Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane 3, cel mai sigur vehciul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
einstein1984
Noul Renault Mégane - 5 stele EuroNCAP - vehiculul cel mai sigur din toate segmentele*



Cu o nota de 37 de puncte din 37* la testele EuroNCAP, noul Renault Mégane este vehiculul cel mai sigur din toate segmentele**. Acesta este al unsprezecelea model din gama Renault care obtine nota maxima, echivalenta cu 5 stele. Componenta fundamentala a noului Mégane, securitatea este inscrisa in genele sale. Captatori de soc, airbaguri, Sistemul de Protectie Renault , ABS, AFU, ESC: noul Mégane a fost conceput pentru a fi un exemplu in materie de securitate pasiva si activa, dand prioritate tehnologiilor cele mai eficiente pentru a "preveni, corecta si proteja".



Cu o nota de 37 de puncte din 37* la testele EuroNCAP, noul Mégane este cel mai sigur vehicul testat vreodata de acest organism independent, din toate segmentele existente. Renault este singurul constructor auto care a obtinut de 11 ori calificativul maxim de 5 stele. Structura de deformare conceputa pentru noul Mégane absoarbe energia in caz de soc pentru a proteja cat mai bine integritatea habitaclului si viata ocupantilor. Elasticitatea materialelor si a otelurilor garanteaza un potential maxim de absorbtie si disipare a energiei cinetice. Acest control global al deformarilor permite reducerea deceleratiei suferite de ocupanti, care, alaturi de a treia generatie a Sistemului de Protectie Renault din (SRP3), garanteaza un nivel de protectie foarte ridicat.

SPR3 ia in considerare violenta socului si morfologia ocupantilor. El combina dubla pretensionare a centurii la locurile din fata si pretensionarea la locurile laterale din spate, limitatorul de efort la toate locurile (care reduce presiunea exercitata de centura pe torace) si airbagurile adaptative bi-generatoare in doua volume (care intra in functiune exact cand este nevoie si finalizeaza amortizarea socului). SPR3 granateaza cea mai buna protectie posibila impotriva riscului de sub-marinaj (alunecarea bazinului sub partea de jos a centurii de securitate).

Captatorii dubli de soc lateral lansati odata cu Laguna III permit declansarii airbagurilor laterale de doua ori mai repede. Impreuna cu noua generatie de airbaguri "perdea", acestia permit cresterea cu 30% a protectiei capului. Presiunea exercitata de airbagurile bicamerale torace/bazin este de trei ori mai mare in zona bazinului - mai expusa si mai rezistenta - decat asupra toracelui. Noile tetiere, ale caror tije de sustinere culiseaza in interiorul tetierelor si nu in partea superioara a spatarului, asigura o protectie mai buna pentru zona cervicala in caz de lovire din spate. In fine, scaunul cu un contur armonios si fara armatura permite spatelui sa se afunde in el in caz de soc si, deci, reduce miscarea capului si a toracelui.

Partea frontala a noului Mégane berlina a beneficiat si ea de noi solutii tehnice pentru ameliorarea protectiei pietonilor. Bara a suferit modificari in ceea ce priveste rigiditatea si grosimea, pentru protectia membrelor inferioare (bara absoarbe energia generata de soc la nivelul tibiei si al genunchiului), la fel ca si capota si aripile.

In ceea ce priveste securitatea copiilor, noul Mégane obtine un scor de 4 stele din 5 la categoria Copil a EuroNCAP, adica unul din cele mai bune niveluri de protectie pentru copii existente. Sistemul de fixare Isofix de pe scaunele laterale din spate permit mai ales sa se pozitioneze usor si sigur scaunele si inaltatoarele Isofix.

De asemenea, noul Mégane dispune de echipamente diferite care ajuta soferul sa anticipeze riscurile drumurilor: sistem de supraveghere a presiunii pneurilor, limitator-regulator de viteza inovator cu o interfata luminoasa, functionala si intuitiva care permite o viteza mai mare a citirii si o mai mare siguranta, aprinderea automata a farurilor, declansarea automata a stergatoarelor. Proiectoarele directionale bi-xenon cu rotirea luminilor de intalnire in functie de unghiul volanului imbunatatesc siguranta pe timp de noapte prin ameliorarea vizibilitatii reliefului drumului si prin cresterea iluminarii in lateral.

In ceea ce priveste securitatea activa, noul Mégane berlina este echipat cu ABS cu repartitor electronic de franare, precum si cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta). Acestor dispozitive li se adauga, in functie de versiuni, ESC (Electronic Stability Control) cu functie de control la subvirare (CSV) pentru a putea face fata stuatiilor dificile sau de urgenta.
Solon
De ce nu ma mira! Era normal ca dupa Megane 2 si 3-ul sa fie cel putin de 5 stele!
Adica sa imbunatateasca rezultatul de 5 stele!
einstein1984
37 de puncte din 37 posibile! Din cauza lui vor trebui sa redefineasca standardul de testare!
A l e x
Siguranta e singurul lucru cu care se pot lauda cei de la Renault fara a exagera. Chiar exceleaza la acest capitol, si e amuzant sa citesc parerile unora ca e "marketing".

