Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerisire apa motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 21
gaby20045
De curand mi-am achizitionat un Renault 21, din '89. Masina nu ma atragea (masiva, cam veche, etc) insa am condus-o, mi-a placut enorm cum a mers si, nedispunand de o suma prea mare de bani mi-am asumat riscul de a o cumpara. Masina are suficiente probleme, printre care frana de mana, care nu tine de nici o culoare, contactul care ramane blocat pe starter, trebuie tras atunci cand porneste motorul la pozitia de start, de astea stiind dinainte sa o iau. Dupa am vazut ca nici incuietoarea nu mai merge asa bine si ca s-a ars pompa de la stropitorile de geam.
In continuare motorul toarce, are gaz pe ea, se infige, insa datorita instalatiei de gaz nu mai are loc vasul de expansiune la locul lui.
Fostul proprietar a folosit pentru asta o sticla, problema e ca ori e blocat termostatul ori... sad.gif

Saptamana asta am avut ocazia sa ii fac cunostinta cu aglomeratia din Bucuresti de la orele 15.00 si face cam ciudat apa. De fiert nu fierbe, indicatorul sta undeva la maxim 90 C cum ar trebui, am si electroventilator, dar totusi imi arunca apa afara. Problema e ca in ultimele 2 zile cand opresc motorul, dupa ce merg 5 min cu a 1-a si a 2-a arunca apa din vas, ca si cum ar fierbe, dupa care o trage la loc, de cele mai multe ori apucand aer. Eu cred (sau mai bine zis sper) ca e din cauza ca a prins goluri de aer, nu ca e arsa garnitura. wacko.gif

