Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mein Silberpfeil
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Stefan
Soarele este pe jumatate ivit deasupra asfaltului umed.
Un tunet se aude din departare. Ragetul motorului deranjeaza ordinea fireasca a unei dimineti de vara. Parca si picaturile de roua de pe iarba proaspat taiata se sperie si se ascund, asteptand timide bestia metalica, care momentan isi face simtita prezenta numai auditiv. Un sunet plin, puternic, asemanator unui leu in savana prevesteste teroarea ce urmeaza sa se produca… Si iata masinaria… Intai este doar o sclipire de lumina, lumina soarelui reflectata in metalul brut argintiu, o materie vie gata de a inghiti orice in calea-i.

Acum e clar, acest ... lucru … nu a fost creat de mana omului; e imposibil…, traieste, respira prin toti porii, emana in urma-i un parfum de gaze arse ce are puterea de a-i vraji si pe cei mai puternici dintre noi. Nimic nu-i poate sta in cale: aerul este absorbit de gurile sale imense, gazele au parte de o moarte de vis, strivite de parbrizul monstrului.
Se apropie… inima imi bate mai tare, mai tare, mai TARE…
Ah, ce fac eu aici, parca scriam despre noua mea masina. Mda, m-a luat valul, uitandu-ma la o emisiune despre Sagetile Argintii. … Ce?? Credeati ca vorbesc despre Dacia Sandero???

De abia acum incep.
Soarele a rasarit de mult, si eu ma dau pe autostrada cu noua furie autohtona in versiune Laureate. Aerul conditionat mi-a facut deja pielea de gaina, desi afara sunt peste 30 de grade. Motorul (binecunoscutul si indelung veneratul 1,4 MPI) e inca in rodaj, dar nu da semne de anemie. Consumul creste in continuu si eu incep sa-mi fac nervi – abia la destinatie imi dau seama ca ala nu e consumul mediu ci litri consumati. La cat de entuziasmat sunt, oricum nu mai conteaza. – Cam asta a fost prima zi cu Silberpfeil-ul.

Acum, dupa mai multi kilometri ma declar satisfacut de achizitia facuta. E o masina inchegata, lasa un sentiment de soliditate si robustete. Cam cum e si Loganul. Diferenta ar fi in faptul s-a lucrat la perceptie. Nu stiu de ce, urcat la volanul masinii ai sentimentul ca e dintr-o alta categorie de pret decat Loganul, ca e mai atent lucrata. De fapt nu este. Dar intr-adevar daca cobor dintr-un Logan de pe la inceputurile lui, cu schimbatorul acela “rusesc”, si apoin urc in Sandero, parca e alta mancare de peste. De fapt nu este.

Intamplarea a facut ca inainte de a-mi ridica Sandero-ul sa merg vreo doua zile cu un Golf 5 mai multe sute de kilometri. Prima data cand m-am suit in Dacia hatch, am zis : No way! Imi va fi imposibil sa conduc, de aici de sus, din podul casei. Pana la urma am reusit… acum am scaunul reglat la minim pe inaltime.

Ceea ce e in opinia mea “strong pointul” masinii, suspensia, filtreaza bine eventualele “bug-uri” ale soselelor patriei. Drum drept sa fie, ca ea isi face treaba si la viteze mari. Nici cand vine vorba de viraje, nu prea am ce sa-i reprosez. Poate doar faptul ca in combinatie cu directia fara feedback, mi s-a intamplat de vreo 3-4 ori sa ma trezesc ca intru prea tare in viraj, masina inclinandu-se destul de mult – pentru o fractiune de secunda chiar am avut impresia ca ies de pe sosea. Am iesit din situatie putin mai mult.

Deci da, directia nu ma satisface. E ok la manevre facute la viteze mici, e ok la parcari, e ok la mers pe autostrada, dar in niciun caz nu incita la condus sportiv.
Bineinteles, trebuia sa dedic cateva randuri din acest mini-review si punctului nevralgic al tuturor Daciilor – insonorizarea. La mers prin oras, din punctul asta nu am ce sa-I reprosez – nu e Golf, dar oricum zgomotul motorului nu e deranjant – la mers linistit se intelege; daca incep sa turez motorul altfel sta situatia. Pe autostrada … praf. Peste 110 zgomotul creste, si creste, si creste… la fel si volumul radio-cd-ului, in incercarea de a mai acoperi din spectrul audio.
Schimbatorul e usor de manevrat, nu agata, in schimb trebe sa parcurgi ceva distanta cu maneta aia ca sa ajungi in viteza dorita – viteza a cincea cel putin, zici ca-i in alt judet.