Bravo lor... Aici e "marketing" dar in restul europei oamenii pun mult accent pe siguranta, sigur va da bine la vanzari.
r_vlad
Nissan Qashqai a fost testat in 2007 si a obtinut 37 de puncte iar acum, odata cu Megane 3, au aparut rezultatele pentru Volvo XC60 care a obtinut tot 37 de puncte. Qashqai e pe aceeasi platforma cu Megane 3 si probabil ca cele 37 de puncte au fost obtinute datorita inginerilor de la Renault. Oricum, bravo Renault ! Pacat doar ca nu au reusit sa obtina 5* si pentru Twingo 2.
Marius WAS
daca au lucrat si la capitolul fiabilitate, atunci chiar isi merita banii...........
AlexanderCarstoc
Prefer sa stau cu ea in service mai des decat cu alta masina decat sa stau intr-un scaun cu rotile...

Probabil ca in viitor stafeta va si la 7 stele smile.gif
eduardsebe
Bravo pentru Renault...au intrecut cu mult siguranta masinilor de aceeasi clasa
radubcr
Nu e vorba doar de aceeasi clasa. Daca n-ai citit bine ce a scris einstein, vezi ca spune "noul Mégane este cel mai sigur vehicul testat vreodata de acest organism independent, din toate segmentele existente".
VirgilAndrei
http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
aici e testul
rtBK
nu ma asteptam sa depaseasca laguna, dar bravo renault pentru eforturile depuse.
makelele
dap super tare :)dar ptr megane 2 unde pot gasi un filmulet cu teste dastea cine ma poate ajuta mc
AlexC
...sa nu ne imbatam totusi cu apa rece si sa creada cineva ca Megane 3 este mai rezistenta la un impact cu un vehicul mai mare si/sau mai greu. Este masina cea mai sigura la impactul cu un vehicul identic, insa in fata unui Land Rover de exemplu n-are ce face...

Rezultatul este unul foarte bun, sa o vedem si la noi si apoi sa zicem.
VirgilAndrei
B 67 WSZ, uite aici un test facut cu sofer om, nu manechin:
sorin_f39
QUOTE(AlexC @ 1 Dec 2008, 00:45)
...sa nu ne imbatam totusi cu apa rece si sa creada cineva ca Megane 3 este mai rezistenta la un impact cu un vehicul mai mare si/sau mai greu. Este masina cea mai sigura la impactul cu un vehicul identic, insa in fata unui Land Rover de exemplu n-are ce face...

Rezultatul este unul foarte bun, sa o vedem si la noi si apoi sa zicem.
*


Cam gresit este ceea ce ai scris (din punctul meu de vedere).
De ce zic asta:

1. Testul este facut cu un obstacol fix. Deci, din acest punct de vedere, Megane 3 sta cel mai bine dintre toate vehiculele testate, la egalitate pe primul loc cu Qashqai.
2. Intr-un impact cu un alt vehicul, nu conteaza marimea, conteaza energia cinetica a celor doua vehicule + capacitatea de absobtie a energiei de catre fiecare vehicul aflat in coliziune.
AlexC
Obiectul fix de la testele EuroNCAP sunt calculate dupa greutatea si inaltimea masinii testate, nu e acelasi obiect pentru toate. Nu am acum linkul la indemana, insa scrie si al ei pe site ca este singura posibilitate de testare, si ca intotdeauna o masina cu centrul de greutate mai sus va fi mai sigura decat cealalta, pastrandu-se celelalte conditii identice.

Capacitatea de absorbtie a energiei este direct proportionala cu numarul de stele, ca de asta un Megane e mai bun decat un Aveo, de exemplu.

LE: imi doresc sa ramanem mereu cu dilema si sa nu vedem pe pielea noastra nuamrul de stele NCAP, oricate ar fi ele...
Stefan_B
QUOTE(AlexC @ 1 Dec 2008, 02:45)
...sa nu ne imbatam totusi cu apa rece si sa creada cineva ca Megane 3 este mai rezistenta la un impact cu un vehicul mai mare si/sau mai greu. Este masina cea mai sigura la impactul cu un vehicul identic, insa in fata unui Land Rover de exemplu n-are ce face...
*



Absolut corect

QUOTE(sorin_f39 @ 12 Dec 2008, 20:42)
Cam gresit este ceea ce ai scris (din punctul meu de vedere).
[...]
2. Intr-un impact cu un alt vehicul, nu conteaza marimea, conteaza energia cinetica a celor doua vehicule + capacitatea de absobtie a energiei de catre fiecare vehicul aflat in coliziune.
*



Cred ca e gresit partial ce ai spus tu, Sorin. Legea conservarii impulsului spune ca... impulsul (masa x viteza - pierderi prin deformare) = constant.

