Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nelamuriri diesel vs benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
slider2
ma intereseaza asa:
1. cuplul motor exact a motorului 1.5 dci 100cp, am vazut ca 85cp are 200 nm, iar 105cp are 240 nm, dupa deductia mea cel de 100 cp are cam 230 nm.
2. masa proprie a unui megande II sedan si estate cu motorizarea 1.5 dci 100cp. am un var ce are un megane 2.2 cu motorizarea respectiva ce afirma ca masina lui are 1.5 tone aproximativ (1.45 tone) ceea ce mi se pare foarte mult avand in vdr ca pe siteul renault este trecut 1.245 tone.
3. este mai fiabil benzinarul 1.6 16v comparativ cu 1.5 100cp??

momentan detin (tata nu eu) masina din semnatura, pe care as dori sa o schimb cu un megane II estate. initial am zis ca m-ar interesa doar motorizarea 1.6 16v, dar acum ma bate gandul si la 1.5 dci 100cp. ca sa imi fac o imagine mai clara vreau niste raspunsuri de la posesorii de astfel de modele, de preferat ar fi daca cineva are experienta cu ambele modele. si eu am aceasta experienta doar ca este diferenta mare intre km parcursi cu benzinarul (vreo 3000km) si cu "tractorasul" (max 200km).
ma intereseaza diferentele intre megane II benzina si megane II diesel, caci intre megane-ul I al tatalui si megane II le-am simtit pe propria piele. mie (un impatimit al benzinarelor) mi s-a parut un pic puturos, bn trebuie sa recunosc ca nu am fortat dieselul cand l-am condus, am mers mai linistit ca de nu era masina mea si nu imi permiteam. vreau sa stiu daca chiar asa e sau doar nu sunt eu invatat cu masina, se descurca pentru masa unui estate?? dar daca e incarcat??(conditii de rulare decente, max +20km/h peste limita maxima admisa, dar cu ceva bagaj). pentru mine alegerea ar fi simpla benzinar (pentru cei care ma contrazic, incercati o data la un prieten, daca va lasa, 5000rpm in treapta a IIa -- nu mai zic sa mai si schimbati intr-o treapta superioara si sa continuati in felul acesta-- si mai vb) dar pentru ca tata conduce masina 95% din timp cred ca i-ar conveni si diesel ca si stil de condus, ca sa nu mai vb de economie. in ceea ce priveste discutia cu daca nu faci 20.000 km pe an nu-ti lua diesel, o stiu prea bine, se cam incadreaza in categorie (cam 18.000 km/an).
Solon
QUOTE(slider2 @ 27 Oct 2008, 23:09)
2. masa proprie a unui megande II sedan si estate cu motorizarea 1.5 dci 100cp. am un var ce are un megane 2.2 cu motorizarea respectiva ce afirma ca masina lui are 1.5 tone aproximativ (1.45 tone) ceea ce mi se pare foarte mult avand in vdr ca pe siteul renault este trecut 1.245 tone.
*


Uita-te si tu prin taloane ca pe site-uri oricum sunt multe baliverne!
valeriu24
Clar Diesel ! Pentru ca daca tot vorbesti de greutate si sarcini utile si inutile si nu stiu ce, e clar ca te va ajuta mult cuplul unui diesel. Mai mult, nu cred ca iti iei tu megane ca sa simti 5000 rot / min. in cazul in care vrei sportivitate ia-ti ferrari sau lamborghini. altfel, meganu e o masina de familie, iar estate, mai ales. Deci ar trebui sa te intereseze o masina economica. In depasiri, la drumuri lungi si in oras, te va ajuta mai mult un diesel decat o benzina. La diesel atingi momentul maxim de la 2000 turatii, echivalentul unui consum de 5l/100km. La benzina, atingi momentul maxim la 5000, echivalentul unui consum de 20l/100km. Si pana ajungi la 5000...trece anu... Avantaje si dezavantaje...pretul motorinei unpik mai scump, intretinerea ceva mai scumpa, turbina si injectoarele defectuoase...trebuie sa ai grija de ele. dar pe total, ia-ti diesel, vei fi multumit pentru ce ai tu nevoie. Nu ai spus nimic de bani. Iti permiti diesel?
sorin_f39
QUOTE(valeriu24 @ 28 Oct 2008, 08:28)
  La diesel atingi momentul maxim de la 2000 turatii, echivalentul unui consum de 5l/100km. La benzina, atingi momentul maxim la 5000, echivalentul unui consum de 20l/100km. Si pana ajungi la 5000...trece anu...
*


MOMENTUL NU ESTE ACELASI LUCRU CU PUTEREA !!!!!!!!!!!!!
La Diesel supraalimentat, momentul (cuplul maxim) este intre 1900 - 2500 rpm, iar puterea maxima este la 4000 rpm. La benzinarul aspirat, cuplul maxim este la 4250 rpm, iar puterea maxima este la 5500 rpm. Ma refer strict la Megane.
Valori normale pentru ambele tipuri de motoare. Benzinarul este un motor de turatie, asa ca, la nevoie, ajunge foarte usor la valorile necesare.

