Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: euro 3/ euro 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
slick99
salutare, as vrea sa stiu daca daca laguna din 2001 pe benzina, 1.6 16v , 79 kW / 107 PS este euro 4? Acelasi lucru si la megane din 2002, tot 1.6 benzina 83 kW (113 PS) este euro 4? va multumesc
Dan73
Cred ca sunt E3. Cauta pe internet si vezi de cand e obligatoriu nivelul de emisii E4 si te vei lamuri...mi se pare ca e dupa 2004
renodood
Euro 3 mai mult ca sigur...deci taxa tripla ptr ea...
slick99
chiar si pt megane pe benzina? motor 1.6?
Brabus
asta numai RAR-ul o sa ti-o spuna sigur. la 1.6 am auzim lumea numai cu E3 , la motorul de 1.8 sint si E4 din surse sigure.
bafta
slick99
tu zici de laguna, dar m-ar interesa si la megane 1.6. multumesc
tibirk
Daca stii sa citesti talonul aflii ce norma de poluare are.

Numarul de omologare daca se termina cu caracterele E3 inseamna ca este euro 3, daca se termina cu caracterele E4 atunci este euro 4.
Masina mea, din semnatura este E3
Yutcaru
Francezii nu pre sunt la curent cu normlele de poluare ca si Germanii.
La WV din anii 2000 in 90% din cazuri e E4,in schimb la masinile franceze nu stiu daca 20 % din masinii produse dupa anul 2000 au E4.
mihai vulcan
Salut!
uite aici poti verifica daca este euro 3: http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
pentru euro 4 nu am gasit liste.
ipiq
nu merge siteu....
Dan73
QUOTE(Yutcaru @ 11 Dec 2008, 16:05)
Francezii nu pre sunt la curent cu normlele de poluare ca si Germanii.
La WV din anii 2000 in 90% din cazuri e E4,in schimb la masinile franceze nu stiu daca 20 % din masinii produse dupa anul 2000 au E4.
*


