Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna II 1.9 dCi - pierde putere, nu trage
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
tugui radu
Buna
Am si eu o problema:
Am si eu o Laguna 2 1.9 dci 79kw.si de cateva zile nu mai trage,nu mai are putere.scoate un fum negru si dens si nu ma lasa sa turez mai mult de 2000 .
Am fost la tester si mi-a spus ca e debimetrul .L-am schimbat si tot nu merge.Am dat jos intercooler-ul si l-am curatat.am dat jos si conductele aferente si le-am curatat dar tot nu merge.Viteze maxima pe care o am e de 40km/h in linie dreapta pe 3 km.Am dat jos esapamentul inainte de catalizator si tot asa.Dupa ce am schimbat debimetrul am fost iar la tester si mi-a dat din nou aceeasi eroare "aparat masura aer" Banuiesc ca ar fi turbina.
Ma poate ajuta cineva cu un sfat,o sugestie?
Multumesc
boozywoozy
testerul "spune" ceva generalizat legat de motor,ajuta mecanicul sa umble acolo "unde trebuie".Fara a-ti face si o diagnoza mecanica degeaba pune testerul...E posibil sa-ti fi cazut debitmetrul dar banuiesc mai degraba ca ar fi vorba de un fir intrerupt dar daca zici ca numai 40 km/h prinzi cu ea...Verifica etanseitatile furtunelor de la TRS,sunt multe posibilitati care chiar s-au discutat pe acest forum...Mai multe detalii te va ajuta un search.Mult noroc!!
tugui radu
Furtunasele de la TRS leam verificat de 100 de ori, am inlocuit chiar si TRS firele leam verificat de 200 de ori si nimic. Mentionez ca fac taxi cu masina si cred ca am avut toate defectele care le putea avea si care le discutati voi pe forum.Oricum iti multumesc pentru raspuns.(macar a raspuns cineva)
$$ilvviu
Cand accelerezi functioneaza wastegate-ul?
Se misca tija turbinei?
tugui radu
da tija turbinei se misca
Kanny69
Cu injectoarele cum stai?
tugui radu
ma gandesc ca daca erau injectoarele astea se duceau in timp,nu dupa ce am oprit pe loc si am pornit nu amai mers.Si ma gandesc ca se vedeau pe tester
$$ilvviu
Poate ai firele de la debitmetru intrerupte.
Sau de la senzorul de presiune turbo, ala de pe conducta de admisie.
tugui radu
leam verificat si leam masurat de 1000 de ori

