Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MODIFICARE JANTE SAU BUTUC?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
turbodxman
Salut!

Vreau sa montez pe masina mea un set de jante din aliaj de aluminiu ale caror gauri din mijloc (in care intra butucul) au diametrul mai mic decat al butucului.
In acest caz cum procedez:

- strunjesc din gaura centrala a jantelor? sau
- strujesc butucii?

Astept opiniile voastre!


Ms anticipat wink.gif
cj98czh
sau gasesti niste jante care sa se potriveasca...mie nu mi se pare safe nici una din solutiile propuse de tine...
M i h a i
Alte jante clar...dar romanul asa este invatat...improvizatii ruls..
hellcat
Eu cred ca sunteti off-topic in primul rand...

Se alezeaza gaura jantei evident. Parerea mea e ca nu comporta nici un risc, atat doar ca lucrarea ar trebui facuta pe un strung bine calibrat.
Axe
am facut si eu , janta evident !
Brohlin
Iar asamblarea sa fie cu alunecare, nu cu joc. Adica toleranta minima a alezajului sa fie egala cu toleranta maxima a arborelui.

Ca sa fie ok, ar trebui ca jocul minim sa fie 0, iar jocul maxim sa fie undeva la 0.05-0.1 mm... parerea mea. Poate cineva mai priceput sa-si dea cu parerea...
turbodxman
Salut !

Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Astept in continuare opinii in legatura cu rezolvarea si nu sugestii de a renunta la aceasta idee.

pt. MHY: Romanul este adeptul improvizatiilor deoarece nu isi permite de cele mai multe ori sa cumpere un lucru nou de calitate (spre deosebire de foarte multi, romanii nu au venituri care sa le permita sa isi cumpere ceea ce doresc - lucruri noi).
Daca unii fac exceptie, foarte bine, dar sa tina cont de aceasta realitate cruda!




Pe curand icon_mrgreen.gif
R19/16v
Daca tii tu neaparat, chinuie janta.
j.d
Eu zic ca mai repede iti faci la strung niste distantiere direct pe dimensiunea care trebuie si la butuc si la janta. wink.gif
turbodxman
pt R19/16v: Astept sfaturi si propuneri de la colegii de forum, in general... acum ... in final... decizia este a mea...

j.d: as face dar nu doresc sa distantez jantele de butuc, nu am nevoie de asa ceva, ma incurca si nici nu am material din care sa confectionez asa ceva si nici meserias... din pacate...deci ms pt sugestie...dar tot la varianta mea raman... happy.gif
adrian mgn
subscriu si eu la ideea de a strunji janta , daca zici ca flanse nu vrei ...
insa depinde cat de mult trebuie largita gaura jantei ... sa nu iei din " carne" prea mult...
turbodxman
pt adrian mgn: Ai dreptate ! ar trebui luat din janta vre-o 2 mm max.



cristio_79
Cat are diametrul exterior butucul si cat are diametrul interior alezajul jantei?
Pentru acele flanse ai nevoie si de prezoane mai lungi pe care nu stiu daca le gasesti de cumparat.Iar ca sa le faci la strung din fier mort,nu te sfatuiesc.
Solutia cea mai buna este marirea alezajului jantei,nu se intampla nimic daca faci asta.
turbodxman
pt cristio_79: Iti dau dreptate, de aceea am ales si eu ca unica solutie alezarea jantei si nu altceva.
Voi masura cu un micrometru cand reusesc si iti comunic exact dimensiunile.
Din masurarea cu sublerul reies: diametrul exterior al butucului 60 mm iar diametrul interior al gaurii din centru a jantei 59 mm.
cristio_79
La Renault cam acesta este diametrul exterior al butucului:60 mm.Daca diferenta este de 1 mm in diametru,asta inseamna 0,5 mm pe raza,deci o diferenta foarte mica.
Ai putea sa faci totusi o incercare si sa cureti bine cu peria de sarma un butuc,iar apoi freci cu smirghel cu granulatie mare atat alezajul jantei cat si butucul.
19vik
Daca distanta dintre gaurile prezoanelor (diametrul de dispunere) corespunde (n-ai zis nimic despre asta), poti largi linistit alezajul central, cu conditia ca janta sa fie foarte bine centrata inainte de operatie pe masina de prelucrat si sa nu depasesti toleranta de care zice Brohlin mai sus. Un joc minim trebuie sa existe totusi, pentru ca butucul rugineste in timp si aliajul jantei se corodeaza si altfel te vei chinui mai tarziu sa scoti janta de pe butuc.
turbodxman
pt 19vik: antraxul corespunde: 4 x 100 am pe masina si jantele pe care intentionez sa le adaptez au tot 4 x 100.
Multumesc de precizari ... sper ca totul sa fie ok la final wink.gif
TZG@
QUOTE(19vik @ 5 Nov 2008, 18:07)
Daca distanta dintre gaurile prezoanelor (diametrul de dispunere) corespunde (n-ai zis nimic despre asta), poti largi linistit alezajul central, cu conditia ca janta sa fie foarte bine centrata inainte de operatie pe masina de prelucrat si sa nu depasesti toleranta de care zice Brohlin mai sus. Un joc minim trebuie sa existe totusi, pentru ca butucul rugineste in timp si aliajul jantei se corodeaza si altfel te vei chinui mai tarziu sa scoti janta de pe butuc.
*




