Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Portiera deschisa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Cristi84
Da stiu suna incredibil pentru o masina de acest calibru,sau cum spunea cineva pe un topic mai vechi "daca te-ai pricepe cat de cat la masini ai sti ca acest lucru e imposibil".Uite ca mi s-a intamplat mie,ieri pe serpentinele de la Borsec,unde pur si simplu mi s-a deschis portiera dreapta fata in mers.Noroc ca a fost sotia pe faza si evident ca a avut centura.Acuma stau si ma intreb/va intreb ,cum este posibil asa ceva?
Ca sa nu mai spun ca etanseitatea geamurilor este la fel de infecta ca la o berlina an de fabricatie 80.
Deja nu-mi mai place megane-ul....
19vik
Nu suna incredibil, s-a mai intamplat: http://www.reno.ro/Problema-grava-usa-desc...t112123-s0.html
Cum am scris si dincolo, cel mai probabil, pasagerul (sotia in cazul tau) s-a tinut la viraj de "clanta" usii... am intalnit cazuri la diverse masini.
segcm
Nu se tinea nimeni de maner, sunt sigur. Mi s-a intamplat si mie (a se vedea in celalalt topic)
Suspectez o hiba de proiectare: caroseria e foarte elastica si o simt cum "lucreaza" tot timpul. La drumurile noastre "e normal" sa fie suprasolicitata si apare si efectul: poate una din broaste/tija de actionare tensionata cumva si la un anumit moment se deschide usa din mers. Desi la Dacia berlina a lu' tata sistemul de blocare este rudimentar, NICIODATA nu s-a intamplat sa se deschida usa singura, chiar si atunci cand era inchisa in treapta de siguranta (nu era trantita bine).
Bhal
e practic imposibil sa se torsioneze caroseria in asa hal incat sa se deschida usa. in mod sigur, una din doua: usa nu a fost bine inchisa de la inceput sau s-a tinut de clanta.

ca si in cazul mentionat anterior, sunt sigur ca se gasesc voluntari sa se aseze pe scaunul ala si sa luam curbe pana se deschide usa singura. eu ma ofer.

Cat despre cristi84, daca meganeul tau este cel din semnatura, daca e din 2005 si folosesti "deja" banuiesc ca e la mana a doua, asa ca nu te grabi sa folosesti expresii precum "etanseitatea geamurilor este la fel de infecta ca la o berlina an de fabricatie 80".

Daca masina nu va place, schimbati-o si nu va mai lamentati atata. Vai ce masina proasta, prostii aia de francezi etc etc.


Iuiu
Poate fi si de la frigurile astea, sa ramana dintele ala care blocheaza usa inghetat cumva intr-o pozitie intermediara si la o forta laterala mai mare sa se deschida.
Cristi84
Bhal,cu tot respectul,masina a fost cumparata noua,pur si simplu toate geamurile clantane ca naiba,si se aburesc asisderea.Daca nu tin aerul conditionat pe nivelul 4 transpira mai rau ca la sauna.Asta unu` la mana.
Doi la mana,daca portiera nu era inchisa bine ma avertiza pe computerul de bord nu?Iar sotia mi-a spus ca nu s-a tinut de clanta.Chiar si asa e scuzabil acest fapt?
mihai_dorin
Fara ac si data venitilatia in sus nu se aburesc gemurile (exceptie face cel spate-stanga) .
Cristi84
Mda,am citit si eu acum o multime de ironii pe celalalt topic,daca stiam nu-l mai deschideam si pe asta.Un singur lucru mai vreau sa mentionez.Daca nu era inchisa usa bine de ce nu mi-a detectat senzorul acest lucru,si daca chiar a fost asta motivul de ce s-a intamplat abia dupa vreo 2 ore jumate dupa ce plecasem din Pascani?
Iuiu
Senzorul de care spui e doar un contact care se inchide(deschide circuitul) cand usa este "lipita" de locul ei pe stalpul central, nu vede daca clenciul, pinul, catelul care blocheaza portiera a coborat cat trebuie.
gionik
QUOTE(Cristi84 @ 29 Dec 2008, 19:33)
Bhal,cu tot respectul,masina a fost cumparata noua,pur si simplu toate geamurile clantane ca naiba,si se aburesc asisderea.Daca nu tin aerul conditionat pe nivelul 4 transpira mai rau ca la sauna.Asta unu` la mana.
Doi la mana,daca portiera nu era inchisa bine ma avertiza pe computerul de bord nu?Iar sotia mi-a spus ca nu s-a tinut de clanta.Chiar si asa e scuzabil acest fapt?
*