18 Aug 2008, 15:04:
gata am rezolvat,era egr blocat pe pozitia deschis ,lam inchis si acum zboara masina.Bafta tuturor
danutz37
frate tugui radu am si eu o problema asemanatoare cu a ta dar nu am inteles ce-i ala "egr blocat in pozitia deschis" poate ma lamuresti si pe mine.Mersi!
Dan73
EGR-ul se deschide peste anumite turatii pentru a permite unei parti din gazele de evacuare sa reintre in admisie. In acest fel, prin recirculare, scade cantitatea de substante poluante, compusi de sulf mai ales. Este comandat de computerul masinii si actionat de partea lui electrica, probabil printr-un soi de electromagnet. Probabil ca aceasta e responsabila pentru ramanerea lui blocat pe deschis si ca prima masura ar fi scoaterea fisei si intreruperea alimentarii cu curent a egr-ului...nu cred sa fie atatea depuneri care sa faca fata resortului carte tine egr-ul inchis...ma rog, e parerea mea dar poate tugui radu ne da amanunte, cum si in ce fel se blocase si cum l-a deblocat. Cu EGR-ul decuplat nu treci la ITP. Lipsa de putere este explicabila daca la turatii mici este deschis si intra in admisie gaze de ardere atunci cand debitul de aer este oricum mic ...probabil ca aveti si mult fum negru.
bogdan_trs
Am si eu o problema sper eu asemanatoare(la un megane II 1,9dci 120 cp F9Q) la prima pornire dupa ce a stat masina cateva ore pe dreapta nu vrea sa creasca deloc in turatie peste 1800-2000 de ture dar nu scoate fum si dupa ce o chinui vreo 500 de metri in care nu pot nici macar urca un deal mic i-si da drumul si merge normal. Mentionez ca problema a aparut de 2 zile si a facut asa de 4 ori si ca nu am verificat nicodata egr-ul.
Daca ma poate ajuta cineva cu o parere as fii foarte recunoscator pt sincer sunt cam speriat de ce chin ar putea insemna diagnosticarea problemei si de costuri
Multumesc anticipat si inca odata please please HELP
doru07
bogdan_trs - ai verificat furtunasele de la TRS?
bogdan_trs
Da, pare in regula si daca era ceva la vedere vreun furtunas cazut nu cred ca avea cum sa-si revina masina de una singura
Profit de ocazie si intreb daca e posibil ca simptomele pe care le am(relanti normal dar accelerare chiar si pe liber si in sarcina ff greoaie si fara sa poata trece de 1800-2000 de ture si fara sa dezvolte deloc putere abia plec de pe loc dupa 2 min sau cateva sute de metrii revine la normal) sa fie de la egr blocat deschis
Multumesc foarte mult pt promptitudine dar ma vad nevoit sa cer in continuare sfaturi
$$ilvviu
Poate de la EGR. Scoate mufa si vezi daca e vre-o diferenta.
bogdan_trs
Cam greu pt ca nu face tot timpul asa si singura data cand mi-a mai facut nu am avut timp sa scot mufa ca si-a revenit
Nu pot sa-mi dau seama deloc ce ar putea fii si ma cam sperie ce am citit pe aici si anume alti colegi forumisti cu probleme asemanatoare care au fost pusi sa schimbe o gramada de senzori si alte ansamble si tot nu au reusit sa gaseasca cauza problemei
$$ilvviu
Il scoti si mergi cu el scos cat vrei. Vezi daca mai face.
mariusa10
Poti sa mergi cu el scos fara probleme.Eu am scos mufa de la EGR si am facut 30000 km si merge perfect si gazele ies perfect la verif. tehn. pe care o fac din 6 in 6 luni ca asa-i la TAXI. big_wheel.gif
super98
HELP!!!
Am tot cautat in toate forumurile, am incercat mai toate posibilitatile si tot nu-i dau de cap.
Cand plec prima oara cu masina....totul este OK, masina trage de rupe asfaltul. Asta pana se incalzeste,mai sigur cam dupa vreo 15-20 km de mers. Apoi imi apare binecunoscuta eroare: INJECTION FAULT.
1- Am dat jos si curatat EGR, TRS. Degeaba...
2- Am verificat senzorul de supraalimentare, este ok, nu are nici un fir desprins.
3- Am dat jos debitmetru si l-am curatat, dar am observat ca are o chestie in interior: ar fi 1 senzor-( un bulb minuscul) si 2 rezistente-una mai ingusta si una mai lata, cea ingusta fiind inpuscata. Am improvizat cu o lita lipita cu pistolul in locul rezistentei impuscate.
4- Am scos mufa de la debitmetru. Nu am mers cu mufa decat 1 km ca a dat iar eroarea si am zis sa pun mufa la loc. Cand am deschis capota am observat ca TRS-ul scotea un bazait puternic. Am pus mufa de la debitmetru si am repornit masina si totul a revenit la normal, TRS mergea normal.
Masina nu avea vlaga in continoare, nici cu debitmetru scos, nici cu el la locul lui. Cu pedala la fund abia se accelereaza, merge in suturi...
A...era sa uit...si cand stau pe loc si accelerez scoate fum negru. sad.gif
Spuneti-mi ce sa mai fac, ce ar putea fi ca nu-i mai dau de cap.

