Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MARTOR BUJII APRINS
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
f_parvan
SALUT!

AM SI EU O PROBLEMA...LA ULTIMUL DRUM MAI LUNG PE CARE L-AM FACUT PANA LA TM MI S-A APRINS MARTORUL DE BUJII SI ASA A RAMAS DE ATUNCI... AM MAI PATIT O DATA CHESTIA ASTA SI MI S-A ZIS CA E DE LA APA DIN MOTORINA SI CA SE REZOLVA CU UN ADITIV....ATUNCI A MERS DAR ACUM NU....POATE FI CEVA GRAV????? E NEVOIE SA MA DUC LA UN SERVICE SAU SE POATE REZ MAI SIMPLU??? MOTORUL PARE SA MEARGA BINE... NU SIMT CA SI-AR FI PIERDUT DIN PUTERE SAU ALTE CHESTII.....MULTUMESC
Adi R5
la mine so rezolvat prin schimbarea bujiilor. (din 4,2 or fost arse) .
gabi11sig
ai senzor de apa pe filtrul de motorina?
ccorvin
nu prea cred sa fie bujiile...purjeaza filtrul...oricum,daca este apa in motorina trebuie rezolvata problema
f_parvan
am schimbat bujiile. din cele 4 bujii 3 erau arse. le-am schimbat pe toate oricum. problema e ca martorul de pe bord tot nu se stinge. am purjat si motorina din filtru intr-un pahar si nu era apa in filtru. se poate sa fie din calculator si sa trebuiasca se merg cu ea in sevice? in rest motorul porneste si merge bine.

R19/16v
Ai prea multi bani si nu stii ce sa faci cu ei...?
Du-te la service, afla ce eroare s-a inregistrat, schimba reperul defect si gata.
Adi R5
QUOTE(f_parvan @ 29 May 2009, 23:53)
am schimbat bujiile. din cele 4 bujii 3 erau arse. le-am schimbat pe toate oricum. problema e ca martorul de pe bord tot nu se stinge. am purjat si motorina din filtru intr-un pahar si nu era apa in filtru. se poate sa fie din calculator si sa trebuiasca se merg cu ea in sevice? in rest motorul porneste si merge bine.
*



poate trebuie resetat ceva pe la calculator...sau poate e problema cu releul de bujii (Doamne-fereste!)...care ramine conectat non-stop....dar in cazul asta motorul ar trebuii sa aibe un mers meregulat,sa nu mai poti accelera..deci nu te speria.
pddp
Salut,

La mine chestia asta indica faptul ca trebuie facut cat de curand un schimb de ulei filtre etc. Nu ramane mereu aprins dar cand incepe sa o faca este clar . Cred ca ar trebui sa verifici cati km ai de la ultimul schimb si daca este cazul sa o faci .
Este o chestie probata de mine si nu are ce sa faca rau masinii .

Bafta
tvstar1
daca accelerezi brusc pentru 15 sec si apoi ii dai drumul se stinge citeva sec ???
cic_cristian
si mie mi se aprinde becul de busii si mi se tureaza motorul dar daca apas pe fruna revine la turatia normala, dar ramane becul in continuare aprins, si nu o pot accelara daca e becul aprins si tin si picoarul pe pedala de frana, am fost la un tester si mi sa zis ca e senzorul de la pedala de acceleratie dar eu nu l-am gasit, oricum este undeva la motor.
cj98czh
QUOTE(pddp @ 21 Jul 2009, 06:23)
Salut,

La mine chestia asta indica faptul ca trebuie facut cat de curand un schimb de ulei filtre etc. Nu ramane mereu aprins dar cand incepe sa o faca este clar . Cred ca ar trebui sa verifici cati km ai de la ultimul schimb si daca este cazul sa o faci .
Este o chestie probata de mine si nu are ce sa faca rau masinii .

