Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau sa-mi cumpar un Renault Espace
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Safrane,Velsatis,Avantime si Espace
Pages: 1, 2, 3
francis
salut tuturor......vreau sami cumpar un renault espace.......2001 2.2D si cere 9000E pe el...cemi puteti sugera? merci
cj98czh
pai la cate detalii ai dat ce ai vrea sa ti se sugereze...

Pune si tu..varianta de echipare, km...etc, etc...cu taxa de inmatriculare platita, neplatita, masina inmatriculata.....???/
FlorinG
Astăzi dacă te-ai înscris, de astăzi ești de al nostru!
Bine ai sosit !
Succes cu noua achiziție dacă ești hotărât, dar cu detaliile pe care le dai ce îți putem spune....
Vezi când te vei hotarî să te căsătorești cum vei face... wink.gif wink.gif !
Ai grijă la gramatică/semantică/morfologie altfel o să cred că ești becalizat!
pricinosus
Salut, vreau si eu un Grand Espace III. Voi merge in Germania sa-l aduc.
M-am oprit la JE 2.0 16V 1998cmc (motor F4R - nu stiu daca acest motor este EURO3? sau mai corect daca rar-ul il considera EURO3). Nu vreau cutie automata.

LAST EDIT 14:27 17 mai 2010:

ESTE Euro3

M-am uitat mult pe net despre ce poate si ce nu. Eu o sa-l folosesc maximum 3000-5000 de
Km pe an, la drumuri de max 700-800, plus la piata de 2-3 ori pe saptamana. Nu ma intereseaza consumul. Doar spatiul din portbagaj si nr de locuri.
Nu ma intereseaza ABS, ESP, oglinzi incalzite, piele cool.gif , si alte vrajeli.

Pe aici pe forumul Reno nu prea am vazut III-uri. Iar in viata de zi cu zi, adica prin Bucuresti, doar 2 Espace argintii. Unul era cu nr de B si unul de PH. Aproape ca-mi venea sa-i opresc sa-i intreb cum e "masinuta" asta. La vanzare pe la noi prin RO sunt de vanzare cat degetele de la o mana.
Le urmaresc de la inceputul anului.

Cand ma uit pe site-urile de anunturi nu ma uit la nr de Km in mod special (oricum sunt matrasiti).
De ex. o masina din 2000 150.000-170.000 mai merge 20.000 fara sa-i scimb motorul ?
Sau mai exact: Stie cineva cati km duce un motor F4R fara sa-l schimb tongue.gif ?

Sunt chiar asa de proaste masinile astea ca nu le cumpara nimeni ?
Numa' masinile nemtesti sunt bune ? huh.gif

Ma tot innebunesc prietenii, nu-ti lua Renault ca nu-i fiabil.... Ia Opel Zafira, Ia Sharan/Alhambra/Galaxy, altcineva mi-a zis ia BMW..... Dar nimeni nu a vazut masina asta macar in poze, ce sa mai zic in realitate.

Zafira e un Astra mai inalt... care e tot mic, pentru ce am eu nevoie. Sharan/Alhambra/Galaxy nu am bani pt ele, nu-mi plac cum arata (poate or fi mai fiabile nu stiu) au un punctaj NCAP mai mic decat Espace.

Am auzit despre Espace IV ca au gramezi de probleme in primele zeci de mii de km, la sisteme importante, ambreiaj, transmisie, electrice etc. (de la posesori de aici din RO)

Stiu ca Espace III/Grand Espace III au fost ultimele facute de Matra si de la Espce IV in sus se ocupa exclusiv Renault.
Am observat (nu sunt mecanic) ca multe componente sunt intersanjabile intre diverse modele de Renault.

Ce sanse sunt sa gasesc piese pentru Espace III, repede si ieftin?



Merita sa cumpar un Grand Espace III din 1999-2000, motor F4R?
2500-4000 Euro pret masina acolo
1000 Euro alte cheltuieli (avion/taxe acolo/benzina/cazare/mancare/onorariu mecanic - vine cu mine)
1000-1500 Euro taxa Romania