[attachmentid=1627473233] [attachmentid=1627473230] [attachmentid=1627473246]

Mai sunt mici detalii de ergonomie sau functionalitate care ma sacaie. Nu mi le amintesc pe toate acum, dar voi reveni in alte posturi. Primul ar fi stergatorul spate – sa explic intai cum functioneaza el – exista in varful manetei de stergatoare un boton, pe care-l misti in jos, pe prima treapta, pentru a porni stergatorul spate; apoi il mai misti odata in jos pe a doua treapta pentru a porni spalatorul lunetei. Now that’s plain stupid – pentru ca daca e luneta plina de praf (si se murdareste foarte repede .. si tare) si pleaca stergatorul fara ca mizeria sa fie uda, exista riscul de a zgaria geamul.

Acum bordul nu mai e dintr-o bucata, a fost adaugata si partea aceea de plastic deschis la culoare care se intinde de la aeratorul stanga la cel din dreapta. Problema e ca bucata care inconjoara aeratorul stanga pare prinsa numai sus, iar jos e un pic desprinsa. Sau o fi numai la a mea. Oricum, "no greierashi". Mocheta portbagajului face un rid exact in punctul unde e fractionata bancheta.

Cam atat despre Sageata mea Argintie (Silberpfeil), restul, cand imi mai aduc aminte.

Mai multe poze (e adevarat ca era cam murdara cand au fost facute):

Felul in care atinge stergatorul de la sofer capota cand e ridicat:

[attachmentid=1627473242] [attachmentid=1627473244]

Sub mocheta portbagajului:

[attachmentid=1627473240]

Capacul rezervorului dat cu vaselina (vaselina asta au dat-o pe la tot ce inseamna balamale si inchizatori - ma intreb ce se intampla cand nu o sa mai fie):

[attachmentid=1627473241]

Sudura a la Mioveni, deasupra deschiderii portbagajului:

[attachmentid=1627473239]

Manerul din interior portbagaj (aia nu e mana mea):

[attachmentid=1627473238]

Bulina in stop:

[attachmentid=1627473245]
ady85btz
Felicitari pentru achizitie si la cat mai multi km fara probleme alaturi de Sandel tongue.gif
puiu82
Sa o stapanesti sanatos smile.gif
Poza cu sudura de Mioveni face toti banii.....e criminala.
Si imi plac foarte mult butoanele climatizarii tongue.gif
Bafta!
zanzie
S-o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute!

PS: ce se holba nenea ala cand ai facut poza 3! radmasa.gif
Stefan
Multumesc pentru gandurile bune.

@zanzie - mosul ala statea in mijlocul cadrului cand vroiam sa fac poza; m-am uitat urat la el si s-a dat mai incolo putin, asa ca am decis sa-l includ si pe el in poza, era haios. Nu stia de ce ii acord atentie masinii si o pozez, asa ca s-a oprit sa se holbeze. Tipic.

PS: pentru a fi politically correct - a se inlocui "mosul" cu "persoana in etate".
tkx
"sudura"aia e de fapt un cordon de mastic. sudurile sunt prin puncte.

multi km fara probleme de nici un fel! smile.gif
Stefan
blush.gif my bad - da ai dreptate, am uitat ca sudura in puncte e mai ieftina, asa ca e sport national la Dacia.
Alexu7
QUOTE
Felul in care atinge stergatorul de la sofer capota cand e ridicat



daca freaca acolo de capota, nu e un posibil "hot spot" pentu rugina?
Stefan
Pai freaca, dar numai cand e ridicat. Eu sunt atent si nu lovesc capota daca le ridic. Eventual daca se trezeste careva sa-mi ridice stergatoarele de capul lui. Se intampla des in Bucuresti daca parchezi 5 minute pe "locul cuiva".
Tzutzy
pentru a nu-ti mai atinge bratul stergatorului de capota e suficient sa desfaci piulita cu care e prins si sa-l ridici cu 1/2 cm. mai sus.
Executron
S-o conduci sanatos si fara incidente smile.gif

Imi plac capacele smile.gif
AR-18-MOS
Foarte frumoasa ... Sa te bucuri de ea!
tkx
sandero nu are suport pt ochelari?
Stefan
Nu.