Bafta
*




Total gresit ce spui tu...
espacern
La renault martorul de bujii este comun cu martorul de probleme de injectie motor!La demaraj se aprinde martorul de bujii dupa care trebuie sa se stinga.Daca se aprinde in mers sau nu se mai stinge este o problema cu injectia adica:injectoare,e.g.r.,tot felul de senzori sau captori.Numai bine!
baciudibaciu
aceasta problema am avut-o si eu !
am mers la service si au descoperit un releu care era defect
pret releu 150 lei
testare 50 lei
sincer am considerat ca este exagerata suma ceruta dar am plecat multumit si fericit ca nu era altceva defect
diag
De acord cu tine "cj98czh"
Si eu as recomanda o diagnosticare cu tester la o unitate service autorizata.Spune ne ce defect s a gasit memorizat si ce s a intreprins.
iondinmoara
MARTORUL LA BUJII APRINS LA KANGOO 1.5 DCI E O PROBLEMA DES INTALNITA.SI LA MINE A STAT MARTORUL APRINS SI AVEAM PUTIN TURAT MOTORUL LA 1100 ROTATII,IAR DACA ERA NEVOIE DE PUTINA PUTERE INTR-O DEPASIRE ITI VENAEA SA PLANGI.DACA TOATE SUNT IN REGULA,MA REFER LA BUJII,APA IN COMBUSTIBIL,BENZINA IN LOC DE MOTORINA,ETC...PROBLEMA E O MUFA CARE CONECTEAZA MAI MULTE FIRE,CHIAR SUB BORD.SE REZOLVA CU UN TESTER SI UN ELECTRICIAN BUN.MIE MI-A ANULAT MUFA SI TOTUL A FOST OK.SE PUTEA INLOCUI SAU REPARA DAR REZULTATUL IN TIMP E TOT ACELA.
ghimpuf
Sa stii ca si eu ma gandeam ca e ceva electric. Aceleasi simptome cu turatia si martorul aprins. Cand pun frana cateodata mi se aprinde, dupa care se stinge iar si tot asa, deci e clar ca s-ar putea sa fie mufa asta de care spui tu. Merg sa ma uit, poate dau si eu de ea. Multumim!
NBT
QUOTE(ghimpuf @ 25 Nov 2010, 16:27)
Sa stii ca si eu ma gandeam ca e ceva electric. Aceleasi simptome cu turatia si martorul aprins. Cand pun frana cateodata mi se aprinde, dupa care se stinge iar si tot asa, deci e clar ca s-ar putea sa fie mufa asta de care spui tu. Merg sa ma uit, poate dau si eu de ea. Multumim!
*



Salut, aceasi problema am patit la Opel Vivaro 19 dti cod motor F9Q760 (identic cu Renault Trafic). La un moment dat nu se mai lua contactu desi scoteam cheia din el, motorul nu se mai oprea, Ac-ul nu mai mergea nici el, nici ventilatorul si m-am hotarat sa ma duc la service Radacini la un test. Dadea niste erori pe la debitmetru, pompa de injectie si ceva pe la releul de la buji, noroc ca s-a priceput si s-ia dat seama repede despre ce este vorba blush.gif
Era o masa rupta intre motor si caroserie radmasa.gif zicea ca e probleme generala la motoarele diesel ca din cauza trepidatiilor se rup cablurile.
florin047
salutare. problema cu becul aprins poate fi
1 - apa in motorina
2- supapa EGR infuntata
3- buji arse
4- supapa de supra presiune la pompa
5 - etc
sunt multe cauze. eu am un kangoo 1,5 d din 2006 . Pana la 100000 km a mers fara probleme . acu de 6 luni nu mai vroia sa porneasca cum trebe, cand avea chef pornea si la 3 automate. am fost la x service si pe tester arata totul ok. dar astazi am elucidat probema. Un nenorocit de oring de la supapa de suprapresiune pirdea presiunea din pompa de injectie. acum parte proasta este ca ptr acel oring trebuia sa cumpar toata pompa caci renault romania nu importa piese ptr pompe de injectie ci le aduc comple achipate.pe langa pompa trebuie sa schimb si chitul de distributie cu pompa de apa caci altfel nu aveam garantie la pompa in cazul in care vroiam sa o inlocuiesc. deci un oring costa la sercice reault cam 35000 ron sad.gif
nonic
Problema martorului aprins poare sa apara de la injectie, EGR, buji arse pentru unele modele dar pretul scris de tine este mai mult decat exagerat, poate ai vrut sa scri 3.500 lei.
pazucu

am si eu o problema ca si voi .
am un " master" din 2004 recent adus . dupa 4000km parcursi in tara fara probleme ,intr-o dimineata am constatat ca nu mai vrea sa mearga . mai precis nu se accelereaza si se aprinde din cand in cand martorul la bujii . mersul e ceva de genul ( in suturi ,cand o ia si merge si cand decelerezi iar nu mai vrea , ca la un diesel clasic cu filtrul de motorina infundat ) .

