Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor 2 (cel cu bujiile) se aprinde in mers
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
domnuprofesor
Salut.

Astazi pe drumul Timisoara - Arad mi s-a intamplat un lucru ciudat. In timpul mersului mi s-a aprins martorul 2 (adica cel cu bujiile incandescente) (am un Megane 1 dCI 1.9).
A stat aprins cateva secunde bune si apoi s-a stins. Acest lucru s-a repetat de vreo 3, 4 ori.
In manual scrie: daca martorul se aprinde in urma unei deaccelerarii, acest fapt indica o functionare incorecta a sistemului. Contactati un reprezentat Renault, care este singurul in masura de a diagnostica si rezolva corect problema.
Vreau sa adaug ca martorul s-a aprins exact in conditiile mentionate in manual.

Nu stiu ce sa fac! Imi puteti da voi un hint despre ce ar putea sa se intample? Simt parca masina trage un pic mai greu, in special la accelerare, in viteza 2 si viteza 3.

Va multumesc ptr. orice sugestie/explicatie ajutatoare.

PS. Am incercat sa gasesc topicuri asemanatoare in care sa postez acest mesaj, dar nu am gasit exact ceea ce vroiam.

Multumesc
Johnny2006
subiectul e arhidiscutat pe forum. da si tu un search.

problema tine ( in 75% din cazuri ) de EGR. daca stii care este da-l jos si curata-l. daca nu, te rezolva intr-un service. in cazul in care nu e EGR-ul atunci incepe show-ul. oricum, e bine sa mergi intr-un service pentru o diagnosticare.
DIDE
Am avut o problema similara si am tot curatat la EGR. pana la urma s-a dovedit ca turbina era varza.Am demontat turbina am trimis-o la o firma in Bucuresti care mi-a inlocuit totul,a ramas numai carcasa din ea. Acum masina merge ca si atunci cand era noua.Sper ca tu sa ai mai mult noroc si sa scapi doar cu EGR imbicsit.
alindragos
Am o problema similara - si anume se aprinde acelasi martor 2 buji dar nu la deaccelerare cum zici, ci atunci cand accelerez in a 5 a pe la 80-90 cu AC pornit doar, never la decelerare. Si in schimb se aprinde si cand pun contactul, ceea ce nu se intampla acu cateva luni (chiar si la 30 grade afara)
DIDE
Cum stai cu uleiul? Nu papa ulei?
fan peugeot
Buna ziua,

este adevarat ca s-a tot discutat pe aici de egr, dar masina mea nu are asa ceva (1.9 dti) si face exact la fel,tot la incetinire. aleator. se aprinde martorul si se tureaza pana pe la 1.300 si sta acolo asa. daca plec de pe loc se stinge. face si cu motorul cald si cu el rece. si cateodata (rar) are si o lipsa de putere.
eu nu prea am ce sa "curat". m-am tot uitat pe la fire, furtunase, pe unde m-a dus capul si pe mine, dar nu am gasit nimic ciudat.
acest fenomen a aparut brusc dupa ce am schimbat ambreiajul. sa se fi smuls, sugrumat, ceva? la analiza a dat o eroare de captor de acceleratie. asta sa fie oare?

va multumesc pentru eventualele raspunsuri, linkuri, etc. si va doresc o seara linistita.

