Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Siguranta in Megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
mar71a
Salut
Am gasit pe net un filmulet cu Megan 2 la un test pe bune se pare. Nu este vorba de testele EuroNcap. Nu stiu daca pot sa postez adresa de pe Youtube dar incerc:

Daca am gresit va rog sa ma scuzati dar filmul chiar este tare. Nu am mai vazut pana acum pe cineva care sa-si riste pielea. Testele sunt facute de obicei pe manechine.
Ce parere aveti?
geoman
Mai bine incerca cu un manechin la viteza mai mare. Accidentele grave se petrec la viteze mai mari de 48km/h.
mar71a
Eu unul nu as incerca nici la 48km/h.
Si cred ca majoritatea accidentelor se intampla la viteze mici, adica in oras.
Oricum nu cred ca exista un sistem care sa te protejeze daca ai 200km/h, poate doar daca te catapulteaza ca la avioane.
valentin-axv
filmuletul este mai vechi.....insa eu personal cunosc 2 accidente recente facute cu meganuri.....si de exemplu primul a fost drastic deoarce la viteza de 180 km/h-200km/h in conditii de umiditate un megane sedan a derapat si a intrat direct in pom au murit toti 5 din masina....motorul si cutia sarite la 50 m de masina.....iar cel de-al 2 lea a avut in prim plan tot un megane sedan la viteza de 120km/h si s-ar spune ca a franat pana la 80km/h,precizez soferul nu avea centura,la fel a pierdut controlul si sa izbit de un pom oarecum lateral insa nedeclansad nici un airbag(nici lateral nici frontal),soferul murind pe loc avand coloana rupta iar pasageru ldin dreapta a avut doar cateva zgarieturi(pasagerul din dreapta purtand centura).....airbagurile lucreaza in tandem cu centura de siguranta una fara alta nu prea au eficienta deloc...


intrati aici sa vedeti cum arata masina din al 2-lea accident

www.olteniteanul.ro
mar71a
Da tragic. Am vazut pozele.
Din pacate nu intelegem ca viteza este de vina pentru accidente si nu masina.
Sa nu uitam ce a patit spre exemplu printesa Diana. Si daca nici ea nu era in masina sigura (din cate imi aduc aminte era un Mertzan blindat).
Parca cateodata si masina ne impinge sa apasam mai mult decat trebuie pedala de acceleratie.
Poate ca daca s-ar limita toate masinile la 70-80km/h ar fi mai putine accidente mortale. La inceput toata lumea ar injura dar mai tarziu daca vezi ca nu ai ce face te obisnuiesti cu situatia.
Catalinmodena
pai la viteze de peste 140-160 de km/h nu stiu ce te mai poate scapa de deces,sau de a ramane paralizat pe viata.Indiferent in ce marca sau model de autoturism te-ai afla.
mar71a
Un alt filmulet cu un Megane dupa accident. Din film se pare ca masina avea 60km/h in momentul impactului.
mihai_dorin
Au mai fost aceaste clipuri, si din pacate postezi la sectiunea gresita.
j.d
Este chiar un topic mare pe tema asta...
mar71a
Sorry,
Posibil sa fi gresit. Am dat cautare cu ;siguranta; si ;accidente; dar nu am gasit nici un topic care sa se ocupe de astea.
Totusi este posibil sa fi gresit, oricum sunt cam nou pe forum si nu am apucat sa le vad pe toate.
St
QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 12:14)
Daca am gresit va rog sa ma scuzati dar filmul chiar este tare. Nu am mai vazut pana acum pe cineva care sa-si riste pielea. Testele sunt facute de obicei pe manechine.
Ce parere aveti?
*




Nu prea e deloc tare. Viteza la care s-a produs impactul 64-65km/h.
Diferenta intre ce e acolo si euroncap.
1.Suprafata de coliziune 100% in fillm, 40% la Euroncap.
2.Obstacol mobil in film(dupa impact meganul s-a mai miscat inca 5-6m), obstacol fix in film.

Asa ca, daca platiti bine si aduceti un megane intru si eu cu 60km/h in aceleasi conditii ca cele din film.
mar71a
Mie mi se pare ok. In majoritatea cazurilor impactul este cu alta masina.
La testele EuroNcap se foloseste acea bariera deformabila (parca ii spun ei).
Sa fim seriosi, singurul caz este cel in care te lovesti de un cap de pod sau de un copac ....poate..aici este discutabil in functie de unghi si de cat de gros este copacul.
Si sincer eu nu m-as risca.
Interesant este ca tipul nu si-a pus casca de protectie in schimb nu a uitat sa-si ia manusi????

Si sincer nimeni nu poate garanta ca doua masini identice se vor comporta identic in caz de impact. Orice sudura poate sa cedeze diferit de la o masina la alta.
St
QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 15:11)
Mie mi se pare ok. In majoritatea cazurilor impactul este cu alta masina.
*



O alta masina care se misca si ea, numai ca in cealalta directie fata de tine.


QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 15:11)
Interesant este ca tipul nu si-a pus casca de protectie in schimb nu a uitat sa-si ia manusi????
*


N-avea de ce sa-si puna casca dar manusile si le-a pus ca sa nu se arda de la airbag.


QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 15:11)
Si sincer nimeni nu poate garanta ca doua masini identice se vor comporta identic in caz de impact. Orice sudura poate sa cedeze diferit de la o masina la alta.
*



NU poate garanta daca masina are 10 ani si un instoric necunoscut dar o masina noua 100% se va comporta la fel oricat de multe ai lovi tu.
mar71a
O alta masina care se misca si ea, numai ca in cealalta directie fata de tine.
Impact lateral cu alta masina care nu a dat prioritate (sa spunem) in intersectie.

N-avea de ce sa-si puna casca dar manusile si le-a pus ca sa nu se arda de la airbag.
Aici nu te contrazic ca nu prea stiu cum se umfla airbagul.

NU poate garanta daca masina are 10 ani si un instoric necunoscut dar o masina noua 100% se va comporta la fel oricat de multe ai lovi tu.
Aici nu sunt de acord. Nu ai avut niciodata doua lucruri identice care s-au deteriorat diferit? Doua oua nu se sparg la fel, doua bete nu se rup la fel, doua tigari nu ard la fel, doua cauciucuri nu se tocesc la fel, si as putea continua mult si bine.
Indoaie doua bare identice si ai sa vezi ca nu se vor deforma identic chiar daca aplici aceeasi forta in acelasi loc, sigur pastreaza o anumita directie a deformarii dar in mod cert la sfarsit, daca nu faci alte ajustari, vei avea ceva diferit.

Ar mai fi ceva. Am postat doua filmulete, se pare ca in amandoua masina s-a tamponat frontal si pe la aceeasi viteza, si acum i-mi dau seama ca sunt identice (Megane Bicorp, parca) ai vazut ca sunt deformate diferit in partea din fata.
Sigur nu stim dar sar putea ca masina care s-a tamponat intentionat, sa fi fost un pic cam ....pregatita.
Ryk
La viteze de peste 100 km/h la impact te mai poate scapa doar Dumnezeu si este lucru cert! Iar megane-ul arata jalnic pt. ca toate masinile din ziua de azi sunt facute in asa fel in cat sa se deformeze cat mai mult iar un impact la 60km/h nu e de loc unul usor.
mar71a
Da si eu sunt de aceeasi parere. Toate sistemele sunt facute sa scapi cu viata (nu neaparat intreg) la viteze rezonabile, daca faci tu sau altcineva o greseala mica.
La viteza mare, Dumnezeu cu Mila.
VladH
stiu si eu pe cineva care a avut un accident destul de grav cu un megane , vroia sa depaseasca si respectivu depasit nu s-a asigura si a dat sa intre pe banda lui el s-a speriat a tras de volan (avea vreo 80km/h ) si s-a rasturnat cu mashina s-a rostogolit de mai multe ori in final nici el nici fica lui din dreapta nu au avut absolut nici o zgarietura iar mashina a fost declarata dauna totala.
yanyu
o cunostinta: 100km/h,sau mai bine, polei,noapte a dat intr-un cap de pod sa rasucit si a lovit si cu spatele.
nici o zgarietura.
este adevarat,numai dumnezeu la scapat!
VladH
eu cred totusi ca mashina l-a scapat ca daca era cu o dacie il culegea din 5 zone diferite.
St
QUOTE(yanyu @ 5 Oct 2008, 19:47)
o cunostinta: 100km/h,sau mai bine, polei,noapte a dat intr-un cap de pod sa rasucit si a lovit si cu spatele.

*


Ai vazut acul oprit la 100km/h?
Ryk
asta cu acul e cu dus si intors. Daca iti sare acul de la impact si zboara de la locul lui cum se mai stabileste viteza de rulare la impact?
Oricum una peste alta megane-ul este o masina mult mai sigura fata de altele din clasa ei.
Bhal
Stelele masinii nu apasa acceleratia.

:|

tolomacii/zmeii fac accidente, nu masinile. Din pacate, cu cat este mai sigura masina, cu atat unii cred ca sunt mai in siguranta la 200 in loc de 100.

