Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme injectie Clio III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
kpa
Salut!

Sunt proaspat poseseor de clio 3, 1,5 dci, 85 de cai. Masina e sh, adusa din germania, fabricata in 2006, cu 50.000 de km. Am mers cu ea cam o saptamana in traficul din Bucuresti...si intr-o dimineata, s-a intamplat "fericirea" sa imi apara pe computer "check injection". unsure.gif Relantiul a urcat la 1000, si nu 800, cat statea masina in mod normal, scotea fum destul de serios in primele secunde de functionare, mai ales daca o turam nitel, si se simtea o usoara vibratie de la motor, plus un zumzait cam aiurea. ( Faza ciudata cu relantiul, daca stau cu ea pe loc, sta la 1000, daca insa calc frana, coboara la 800...). Am mers in service, Renault de langa autogara Filaret din Bucuresti ( scuze, nu stiu numele, asa ca descriu locatia, poate cineva a mai mers pe acolo, si imi poate zice daca e ok sau nu), mi-a pus masina pe tester (acelasi loc unde inainte cu o saptamana o testasem inainte de cumparare), a rulat nush ce test...ca injectorul 1 are probleme ( moment in care am devenit verde-albastru, evident sad.gif ). Dupa care, a resetat tot, a rulat nush ce program ca sa le desfunde....si raspunsul a fost masina ca noua, fara o problema. Asa ca am plecat linistit. In aceeasi zi, dupa-masa,am plecat la munte...In traficul din Baneasa, stupoare...la semafor, brusc, aceeasi problema! Am continuat drumul, in speranta ca nu se va intampla nimic...Si nu am avut probleme, pana la Brasov si inapoi. Am mers insa destul e cumpatat, sa protejez masina de alte belele...Vreau sa remediez insa problema cat mai curand. Cineva imi zicea ca poate e doar de curatat injectorul, ca sa schimb filtrul, ca motorina noastra e varza, etc. In service mi-au zis scurt ca ei ma sfatuiesc sa schimb direct injectorul, ca imi comanda ei, ca bla-bla.
1. Nu bubui de bani, trebuie sa o inmatriculez ( are nr. rosii), asa ca ideea cu injectorul nou nu imi surade.
2. Injectoarele, se schimba pe ranjd, sau toate o data?
3. Mai are cineva o astfel de problema, sau a avut in trecut? La ce sa ma astept?
4. Poate stiti un service mai bun, nu neaparat reprezentata, ca astia in general sunt pusi sa ia cu japca....Am auzit tot felul de povesti. Nu am masina in garantie, asa ca ma ustura orice interventie, chiar catalogata drept "ieftina" in service Renault.

Multumesc anticipat!
kpa
Salut!
Am decis pana una alta sa duc masina la un service, sa se uite prin ea, sa imi zica ce are. Dar vreau o alta opinie, asa ca as duce-o in alta parte.
Imi puteti recomanda va rog un service bun? Undeva unde sa fi mers, si sa nu fi avut vreo experienta neplacuta,etc.
Mersi!
Tudor
... sa nu crezi ca daca nu ti se raspunde esti ignorat. Realitatea este din pacate trista: la toate service-urile ai sanse 90% sa ai o experienta neplacuta. Au ramas extrem de putini mecani buni si cunoscatori de renault. Cei buni au plecat afara sau pe la alte marci care platesc mai bine. Am fost cu reno-ul pe la 4 dintre bucuresteni: Ipso, Serus, Mach si Cobalcescu, dar nu ti-as putea recomanda pe nici unul cu sufletul impacat ca ti-am dat un sfat bun. La oricare ai mari sanse sa dai peste un mecanic nepriceput care sa iti balmajeasca o reparatie. La oricare dintre ele exista si unul-doi mecanici mai priceputi, dar pe aia nu-i prea prinzi.