george

scuze...am cautat mai atent si am gasit asta http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...627469268...dar parca l-am curatat cand am schimbat distributia. sa se fi imbacsit asa de repede? (5000 km?)...sau totusi o fi captorul?
DIDE
Daca EGR-ul se imbacseste repede e semn ca turbina scapa ulei si atunci EGR-ul e imbacsit cu o mazga formata din funingine amestecata cu ulei.In mod normal acolo trebuie sa fie doar funingine uscata,fara ulei.
ogeorgescu
Si eu am avut aceeasi problema, s-a aprins martorul de bujii si probl. electrice si a ramas asa. Am curatat EGR-ul (era aproape blocat cu mizerie) si l-am montat la loc. La service le-au dat niste erori pe tester ca nici ei nu stiau ce-i cu ele. Dupa ce am montat EGR-ul a mers OK vreo 100 km si s-a aprins din nou, la inceput intermitent si apoi continuu bineinteles cu pierderile corespunzatoare de putere. Am hotarat ca nu ar fi sanatos pt. masina sa o duc la service ca numai de nepriceputi dai pe acolo (la Sebastian au uitat sa-mi stranga roata dupa o reglare ineficienta de directie) si am inceput sa o cercetez eu. Am verificat toti traductorii de presiune care au leg. cu EGR-ul dar totul era OK. Pana la urma am descoperit probl. la inst. electrica de la injectorare (Am un Megane 1.9 dci). Intrucat v-un destept de mecanic a uitat sa puna niste distantiere la carcasa filtrului de aer, aceasta s-a sprijinit pe cablurile electrice de dedesupt (care duc la injectoare si traductorul de pe arborele cu came) si a tocit firele pana la intreruperea curentului ce comanda deschiderea injectoarelor, de aceea cand miscam cu mana de fire motorul mergea rotund sau trepida rau dupa cum facea contact sau nu (iar martorul cand se aprindea, cand se stingea) Acum am facut eu o ghidusie acolo dar tot trebuie sa inlocuiesc cel putin conectorii de la injectoare (o instalatie electrica noua ma face vreo 2000 lei asa ca o sa incep sa sap pe la second hand-uri de piese auto.
gideon
La mine cand am avut problema asta mi-a curatat erorile si nu am mai avut probleme....Cred ca a fost ceva mult mai usor la mine!
cyppa
Aceiasi problema: martorul cu bujiile aprins dintr'o data
nu tragea deloc
cand o porneam dimineata statea turata in 1300 vre'o 5 minute
consum dublu!

Am schimbat debitmetrul de aer si merge ca noua!
b06fcn
Mie mi-a facut azi de dimineata de cateva ori figura doar cand o bagam in marche-arriere, cand o scoteam se stingea si becul. Am iesit iar cu ea in seara asta si nu a mai facut...vana EGR si bujiile sunt schimbate acum vreo 25000km, deci se exclud. Ce ar putea fi, s-a mai confruntat cineva cu problema de genul asta. Ma gandeam sa nu fie de la umezeala...
fan peugeot
intr-un final, am rezolvat problema. dupa ce am "schimbat", imprumutat, piese bune de pe alte masini, adica: captor acceleratie, debitmetru, curatat vana egr, furtune, senzori si cate si mai cate...intr-un final am descoperit. de fapt nu eu, ci unul destept.
captorul de acceleratie se infige intr-o mufa. eee...un fir de la mufa asta (cel de masa) facea contact cand dorea dansul. tras alt fir direct la borna si merge dumnezeieste.

complicate rau defectele astea ascunse mad.gif
FederalMogul
Ce e captor acceleratie ?
cj98czh
fan peugeot - ce motorizare ai... in semnatura ta sunt trecute ambele tipuri de motoare diesel... dTi si dCi... care din ele este???
fan peugeot
scuze de raspunsul intarziat.

motorul meu este dti, dar atunci cand am schimbat distributia, mirare mare pe toata lumea. distributia era de dci. toate celelalte piese sunt de dti, injectoare, etc, numai distributia de dci. asa incat am trecut ambele motorizari caci nici eu habar nu am ce ar trebui sa scriu. mecanicii au cazut deacord: "motor hibrid, trecere de la dti la dci"...acum daca nu stiu adevarul am lasat si eu asa, pana ma elucideaza si pe mine cineva.

o zi usoara,
george
cj98czh
Pai este foarte simplu... pomape de motorina este clasica sau este de inalta presiune...probabil ca prima varianta...ca spui ca are injectoare de dTi...
kontrast
Am patit acelasi lucru cu martorul respectiv acum cateva luni, se aprindea la decelerare de la 100 - 120 aprox, dar de atunci nu s-a mai aprins fara sa-i fac nimic.
b06fcn
La mine s-a lamurit, era apa intrata in contactorul de marche-arriere si de la aia facea. Acum merge bine, am descoperit chestia cu apa cand am schimbat ambreiajul. Cost ambreiaj Luk - 1400 RON.
Mircea_C20
Salut, poate ma ajuta si pe mine cineva, o problema asemanatoare. La mine se manifesta asa: daca las maisna pornita la relanti, dupa 2-3 minute mi se aprinde Bujia buclucasa, apoi, daca calc pedala de frana SE STINGE INSTANT, aceleasi simtome le face si in mers dar la turatie constanta, nu se lasa cu lacune de putere sau fum sau mai stiu eu, pur si simplu se apinde si atat, dar ma calca pe nervi cand il vad !!