Pret TOTAL 6000-6500 Euro

Merita ????
codin
am eu un espace 3, initial am avut espace 2 de care am fost f multumit!!! si logic ca am luat 3-ul de care nu mai sunt asa de multumit, am avut si sharan dar o mare pauza la multumire- era foarte ingust si spatiu enorm de mic, sharanul e f greu fata de espace2 dar atentie espace 3 e 1600kg si asta e cam greu, piese se gasesc fara probleme, compatibile de la alte renaulturi, al meu e benzina si motorul mai e pus pe megane avantime etc cam 5 modele de renault, iar bucsaraie si restul o sa fi surprins la cate masini potrivesc nu numai gama renault, arunca o privire la webshop http://www.unixauto.ro/ si vezi compatibilitati in josul pagini
in rest e ok masina,e rezistenta la gropile de romania, nici gram de rugina pe tabla nevopsita si fara gram de izolator, am inteles ca e ceva tabla galvanizata si de aceea nu rugineste, eu dupa ce am cumparat-o m-am dus la o rampa si am dat cu jetde apa pe sub ea sa vad ce am de lucru... si surpriza am vazut tabla goala care lucea .. parca e inox din acela lucios si inafara de bara de torsiune si cateva tije de la sistemul de prindere roti si suruburi rugina nu vei gasi pe aceasta masina, tot e de fibra exceptie capota fata, cred ca iti dai seama cand am facut aceasta procedura cu sharan-ul ce am gasit acolo... dezastru peste tot cate o carie si mai ales ca atunci cand am dat cu jet a venit jos isolatia de sub masina rezultatul a fost ca am vandut-o in regim de urgenta!
probleme ce le-am avut pana acuma, la ventilatie s-a dus o mufa - cea mai grava problema tinand cont ca a trebuit sa dau jos 15 repere sa ajung la ea fiind in bord in spatele ceasurilor... dar si pana am ajuns acolo am desfacut partea de jos-fire si altele, bielete antiruliu si cam atat!
vezi ca espace 2 e mai mare la interior sau is mai bine gandite scaunele ...pt ca in spate intre haion si scaune era spatiu mai mare pe pozitia scaunelor in fata!
un alt avantaj e ca poti invarti scaunele fata si poti rabata la orizontala scaunul mijloc si faci o masa pe cinste pt toti pasagerii-6 .. asta in caz ca ploua si esti poate pe drum flamand!
daca scoti scaunele mijloc si spate ai o tabla dreapta ca-n palma.
apropo iti recomand benzina si ulterior iti pui gaz iesi mai rentabil (echivalent 5.5l benzina in orash si 3.8lbenzina consum extern) nu suna mai bine??? am auzit zvonuri ca gazul strica motorul.. eu am facut cu o masina cam 170000km peste cei 170 initiali si nimic nici o problema decat cu injectoarele de gaz care au ceva consumabile care tre sch. la 30.000km
si vezi ca dieselurile dincolo is mult mai forjate decat benzina, si ai mari sanse sa gasesti si acolo la arabi cu km dati inapoi!!!
succes daca te hotarasti in final si cel mai bun plus al espace NU ARE RUGINA si logic nu va avea nici o data!!! apropo si espace2 la fel tabla!
pricinosus
Codine.... ce sa zic..... cheers.gif Masina e deja luata, am adus-o saptamana trecuta. M-am gandit si eu la Sharan, si ma felict ca nu am luat.
In orice caz aici in Bucuresti Espace e foarte putin cunoscut. Se uita astia la mine ca la masini de curse.
Sunt multi care mananca bors (chiar si din prietenii mei) despre masina asta, fara ca macar s-o vada in poze.
"Aaa... Renault.... nasjpa.... nu e masina nemteasca domne.... nu e buna."

Intreaba-i pe astia de Matra, de Romorantin, de motorul F4R, de fibra de sticla, de sasiu complet galvanizat. Habar n-au.

M-am uitat pe sub ea.... incredibil.... doar cateva puncte de rugina.

Un lucru e nasol rau insa. Combinatia rezervor-pompa benzina-furtune-sasiu este "exploziva".

user posted image

Uploaded with ImageShack.us


1. Rezervorul e foarte jos, si nu e protejat deloc, atentie la borduri inalte.
2. la alte masini (chiar si Renault) ansamblul pompei [5] se poate accesa din interiorul habitaclului, printr-un chepeng special. Nu si la Espace III. Ca sa scoti tulumba [5], trebuie sa dai tot rezervorul jos. Dar nu asta este problema. Toata combinatia asta rezervor-pompa benzina-furtune-sasiu este proiectata la limita.

Adica:
In momentul cand pui rezervorul la loc si strangi cele 4 prezoane [11] si apropii rezervorul de podeaua masinii, pompa [5] cu cele doua furtune(racorduri) tur/retur, acoperit fiind de protectia [19] se forteaza in caroserie.
Protectia [19] are o nervura in interior care apasa pe cele 2 furtune tur/retur creand astfel o tensiune in stuturile de plasic ale pompei, ducand la fisurarea lor.

Situatie intamplata la mine. Am cumparat masina asa, era fisurat stutul de tur, am mers 2k si ceva de km asa cu bomba sub fund. a scapat.gif
Nu vreau sa calculez cata benzina am pierdut. doh.gif

Cand am ajuns casa i-am schimbat ansamblul pompa [5].
Am indepartat nervura din interiorul aparatorii [19] cu un cutter.
Am pus o bucata de burete (20mm x 20mm x 20mm) intre ansamblul pompa[5] si aparatoare [19] care s-a presat si astfel a imobilizat aparatoarea[19] impiedicand-o astfel sa mai preseze pe conducte. Aparatoarea [19] apasa pe pompa [5] intr-o zona mai rezistenta si mai putin critica a acesteia.
Am departat putin rezervorul de caroserie cu saibe grower de 2 mm puse pe prezoanele [11] intre rezervor si caroserie, dar in acelasi timp l-am apropiat de asfalt cu 2 mm tongue.gif

Sper sa nu mai fie tensiune pe stuturile pompei, si sa nu mai plesneasca.

Apropo cand scot busonul de la rezervor, sa-i pun benzina, fasaie de parca s-ar depresuriza. Este normal ?

