Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: procedura schimb ulei cutie automata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
leon.coman
Renaul Scenic, 2002 , full fara piele, cutie automata, .... am fost peste tot si nimeni nu stie sa schimbe uleiul la o cutie automata, defapt procedura in sine ... .Are idee cineva ?
RADU__
am mai explicat procedura undeva pe forum la megan, nu gasesc acum. Am postat si desene schenatice. Poti sa introduci 3,5L in cutie si faci schimbul de 3 ori consecutiv. astfel reusesti sa schimb aproape tot uleiul din cei 6 litri

Pentru golire se scoate busonul cu tot cu teaca de sifon, cel figurat cu strangerea de 25Nm. Pentru umplere se remonteaza teaca si se scoate busonul figurat cu strangerea de 35Nm si se toarna ulei pe busonul aflat sub timoneria schimbatorului de viteze, mai precis se demonteaza microcontactul timoneriei.
leon.coman
Radu, merci mult ptr. help si promptitudine. La cate service-uri am fost unii au spus ca trebuie mashina ridicata si sa fie in drive, altii ca trebuie cu motorul , pornit, altii ca trebuie uleiul incalzit la 50grade , altii ca nu stiu care este nivelul de umplere, si nici in ziua de astazi tot nu stiu pana unde trebuie pus ptr. ca nu are joja , se zice ca daca este prea mult sparge semeringul , daca este prea putin stim ce se intampal.
Problema este. Care este nivelul de umplere si cum imi pot da seama? Care este modalitatea corecta de golire?... ma rog...
RADU__
pai eu nu inteleg ce nu este clar in postul 2...
am explicat exact procedura si nivelul de umplere. adica pana curge jos pe sifon. Asa este sistemul facut sa tina uleiul chir c busonul scos la nivelul necesar.
robert03
radu , am mai pus aceeasi intrebare dar pe topicul de safrane-gresit ! deci , scenic 1,9 dci , 2003 , cutie automata . vreau sa stiu daca la 75000km trebuie schimbat uleiul din cutie . multumiri anticipate !
RADU__
robert 03

daca este vorba de
RENAULT Megane Scenic 1.9 dCi (F9Q-732) 1999 - 2003

atunci cutia este DPO si nu se face schimb de ulei. Se complecteaza dupa caz. Capacitatea cv este de 6L si umplerea de 3-3,5L Deci nu se poate goli integral, de aceea se fac trei schimburi consecutive.

Mai jos este foaia de revizie la fiecare 75.000 km / 120 luni

Motor
* Înlocuiți uleiul motor
* Înlocuiți filtrul de ulei
* Controlați starea și tensionarea curelei (curelelor) de transmisie, înlocuiți sau reglați dacă este necesar
* Înlocuiți cureaua (-le) de transmisie (la fiecare 75.000 km / 60 luni)
* Înlocuiți cureaua (-lele) de distribuție (la fiecare 75.000 km / 60 luni)
Intervalele de înlocuire a curelei de distribuție pot fi supuse actualizărilor și pot varia pe plan local
Sistem de răcire: controlați dacă există scurgeri, controlați nivelul și concentrația antigel, corectați dacă este necesar
Sistem de răcire: controlați starea conductelor și racordurilor
Goliți filtrul (-ele) de carburant
* Controlați sistemul evacuare
Ambreiaj, cutie de viteze și transmisii finale Ok Este necesară înlocuire/reparație Reparat
* Controlați nivelul de lichid ambreiaj, readuceți la nivel dacă este necesar
Direcție
* Controlați nivelul de ulei servodirecție, readuceți la nivel dacă este necesar
Frâne
* Controlați nivel lichid de frână, readuceți la nivel dacă este necesar
* Controlați grosimea plăcuței de frână
Controlați starea frânelor cu discuri
Suspensie, roți și pneuri
Controlați adâncimea benzii de rulare și modelul de uzură la toate pneurile, inclusiv rezervă
Controlați presiunile pneuri și reglați dacă este necesar
* Amortizoare de șoc: controlați dacă există avarie și uzură la stare generală
Sistem electric
Controlați funcțiile sistem iluminare și claxon
* Controlați ștergătoarele și sistemul de spălare parbriz; readuceți la nivel lichid spălător dacă este necesar
Controlați/curățați conexiunile baterie
Controlați nivelul de lichid baterie, readuceți la nivel dacă este necesar
* Înlocuiți bateria în cheie (la fiecare 24 luni)
* Controlați ștergătorul și sistemul de spălare spate; readuceți la nivel lichid spălător dacă este necesar (dacă este montat)
Controlați încărcarea bateriei vehicul
Interior
* Înlocuiți elementul filtru de praf și polen (dacă se aplică)
* Înlocuiți airbag-ul și preîntinzătoarele (la fiecare 120 luni)
General
Controlați dacă există coroziune și avarie la caroserie (sub vehicul)
Controlați stare parbriz și oglinzi ușă
Controlați dacă există coroziune și avarie la vopsea exterioară