Am mai avut o problema cu filtrul de motorina, plin de jeg, schimbat, tot aprins ramane, azi am curat EGR , in el numai funingie fara ulei, destul de murdar, dar tot se apinde sad.gif daca are cineva o sugestie..poate trebuie un timp de mers si apoi nu se mai aprinde ? :-??. ms anticipat
intravenos
Am un megane 1.9 dci, am curatat EGR`ul, era funingine...si ulei.Acum dupa ce am montat EGR pe masina, pierde ulei...foarte putin prin jurul celor 3 suruburi care o fixeaza de galerie, la turatii mari. In continuare pe la viteze de genul 140 se aprinde uneori martorul bujie.Inainte de curatare scotea un fum negru in sarcina, acum s`a redus cantitatea de fum.
Am avut probleme cu furtunul din galerie care vine spre intercooler, l`am schimbat... am vazut ca e ulei in intercooler.
Intreb: e normal sa fie ulei in radiatorul ala? e normal sa fie ulei la acel egr?
De ce totusi se aprinde martorul bujie? Turbo functioneaza ca ...suiera
Nu imi consuma ulei.
fan peugeot
raspunsul la intrebarea ta este foarte clar la postul numarul 7 din acest topic.
mihai71
Buna ziua tuturor
... si, cum se spune, cu un ochi rad (ma bucur) ca sunt aici alaturi de prietenii megane-isti, iar cu altul plang (firesc, pentru ca am re-venit aici datorita unei probleme din ce in ce mai sacaitoare; sper sa nu devina grava!)

Mai concret:
posed un Megane clasic 1.9 dci, 75.500 km, fara probleme speciale, mers OK in ultimii, sa zicem, doi ani si ceva, dar...

zilele trecute (vineri, 8 mai), iesind pe A 2, am avut foarte neplacuta surpriza sa constat, la nici 30 km de Bucuresti, ca mi se aprinde martorul de bujii incandescente pe bord, in plin mers, in plina accelerare in viteza a III-a, undeva dupa 3000 turatii, tocmai cand ma pregateam sa trec intr-a 4-a ! Am simtit si o (usoarea) pierdere de putere, din fericire masina mergand mai departe. In mers martorul s-a mai stins dar s-a si aprins la loc de cateva ori. Cand opream motorul si masina, dupa repornire, invariabil ramanea stins, insa se reaprindea dupa cativa km! Vazand asta si cunoscand patania unul alt megane-ist intr-o situatie asemanatoare, am facut cale intoarsa spre Bucuresti. Martorul, tot asa, cand aprins, cand stins. Eu am reusit sa ating 120 - 130 km?h dar mai mult n-am fortat, temandu-ma de complicatii...

In Buc, toate bune si frumoase, pana marti masina a mers perfect, chiar in forta, fara nici un martor aprins in bord, cu putere maxima si cu depasiri fara probleme, cu turari pana spre 4000 etc. Eram f bucuros, sperand ca fost ceva trecator, poate un contact, ceva... Numai ca marti martorul s-a aprins din nou, pe Calea Vacaresti, si tot in viteza a 3-a, in plina acceleratie, ca pe A2. Am decis atunci sa schimb EGR-ul, avand oricum unul de rezerva si cunoascand ca de multe ori problema se datoreaza EGR-ului.
Ei bine, vechiul EGR era intr-adevar murdar si f imbacsit ! L-am pastrat, pt orice eventualitate.
Masina iar a functionat o zi si ceva, ca noua! In forta, accelerari etc!
Joi, oh, Doamne, acelasi blestemat martor se aprinde iar in bord si iar simt ceva in pedala de acceleratie, ca o cadere usoara !