Eu inainte de asta am avut o dacie, care avea mereu problema asta, imi fierbea apa si imi ardea mereu garnitura. Nu stiu, cred ca asta e norocul meu. mad.gif
La dacie stiam cum sa o aerisesc, faceam destul de des, dar la asta nu vad cum s-ar putea. As vrea sa ii scot termostatul dar nu stiu unde il are. Daca aveti ceva idei, le astept cu cea mai mare placere.
As duce-o la un mecanic, daca as cunoaste pe cineva care sa se priceapa si sa nu o faca prost, dar parca as vrea sa incerc mai intai eu.
Multumesc anticipat.
aurel82
salut,la mine facea la fel dar sau spart dopurile dev la chiuloasa si m-am hotarat sa schmb garnitura,dar incearca totusi sa o aerisesti bine,apropo ce motor ai?
gaby20045
Masina e un Renault 21 GTS(L48), caroseria 3 volberlina, 4 usi, motor tipul F2NC710, 1721 cilindree, putere maxima (kw) 65. Sper ca am dat toate detaliile (am "recitat" din talon). Apropo, afecteaza rau motorul faptul ca e pe gaz?
Si totusi, cum o pot aerisi, ca as face asta daca as stii exact tehnica, la dacie dupa cum am zis stiam, la asta habar nu am.
Oricum cred ca are un amestec si faptul ca are in loc de vas de expansiune o sticla.
Momentan incepe sa imi para rau ca am luat-o, dar imi convine faptul ca nu troncane, piesele sunt inca bune (merg si geamurile electrice). Rugina nu are, mici inceputuri la prag, avand prag fals nu ma mira, are mp3 sony pe ea, insa ma gandesc la vopseaua de pe ea, ar fi o minune sa fie cea originala.
Mai multe detalii nu stiu sa iti dau ca nu ma pricep deloc la ea si nici nu cunosc pe nimeni care se pricepe.
eugenleonard
Desi ultima postare e cam veche eu ma incumet sa mai scriu cate ceva.
Si masina maea a fost pe gaz dar o buna perioada am fost multumit cum a mers pana cand mi s-au dus cuzineti au ceva de genul, in ciuda faputlui ca ii puneam numai ulei special si aveam grija ca apa sa fie acolo.
la fel se intampla si la mine si eu o aeriseam pe la furtunul care duce la dulia de gaz...eu tineam furtunul scos si altcineva punea apa pana isi facea circuitul complet. si asa ma chinuiam mai mereu, asa ca am hotarat sa scot gazul si merg numai pe benzina chiar daca consuma mai mult asta e....macar stiu ca merge smile.gif
daca mai alte probl. te rog sa ma anunti eu cred ca le-am avut pe toate dar tot iubesc masina asta smile.gif
b06fcn
Teoretic, daca este motorul de 1,7, ar trebui sa aiba radiator cu vas de expansiune incorporat si cu termocupla pe el. Faptul ca are vas de expansiune ma face sa cred ca fosul proprietar a facut ceva modificari si circuitul de lichid nu se mai face cum trebuie. Ar fi utila o poza cu compartimentul motor, sa ne dam seama ce si cum.
gaby20045
Din pacate si mie a inceput sa imi placa masina. Insa deja o am de 3 luni si am cam inteles cum sta treaba cu ea. A trecut prin vreo 5 maini ( de fapt 10 maini si 10 picioare :-)) - 5 proprietari) si era normal sa ajunga in ultimul hal. Fostul proprietar a facut foarte multe compromisuri, adaptari, improvizatii mai pe romaneste. Se vede ca radiatorul nu este cel original, nici alternatorul, filtrul de aer e facuta o improvizatie de la unul de dacie, cand am luat-o filtrul era aruncat pe jos prin compartimentul motorului. Termocupla are, vasul de expansiune era de fapt o sticla din plastic cand am luat-o. Am facut rost de un borcan de dacie, am nutat plamanul de la gaz si i-am facut loc in acelasi loc ca la dacie.Desigur, eu nu am vazut nici o imperfectiune cand am cumparat-o, eu tot ce am vazut la ea a fost felul in care torcea motorul.
Acum acel tors s-a transformat in huruit, zici ca e tractor, ca mi s-a ars garnitura de la saxofon.
Am reusit performanta de a-i face praf electromotorul, mi-a ramas cuplat din cauza contactului si din forta motorului l-a rupt bucati. Am luat altul nou, contactul tot acelasi e si va ramane, ca nu am putut sa il dau jos cand am vrut si acum deja nu mai am bani.
Cheia de la incuietoare mi s-a rupt, merge sa descui usa insa de inchis merge doar cu siguranta :-<. Miroase ingrozitor in habitaclu de la garnitura aia arsa si de la gaz, consuma enorm dupa parerea mea si din ce mi-a zis fostul nu mai are carburatorul original (ala era dublu corp si probabil ca radea si mai tare). Cablul de la acceleratie este de fapt un cablu de la frana de bicicleta adaptat :-o - imaginatie bogata a fostului- acesta mi-a sarit in intersectie, am reusit sa il pun provizoriu, sa pot ajunge pana acasa, si de atunci numai asa merg. Am reusit sa merg cu ea pe gaz cu 160 km/h, viteza maxima, nu se simtea, insa am mai zis in alt post, nu voi mai repeta experienta.
Ca sa o aduc la lumina imi trebuie destul de multicei bani, care nu cred ca se merita. O voi mai tine cat voi putea de mult, voi face si eu compromisuri, si ori iau una muuuult mai buna, ori... E prima mea masina personala, pana acum am condus dacia lui tata din 1992, din pacate aceasta a luat drumul rematului, ca deh, cerea alta noua.

P.S. O poza cu motorul voi pune, sper maine, pana acum nu mi-a trecut prin cap sa ii fac la motor. Pana una alta pun una cu ea. Nu va lasati pacaliti, masina e foarte jegoasa, nu am mai spalat-o de 2 luni. unsure.gif

