comanr
24 Nov 2008, 23:09
am un modus 1.5 dci 2005. ieri am gasit clapa de la rezervor blocata.pentru desfacut:
-trageti de clapa putin in exterior si culiseaza spre spate ,apoi impingi tija de blocare in sus cu ceva(sarma de pe jos)
problema:motoras actuator tip fc-280sc parlit ,nu gasesc ,desi am vazut odata unul identic la o jucarie
actuatorul se afla in stalpul spate dreapta si are un diblu din plastic alb care se scoate ,evident sub panoul din plastic usor de scos.
deocamdata sta fara a se incuia (cred ca sa o sa ramana,nu stiu pretul la actuator ,aflu maine
mentionez ca nu mergea prea bine incuietoarea de cand am luat masina,oricum actuatorul este fara feedback ...nimeni nu stie ca s-a inchis ,doar i se da comanda si el face sau nu face,materialele sant de calitate (pinioane etc).
25 Nov 2008, 16:01:
rezolvat: motor de la un actuator similar(daewoo parca) ,s-a pastrat pinionul original
pret :20ron
pretul actuatorului cod original(310 ron)
kadtam
29 Dec 2008, 09:00
Foarte util postul tau, pentru care iti multumesc!
Si la noi este la fel. S-a blocat. Sotia l-a fortat, acum nu se mai inchide. Ciudat e ca o vreme se mai misca foarte incet tija aceea la inchidere/deschidere, dar dupa 5 incercari, deloc. Sigur e tot actuatorul.
Imi poti spune te rog ce fel de actuator ai gasit compatibil la Daewoo? Un reper sau cod sau pentru ce fel de Daewoo?
Dar montajul? Tu singur? Ceva tips & tricks?
Bafta!
comanr
19 Apr 2009, 10:56
nu am mai intrat si nu am fost anuntat pe mail ca s-a postat reply la post ul meu..sorry
deci motorul e de la un actuator pe care scria daewoo probabil de portbagaj (cielo ,nubira) ,am pastrat pinionul original ,a fost introdus mai putin pe ax deoarece axul de la motorul nou era mai scurt. conectarea motorului la terminale a fost putin "remodelata" ,am folosit pinii originali si am prelungit cu niste fire pana la port perii . motorul original are un sistem de alimentare perii cu niste lamele ,nu i asa greu .faza finala a fost ca la inchis se deschidea si la deschis se inchidea ,100% trebuia inversata alimentarea lucru pe care l am facut in conectorul masinii(am inversat papucii de alimentare).
ai codul motorasului in primul post, restu i migaleala!
caktuss
19 Apr 2009, 21:28
nu stiu cum e la modus tija de actuator, dar la megane 2 are in capat un fel de clema de plastic, speciala ca sa poti sa tragi de ea. am ramas in benzinarie cu clapa blocata, am tras de plasticul din portbagaj si am tras practic de tija actuatorului. era intepenita de praf. i-am bagat cateva jeturi de wd 40 si acum merge normal
kadtam
25 Apr 2009, 17:51
Mersi Comanr, m-ai descurajat putin, dar acum stiu ce fac in concediu
Verific mai intai ce zice Caktuss, poate e doar intepenit, nu ars.
Bafta!
comanr
16 May 2009, 22:25
si eu folosesc cu succes wd40 insa nu prea mergea pe motoarasul parlit.unii au noroc altii nu.solutii exista pentru ambele situatii.
shkytzy
17 Nov 2009, 21:23
salut
@caktuss - din pacate am patit si eu acelasi lucru
dar nu inteleg de ce cablu din portbagaj ai tras
poate ma ajuti cu o poza ceva te rog... sau oricine stie si poate...
stima
<span class='edit'>18 Nov 2009, 15:46:</span>
deci... intre timp am scos-o la capat
... am facut si cateva poze cu ''jucaria'' am vrut sa fac si un tutorial cu ajungi sa o scoti dar sincer nu mai aveam timp dar ma declar dispus sa ajut pe cine are nevoie: shkytzy@yahoo.com
numai bine
vand_fan_2009
19 Jun 2014, 21:03
Intrebare: oare toate Modusurile au asa ceva? La mine nu se blocheaza deloc capacul de la rezervor. Chiar ma gandeam cat de usor e sa furi benzina din ea. Noroc ca nu prea au ce fura
E posibil sa fie blocat pe deschis? Sa ma apuc de desfacut?
comanr
20 Jun 2014, 13:26
toate au, e stricat actuatorul sau blocat.