P.S. uite acum cand verificam ce am scris m-am uitat la plansa din Dyalogis.... ptiu.... ohmy.gif eu nu am astea [9].... distantieri cumva?.... se pun si in dreapta? ca acolo vad altceva [12].....
E vreun mecanic pe aici?

adrianrizescu
Salut Din 95 si pana acum am avut 4 Espace -uri 2 faza 1 si 2 faza 2 si am fost foarte multumit de ele Cel pe care il am in prezent are deja 180000km si de 3 ani de cand il am nu am achimbat decat filtre ,ulei ,curele ,adica maruntisuri Parerea mea :daca nu vrei fite si vrei o masina spatioasa ,comoda si relativ ieftina ca intretinere Espace este ideal (cel putin ptr mine) Cam greu cu piesele SH caci romanii nu prea dezmebreaza Espace , dar se mai gasesc Daca i bagi si un gaz atunci nu mai stai cu grija consumului (in oras)
espacern
Espace-ul din dotarea personala(Esp.4 2.0T) este spatioasa,comoda,puternica si nu am avut nici cea mai mica problema cu ea!
Culoarea(albastru bleumarin) nu prea este potrivita cu praful din Ro in rest numai bucurii!
Numai bine!

23 Jun 2010, 21:29:
O poza mai altfel...
badjoke
QUOTE(codin @ 19 Jun 2010, 08:10)
am eu un espace 3, initial am avut espace 2 de care am fost f multumit!!! si logic ca am luat 3-ul de care nu mai sunt asa de multumit, ..............


Salutare.

Si eu sunt pe cale sa imi achizitionez un Espace III. Momentan din cauza fondurilor limitate ma gandesc si la un Espace 2.
As ruga pe cine a avut si 2 si 3 (in special pe codin daca e amabil) sa faca o comparatie intre 2 si 3, cu plusuri si minusuri, ca sa pot alege si eu in cunostinta de cauza.
Merita un espace 2 la momentul acesta, consumul cum se situeaza, gasesc piese pt el?

Merci anticipat.
aphophis
QUOTE(espacern @ 23 Jun 2010, 21:26)
Espace-ul din dotarea personala(Esp.4 2.0T) este spatioasa,comoda,puternica si nu am avut nici cea mai mica problema cu ea!
Culoarea(albastru bleumarin) nu prea este potrivita cu praful din Ro in rest numai bucurii!
Numai bine!

<span class='edit'>23 Jun 2010, 21:29:</span>
O poza mai altfel...
*


salutare, nu-i faci un jurnal de bord pe aria dedicata? As fi curios sa aflu mai multe detalii despre espace, mai multe poze etc..
M@NIVELA:))
Ziua buna, la Espace 2 pot sa spun ca cel mai avantajos este motorul de 2.1 TD , este un motor foarte fiabil , nu prea pretentios , se gasesc piese destule , spre exemplu eu cu al meu ies la consum 6.5 - 7 fara AC , cu AC nu am tinut cont nici odata ... nu vreau sa fac reclama sau sa fiu OFF - TOPIC , vreau sa il vand pe al meu , daca este cineva interesat sa ma contacteze pe PM pentru mai multe detalii . O zi buna la toata lumea .
ursuflorin30
si cat ceri pe el?
Adi R5
cine imi poate oferii niste informatii cu privire la norma de poluare in care se incadreaza espace ,anii 1998-2004..benzina ..motorul de 1998cc in special...ca de la ala de 2.1 sau 2.2 imi iau gindu ca ma usca astia cu taxele...
Palma
...am si eu un espace 1 si un espace 2 .Primu e inmatriculat Bg cu actele la zi OK iar al doilea are nr rosii (inm. germania) si curand mi-am luat un Twingo . Vreau sa vand espace-ul (1 ,2,sau amandoua) daca ar fi cineva interesat.Masinile sunt ok estetic si functional . Vreau sa imi iau un espace 3 si sa raman decat cu el si cu Twingo
Adi R5
poti detaila un pic..aici.. despre espace2? motorizare,norma poluare,poze interior/exterior,pret...?
pricinosus
Salut

@Adi R5

Vezi aici

Espace 3
Din cate stiu a fost fabricat intre 1996 si 2002 de catre Matra in Franta la Romorantin.
Dupa asta Renault a pus pe butuci fabrica Matra si a inceput sa le fabrice singur, Renault Espace 4 (integral din tabla) in alta fabrica din Franta si o alta in China.
Acum au oprit productia in fabrica din China, oare de ce?
Toate Espace-urile pana la 3, inclusiv, facute de Matra, au caroserie din fibra de sticla pe sasiu galvanizat in baie de zinc.

De exemplu al meu desi are 11 ani nu are pic de rugina.

Revenind la intrebarea ta, cauta cu motor F4R 1998cc 103kW 12 valve asta il recunoaste rar-ul ca EURO3.
F3R 1998cc 83kw 8 valve este EURO2 deci daca vrei sa-l inmatriculezi in ro cred ca nu e o varianta.
Daca vrei sa inmatriculezi la bulgari (desi nu te sfatuiesc decat daca bulgaru' e ruda cu tine sau ai un prieten care are firma de inmatriculari acolo) si vrei totusi disel fereste-te de cele cu motor G8T.
Daca vrei sa schimbi bujiile la motoru asta, e foarte naspa, din ce am citit pe net.