Eu zic sa incerci la unul din astia 4 si sa iti puna masina pe computer. Daca vezi ca cel care iti face testul nu e la lamurit, mergi inapoi la dispecer (ala care te preia_ si roaga-l sa iti trimita un mecanic cu mai multa experienta sa-si dea cu parerea.
Service-ul de la Filaret a ramas Renault in virtutea inertiei. Acolo a fost un vechi service auto. Cand s-a infiintat Ipso (a fost primul importator Renault in Romania) acolo a inchiriat si a functionat. Intre timp Ipso s-a mutat la Otopeni, a aparut Renault-Romania, service-ul de acolo a ramas cu semnele de pe vremea Ipso, dar eu nu bag mana in foc ca mai sunt acceptati oficial de ReRo. Dupa cum arata nu prea indeplinesc standardele Renault (nu c-ar fi Renault marea firma, dar au totusi niste standarde privind amenajarea spatiilor).
kpa
Mersi mult pentru sfaturi. Am sa merg chiar astazi la Cobalcescu, sa vad ce si cum. Am mai primit sfaturi de la amici, sa folosesc tratament de motor, etc,etc. Cred ca ar fi si asta o solutie, dar mai intai sa vad ce are propriu-zis masina. Chiar azi am venit cu ea la servicisi functioneaza fara pb ( si am trecut bucurestiul din Berceni pana in Bucurestii Noi), asa ca sper sa nu fie injectorul dus de tot....
Oricum, inca o data iti multumesc pentru sfat.
JustInTime
30.000 km la bord, vand puternic... coafura rezista... nu si injectoarele mele. De diminieata am primit mesajul "Check injection" (a-propos, de ce mi se intampla toate relele cu masina asta numai diminieata, or fi programat francezii in felul asta, ca sa-ti strice toata ziua?). Masina porneste greu (3-4 secunde), trepideaza la relanti si am senzatia ca ar merge in 3 pistoane, scoate un fum negru iar toate aceste simptome dispar dupa ce se incalzeste motorul.

Simt nevoia sa mentionez ca nu am alimentat decat la OMV + ocazional Petrom si f rar de la Rompetrol. Nu conduc nici subturat nici supraturat, de cele mai multe ori o tin intre 2200 si 2700 rpm, depinde de treapta in care ma aflu.

Am dus masina de urgenta in service si mi-au facut un test al injectoarelor - testul de retur sau ceva de genu asta. Testul a iesit ok, ceea ce se pare ca ar trebui sa-mi ridice moralul. Sau nu. Oricum, la testul general pe calculator a iesit pe eroare: Rateuri de compresie pe pistonul 2. Offff viataaaa meeaaaaa sad.gif

Ma gandesc, in prima faza, sa bag in motorina niste aditiv de curatat injectoarele, ce parere aveti? A mai patit cineva asa ceva in afara de kpa?
Tudor
Din ce spui din pacate nu sunt injectoarele de vina, ci chiar motorul, pierde compresie. Mai e in garantie? (extinsa, d'aia intreb)... banuiesc ca nu sad.gif
JustInTime
Nu mai e in garantie.