Ia-ti, in primul rand, ceea ce-ti place. Asta conteaza si asta iti va face placere sa conduci.
Hack
QUOTE(valeriu24 @ 28 Oct 2008, 09:28)
La benzina, atingi momentul maxim la 5000, echivalentul unui consum de 20l/100km. Si pana ajungi la 5000...trece anu...
*


Glumesti, nu? huh.gif
74r12
Cuplul motorului de 100 cp-euro3 este acelasi cu al motorului 85 cp-euro4 adica 200Nm la 1900 rpm
einstein1984
Ia-ti 1.6 16 valve, e mai ieftin de reparat. Si fiind renault, orice ai alege o sa fie ceva de reparat.
slider2
valeriu24 masina nu o iau pt mine ci pt tata. sa sti ca am mers cu 5000rpm intr-aIIa si pt ce masina e meganeul se simtea super. acum nu imi inchipui ca o sa fac cerculete si liniute cu ea, dar e bn sa sti ca la o eventuala retrogradare in caz de necesitate majora ai niste rezerve de putere la dispozitie. eu unul am condus si benzinarul si tractorasul pe acelasi drum si cam in aceleasi conditii de trafic (extraurban, ca asta ma intereseaza in principal ca in bucuresti ori ca ai 75 de cai ori ca ai 750 tot atat timp stai in aglomeratie) si dieselul mi s-a parut cam puturosenie. exemplific:
benzinar viteza 110 km/h intr-aVa, ajung pe cnva din urma, vreau sa-l depasesc dar nu pot, reduc un pic pana se face loc de depasire ajungand la 100 km/h, se face loc dau semnal ma bag si apas pedala fara a retrograda. fac depasirea lejer, urcand foarte repede pana la 3500 rpm (120 km/h) moment din care cred ca ma aproprii de cuplul maxim pentru ca pur si simplu simti cum pleaca masina de sub tine. chiar urca in ture foarte usor, nu trece deloc anul pana ajungi la 5000rpm, bine asta daca nu pleci de la 1200rpm intr-aVa, turata corespunzator pentru puterea pe care o dezvolta si masa pe care o are se misca destul de bine masina. mentionez pe masina tatalui se afla motorul care e si pe logan 1.6 16v si din cate stiu eu cuplul motor este 148 nm la 3800rpm si 79kw(77kw logan) la 6200rpm, deasemenea stiu ca 80% din cuplu e disponibil de pe la 2200rpm. revin, in aceeasi situatie si cu dieselul, dau semnal bag piciorul si nimic.... ma rog nu comparabil cu benzinarul si vorba aia ma asteptam sa se simta cuplul motor care e cam cu 40% mai mare la tractoras (asta daca cuplul motor este 200nm).
acum stiu ca exista acel lag turbo, dar la 90-100km/h in treapta aVa nu cred ca ai mai putin de 2500rpm la diesel (am inteles ca turbina intra de la 2000rpm).
chiar am simtit nevoia sa retrogradez, dar pentru ca nu era masina mea (posesorul era in dreapta) nu am facut-o. am bani de diesel pentru ca o iau sh si in suma limita intra si dieseluri. masina tatalui nu prea e chinuita (decat cand intra pe mana mea si atunci numai daca sunt singur biggrin.gif ), el avand un mers linistit, deci cred ca i s-ar potrivi si un diesel.

Solon in talon la varul meu e trecut 1.45 tone, dar mi se pare foarte mult sincer pentru masina in sine, desi la cum se misca masina pare o valoare apropiata de adevar.

Sorin_f39 la tata cred ca o sa primeze utilul si apoi placutul, daca era pt mine alta era situatia.

mi se pare putin ca motorul de 1.5 dci 100cp sa aiba doar 200nm ca si cel de 85cp. eu unul sincer ma asteptam la vreo 250nm avand in vdr ca am citit ca motorul de 85cp remapat ajunge la aproximativ 105cp si 250nm, ma asteptam ca la 100cp (o valoare apropiata) sa fie undeva pe la 230nm, dar ma rog nu ma pricep chiar asa bine la capitolul tehnica.

einstein1984, masina tatalui este din 2000 si in afara de revizie, ulei, combustibil, filtre si alte consumabile, la motor nu s-a umblat, merge foarte bine, nu a cazut nimic la el, nu a fost necesara nici o reparatie. de asemenea am citit pe forum tot feluri de probleme aparute pe la motoarele diesel si trebuie sa va spun ca varul meu (detinatorul meganeului 1.5dci pe care l-am condus) nu a avut nici o problema cu turbina, debimetrul, egr-ul, nu a fost niciodata in service pentru vreo problema de motor. masina lui e din 2006, are 80.000km facuti in bucuresti 70%, extraurban 25% si 5% in afara tarii (estimare facuta de mine), a mers cu ea si cu 200km/h, desi a zis ca era la limita masina, adica facea urat.