Am facut si un test si mi-a dat urmatorile erori:


# Injection - EDC 15C C - V9B - IMA Failures detected

* Capteur masse air
* Capteur pression suralimentation
* Status relais pré-post chauffage
* Waste gate (suralimentation)

# UCBIC/BFR - UCH - M2S X74 et X73 Failures detected

* embrayage/ point mort/frein
* essuyage arriere
* feux stop
* lanternes
* lecteur
* moteur tournant
* plaque de police

Ce ziceti? Ce sa fie oare?
Dan73
De la debitmetru e. Nu faci nimic daca pui o lita acolo, mai rau o zapacesti. Firele alea acolo sunt dintr-un aliaj care isi schimba rezistenta in functie de temperatura. In functie de viteza aerului care trece prin debitmetru, firele alea sunt mai calde sau mai reci. Cam asta e principiul de functionare. Sper ca n-am gresit smile.gif
gl-25mai
SALUT!AM AVUT SI EU ACEIASI PROBLEMA ACUM 5 ZILE,PANA NU AM DUS-O LA REPREZENTANTA NU AM PUTUT FACE MARE LUCRU PE LA ALTE SERVISURI.AICI AM GASIT UN BAIAT FOARTE DE TREABA CARE MI-A REZOLVAT PROBLEMA AN 15 MINUTE.AVEAM O MUFA CARE NU FACEA CONTACT BINE,CEA CERE SE AFLA AN ELECTROVALVA CARE DEZCHITE WEZGHETUL DE LA TURBINA,SE AFLA LANGA OALA TELESCOPULUI STANGA CAND DESCHIZI CAPOTA,ESTE UN CILINDRU DE PLASTIC NEGRU CU O MUFA SI 2 FURTUNASE DE VACUM,SPER SA-TI FIE DE AJUTOR CEIA CE TI-AM SCRIS,BAFTA.
super98
Multumesc pentru raspunsuri.
Am mers la un magazin de piese sa aflu cat costa si era sa cad: 1400 ron ohmy.gif
Asa scump e debitmetrul? Stiti pe undeva mai ieftin dar sa fie nou? Ca ma gandesc ca daca iau de la SH e posibil sa nu ma tina mult si mai bine iau unul nou.
super98
Mai am o intrebare:
Difera debitmetru de la o laguna cu 107cp si una de 120cp? As vrea sa incerc cu unul de la alta masina sa vad cum functioneaza dar acea Laguna are 107cp si nu vreau sa-i produc daune unsure.gif
alex_maf2007
imi spuneti si mie care e mufa egr? sa incerc si eu sa merg cu ea scoasa...
multumesc
mihnis
sub ce am incercuit eu...sau ''impatratit'' blush.gif
alex_maf2007
pai la altii parca era doar o mufa.,..la mine trebuie sa desfac tot sistemul?smile.gif
mc oricum
cezarium
mufa este in spatele incercuirii, in spatele furtunului
alex_maf2007
pai crede-ma ca am cautat ca nebunul o mufa pe acolo si nu este...
super98
Uite aici....unde se afla mufa EGR
dan1234
Salut sunt nou pe forum.Am si eu o problema cu o laguna 2 1.9dci an de fabricatie 2001,daca ma poate ajuta cineva.Problema este ca pe liber merge excelent motorul iar cand intra in sarcina isi pierde din putere si se aude un rontait , daca ma poate ajuta cineva care este problema de merge asa.Va multumesc.
postasu
fum scoate masina cand are pierderi de putere?
Malinchi Marian
Salut , am si eu o laguna 2 1.9 dci ... Si am o problema asemanatoare ca si ceea a voastra numai ca ...

Mergeam intr-o seara linistit cu masina si eram pe niste strazi cu gropi apa etc ... era frig afara si am mers am dat in vreo 2 gropi si pe moment nu sa simtit am mai mers 2 km si cand turam masina sa accelerez se auzea un zgomot foarte puternic ca un claxon de tren , daca mergeam sub 1500 sa zic de turatii nu se auzea dupa peste se auzea , tin sa mentionez ca masina se auze si scoasa din viteze tot la 1500 si dupa a doua zi am zis ca o fii intrat apa pe undeva a inghetat si nu ii da voie etc ... fiind incepator nu stiu ce ar putea fii , in aceea zi am fortato putin ca sa isi dea drumul , am scapat de aceel zgomot de tren ca daca stateai langa masina ziceai ca te calca trenul si a aparut problema de care spun toti aici imi scoate fum negru daca treptele 1 , 2 3 , merg cum trebuie a 4 si a 5 si a 6 sa zic la a 4 si a 5 se simte daca o calm mai tare se simte ca nu trege cum trebuie dupa se aprinde senzorul de la egr , bujii incandescente nu nu stiu cum se cheama si nu se mai tureaza mai mult de 2000 si acceest senzor se aprinde uneori de la 110 km sau uneori deloc ma duc cu masina pana in 190 -200 si nimic am observar ca daca merg cu ea turata nu se aprinde sau daca o las dupa ce se aprinde sennzorul sa o bag intr-o treapta inferioara sa mearga mai turata un km si dupa sa o las in frana de motior se stinge senzorul ... daca senzorul se aprinde si opresc masina si o pornesc iar nu mai este aprins se aprinde si se stinge ... ce ar putea fii ?
azaghorth
EGR infundat,da-l jos si curata-l si cel mai probabil ca scapi de problema.
Pe viitor nu mai merge subturat,de aia se infunda EGR.
Malinchi Marian
Nu este EGR , imi cer scuze am uitat sa mentionez ca la mine mufa egr nu mai e in functiunie de un an si nu am avut nici o problema nici cu fumu nici cu trasu ... defapt nu mufa e problema ci electro valva aia care intra in motor acolo a sarit si nu am avut probleme cu ea pana acum ...