Eu m-am luat dupa eroarea pe care o afiseaza CB. Si dupa ce-am mai citit pe ici pe colo pe forum. Daca e motorul, ce se mai poate face? Sariti cu sfaturi oameni buni ca situatia e ... disperata!
Merci!
Tudor
Sincer eu nu stiu... nu am mai intalnit asa ceva. Nu stiu sa iti dau alt sfat decat sa mergi si sa intrebi prin service-uri mari de Renault: Serus, Ipso Otopeni - mergi pe tura care e saptamana asta de dimineata, maine (sambata) sunt acolo pana la pranz (pe tura asta sunt mecanicii aia mai vechi, cu experienta), Cobalcescu. Nu sta sa ti-o puna fiecare pe tester, ca stii ce eroare da, cauta sa gasesti un inginer sau un mecanic mai "copt" si trage-l de limba.
sandul
Poti incerca si la Total Diesel Service..se ocupa de toate tipurile de injectie...eu am fost acolo si am fost multumit
JustInTime
E posibil sa faca asa de la motorina? Sa fi fost apa in ea? Am consumat tot rezervorul, am realimentat cu cea mai buna motorina de la OMV si am bagat in rezervor niste aditiv pentru curatat injectoarele. Vad ca de o saptamana merge OK, nu mai da eroarea "Check injection", nu mai scoate fum la pornire si nici nu mai merge intrerupt la relanti. O tin sub observatie.
aly_vo
Va spun si eu, nu o parere, ci exact ce am gasit la un clio bicorp 1.5 dCi: tremurat la relanti, pornire fff grea la rece dar si la cald si putin fum albastru (dar f putin) ...testat cu ddt-ul : probleme presiune rampa. Facut si testul la injectoare cu pusul furtuaselor (gen perfuzie) pe retur, scos mufa maro de la pompa de presiune(injectie) , uimit ...toate injectoarele scoteu aproape egal motorina dar in cantitate cam mare....cand se da la automat cu mufa scosa si cu furtunasele de aprox 40 cm nu cam 6-10 secunde nu trebuie sa depaseasca 10-15 cm motorina in furtunase (nu e ceva 'scris' dar cam asta e valoarea la un injector bun) dar in fine am trecut cu vederea ca depasisera valorile.....erau totusi egale +/- 2cm.
Ma gadesc daca cumva face figuri sonda de presiune dupa rampa, sa functioneze bine dar sa dea alte valori, oscila presiunea intre 135 si 220 bar, dar valoarea prestabilita este de 240 de bari....
Aici apare surpriza, nu era problema cu acea sonda, in momentul cand am dat-o jos si am pus-o cu varful in jos (sa nu cumva sa intre praf sau alte particule din jur in ea) am vazut ca a curs ceva din ea, uitandu-ma atent era PILITURA. Dau si rampa jos si in ea acelasi fel de pilitura, pe conducte idem si in injectoare la fel. Dat jos injectoare, curatate 3 iar unul schimbat 'pastila' de deasupra diuzei se decalibrase din cauza piliturii.
Pana la urma am dat jos pompa de inalta presiune (injectie), desfac capu' hidraulic si gasesc 'deranjul', acele pastile care lucreaza pe pereti capului hidraulic incepusera sa se ' decojeasca' , sarise cementarea de pe ele si de aici a aparut pilitura in rapa, conducte si injectoare. O sa-mi fac timp si o sa fac un fel de filtru hidraulic sa reziste la 2000 de bari care o sa fie pus intre pompa si rampa, in caz ca pica pompa sa nu mai ajunga pilitura si in injectoare.
Am cautat doar capul hidraulic dar nu-l gasesc, numai pompa cu totul si e o caruta de bani, SH daca o iau poate fi la fel ca asta care o am....

Deci aproximativ toate problemele cu tremuratul la relanti si blocarea/defectarea injectoarelor se datoreaza capului hidraulic al pompei de inalta presiune si nu din motorina proasta sau a apei din motorina. In primul rand inainte de pompa exista filtrul de motorina care are rolul de a retine impuritatile si chiar apa.Cand e fff multa apa in motorina atunci hartia din filtru se 'umfa' si se blocheaza intrarea/iesirea din el si nu mai circula motorina, dar cu toate acestea tot se mai strecoara mici particule de apa dar in cantitate infima chiar e cantitate neglijabila. in cazuri fff rare ajunge apa in pompa din cauza filtrului. Un injector nu se strica asa pur si simplu dar ganditi-va ce se intampla cand ajung impuritati in el ce se poate intampla............
O sa va anunt cand schimb pompa si termin acel filtru. Pana atunci sa auzim numai de bine !
alc2
Dap , problema cu pilitura e veche:
http://www.reno.ro/Problema-cu-injectia-se...46121-s300.html

Ea afecteaza tot ce este dci ( modus , meganne ,Kangoo , etc... ) .Nu e de la motorina prosta sau apa in motorina , asa cum sustine Reno.
@aly_vo a punctat foarte bine cauzele , deci nu e suficienta curatarea injectoarelor/rampei/etc , fenomenul se va repeta pana cand se va indeparta sura piliturii : capul hidraulic , care din pacate nu se vinde separat de pompa .

@JustInTime , nu cred ca este compresia de vina la un rulaj asa mic , probabil un injector face figuri , aproape de blocare la rece si de asta porneste asa .