pe langa toate astea... metalele se si incing si se sudeaza intre ele... sa nu vi sa para absurd , am vazut pe o scoda octavia pentru a carei janta a trebuit ceva mai multa putere de convingere din partea unui ciocan mai zdravan... da' oricum,alezarea interiorului cam cea mai buna solutie... cat despre flanse,de ce sa-ti faci cand gasesti set cu tot cu prezoane.. sunt in bucuresti prin mihai bravu undeva niste magazine de tuning ... au lucrri bunicele... printre care flanse si prezoane... flanse pe diferite marimi si prezoane bineinteles... suces cu jantele...
turbodxman
pt TZG@: Multumesc wink.gif
schluppi
Din cate stiu eu, diametrul orificiului central la jantele pentru Renault este de 60,1 mm. Iti dau aceasta valoare, ca sa stii ce sa ceri strungarului. Am masurat la jantele mele si am gasit aceeasi valoare.
AlexanderCarstoc
Fara nici o problema maresti interiorul jantei, acolo ai destul material pe care poti sa-l dai afara fara a periclita calitate, siguranta. In general incearca sa nu alterezi componentele masinii...in cazul de fata butucii.
turbodxman
@ schluppi & AlexanderCarstoc: Multumesc pentru info wink.gif
AlexanderCarstoc
Cu multa placere!
xxla20
salutare colegi, am si eu aceeasi problema, o cunostinta de la bucuresti vrea sa faca operatiunea asta, stiti pe cineva care ar putea-o face? imi puteti recomanda un strung in bucuresti care sa faca asta? v-as fi recunoscator. multumesc anticipat! drumuri bune!
Axe
QUOTE(Axe @ 3 Nov 2008, 21:59)
am facut si eu , janta evident !
*


Asa cum spuneam mai sus, in 2008, imi pare rau ca am uitat unde le-am facut ! radmasa.gif
Acum am aceeasi problema, am gasit ceva frumos de Opel si vreau sa le aduc la 60.1 ! A aparut un atelier specializat in bucuresti, a facut cineva lucrarea de curand ?
ciumiki
Sfatul meu este sa nu faceti aceasta operatie pe strung(am lucrat ca sculer-matriter si prelucrator prin aschiere -strungar,frezor- cam 10 ani). Aceasta operatie se poate face pe o masina de gaurit/frezat/alezat in coordonate, de ex. Mikromat, cu comanda digitala. Centrarea jantei pe o astfel de masina se face pe 3 axe(tridimensional), si cu ceas comparator, abaterile fiind de ordinul miimilor de milimetru.
Axe
Multumesc, am mai vorbit cu un meserias si avea o astfel de freza dar nu intra jante mai mari de 14 din pacate iar astea sunt de 15
Asa este, obligatoriu pe freza de calitate sau strung atat de mare cat sa prinda janta pe exterior.
eugenTL
incearca aici: https://www.facebook.com/pak.racing?fref=ts
am vrut sa fac eu niste jante pe 18 si a zis ca se pot face

Axe
Merci, le-am dat msg sa vad ce spun !?
Bumbul
Între timp, de atâția ani de zile, a mai făcut cineva modificari? Eventual, unde?
pishky
ce vrei sa faci?
ne auzim la telefon daca ai venit de la vapor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.