modus 1,4 16v
21 Jun 2015, 22:08
Salut prieteni, incep prin a-i multumi lui shkytzy@yahoo.com pentru poza cu actuatorul si informatia ca se poate debloca clapa manual radicand de zavor, citita cu cateva zile inainte de concediul in Grecia. Cu rezervorul gol ajung la pompa si trapa refuza deschiderea, grecul incearca fortarea necunoscand mecanismul de blocare care face imposibila fortarea fara disrtugerea lui, eu strig si-l opresc, trag pe dreapta, deschid capacul din plastic dela accesul la telescopul spate, incep tatonarea la nivelul presupus al limbutei de actionare manuala, nu ajung decat la sertizarea tijei de sub actuator, incerc si reusesc ridicarea manuala a zavorului (in realitate a durat ceva mai mult si m-am julit putin la mana). Dimensiunea relativ mica a mainii si obisnuinta de a lucra si cu stanga, m-au ajutat. Ajuns acasa am hotarat sa rezolv problema, sa demontez si sa gasesc o solutie de acces usor in viitor. Mentionez ca stropirea cu W 40 a tijei zavorului in teaca de ghidaj prin aripa, strangerea papucilor de conexiune electrica, fixarea ferma a actuatorului in decupajele de prindere pentru a fi mereu in prelungirea tijei zavorului, nu au dat rezultate concludente, se pare ca nu se blocheaza ci nu primeste intotdeauna comanda. Am in vedere 2 modalitati de acces la tija actuatorului: a) tot prin port bagaj cu mana stanga, sub actuator, la ceva fixat in relief pe tija sau sertizare, care sa faciliteze ridicarea tijei cu degetul sau b) facand un decupaj prin ornamentul superior la cca 8 cm de baza lui, in locul si cu diametru potrivit pentru accesul cu degetul la limbuta tijei deasupra actuatorului si in functie de ce capac de mascare gasesc. Fac postarea cu pozele din fazele de demontare, poate ajut pe cineva si de asemenea poate cineva citeste si vine cu alte solutii la rezolvarea unui acces usor in caz de nevoie. Inlocuirea actuatorului, in acest moment numai pentru ca face fite, nu mi se pare obligatorie.
21 Jun 2015, 22:13:
Continuare clapa rezervor
21 Jun 2015, 22:29:
Am uitat sa mentionez ca nu am putut desuruba suruburile care fixeaza in port bagaj cele 2 inele de fixare a lucrurilor, aflate pe pragul interior si care tin masca neagra cu valurele a pragului. Am reusit doar cele extreme si astfel a fost mai dificila miscarea ornamentului de contra aripa, Fig. 3
21 Jun 2015, 22:32:
Continuare
21 Jun 2015, 22:35:
Ultimile
modus 1,4 16v
23 Jun 2015, 05:42
M-am gandit 2 zile si in final am decis ca cel mai elegant si simplu este sa desfac, sa izolez alimentarea electrica a actuatorului si sa cumpar cu 20 lei un nou buson de benzina cu cheie, de Logan. Desi acum gresata cu WD 40 tija zavorului functiona, in caz de un nou blocaj sau defectare a actuatorului, pe langa munca depusa la demontare, riscul ca clipsurile din plastic ale partilor necesare a fi demontate sa se rupa din cauza imbatranirii, este foarte mare. La varsta pe care o am, actualul Modus trebuieste sa ma serveasca ca ultima masina si gandesc totul in aceasta perspectiva. Montarea la loc a partilor demontate se face in ordine inversa demontarii prezentata anterior si dureaza doar cateva minute.
comanr
23 Jun 2015, 14:47
cateva consideratii:
- demontarea/deschiderea de urgenta adica in peco a clapei rezervorului nu se face cel mai usor prin metoda scoaterii plasticelor din interior ci prin culisarea capacului spre spate si impingerea tijei de blocare din exterior, nu prea ai timp sa demontezi masina in peco dar se poate si asa
- daca trimiteti actuatorul va pot ajuta, vorbim pe pm, temporar puteti functiona fara el, busonul cu cheie desi pare o solutie buna nu este la fel de practic iarna, se poate bloca de la frig sau se pot pierde cheile.
modus 1,4 16v
30 Jun 2015, 20:51
Multumesc pentru bunavointa dar am montat deja toate panourile si nu cred ca solutia cu clipsuri se preteaza la multe montari si demontari. Inainte de sezonul rece am obisnuinta de a gresa toate inchizatoarele cu cheie si pana acum nu am avut surpriza blocarii lor prin inghet.
cum considerati, sa nu aveti probleme de nici un fel la modusica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.