In legatura cu aburirea geamurilor....pe vremea asta, sau pe ploaie, daca recircularea aerului este pornita, geamurile se aburesc imediat, exact ca la sauna....daca recircularea nu este pornita, si ia aer de afara, nu cred ca este necesar sa folosesti viteza 4....s-ar putea sa ai o problema la masina, pt ca imi vine greu sa cred ca se abureste ca la sauna, cu viteza 2 si aer de afara.

Am vazut fff multi participanti la trafic care inca nu cunosc aceasta chichita, si merg in trafic cu toate geamurile transpirate, si abia mai vad pe laterale.
Avani
QUOTE(Cristi84 @ 29 Dec 2008, 19:33)
toate geamurile clantane ca naiba,si se aburesc asisderea.Daca nu tin aerul conditionat pe nivelul 4 transpira mai rau ca la sauna.Asta unu` la mana.
*



Urmeaza pasii astia:

1. deschizi masina
2. deschizi portiera sofer
3. te urci in masina la volan
4. pornesti motorul
5. pornesti imediat ventilarea cu aer de afara pe treapta a doua
6. conduci linistit, nici un geam nu se va aburi.

Sper sa nu consideri ca pasii de mai sus (cei 6 la numar) au fost descrisi ironic, nici vorba, dar solutiile la IMENSELE probleme sunt deobicei cele mai simple.

Ca sa fiu ontopic, cu siguranta usa aia nu a fost bine inchisa. De aprinderea martorului de "usa deschisa", ceva mai sus ti-a fost explicat modul de functionare al lui.

Inchide bine usiile si ai sa vezi ca indiferent ce faci cu masina aia, nu o sa ti se mai deschida nici o usa "voluntar".

segcm
Cred ca trebuie luati in considerare si alti factori: broasca usa neconforma, tija actionare broasca neconforma dimensional. Ma gandesc ca numai tija daca a fost un pic fortata si daca da sa iasa din vreun clips (din capete sau de pe cheson - din cauza temp), sau un clips de plastic "slabit", tija isi "schimba" lungimea si poate "oferi" alte surprize.

PS - Pentru cine nu a patit asta sa nu vorbeasca in necunostinta de cauza. Sunt foarte meticulos cu masina, si crede-ma ca aveam usa inchisa bine si s-a deschis in mers nefiind nimeni pe bancheta. Nu se poate nega acest fapt, insa tb cautata cauza. Eu unul asa imi pot explica acum - o tija buclucasa sau unul din clipsuri.
Catalinmodena
Pentru "pitzy_is" si "Cristi84",nu aveti la masinile voastre ca si dotare blocare automata a portierelor?(dupa 7 metri parcursi parca era)
segcm
E o functie ce o activezi tinand apasat butonul de blocare usi 5 sec. Usile se blocheaza dupa ce treci de 10km/h parca. Cel putin eu o tin activata si merg tot timpul cu usile blocate. Asta n-are treaba cu deschiderea in timpul mersului.
shteffanivlad
Despre aburirea geamurilor, chiar daca este offtopic, am o intrebare: cand a fost schimbat filtrul de ac? si este montat intreg sau rupt in bucati cum se monteaza in 99% din marile service-uri reno?