In ceea ce priveste Espace 2 ma indoiesc ca e vreo motorizare EURO3.
Cine cunoaste mai bine va rog sa ma contrazica.

Bafta
Adi R5
@pricinosus multumesc de ponturi. varianta cu bulgarul nici nu intra in discutie.din ce am vazut in diverse anunturi,E3 ,motorizare disel doar 2.2...cu toate ca sunt fan "disel" tot catre benzina ma orientez...doar daca nu cumva (io nu stiu prin ce minune) se aduna "goglogani" ptr un E4,1.9dCi...faza cu fibra nu am stiut-o,cu toate ca m-am uitat la citeva exemplare pina acum...am gasit unul argintiu,insa omul avea firma de constructii si interiorul era harcea-parcea...3000 cerea pe el,negociabil...
codin
badjoke scuze de marea intirziere!
am vandut espace-ul de ceva timp si in consecinta nu am mai dat pe aici!
eu nu prea tin mult masinile cu toate ca am tinut cel mai mult timp un espace 2 de care am fost f multumit! espace 3 e mult mai prost, mult mai greu si consuma f mult in comparatie cu 2-ul. ma-m lovit de bucsaraie si una alta pe la 3 dar sorry cam mult de lucru... nu-s scumpe dar nu e bine gandit! espace 2 mult mai bine gandit! exemplu sa schimbi un rulment fata nu iti trebuie presa decat un imbus si cateva chei.. rulmentul e prins in suruburi imbus la esp2 iar la esp3 neaparat trebuie presa. plus alte neajunsuri.. 3-ul e mai stabil putin in curbe poate si din cauza ca e mai greu dar in schimb 2-ul franeaza mult mai repede fiind mai usor si tot din aceeasi cauza si accelereaza mult mai bine 2-ul ~2200cmc 3-ul ~2000 nu conteaza acei 200cmc fiind motor mai puternic pe esp3 cu ceva cai. Ca final iti recomand espace 2 foarte bine gandit si totul de calitate pe el.. inclusiv husele de pe scaune care parca is facute sa tina o vesnicie in comparatie cu esp3 care parca e mult mai comercial gandit.
are design um pic mai naspa dar exceleaza la orice alt detaliu in schimb! clima pe esp2 e mult mai bine gandita cu toate ca nu ai acele multe optiuni ca si pe 3. compresorul as putea zice ca e pe viata.. nu am auzit de compresoare stricate si ingheata instant, electronica e cam marunta dar tot pe viata .. daca ai norocul sa iei cu casetofon-ul original vezi ca ai comenzi sub volan la care mai adaugi in usb-radio si nu-ti mai trebuie nimic mai mult!
codin_dan mess daca aveti intrebari si nu va raspund aici!
MDD
Ca sa nu deschid alt topic , intru si eu la cererea din enunt: caut Espace 3, eventual 4 preferabil diesel . Criteriile de alegere principale sunt starea tehnica ,nr. km , nivel de echipare(cu speranta ca are si trapa panoramica! ) Multumesc
twingooo
doritorilor de espace: discutia incepe de la intretinerea unei masini de genul asta. nu strica sa dati o tura prin costuri inainte de pretul de achizitie smile.gif
bubu782001
Adica sunt mari costurile de intretinere ? Sau sunt probleme la intretinerea acestor tipuri de masini?
MDD
Nu sunt la primul Espace si stiu exact ce implica asta. Masina completeaza "parcul" auto si a devenit o optiune imediata la planurile de vacanta urmatoare. Copiii au crescut si au plecat la casele lor dar au ramas cainii de plimbat . tongue.gif
twingooo
doar de dragul exemplului, la modelul pe care il am eu, intretinerea e costisitoare: roti pe 17'', consumabile mai multe si litri in plus pentru lichide, consum exponential, asigurari diferite(rca si/sau casco) si toate astea in comparatie cu marea majoritate a masinilor pe care le vad in semnaturile voastre.

MDD, pentru tine nu se aplica expozeul meu daca nu e nici primul si clar decizia e luata pe baza experientei
radex
Detin un Espace IV 1.9 dCi din 2003 si pot sa va zic ca este o masina de milioane, consumul mixt este 6.6 desi are la bord 240.000 km. I-am schimbat pana acum suportii motor , discul de ambreaj , distributia cu fulie cu tot , bateria , macaraua geam dreapta si astazi ii schimb turbina. Toti ma intreaba daca e benzinara pentru ca e foarte silentioasa. Am facut cateva plecari bruste sa vad cam cum trage si dupa cateva zile am rupt suportii la motor pentru ca atunci cand dai a doua pur si simplu te smuceste. Cu un plin am ajuns de la Hunedoara pana aproape de Frankfurt , rezervorul avand 83L capacitate .Consumul la drum intins e in jur 5.5L/100km. Locurile din spate pe langa ca se port intoarce invers au parte de un mare comfort tinand cont ca scaunele fata au pe spatar masuță. Climatizarea ajunge pana la portbagaj atat prin plafon cat si prin podea. Eu unu , sunt foarte multumit de ea, am cumparat-o de noua , am dat pe ea 32.000 Euro din reprezentanta Renault iar acum imi vine sa mor cand vad ca pretul ei nu depaseste 10 mii euro.Astept cumparator sa imi cumpar Espace dupa 2007 inclusiv.
Isi merita toti banii !!
feldi
am luat un grand espace din 2004 acum 3ani si sunt multumit de el,mai ales o familie mai mare
christistanciu
Cât costă instalația de gaz pentru Espace 3? Rog frumos pe cei care au facut această modificare să mă ajute cu niște informații.
christistanciu
Ce tip de suspensie are Espace din 1998 pe spate? E cumva cu bare de torsiune?
espacern
Espace 3 are punte spate cu arc,nu este cu bari de torsiune...
@+
bundy220
o instalatie secventiala landi renzo e cam2300-2500- lei
jijone
salutare
ma bucur ca va place espce-ul