Asadar sa nu fi fost EGR-ul ??!! (sau, totusi?...).
Merg mai departe aparent normal cu masina, iar dupa oprire si repornire, desigur, martorul ramane stins!
Si totusi ...

Stie cineva ce ar putea sa fie? In relanti motorul funct perfect, fara tremuraturi, iar dimineata porneste la prima cheie... Recent am schimbat doua bujii incandescente, dar nu stiu daca are neaparat legatura.

Oare ceva cu acceleratia, captori si alte alea... cum am citit pe aici ?

Astept, va rog mult, orice parere sau sfat, inainte de trece la cheltuieli mari sau f mari.

Va multumesc mult, tuturor

Mihai
cj98czh
Scoate mufa de la EGR si umbla asa cu masina...si vezi daca mai face... daca face nu este de la EGR... daca nu... ai gasit problema... si nici un test CLIP la o reprezentanta nu i-ar strica pt. o diagnostic complet..
mihai71
Multumesc mult lui cj98czh pentru raspuns (primul in cazul meu) !

Am incercat figura cu decuplarea egr-ului si n-a mai facut asa (nu s-a mai aprins martorul sin bord), desi masina masina parca mergea un pic ciudat, sau doar asa mi s-a parut mie ...

Oricum, vreau sa spun ca nici dupa ce am recuplat egr-ul nu a s-a mai aprins martorul de vreo doua zile si mai bine. Insa stiu ca "pandeste" si cine stie, o data cand mi-o fi lumea mai draga parca il vad in bord (oribila imagine!)

Va rog mult si va mai intreb, mai stie cineva ceva despre posibile cauze ale aprinderii acelui martor "pacatos", care te face sa simti brusc cum masina pierde (mai mult sau mai putin) din putere ??!! Apoi, daca ai noroc, isi revine complet - mai ales daca opresti si repornesti motorul - si merge perfect zile intregi, dar totusi parca nu e firesc sa se intample asa ceva si sa stai cu "frica" in san mai mereu ... daca esti de pilda pe munte sau cine stie unde, departe de casa si de oras??

In fine, cred ca voi urma si cealalta parte a sfatului lui cj98czh, cu testul CLIP, desi va spun sincer tuturor, fara sa fiu rau, ca NU mai ai incredere in aceste teste, dupa ce eu (si nu doar eu, am zeci de exemple) am fost in cateva cazuri cu masine pe CLIP, a stat ea acolo minute bune (chiar zeci de minute) dupa care mi-au spus numai prostii, care se contraziceau intre ele in functie de service (Cobalcescu, Mach - VARZA TOATE) si care nici macar nu au identificat problema ce s-a aratat a fi de vina, cu adevarat, in utima instanta !

Credeti-ma, mi-e greata (scuze) de aceste teste si de vorbele pretioase si ininteligibile care ti se arunca ulterior de catre niste semidocti ce manuiesc aparate concepute cu mult peste nivelul lor de competenta !

In fine... voi incerca. Asta e.
Desi am MULT MAI MULTA INCREDERE in experienta si cele spuse de cei de pe forum care au masini asemanatoare !

Apropo, help : ce este cu acel CAPTOR de acceleratie, unde e el si ce face ?
Sau ce este debitmetrul, abia daca am auzot de el ?!
Pot ele duce la aprinderea temporara a martorului bujii incandescente in bord ? (Apropo, am verificat si bujiile si sunt ok). Exista ceva contacte sau mufe care pot fi de vina si pe care, probabil, nu le-am verificat si nu le-am strans niciodata ?!

Va rog raspundeti-mi daca stie cineva ceva despre toate acestea, orice informatie este f pretioasa, n-as vrea sa ma duc orbeste si sa arunc zeci de milioane de lei (pe turbine si alte alea...) inainte de a fi cat mai sigur de natura problemei. Stiti bine la ce ma refer, Multi dintre noi suntem deja patiti, iar banii pe care i-am cheltui aiurea nu i-a furat nimeni !

Va multumesc tuturor din suflet si va doresc sa nu aveti treaba cu service-ul decat pt schimburi de ulei sau filtre si numai atunci cand vreti Dvs !