am procedat in consecinta : m-am dus la tester si a gasit mai multe probleme :
bujii arse -tote , potentiometru pedala , vana egr .

am schimbat bujiile a strers celelalte erori si a mers bine inca vreo saptamana ,dupa care a inceput iar cu suturile .

intre timp am achizitionat o interfata obdII vag-kkl si un program ddt2000 si-i tot fac teste . rezultatul e : error led CPE , configuration uch , si la injectie - capteur pedale piste I ,capteur pedale piste II , vane egr . incerc si un attachament pentru cei interesati .

nu stiu sa interpretez erorile cu ledul cpe si configuration uch ,insa celelalte le-am verificat cumva. am curatat vana egr ,era plina de calamina (dezastru) si am masurat cumva potentiometru pedala , acum nu stim noi ce valori tre sa fie exact dar arata masuratoarea ca ar functiona corect amandoua piste .

zic asta si mai zic ca tot nu merge ,face aceiasi problema ,cand o i-a cand o lasa .

poate ma ajutati cumva , tre sa i-au totusi pedala noua?

pazucu
chiar nu are nimeni vreo parere ,ce ar putea avea masina asta?
espacern
@pazucu=Erorile care apar reprezinta defecte electrice.
Cand ai curatat calamina de pe EGR nu ai rezolvat defectul electric ci doar cel mecanic.
Asta cu curatatul EGR este valabila inainte sa se aprinda becul in bord.
Schimba EGR-ul cu altul nou si se rezolva defectul electric.
Numai bine!
pazucu
intradevar ,am verificat vana egr , intre pinii 1 si 5 imi da 7.3 ohm aproape dublu decat scrie la carte si intre pinii 2-4 nimic ,(mort) . daca scot mufa de alimentare a egr acesta ramane pe inchis sau pe deschis ?
am scos-o si nu e nici o modificare de mers ,dar intreb fara suparare nu ar trebui sa mearga mai bine fara vana egr . asa am citit prin alte parti ca s-ar anula cumva . se poate si la masterul meu sa scap de ea ? va rog sa postati si pro si contra sa intelegem . mersi !
Opelino
Salut tuturor.
De cateva zile am si eu becul de la bujii aprins in bord. Fara ca sa scada sau sa urce turatia sau sa se gatuie in acceleratii.
Ce am facut eu? Pai am "miscat" de manunchiul de fire ce intra in mufa din pedala de frana si ca sa vezi...ledul s-a stins. Dar apasand de cateva ori frana, sau miscand iar de fire...se reaprinde. Am facut testul de mai multe ori. Tind sa cred ca mufa joaca in soclul ei. Azi dimineata i-am dat masina fratelui meu...sa vedem daca mai se aprinde becul. Sambata daca am timp ma uit la mufa, pentru ca incepe sa ma scoata din sarite. In mod sigur e un contact imprefect acolo la pini si aprinde becul de bujii.
Voi ce parere aveti?

PS: Am citit si sfaturile voastre cu verificatul celorlalte piese, dar tind sa cred ca nu am inca astfel de defectiuni la ele pana la proba contrarie. Masina este un Kangoo Expresion din 2005/septembrie, 48.000 de km, mers in stil accelerat-normal. Deci nu subturat sau mers la consum. Motorina in general de la Romeptrol, din aia mai scumpa sau normala.
Opelino
Momentan masina merge zilnic si vad canu mai face figuri la acel beculet de bujii.
Nici chiar la -11 grade nu a facut figuri. I s-a facut teama! smile.gif)
vladcornel07
[QUOTE][quote=tvstar1,20 Sep 2009, 07:53]
daca accelerezi brusc pentru 15 sec si apoi ii dai drumul se stinge citeva sec ???
*

[/quote]
am avut acceasi problema si am verificat fisa de sub filtru de aer si am gasit cablurile roase de carcasa filtrului un fir se rupsese l-am legat si izolat bine acum nu se mai aprinde succes
Crist1_
Salut,
Probleme similare am si eu la Kangoo 1.5 dci 2005 (martor bujii aprins + relanti~1000 rpm - putere).
Solutia, asa cum bine spune Opelino ... <am "miscat" de manunchiul de fire ce intra in mufa din pedala de frana si ca sa vezi...ledul s-a stins> iar motorul si-a reluat mersul normal. Banal dar asta a fost.
Prin urmare, in situatia de fata, prima si cea mai usoara operatiune care nu implica alte costuri este verificarea acelei mufe.
Bafta
Abracadabra
QUOTE(f_parvan @ 14 Oct 2008, 23:53)
SALUT!

