Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cu Loganul la Capul Nord
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3
sebastic
Cu Loganul la Capul Nord

Am citit o multime de impresii de calatorie interesante pe acest forum asadar m-am gandit sa va impartasesc din calatoria mea prin Scandinavia spre Capul Nord. Sper sa o gasiti cat de cat interesanta.
Calatoria s-a desfasurat in perioada 28 iunie 2008 - 7 iulie 2008 cu un Logan Prestige 1,6 16v din 2007 cu 26.000 km la bord. Computerul de bord s-a resetat chiar inainte de plecare prin urmare am putut vedea consumul mediu la sfarsitul calatoriei: 6,2 l la 100 km in conditiile in care viteza medie a fost de 100-110 km la ora. Costul calatoriei a fost aproximativ 2.200 euro pentru doua persoane.
Traseul a fost Arad, Oradea, Varsovia, Kaunas (Lituania), Riga (Letonia), Tallinn (Estonia), Helsinki (Finlanda), Lahti, Oulu, Rovaniemi, Capul Nord (Norvegia), Lulea (Suedia), Umea, Uppsala, Stockholm, Malmo, Copenhaga , Rostock , Berlin, Praga, Budapesta, Arad.
Sunt enumerate doar orasele mai mari prin care am trecut. Am avut la noi un GPS precum si o harta clasica a Europei. Traseul initial l-am stabilit si cu ajutorul site – ului www.viamichelin.com.
Ruta a cuprins aproximativ 8.000 de km (mai exact 7.700 km pe bordul masinii).
Nu am avut rezervare la hotel decat in Varsovia.

Ziua 1

Arad – Varsovia

Drumul de la Arad la Varsovia nu a avut nimic spectaculos. Din Ungaria GPS-ul ne-a trecut in Slovacia pe un drum care parea ca are doar o banda de mers. Parea un drum agricol asfaltat. Ne asteptam din clipa in clipa sa se infunde. Totusi din cand in cand mai venea o masina din sensul opus cu numar de Slovacia (caz in care incetineam si ma incadram dreapta mult ca sa putem trece amandoi) astfel ca ne-am gandit ca suntem pe drumul cel bun.
In Slovacia (pe unde am mai fost) drumul este bun. Nu am gasit vigneta decat pentru 1 luna asa ca am incercat la mai multe benzinarii pina cand am ajuns la granita cu Polonia. In Slovacia personalul de la benzinariile unde am fost nu prea intelegea engleza, iar noi nu am inteles slovaca. In cele din urma am gasit la o benzinarie vigneta dorita. Dupa aproximativ 10 minute de mers am intrat in Polonia.
Polonia (pentru prima data in aceasta tara) pare o tara interesanta cu oameni gospodari. O multime de casute frumoase construite sau in constructie. Auzisem ca drumurile sunt ca la noi. Nu a fost asa. Drumurile sunt bune si se construiesc benzi noi sau se repara cele existente ( acolo unde este cazul).
Varsovia un oras frumos, interesant si mare, probabil ca poti gasi o multime de lucruri de facut acolo.
[attachmentid=1627464706][attachmentid=1627464707][attachmentid=1627464708]