sa va spun povestea mea :
am luat acum 2 ani un espace 4 /2003, motor 2.2 dci,130 000 km din austria, cu carte de servis , revizii la zi, etc .
in drum spre romania mi s-au deformat discurile de frana , le-am schimbat cum am ajuns
dupa aia mi a picat compresorul de ac , asta la cateva saptamani.
am cumparat un alt compresor .
dupa o luna mi-a picat debitmetrul de aer , desi a avut grija ca filtru de aer sa fie schimbat din timp, adica inainte sa se umple de praf.

am mai mers cam 7000 de km si mi s-au deformat din nou discurile de frana - "originale ".... super tare

cam la inca o luna dupa asta aerul conditionat dublu climatornic a inceput sa aiba personalitate - adica mergea doar cand vroia el si cum vroia el.

si senzorii de ploaie au luat boala de la aerul conditionat .......

s-a facut frig afara si motorul nu mai tragea decat cand se incalzea
mi s-a infundat si catalizatorul - l-am schimbat ... dar aceeasi problema cu motorul -
cred ca si el avea personalitatea lui.

am rezolvat toate problemele, nu mai zic de costuri ca aproape ajunsesem la jumatate din cat am dat pe ea cand mi s-a stricat din nou compresorul de ac.... nasol

l-am schimbat , i-am facut revizia si am zis ca dau si eu ca omul o tura prin europa cu ea , ca doar am masina incapatoare pt drum lung
si cum mergeam eu fericit pe A1 cu viteza de coraziera in treapta 6 ,fara nici o semnalizare prealabila in bord de motor de ulei incins sau temperatura mare la apa, se opreste motorul si mi se aprind toate becurile.

la o asemenea fericire trag pe dreapta si ce sa vezi , se auzea un zgomot de piston spart ..... minunat
am dus masina in buc ,i-am pus un afis in geam de vanzare , mi-am inchiriat o masina serioasa si am plecat la drum.
masina am lasat-o in prima benzinarie cum intri in buc de pe A1, a stat acolo cel putin o luna , poate unii diintre voi au vazut-o - un grand espace4 albastru.

asadar ce sa va zic , va recomand cu caldura aceasta masina !!!

PS: m-a costat 10000+ 5000 reparatii si am vandut-o cu motorul terminat cu 4500...



espacern
Eu din contra nu am avut nici o problema cu Espace-ul 4(motor 2.0T).
Doar schimb de consumabile(filtre/ulei/pneu/placute).
Si nu a fost menajat deloc!!!
@+
Adi R5
stiu aceiasi poveste , despre un espace 4, 2.2 dCi...tot din Bucuresti...doar ca este alb...acum schimba motorul la el....inca nu se stie daca se da sau nu...insa atit pe laguna 2 cit si pe velsatis ,motoarele de 2.2 dCi lasa de dorit...si din cite am citit pe ici-colo nici cele de pe espace nu ies din tipare...


4 Oct 2011, 00:50:
QUOTE(twingooo @ 4 May 2011, 23:45)
doritorilor de espace: discutia incepe de la intretinerea unei masini de genul asta. nu strica sa dati o tura prin costuri inainte de pretul de achizitie smile.gif
*



nimic nu ma sperie mai mult decit taxele si impozitele din statul romanesc... blush.gif

4 Oct 2011, 00:55:
QUOTE(radex @ 1 Aug 2011, 13:43)
Detin un Espace IV 1.9 dCi  din 2003 , am cumparat-o de noua , am dat pe ea 32.000 Euro din reprezentanta Renault iar acum imi vine sa mor cand vad ca pretul ei nu depaseste 10 mii euro.Isi merita toti banii !!
*