pentru valeriu24, am un prieten foarte bun cu un prestige 1.6 16v, acelasi motor ca si pe masina tatalui. vara aceasta am fost cu el la mare si la munte. prietenul conduce mai sportiv, schimba treptele pe la 3500rpm si la nevoie se duce in maxim de turatii si cu treptele inferioare. pe scurt stie ce poate masina exploatata cum trebuie. pe autostrada pana la mare nu a fost cine stie ce, dar la intoarcere am venit pe partea cealalta si vreau sa-ti spun ca a dat flashuri si la bmw-uri (in depasiri, sunt constient ca daca bmw-ul era condus cum trebuie nici nu discuta cu noi) si a facut depasiri super repede si in deplina siguranta, comparativ cu marci mai de prestigiu care, diesel fiind, lasau un nor negru in spate cand fortau depasirea (semn ca ar fi fost nevoie de retrogradare). multa lume se uita ciudat pentru ca e doar un logan, dar motorasul asta exploatat corect face mici minuni, cu un consum de maxim 8% afara. consum facut cu ac cuplat 70% din timp, masina incarcata, viteza de rulare peste 130km/h, chiar si 190km/h pe autostrada pentru cateva minute bune, depasiri o gramada mai ales pe la munte.
stiu ca o sa sariti ca nu e adevarat, ca e doar un logan. nu va contrazic ca e doar un logan, are un ruliu la curbe foarte mare si cam toate celelalte probleme ale modelului autoton, dar in linie dreapta si curbe fara un grad prea mare de dificultate se misca bine.

28 Oct 2008, 12:03:
inca o intrebare, s-ar merita 1.5 85cp remapat?? sau daca as lua 1.5 100cp, m-ar tenta sa-l remapez. exista posesori de astfel de modele (adica remapate) pe aici?? daca da as dori si eu niste impresii de la voi, despre cum se comporta masina dupa remapare, si din punct de vedere al dinamicii dar si daca exista probleme tehnice ca si efecte secundare.
i_am_sleek
QUOTE(slider2 @ 28 Oct 2008, 11:38)
a mers cu ea si cu 200km/h, desi a zis ca era la limita masina, adica facea urat.

*



permite-mi sa nu cred asta... in fine a mea ia maxim 200 si crede-ma ca e diferenta fata de 1.5
in ceea ce priveste greutatea a mea are cam 1350 kg si e mai grea ca 1.5

la 1.6 benzina e nasol ca mai cade defazorul/distributie si bobine, in rest e ok... si la peste 130km/h consuma nu gluma
slider2
i_am_sleek mi se pare ciudat sa nu treaca a ta de 200km/h. totusi are 120cp si 6 trepte, cum am spus si mai sus am mers (pasager) cu logan 1.6 16v, care are doar 105cp si 5 trepte, cu 190km/h, iar soferul intr-o tura pe autostrada cu masina goala a atins si 200km/h. in legatura cu greutatea, aici ai dreptate 1.5 este mai usoara ca 1.9, dar eu ma refer la sedan, respectiv estate, iar tu din cate vad in poza ai hatchback, deci e posibil ca estateul de 1.5 sa fie mai greu ca a ta.
mad toz
Fratele meu are megane 1 1,6 16v , eu megane 2 1,9 dci , am mers cu amandoua. Benzinarul se duce frumos in turatie ,si se aude si frumos wub.gif , diselul trage tare dar nu urca mult in turatie. Dar credema ca la o repriza de acceleratie nu are sanse benzinarul.
slider2
nu contest ca 1.9 bate benzinarul, ar fi tentant un estate 1.9 dar sunt rare, scumpe si cu multi km. pe mn ma intereseaza mai mult comparatia 1.6 16v vs 1.5 100cp.
Bliss
QUOTE(i_am_sleek @ 28 Oct 2008, 19:46)
in ceea ce priveste greutatea a mea are cam 1350 kg si e mai grea ca 1.5

Greutatea nu are treaba cu viteza maxima, doar cu acceleratia.

La 1.6 sunt problemele arhicunoscute pe forum cu bobinele si restul insirate de i_am_sleek, la 1.5 poti avea dude cu EGR-ul si turbosuflanta, dar cu o probabilitate un pic mai mica. Eu as opta pentru dCi, e un motor excelent mai ales din prisma consumului.
mar71a
Eu am avut aceasi problema in urma cu 5 luni. Chiar am scris un topic. Am ales motorul pe benzina. De ce?
Pentru ca motorina este pentru TRACTOARE. radmasa.gif
Daca nu ai bena la masina si nu cari coceni de pe camp toata ziua i-ati tata benzina. Este eleganta, finuta, iute (si aici comentez cand vine vorba de vrajeala cu cuplu la disel. Ia intreabai ce face diselul lor peste 3000-3500 de ture. Iti spun eu se culca si doarme. La benzina am ajuns cu turatia la peste 6000 si motorul inca tragea (doar ca este limitat electronic si mi-a taiat alimentarea dar aveam 90km/h in treapta a II-a).
Cat despre fiabilitate mai bine schimbi bobinele decat sa-ti cada turbina sau injectoarele la diesel.
Si ca ultim argument daca pana acum cateva luni cei cu diesel spuneau ca motorina este mai ieftina si ei consuma si mai putina, acum nu mai este nici o sfarleala nici cu asta.