[attachmentid=1627481929]
[attachmentid=1627481930]
[attachmentid=1627481931]
[attachmentid=1627481932]
b06fcn
Da, pacat de ea. E o confirmare a faptului ca romanul, chiar daca nu are mijloacele necesare trebuie sa fie fudul...ma refer la fostii proprietari, nu la tine. Daca esti din Bucuresti si te pricepi, cred ca iti pot da niste idei si o mana de ajutor. Tre sa vad daca mai am radiatorul vechi de la a mea, care avea vasul incorporat, l-am schimbat pentru ca pierdea nitel lichid pe la un coltisor, nu am mai vrut sa ma chinui sa il repar sau sa vad exact de ce curge...cred ca mai am si un carburator Solex, la care e nevoie de o flansa noua. Contactul merge de Dacia SuperNova sau de Logan. La fel si setul de yale, merg de Logan si costa cam 100 RON in vitan, contact cu chei si butuci.
gaby20045
Da, sunt din Bucuresti. Aveam planuri mari pentru masina, luasem imprumut de la banca dublu sa fiu sigur ca imi ajung banii sa o fac cat de cat. Insa am fost nevoit sa platesc vreo 1000 euro la facultate si acum va trebui sa ma tarai cu ea asa. :-< Ma oftic pentru ca i-am schimbat termostatul, i-am pus antigel si i-am facut aerisirea (teoretic) si mi-a aruncat 2 litri afara :-(, nu stiu de ce. Bani aruncati de pomana pentru ca deja folosisem tot antigelul si am fost nevoit sa completez cu apa. Asta e. Va trebui sa o iau de la capat. E greu pentru ca nu ma pricep, insa vorba aia, nevoia te invata. Un singur talent are masina asta, multe din piesele mai mici se strica si se repara singure :-)). Exemplu, nu mai mergea un bec pentru faza scurta, dupa 2 zile a pornit, sau la fel a fost cu becul de la torpedou si cu pompa de la tasnitorile de parbriz. Vreau sa ii cumpar garnitura aia de la saxofon ca prea zici ca am tractor :-)).

Atasez si pozele promise ieri cu motorul. Cand am luat-o arata intr-o stare si mai jalnica, motorul era camuflat de un strat de jeg, filtrul era aruncat aiurea, acum l-am prins temporar, e o improvizatie in toata regula dar nu am ce sa fac. pana la anul nici daca as gasi la super mega extra oferta nu as avea cum sa cumpar.

Ma bucur ca am gasit manualele de la eugenleonard, sunt tari, eu gasisem saptamana trecuta, tot asa dupa multe nopti nedormite insa problema era ca oricat de deschis sunt la minte si adaptabil nu inteleg de nici o culoare spaniola. Era toata numai in spaniola :-))).

Tare mult as vrea sa ajung si eu candva la o intalnire a membrilor de vineri, insa nu pot promite nimic.

[attachmentid=1627482050] [attachmentid=1627482051] [attachmentid=1627482052] [attachmentid=1627482053] [attachmentid=1627482054] [attachmentid=1627482055] [attachmentid=1627482056] [attachmentid=1627482057] [attachmentid=1627482058] [attachmentid=1627482059] [attachmentid=1627482060]
AlexanderCarstoc
gaby20045, aerisirea trebuie sa se faca singura.... nu mai este ca la batrana dacie
b06fcn
Este o carpeala ordinara, pacat de masina. Problemele vin de la modul in care a fost pus vasul de expansiune si cum au fost asezate furtunele.
Inainte de toate, intra in documentele scoase de pe net la capitolul racire si vezi ca trebuie sa fie acolo un desen cu amplasamentul diferitelor componente si forma furtunelor. Dupa care, incepi sa vezi cum le amplasezi si ce furtune trebuiesc schimbate. Fii atent la turul si returul circuitului de la calorifer, ca daca le pui invers nu e bine...Teoretic, vasul de expansiune ar trebui pus in stanga, pe oala de la amortizor, cu gaurile de furtune in jos, cel de Dacia nu e bun. Incearca cu unul de Logan sau Solenza/SuperNova, sa fie mai sus decat radiatorul...
gaby20045
In partea stanga sa vina vasul? Pai acolo e aprinderea si bateria si alarma. ciudat. pana la urma din ce se vede carburatorul este original sau schimbat?
b06fcn
In partea stanga spre interior, nu unde e aprinderea. Din cate se vede la carburator, nu-mi pot da seama, dar nu pare sa fie al ei...Depinde de unde a fost adusa.
jungle_21
salutare.de cateva luni aud un bazait la motor...eu cred ca e pompa de apa.ideea e ca la inceput se auzea mai incet si nu tot timpul,acum se aude mai tare, asa ca un motoras de jucarie:D.ce ar putea fi?ideea e ca apa nu pierde pe nicaieri si de aceea sunt in dubii daca e pompa de apa sau nu.astept sfaturi sau pareri.multumesc!
jungle_21
nimeni nimic?
b06fcn
Sa nu fie alternatorul...
jungle_21
Pai la alternator am avut ceva probleme...cu releul de incarcare parca(l-am schimbat)...si periile(si alea le-am schimbat) da mai demult.o sa merg la un electrician sa vad ce e pe acolo..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.