Cat despre usa, nu stiu ce sa zic, dar tind sa cred ca totusi este vorba te tinut de "clanta". Parca nu prea imi vine sa cred ca s-a deschis asa, de capul ei, chiar si descuiata fiind. Caroseria o simti cum lucreaza, este adevarat, dar nu atat cat sa deschida usa...
segcm
Poi la mine n-a tras de maner nimeni caci bancheta era goala. Si am mers cativa km pana s-a deschis singura, apoi s-a aprins in bord si a tiuit.
Ryk
offtopic legat de aburirea geamurilor: pe treapa a doua, dat pe geamuri si pe aer de afara se aburesc doar cele doua laterale de pe spate, care oricum nu ma ajuta cu nimic, restul fiind perfecte. ce e drept nu am schimb nici filtrul de polen la ultima revizie.
Cristi84
Merci de sfaturile cu privire la dezaburirea geamurilor:)
segcm
Ai sa ai o surpriza total neplacuta cu elasticitatea caroseriei. Un exemplu vazut de mine: Ford Focus Cabrio, o decapotezi si urci cu o singura roata pe bordura. Apoi apesi butonul sa se acopere. Surpriza! Nu se poate acoperi - nu mai intra sigurantele acoperisului rigid in cadrul de sus al parbrizului... Si asta la masina noua, neaccidentata model 2007. Se deformeaza aproape 6-7mm. Acum poate constientizezi de ce la hopuri scartaie toata plasticaraia din ea... se torsioneaza de o ia naiba... Daca mai punem si o tija sau o broasca care de la uzura sau o "hiba ascunsa" stau tensionate si la un moment dat se detensioneaza deschizand usa sau incuind-o mai bine... atunci intelegem de ce se mai intampla asa ceva uneori.
hellcat
Ca si povestile pescaresti, aceste intamplari pot avea locul lor bine definit in istorie! Parerea mea!
Iar o broasca uzata, remontata prost in urma vreunei interventii sau chiar cu o "hiba ascunsa" radmasa.gif se inlocuieste!!
prise
pentru cei care au probleme cu dezaburirea geamurilor, poate mergeti cu recircularea aerului activata ... eu asa pateam la matiz-ul sotiei si dupa ce l-am oprit nu se mai abureau asa tare ... iar la megane nu sau aburit niciodata foarte tare ... scuze de offtopic
segcm
QUOTE(hellcat @ 31 Dec 2008, 17:44)
Ca si povestile pescaresti, aceste intamplari pot avea locul lor bine definit in istorie! Parerea mea!
Iar o broasca uzata, remontata prost in urma vreunei interventii sau chiar cu o "hiba ascunsa" radmasa.gif se inlocuieste!!
*



Masina mea nu a fost accidentata niciodata si nu au fost demontate niciodata sist de inchidere/blocare... Nu sunt povesti pescaresti! Nu e gluma! Nu cred ca ti-ai dori ca la masina ta si sa se deschida usa in mers si sa pice "ceva". Se mai intampla, chiar daca unii nu vor sa accepte si zic ca e imposibil. Orice reper din masina e proiectat pentru economie maxima si se pot strecura si erori in proiectare. Stiu ce e aia "eco" la "reno". Stii prea bine ca simularile din proiectare (de ex crashurile - doar frontale, laterale, spate si soc pieton) nu au de multe ori treaba cu realitatea - se poate ca masina dupa un impact mediu sa fie proiectata intr-un parapet/cladire/gard cu pavilionul sau o parte din pavilion etc...deci cu totul "altfel" decat au "preconizat specialistii reno" totul la 50km/h si apoi ne miram de ce a murit la viteza asa mica. Toata masina e facuta pe "eco" si chiar daca unii se incred 100% in ea, eu nu vreau sa fac asta. E o "tabla" la urma urmei. Asa cum "renou' " pica la motor/transmisie etc si provoaca "pana imobilizanta" asa se poate sa mai pice si piese din sist de blocare/inchidere usi. E ok ca nu am auzit de vre-un accident din aceasta cauza si nici nu as vrea.
bluemagic
Salut.