Am fost si eu la Total Diesel Service , destul de multumit per ansamblu . La tine recomand totusi sa mergi la Reno , poate ai noroc sa gasesti pe cineva mai ...inimos.

@kpa , ai rezolvat-o , a mai facut probleme de atunci ? Ce diagnostic ti-au pus cei de la Cobalcescu ?
Jamaik
am si eu o intrebare ... cand calc pedala de acceleratzie pana in podea ( indiferent de viteza / turatzie si nu intotdeauna ) se aprind indicatoarele de la ulei , cel care e trecut in carte ca ar simboliza prezenta apei in filtrul de motorina si STOP ... iau piciorul dupa accel si se sting .... avetzi idee kre e problema mea?

13 Jun 2009, 12:10:
mai precizez sa fiu mai clar ... mi se poate intampla si in treapta a 3 a cu 80 km/h se poate intampla si cu trapta a 5 a cu 70 km/h ... in schimb daca apas pedala usor , si nu brusc pana in podea masina urca si la viteze mari fara sa se aprinda nimic
ligrivis
Am avut si eu aceasi problema cu un Clio motor 1.5 dci la accelerare brusca se aprindeau martorii injectie si stop, apoi cand motorul era cald pornea greu din mai multe incercari.
Initial la Cobalcescu m-au pus sa schimb degeaba un releu care comanda injectia apoi am revenit si un mecanic mai dibaci mi-a demontat firele electrice de la injectoare si dand la automat am constatat cu calculatorul pus pe masina ca presiunea motorinei este insuficienta in rampa.
La demontarea filtrului de motorina am gasit ceea ce ma temeam vestita pilitura deci injectoare, pompa inalta presiune de schimbat si sistemul de alimentare de curatat.
tr_viorel
aly_vo Cum ai rezolvat in final? Intreb deoarece fiica mea are un Clio 3, i s-a oprit brusc (in Grecia), a dus-o pe platforma la o reprez. Renault si diagnsticul a fost clar si prea rapid (dupa parerea mea). Alta pompa de injectie. Mi se pare cam suspect, neavand manifestari anterioare:pierdere de putere, fum, mers neregulat, s.a.. Cine stie, cat este la noi o pompa de injectie pentru R. Clio 3, 1,5 Dci? La Service, i-au aruncat un pret total pentru reparatie de 3.000 E.
aly_vo
Intre timp mi-am gasit un furnizor de kituri de reparatie ale pompelor si injectoarelor.....cam 12mil kitul pentru pompa si 2,5mil supapa de retur pentru injector (toate acestea sunt originale Delphi). totul se ridica la 22 mil pt piese +manopera .... deci aprox 27-30 mil. (cam scump pe criza asta).
loakvo
salut. am un prieten cu un clio 3 1.5dci 65 cai din cate imi amintesc. masina are 125.000 km si a cedat. din cate mi-a zis el, motorul nu mai are putere, porneste foarte greu si nu poate sa mearga cu mai mult de 70 km/h. a fost la 2 service-uri renault (motor grup vaslui si bras in iasi). la iasi l-au pus sa schimbe 2 injectoare si atunci masina mergea ok, doar ca avea eroarea de injectie in bord aprinsa, si dupa 40 de km i s-a oprit si nu a vrut sa mai porneasca. a dus-o cu platforma la service si aia i-au zis ca are pilitura in sistemul de alimentare. i-au zis ca ori i-a pus cineva sare in filtrul de motorina ori i-au pus benzina in filtrul de motorina la revizie...chestii de astea... si i-au zis ca trebuie schimbat tot sistemul de alimentare, conducte, pompe, rezervor, injectoare. la iasi la reprezentata pret 4000 euro. masina in momentul de fata este parcata si nefolosita, plateste leasing la ea obligat ( a incercat sa negocieze cu firma de leasing reposedarea si nu vor aia sa ii ia masina inapoi ca este stricata).
mie unu imi miroase a putred chestia asta. parca vor sa-l jecmaneasca aia. de ce sa schimbe rezervorul? de ce sa schimbe toate conductele? de ce 4000 de euro? el nu prea stie multe despre masini si e si foarte ocupat.
voua a ce va miroase?
tvstar1
salutare problema este ca mai sunt situati cind esre devina pomap de injectie face pilitura dar in cele mai multe cazuri sunt devina injectoarele care sunt de proasta calitate , exista kit reparatie pompa injectie nu stiu pretul exact undeva la 900 lei si kit reparatie injector diuza de retur undeva la 50 euro deci daca nu ai pilitura ,ai scapat ieftin ii faci testul si de retur la injectoare si daca sunt devina schimbi si gata bafta. info la sergiu.solyom@gmail.com