Asa incat da, conteaza suma elasticitatii (chiar si plastice) ale celor 2 vehicule, DAR masa conteaza imens. Altfel spus, presupunand pierderi prin deformare =0 (ipoteza de lucru), vehiculul cu 2x masa celuilalt va avea o schimbare de viteza de numai 1/2 din a celui mai usor.

Desigur, cu cat un vehicul e mai sigur, cu atat absoarbe mai multa energie = se sifoneaza mai mult, DAR transferul de energie e acelasi. Adica intotdeauna iesi mai putin sifonat dintr-o masina mai mare.

Aceasta e intr-adevar micul secret pe care NCAP il tine ascuns; tot asta ii face pe americani sa prefere SUV-urile... ca sunt inerent mai sigure.

Aduceti-va aminte de coliziunea intre un Clio si un Papuc incarcat cu baterii (adica f greu). Socul celor din Clio a fost generat de disparitatea maselor in coliziune.
papa_mulo
Corect Stefan, una e sa intri intr-un autobuz si alta e sa intri intr-un turism(ambele sa zicem stationate si sa zicem cu aceeasi capacitate de absortie a energiei).
Turismul va fi aruncat in afara soselei in urma socului in timp ce autobuzul ramane neclintit si tu preiei mult mai mult din soc decat in primul caz.
aphophis
QUOTE(Stefan_B @ 12 Feb 2009, 11:56)

Aceasta e intr-adevar micul secret pe care NCAP il tine ascuns; tot asta ii face pe americani sa prefere SUV-urile... ca sunt inerent mai sigure.





il tine asa de secret incat scrie mare la faq lucrul asta icon_mrgreen.gif

QUOTE
Are large cars safer than small cars?
In frontal impacts between cars, the occupants of the heavier car or the one with higher structures tend to fare better than those travelling in lighter lower cars. As these effects are currently impossible to overcome, Euro NCAP only makes comparisons within size categories. The rating of a car within its size category is a function of the quality of its safety design.



Can results be compared between groups?
No. Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. A heavier car or one with a higher structure will tend to have an advantage if it impacts a smaller car. The Euro NCAP results cannot be used to predict the outcome of such crashes.


http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/f7...71-07b99c8f62c4
loganmpi16
Meganul 3 a fost retestat (in iunie 2014) de cei de la Euro NCAP si a obtinut in prima faza 3 stele si apoi 4 (ca urmare a avertizarii in toate limbile privind portul centurilor pe bancheta din spate- initial ii acordase 3 stele). Ciudat este ca Euro NCAP aplica diferentiat procentajul si implicit stelele, la acelasi punctaj.
Eu unul, nu mai inteleg. Am facut o comparatie intre Captur(2013) si Megane 3 (2014), iar la Captur la "Adult occupant" au acordat "Total 32 pts | 88%" pe cand, la Megane, la acceasi categorie = Total 32 pts | 83%
La categoria SAFETY ASSIST Captur = Total 7 pts | 81% versus Megane = Total 7 pts | 56%
CAPTUR = 5 stele
Megane 2014 = 4 stele.
Astia de la Euro NCAP au luat-o razna? Voi ce intelegeti din aceste rezultate? La fel, apar diferente de procentaj daca il compari si cu Sandero si poate si cu alte masini. Poate e ceva ce imi scapa mie?!!! Ciudat!
clamba
exista riscul sa ma insel dar aici ar trebui luate in considerare cel putin 2 aspecte:
- schimbarea normelor euroncap undeva la inceputul anului 2014(s-a amanat cu cateva luni productia noului Espace din acest considerent pt ca n-ar mai fi iesit la 5*)
- e cam prima data cand euroncap retesteaza un model (pana la urma megane 2014 este un face-lift al lui megane 2009 sau din ce an o fi fost primul)
loganmpi16
Megane 3 a aparut in 2008 si in urma primei testari de catre EuroNCAP, a fost prima masina (alaturi de Qashqai) care a obtinut maximul de puncte. Punctajul a fost modificat parca in 2009, nu stiu nimic de 2014. Pe pagina lor apare testing pre 2009 si testing 2014, de unde rezulta ca in 2009 au schimbat modul de punctaj si in 2014 l-au retestat. [attachmentid=1627969556]
De observat ca in 2014 apar 2 calificative, cu toate ca megane-ul a fost testat o singura data. Prima data a fost penalizat ca avertismentul pt lipsa purtarii centurii pe bancheta din spate nu era disponibil in toate limbile. Ulterior Renault a remediat, iar EuroNCAP a mai acordat o stea.
La fel apare si la Logan > pre 2009, adica au schimbat punctajul in 2009[attachmentid=1627969560]
clamba
data viitoare cand ne mai intalnim la benzinarie in Alexandria mai detaliem.
loganmpi16
Aia cu benzinaria chiar a fost tare. Ce sanse sunt sa se intalneasca intr-o benzinarie doi forumisti din localitati diferite si care nu se cunosc. Se pare ca pasiunea pt megane ne uneste. Bine ar fi sa ne strangem toti din zona Alexandria.
clamba
Zici cand si vin. Oricum ajung pe acolo aproape saptamanal.

Spor si voie buna!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.