tot atita e si in 2011,de noua! smile.gif

user posted image
hera
Salut, mi-am achizitionat un espace 3 din 2001, motor 2,2 dci, 7 locuri, dublu climatronic, 150.000 km reali, adus din Italia (masina arata impecabil estetic, este neatinsa), dar am constatat ca are mai multe "chichite" (defectiuni tehnice) care ma costa foarte mult si le-asi enumera :
- bucsi bascula dreapta fata (schimbat 190 lei)
- burduf planetara-cutie viteza (schimbat 50 lei)
-ulei cutie (schimbat 2,8 L 270 lei )
- bieleta antibalans (schimbat 660 lei)
motorul se prezinta foarte bine (toarce - este curat lacrima ) se vede ca a fost o masina foarte bine intrtinuta, insa buba mare acum vine- volanta bi-masica trebuie schimbata 2900- 2750 lei, caloriferele de caldura curg amandoua in interior( 250 lei caloriferul) si nu functioneaza caldura, 6 erori la sistemul de climatizare care nu se sterg (60 lei testerul) plus pierderea de antigel pe la distribuitorul de plastic din partea dreapta a motorului + manopera mecanicului 500 lei tot ( vreau sa ajung la reprezentanta pentru o constatare).
Va rog sa ma sfatuiti cu privire la partea finala, pentru ca citind postarile ma regaseam in entuziasmul unora, iar acum sunt putin dezamagit de costurile destul de mari si eu nu am facut decat 750 km.
Volanta nu bate foarte tare, ar mai merge, dar sunt o fire foarte pretentioasa si vreau ca totul sa functioneze ca la carte, cum v-am spus masina este impecabila interior - exterior, este pacat sa nu functioneze tehnic la fel.
Climatizarea elimina un abur prin aeratoare si un miros toxic greu, (stie cineva cum se demonteaza caloriferele de caldura- trebuie demontat bordul?)
Cum se actioneaza sistemul de caldura auxiliar ( am descoperit un buton langa pedala de acceleratie). Am sa-i fac cateva poze.
Va multumesc.
dethave
Da,trebuie dat bordul jos si mai ales bara transversala care va aparea cand vei da torpedoul la o parte:bara trebuie desfacuta din exterior: atentie la furtunurile radiatoarelor care au coliere speciale ce trebuiesc apasate diametral opus pe clipsurile de blocare:munca e ca la balamuc si te sfatuiesc sa nu te apuci daca nu ai ce trebuie{unelte ,documentatie etc}.Din punctul meu de vedere curgerea caloriferelor este o problema de proiectare,ele fiind solidare cu bordul,dar stuturile de alimentare trec prin caroserie si se misca "separat"daca ma intelegi.Asa ca daca vrei sa scapi cu rezultate notabile ia un Stop-Leak lichid .daca te mai ajut cu ceva nu ezita sa intrebi,cu ce stiu te ajut.
hera
iti multumesc, am sa tin cont de sfaturi. Zilele acestea trebuie sa ma ocup deoarece s-a anuntat racirea vremi si nu voi putea dezaburi parbrizul. Ce se intampla cu acest "Stop-Leak lichid" de unde se procura, cum se foloseste si ce stie el sa faca, ma poate scuti de demontarea bordului? Sa inteleg ca radiatoarele nu ar fi sparte si exista doar piarderi pe la colierele respective?
dethave
Radiatoarele nu sunt sparte in 95 la suta din cazuri:acolo unde stuturile se unesc cu radiatorul este o sertizare cu tabla de aluminiu de jur imprejurul radiatorului,daca te uiti la un radiator normal o sa intelegi:din cauza ca stuturile traverseaza caroseria si se misca diferit de corpul radiatorului sertizarea se slabeste in timp si apar scurgeri.daca stai bine cu banii schimba-le.
Si acum vine partea cu indoiala:am avut aceeasi problema ,am dat jos TOT si am strans sertizarea cu un cleste:n-a mai curs un timp dupa care a luat-o de la cap:drept pentru care m-am enervat si am cumparat un Stop-Leak lichid si l-am bagat in vasul de expansiune si minunea s-a intamplat.Unii nu-l recomanda pe motiv ca infunda si alte chestii,n-am bagat de seama sa mai faca si alte probleme la mine si nu vreau sa deschid o polemica pe treaba asta.Cert e faptul ca nu mai curge,tu faci cum crezi ca e mai bine pentru masina ta.
Referitor la cum actioneaza:se intareste la contactul cu aerul,plus ca are niste particule gumate in compozitie care se aglomereaza pe unde iese lichidul formand un dop.
Si inca ceva: da o gaura finuta[3 mm] acolo unde este punctul cel mai de jos la carcasa rotunda ce adaposteste motorul ventilatorului [pe stanga si pe dreapta],dreneaza lichidul ce s-a strans acolo si nu o sa mai ai mirosul ala de balta incinsa in masina plus ca nu o sa se mai abureasca parbrizul:dupa aceea se poate astupa cu o bucatica de cauciuc si goli periodic,daca nu rezolvi problema scurgerii radiatoarelor:sa ai la indemana un bol ca o sa ramai uimit cat o sa curga.Si mai poti ajuta curgerea lichidului cu un pai.Vrei sa fac si o poza?
hera
te rog cu pozele, am sa incerc sa nu mai dau bordul jos, tind sa-ti dau dreptate daca asociez cu ce am constat eu . mersi!
pegas
da' tu nu ai vazut-o inainte de a o cumpara? probleme grave na... nu are, dar pana acum s-au adunat vreo 1000 EUR.