Am citit tot aici pe forum sa scot senzoru ala de presiune sau ce'o face el si am constatat ca masina trage ... nu la fel dar in proportie de 80-90 la suta trage dar fum negru tot imi scoate ...
iuli23
vezi ca fum negru si pierdere de putere ai si la fisuri in intercooler sau traseul de supraalimentare
Malinchi Marian
Asta banuiesc si eu dar cineva a spus ca ar fii turbina dar din cate stiu la turbina scoate fum alb nici decum negru .... ar putea si un furtun de la turbo sau ceva le-am verificat si par ok acum nu mai stiu am sa o duc la un servis sa vad ce imi va spune ....
Raoul Virgil Crisan
Am si eu tot o Laguna 2, 1.9 dci din 2001 care are pierderi de putere in cazul meu se intampla in felul urmator; totul este ok pana in a treia masina trage bine( ca o masina de 16 ani) dar dupa ce intra in a patra si o turez ca sa schimb in a cincea dintr-o data nu mai trage parca pierde majoritatea cailor putere, nu mai trage deloc, trebuie sa cobor in treptele inferioare pentru mentine o viteza normala (pe autostrada), e ca si cum ar intra intr-o protectie. Am schimbat filtrul de aer, era varza de murdar, filtru de motorina nou. Ideea e ca nu face chiar tot timpul iar daca opresc motorul isi revine si trage normal. Daca are careva vreo idee, va multumesc.
Malinchi Marian
Aceeasi problema o am si eu eu i-am scos senzorul ala rezistenta galbena si masina trage dar tot e o problema tot nu merge cum ar trebui si am zis sa ma duc la un servis sa vad ce imi va spune ei si daca rezolv iti spun care a fost porblema poate e la fel wink.gif
foravis
Si eu am problema asta la o laguna din 2004 1.9dci. In plus la mine se aprinde in bord Defaillance Injection cu un semn galben ca un EKG...
La fel si la mine... problema nu apare tot timpul si doar in treptele superioare cand masina cere mai mult de la motor. Am dus-o la un service dar n-am trecut inca pe acolo sa aflu ce au gasit.
Malinchi Marian
Eu am rezolvat interculer fisurat daca stateai in fata ei ti se miscau sireturile =))) + semne de ulei pe bara ca trece si vapori de ulei .
iuli23
ai vazut ca de acolo era. Bine ca ai revenit cu raspunsu. Este nou sau sh ?
Malinchi Marian
Sincer nici nu l-am schimbat am luat un sh dar era de motor 2.2 baieti nu au stiut eu nu am stiut cum e sistemu de prindere etc si l-am dus inapoi si au zis ca aduc unu intr-o saptamana daca nu iau unu nou am vazut ca e vreo 500 lei
Soryn1261
Am si eu o problema asemanatoare la un scenic din 2002 1.9dci
Nu stiu ce sa mai fac trage mai greu pana la 3000 d ture iar dupa se aprinde eroarea galbena si nu mai trage deloc sau daca mai am de urcat si un deal e gata abia merge.am curatat turbo galeria intercooleru tot asa face.am schimbat electrovana tot asa am schimbat egr si nimic am incercat cu alt debitmetru tot nimic.toata treaba e ca pornesc motorul si face vacuum la actuator trage tija cand accelerz nu se misca si nu e blocata iar cand se aprinde eroarea imi taie vacuumul de la actuator si gata sa terminat cu puterea.chiar nu mai jtiu ce sa fac cu masina asta
Anton29
Salutare. Am trecut si eu la o laguna din 2007,1.9 dci 116 cp. La fel ca si colegii de mai sus am si eu o problema cam stranie cu masinuta mea.problema e urmatoarea. De la incput precizez ca nu se aprinde nici un martor in bord si nu scoate nici un zgomot ciudat. Uneori pierde puterea in accelerari adica merg cu ea normal, intr a 3 a merge ok si la un moment dat parca o tine cineva din spate:| la propriu. Ii dau a doua la fel. Ii dau a-1 a si de cele mai multe ori isi revine si merge ok din nou. Deci in 80% din mers se comporta ok. Dar are uneori comportamentul ce l am descris mai sus. Am zis ca inainte sa o duc la un tester sa va intreb pe voi, sunteti mai experimentati ca mine si poate ati mai dat peste simptomul acesta. Eu zic ca se poate sa fie un circuit sau ceva care nu face bine contact. Problema este ca uneori abia astept sa ajung la cate un semafor ca sa opresc sa i dau a1a sa si revina smile.gif) Multunesc mult si astept pareri de la voi.mentionez ca nu scoate fum si nici un sunet anume cand are perioadele mai sus mentionate
Anton29
Help me pleasee. Va rog ajutati ma si pe mine cu vreun sfat sau o parere. Asa cum am scris si mai sus, in cele din urma am pus masina pe tester si nici o eroare grava. Singura eroare ce a dat o a fost pedsla de ambreiaj era actionata tot timpul (am schimbat comutatorul si s a rezolvat). Azi am schimbat electrovalva TRS. Aceleasi simptome le face. Isi pierde putereea. Am scos si mufa de la egr. La fel face. Nu stiu ce pot sa i mai schimb. Un mecanic mi a zis ca tija aceea din spate de la turbo nu ar trebui sa se miste in sus si in jos cand masina e la relanti. Asta era cu vechiul TRS. acum dupa schimbarea lui speram sa nu mai oscileze sus-jos dar la fel face. Ce sa i mai fac? Va rog ajutati ma cu niste pareri. Daca e cineva de prin bucuresti poate pot lasa un nr de telefon sa ne vedem sa vada masina, poate are o idee ce ar putea avea. Multumesc mult
cj98czh
Debitmetrul?
iuli23
vezi ca trs-ul ala se regleaza si el.
Anton29
Pai am inteles de prin alte postari ale colegilor ca trs ul cand vine nou e deja reglat corespunzator. Sa nu fie asa? Nu am verificat debitmetrul. Mersi