Ziua 2

Varsovia – Talinn
Dimineata am plecat la drum spre Estonia prin Lituania si Letonia. In Polonia am avut drum bun chiar daca erau drumuri expres. Am alimentat cu combustibil undeva la iesirea din Polonia. Nu am avut zloti dar se poate plati peste tot cu card bancar.
Verificand traseul am observat ca GPS ne-a facut traseul prin enclava rusa Kaliningrad astfel ca am verificat pe harta localitatea din Polonia care este cea mai aproape de granita cu Lituania si am ales-o ca destinatie pe GPS iar apoi ne-am ghidat dupa indicatoare. Intre Polonia si Lituania este doar o portiune mica de granita si aparent GPS-ul nu gasea un drum direct intre ele ducandu-ne fie prin Belarus fie prin Kaliningrad.
Pentru Rusia din ceea ce stiam iti trebuie chemare pentru a obtine viza sau viza de tranzit si cred ca se poate obtine doar in Romania.
Am trecut in Lituania fara nici un fel de control la granita. In Lituania sunt drumuri bune. Tara pare interesanta ca orice loc nou de altfel. In tarile baltice nu se platesc taxe de drum sau de autostrada.
Desi initial am vrut sa trecem si prin Vilnius, am abandonat ideea deoarece am vrut sa prindem feribotul spre Finlanda. Am oprit totusi la Riga in Letonia pentru a lua masa.
Un oras frumos, cochet.[attachmentid=1627464709][attachmentid=1627464710][attachmentid=1627464711]
Am luat masa la un restaurant elegant si curat unde la loc de cinste erau portretele lui Che Guevara, Fidel Castro si Ernest Hemingway. Am incercat sa comandam ceva specialitati letoniene insa nu am gasit nimic in meniu. Totusi meniul era foarte bogat. Mancarea si servirea au fost ireprosabile. Avand in vedere ca ne grabeam m-am dus inauntru sa platesc (am stat la masa pe o terasa in fata restaurantului) si chelnerita se pregatea sa vina afara cu un POS mobil (i-am spus la inceput ca platesc cu card bancar). Foarte amabil tot personalul restaurantului.
Dupa un repaus de cateva ore in Riga am pornit la drum spre Tallinn sa prindem feribotul spre Finlanda.
Drumul trecea pe langa Marea Baltica pe o portiune relativ scurta chiar daca marea nu era departe de drum, in rest pina la Tallinn am trecut destul de mult prin paduri dese.
Pe drum, care era compus atat din portiuni de drum expres cat si din autostrada, am ajuns la o parcare iar apoi am vazut ca parcarea dadea spre o plaja la Marea Baltica. Am coborat pe plaja superba si pustie. Erau doar doua persoane la plaja ceva mai departe.
[attachmentid=1627464712][attachmentid=1627464713][attachmentid=1627464714]
Dupa un repaus de un sfert de ora am pornit mai departe spre Tallinn.
La Tallinn am ajuns seara in jurul orei 23. Ne-am indreptat spre port unde am aflat de la cativa taximetristi ca ultimul feribot spre Helsinki plecase de ceva vreme.Ultimele autovehicule coborau de pe un feribot care sosise din sens opus de la Helsinki.
Urmatorul feribot era dimineata la ora 7,30. Cum deja se facuse aproape miezul noptii am hotarat sa asteptam in port pina dimineata avand in vederea ca mai erau acolo autovehicule care asteptau feribotul spre Helsinki, prin golful Finlandei.
[attachmentid=1627464873]
Am citit pe poarta de imbarcare pe feribot ca nu este voie cu combustibil in canistre de benzina, prin urmare am golit benzina din canistra in rezervor. Luasem cu noi o canistra de benzina deoarece am citit ca pe traseul stabilit sunt portiuni de aproximativ 100 de km unde nu sunt localitati.


Ziua 3

Tallinn – Helsinki – Lahti

In port la Tallinn am atipit in masina cateva ore spre dimineata. Noaptea nu era chiar noapte ci mai degraba un amurg tarziu datorita faptului ca eram sus in emisfera nordica .
In jurul orei 07,00 ne-am trezit cu un zgomot in jur. Incepuse imbarcarea pe feribot.
La intrarea pe feribot au fost necesare pasapoartele dar mi s-a spus ca doar pentru emiterea biletelor.De cand am plecat din Romania nu am avut nevoie de pasapoarte la nici o frontiera.
Pretul biletului de la Tallinn la Helsinki pentru doua persoane si 1 autoturism a fost de 60 de euro. Am platit cu cardul. Pretul era afisat in coroane estoniene dar cred ca se putea plati si numerar in euro. Am parcat masina pe puntea 2 si am urcat sus pe puntile rezervate pasagerilor. Feribotul avea 3 punti pentru autovehicule, camioane si autoturisme. Feribotul cred ca era incarcat la maxim. O multime de oameni si autovehicule treceau golful Finlandei dinspre Tallinn spre Helsinki.
Calatoria a durat aproximativ 2 ore. Pe puntile superioare erau cafenele, restaurante, locuri de joaca pentru copii si locuri pentru admirat panorama. Romaneste nu am auzit sa se vorbeasca in jurul nostru. De altfel am mai vazut doar cateva masini cu numar de Romania in Polonia iar dupa ce am intrat in tarile baltice iar apoi in Scandinavia nu am mai vazut deloc masini cu numar de Romania. Totusi daca memoria nu ma inseala am vazut Loganuri prin tarile baltice.
Am ajuns in Helsinki in jurul orei 9,30. La debarcarea in Helsinki nimeni nu ne-a intrebat de pasapoarte. Am parcat undeva in centru si am pornit la explorarea orasului. Ora de parcare costa 4 euro. Nu se platesc taxe de drum in Finlanda. Pretul benzinei este de aproximativ 1,6 euro iar motorina in jur de 1,5 euro.