A si ca sa revin cu o gluma: Daca motorina este asa de buna dece nu fac astia si avioane care sa mearga cu motorina. Ar consuma mai putin, avionul ar fi mai usor, etc, etc.
Raspuns: Motorina este un rezid al benzinei, si de aici extrapoland (asta am auzito la tv mai caut inca in dictionar) Motorul diesel este un rezid al motorului pe benzina.. radmasa.gif laugh.gif
nr1_gogon_1979
da,ia-ti tata benzinar si da-i si tu PESTE 6000 pe turometru si poate te intalnesti cu mar71a care inca isi cauta pistoanele de la motoras. popa.gif
daca si urmatorul face parte din categoria TRACTOARE inseamna ca esti pe-afara in ceea ce priveste domeniul auto... V12 TDI,quattro,500 cp ,tiptronic,0-100 km/h
5,5 s;1000/1750 Nm...etc etc. desigur ca benzinarul tau se ducea la 7-8-9000 pe turometru si sarea de 240 km/h dar nu ai vrut tu sa-l fortezi... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
sorin_f39
@ gogon
Ia uita-te la un Megane RS: 2.0 16V 225CP 300Nm (benzinar, desigur). Prinde suta in 6.5 secunde. Si nu are V12 si miliarde de Nm. Asta ca o chestie ca ai dat exemplu de un V12 Diesel care nu are treaba cu acest topic.

@ slider
E clar ca fiecare te va sfatui sa-ti iei in functie de placerea proprie. Tu mergi pe ceea ce vrei tu sa iei si, fa-ti toate calculele sa vezi daca se merita mai mult pe un Diesel decat pe un benzinar.
Dar, de ce preferi un Renault sh in locul unei Dacia noua?
valeriu24
benzina = mers sportiv, senzatie turatii, silentiozitate, consum mare
diesel = fiabilitate, cuplu mai mare, consum mic,

si pentru mar71a ... cand dieselul ajunge la 3500 ture, schimbi treapta si razi, pentru ca ai consumul la jumatatea unui benzinar , si nici nu te faci de rusine cu Turb(o)ina
VYS
QUOTE(mar71a @ 29 Oct 2008, 00:23)
....Si ca ultim argument daca pana acum cateva luni cei cu diesel spuneau ca motorina este mai ieftina si ei consuma si mai putina, acum nu mai este nici o sfarleala nici cu asta.   ....



Si ca sa adaug inca un aspect tratat intr-un mod subiectiv de unii blink.gif , hai sa vedem ce inseamna diferenta de pret si consumul.

Motorina (3. 76 lei/L) este mai scumpa ca benzina (3.43 lei/L) cu ~ 10%.
Consumul la diesel (discutand de masina proprie) este de maxim 4.7-5% in oras.
Consumul la benzina nu poate fi sub 7-8%% (in cazul cel mai fericit posibil).
Asadar acest diesel consuma cu circa 50% mai putin combustil in timp ce diferenta de pret este 10%.

In cifre absolute:
Am 100 km de facut in oras, consum 7-8 litri benzina = 24,01-27.44 lei
Am de facut 100 km in oras, consum 5 litri motorina = 18.8 lei
La exterior, se reduce diferenta intre cele doua insa benzina consumata va fi cu circa 15-20% mai mult ca motorina, deci sub acel procent de 10% corespunzator preturilor combustibilului.

Asadar, din pdv. al consumului si pretului combustibilului benzinarul nu are nici un avantaj.

Nu cred ca cineva isi cumpara masina pentru a avea ca principal scop functionarea la 7000 tur./min.
sorin_f39
Ma bufneste rasul cand vad ce perle sunt scrise pe aici.

Atasez un xls facut de Dantes, un coleg de pe forum, referitor la o comparatie benzinar vs. dizelache. Have fun!
dantes
QUOTE(valeriu24 @ 29 Oct 2008, 09:04)
benzina = mers sportiv, senzatie turatii, silentiozitate, consum mare
diesel = fiabilitate, cuplu mai mare, consum mic,
*


Daca pui fiabilitate la diesel, il pui si la benzina.
Sa mai zicem ca un injector pe benzina e vreo 100 de euro iar unul de motorina e vreo 500 minim? Ca turbinele se mai strica si ele, mai ales daca mergi subturat..halal fiabilitate... fata de o bobina care se strica odata la vreo 50.000km si un pinion decalor care s-a mai rezovat si care costa in fur de 100 de euro pinionul...

Ca intretinere, benzinarul e mai ieftin, dieselul e mai economic.

QUOTE(VYSU @ 29 Oct 2008, 09:33)
Motorina (3. 76 lei/L) este mai scumpa ca benzina (3.43 lei/L) cu ~ 10%.
Consumul la diesel (discutand de masina proprie) este de maxim 4.7-5% in oras.
Consumul la benzina nu poate fi sub 7-8%% (in cazul cel mai fericit posibil).
Asadar acest diesel consuma circa 550% mai putin conbustil in timp ce diefrenta de pret este 10%.
*


Imi place logica de 550% radmasa.gif In nici un caz dieseulul nu e mai rentabil de 5,5 ori !