Cu sincera prietenie pentru toti megane-istii,
Mihai
mihai71
Prieteni, chiar nimeni nu mai spune (scrie) nimic despre situatiile in care se aprinde, in bord, acel buclucas martor bujii incandescente ??!!

... Pe mine m-a "iertat" vreo doua saptamani (de mers numai in oras), dupa care, la o iesire pe A2, s-a aprins din nou cand am accelerat in viteza a treia spre 4000 de turatii !

... Apoi am oprit motorul, am repornit fara probleme, relanti ok, totul normal, pana cand am incercat iar sa urc spre 4000 intr-a treia ! Si tot asa. Astfel incat m-am intors in Bucuresti, cu max 120-130 viteza. Ca si cum n-ar fi vrut sa ma "lase" sa merg mai "tare"! Sa fie turbina, totusi ?

Ce parere aveti?
mihai71
Chiar nimic?
Ma cuprinde tristetea...

Si totusi, parca toate drumurile duc spre ... turbina !
Ceva de la 20 - 30 la 60 milioane lei vechi !!!! Atat am auzit ca ar costa una noua !!!
Mai spuneti ceva, va rog !
jarr
stiu ca toti care au postat aici au diesel eu am benzina si aceeasi problema cand demarez sau fortez in depasiri se aprinde martorul bujii care nu se mai stinge decat atunci cand iau contactul ,ma poate lamuri cineva?
alex0507
Mihai71 ai umblat pana la urma la debitmetru? scoate-i mufa si vezi cum merge masina.
coco
S-a aprins si la mine acest martor dubios dar , aparent fara nici o legatura cu debitmetru. In mers s-a rupt o parte din cureaua de accesorii care s-a infasurat dupa toate rolele ce i-au stat in cale. Am oprit imediat caci zgomotul a fost foarte puternic. Am curatat pe cat am putut ramasitele infasurate pe role , iar apoi am schimbat cureaua. Dar de la patania asta a inceput sa se aprinda martorul de bujii.
La relanti pe loc se stinge sau se aprinde dupa cum doreste. Daca o accelerez peste 3000 ture se stinge. Masina nu scoate fum si nu pot zice ca si-a pierdut din putere, turbina se aude.
In schimb am observat ca daca opresc motorul si vreau sa o repornesc, trebuie sa astept cam 10-15 secunde. Daca incerc sa o repornesc imediat invarte si nu porneste. Trebuie sa astept sa clipeasca becul ala rosu si rotund din bord si abia apoi sa dau la cheie.
Tind sa cred ca are o eroare stocata pe undeva.
clauzzelu
fratilor chiar asa nu stie nimeni nimc despre martorul asta ca la aproape toate meganurile se intampla ce sa le mai facem,la mine nu se mai accelereza de loc o pornesc si ramane la 1500 de ture daca calc acceleratia scade turatia ce sa-i mai fac..cine este din timisoara sa ma indrume la un mecanic pls.id mess:clau_vijaica2007
playeroooo2000
la mine , un 1,9 dti 80 cp, am avut o cadere de putere cu aprindere martor bujii.
dupa ce am curatat egr a mers foarte bine.dar atentie ca trebuie strans foarte bine furtunul care intra in galeria cu egr, e vorba de colierul metalic/cu o cheie de 7 parca. pe pielea mea am simtit asta...masina nu tragea paraca foarte bine-cu aerul conditionat parca aveam remorca, in plus consum crescut, se scurgea un fel de ulei de la tubulatura, dar dupa ce am strans bine(in doua etape cu motorul cald, dupa care cu motorul rece), masina parac este alta......chiar ma baga tare in scaun si cu tot cu aer conditionat pe care aproape nu il mai simte..am 143000 km in bord.
coco
Dupa ce am elimnat toate cauzele enumerate aici, Egr turbina etc. astazi am fost cu masina la renault sa puna tester-ul pe ea. Concluzia:cureaua de distributie este sarita un dinte sau este slaba. Rezolvarea lor: trebuie verificata distributia caci probabil au ajuns si la distributie bucatele din cureaua de accesorii. Mi se pare cam greu sa se intample acest lucru , dar nu vreau sa ma risc sa se faca praf cureaua de distributie.