Culoarele speciale pentru biciclete erau peste tot in Helsinki. De altfel peste tot in peninsula scandinava deplasarea pe bicicleta este la loc de cinste. In unele locuri am vazut chiar semafoare pentru biciclete linga cele pentru autovehicule.

Helsinki este un oras linistit, frumos, curat. Nimeni nu este grabit, nu se aud claxoane, toata lumea respecta pe toata lumea. Toti sunt foarte amabili si totate persoanele cu care am intrat in contact vorbesc engleza. In piata din portul Helsinki, destul de aglomerata, este un fel de bazar unde se vand fructe, peste, legume si multe altele dar si mancare gata preparata cum ar fi chiftele de ren, friptura de ren, peste preparat si suvenire de tot felul.
Am gustat printre altele niste caise si capsuni foarte aromate si dulci, cultivate in Finlanda. Am avut impresia ca numai fructele din Romania au gustul si parfumul bogat care nu se regaseste la cele importate din Spania, Italia si alte tari. Cele din Finlanda au fost mai bune decat cele pe care le-am gasit in ultimii ani in Romania (din pacate). Pe cosurile fructelor care se vindeau scria locul de provenienta. Erau spre vanzare si fructe din Suedia si Spania, acestea erau mai ieftine.
Cazarea era destul de scumpa in Helsinki aproximativ 150 euro (fara mic dejun) chiar la hoteluri de 3 stele (cel putin doar asa am gasit noi) astfel incat pe la ora 18 am plecat la drum spre nord.Am poposit in orasul Lahti. Am gasit cazare la 70 euro cu mic dejun si parcare inclusa. De asemenea era inclusa si sauna. La orice hotel unde am intrebat ce este inclus in pretul cazarii primul lucru mentionat a fost sauna. La receptie mi-a scanat cardul scuzandu-se ca asta era politica firmei. Am platit numerar a doua zi la plecare. Dupa cazare am dat o tura prin Lahti sa vedem orasul. Am intrat intr-un magazin Lidl pentru mici cumparaturi. Produsele sunt diferite de cele existente prin magazinele de la noi insa sunt pline de chimicale ca si la noi. Preturile erau ceva mai mari decat la noi.

[attachmentid=1627464715][attachmentid=1627464716][attachmentid=1627464717]
[attachmentid=1627464718][attachmentid=1627464719][attachmentid=1627464720]
[attachmentid=1627464721][attachmentid=1627464722][attachmentid=1627464723]
[attachmentid=1627464724][attachmentid=1627464725][attachmentid=1627464726]

Ziua 4

Lahti – Rovaniemi

A doua am plecat la drum spre nord spre orasul Rovaniemi. Drumurile sunt foarte bune ca peste tot in Scandinavia. Chiar daca in unele locuri exista doar drumuri expres acestea cuprind dupa dimensiune doua benzi pe sens chiar daca e marcata doar 1 si jumatate pe sens. Nu am vazut niciunde drumuri desfundate sau gropi in asfalt. Pe linga asta pe multe portiuni de drum se mai construiau benzi suplimentare sau se imbunatateau cele existente. In drumul nostru spre nord am trecut pe linga o multime de lacuri frumoase si peisaje minunate. Citisem undeva ca in Finlanda sunt foarte multe lacuri. Orasele prin care am trecut au lasat impresia de curatenie si liniste fiind toate aproape fara exceptie cochete si aranjate. Intre cele care erau destul de aproape unele de altele erau culoare speciale pentru biciclete separate de sosea.
In partea stanga pe drumul de la orasul Oulu pe o portiune de drum se afla Golful Bothnic din Marea Baltica. Am facut un popas chiar la un loc amenajat ca o mica plaja unde erau mai multe cabine si o toaleta. Mai era doar o familie de finlandezi pe plaja destul de mare.
[attachmentid=1627464727][attachmentid=1627464728]
Spre dupa masa am ajuns la Rovaniemi. Ma asteptam la un orasel amortit si prafuit. Am dat peste un oras animat, foarte frumos si bineinteles foarte curat.
[attachmentid=1627464729]
[attachmentid=1627464730][attachmentid=1627464731][attachmentid=1627464732]
Teoretic Rovaniemi se afla pe cercul polar de nord. De aici incolo incepe Laponia. Totusi trebuie sa mergi mai spre nord la iesirea din Rovaniemi ca sa vezi cercul polar, asa ca am lasat-o pe dimineata. In Rovaniemi ai cu ce sa-ti umpli timpul. Ne-am cazat la un hotel apoi am pornit la explorarea orasului. Se poate vizita muzeul Arktikum care prezinta viata de-a lungul timpului in Laponia sau poti sa stai la barul Hemingway din centru, foarte elegant, unde poti bea o bere finlandeza si admira privelistea, sau pur si simplu sa te plimbi prin oras.