QUOTE(sorin_f39 @ 29 Oct 2008, 12:56)
Atasez un xls facut de Dantes, un coleg de pe forum, referitor la o comparatie benzinar vs. dizelache. Have fun!
*



Exact fisierul ala il cautam prin calculator wink.gif si inca e valabil, doar ca se modifica un pic preturile la benzina si motorina...ideea ramane aceeasi.

In final @slider...Tipul motorului ales e strict de parerea fiecaruia. Urmatorul meu motor va fi electric daca se poate, ca atunci cand stau la semafor (si cam stau) sa nu simt nimic. Spor la alegere..

@moderatori ....Sper sa nu degenereze intr-un topic diesel vs benzina deoarece e neverending story cool.gif
VYS
Ce sa iti spun! Hai sa ne cramponam de greseli de redactare. radmasa.gif

Diferenta intre un calcul obiectiv si altul in care sunt luate in considerare anumite defecte presupuse ca fiind OBLIGATORII icon_mrgreen.gif , pentru a sustine avantajul unei motorizari fata de cealalta nu se poate comenta aici si acum.

Era doar expunerea unei situatii clare si obiective.
Nu sustin un anume tip de motor si am ajuns in posesia unei motorizari diesel din intamplare.
Alegeti ce va place dar nu exagerati. blush.gif

dantes
Ai zis de fiabilitate, am venit cu argumente ca amandoua se strica la fel de repede, iar costurile sunt mai mari la diesel.

Situatia clara si obiectiva e cea din xls...cu cifre clare si obiective se vede care e motorul cel mai rentabil...
cj98czh
Eu vad problema cam asa...

Daca nu faci 25.000 de km/an nu merita diesel...de ce? intretinere mai scumpa, pret de achitie mai mare...

Asta il vad punctul forte...acuma ..... vad ca sunt unii care zic ca dieselul nu are forta in accelartie in depasire.... porniti cu turatia potrivita in depasire...adica de la 2000 rpm si vedeti...cum merge... sincer conduc foarte mult si diferite tipuri de masini atat diesel cat si benzina...si parerea mea este ca nu poate benzina sa-ti dea feelingul ala de putere care ti-l da dieselul...si cand spun aici diesel nu ma refer la cele sub 1.9 si minim 100 cai.... dieselul are randament bun daca are un motoras mai marisor...jucariile astea mici care se fac mai mult pt. consum...nu m-au impresionat deloc....

Am facut o mica liniuta cu Meganul meu cu un amic tot cu un megane dar 2 cu motor de 1.5 dCi...100 de cai...teoretic...acelasi cuplu si aceeasi cai....asta numai teoretic...ca practic.... nu a avut nici o sansa...amabele masini aprox. acceasi greutate... Meganul meu avand cu vreo 80.000 de km mai mult...
solidconvert
cj98czh mai conteaza si soferul... wink.gif dar asta nu inseamna ca nu are timpi mai buni de atingere a vitezei maxime benzina!!!
cj98czh
Corect....si nu cred ca nu am spus eu ceva de benzina...

Am spus ca imi place feelingul care ti-l da cuplul la diesel...daca stii sa-l folosesti bineinteles...
cata70
Tot a facut cineva referire la probleme de la 1,6 16 v...In ceea ce priveste masina mea ,lipsa oricaror probleme mecanice nu este un exemplu elocvent dat fiind varsta acesteia, insa cunosc personal posesori mai vechi care, in afara de a schimba 1-2 bobine( probleme intalnita frecvent si la marci mult mai...rasate)nu au avut alte probleme.Din cate stiu,se pare ca problema fuliei defazoare a fost rezolvata la M2.2.(sau la cele fabricate de o anumita perioada) asa ca,ce ar mai ramane?
Motorul asta e o.k . pentru megane,neavand niciodata senzatia ca nu trage suficient,la un stil de condus ,sa-i zic normal.
Oricum ,fiecare trebuie sa-si aleaga motorizare in functie de ce vrea sa faca acea masina,fiind putin probabil sa se ajunga ,cel putin pe aceasta tema,la unanimitate.Ca parere: -drumuri predominant urbane,rulaj anual mare-diesel(1,5 dci chiar si de 85cp)
-situatia contrara-benzina
slider2
sorin_f39 motivul pentru care nu imi dacie noua este: arata-mi tu ce dacie noua care sa imi ofere spatiu dintr-un megane estate 1.6 16v sau 1.5 dci, cu abs, ac/climatronic, 6 airbaguri, etc (nu stau sa enumar toate dotarile acum) imi iau eu la 8000 euro maxim.

intr-adevar pe aici toata lumea recomanda ce are, cine are "tractoras" imi spune diesel, respectiv analog pentru benzina. altii imi recomanda sa imi iau ce imi place mie mai mult. mentionez inca o data masina e pentru tata, nu pentru mine (daca era pentru mine topicul asta nu mai exista, am spus mai sus sunt fan declarat benzina).

