Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Facui` o prostie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
renodood
Salutari,
Ieri mi`a semnalat Silviu ca am siguranta de sub bricheta arsa, ceea ce a si fost adevarat,si ca solutie temporara sa vad daca merge cdplayerul am legat un fir intre bornele sigurantei pana urma sa o schimb...si azi cand am dat sa porneasca masina, am bagat cartela,s-a pornit cdplayerul,si am uitat de improvizatie mirifica...am apasat pe butonul de pornire, a incercat sa porneasca si s-a stins tot la bord...
Am scos cartela, am incercat iar, de data asta nici macar nu mai porneste electromotorul...
Toate chestiile merg , lumini,cdplayer,stergator,aer,dar nu face contact...
Am verificat toate sigurantele de pe panoul din stanga...toate`s bune..

N-am nici bani nici vreme sa umblu prin service, asa ca as aprecia orice sugestie..
dragos62
Din ce stiu eu ma sunt cateva sigurante pe langa baterie sau chiar sub baterie...cazul megan-lui,verifica si acolo.
Dan73
Numai daca mai are o siguranta pe general, ca la instalatia unei case biggrin.gif ....e posibil.
Problema e ca s-ar putea sa ai un scurt care ti-a bulit siguranta de la scrumiera si daca tu ai pus un fir gros care nu s-a mai topit atunci a pocnit in alta parte.
renodood
Acolo inca nu m-am uitat,ptr ca nu stiu unde, si e bezna deocamdata,asa ca fara indicatii exacte ce sigurante ar trebuie sa verific...cam greu.
Am citit pe topicuri unde nu le pornea Laguna altora ca au avut problema cu pompele ...dar datorita faptului ca a facut figura asa imediat dupa improvizatia cu firul m`a dus cu gandul la o ardere de siguranta...sper sa fie doar atat..

Stie careva deci unde mai trebuie sa caut sigurante?Sau ce sa fac ca sa verific daca e in regula masina? sa scot +`ul la baterie?

9 Dec 2008, 19:35:


Asa face... :|
Vraciull
bloculde sigurante e in tanga pe bord ...cand deschizi portira ai sa vezi otrapa pe bord deschide acolo si gasesti sigurantele....
renodood
Bre, am zis ca am verificat toate sigurantele acelea si nu e niciuna arsa...
MACA
verifica sigurantele de langa baterie daca is bune si alea desfa bornele la baterie decupleazo si dupaia le pui inapoi o fi ceva siguranta in caz de scurt curcuit vezi ca o sa trebuiasca sa bagi codu la CDplayer
renodood
Voi umbla maine la baterie, ca tot la impresia ca e un scurt undeva am ramas...

Cu cdplayerul nu`i nimic, deja am bagat codul azi de cel putin 5 ori,pot sa o fac cu ochii`nchisi deja:D
MACA
incearca si asta sa decuplezi bateria si daca tot o faci cuteti si bornele umpik si le pui inapoi si vezi daca merge;)
Byþu
Omul a intrebat unde sunt celelalte sigurante.
renodood dupa ce scoti capacul la baterie, vezi ca mai este unul de dimensiuni mai mici, exact in spatele bateriei cum te uiti cu capota ridicata la baterie.Verifica si acolo.Scoate si o borna la baterie si lasa-o decuplata cateva minute poate ai noroc si se reseteaza.

Vezi ca sigurantele alea o sa fie pline de praf, da cu un pensonas ceva inainte ca sa le vezi bine si sa nu cada praf in interior daca scoti una .

Uite am gasit si o poza pe net poate te ajuta.

[attachmentid=1627487441]

BAFTA.
renodood
Mersi, o sa umblu maine pe acolo. De nu porneste, ii dau foc, nu de alta, da idiotul de Tariceanu vrea sa platesc 3500 de euro taxa de inmatriculare...aproape cat a costat masina :|
Aris64
anunta-ne ce ai rezolvat:)
MAX_moto
Apasa ambreiajul:D s-ar putea sa mearga!
dragoshu
incearca cablurile care sunt legate de borna de plus
stiu ca asa mia facut si mie
dupa o mica curatenie cu pila pe contactele acelea de cupru si putina vaselina a fost ca noua
merita sa incerci
renodood
Merg imediat sa incerc, si daca nu, verific si cu bateria lui taica`meu, zicea Silviu ca poate e bateria de vina..
Am observat ca mai sunt cateva sigurante langa baterie care nu le`am verificat...le vad si pe acelea maine.