Ziua 5

Rovaniemi - Capul Nord

A doua zi dimineata am pornit la drum spre nord. Era ultima zi de mers tot spre nord.
La iesirea din Rovaniemi chiar pe cercul polar de nord se afla Arctic Circle Center si Santa Claus Park.
[attachmentid=1627464770][attachmentid=1627464782]
[attachmentid=1627464776]
[attachmentid=1627464778][attachmentid=1627464785]
[attachmentid=1627464779][attachmentid=1627464780]
[attachmentid=1627464771]
[attachmentid=1627464777]
Noi am ajuns devreme pe la 8 si nu prea era multa lume. Am putut sa ne fotografiem cu un picior de o parte iar cu celelalt de cealalta parte a cercului polar de nord. Dupa vreo 1 ora au inceput sa soseasca autocare cu turisti asa ca in scurta vreme locul a devenit aglomerat. Sunt magazine, restaurante, baruri precum si multe altele. Se pot inchiria ATV iar probabil iarna sanii si boburi. De asemena aici se afla oficiul postal al lui Mos Craciun, astfel daca trimiti de aici o scrisoare catre orice destinatie din lume va avea stampila unica a acestui oficiu postal.
Acest loc este probabil o destinatie excelenta pentru vacanta de iarna pentru toti membrii familiei.
Am plecat mai departe la drum. Practic de la Rovaniemi spre nord incepe Laponia.
[attachmentid=1627464783][attachmentid=1627464784]
Pe sosele sunt indicatoare care atraga atentia soferilor asupra renilor. Am intalnit turme de reni de nenumarate ori. Trebuie sa incetinesti pentru ca nu se trag la o parte. Chiar am facut greseala sa nu incetinesc suficient de mult iar un ren din turma care venea din sens opus pe sosea a intrat brusc in fata masinii. Am franat brusc si nu s-a intamplat nimic. Drumurile sunt bune in aceasta zona chiar daca pe masura ce mergi tot mai mult spre nord localitatile devin mai mici si mai rare. In aceasta zona am mers in jur de 100 de km si nu am intalnit nici o asezare.
[attachmentid=1627464786][attachmentid=1627464787]
Pe drum am intalnit tot mai multe rulote si vehicule recreationale (RV-uri) si intr-un sens si in altul. La ceea ce cred ca era granita dintre Finlanda si Norvegia o fetiscana ne-a oprit sa ne intrebe daca nu vrem sa raspundem la un chestionar despre Finlanda din punct de vedere al turistului.
Mai departe drumul trece prin zone cu localitati rasfirate. Peisajul incepe sa devina spectaculos prefigurandu-se fiordurile ce vor urma. Pe masura ce inaintam spre nord in zona subarctica peisajul se schimba dramatic, vegetatie pitica, muntii mari, fiorduri.
[attachmentid=1627464790][attachmentid=1627464789][attachmentid=1627464791]
[attachmentid=1627464792][attachmentid=1627464793][attachmentid=1627464796]
[attachmentid=1627464798][attachmentid=1627464799][attachmentid=1627464803]
[attachmentid=1627464804][attachmentid=1627464805][attachmentid=1627464806]
[attachmentid=1627464825]
Pentru a ajunge la Capul Nord cu masina este necesar sa treci un tunel in panta pe sub mare de aproximativ 8 km pentru a ajunge pe insula Mageroya unde se afla de fapt Capul Nord. Am platit o taxa de trecere de 30 de euro. Se poate plati cu card bancar sau numerar in euro, caz in care se primeste rest in coroane norvegiene. Taxa se plateste atat la dus cat si la intors. Dupa trecerea tunelului mai sunt aproximativ 25 de km pana la Capul Nord. La intrarea la Capul Nord am mai platit o taxa de 60 de euro. Biletul este valabil pentru 2 zile fara limita de intrari sau iesiri pe Capul Nord. In parcarea de la Capul Nord erau o multime de vehicule recreationale si rulote. Nu exista un hotel pe Capul Nord prin urmare nu poti dormi decat in masina, rulota sau VR.