15 Sep 2009, 07:33:
motoarele dci sunt foarte bune dar din pacate problema mare sunt injectia.am inteles ca au schimbat furnizorul cei din grupul renault de la delphi cu cei de la siemens. bafta ...
kpa
Salut.

Nu am mai postat un "rezultat" al defectiunii. La Cobalcescu nu am mai mers, pana la urma am mers la Ipso ( la Cobalcescu m-au enervat ca nu pot sta langa masina, sa o las de pe o zi pe alta, etc. iar cand am iesit din service, am vazut bomboana de pe tort, un mecanic care parcase un megane a dat cu usa masinii sa o scoata din balamale, asa ca am abandonat). Mi-au facut acelasi test, s-au mai strambat pe la motor, pana la urma, raspuns genial, si standard: nu ne dam seama, daca mai are ceva, mai veniti, si vedem noi. Am achizitionat, la risc, aditiv de motorina, si am facut plin de la OMV, cu motorina Euro 5. Problemele au disparut, si de atunci,nu s-au mai repetat ( in 18.000 de km, deci nu cred sa fi fost ceva major, ar fi picat masina pana acum, nu am crutat-o, saptamanal are "programare" pe autostrada cam 20 de km sa mai curatam evacuarea). Un singur simptom a ramas insa. Daca merg cu masina in sarcina, acceleratia la fund, si ridic brusc piciorul de pe acceleratie, se aude un carait, racait metalic. Prima data s-a auzit cand am facut primul test la acel asa-zis service autorizat, un test de sarcina sau ceva. Ma rog, pot spune ca am fost multumit ca daunele nu au fost mai mari. Am mai avut neplaceri cu ea de atunci insa. A facut scurt modulul de comanda radio de pe volan, a cedat bateria, insa nimic major. Ma asteapta acum schimbatul distributiei (masina are aproape 70 de mii de km), si voi investi intr-o reparatie majora. O sa merg sa imi constate toate "bubele" ( bucsaraie, filtre, etc), o sa inlocuiesc si acel modul de comanda radio, si tot ce mai e necesar, si sper sa ma mai tina macar un an, doi masina.
Am fost foarte tentat sa o schimb. Insa situatia nu mi-a permis, si nu am mai vrut sa vand masina "pe biscuiti", doar pt ca e criza si, dupa cum mi-a zis un nene " vezi dom'le, nu e nemtoaica, eu nu pot sa iti dau decat 5000 smile.gif) ". All in all, e o masina super. A facut si vreo 4000 de km in strainatate, multi prin Bucuresti, destui si prin afara Bucurestiului. Consumul mediu a fost intotdeauna sub 6, iarna, vara, cu clima sau fara. Daca cei de la Renault ar invata macar semnificatia cuvintelor "servicii after-sales", ar duce-o mult, mult mai bine. Ma rog, aici sunt nedrept, nici cu cei de la Vw/Audi/Skoda nu imi e rusine ( servicii mizere, si enorm de scumpe ).
Ideea e ca cei de la Renault nu admit existenta piliturii respective. Mi s-a spus ca e "fabulatie", neadevar, etc. Un singur inginer mi-a zis ca ei stiu de fenomen, dar nu il recunosc, pentru ca ar trebui sa recheme milioane de motoare in service, si nimeni nu isi doreste asta. O masina f buna, si se pare ca prima cu finctie de "autorepair" smile.gif)=)).
Cred doar ca am fost extrem de norocos si nu am intampinat probleme descrise de ceilalti de pe forum ( inlocuire pompe, injectoare, etc). Masina are problemele ei, suparatoare si costisitoare, e drept. Uneori ma consolez cu ideea ca macar arata bine, si nu celebrul Polo sau Golf, masini atat de laudate, dar atat de urate ( parerea mea, nu imi sariti in cap). Va anunt indata ce masina va face pit-stopul de revizie, sa vedem ce probleme sunt.
tr_viorel
Cazul fiicei mele din Germania: Clio 3, fabr. 2001, 1,5 Dci, 173.000 km, rulata numai in Germania, oprit motorul fara alte semne anterioare. Pilitura in sistemul de alimentare, cost reparatie 3.000 E, renuntat la reparatie si vandut in starea respectiva cu 620 E la un dealer R din Munchen.
lungan
Cu siguranta nu e Clio 3, nu se fabricau in 2001.
tr_viorel
Probabil ca asa este, nu am vazut CI.
tvstar1
1,5 dci motoare fiabile pacat de injectia proasta alesa de ce de la renault ...
99AIM
Cel mai bine se simte cu omv sprint diesel acest 1.5 dci-verificat la un clio symbol taxi care a ajuns la aprox. 160k de km fara pb. la injectie.
lupascumihai
azi am patit si eu faza cu "check injection" si aprinderea indicatorului in forma de cheie, eram intr-o depasire cand am pierdut puterea motorul......am tras pe dreapta....nu am oprit motorul...mi-a fost frica ca daca il opresc nici nu-l mai pornesc, am intors si am plecat catre Bucuresti, odata ajuns am avut curaj sa opresc motorul, am incercat sa pornesc si a mers fara nici o problema si tragea ca inainte, fara nici o avertizare....toate bune inca 20...30km cand a aparut iar avertizarea "check injection"..........deja ma gandesc la cat ma costa 4 injectoare...stiam de problemele de la renault cu injectia...dar nici chiar asa la 37mii km.....si nu mi-e de alta dar masina a iesit din garantie acum 2 saptamani......maine dimineata ma duc la service.....a mai avut cineva problema asta cu o masina la fel de "tanara" ca a mea?....
lupascumihai
asa cum ma asteptam la service cand au verificat injectoarele au vazut ca nu este de la ele problema, nu ma asteptam la problema cu pilitura asa de repede, pe calculator s-a inregistrat o eroare a sistemului de supraalimentare, deocamdata masina este sub observatie......
lupascumihai
problema mea a reaparut...se pare ca este de la turbina....stie cineva de unde pt sa cumpar o turbina ieftina?
cpopica
Salut tuturor,