8 Aug 2017, 11:26:
Adica nu am vrut sa umblu la el nou fiind
byby
NU umbla la TRS ca il strici. Poti s aexplici mai clar cum anume se misc tija de la turbina? In mod normal ea trebuie sa faca o cursa cand pornesti motorul si si apoi pe masura ce accelerezi, sa se deplaseze intr-o plaja de 12-15 mm; La tine cand e la relanti merge in sus si in jos?
Anton29
Si totusi cu tija aceea cum e? Asa trebuie sa oscileze sau e anormal?

8 Aug 2017, 11:32:
Da byby. La mine cand masina e la relanti acea tija se misca in sus si in jos fara sa o accelerez deloc. Se misca la interval de 5-10 secunde intre miscari.REPET FARA SA O ACCELEREZ

8 Aug 2017, 11:44:
Sper sa nu descopar acum dupa ce am luat alt trs nou ca de fapt nu aceasta era problema. Am dat o gramada de bani pe el. Dar bag de seama ca problema de fapt totusi nu eate de la acel Trs

8 Aug 2017, 12:04:
Si mai vreau sa va intreb, daca tot nu mi a dat pe tester nici o eroare de la debitmetru sau altceva, pot cumva sa verific debitmetrul?adica sa vad daca se schimba ceva cu el sau fara el, inainte aa mai fac o investitie in unul nou. Ms
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.