O sa incep o poveste lunga (dupa ce am citit multe topicuri).
Anul trecut prin decembrie m-am oprit pentru 30-45 minute si am stat ascutand radio si jucandu-ma cu un GPS. Cand sa plec vad ca nu mai porneste.
Am plecat impins.
Am mers vreo 1000 km (m-am oprit de cateva ori si a plecat normal) si m-am oprit pentru noapte. Dimineata a plecat din nou la cheie.
Dupa 200km am oprit sa iau motorina si ghinion, nu a mai pornit.
Am plecat iarasi impins.
Am mai mers vreo 200km fara nici o problema.
Am stat cateva zile la 1800m altitudine si de cate ori am folosit-o a plecat.
Dupa vreo 10 zile (in care am facut drumuri scurte) pregatindu-ma de un drum lung (spre casa) ii dau drumul si pleaca. O tin pornita cat curat zapada (10 minute) si o opresc. A doua zi cand sa plec nu mai pleca. Am luat curent de la alta masina si a plecat aproape imediat. Am mai mers 1400 Km (in 2 zile) cu opriri si s-a comportat normal.
In decursul iernii am mai fost la munte si nu am mai avut nici o problema cu ea.
In decurs de un an am uitat de vreo 2-3 ori (ultima data in octombrie) avariile mergand 8-10 ore si cand am ajuns la ea era moarta bateria. Am luat curent de la alte masini si dupa 5 minute pleca. Mergeam 8 Km si o lasam peste noapte si dimineata pleca fara nici o problema.
Am intrat de cateva ori in self test si am observat ca am pe rosu default charge. Am zis ca este ceva mai vechi si a ramas neresetat.
Ieri seara ghinion. Am plecat normal. Am mers cei 8Km pana acasa. M-am oprit la coada la benzinarie, am oprit motorul si ascultam radioul, aveam 2 masini in fata. A plecat prima masina, am pornit normal motorul am avansat. A plecat si masina din fata si a aparat butoul de start si surpriza..., nu a mai plecat (5 minute de ascultat radioul+farurile aprinse). Am luat curent de la o alta masina si in doua minute a plecat. Am alimentat cu motorul mergand si am plecat acasa (2 minute de mers). Am lasat-o in parcare pana dimineata cand a plecat la cheie. De atunci am mai pornit-o de vreo 3 ori si a fost OK.
Credeam ca este bateria moarta (65Ah si 720A din fabrica) si trebuie schimbata. Am masurat bateria si am obtinut 12,4V fara motor pornit si 14,45 cu motor pornit. Am masurat rezistenta intre borna si conector si este foarte mica (~0 ohm). Pe baterie este trecut 08-10-2004 si am 46.000Km.
Sunt in bezna. Daca ar fi problema cu cartela (parghia rupa) ar pleca altfel, daca ar fi bateria descarcata masuratorile ar indica altceva.
Are cineva vreo sugestie ?