Cat despre ambreiaj, acceleratie,am incercat toate variantele : pornire cu fiecare talpa,cu toate,fara niciuna...
Urmeaza sa vad ce prostie am facut, si ma mai si numesc inginer smile.gif)
sllash17
inceark sa tii apasat continuu pe buton......START
$$ilvviu
Avea siguranta de sub scrumiera arsa.
A infasurat o bucata de lita pe picioruse, ca solutie de moment.
Daca ar fi fost de aici problema se ardea o alta siguranta de pe cablaj aflata inaintea acesteia.
Dara daca se intampla acest lucru nu mai mergea playerul.
Deci eu inclin sa cred ca nu aici e buba.
L-am sfatuit pe PM sa incerce cu o alta baterie.

10 Dec 2008, 20:47:
Am analizat putin filmuletul.
La sfarsit imi pare ca palpaie ledul rosu.
Asta inseamna ca nu recunoaste cartela.
Dan73
Parca clipeste mai des cand nu recunoaste cartela.
renodood
Nu a fost nici cartela nici nimic altceva.
Era... BATERIA ! era pe duca, era de cand s`a facut masina, si a crapat acum..mi`a zis cineva ca poate e de la faptul ca a fost foarte frig in Cj in ultimele 3 zile, bateria era veche, si nu pornisem masina in acele 3 zile...

Deci, 2 milioane duse pe baterie, dar masina acum merge impecabil iar smile.gif
$$ilvviu
Ce baterie ai luat cu 2 mil?
Cati Ah?
renodood
Exact ce aveam inainte, 55A si 460Ah...(ma rog, 450, Rombat)
$$ilvviu
Ma gandeam eu.
O baterie de 55Ah nu te tine mai mult de iarna asta.
Eu am avut de 66Ah Rombat cumparata de fostul proprietar cand a adus masina in tara si a tinut fix 1 an.
Pentru motorul tau iti trebuie peste 70Ah.
Eu am luat o Varta de 74.

55 mai pun baietii pe motoarele pe benzina 1.4
renodood
Am pus una identica sa fie la fel cu ce a fost pe masina, ca m`am gandit ca nu`i tocmai indicat sa pun una cu amperaj mai mare...

De acord cu remarca pe benzina, taica`meu pe Cielo 1.5 are de 55:)
$$ilvviu
Nu e nici o poblema daca pui amperaj mai mare.
Acum ce sa zic... nu ar fi rau sa incerci sa o schimbi daca reusesti la magazin. Sau sa gasesti pe cineva cu o dacie sa o vinzi.
Cert e ca o nenorocesti pe masina ta.
Motorul diesel consuma la pornire destul de mult, pentru ca la electromotor se adauga si bujiile incandescente.
renodood
Una de 74 cum ai sugerat tu e cam de cu 1.5 mil mai scumpa...si nu aveam mai multi bani la mine oricum..
Dar cum ziceam,bateria de pe ea era de 55A, si era din Franta...
Roberto$
mai baieti am si eu o intrebare?de la ce vine siguranta de sub scrumiera


10 Dec 2008, 23:21:
ce rol are !!!!
Dan73
@renodood...conteaza si puterea de start la rece (-18 grade parca e stadardul) iar tu ai 450 A si e cam putin. Eu am pe masina de 75Ah si 640A curentul de demaraj la -18. Prin Franta mai rar scade sub 0 grade dar la noi....daca vine vreun ger la iarna sa nu omori bateria.
renodood
QUOTE(Roberto$ @ 10 Dec 2008, 23:20)
mai baieti am si eu o intrebare?de la ce vine siguranta de sub scrumiera
<span class='edit'>10 Dec 2008, 23:21:</span>
ce rol are !!!!
*