Din pacate, pana nu isi vad reflexia in coasa doamnei multi nu se potolesc.
papa_mulo
QUOTE(Ryk @ 6 Oct 2008, 01:21)
asta cu acul e cu dus si intors. Daca iti sare acul de la impact si zboara de la locul lui cum se mai stabileste viteza de rulare la impact?
*



Corect...e o mare aiureala sa pui baza pe faptul ca accidentul s-a produs la viteza indicata de vitezometrul blocat!
mar71a
Din cate stiu eu acul respectiv este facut sa se blocheze in caz de impact tocmai pentru a stabilii viteza.
Este adevarat ca nu intodeauna se intampla asa. Acelasi fenomen se intampla si cu airbagurile. Stiu pe cineva care s-a tamponat frontal destul de grav asta vara si nu s-au deschis airbagurile desi masina era noua. Un Lacetti de la Chevrolet. Practic a intrat intr-o masina care iesea de la o benzinarie fara sa se asigure. Intamplator chiar am trecut pe acolo la 10 min dupa accident. Masinile inca erau pe pozitia in care se tamponasera. Cealalta era o Dacie mai veche. Nu stiu daca soferul a scapat, ca Dacia a fost lovita chiar la mijloc pe partea soferului. La scos descarcerarea si l-au dus la spital in Cta. In Lacetti erau doua persoane pe locurile din fata si au scapat fara probleme, aveau centurile de siguranta puse.

<span class='edit'>6 Oct 2008, 19:18:</span>
Si ar mai fi ceva. Nu inteleg cum se stabileste distanta de franare la o masina care are abs. Ca inainte se masura distanta de franare, dar daca ai abs ciuciu urme pe sosea.
Ryk
Stai tu linistit ca la o franare brutala tot raman ceva urme de cauciuc, dar nu sunt continuue ci intrerupte.
chris_b
E aceeasi problema pe care o au criminalistii si in cazul accidentelor produse pe asfalt umed: nu se masoara urmele de franare smile.gif

Exista, totusi, alte metode de a stabili viteza de impact, cum ar fi de exemplu distanta la care sunt proiectate cioburile...
mar71a
Ce ziceti. Ne vindem Renourile sa ne luam o astfel de masina?
Cred ca ati mai vazut filmul totusi asa ceva nu cred ca ar trebui sa circule pe strazi.

Mai bine mergi pe jos. Nu?

Sau poate vreti una ruseasca?


Ce nu inteleg este dece le mai monteaza airbag?
Ryk
Doamne fereste, cum se face "cabina" celor doua masini. Practic te omoara volanul cand te loveste in barbie la o asa masina, nicidecum impactul. Pai le monteaza airbag-uri ca sa poate sa primeasca aprobarea de scoatere pe piata.
spy_oh_joy1389
masinile din filmulete cred ca nu au sasiu, e doar caroseria tinuta cu guma de mestecat blink.gif

8 Oct 2008, 20:34:
QUOTE(Bhal @ 6 Oct 2008, 06:46)
Stelele masinii nu apasa acceleratia.

:|

tolomacii/zmeii fac accidente, nu masinile. Din pacate, cu cat este mai sigura masina, cu atat unii cred ca sunt mai in siguranta la 200 in loc de 100.

Din pacate, pana nu isi vad reflexia in coasa doamnei multi nu se potolesc.
*



Asta e de genul: guns don't kill people, my cousin does! biggrin.gif
Bhal
Nu, e doar de genul stirilor pe care le vezi la ora cinci cu multi morti si sange si masini distruse.
eduardsebe
Rusii astia vor sa ii omoare pe american in stilul asta deoarece ei sunt cumparatori fideli SUV si camionete
tiberiu.anghel
QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 15:01)
Aici nu sunt de acord. Nu ai avut niciodata doua lucruri identice care s-au deteriorat diferit? Doua oua nu se sparg la fel, doua bete nu se rup la fel, doua tigari nu ard la fel, doua cauciucuri nu se tocesc la fel, si as putea continua mult si bine.
  Indoaie doua bare identice si ai sa vezi ca nu se vor deforma identic chiar daca aplici aceeasi forta in acelasi loc, sigur pastreaza o anumita  directie a deformarii dar in mod cert la sfarsit, daca nu faci alte ajustari, vei avea ceva diferit.
*


Daca se aplica 2 forte / momente identice pe doua corpuri identice, facute din materiale identice, pentru o perioada de timp identica, rezultatul va fi identic.

QUOTE(mar71a @ 4 Oct 2008, 15:01)
Ar mai fi ceva. Am postat doua filmulete, se pare ca in amandoua masina s-a tamponat frontal si pe la aceeasi viteza, si acum i-mi dau seama ca sunt identice (Megane Bicorp, parca) ai vazut ca sunt deformate diferit in partea din fata.
Sigur nu stim dar sar putea ca masina care s-a tamponat intentionat, sa fi fost un pic cam ....pregatita.
*


Nu cred ca a fost "pregatita" masina lovita intentionat. Impacturile, in cele 2 cazuri, chiar daca au fost frontale, au fost cat se poate de diferite. Drept dovada, si rezultatele au fost diferite.