Poti sa dai sursa de unde ai scos procentele alea (90%, 20%)? Chiar sunt curios desi ma tem ca le-ai scos din burta. Cand spui anii 2000 inseamna din 2000 pana in prezent. Daca de referi insa la anul 2000 afla ca nici o masina din acel an nu e euro4, nici nemateasca nici frantuzeasca. Nu confunda D4 cu E4 pentru ca desi norma D4 are aproape acelasi standarde cu E4 nu e acelasi lucru iar RAR-ul nu o recunoaste.
Am mai dat o data, mai demult, link-ul asta:
http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele...d-din-germania/
Daca dai search pe google dupa cuvintele "norme euro" primul site afisat e cel de mai sus.
cj98czh
Dane... sunt multe masini din 2000 cu E4 nu D4...E4... in special cele nemtesti... francezii au bagat mai tarziu E4...si din astia Peugeot si Citroen au fost primii...Renault mai tarziu...
Dan73
Nu stiu cati producatori ar fi produs E4 din 2000 in conditiile in care stiti bine ce inseamna standardele astea pentru fiabilitatea masinii si cu ce costuri se indeplinesc acestea si in conditiile in care E4 a devenit obligatoriu din 2005. Sunt D4, e adevarat ca limitele admise sunt aceleasi iar nemtii au luat-o mult inainte cu normele D, dar la D4 nu se masoara in aceleasi conditii ca E4...scrie pe site-ul ala si mie mi se pare credibil dupa cum e scris. De fapt eu cand mi-am cautat masina am verificat lucrul asta si am cautat si Alfa si Mitsubishi si Subaru...etc si nici o masina din 2001 nu avea E4 si am stat vreo 2 luni pe mobile.de. S-ar putea ca pentru nemti sa fie acelasi lucru din punct de vedere fiscal dar RAR-ul nostru nu iti recunoaste D4 ca fiind E4 decat dupa 2005 cand normele au devenit identice si din punct de vedere al conditiilor de masurare si al duratei in care masina trebuie sa se incadreze in norma pentru care a fost fabricata.
ipiq
si-a adus un prieten luna trecuta opel astra 2001 euro4...
ar fi bun un site unde sa bagi marca/modelul/capacitatea/anul+luna fabricatiei si sa iti zica ce euro e...
pe mine ma intereseaza o masina (nemteasca, sa nu dau nume) din 99 daca e euro3 sau nu, dar fara un drum la RAR nu cred ca scap...
Dan73
Pe cartea masinii din 2001 scria E4? Sau cu o mica spaga aia de la RAR i-au inmatriculat masina ca fiind E4 ca am mai auzit si varianta asta. Eu nu cred ca aia fabricau masini euro 4 in 2001 cand ciclul euro 4 nu era inca stabilit. Eu cred ca opel-ul ala era D4 indiferent cum l-au inmatriculat ai nostri.
http://www.totalauto.ro/2007/01/12/normele...d-din-germania/
ipiq
ok, am retinut linkul -> foarte folositor!
spaga la RAR sigur nu a dat ca il cunosc bine pe om...
scria euro 4...
nu stii ce sa mai crezi...
e coleg cu mine de munca, luni ii cer actele si le fac o poza...
Dan73
O fi dom'le...ce sa mai zic. Eu cand am cautat nu am gasit E4 din anii aia...2000-2001. E4 a devenit obligatoriu din ianuarie 2005. E adevarat ca nu prea m-am uitat dupa nemtesti pentru ca prea ma enerveaza ideea asta pe care o au 80% dintre romani (cifra scoasa din burta, evident smile.gif ) ca numai masinile nemtesti sunt masini.
"Besti@!"
Mie sincer mi se pare o tampenie ce se discuta aici si acel articol de pe siteul de mai sus pare scris de un amator !
Treaba e mai simpla decat vreti voi sa o faceti sa para .
Ideea e ca in anul 2005 s-au hatarat sa mai adauge o "treapata" (E4) in diferentierea noxelor . Ex.: de la 1 la 5 e non..
de la 5 la 10 e norma 1
de la 10 la 17 e norma 2
........................ etc
..toata smecheria e ca uni s-au gandit sa isi faca masinile sa polueze mai putin ecat alti si sa incerce tot felul de catalizatoare si sisteme ce reduc poluarea...si asa s-a ajuns ca un vw din anul `99 sa se incadreze intre noxele "x "si "y" ce il incadreaza in norma de poluare E4 asa ca daca s-a dat legea in 2005 asta nu inseamna ca masina nu este E4 ca e din `99


Un E4 trebuie sa elimine la evacuare maxim "x" noxe unde noxe = a( CO2)+ b + c(e s-au mai gandit ei in anul 2005) ! Asta nu inseamna ca, daca eu am un automobil din 1970 si i-am conceput un sistem e recirculare gaze , catalizatoare si alte tampenii , iar acest automobil se incadreaza in maxim "a" , maxim "b" si maxim "c", nu este E4 din motivul ca nu e fabricat in 2005

12 Dec 2008, 02:33:
Eu garantez ca la vw gasiti automobil ce se incareaza in norma E4 inca din anul 1999 !
r&d
RAR-ul face ce vrea.
Am adus Laguna 2 din 2001, motor 1.8 16V si am primit in anul 2005 E4.
Dupa 2006, la acelasi tip de motor se primeste E3.