cat ai dat pe ea macar?
hera
Este o poveste mai lunga. Masina este adusa in aprilie din Italia, a costat 2500 euro cu tot cu drum si inmatriculata la Bg - 500 euro de un prieten. Sotia lui a condus-o (are o spalatori si la cateva zile cara lenjeri de pat la un hotel "20 km"), iar el daca nu a mers cu ea nu stia nimic, masinile pe care le mai are sunt bibelouri din toate p.d.v. (cum am mai spus arata impecabil optic). Tot 3000 euro am dat si eu pe ea, a vandut-o pentru ca omului a inceput sa-i mearga treaba f. bine si avea urgent nevoie de o masina mai spatioasa. Acum sa-ti spun ca stia ca nu stia, nu vreau sa fiu naiv, dar in afara de o bataie mica pe partea dreapta (" daca mergeai prin gropi, ca pe drum drept nu se simtea nimic" ) si un zgomot la motor ciudat - daca il ascultai atent- in rest nimic, trebuia sa te bagi pe sub ea, iar cu antigelul- daca am folosit aerul conditionat nu s-a simtit nimic, doar cand am inceput sa dau serile trecute pe cald. Eu sunt f incantat de masina, arata bine, frumoasa, spatioasa, pentru familie, asta a si fostul scopul (parca ma regaseam in postarile relatate de ceilalti interlocutori), cu bani astia nu gaseam ceva mai bun, iar gen Sharan sau restu "nemtesti" nu-mi plac. Nu vreau sa cred ca sunt eu ala ghinionist si sa dau satisfactie celor care sunt impotriva modelelor astora. Eu sper sa o pun la punct, mai ales ca sunt genul care are grija exagerat de masini si sa nu ma dezamageasca in ciuda parerilor tuturor prietenilor despre Renault in general si mai ales ciudatenia asta, pe care toti ma intreaba "ce model este". Apropo am facut ce mi-ai propus, cu solutia Stop-Leak(nu am dat gauri, dar am desfacut cele trei surubele si am departat cu surubelnita - ai avut dreptate cu antigelul) , acum astept rezultatul cateva zile sper sa am noroc, daca o rezolv si pe asta mai ramane volanta si apoi ma linistesc. Cea mai ieftina este 2750 lei, dar daca am sa gasesc o persoana de incredere iau in calcul si o volanta la mana a doua- 1000 lei la Bucuresti.
bundy220
Eu am lovit un caine si am mers cu bidonul de apa in masina 10 km apoi turnam si tot asa,pana am gasit la un magazin niste ptef de asta pt radiatoare,am pus 2 cutii sa fie si nu ma am probleme.Si la mine curgea nu gluma.
Despre volanta ce sa zic,tre sa fii sigur ca e ea de vina,caci eu am indoieli si la bucsele de la brat.Cati km are masina? Cred ca mai sigur incepe sa se duca bucsa de la jug motor din dr.
pishky
intreaba-l pe domnul chroma de volanta, sau espacern, foarte probabil sa gasesti noua la preturi mai bune decat la repzentanta. noua, de origine, etc.

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=215129&hl=
hera
QUOTE(bundy220 @ 6 Oct 2011, 22:24)

Despre volanta ce sa zic,tre sa fii sigur ca e ea de vina,caci eu am indoieli si la bucsele de la brat.Cati km are masina? Cred ca mai sigur incepe sa se duca bucsa de la jug motor din dr.
*