Faza cu deschiderea usii mi sa intamplat si eram pe splaiul independentei cu mainile pe volan.
Concluzii va las pe voi sa trageti....

P.S. (megane 2.2 2008)
mihai_dorin
Parca masina ta e din 2007 nu din 08
bluemagic
scuze. da a fost cumparata pe data de 20.12.2007 dar mi-a ramas in minte anul in care am inmatriculato (2008).
AcerMate
Mi s-a intamplat si mie cand aveam Cielo. E de la frig, a ramas blocat ceva acolo. Nu mai faceti atata vanzoleala. Se poate intampla la orice masina. Ba chiar pot zice ca Meganul sta bine la capitolul incuietori si frig.
segcm
Nu e de la frig!
In celalalt topic, daca te uiti, ai sa vezi ca s-a intamplat in luna mai...
Io_mi_s
Si mie mi s-a-ntamplat, chiar portiera stg fata... N-am dat importanta, pt ca mi-am amintit ca, la urcare in masina, pe manerul exterior aveam o frunzulita... In momentul in care am tras de maner, dracoaica s-a infiltrat intre partea fixa si cea mobila ale manerului. Nu mi-am batut capul s-o extrag, considerand ca-i uscata (era prin oct.) si-o va face tandari manerul dupa ce-i dau drumul... Pe dracu'! N-a mai permis partii mobile sa-si faca toata cursa si astfel mecanismul de inchidere a dat 'aproape' chix. In schimb, portiera era inchisa perfect - ma refer la 'aliniamentul' ei - si normal ca-n bord nu s-a afisat nimic rau. Ba mai mult, masina si-a inceput deplasarea avand rotile de pe partea stanga pe un trotuar de peste 10 cm inaltime. La coborarea lui, de asemeni, n-a marait nimic. In schimb, la abordarea unui sens giratoriu cu viteza mai mare a tipat si s-au aprins plafonierele, iar la incadrarea spre dr. s-a deschis portiera (imi amintesc, aveam un Symbol dupa mine).
Acasa, funzulita era bine-mersi la locul ei... Astfel, avand explicatia fenomenului, as fi fost nedrept sa acuz producatorul de mai stiu eu ce...
Poate ceva de genu' au patit si altii, dar negasind corpu' delict...
segcm
Asemanator putem zice (de ex) si ca o curea de accesorii se rupe daca "trage" ceva din exterior sau daca se gripeaza rulmentul de la intinzator. Efectul e acelasi cauzele diferite.

Altii zic ca au mers prin multe viraje pana s-a deschis usa (serpentine), deci nu se aplica faza cu obiectul. La mine s-a intredeschis pur si simplu si m-am uitat la broasca, maner ext. sau daca era ceva prins in usa care impiedica inkiderea ei etc. Totul parea a fi ok. Daca ai desface panoul de usa (eu am vazut la Logan si nu cred ca e dif fata de Megane fiindca e acelasi "grup") sa te uiti sa vezi tijele alea in ce clipsuri de plastic infect sunt prinse, dar ce rol important "primesc"... Tijele sunt flexibile pentru ca la actionarea necorespunzatoare a unuia din manere(ext sau int) sa se rupa clipsurile (sau sa se declipseze) si nu unul din manere care se forteaza. Exista si posibilitatea ca "cineva" in parcare sa traga de maner (un hot sau un copil de ex) s-o forteze si poate se declipseaza partial vre-o tija, apoi daca in calcul intra si vreo groapa ceva sau un viraj care sa solicite un pic caroseria... Nu vreau sa acuz inca pe nimeni, fiecare element e supus uzurii si calculat sa reziste un nr de cicluri. La un nr de masini, un procent f. mic pot avea "probleme" sau pur si simplu s-au uzat prematur din diverse motive (praf in exces, folosire necorespunzatoare, infiltratii de apa care a inghetat ...)
De atunci la a mea nu s-a mai intamplat si sper din suflet sa nu se mai intample.
dl_io
Si mie mi s-a intamplat sa mi se deschida portiera , in mers , dupa vreo 10 metri dupa ce am plecat de pe loc , in curba . Portiera de la sofer . Chestia e ca mi s-a mai intamplat de mai multe ori ca, in momentul in care deschid masina iar apoi vreau s-o inchid ( sa zicem ca vreau sa iau ceva din masina ) , manerul sa ramana " pe deschis " . Pur si simplu nu se mai inchide , trebuie sa trag de el de cateva ori . Am patit-o si iarna si vara . Oricum , ciudatica treaba ...
Timosel
Desi au trecut multi ani, scriu aici spre a fi de folos altora . Am patit la fel la un Clio II.