AM SI EU O PROBLEMA...LA ULTIMUL DRUM MAI LUNG PE CARE L-AM FACUT PANA LA TM MI S-A APRINS MARTORUL DE BUJII SI ASA A RAMAS DE ATUNCI... AM MAI PATIT O DATA CHESTIA ASTA SI MI S-A ZIS CA E DE LA APA DIN MOTORINA SI CA SE REZOLVA CU UN ADITIV....ATUNCI A MERS DAR ACUM NU....POATE FI CEVA GRAV????? E NEVOIE SA MA DUC LA UN SERVICE SAU SE POATE REZ MAI SIMPLU??? MOTORUL PARE SA MEARGA BINE... NU SIMT CA SI-AR FI PIERDUT DIN PUTERE SAU ALTE CHESTII.....MULTUMESC
*






E din pompa de injectie...asa am patit si eu.Bujiile nu sunt defecte.La prima cheie imi ramane martorul aprins in bord...trebuie sa o opresc si sa pornesc iar.e simplu.nu patesti nimic rau...in afara de faptul ca n mai trage motorul knd e martorul aprins
cv02gen
Salut! Am si eu un necaz..tot așa e aprins martoru bujii...am curătat egr cu tot cu admisie, am schimbat filtru de motorină....si tot nu rezolv nimic...nu se accelereaza nici moartă....si are toane când vrea cand nu....e vorba de 1.9 dti sad.gif

21 Dec 2014, 00:59:
Salut! Am si eu un necaz..tot așa e aprins martoru bujii...am curătat egr cu tot cu admisie, am schimbat filtru de motorină....si tot nu rezolv nimic...nu se accelereaza nici moartă....si are toane când vrea cand nu....e vorba de 1.9 dti sad.gif
Daniel194
Buna ziua scuze pentru nou topic am o problema mai grava.am un clio 1,5 dci nu am probleme cu pornirea doar cand merg subturat si accelerez in forta sau la jumate de acceleratie se aprind martorul stop."litele"si langa asazisele lite un martor rosu cu 2 robineti si stop in mijloc masina nu are nici un simptom trage chiar daca sunt martorii aprinsi rog ajutorrrrr.multumesc anticipat.
ccoto
Injectia pe duca, presiune mica in rampa, fie pompa nu face presiune, fie ai scapari mari pe retur la mai multe injectoare. Cand se aprinde STOP + Check engine, martori de culoare rosie, ar trebui sa faci ce scrie la cartea masinii. Stop si remediat. Nu mai dureaza mult si o sa incepi sa-i vezi din ce in ce mai des aprinsi acei martori iar apoi o sa porneasca din ce in ce mai greu, pana moare de tot.
Daniel194
Am depistat problema pana la urma nu mai pornea ba din contra daca il lasam la relanti murea rezultat supapele de retur toate 4defecte.
baciudibaciu
QUOTE(Daniel194 @ 9 Sep 2015, 12:49)
Am depistat problema pana la urma nu mai pornea ba din contra daca il lasam la relanti murea rezultat supapele de retur toate 4defecte.
*