E siguranta responsabila ptr Cdplayer, senzor roti , ceas si senzor temperatura...daca e arsa aceea, nu merg cele insirate...
QUOTE(dan73205 @ 11 Dec 2008, 00:39)
@renodood...conteaza si puterea de start la rece (-18 grade parca e stadardul) iar tu ai 450 A si e cam putin. Eu am pe masina de 75Ah si 640A curentul de demaraj la -18. Prin Franta mai rar scade sub 0 grade dar la noi....daca vine vreun ger la iarna sa nu omori bateria.
*


Mai, sper sa nu fie probleme...nu am verificat la ce curent este standardizata bateria...dar sper sa nu se ajunga acolo..daca nu...alta baterie tongue.gif
tibirk
sa va povestesc ce belea am patit eu din cauza unei sigurante?

mi se tot ardea siguranta de la lumini interior (plafon, picioare), eu o schimbam, dura cateva minute ea se ardea....si tot asa de vreo 3 ori pana m-am facut eu smecher si i-am pus una mai mare...toate bune, am mers o zi fara sa se intample nimic. A doua zi, vine un coleg pe la mine si vrea sa vada si el masina ca nu s-a mai urcat in laguna...se urca el, ii povestesc eu cum e...uite aici bagi cartela, apesi pe buton...bla,bla, bla...conduce el un pic, si incepe sa miroasa a ars in masina...mai merge maxim un km si trage pe dreapta speriat, eu la fel ca incepuse sa iasa fum (de plastic ars) din partea dreapta a bordului...fumega asa..cam ca de la o tigara....apoi din ce in ce mai tare, am deschis usa si constat ca de fapt fumul venea din usa. Ma uitam ca prostul cum fumega, tineam usa deschisa in caz ca se aprinde cu flacara deschisa sa-i dau doua picioare si s-o rup ca alte solutii nu vedeam in momentul ala. dupa vreo 5 minute de fumegat intens a inceput sa se opreasca. Am mai stat vreun sfert de ora, s-a oprit de tot din fumegat, m-am urcat la volan (asta de langa mine n-a mai vrut, ii era frica sa se mai suie si in masina) si am plecat acasa, unde am constatat ca nu-mi mai merge inchiderea centralizata. Am lasat masina descuiata in strada toata noaptea, iar a doua zi hai la service la Cobalcescu, unde mi-au zis ca e broasca arsa si ca 500 de lei costa fara manopera in vreo saptamana asa....pai e ce fac? las masina descuiata o saptamana sau dorm in ea?...in fine..am plecat de la ei si m-am dus la un service care avea si dezmembrari, mi-a desfacut ala fata usii si ce sa vezi... tot cablajul ars complet de la un capat la altul (nu doar intr-o anumita zona.....ma mir cum de nu s-a aprins cu flacara deschisa).... in fine, mi-a schimbat ala cablajul (a luat unul de la o laguna din gradina lui cu masini dezmembrate) si totul m-a costat 150 de lei + sperietura zdravana si invatatura de minte visavi de sigurante. Cand se arde o siguranta, nu degeaba o face in 90% din cazuri. In cazul meu era un scurtcircuit in cablajul usii din dreapta....
Yutcaru
NU va jucati cu sigurantele ca pa,pa masina.Nu degeaba au pus aia sigurante cu un anumit amperaj.
R19/16v
@tibirk da' extinctor n-ai?
renodood
Noa bun, am reparat treaba cu bateria..Dar se pare ca asta a aiurit tot prin masina.

Acum computerul de bord a luat`o razna, imi arata consum mediu de 15/100 , si creste la relanti,cand e scos din viteza...si iar scade,iar urca..
Am resetat computerul cu butonul acela si cartela bagata..l`am lasat sa faca vreo 5 ture de verificare...si tot asa face...sta in jurul a 11/100, in conditii de mers non stop in afara orasului,ca sa testez.Consumul instantaneu e normal,in aceleasi valori ca inainte..
Si din cate stiu consumul mediu se reseta la fiecare 400m..a meu se reseteaza odata la cateva secunde acum O_o
Deci nu pricep,consumul maxim mediu vazut de masina asta a fost 8.8 de cand o am, acum e dublu O_O

11 Dec 2008, 23:55:
N-are nimeni nici o idee? n-as vrea sa incep un topic nou doar ptr asta...
Dan73
E normal sa fluctueze consumul mediu asa daca abia ai resetat. Eu zic sa mergi mai mult cu ea si apoi sa te iei de grija daca consumul mediu ramane asa ridicat. Iesi o tura de 100 km cu ea afara si apoi mai vezi.
renodood
Deja am facut....150 de km...si tot pe la 9-10/100 sta, in conditiile in care am parcus 80 de km fara oprire , doar 80-120/ora, treptele 4-6..