@Tzutzy - multumesc de sfat, o sa incerc.

Si multumesc tuturor pentru urari.
chris_t
Sa ai noroc la ea.
Faza cu stergatorul spate se intampla si la case mai mari. Si pe Focus tot asa am, doar ca eu trag de maneta. Trag o data, porneste stergatorul. Inca o data, sprit.
Stefan
Un clip cu detalii Renault Sandero:


Comparatie cu Dacia:

- sunt mai placute insertiile de tapiterie de pe usi de la Reno, decat tiganiile de la Dacia.
- Reno are acelasi issue cu mocheta din portbagaj, in partea dinspre bancheta - se vede si in clip.
- tapiteria de plus de la brazilieni nu prea imi inspira incredere - nu cred ca rezista mai mult decat materialul folosit de romani.
- pentru reglarea scaunului pe inaltime ei au maneta din plastic in lateral, eu am o bara din fier sub scaun in stanga.
- in rest, aceeasi bulina in stop. laugh.gif

Am mai facut ceva kilometri cu Silberpfeilu'. Am inceput sa merg in regim de turatii mai ridicat avand in vedere ca a scapat de pubertate (rodaj). In felul asta incepe sa ma multumeasca si partea propulsoare a masinii, care nu ma prea convinsese pana acum. Consum... mellow.gif , sa mai zic?
Hai ca zic - mers in ultima saptamana numai prin Bucuresti la ore infernale - 8,7 l/100 km.

Stefan
Update la consum: mers preponderent la ore de varf - dimineata la servici, si dupa-amiaza inapoi (traseu Rahova - Piata Obor), plus alte drumuri exclusiv in Bucuresti - consum 10,2l/100 km. Stil de mers - adecvat orelor respective - cateodata tragand destul de tare de motor ca sa ma "bag mai in fata".
Cam... mda...

Alte observatii: pentru noii posesori, nu uitati sa mai slabiti surubul care tine roata de rezerva - la mine era strans tare si presa pe anvelopa.
Bejenaru Ionut
Scuze off topicul dar am si eu o intrebare. Pt ce e bulina aia de la stop ca am vazut la mai multe masini?
xcss
E de la matrita de turnare.
aphophis
acu ti-am vazut jurnalul de bord. felicitari pt masinuta , sper sa nu fii foarte dezamagit de ea. Te astept cu un jurnal si pe softpedia tongue.gif
Stefan
Asta e consumul de cand am inceput sa contorizez pe SpritMonitor.de

Consum mediu pe ultimii 4.674 km 9,49 l/100km. 444 litri consumati.

Rute:

Autostrada 7,37 l/100km - 1.285 km si 95 litri
Drum national 7,91 l/100km - 1.401 km si 111 litri
Oras 9,62 l/100km - 4.384 km si 422 litri

Masina merge in parametri. M-am mai obisnuit cu toate hibele ei, am inceput sa-i apreciez avantajele fata de alte masini de clasa mica (spatiu interior, portbagaj). Singura schimbare pe care i-am facut-o a fost filtrul de polen. Inca raman nemultumit de consum, dar asta e... stiam la ce sa ma astept.
FLP
care sunt hibele ei ? (sa vedem si alta parere biggrin.gif)
vijelie
Cum naiba reusesti sa scoti consum mai mare pe drum national decat pe autostrada?
La mine a fost intotdeauna invers, ma rog, erau ambele 1.6, cat am mai mers cu 1.4 nu am tinut socoteala, dar nu vad de ce sa fie invers.
Ca idee, pe drum national (maxim 110 km/h) nu sarea de 6.7-6.8, in timp ce pe autostrada (maxim 150 km/h) ieseam peste 7.5.
In oras prefer sa nu imi amintesc icon_mrgreen.gif
Stefan
Mpai:
-zgomotul de la rulmentul de presiune (cred) - zanganit care dispare cand apesi ambreiajul.
-un greieras de sub bord pe la airbag pasager.
-unul care credeam ca e de la montantul fata stanga - rezolvat cu silicon la chedere.
-hibe de ergonomie - daca scoti bancheta si o rezemi de scaunele fata pentru a rabate spatarul plan, nu mai poti inchide usile din spate pentru ca se lovesc manerele geamurilor spate de bancheta (cine are geamuri electrice spate a scapat).
-de la apasatul ambreiajului, facui gaura in podea (ma rog in carpeta).
-crapatul mansonului de la schimbator (ca la tine doar ca pe partea cealalta).
-schimbatoru de viteze agata la retrogradare cateodata (de obicei cand am nevoie ma mult).
-amplasarea montantilor fata nu prea grozava cand e vorba de vizibilitate la viraje.