in ceea ce priveste consumul ma intereseaza si pe mine daca puteti sa imi spuneti consumul mediu, atentie mediu, preferabil pe distante mai mare de 500km, facuti si bucuresti si extraurban. tatal meu lucreaza in ture, se duce cu masina la serviciu (cartier turda - metro otopeni) si in fiecare weekend pana la bunici (max 200km facuti afara, in general cam 160km). el nu reseteaza cb niciodata, se reseteaza singur cand ajunge km partial la 10000, astfel ca la acest mers combinat, viteza medie 33.5km/h, are un consum de 6.8 - 6.9l/100km, asa ca daca cu un diesel ar avea 5.8 - 5.9l/100km, nu ar merita tractorasul din cauza pretului de achizitie mai mare, intretinerii mai scumpe, pretul motorinei mai mare.
apropos de consum, varul meu cu megane 1.5 dci (100cp) are un consum in oras (bucuresti) de 7-7.5%, bn la el sa intampla sa taie orasul in doua si de 4 ori pe zi, cred ca pe centru trece in fiecare zi.
enemi
La mine consumul mediu in aproximativ 5000 Km este de 6,4%, dar masina a vazut doar Bucuresti si A2. Cat despre alegerea diesel-benzina, pot sa spun ca fac destul de multi km pe drumurile din tara si nu am vazut nicio masina pe benzina care sa tina ritmul cu un motor diesel pe un drum mai lung (strict masini de clasa mica si medie). Iar motorul 1.5 dci creste foarte bine pe plaja de turatii 3000-4500. Faptul ca auzi motorul turat ca naiba la 5000 rot/min nu inseamna ca e mai rapid ca un diesel.
sorin_f39
slider2,

stiu ca nu asta e intentia ta (si poate nu e frumos ceea ce fac), dar tine te rog topicul asta deoarece ma distrez de minune de ceea ce scriu unii aici.
slider2
si pe mine ma amuza unele lucruri scrise pe aici, dar sti si tu intr-un brainstorming, nu prea conteaza calitatea ideilor de mijloc ci doar cea finala, cea sclipitoare tongue.gif

enemi, mie unul (si nu cred ca sunt singurul) imi place sa aud un motor la 5000rpm, mai ales daca are un sunet mai grav. dar totusi in general nu e necesar sa ajungi pana acolo. masina tatalui meu la 5000rpm intr-aVa (ca intr-aIIa are doar 80km/h) are in jur de 170km/h. viteza pe care eu o consider foarte mare pentru calitatea soselelor din romanica, doar pe autostrada ce mai poti merge asa tare, dar nici A1, nici A2 nu au o calitate foarte buna.

astept in continuare de la voi date cu consumul mediu. si de asemenea ca pana acum nu mi-a raspuns nimeni, ce parere aveti de remapare.
adrian mgn
nu o lua in nume de rau ... dar ce vrei tu sa auzi de la noi se gaseste scris pe foarte multe topicuri dedicate ... gen remapare , consum ...
si am un feeling ca din cele doua modele comparate aici ... iti vei lua pe cel de al treilea tongue.gif
si ca sa fiu ontopic : fa un test-drive cu modele dorite de tine si atunci vei vedea ce ti se potriveste cel mai bine.
poseidon06
Pacat ca s-a scos chestia cu reputatia, dadeam plusuri doar pentru cat m-au amuzat unele idei total aiurea biggrin.gif
slider2, masina spui ca o iei pentru tatal tau. Stiu cum sunt tatii, in 90% din cazuri nu o sa vezi vreunul care tureaza motorul pana la 6000 in depasiri (tatal meu are sedanul din semnatura, eu 1.9 dCi). 1.6-le daca nu il turezi cum trebuie, nu arata deloc aia 115 CP (sau 110). In depasiri rapide, clar trebuie kickdown; cu masina incarcata si estate pe deasupra, nu vreau sa ma gandesc (imi vine sa rad/plang cand imi aduc aminte cum incercam sa urc in Grecia un deal interminabil cu masina plina si aer conditionat pornit plecand de la 3500 rpm).
Cu dieselul nu ai problema asta, avand cuplu mai mare. Chiar daca plaja de turatie e redusa, daca pleci cum trebuie cu el, de pe la 2200 rpm, nu o sa fii dezamagit. Mi se pare alegerea cea mai buna pentru o masina de familie pe care o mai si incarci din cand in cand, vrei si un consum redus si ceva senzatii (pe care sa le simti, nu doar auditive ca la 1.6, cand nu il exploatezi cum trebuie).
Stiu ca am cam criticat aici motorul pe benzina, probabil multi o sa sariti pe mine biggrin.gif, dar, cum am zis, pentru o masina condusa de un tata, estate, care mai are ceva bagaje, dieselul este de luat in opinia mea...
La consum, 1.6 mananca destul de mult in aglomeratie, nu e un motor tocmai economic, dar la traficul nostru, nu stiu daca le poti scoate ochii celor de la Renault pe tema asta. Un diesel in oras e mai economic, motorina s-a mai si ieftinit un pic acum.
De preferat sa te orientezi catre o masina dupa jumatatea lui 2005, daca pui mana pe un megane 2 facelift e foarte bine, pentru ca multe din hibele versiunii 2.1 au fost remediate (fulie defazoare, bobine de inductie la 1.6, injectoare, pilitura in instalatie la 1.5 dCi).
Cu remaparea, eu zic sa investesti banii in alta parte...daca intre timp masina devine a ta si vrei mai mult de la ea, te poti orienta spre un chiptuning, daca nu, las-o stock...nu are rost sa te complici. smile.gif
ghertzoi
la consum mediu sunt topicuri dedicate cu sute de posturi, mai bine le rasfoiesti ca sa nu "poluam" si aici smile.gif

