[attachmentid=1627480430][attachmentid=1627480431]Am cumparat de curand un Megane 1, 96 an de fabricatie, motor 1,6 benzina si am in bord un buton care nu stiu ce face. El functioneaza si la anumite turatii are cateodata un semnal sonor. Am atasat si fotografia lui. merci
claudiu_gl
2 Nov 2008, 21:31
posibil sa fie pilotul automat
Georginho
2 Nov 2008, 22:30
Pilot automat la masina din '96? N-as prea crede...
Mai degraba asistenta la franare sau ceva de genul...
R19/16v
2 Nov 2008, 22:35
Degeaba nu crezi tu...
Cruise-controlul a aparut prin 1945...
nu sunt sigur, dar cred ca este frana electrica pentru pornire in panta. Se tine piciorul pe frana, se apasa butonul, se introduce in viteza si pleci....
Poate ca este un model mai vechi de frana de parcare electrica.
cj98czh
2 Nov 2008, 22:39
Este tempomat 100%
pai si cum rezulta din pdf ca-i tempomat ca nu reusesc sa inteleg foarte mult. Germana am facut doar la gradinita acum 45 ani.
Nu cumva ala e un buton de activare/dezactivare alerta sonora la depasirea vitezei de 130 km/h la versiunile Arabia?
mojorisin
3 Nov 2008, 08:29
Eject button ?
Eu am vorbit serios, acea functia de alarma la supraviteza exista la unele UCH de pe Clio, Megane, Laguna, Espace... si chiar si la alte marci (Fiat, Citroen...). De ce n-ar exista si un buton de activare/dezactivare? Am banuit ca despre asa ceva ar putea fi vorba, pentru ca initiatorul a precizat ca "la anumite turatii are cateodata un semnal sonor", probabil ca nu la anumite turatii ci la depasirea unei anumite viteze.
[attachmentid=1627480726]
cj98czh
3 Nov 2008, 12:31
Este tempomat !!!
cj98czh
Ok este tempomat. Te rog descrie functionaea burtonului si a dispozitivului.
Al tau este similar? Sau nu ai tempomat...
La modelul mai nou si nu numai icoana de tempomat arata cu totul altfel. Si la masina mea arata altfel.
Spune-mi pe ce te bazezi pe afirmatia ta? Ca eu zau numai pricep cum functioneaza.
alexumf
3 Nov 2008, 18:33
E butonu' care spune ca ai calcat-o prea tare si consuma mult!!!
Activat te ajuta sa schimbi vitezele economic. Cand piuie te anunta sa bagi in viteza superioara. in a 5-a piuie doar daca i dai talpa...
cu respect ... (pe mazda 626 din 88 aveam pe bord butonul cu pricina si mergeam economic.... ma rog motor de 2000 16v piuia saracul de cate ori apasam acceleratia mai tare, dar degeaba....)
"Si eu cred ca este legat de consum. In viteza a 2-a incepe sa sune cand ajung si depasesc 2500 rpm, la fel in a 4-a la 3500 rpm. Singura explicatie pe care am gasit-o si eu este ca te ajuta sa conduci economic.Nu mai are nimeni pe megane 1 asa ceva?"
alexumf
3 Nov 2008, 19:20
QUOTE(sury @ 3 Nov 2008, 18:58)
"Si eu cred ca este legat de consum. In viteza a 2-a incepe sa sune cand ajung si depasesc 2500 rpm, la fel in a 4-a la 3500 rpm. Singura explicatie pe care am gasit-o si eu este ca te ajuta sa conduci economic.Nu mai are nimeni pe megane 1 asa ceva?"
Da prietene, e pt consum, spune-mi te rog daca piuie si cand apesi brusc acceleratia pana la capat. La mazda asa facea... Eu am M2 si nu am acest buton, nici nu l-as dori. La mazda functia nu putea fi dezactivata, asa ca eram terorizat ca de cate ori o piscam mai tare tipa...
. Simbolul de pe buton e IDENTIC cu ce aveam eu in bord. Te salut si sa stapanesti sanatos masina
Probabil ca ai dreptate, dar totusi, daca functia nu putea fi dezactivata, la ce folosea butonul??
alexumf
3 Nov 2008, 19:32
QUOTE(19vik @ 3 Nov 2008, 19:27)
Probabil ca ai dreptate, dar totusi, daca functia nu putea fi dezactivata, la ce folosea butonul??
M-am exprimat usor ambigu. La Mazda, nu aveam buton. In bord, langa turometru exista simbolul respectiv, care, la accelerari bruste sau turatii mai mari se aprindea, fiind insotit si de semnalul sonor
a aparut de curand un sistem care impinge acceleratia in sus daca apesi prea tare, tot pt a te avertiza ca o cam calci !
si eu cred ca butonul tau se activeaza la anumite turatii, un fel de : hooooooo maaaaaaah
prrrrrrrrrr
happy_smile_48
4 Nov 2008, 16:01
la dotarile care au fost , sunt si vor fi , vom avea parte sper si de butonul pt clatite ( neaparat cu gem de capsuni)
Multumesc pentru urare . Pot sa mentionez ca butonul cu pricina... daca devine stresant poate fi dezactivat.Oricum dupa mai multe incercari am ajuns la concluzia ca acesta este pentru a obtine un consum mai mic .Tin sa adaug ca am observat ca si atunci cand motorul este subturat acesta incepe sa avertizeze (piue) de exemplu eram in viteza a 5 a si am redus la 2200 de turatii si acesta a inceput sa avertizeze acustic.ORICUM VA MULTUMESC PENTRU AJUTOR SI VA SALUT PE TOTI!!!
Amu m-ati facut curios.
Butonul are in spatele lui ceva circuite electronice care comanda piuitul sau e in softul computadorului ?
Cu alte cuvinte, se poate adapta usor, sau sa ma las pagubas ?
alexumf
4 Nov 2008, 23:00
QUOTE(Dodone @ 4 Nov 2008, 22:00)
Amu m-ati facut curios.
Butonul are in spatele lui ceva circuite electronice care comanda piuitul sau e in softul computadorului ?
Cu alte cuvinte, se poate adapta usor, sau sa ma las pagubas ?
Poti adapta metoda "sotie isterica speriata de viteza", va functiona si in cazul apropierii periculoase de alte vehicule
Va fi si cu avertizare fizica nu doar sonora si optica...
Acum vb serios,e in soft-u masinii.... Ciudat insa, eu nu am mai vazut acest sistem pe Megane. Sincer nu cred ca e foarte util...mai degraba stresant...parerea mea.Salutari
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.