Laguna 1.6 si 1.8 16V sunt euro3 incepand cu anul 1998. Mai gasiti o masina euro3 din 1998 si va felicit biggrin.gif
Aris64
Situatia mea e si mai hilara. Masina fabricata in 2003 cu brief E4 a fost evaluata de rar cu E3 iar in noul talon eliberat de bucuresti apare E2. Mai intelegeti ceva? radmasa.gif
Dan73
QUOTE("Besti@!" @ 12 Dec 2008, 02:31)
Mie sincer mi se pare o tampenie ce se discuta aici si acel articol de pe siteul de mai sus pare scris de un  amator !
Treaba e mai simpla decat vreti voi sa o faceti sa para .
Ideea e ca in anul 2005 s-au hatarat sa mai adauge o "treapata" (E4) in diferentierea noxelor . Ex.: de la 1 la 5 e non..
                                        de la 5 la 10 e norma 1
                                        de la 10 la 17 e norma 2
                                         ........................ etc
..toata smecheria e ca uni s-au gandit sa isi faca masinile sa polueze mai putin ecat alti si sa incerce tot felul de catalizatoare si sisteme ce reduc poluarea...si asa s-a ajuns ca un vw din anul `99 sa se incadreze intre noxele "x "si "y" ce il incadreaza in norma de poluare E4 asa ca daca s-a dat legea in 2005 asta nu inseamna ca masina nu este E4 ca e din `99
Un E4 trebuie sa elimine la evacuare maxim "x" noxe unde  noxe = a( CO2)+ b + c(e s-au mai gandit ei in anul 2005) ! Asta nu inseamna ca, daca eu am un automobil din 1970 si i-am conceput un sistem e recirculare gaze , catalizatoare si alte tampenii , iar acest automobil se incadreaza  in maxim "a" , maxim "b" si maxim "c", nu este E4 din motivul ca nu e fabricat in 2005

<span class='edit'>12 Dec 2008, 02:33:</span>
Eu garantez ca la vw gasiti automobil ce se incareaza in norma E4 inca din anul 1999 !
*


Tu inainte sa dai verdicte despre modul cum se discuta aici incearca sa insirui logic si coerent o idee. Daca articolul ala e scris de un amator atunci tu esti marele expert si trebuie sa te credem pe tine ca garantezi tu cu notorietatea ta si cu formula magica x=a(CO2)+b+c. Oricum normele euro nu constau numai in impunerea unor limite maxime de poluanti masurati la fundul masinii ci si in impunerea unui prag de kilometri la care masina trebuie sa ajunga cu emisii sub limita maxima admisa ca si in modul si conditiile in care se masoara asa ca lucrurile sunt mai complicate.
Aici se vorbea despre masini care respecta anumite norme asa cum au fost fabricate de producatori nu despre faptul ca tu pui catalizatoare si nu mai stiu ce la o masina din 1970 si crezi ca o faci E4. Afla ca nu e asa simplu sa obtii un E4, trebuie mai mult de un catalizator si un EGR cum ar fi un sistemul de injectie al masinii controlat electronic prin soft pe care ma indoiesc ca l-ai putea concepe precum zici.
Producatorii germani au anticipat si au produs dupa normele lor D3, D4, D5 inainte ca normele euro sa intre in vigoare dar nu sunt identice decat in ceea ce priveste limitele maxime admisibile nu si in ceea ce priveste modul de masurare. Statul german a incercat sa reduca poluarea prin taxe diferentiate in functie de normele D dar ele nu erau obligatorii asa cum sunt normele euro ca dovada ca se vindeau masini E2 sau E3 alaturi de D4. E4 a fost conceput cu mult inainte de 2005 cand doar a devenit obligatoriu.
Eu nu contest ca exista masini de fabricatie germana, mai ales pe benzina, care sunt omologate conform normelor euro inainte de data la care acestea au devenit obligatorii dar nu cred ca gasesti masini germane fabricate in 1999 in brief-ul carora (emis in 1999) sa scrie E4...poate D4.
r&d are dreptate...RAR-ul face cum vrea, dupa ureche.
"Besti@!"
Imi pare rau pt tine dar am scris asa sa inteleaga si aia mici care mai stau pe langa taticul lor cand intra pe reno.ro
imi pare rau pt tine daca iti pare ilogic.