Am si eu o problema asemanatoare cu pornirea, la care nu am gasit inca un raspuns pertinent! Am fost la 3 service-uri, si nu sunt convins ca verdictul pe care mi l-au dat cei de la Renault este si cel adevarat!
Problema a inceput acum o luna si jumatate dupa ce am facut o revizie!
Dupa 2000 Km a inceput sa porneasca mai greu. Apoi intro zi, nu a mai pornit deloc, decat trasa. Dupa ce am schimbat bujiile 2 si 3, 2-3 saptamani a fost ok. Interesant a fost ca la -20 grade a pornit la sfert de cheie, dar la pranz, la -5 grade n-a mai pornit din nou decat trasa (a doua oara). Acum doua saptamani am fost in service si am schimbat acumulatorul, filtrul de motorina cu unul din reteaua Renaul si mi-au facut o curatare a circuitului de alimentare, de inalta presiune! Cand am crezut ca in sfarsit am scapat, problema a reaparut! M-am reintors in service, au facut din nou un test si au concluzionat ca trebuie sa schimb pompa de alimentare(n-au precizat care din cele doua - medie sau inalta presiune). Una originala, cu piesa la schimb e cam 1800 ron!
Pe langa costul mare, nu sunt convins ca de aici se trage problema!
Faptul ca si de dimineata a pornit la sfert de cheie, la - 18 grade, nu sunt convins ca se va rezolva problema prin inlocuirea pompei de alimentare!
Multumesc anticipat celor care vor posta un punct de vedere privitor la problema cu care ma confrunt eu! excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.