Alimentat de Workshopdata
© Drepturi de autor Vivid Automotive Data & Media



leon.coman
Radu,merci mult de informatii si sper s-o scot la capat!
Te voi tine la curent dupa ce fac schimbul!sper sa ma descurc!

robert03
Radu , multumesc mult pentru informatii . Este megane-scenic 1,9dci ,2003 , cu motor F9Q-L733. Sper ca datele sunt valabile si pentru modelul meu . Inca odata , multumiri !
leon.coman
Robert, am un link de la Radu care contine cateva manuale , de service, de utilizare, de .... , nu le-am studiat in amanuntime, dar daca te ajuta cu ceva le trimit. Am vazut detaliat cum se poate schimba si ce ulei trebuie pus la cutie, la motor ... , ce filtre si unde sunt asezate ...
robert03
pentru leon.coman , ti-as fi recunoscator daca ai putea sa mi le trimiti . daca ai nevoie iti trimit adresa de mail . multumiri anticipate !!!
adrian_yza
OK- sunt cateva .... Da-mi adresa de e-mail
leon.coman
Robert , lasa-mi adresa si iti trimit , ady de mai sus a scris din greaseala aici, este un coleg al meu ... , trebuie scuzat, este incepator smile.gif . Eu am sa schimb uleiul la cutie in dupa amiaza asta dupa manualele primite
leon.coman
Radu!!!!!!! Help! Gata , am schimbat ulei exact ca la carte, deja se simte diferenta, schimba fara sa iti dai seama, lin ca si cand a fost noua, totul este ok dar si-a mentinut o mica problema , adica , aleatoriu cand schimba a treia se simte o zmucitura relativ puternica, dar aleatoriu. Nu stiu ce poate fi, cand face , cand nu face .... Acum chiar nu am nici cea mai vaga idee de ce ar face asa. Ai vre-o parere despre problema asta ?
Vesnic indatorat !!!!
RADU__
problema de electrovalva II sau piston de reactie semiblocat. Necesar dezasamblare modul hidraulic

(fara demontare cva de pe masina)
robert03
pentru leon.coman ! adresa de mail unde poti sa-mi trimiti manualele este : romeodanila@yahoo.com , multumiri !!!
leon.coman
-Robert , ti-am trimis aseara cateva manuale pe care le aveam, sper sa iti fie de folos .