luclapin
[quote=coco,10 Jun 2009, 21:56]
" Rezolvarea lor: trebuie verificata distributia caci probabil au ajuns si la distributie bucatele din cureaua de accesorii."
Cind verifici distributia cere sa se verifice si pana de la pinionul de pe axul cu came(pana sa fie intreaga).Am descoperit pana rupta la citeva masini la care s-a intimplat la fel ca la masina ta.
calutzu
salutare. in principiu, si eu am cam aceeasi problema cu martorul respectiv, in schimb la mine se intampla in felul urmator:dupa un schimb de distributie si tot ceea ce inseamna filtre(aer,polen,ulei,motorina) , facut acum 4 zile, am preluat masina (un 1.9 dti) si in 2 minute mi se aprindea martorul respectiv.Revin la service, se pune testerul pe ea si se constata un avans marit in urma schimbarii curelei de distributie.Se chinuie mecanicii respectivi ( in 3 zile am fost de 3 ori la ei pana sa-i dea de cap), avansul a fost redus aproape de limitele standard, dar martorul respectiv continua sa se aprinda,DAR , atentie, cand ajunge la fix 2500 ture se stinge,iar daca scade sub 2500 se aprinde, indiferent daca este in sarcina sau turata in gol.am iesit azi cu ea la o plimbare,viteze de la 0-140 km/h , turatii de la 0-4000 (desi am simtit ca parca nu mai "trage" la fel ca pana acum) si exact aceeasi problema,la fix 2500 se stinge,cum scade sub 2500 se aprinde. mi-au spus sa treaca week-end-ul si sa o duc la ei ca o vor trimite la reprezentanta (pe cheltuiala lor) pentru o diagnosticare complecta. Pana sa o duca ei, as fii foarte recunoscator daca mi-ar da cineva o idee sau daca stie cineva ce este cu martorul resp. pt ca in baza unor vorbe dintr-o singara parte, (fara sa stiu si eu daca a mai patit cineva asa ceva si de la ce se trage), mi-e cam frica sa stau.Va multumesc.
coco
Multumesc de recomandare luclapin
S-a schimbat si pana respectiva. Au schimbat chit curea accesorii (cureaua + 2 role) si distributia (mai putin pompa de apa, ce fusese schimbata de curand).S-a inlocuit si pana respectiva impreuna cu fulia, cel putin asa mi-au spus.
Calutzu - si la mine peste 2500 de ture se stingea martorul respectiv si uneori si la relanti, iar intre 900 si 2500 de ture era continuu aprins.
jarr
Chiar nu am mai avut altcineva problema aceasta la benzinar?
jarr
Am rezolvat-o am curatat clapetul de aer era imbacsit acum merge ca noua
clauzzelu
fratilor am reusit sa rezolv masina si anume martorul aprins si se ineca tot timpul.Am fost aztazi cu ea la tester si mia iesit ,,CIRCUIT CONTROL INCALZIRE COLOR,, si m-am apucat sa edesfac toate firele de la mptor si am gasit defectiunea.Era un fir oxidat si topit de la caldura motorului l-am lipit si acum imi merge foarte bine.Problemele care mi-au facut mi de nervi au fost:
--accelerarea se facea singura fara sa o accelerezi se tura la 5000 de ture.
--acceleratia ramanea la 1500 de ture nu mai cobora de acolo si nici nu mai urca.
--in timpul mersului cand o acceleram se tura foarte mult dupa care cobora la vreo 5 secunde la relanti.
--in timpul mersului la viteza imi intra in frana de motor.
Cam acestea au fost cauzele care miau albit parul in cap si m-am ales cu o curea la distributie facuta praf dupa 20000 de km trebuie sa schimb cureau ca nu ma mai duce mult.Sper ca m-ati inteles si sper sa va ajute.parerea mea e sa-i faceti un test si ati terminat cu totate grijile in timisoara este 50 ron testul motor si electric.
tolomacu
Salut,