QUOTE(mar71a @ 6 Oct 2008, 19:07)
Din cate stiu eu acul respectiv este facut sa se blocheze in caz de impact tocmai pentru a stabilii viteza.
*


Nu are nici o legatura viteza din momentul impactului cu pozitia ulterioara a acului vitezometrului. Ce te faci cu Citroen C4 sau cu noul Megane? smile.gif

QUOTE(mar71a @ 6 Oct 2008, 19:07)
 
Este adevarat ca nu intodeauna se intampla asa. Acelasi fenomen se intampla si cu airbagurile. Stiu pe cineva care s-a tamponat frontal destul de grav asta vara si nu s-au deschis airbagurile desi masina era noua. In Lacetti erau doua persoane pe locurile din fata si au scapat fara probleme, aveau centurile de siguranta puse.
*


Nu s-au deschis fiindca nu a fost nevoie sa se deschida. Drept dovada, nu au avut nici o leziune.
crazyboy
QUOTE(tiberiu.anghel @ 16 Oct 2008, 18:26)
Daca se aplica 2 forte / momente identice pe doua corpuri identice, facute din materiale identice, pentru o perioada de timp identica, rezultatul va fi identic.
*



de acord cu ce zici tu, stai bine cu principiile rezistentei materialelor, cazuri ideale, dar pentru tine masina este o bucata de material ??? sau o fii un ansamblu de piese, facute din acelasi material, dar si materialele astea pot avea defecte structurale smile.gif plus ca nu se testeaza fiecare componenta in parte ci un anumit numar de piese / motoare sau ce vrei tu dintr-un anumit lot smile.gif deci pot diferi la capitolu calitate (siguranta / fiabilitate etc)...
unsure.gif
dumitrescuandrei
poza de mai jos...masinutza mea.un amabil domn cu o cisterna nu a vazut ca are rosu si cand a vazut masina in fata ce sa faca si el...a tras stanga de volan.mi-a "tras" una si m-a aruncat cu usile din dreapta in masina din spate si m-am suit apoi direct pe o bordura, masina ramanand suspendata. nenea cu cisterna avea un pic de viteza dar airbagurile n-au sarit.cei de la renault mi-au spus ca nu a fost cazul dry.gif
rtBK
ai simtit ca ar fi fost nevoie sa se declanseze?
tiberiu.anghel
@crazyboy:
Ceea ce am spus eu era doar un raspuns la
" Indoaie doua bare identice si ai sa vezi ca nu se vor deforma identic chiar daca aplici aceeasi forta in acelasi loc".

Stiu destul de bine cum este formata strucutura de rezistenta a unui automobil.

andu911
multi ar vrea sa vada airbagurile sarite, de dragul airbagurilor... cum fac romanii care aprind si proiectoarele... le aprind sa fie aprinse, ca de-aia sunt pe masina... nu ca ar avea vreun rost

asa si cu airbagurile, daca sunt pe masina, de ce sa nu sara ? ce daca nu e cazul...
rtBK
probabil ca sa fie dauna mai mare si sa se scoata cumva cu daunta totala?
Solon
Pai calculatorul, cu airbagurile, bordul, centurile, scaunele, volanul echivaleaza intr-o proportie destul de mare cu dauna totala!
dumitrescuandrei
QUOTE(andu911 @ 8 Jan 2009, 03:27)
multi ar vrea sa vada airbagurile sarite, de dragul airbagurilor... cum fac romanii care aprind si proiectoarele... le aprind sa fie aprinse, ca de-aia sunt pe masina... nu ca ar avea vreun rost

asa si cu airbagurile, daca sunt pe masina, de ce sa nu sara ? ce daca nu e cazul...
*



Nu domnule, problema era ca am vazut unul in parcare la renault unde am reparat masina mai putin lovit si cu airbagurile sarite.Vroiam sa stiu daca nu cumva e vreo problema la ele si pe viitor daca doamne fereste am un impact mai serios de atat MA VOR PROTEJA! De aici probabil ca intelegi ca nu vroiam sa le vad sarite doar de dragul airbagurilor.punct
Si scuze de offtopic smile.gif
aphophis
probabil nu a fost deceleratia destul de mare ca sa se declanseze, mai ales ca fiind la semafor nu cred ca avea nici unul viteza foarte mare
dumitrescuandrei
Socul a fost puternic(ala avea viteza mare).Oricum a reusit un domn de la Renault sa`mi arate cum ar trebui sa arate masina ca sa sara airbagurile smile.gif si a mea era frumoasa fata de cea care mi-a aratat-o.aia chiar si-a aratat cele 5 stele biggrin.gif
Horatiu Mihai
Uitati aici siguranta: Soferul a scapat cu rani usoare. Chiar e printre cele mai sigure masini din lume Renault Megane.
https://www.youtube.com/watch?v=qvj_paHNoeQ
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.