13 Dec 2008, 23:00:
Probabil tu ai scris acolo....

13 Dec 2008, 23:03:
Daca normele euro nu se refera strict la noxe atunci sa intelegem ca se refera si la sigoranta pasagerilor ?..eu prostul credeam ca numai la poluare . Imi cer scuze

13 Dec 2008, 23:04:
Intradevar RARul face ce vrea pt. ca suntem in Romania (tara tuturor posibilitatilor)
Asta e alta treaba!
Brabus
am povestit in dreapta si stinga (inclusiv cu oameni de la RAR) si 2 zile am "inotat" in google.
dan73205 are dreptate. faptul ca neamtul care e neamt si-a facut un sistem propriu de catalogare a masinilor (pentru a impozita diferentiat si a sustine fabricarea unor masini din ce in ce mai putin poluante) este un aspect. ceea ce scrie nin brief-ul masinii din 1999 e norma lor proprie D4.
ceea ce e sigur , normele lor interne D nu corespund in toate cazurile cu normele europene E.
ideea cu anul 2005 e ca atunci au adoptat si nemtii in totalitate sistemul E (adica in brief-ul masinilor dupa anul 2005 scrie doar norma E).
am vazut cu ochii mei brief-ul unui audi din 2002 in care scria D4 E3.

concluzia e simpla: RAR-ul decide!
discutiile si contrarile de aici nu isi au rostul. poti sa ai sau nu noroc la RAR.

ps. io zic ca e mai naspa sa dai 30.000 euroi pe un mercedes de anul asta care in brief e E5 si la noi sa scrie E4 ca atit stie sistemul - chiar daca oamenii de la RAR stiu si recunosc ca e E5.

numa' bine
slick99
am gasit un megane acum, are datele din poza de mai jos. imi poate spune cineva daca e euro3 sau euro4? sunt in de acum si vreau sa o cumpar. va multumesc mult.

[attachmentid=1627488134]
Dan73
Pai scrie foarte clar acolo: euro3 und D4. Adica e euro3 si D4 dupa standardul german. Din ce an e masina?
slick99
10/2002, am vazut cazuri cand euro 3 und d4 e euro 4 la noi, e benzina 83 kW / 113 PS. nu este in lista celor de la rar cu modele euro 3
ipiq
ar trebui sa ti-o ia aici ca si euro4
si eu am vazut opel astra euro3 D4 din 2001 inmatriculat la noi ca euro4
cu meganu asta nu stiu...
bafta
slick99
are cineva masina ca asta? care e inmatriculata euro4?؟
ipiq
m-am uitat mai devreme pe lista de pe rar pusa de colegul Mihai Vulcan
acolo scrie ca motorul de 1.6 de pe opel astra cod Z16XE e euro3
colegul meu cu astra de care povesteam mai sus are exact acelasi motor, acelasi cod, tot, si a inmatriculato ca euro4...
ori nu e buna lista aia, ori sunt nu mai inteleg eu nimic...
slick: motorul tau nu apare in lista, deci ar trebui sa fie Euro4...
przamfiri
la noi totul este posibil,hai acasa cu ea slick99 ca se rezolva ti-o trec astia hibrid
la un prieten cu laguna era trecuta la rar ca fiind pe benzina si ea era pe motorina,la el in talon scrie ca poata sa puna si alt tip de cauciucuri iar la mine nu blink.gif
Wolverine
Deci daca nu apar in lista aia de la rar am E4 sau E2 radmasa.gif , si eu sunt contrariat am un 16 16V 110Cp trecut E3 la megane si eu stiam ca E3 are 115 si E4 110 intrebare.gif .
Cred ca trag o fuga la RAR.
rmg
La Opel toate motoarele pe benzina cu Z sunt Euro4, inclusiv cel turbo. La Opel Euro4 pe benzina au fost de la sfarsitul anului 2000, insa cel mai sigur e din 2001. In aceeasi situatie e si VW, Fiat (in afara de mtorul 2.4 de pe Abarth).
Daca nu sunteti siguri de norma, luati copie dupa brief si verificati la RAr, pt 50Ron puteti obtine consultanta si hartie la mana pt norma. Asta se aplica inclusiv masinilor cumparate de afara, rugati sa va trimita pe fax o copie dupa brief sa fiti siguri in ce va bagati.
Daca un motor apare in lista de la RAR nu inseamna ca nu poate fi Euro 4 ci ca la momentul cand a fost creata lista, motorul era Euro3. Euro4>Euro3 biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.