la Redac Craiova
= 55 Ron cu totul (bec + tva).
Initial am incercat sa-l scot pe cel vechi (Osram - mi l-au dat pe cel ars), dar n-am reusit. Nici nu am insistat prea tare: dupa ce am desfacut capacul de vizitare, apoi capacul de cauciuc de la far, am pipait pe acolo firele si suportii, dar nu eram convins ca e foarte bine ce fac (nu am gasit siguranta/clema de prindere de care citisem pe forum....) + ca era incomod si cum n-am mai facut operatia, m-am si zgrelit putin pe la incheietura miinii...
alexumf
"nu am gasit siguranta/clema de prindere" - nici sa nu o mai cauti...
La becul de faza scurta cel putin nu e. Becul sta un pic fortat acolo
Hack
La Megane 2.1 este siguranta, la 2.2 nu este. rolleyes.gif
dracula
intreba colegul daca e bine ca are comutatorul pus pe aprins, e bine sau nu? nu a raspuns nimeni...si eu fac la fel smile.gif
papa_mulo
Eu intrebam si ma gandeam daca nu cumva filamentele primesc vreun soc cand pornesti masina si combinat cu conditii de ger puternic sa favorizeze arderea lor. Dupa cum am zis, mi s-au ars la diferenta de 2 zile la pornire dimineata cand erau -5 sau chiar -7 grade. Acuma ce sa zic...eu folosesc in felul asta masina de cand am cumparat-o si a mai trecut printr-o iarna dar parca anul trecut nu prea au fost geruri...sau daca au fost tin minte ca am folosit masina mai rar pt ca bridgestone490 sunt execrabile pe ger si zapada si evit sa o caut cu lumanarea.
O fi avut imoprtanta temperatura scazuta cumulata cu felul asta de a porni farurile...nu o fi avut legatura si pur si simplu atunci le-a sosit ceasul...Dumnezeu stie.
Cert e ca m-au tinut un an jumate si 20000 km in felul asta de utilizare.
De abea acum 2 zile am reusit sa le schimb pe cele arse cu niste philips h7(cele basic). M-am uitat ce erau cele vechi si erau...acelasi lucru.
Faza tare e ca electricianul asta din service care mi le-a schimbat era cam...nu stiu cum sa ii zic...incapabil sa dea un sfat pe domeniul pe care lucreaza. Citisem pe aici pareri de genul philips versus osram si chiar eram curios sa vad ce zice un om "de meserie". Nici n-am apucat sa il intreb nimic ca dupa ce i-am pus in brate becurile noi philips h7 a urmat halul asta de dialog:
Electricianul: Sper sa va tina macar o saptamana!
Eu: De ce, nu sunt bune?
El: Nu sunt...am avut clienti care s-au dus pana acasa si s-au intors imediat ca li s-au ars..
Eu: Nasol, asta e...zi-mi care sunt bune sa stiu sa iau data viitoare!
El: Aaaaah...
Eu: Osram, alta firma?
El: Pai...toate sunt proaste...
Eu: hiptnotizat.gif Cum, nu face nimeni becuri calumea? Desfa-le pe astea vechi sa vedem ce sunt ca astea m-au tinut destul!
Dupa ce le desface si vede ca sunt tot Philips h7 zice: Ehhh, depinde acum si de lot, unele merg bine, altele se ard imediat....e la noroc dom'le...de unde le-ati luat, din benzinarie?
Eu: Nu, din praktiker!
El: Aha, alea din benzinarii sunt proaste rau...
Eu: Care, philipsurile din benzinarii, pai ce importanta are? Nu se aprovizioneaza din acelasi loc cu praktiker?
El: Becurile in general in benzinarii sunt proaste...nu e bine sa luati din benzinarii.
Eu: Pai stiu ca nu e bine sa iei dinalea panarame "no name", dar daca sunt firma ce importanta are de unde le iei?
El: Toata lumea care ia din benzinarii se plange ca se ard repede...

N-am gasit nici o urma de logica in tot ce a zis si imi venea sa il dau in pm ... daca nu sti frate care sunt bune ce naiba te bagi in seama sa zici ca alea pe care le-am adus sunt praf...schimba becul acolo si taci, ca mai rau te faci de cacao. Probabil ca vroia sa le cumpar de la ei!
HDG
Eu le iau de la un magazin de piese auto, Bosh H7 anti UV, anti Pb, 16/lei bucata smile.gif am masina de 2 ani, am schimbat doua randuri de becuri, cam cate 30.000km de set biggrin.gif
valikris2002
Cam ciudata faza cu becurile la megan, ca termen de comparatie pot sa spun ca am avut un logan si in 50 mii km nu s-a ars un bec, acu la megan primul s-a ars la 20 mii km si azi pe cealalta parte la 30 mii km. Prima data am mers la reprezentanta sa le zic sa mi l schimbe si cand mi a zis ca un bec costa 40 ron, am facut stinga inprejur si am mers la magazin piese auto luat 2 becuri boch h7,15 ron bucata, mers inapoi in reprezentanta dat 10 ron la un mecanic rezolvat cazul
B 10 LXO
M-am chinuit sa schimb un bec aproximativ o ora si nu am reusit .Am apelat la un prieten care lucreaza in service(nu renault-dar posesor de renault megane pe care l-a demontat pana la ultima saiba)si mi-l-a schimbat prin fortare.Am reusit si eu sa schimb unul ars mai tarziu,tot prin fortare.La urmatorul ars ,dupa 40 minute de incercari de scoatere prin fortare,inclusiv cu un patent mai mic biggrin.gif ,am reusit sa i rup unul dintre pinii aia doi de alimentare(sau cum se numesc) care intra in mufa.Am pipait foarte atent si am gasit solutia.O clema(siguranta) mica,care retine becul.Prin apasarea clemei cu o surubelnita(una mai mica sa o puteti introduce pt ca spatiul este destul de mic,mai ales pe stanga),becul iese singur si foarte simplu.Poate ati observat cat de greu se scoate, fortandu-l si ce usor se monteaza apoi(fara niciun fel de efort).
@ Hackmikey: nu stiu ce fel de clema/siguranta este la 2.1 dar si la 2.2 exista un sistem de fixare a becului pe faza scurta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.