Tipic pentru 1.5 dci mad.gif
ccoto
Eu as spune tipic pentru filtrele aftermarket ieftine. dCi-ul meu merge perfect de 160.000 km, fara probleme pe injectie, ultima data am facut testul cu butoiase acum 3 luni si scaparile sunt absolut normale. Alimentez numai de la un anumit lant de benzinarii si montez doar filtru Delphi de 2 microni (inlocuire la fiecare 15.000 km). Nu merg pe rezerva in general alimentez cand mai sunt 2-3 linii din 9.
Daniel, sunt curios daca defectul a aparut brusc si daca da, ai alimentat cumva cand erai pe rezerva? Ce motorina ai alimentat ultima data si ce filtru de motorina folosesti?
Forumul e mai ales folosit pentru depistarea/identificare defectelor in vederea rezolvarii. Hai sa mergem mai departe si sa incercam sa gasim si cauzele pentru care apar unele defecte.
dan.gorea
La mine se aprinde acel bec dar numai când este motorul rece si il turez de exemplu azi a trebuit sa depassc si am ajuns la 2800rot/min si sa aprins acel bec dar când este motorul cald pot sa il turez pana la4000rot/min si nu se aprinde acel bec
adrian sarpe
QUOTE(Daniel194 @ 2 Sep 2015, 11:49)
Buna ziua scuze pentru nou topic am o problema mai grava.am un clio 1,5 dci nu am probleme cu pornirea doar cand merg subturat si accelerez in forta sau la jumate de acceleratie se aprind martorul stop."litele"si langa asazisele lite un martor rosu cu 2 robineti si stop in mijloc masina nu are nici un simptom trage chiar daca sunt martorii aprinsi rog ajutorrrrr.multumesc anticipat.
*




Buna ziua,
Am un Reanult Scenic 1,9DCI la care se aprinde martorul de bujii din cind in cind si uneori sta aprins minute (cca 5 minute sau putin mai mult),timp in care scade puterea motorului si nu pot accelera. Rog daca a intimpinat cineva acest defect sa-mi spuna ce trebuie facut.
Uleiul schimbat,senzorul de pornire schimbat,bujiile schimbate cca o luna de zile,filtrul de aer schimbat,EGR curatat(nu s-a umblat la clapeta de accelerare).
Multumesc

28 May 2018, 10:45:
observ ca mesajul apare redactat cu erori ,asa incit il mai pun inca odata ,scuze pentru acest incident
,,Buna ziua,
Am un Reanult Scenic 1,9DCI la care se aprinde martorul de bujii din cind in cind si uneori sta aprins minute (cca 5 minute sau putin mai mult),timp in care scade puterea motorului si nu pot accelera. Rog daca a intimpinat cineva acest defect sa-mi spuna ce trebuie facut.
Uleiul schimbat,senzorul de pornire schimbat,bujiile schimbate cca o luna de zile,filtrul de aer schimbat,EGR curatat(nu s-a umblat la clapeta de accelerare).
Multumesc"
espacern
Aprinderea unui martor in bord indica o problema electrica/electronica....si pentru inceput se face o diagnoza!
sahuganyaosi
Salut
In urma cu cateva zile mi s a aprins si mie acest martor in mers si nu se mai stinge...bag de seama ca da si cu fum mai mult decat de obicei si parca ar avea un țăcănit motorul....masina porneste perfect , trage bine...nu are nici un simtom cum ca ar fi bolnava .
Am fost cu ea si am pus o pe tester si culmea....nici o eroare !!!
Martorul in momentul pornirii cand tin pe bujii se stinge si cand sa i dau la automat se aprinde si asa ramane !
PS : i am reparat un injector anul trecut (supapa de retur ) ,atunci i am schimbat si filtru combustibil (sa nu fi avut span ceva in el ) si de atunci la sfatul mecanicului la 10 litri motorina pun 5ml ulei amestec CASTROL .
Masina de atunci a functionat si functioneaza perfect ,dar cu acel martor aprins in bord .
Ceva ceva are...dar nu stiu ce....
Ma gandesc sa i schimb bujiile si sa vad dupa aceea daca tot asa face !
Va voi tine la curent cu ce sau cum voi rezolva aceasta problema , in plus astept si sfaturile voastre DAR strict pe obiect ( sa nu mergem pe campii)

Symbol 1.5 dc.i 82 cp 2005 175 000 km
espacern
Aprinderea martorului respectiv indica o problema GENERALA la sistemul de injectie ELECTRONICA.
La o testare trebuie sa apara un/multe cod de eroare....daca testerul si persoana care-l foloseste sunt OK.
ccoto
Acelasi martor mi s-a aprins mie in bord in momentul in care mi s-a spart furtunul de aer dintre turbina si intercooler, ruland pe autostrada la 130km/h. Pana la prima parcare am mers limitat la 90 km/h. La viteza sub 90 km/h se stingea, imediat ce incercam sa accelerez se aprindea martorul (aer insuficient pentru ardere).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.