-Radu, ce parere ai , tot dupa un manual , crezi ca pot desface singur modul hidraulic si sa-l verific? Cu mare atentie cred ca ash rezolva-o daca am idee cum se verifica .... si cum si pe unde se desface ... Dar cred ca esti unicul care sa-mi dea o idee
- Apropos , la cutiile DPO stiu ca atunci cand verifici uleiul trebuie sa aibe o temperatura de , ma rog, 50 grade C , dar in momentul verificarii trebuie sa fie motorul pornit si sa stea la relantii sau sa fie oprit ? sau in momentul completarii sa fie motorul pornit la relantii sau sa fie oprit ? ... P'arca nu sunt lamurit cu chestia asta.
Vesnic indatorat si sigur am sa ma revanshez cumva fatza de tine.
Multumesc mult!
RADU__
Modululul hidraulic este un agregat complex care are in cele mai multe cazuri sute de componente; pistoane , supape, orificii calibrate voiajoare, arcuri, agrafe de blocare, electrovalve si nu in ultimul rand ceva garnituri. Este o anumita ordine de demontare si remontare si comporta o curatenie mai rau ca in farmacie. De ex nu ai voie sa stergi componentele cu nimic. Ele terbuisc spalate in jet de solvent si apoi uscate cu aer comprimat.
Nu este imposibil sa servicezi asa ceva dar necesita oarecare experienta, rabdare si la unii tutun (la mine nu)
robert03
pentru leon.coman , am primit in foarte bune conditiuni manualele , le-am descarcat , sunt sigur ca imi vor fi de folos . multumesc mult !
leon.coman
- dar despre verificarea ulei in cutie, cum se face in afara de faptul ca trebuie sa aibe 50 de grade C, cu motorul pornit si sa fie la relanti? sau cu motorul oprit ..... , in zona asta a tarii intrebarea asta da foarte multe batai de cap mecanicilor, tu ce zici ? cum este corect ?
Multumesc mult!


------ si cat despre garnituri cred ca am sa trimit mashina la tine.
RADU__
uleiul se verifica la rece, cand dilatatiile sunt minime. la o cva cu joja (ex R5 TLS) se verifica si la cald si la rece, dar diferenta este mare, cam 2L
In cazul tau se verifica la rece. La CVA calda curge mult mai mult ulei din sifon. Deci concluzia o poti targe singur.
leon.coman
Radu, uite cum au reusit sa ma bage in ceata - iti atasez un manual, dar este in fraceza , undeva este un capitol ptr. cutiile automate DPO, cum se verifica si cum se face schimbul de ulei, sunct cateva pagini, o parte spune ca la relanti, o parte ca oprit , de aceea te tot stresez cu intrebarile.

- Atunci, o sa duc masina pe un plan foarte drept, o s-o las pana se raceste si am sa vad daca mai curge ceva din cutie, ce parere ai ?
Cert este faptul ca am verificat uleiul nu la cald, dar sincer sa fiu nu era nici rece ....

- ce crezi , daca este mai mult ulei in cutie este o problema acuta ca atunci cand nu ar fi ulei la nivel ?

Multumesc mult!
PS - Asteptam raspunsurile tale !
leon.coman
robert03, tu ai facut schimbul de ulei la cutie ? sau ai de gand sa faci ?
starman
QUOTE(RADU__ @ 14 Oct 2008, 21:22)
uleiul se verifica la rece, cand dilatatiile sunt minime. la o cva cu joja (ex R5 TLS) se verifica si la cald si la rece, dar diferenta este mare, cam 2L
In cazul tau se verifica la rece. La CVA calda curge mult mai mult ulei din sifon. Deci concluzia o poti targe singur.
*