[attachmentid=1627464809][attachmentid=1627464810][attachmentid=1627464810]
[attachmentid=1627464811][attachmentid=1627464812][attachmentid=1627464813]
[attachmentid=1627464814][attachmentid=1627464815][attachmentid=1627464816]
[attachmentid=1627464817][attachmentid=1627464818][attachmentid=1627464819]
[attachmentid=1627464820][attachmentid=1627464821][attachmentid=1627464822]
[attachmentid=1627464823][attachmentid=1627464824]
La Capul Nord era destul de racoare si batea un vant puternic astfel incat a trebuit sa ne luam haine groase pe noi.
Aici la Capul Nord se poate admira simbolul reprezentativ al Capului Nord, un glob pamantesc stilizat. Mai exista un ansamblu de obiecte din piatra denumite “Children of the earth”.
De asemenea exista un complex subteran cuprinzand printre altele un muzeu, o sala de cinema unde ruleaza nonstop un film panoramic despre Capul Nord (foarte interesant), magazin de suvenire, restaurante, baruri, toalete, o incapere care comemoreaza vizita regelui Thailandei Chulalongkorn la Capul Nord in anul 1903, King`s View un loc de unde se poate admira Marea Barents si Oceanul Arctic, o incapere unde sunt descrise luptele din al doilea razboi mondial care au avut loc in vecinatatea Capului Nord.
Am planuit initial sa ramanem pina dimineata, astfel putand admira soarele de la miezul noptii.
In aceasta perioada a anului la Capul Nord soarele nu apune ci doar coboara la orizont. Din pacate pe la ora 22 s-a pus o ceata groasa incat vizibilitatea a devenit foarte redusa. In orele pe carea le-am petrecut la Capul Nord am vazut calatori care veneau si plecau intruna inclusiv cateva autobuze cu turisti. Dupa o masa luata la restaurantul de la Capul Nord, in jurul orei 23 am hotarat (intrucat ceata persista) sa pornim la drum inapoi.
Dupa cum spunea Francesco Negri, un preot italian din secolul al 17-lea care a ajuns la Capul Nord (detalii despre vizita sa se gasesc la muzeul de la Capul Nord), ne-am satisfacut curiozitatea de a vedea Capul Nord asa ca ne putem intoarce acasa.
cmandrei
Eu zic Multumesc pentru descriere smile.gif si Bravos
bulan
Bravos Domnule!Nu ne pui o poza si cu Loganul la Capul Nord?
sebastic
Poze nu am facut Loganului la Capul Nord. Il pot fotografia si acasa biggrin.gif .
Scuze pentru reeditare dar nu am mai postat asa de mult si imi vine oarecum greu sa atasez atatea fotografii. Am sa revin cu fotografii de la Capul Nord si drumul inapoi in Romania.

hash
bravo, frumos povestit.

finlandezii stiu toti engleza si suedeza, cele doua limbi se invata obligatoriu la scoala.

cum ti-a placut faptul ca nu se face noapte? wink.gif
sebastic
Am gasit o fotografie cu Loganul in Laponia.
[attachmentid=1627464827]
Referitor la ziua fara noapte pot sa-ti spun ca-ti cam da peste cap ritmul circadian.
Pe de alta parte am putut sa conduc fara probleme noaptea. In fotografia unde apare panoul cu distanta pana la Capul Nord era ora 2 noaptea, iar in cea de langa, unde se vede soarele printre nori, era cam 1,30 noaptea.
vis-a-vis
aplauze.gif
Steel Tormentor
frumos si inedit traseu.
multumim pentru poze si povestire.
oare iarna se poate ajunge pe-acolo? smile.gif
neumann
Frumos drum, frumoasa vacanta. Multumim pentru descriere.