L.E....cum de altfel a scris mai sus colegul VYSU, dar eu nu citit atent biggrin.gif
Marius WAS
referitor la rampare si referitor si la discutia privind cuplul intre 85 CP si 101 CP, diferenta o face doar turbina care pe motorul de 1.5 dci 101 CP euro 3 este cu geometrie variabila iar acesti 74 Kw se obtin cica undeva la 4000, deci diferenta prea mare nu poate fi la cuplu, cat despre rampare.... cred ca sunt destul de rampate ele din fabrica

detin un 1.5 dci euro3 101 CP bicorp: la 160km/h daca apesi acceleratia ramai surprins de senzatie. am mers cu sedan 1.6 16v 115 Cp di ferenta este pe intervalul 1000-2000 RPM in favoarea benzinarului, dar odata ce intra turbina se schimba raportul.
Cat priveste 6000 rpm la benzinar nu stiu cat de sanatos e, am avut o supernova care vedea destul de des rosu la turometru, supernovele fiind consacrate pe demaraj 0 - 100 Km/h. de cand cu acest bicorp pot spune ca un condus agresiv il regasesc intre 2500-3500 Rpm

cum as caracteriza eu cele 2 variante benzina - motorina
benzinarul il vad foarte agitat(mai mult socuri la schimbarea treptelor la turatii mari), turatii mari care implica si consum pe masura, pe cand motorina urca constant si sigur(un condus sportiv fara socuri)


si inca ceva daca va grabiti pe A1 va multumiti cu un consum de 9,3L/100 km instantaneu mers constant la 200km/h, eu da
cj98czh
cu ce motorizare mergi tu constant cu 200???? 1,5??? poate totusi mai putin de 200..biggrin.gif
Marius WAS
1.5 dci 101 CP sincer pe bord aveam 190, putin peste, nu era 200, dar avand in vedere jantele pe 17" iar dimensiunea cauciucului 205/50/r17 93W tot ce e posibil sa fi avut 210, nu am stat sa calculez, tot ce stiu e ca un logan la 160km/h este echivalent cu 150km/h la mine verificat pe autostrada, cu cresterea vitezei creste si diferenta.
cj98czh
Hai las-o ca o dai in balarii deja...

Vitozemetru nu ar trebui sa aiba diferente pt. ca diametrul rotii a ramas la fel...

Si daca aveai 190 pe ceas..asta inseamna ca aveai maxim 175 in realitate...

sunt curios cand poti sa o ti constant pe A1 100 km la 190...nici macar in germania nu poti asa ceva din cauza traficului daramite la noi...asa ca sa fim seriosi...
sorin_f39
radmasa.gif

Baieti, opriti-va ca ma doare burta de atata ras!!!!!!!!!


Referitor la penultimul post, Renault declara pentru versiunea 1.5 dCi 105CP o viteza maxima de 185 km/h. Iar tu ai avut 200 km/h, poate chiar 210 km/h.
Sunt sigur ca erau 220km/h.
radmasa.gif

mr_bombastic_dma_r19
mai baieti m-ati cam surprins
voi cenemi, mie unul (si nu cred ca sunt singurul) imi place sa aud un motor la 5000rpm, mai ales daca are un sunet mai grav. dar totusi in general nu e necesar sa ajungi pana acolo. masina tatalui meu la 5000rpm intr-aVa (ca intr-aIIa are doar 80km/h) are in jur de 170km/h. viteza pe care eu o consider foarte mare pentru calitatea soselelor din romanica, doar pe autostrada ce mai poti merge asa tare, dar nici A1, nici A2 nu au o calitate foarte buna.
u cu meganurile voastre radmasa.gif pai renoul meu 19 din 93 se duce la 100 cu a doua la 6000 rpm si pe gaz. ok fara suparare da vroiam sa va spun si yo ce fel de masini se faceau inainte
cj98czh
QUOTE(sorin_f39 @ 29 Oct 2008, 23:13)
radmasa.gif

Baieti, opriti-va ca ma doare burta de atata ras!!!!!!!!!
Referitor la penultimul post, Renault declara pentru versiunea 1.5 dCi 105CP o viteza maxima de 185 km/h. Iar tu ai avut 200 km/h, poate chiar 210 km/h.
Sunt sigur ca erau 220km/h.
radmasa.gif
*