Am fost la trei mecanici f buni si toti mi-au spus volanta, insa si eu ma pricep oarecum si sunt adeptul ca dupa ce demontezi tragi concluzii. Mai astept pentru ca momentan nu dispun de bani, nu este f grava si vreau sa o pregatesc de iarna. Mi-am luat cauciucuri de iarna si sa-i schimb antigelul, dar sa vad ce se intampla cu scurgerile alea de antigel. Problema este ca nu fac mai mult de 10 km pe zi ca sa circule calumea solutia prin instalatie. Apropo de bucsa la care te refereai, se numeste, din cate am inteles, bieleta antibalans si costa 660 lei, dar cum am mai spus mai sus am schimbat-o, am gasit-o asemanatoare de benzinar la 130 lei ( are aceleasi cote mai putin bucsa cea mica de pe cadru motor care este mai scurta si am rezolvat-0 cu patru seibi - este perfecta). Am fost cu ea la tester este totul in parametri normali nu a avut nici o eroare. Va rog indrumatima - cum se porneste caldura auxiliara.
dethave
Daca ai sirocol facut de Eberspachter porneste singur daca afara sunt mai putin de 5 grade si se opreste tot singur cind temperatura motorului atinge 80 grade celsius,daca mai tin eu bine minte,functionind in tandem cu cele 4 termoplonjoare aflate cumva in stanga bateriei.Uite si poza care ti-am promis-o sambata,imi cer scuze pentru neseriozitate dar m-am luat cu copii si pana azi am uitat
hera
Asa este, ai dreptate, azi dimineata dupa ce am ajuns la serviciu, cand am oprit motorul pentru cateva secunde s-a oprit si motorasul de caldura, atunci mi-am dat seama ca functioneaza. Ma miram cum sa incalzit aerul in interior in 5km.
Referitor la pierderea de antigel, nu am mai pus surubelele la aeroterme si astept sa nu mai picure (deocamdata am pus doua presuri sa nu mai picure pe mocheta-tot mai picura puti). Adevarul este ca nici nu fac km sa ajunga solutia la arificii, zic eu.
Am mai depistat o mica problema, pe la aeratorul din mijlocul bordului dinspre dreapta nu se inchide si intra aer rece, ai idee despre ce este vb?si cum se demonteaza aeratorul respectiv daca trebuie sa-l dau jos sa ajung la buretelul de etansare sau la clapeta.
Multumesc mult de tot!!!!!!!!!!!!!!
dethave
Trebuie sa dai jos in ordinea urmatoare:
fata boxa dreapta
fata boxa stanga[se smulg cu nemilostenie in sus]
cele sase suruburi cu cap torx ce tin plansa bordului si boxele
se smulge catre in sus plansa bordului
dupa ce dai jos mufa de la senzorul din centru care nu stiu ce face scoti usor plansa
trebuie desfacut capacul de sus al torpedo-ului[torx] atentie ca sunt torx lungi si scurte
acum trebuie date jos comenzile de aer cu o tubulara de 8 de dedesubt si mufele aferente
trebuie tras cu fermitate de plasticul ala imposibil de lung si dat afara
trebuie sa ti fi aparut niste cleme din otel care se indeparteaza cu o surubelnita medie,lata{trebuie darzenie si finete}:s-ar putea sa mai fie vreun torx pe acolo,nu mai tin bine minte
in principiu ar trebui sa ai grila in brate la momentul asta;nu urma pas cu pas ce am scris,mai uita-te si prin alte parti inainte de a trage de plastice pe acolo,s-ar putea sa-mi fi scapat ceva,dar asta-i schema de demontare in mare
Spor la treaba!
P.S.
Am uitat sa ti zic de capacele ce intregesc bordul si din care cel de pe dreapta adaposteste air-bag-ul:ca o masura de precautie scoate borna bateriei:desfacerea lor incepe desfacand prin tragere de capacele sa zicem ovale ce se gasesc sub ele .cel de pe dreapta e orb{la mine}iar cel de pe stanga are in el butonul de reglat farurile .
Inca o data spor la treaba,scuza-mi exprimarea incalcita si ai grija ce faci!
hera
Salut, inca nu m-am apucat, dar o voi face zilele urmatoare. Din cate mi-ai spus trebuie dat tot bordul jos. Mersi! Te tin la curent.
dethave
Te inseli amarnic! da jos tot ce-am zis si vei fi la un sfert din ce vei avea de facut sa dai tot bordul jos!
Francezii astia! numa" poezii!
hera
QUOTE(dethave @ 13 Oct 2011, 23:29)
Te inseli amarnic! da jos tot ce-am zis si vei fi la un sfert din ce vei avea de facut sa dai tot bordul jos!
Francezii astia! numa" poezii!
*


DOMNULE!!! NU STIU, SA MA BUCUR SAU NU, DAR REFERITOR LA PIERDEREA DE ANTIGEL DE LA AEROTERME, NU MI S-AU MAI UMEZIT PRESURILE. I-AM PUS SOLUTIA LICHIDA "STOP LEAK " SI NU AM MAI DEMONTAT BORDUL. MERSI! VA TREBUI TOTUSI SA REZOLV PROBLEMA CU AERATORUL - NU AM AVUT TIMP.
dethave
Ma bucur ca te-am putut ajuta:cred ca ar trebui sa te apuci de aerator doar daca ai un garaj,ca e mult de munca sau sa-l lasi pentru la primavara:referitor la scurgeri=n-o sa mai ai probleme muult timp daca nu schimbi antigelul:da acu ai invatat lectia Stop-Leak biggrin.gif
bundy220
QUOTE(hera @ 7 Oct 2011, 16:48)
Am fost la trei mecanici f buni si toti mi-au spus volanta, insa si eu ma pricep oarecum si sunt adeptul ca dupa ce demontezi tragi concluzii.  Mai astept pentru ca momentan nu dispun de bani, nu este f grava si vreau sa o pregatesc de iarna. Mi-am luat cauciucuri de iarna si sa-i schimb antigelul, dar sa vad ce se intampla cu scurgerile alea de antigel. Problema este ca nu fac mai mult de 10 km pe zi ca sa circule calumea solutia prin instalatie. Apropo de bucsa la care te refereai, se numeste, din cate am inteles, bieleta antibalans si costa 660 lei, dar cum am mai spus mai sus am schimbat-o, am gasit-o asemanatoare de benzinar la 130 lei ( are aceleasi cote mai putin bucsa cea mica de pe cadru motor care este mai scurta si am rezolvat-0 cu patru seibi - este perfecta). Am fost cu ea la tester este totul in parametri normali nu a avut nici o eroare. Va rog indrumatima - cum se porneste caldura auxiliara.
*


Asa este,te pricepi oarecum.Jugul motor este una,si suprtul antibalans este cu totul alta.
Dar daca nu ai probleme inca,nu are rost sa retii acum alte chestii in plus(cum ar fi bucsa jug motor)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.