buna ziua, am si eu o intrebare la dvs. ma numesc stelian si am vorbit acum vreo luna sau 2 la tel, sunt din bucuresti, in legatuta cu o cutie automata care nu mai cupleaza nici o treapta indiferent de viteaza in care o actionez, ramanand in relanti. dupa ultimele cercetari si sfaturi, mi s'a spus sa verific nivelul de ulei din cutie, nu stiu insa daca la modelul renault megane 1 an 1998 motor 1998 cc benzina 80 kw c.v.a. are joja de control. rugamintea mea era daca ma puteti indruma sa gasesc aceasta joja, iar daca nu are , sa schimb uleiul si filtrul de cutie ? si poate isi revine ? in specificatii am gasit ceva de genul 4 litri ulei pt c.v.a. , dar amanuntul asta o sa ma mai interesez sa aflu cantitatea exacta. e o solutie de incercat ? buna o mai buna comunicare, daca se poate, va rog sa tinem legatura prin mail. adresa mea este : steludg@yahoo.com. Multumesc.
ovidiusbm
BUNA!
eu am un scenic din 98.2.0 benzina cu c.v.a.
a inceput sa imi faca niste smacituri usoare cutia si mi se aprindea un bec la bord(un dreptunghi cu zig zag inauntru)si in mom cand se aprindea nu mai tragea motorul.am skimbat uleiul la un service la care am mai facut treaba asta acum vreo doi ani.din pacate simptomele sunt aceleasi.mecanicul a zis ca uleiul care l-a scos nu arata rau deloc.nush ce sa ma mai fac cu ea.ajuta-ti-ma cu niste sfaturi.multumesc!
R19/16v
Du-o la reno, vezi ce zice clipu'.
ovidiusbm
la renault nici nu ma gandesc sa mai merg vreodata.am vb cu niste baieti care au lucrat candva la renault si au service particular.o sa merg zilele astea sa vad care e treaba.numai ca la c.v.a. trebuie specialist nu renault si nu orice "ghitzu&levente".problema e ca eu deja am keltuit o groaza de bani pana acuma cu masina asta.si acuma tot am probleme cu ea:(((
nush ce sa mai fac cu ea!
R19/16v
Eu nu ti-am zis sa te duci la reno sa repari masina acolo, eu ti-am spus sa te duci sa vezi ce zice clipul!
espacern
Poti sa mergi linistit la Renault ca mai mult ca sigur nu-ti umbla la cutie nici macar pentru schimb de ulei.
Motivul este:pentru operatia de schimb de ulei la cutie automata se acorda garantie!!
Daca cutia"pica" la putin timp dupa ce a fost schimbat uleiul in termenul de garantie se schimba cutia veche cu una noua.
Costul este important si pentru acest motiv la reprezentanta nu se face aceasta operatie decat la masinile in garantie.
Te refuza pur si simplu daca soliciti schimb de ulei la o masina cu cutie automata mai veche.
Pentru testare te poti duce linistit ca se poate face si se incaseaza.....
Numai bine!
ovidiusbm
de reparat nu o repar,iar testul l-as face la un service putin mai dotat,kiar daca nu e reprezentanta.la renault in baia mare au un tester pt toate renaulturile.si nici nu e nu stiu cat de bun.am mai fost cu aceeasi problema si stiu.am auzit ceva de niste electrovalve care ar putea sa nu functioneze.
nu stiu daca si a mea are asa ceva.?
eu mai am cutia veche de la masina,si ma gandesc daca mi-ar fi de folos de skimbat una alta.stiu eu?de asta ma consult si eu inainteca n-as tare vrea sa arunc cu banii aiurea...ca vorba aia deja m-am saturat.

24 Jan 2011, 01:56:
am vezut ceva topic mai vechi si am intalnit o problema absolut identica cu a mea.cica s-a rezolvat cu un skimb de ulei si a unei electrovane.stie cineva cam cat costa una si e vreuna anume,snt toate diferite,sunt identice,cate sunt?...
eu mai am o cutie defecta la care poate sunt bune alea,daca nu,cumparam.astept niste sfaturi!
multumesc!
RENAULT AVANTIME
salut,detin de ceva timp un avantime 3.0 v6 cva ,stie cineva procedura exacta de schimbare a uleiului din cutie,cutia schimba 1,2 si apoi intra in avarie,multtumesc
dangeorge007
QUOTE(RADU__ @ 1 Oct 2008, 18:42)
am mai explicat procedura undeva pe forum la megan, nu gasesc acum. Am postat si desene schenatice. Poti sa introduci 3,5L in cutie si faci schimbul de 3 ori consecutiv. astfel reusesti sa schimb aproape tot uleiul din cei 6 litri