Pe scurt:
Intreaga siguranta a usii depinde de un simplu arculet din interior. Daca arcul se gripeaza usa se poate deschide in mers.

Pe lung:
Am demontat usa si am vazut principiul de functionare al broastei. Cand se inchide usa, inelul (belciugul) fixat in pragul usii impinge ciocul din broasca usii in pozitia inchis. Cand ciocul din broasca ajunge in pozitie este declansat un arc din interiorul broastei, arc ce arunca un "stift" si blocheaza broasca pe inchis, nepermitand ciocului broastei sa "mearga inapoi". Din acest motiv atunci cand inchideti usa se aude in mod normal in interior un "tzac". Este arcul care arunca stiftul si blocheaza broasca sa nu "se dea inapoi". Cand trageti de manerul usii, stiftul este tras inapoi si arcul rearmat.

Daca arcul din broasca este murdar, oxidat, desi usa pare inchisa bine, lipita de prag si aparent inchisa bine, desi ciocul usii este in pozitia care trebuie, aceasta nefiind asigurata de stift, permite mecanismului usii sa "se dea inapoi" si sa se deschida in mers.
Mentionez ca usile au doua trepte de inchis, insa ambele se bazeaza pe aceleasi piese, un cioc cu doua crestaturi si un stift. Daca stiftul nu sare, mecanismul usii se poate misca inapoi fara sa tragi de manerul usii.



Cu alte cuvinte, asigurarea usii nu se face asa cum am crezut eu strict mecanic, prin forta cu care o inchizi, ci exista un arc in interior cu sistem gen "clicket". Forta de inchidere a usii misca ciocul din broasca in pozitia care trebuie, dar blocarea lui se face cu un arc. In mod normal, inchiderea usii n-ar fi trebuit sa depinda de arcuri ci ar fi trebuit ca atat ciocul care se prinde de inelul din prag cat si piedica ce blocheaza ciocul pe inchis sa fie impinse prin insasi forta de inchidere a usii, dar nu este asa.

Daca arcul este gripat, cand inchizi usa sunetul este aproape identic cu cel pe care-l face o usa inchisa in mod normal. Senzatia esta ca s-a inchis si ea sta la pozitie lipita de prag (deoarece intregul mecaniscm al usii din interior si ciocul de la exterior se misca la pozitie ca intotdeauna - dar mecanismul nu e asigurat sa nu faca "reverse" ). Usa e inchisa, totul e perfect, insa cand te sprijini un pic in ea reusesti sa dai mecanismul inapoi si s-o deschizi.

Solutia este schimbarea broastei sau degriparea mecanismului din interior, curatarea si ungerea acestuia. Din pacate broasca este nituita si nu se poate ajunge la arcul din interior fara s-o strici. Se poate curata si unge fara scoaterea niturilor, insa e cam riscant deoarece daca arcul nu s-a degripat bine oricand se poate bloca din nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.