E posibil sa mi se fi aiurit computerul de bord, sau chiar consuma dublu masina acum ?!
In afara maximul era 5.5-6 la condus sportiv...acum ..9-10?!
$$ilvviu
Nu prea are cum sa se fi defectat computerul de bord sau calculatorul de injectie.
La mers prin oras un consum de 9% e destul de bun.
Iesi in afara orasului, reseteaza bordul si mergi sa zicem in viteza a 4-a la 80 km pe ora.
Observa consumul instant, ar trebui sa fie cam 6%.

renodood
Nu ma intelegi, consumul mediu acum se schimba aproape la cateva secunde, nu la 400m cum scrie in carte , si e aiuristic! La relanti creste odata la 1-2 secunde cu 0.1/100..
Voi face un film sa va lamuresc...
renodood
Drum extern, comsum 9/100...nici o oprire, mers doar treptele 5 si 6, viteza medie 80km la ora...

Ceva clar nu e in regula...
"Besti@!"
Daca mai patiti sa nu vrea sa porneasca si totul pare ok verificati si siguranta <<de pe cablul de alimentare al electromotorului>> ce o gasiti exact langa borna bateriei. Si pentru motorasele noastre diesel de 1.9 cam sunt necesari cel putin 75 Ah.
lucinebunu
@tibirk asa probleme am avut si eu cu luminile din interior... nu stiu ce sa fac... cablurile sau lipit intre ele (cele de la plafoniera spate + fata) si leam scos , leam anulat pana unde intra in bord... de acolo nu ma mai descurc sad.gif ce sa faq ? avand in vedeere ca seara port o lanterna in masina ... si stingator in spate.
tibirk
eu zic sa nu le desfaci tu si sa mergi la un service (nu renault). Eu am fost la auto we&ca din popesti leordeni. Au (sau aveau ca n-am mai fost de asta vara) preturi accesibile. Si aveau vreo 3 lagune in parcul de dezmembrari.
Yutcaru
Luci vad ca esti din Timisoara,asta e bine.
Da o fuga pana la intrare in Ortisoara ( pe dreapta ) dinspre Timisoara, ca acolo au un shrot(sper ca am scris corect smile.gif ) de masini,si poti sa-ti incerci norocul acolo.

Baftalo....
lucinebunu
SI CE SA FAQ LA ACEL SCHROT ??? SAMI IAU INSTALATIA ELECTRICA CU TOTUL SAU ???
Yutcaru
Luci, la tine nu e o problema la toata instalatia electrica ci numai pe o anumita portiune si anume in interior.
Cauta si tu un electrician auto bun si vezi ce-ti zice ala,daca e de bine,du-te la un schrot auto si incearca sa faci rost de portiunea electrica unde ai tu probleme.
Te-as ajuta cu placere,daca as stii in Timisoara un electrician auto bun......daca ai probleme cu alternatorul,stiu la cine sa te trimit,dar electric ma depaseste.

Baftalo....
lucinebunu
Mercy Yutcaru o sa tinem legatura wink.gif cand ajung in tara
Pauleta18
renodood aceasi chestie se intampla si la mine masina sta pe loc la relanti si odata la 2 secunde pune 0.1 l/100
la mine a aparut de azi de cand am schimbat bateria...pana a schimba bateria nu facea...nu stiu ce sa zic....?oare ce sa fie?ca scurt sau probleme cu cablurile nu sunt ca a fost testata instalatia cand am cumparat bateria adica azi
astept ceva raspunsuri...
renodood
Scuze ca n-am fost atent la forum, iti sugerez ca si pe PM sa ai rabdare , si sa mai faci vreo 100-200 de km. smile.gif

Bafta:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.