Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce cauciucuri folositi ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
mojorisin
Eu mi-am cumparat masina echipata cu 185-65-r15 si pana zilele trecute eram multumit de ele. Totusi,am impresia ca imi patineaza mult la demaraj si am de pierdut mult la frānare, de aceea ma gandeam ca de la vara sa imi iau pe fata ceva mai lat 195 sau 205 si pe spate sa le las tot pe astea de 185. Voi ce aveti ? cum se comporta si cum va plac?
AlexanderCarstoc
Nu o sa poti sa-ti faci o parere ...fiecare va fi subiectiv. Acum am Goodyear, multumit, anul trecut am avut Yokohama... multumit, tinand cont ca este un diesel de 1.6 , nu simt diferentele....chiar daca sunt
mojorisin
Ma intereseaza si mai ales dimensiunile wink.gif
cj98czh
Dimensiunile tale sunt maricele conform

http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html

Producatorul da ca dimensiuni maxime la anvelope 185X60X15...dar eu am folosit 195X55X15...si masina se comporta impecabil... atentie mare la marca de anvelope folosite... de aici pleaca majoritatea problemelor... eu sunt adeptul anvelopelor de calitate pt. ca imi place sa merg mai tare...
sinon
Salut,
Corect cj98czh. Momentan am de iarna 205/60 R15, insa pe spate cu 2 persoane, imi freaca in bara. Le-am montat sambata asta, iar momentan vreau sa le dau la schimb sau sa le vand, sa pun ceva mai ingust
Anvelopele sunt Michelin Alpin, foarte multumit de ele.
Salutari
mojorisin
pe spate le-as lasa pe astea de 185,dar pe fata o sa imi pun la vara un minim 195. Asa,greutatea crescuta pe spate nu o sa duca la frecus.
cj98czh
Pai de ce pe fata mai late?? spatele este cel care derapeaza...daca tot nu sunt la fel eu zic sa le pui pe cele late pe spate... oricum sfatul meu este sa-ti fie toate aceeasi dimensiune...
mojorisin
nu iau curbele in asa forta incat sa derapeze spatele. Cu 185 nu mi-a derapat. In schimb, la demaraje si frāne puternice , fata este peste tot ceea ce mi se pare mai periculos. Totusi, puntea fata duce frānarea, directia si tractiunea,de aceea mi se pare mai importanta. Cred ca un 205 pe 60 (daca exista) ar merge perfect. Am vazut un 195 puse pe jos langa ale mele si nu am gasit ca ar fi o diferenta notabila.
cj98czh
Intre 195X55X15 si 185X60X15 nu este diferenta mare...adica este neglijabila...

Atentie...Michellin recomanda anvelopele mai buna sa fie puse pe spate nu pe fata... era niste filmulete la ei pe site cu teste..

Fata in caz de derapaj o controlezi din acceleratie, directie si frana... spatele...il mai controlezi numai cu reflexe bune... raman la parera ce anvelopele mai late trebuie pe spate...
zolijuve
@sinon
Iti freaca pentru ca, sunt de 205/60.Marimea recomandata este 205/55, care nu difera foarte mult de cel normal(185/60/15).

Recomandarea mea este ca toate cele 4 sa fie identice: 195/55/15, eventual 205/55/15 pentru o mai mare stabilitate.
sinon
Exact, asta e motivul pentru care doresc sa le dau la schimb.
Problema este sa si gasesc pe cineva sau o vulcanizare poate.
Cu 205 masina e foarte stabila, sunt foarte multumit.

Numai bine
Dodone
Nu vreau sa fac pe desteptul, mai ales la ora asta, dar am senzatia ca unii nu cunosc semnificatia cifrelor care reprezinta dimensiunea unei anvelope.
Exemplu: 185/65/15.
185 este latimea benzii de rulare, exprimata in milimetri;
65 este dimensiunea peretelui lateral al anvelopei (wall)si are 65% din latimea benzii de rulare, adica 65% din 185mm ( 185* 65%= 120.25 mm.);
15 (banuiesc ca stie toata lumea...) este diametrul jantei si este exprimat in tzoli.]
Sper sa fie de folos cuiva...
Thanatos
Aderenta nu variaza cu suprafata de contact, ea variaza cu normala la planul orizontal. Iar cum greutatea masinii nu variaza, nici normala nu se modifica. In termeni simpli, puteti monta si cauciucuri de camion ca nu va veti mari aderenta decat prin prisma faptului ca insasi greutatea gumelor maresc un pic forta de apasare (normala la planul orizontal).

Paradoxal, amprenta unei gume la sol nu creste (semnificativ) cu latimea cauciucului.

Asadar, castig de aderenta nu aveti prin varierea dimensiunii cauciucului.

Puneti ce recomanda producatorul ca recomanda bine.
Dodone
Se castiga ceva in stabilitate si tinuta de drum, dar creste putin consumul. Pentru ca suprafata in contact cu asfaltul e mai mare, implicit si frecarea.