Si am mai scris mai sus. Si probabil daca ma gandesc mai gasesc.

QUOTE(vijelie @ 13 Jul 2009, 13:56)
Cum naiba reusesti sa scoti consum mai mare pe drum national decat pe autostrada?
La mine a fost intotdeauna invers, ma rog, erau ambele 1.6, cat am mai mers cu 1.4 nu am tinut socoteala, dar nu vad de ce sa fie invers.
Ca idee, pe drum national (maxim 110 km/h) nu sarea de 6.7-6.8, in timp ce pe autostrada (maxim 150 km/h) ieseam peste 7.5.
In oras prefer sa nu imi amintesc  icon_mrgreen.gif
*



Naiba mai stie cum am completat eu plinurile. De obicei bifez bine acolo - oras/autostrada/dn. Dar daca bifez cate doua sau toate nu stiu cum calculeaza spritmonitor.

7,5 pe autostrada? biggrin.gif
Pai eu nu merg asa tare. Daca ai merge si tu cu 120, sa vezi cum scoti 6 l pe autostrada.




1.285 km+
1.401 km
4.384 km
7070 km


7070 nu este egal cu 4.674 km. El nu stie exact cat ai mers pe autostrada si cat in oras. Face separarea asta de consum in functie de ce am bifat.
FLP
Sunt deacord cu tine, eu nu am greierele ala acolo, eu il am in fata de la casetofon. Am si gaura in mocheta de la ambreiaj, mi-a si agatat uneori la retrogradare, zgomotul la rulmentul de presiune nu l-am sesizat, dar sa stii ca totusi sunt multumit de banii dati. Adica as fi putut lua un gunoi mai mare decat asta.
adrian_c
Frumoasa masina, multi km fara probleme si cu placere !

Era cat pe aici sa iau si eu una, insa modelul Laureate 1.5 dCi 85 CP era pe la 13k € in Franta (si nu avea toate optiunile Laureatului din tara).

Bafta !
argon
consumul e enorm...sigur ai 1,4 8v, si nu 1,8 16v? unsure.gif
Muttley
QUOTE(Stefan @ 26 Sep 2008, 16:19)
blush.gif  my bad - da ai dreptate, am uitat ca sudura in puncte e mai ieftina, asa ca e sport national la Dacia.
*


Alt tip de sudura decat in puncte nu se foloseste la caroserii.

QUOTE(Stefan @ 13 Jul 2009, 08:26)
Consum mediu pe ultimii 4.674 km 9,49 l/100km.
*


S-avem pardon, da' e... monstruos! blink.gif
Stefan
Pai daca e facut in bucuresti. Ce-ai vrea, sa zbor?
Muttley
Imi pare rau, nu vreau sa te supar, dar...
QUOTE(Stefan @ 13 Jul 2009, 08:26)
Drum national 7,91 l/100km - 1.401 km si 111 litri       
*


... da-o-ncolo trebusoara!

Asa fac toate sau ai tu o problema?
argon
QUOTE(Stefan @ 15 Jul 2009, 09:29)
Pai daca e facut in bucuresti. Ce-ai vrea, sa zbor?
*




ma refeream la cel de autostrada si DN. Cu Logan 1,6 Ambition scoteam pe CB la mers pana in 110-120 la ora, 5,8 % pe extraurban cu aerul pornit..
andreiutzu
@muttly daca omu are picioru greu ce ti se pare asa greu?
@argon sa-i spui lu mutu de joaca la verona ca la 110-120 la ora cu ambitionu de 1.6 scoti sub 6% si cu ac'u pornit! ala e consum de dizal!
@stefan s-o stapanesti sanatos ,multi km fara probleme si fara evenimente!
argon
consumul de diesel e 4-5, cu Ambitionu' benzina cand umblam eu era 5,8-6,2 la stilul meu normal de condus(90-120 km/h), si in oras vreo 8...asta pe CB, ca nu s-a obosit nimeni sa-l faca prin alte metode.
Muttley
QUOTE(andreiutzu @ 15 Jul 2009, 13:13)
@muttly daca omu are picioru greu ce ti se pare asa greu?
*


Are guta si e si-n ghips! Io-te:

QUOTE(Stefan @ 13 Jul 2009, 13:58)
Pai eu nu merg asa tare. Daca ai merge si tu cu 120, sa vezi cum scoti 6 l pe autostrada.
*

andreiutzu
subliniez...5,8% la 110-120 c u ac'u dat drumu!? no way...mai pune ceva sa fie veridic!
@muttley inseamna ca e setoasa rau sageata argintie! biggrin.gif
argon
110-120 pe bord inseamna aprox. 100-110 in realitate...scoatea si 5 % mers batranesc, adica 90 km/h fara depasiri aiurea. AC-ul se simte mai mult in oras la consum, la drum e cam totaia...ca ii 6 sau 6,5 mi totuna.
IRONICK
QUOTE(Muttley @ 15 Jul 2009, 10:32)
Asa fac toate sau ai tu o problema?
Cred ca este de la stilul de mers. Are consum de 1.6 16v mers in bataie de batjocura.
andreiutzu
deci @argon am mers si eu constant cu 110-120 la ora la drum lung si consumul mediu afisat de Cb a fost de 6,5%...deci aproape cu 1l mai mult decat spui tu!
argon
aproape juma de litru vrei sa zici..si tu nu ai 1,4? de unde ideea preconceputa ca 1,6 ar consuma mai mult, extraurban ma refer..

EDIT..scuze, ai 1,6 16v, nu ti se pare normal un consum cu juma de litru mai mare decat la 1,6 8v cum erau Ambitionurile prin 2006?
IRONICK
Cand faceti calcule intre consumuri, adaugati diferenta intre Euro3 si Euro4, si suta de kg in plus pe masinile mai noi.
andreiutzu
nu bre nu am 1.4 ci 1.6 16v. iti zisei mai mai ca unii diesel-ari te-ar invidia la consumu ala!
argon
QUOTE(argon @ 15 Jul 2009, 12:20)
EDIT..scuze, ai 1,6 16v, nu ti se pare normal un consum cu juma de litru mai mare decat la 1,6 8v cum erau Ambitionurile prin 2006?
*


andreiutzu

QUOTE
EDIT..scuze, ai 1,6 16v, nu ti se pare normal un consum cu juma de litru mai mare decat la 1,6 8v cum erau Ambitionurile prin 2006?

deci nu zic ca nu este posibil sa scoti sub 6% dar si cu ac dat drumu!? da-o draq de treaba ca asta e de porc! daca ziceai ca mergeai 80-90 cu ea in treapta a5a si fara ac dat drumu parca mai credeam....asa nu prea cred!
argon
04.gif

QUOTE(argon @ 15 Jul 2009, 12:17)
AC-ul se simte mai mult in oras la consum, la drum e cam totaia...ca ii 6 sau 6,5 mi totuna.
*


Victoras2001
Niciodata nu mi-a aratat sub 6,7 - 6,9 l/100 mergand pana-n 120km/h. Asta e viteza mea pe afara. Acum, dupa remapare, imi arata 7,1 - 7,3 la aceeasi viteza. La 120 constant, un logan de 1,6 nu cred nici mort ca scoate 5,8. Merg de patru ani jumate cu unu d-asta.
argon
da-mi o tura si o vezi diferenta tongue.gif
andreiutzu
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif sa fiu al draq argoane inseamna ca tu cu un diesel scoti sub 3%! radmasa.gif radmasa.gif
Victoras2001
Bine, eu am mai pus cate ceva pe cazan de cand l-am cumparat. Are scaun in dreapta, canapea in spate, roata de rezerva, cric, stingator, cateva scule, presuri, de obicei am si cate-o sticla cu apa, o cutie cu ciunga, ochelarii de soare... Fara astea te cred ca scoti sub 6l/100. Aaaaa, si nu merg niciodata cu becu' de la benzina aprins. biggrin.gif
C a t a l i n
Dacă acceptați și o altă părere, eu zic că prea puțin e influențat CONSUMUL INSTANT la o VITEZĂ CONSTANTĂ, de greutatea mașinii sau de șofer.
Mai mult contează înclinarea drumului și vântul.

Măiestria șoferului și greutatea mașinii se văd la consumul mediu.
andreiutzu
vrei sa spui ca argon avea vant din spate si cobora de a obtinut consumu asta? icon_mrgreen.gif
aaaa...si de unde draq consum instant la colectia de dupa 2006 la golan? biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.