Pentru golire se scoate busonul cu tot cu teaca de sifon, cel figurat cu strangerea de 25Nm. Pentru umplere se remonteaza teaca si se scoate busonul figurat cu strangerea de 35Nm si se toarna ulei pe busonul aflat sub timoneria schimbatorului de viteze, mai precis se demonteaza microcontactul timoneriei.
*


buna ziua,
incerc sa va contactez cu intrebarea ..unde este pozitionat filtru de ulei cutie viteze automata la megane 2 din 2006, 1.6, 16v..daca imi raspundeti, si m as bucura, imi spuneti daca este bine sa schimb uleiul elf cu ceva mai bun, cutia patineaza la rece, am schimvat electrovana de presiune si cei 3 litri a doua oara, fara nici un rezultat..vreun sfat, sugestie..
toate bune din bucuresti
dangeorge007
salve,
am incercat sa schimb uleiul la meganul meu automatic din 2007 dar nu pot sa mai desfac teaca sifonului iar in pozitia asta nu curge nimic dupa ce scot busonul! am schimbat cutia originala cu una sh care merge binisor si as vrea sa ii pun un ulei mai bun pentru a obtine ceva mai bine de la cutie..teaca era de la inceput de nescos dar se scurgea ulei, acum nici macar asta..presupun ca trebuie sa schimb teaca dar nu stiu de unde sa cumpar o alta..ce gasesc pe market se potriveste oare ..poti sa pui price teaca ..?! astept pareri, sugestii..o seara buna si ptr. dnul RADU de la Brasov cu care m am mai sfatuit telefonic ..
apropo..am incercat sa schimb si uleiul de motor dar aceeasi situatie, nu a vrut sa curga ...1/2 de litru ..dupa care nimic, drept urmare am completat cu 5,8 litri si am observat la joja ca nivelul era prea mult depasit smile.gif)) am scos la seringa diferenta ..de rasu plansului..oare de ce ?!
pistritu
Vorbește la service de cutii automate. Ai pe bd Preciziei, la Crangasi, la Piata Chibrit, lângă Aeroportul Băneasa...
cj98czh
QUOTE(dangeorge007 @ 27 May 2021, 22:05)
am incercat sa schimb si uleiul de motor dar aceeasi situatie, nu a vrut sa curga ...1/2 de litru ..dupa care nimic, drept urmare am completat cu 5,8 litri
*



nu stiu ce buson ai desfacut tu ... dar este clar ca nu ala care trebuie .... eu zic sa mergi la un service pt. ca este clar ca te depaseste ... si ai sanse mari sa "iti faci singurel" niste cheltuieli deloc neglijabile ..
einstein1984
daca ai cutie cu 4 treptae, poti sa pui ce ulei vrei ca tot pilaf e, nu se face mai buna. Patineaza in A 3a ca are o frana cu banda uzata, nu de la ulei...
SI daca nu stii nici sa scurgi uleiul (era pe cric masina?), mergi mai bine la un service.
dangeorge007
QUOTE(cj98czh @ 28 May 2021, 10:11)
nu stiu ce buson ai desfacut tu ... dar este clar ca nu ala care trebuie .... eu zic sa mergi la un service pt. ca este clar ca te depaseste ... si ai sanse mari sa "iti faci singurel" niste cheltuieli deloc neglijabile ..
*


am mai schimbat ulei la viata mea..iti dai seama ca nu e prima oara, dar asa ceva chiar nu am mai patit...citeam pe undeva ca ar fi posibil sa se depună un jeg ceva care ar putea infunda scurgerea..

29 May 2021, 10:18:
l am lasat asa..e clar ca teaca este infundată si ca sa pun alta de unde si cum gasesc una pentru acest tip de cutie etc..alta data , deocamdata uleiul are cam 35000km deci pot sa mai merg linistit..da masina a fost pe cric, un picutz săltata dar degeaba , l am dat jos nimic, vreun jeg ceva!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.