19 Nov 2008, 08:11:
QUOTE(Thanatos @ 19 Nov 2008, 08:01)


Puneti ce recomanda producatorul ca recomanda bine.
*


Subscriu.
mojorisin
Cauciucuri mai late ar insemna pentru mine
1.mai multa stabilitate in curbe
2.mai multa siguranta la franare (orice ar zice fizica pt toti)
3.mai mult confort datorat unei mai bune amortizari

Cata aderenta data de forta de frecare are un petec de cauciuc de 1 m patrat tras pe asfalt si cata aderenta va avea un petec de 2m patrati ? Dublu...
ghertzoi
aici va contrazic un pic (poate sunt obosit si nu imi mai aduc aminte smile.gif ).... forta de frecare e data de un coeficient de frecare care depinde de material (cauciuc/asfalt) si de normala la suprafata (asa groso-modo de greutatea distribuita pe roata). Ca urmare dublarea suprafetei de contact nu va avea nici un efect. Stabilitatea in sine se obtine prin inaltimea mai mica a peretelui.
cj98czh
Corect....
Thanatos
QUOTE(ghertzoi @ 19 Nov 2008, 15:17)
aici va contrazic un pic



E bine sa specifici pe cine contrazici wink.gif Macar sa dai un citat la ideea pe care o contrazici.
ghertzoi
era postul anterior contrazicerii, de asta nu am mai citat smile.gif

L.E. acuma vad ca mai sus ai scris aceeasi idee...acu inteleg
gideon
Pentru vara am Michelin 195/55/15-unele care cica au fost testate la raliu(si jenti dotz)
Pentru iarna am Dunlop Sport....185/65/15-jenti normale....

Sunt multumit de toate anvelopele dar cand este un pic umed derapeaza...

Mai am la alta masina 215/55/16 Matador si de iarna si de vara si acelasi lucru...pe asfalt normal super multumit...un pic umed......sad.gif
Dodone
De vara am luat Sava Contact, cu un raport f. bun pret/calitate. De fapt, am avut o reducre mare de pret de la un prieten care se ocupa cu vanzari de anvelope...
De iarna am Continental .
Cele de vara nu m-au impresionat la capitolul franare. ABS-ul intra cam repede in functie. Deci anvelopele pierd cam repede aderenta cu soseaua. Si aici ma refer la asfalt uscat.
Eu recomand sa va cumparati anvelope brand name, pretul face diferenta.
Daca spatiul de franare scade si cu doi metri, e o mare realizare.
Acuma o sa spuneti ca nu va ajuta, ca apare tendinta sa franezi mai tarziu, ca te bazezi pe anvelope si te gandesti ca vei avea un spatiu de franare mai scurt. OK.
Dar diferenta ar putea fi evidenta in cazul unor franari de urgenta, cand franezi puternic, din reflex. Cei doi metri (dar foarte probabil si mai multi) pot fi diferenta dintre o sperietura mare si BUBA MARE.
jammix
Eu am pus cauciucuri Global de vara (by Continental ). Am ales acest brand din doua motive simple : respecta exact ce scrie in talon 185/60/R15 si alte variante erau cam scumpe din pacate mai ales ca diabia iesisem cu ea din service pentru alte probleme ce m-au costat ceva bani. Pana acum sunt multumit de ele, ABS intra tarziu la franare ( am si avut vreo 2 ocazii in care era cat pe ce sa-mi remodelez masina ), aderenta buna pe uscat, pe umed sunt OK, bine recunosc nu le-am testat limitele. Zgomotul la rulare e acceptabil ( in comparatie cu vechile gume care erau pe duca cam din momentul in care am cumparat masina ). Raportul pret/calitate ok . Am aprox 6000 de km parcursi cu Global si momentan nu regret nimic smile.gif
demin2609
QUOTE(mojorisin @ 19 Nov 2008, 14:08)
Cauciucuri mai late ar insemna pentru mine
1....
2....
3....

4--- aderenta...


1 - da dar nu o sa observi diferenta decat daca gumele tale sunt vizibil mai late decat cele vechi.

2 - corect (dar este si aici idem pct 1 - suprafata EFECTIVA de contact cu solul si desigur compozitia/tipul materialului folosit la fabricarea anvelopei)

3 - FALS -eu stiu! ce stiu eu, unii ma pot contrazice, insa cu gume late "agati" mai multe gropi/denivelari, confortul scade! nu mai zic despre inaltimea mai mica a peretelui care intr-adevar "tine" mai bine masina pe asfalt, insa aceste gume joase scad muult confortul din habitaclu, vibratiile cele mai mici se simt puternic si o sa vrei sa ti le dai jos dupa o perioada, depinde pt ce folosesti masina.

4 - iezista o formula pentru a calcula acest lucru, poate gresesc dar mi se pare ca aderenta ar creste pana la 4 ori (pentru acelasi material)... repet poate gresesc sau nu!?
ligrivis
Eu am pus cauciucuri Continental Eco premium 2 185/60/15 de vara, amortizeaza gropile foarte bine sunt silentioase dar pe zapada, ploaie aluneca nu au un comportament apropiat da all season.
Am avunt inainte Semperit si pot spune ca nu alunecau asa mult ca Continental, dar erau mai rigide si in plus au facut niste crapaturi pe langa geanta.
ionutt daniel
Eu am avut pana acum Michelin 185/60/15 de vara.
Acum le-am schimbat cu 186/65/15 Dunlop de iarna, iar in cazul in care am 3 persoane in spate, la gropi si curbe freaca pe spate dreapta pe suprafata de rulare a anvelopei la aparatoarea de sub aripa. Cred ca daca mai ridic aparatoarea 1 cm nu mai sunt probleme, dar nu prea merg cu ea plina. In rest sunt multumit de comportamentul anvelopelor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.