Proaspat proprietar de Megane 1, 1,9 dci, 80.000 km.
Am si eu nevoie de un sfat: la peste 100 km/h mi se aprinde martorul de defectiune electrica si scade drastic puterea motorului. Daca opresc si repornesc motorul eroarea dispare. Am desfacut valva EGR (se vedea ca a mai fost desfacuta), era curata (acoperita cu un strat subtire de funigine), in schimb, galeria era plina de funigine + ulei. Am curatat-o, am montat-o, aceeasi problema.
Pe langa aceasta problema, mai este si o turatie neregulata a motorului (si la relanti, si atunci cand turez motorul in punctul mort).
Aceleasi simptome le am si cu valva EGR deconectata.
Masina n-a fost pornita vreo doua luni si mi s-a spus ca s-ar putea sa fie un regulator de presiune de la injectie oxidat din cauza apei din motorina.



Later edit:

Am scos-o pe autostrada si am tinut-o intre 150 si 195. Dupa 200 km functioneaza ireprosabil.
Am vorbit cu fostul proprietar si mi-a spus ca a curatat valva aia cu 10 mii km inainte sa mi-o vanda. Tinand cont ca era acoperita doar cu funigine dar galeria de admisie avea si ulei pe ea, e cazul sa ma pregatesc cu niste arginti pentru turbina in viitorul apropiat?
Pe admisie poate ajunge ulei si din alta sursa in afara de turbina?


Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
ValentinSVA
Salutare am si eu o problema cu acelas martor astazi am ajuns acasa si am ridicat capota, constatand ca furtunul ce duce de la egr pana la interculet in ambele capete era murdar de ulei am scos furtunul lam sters, am sters si in interiorul egr-ului cat am putut si lam pus la loc dupa asta am pornit masina si mi-a ramas aprins acest martor (am mai gasit furtunul murdar dar lam sters si nu a fost nici o problema) . A mai intalnit cineva aceasta problema
cj98czh
Ai EGR-ul infundat si inbacsit, da-l jos si curata-l .. gasesti ce trebuie facut in topicul dedicat.
ValentinSVA
L-am curatat acum o luna din proprie initiativa si intradevar era foarte murdar plin de calamina.
cj98czh
Verifica ca furtunele de la turbo si intercooler sa fie bine pozitionate si sa nu ai scapari ... daca totul este ok, mergi la un tester su vezi ce o supara.
ValentinSVA
o.k ms frumos sper sa revin cu toate bune si frumoase
cv02gen
detin un megane I 1.9 dti...ieri in drum spre serviciu mi s-a aprins martorul de la bujii....nu am simtit nici o diferenta cu functionarea motorului. seara dupa ce am plecat acasa tot asa...martorul aprins si ruland in viteza a II a am simtit cum ii se taie puterea ....si avea tendinta sa moara mototrul, si inca ceva la actionarea pedalei de acceleratie, are o oarecare intarziere....sa zicem o tin calacata la podea iar pret de o secunda nu se intampla nimic, apoi se accelereaza brusc mentionez ca am 300.000 de km in bord, si nu am avut niciodata prolblema asta! e posibil sa fie de la EGR? ce spuneti? mersi
cv02gen
eu am rezolvat toate problemele mai sus descrise, a fost EGR-ul obturat cu calamina si depuneri, masina mai scoate ceva fum in sarcina, dar dupa curatarea egr, se comporta ireprosabil la drum...merge ca in prima zii, chiar daca are 306.000 in bord. singura problema care ma nelinisteste este martorul ''bujii'' care inca e aprins...ce ziceti? oare se va stinge el cu timpul, sau va trebui stearsa eroarea cu testerul? smile.gif Multumesc
mariomoldovan
martorul de bujii este setat sa se aprinda pe mai multe tipuri de defectiuni la ceste modele respectiv akl meu este 1,9 dCI din 2002, dar la mine este in mod cert probat ca de vina este senzorul de suprasarcina o chestie mica prinsa pe caroserie in dreapta ,aproape de supapa EGR mai in dreapta care are o mufa electrica cu 3 pini si un furtunas de cca,15 cm care se leaga pe un tub de plastic care vine de la debilmetru de aer si coboara la turbo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.