Pai daca lui ii arat prea putin vitezometrul...din cauza jantelor... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Marius WAS
nu pot sa te contrazic in ceea ce priveste traficul, eram curios sa vad daca prinde mai mult de 190 si cat aveam eu , dar nu am putut din cauza traficului, ti-am dat dim la cauciucuri special ca sa vezi ca nu sunt cele recomandate de renault , ei recomanda 205/"45"/R17 deci diferenta la talon, stiu si eu ca vitezometrul mai poate indica eronat, dar asta nu era cumva la dacii....????cred ca tehnologia asta a evoluat, la mine e un caz aparte pt ca fostul posesor al masinii nu a respectat dimensiunile anvelopelor, si daca vrei sa te simti bine ok 1.9 il vad mult mai bun decat 1.5 dci pentru ca toata injectia e bosch fata de delphi, cat timp nu intra turbina e normal ca motorul de 1.9 sa urce mai bine decat 1.5. dar sa ne gandim la taxe, asigurare, taxa de prima inmatriculare, si toate cele



Mentionez ca un motor "fiabil" 1.5 dci este cel mai economic motor care dezvolta peste 100 CP aproape din toate pct de vedere
aceasta este concluzia calculelor efectuate de mine pe un interval de un an de zile(taxe ,consum,intretinere) TOATE ACESTEA PT O MASINA SECOND HAND

29 Oct 2008, 23:35:
MANTIONEZ 205/45/R17 SUNT DIMENSIUNILE LA CARE A FOST PROIECTATA MASINA SA INDICE VITEZA CORECTA, LA DIM205/50/R17 DEJA VITEZOMETRUL ARATA MAI PUTIN, DACA VREI INTRAM INTR-O SFERA IN CARE MA DESCURC FOARTE BINE(LUNGIMI DE CERCURI,DIAMETRE,...)SE POATE DEMONSTRA SI TEORETIC

POATE ITI VINE GREU SA CREZI
SUPERNOVA CU PESTE 300.000 +GPL, PE BENZINA PE A1 180KM/H SI SE DUCEA SI MAI MULT, SOLENZA 200 APROAPE 210KM/H SI ASTEA AU 74CP NU 74kw CUM AM EU PE MEGAN
poseidon06
Off-topic: Marius WAS, de curiozitate, te-ai uitat in talon la dimensiunile specificate pentru alte tipuri de jante? smile.gif

Asta cu 200 km/h am auzit-o la prea multi cu 1.5 dCi ca sa mai zic ceva, deci clar arata vitezometrul ala optimist, sau era vale (vale pe A2 nu stiu unde sa fie). Pai in cazul asta inseamna ca am fost un bou sa iau 1.9 dCi, ca mai mult de 200 al dracu nu a vrut sa se duca. Trebuia sa iau si eu 1.5, ieseam si mai bine cu consumul, ca la 200 constant eu am 11.9l/100km instantaneu. Orice masina este proiectata sa aiba o eroare la indicarea vitezei, pe bord arata 100km/h si de fapt are vreo 96-98 (cand e echipata cu anvelope de dimensiuni specificate de producator), probabil din ratiuni de securitate.
cj98czh
hai las-o asa ca sia sa ai dat-o in balarii si topicul asta este pt. altceva...
Marius WAS
dupa cum observ eu unele persoane nu stiu sa interpreteze dimensiunile de pe anvelope , iar altele nu au avut curajul sa apese acceleratia la fund si sa mearga 5-6 min, ca mai mult nu iti permite traficul
iar alti nu deosebesc cuvintele RECOMANDAT de MAXIM
si la mine in carte scrie 179 Km/h RECOMANDAT NU MAXIM, deci mentionez nu maxim
cj98czh
nene mare mester al envelopelor te-ai uitat peste poza atasat cateva topicuri mai sus...ai vazut ca intre ce este dat recoamdat de producator ai o diferenta neglijabila care nu iti influenteaza diametrul rotii??? vb. fata tine si umplii topicul e ineptii...hai termina odata..
19vik
Marius WAS: Intra in sfera aia in care te descurci foarte bine si calculeaza. Ai anvelopele cu 3% mai mari in circumferinta decat cele recomandate. Vitezometrul arata mai mult cu ~10% decat viteza reala, la 190 km/h ai reali cel mult 175 cu anvelopele recomandate, s-a mai scris asta in nu stiu cate locuri pe forum. Cum iti imaginezi ca la 190 pe vitezometru aveai reali 210?
Marius WAS
dim normale sunt 205/45/R17 pe cand eu am 205/50/R17, cea ce inseamna un talon mai mare, adica o lugime de cerc mai mare, adica raportat la o distanta de parcurs, automat cercul cu lungimea mai mare se incadreaza de mai putine ori, ceea ce determina ca vitezometrul sa indice eronat mai putin......
19vik
Pai si eu ce ti-am spus? Ai circumferinta mai mare cu 2,5 toli, adica cu ~3%, deci eroarea e mai e de +10%, e de +7%.
Marius WAS
subiect incheiat 210 reali nu erau dar atat ar fi trebuit sa arate be bord daca aveam dimensiunile recomandate de fabricant.... asta tot incerc eu sa va explic
toate masinile la 200 indica eronat, dar te raportezi la ce indica vitezometrul
incercati experimentul asta:"puneti rotile de logan pe o supernova daca va au loc , la mine au avut loc ,si o sa observati ca la 120km/h maturati toata autostrada, daca va mirati de ce, sa stiti ca aveti vreo 150-160 Km/h" si mai vb
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.