Apropo, stii ca piata centrala din Helsinki (cu suveniruri si fructe) dispare la ora 16.00, cand intra masinile de curatat timp de vreo 30 de minute, dupa care e parcare?
sebastic
Bineinteles ca iarna se poate ajunge. Santa Claus park functioneaza la "capacitate maxima" iarna.

In Helsinki din cate imi aduc aminte mai erau comercianti pe la 4-5 dupa-masa. Dar intr-adevar parea ca e pe "spartul targului". De parcare nu stiu, oricum nu prea semana cu parcare, poate o parte din piata.

Sa va spun mai departe.

Ziua 6

Capul Nord – Hudiksvall (Suedia)

Initial planuisem traseul inapoi de-a lungul coastei Norvegiei pina la Trondheim. Totusi avand in vedere ca erau aproximativ 1.800 km pina la Trondheim iar apoi inca aproximatic 800 km pina la Stockholm si mare parte din traseu nu era pe autostrada am decis sa mergem direct spre Stockholm scurtand traseul cu aproximativ 1.000 de km. In plus toate erau foarte scumpe in Norvegia. Citisem undeva ca peisajul de-a lungul coastei Norvegiei este spectaculos. Poate alta data. Am mers totusi ceva inspre vest prin Norvegia astfel ca nu ne-am intors pe drumul pe care am venit.
Cred ca pentru cei care nu vor sa calatoreasca atat de mult cu masina pentru a ajunge la Capul Nord o solutie placuta ar fi deplasarea cu un vas de croazierea pe coasta Norvegiei. Astfel se pot admira si fiordurile. Probabil turistii pe care-i vazusem ca au sosit cu autocare la Capul Nord calatorisera cu vase de croaziere, mai ales ca vazuseram cateva ancorate in portul oraselului Honningsvag pe insula Mageroya.
De la Capul Nord inspre sud am pornit spre sud pe lumina. Cerul era putin innorat dar alfel s-ar fi putut vedea soarele. Am condus cam pina la 4 dimineata dupa care am atipit cateva ore intr-o parcare. Pe drum am vazut in parcarile de pe marginea drumului o multime de autoturisme, RV-uri si rulote care erau parcate iar proprietarii probabil ca dormeau in masina.Din cauza distantelor lungi si a localitatilor destul de rare in aceasta zona, probabil ca se practica in aceasta perioada a anului dormitul in masina. Prin zona asta la vreo 400-500 km de Capul Nord era plin de tantari. Cand ieseam afara din masina sa ne miscam putin navaleau puzderie de tantari pe noi. Te muscau de fata, de picioare si oriunde era pielea expusa.
Spre dupa-masa am oprit in primul hotel iesit in cale in orasul Sundsvall pentru a innopta in acest oras. Am gasit cazare doar la aproximativ160 de euro (fara mic dejun), foarte scump avand in vedere ca ne trebuia doar un loc unde sa dormim peste noapte.Tinarul de la receptie, foarte amabil ne-a spus ca nu vom gasi mai ieftin in tot orasul deoarece se desfasura un festival de muzica in oras. Ne-a sugerat sa mergem in Hudiksall, la aproximativ 80 km mai spre sud unde probabil ca vom gasi mai ieftin. Am mers mai departe spre sud iar in Hudiksvall am innoptat la hotel Best Western. Pretul unei camere duble a fost de aproximativ 90 de euro (mic dejun inclus).
[attachmentid=1627464830][attachmentid=1627464831]

Ziua 7

Hudiksvall – Ljungby

A doua zi dimineata am pornit la drum spre Stockholm, unde am ajuns pe la ora 12.
Pe autostrada la intrarea in Stockhom era un panou urias pe care scria “Welcome to Stockholm, the true capital of Scandinavia”.
[attachmentid=1627464832][attachmentid=1627464833][attachmentid=1627464834]
[attachmentid=1627464835][attachmentid=1627464836][attachmentid=1627464837]
[attachmentid=1627464838][attachmentid=1627464839][attachmentid=1627464840]
[attachmentid=1627464841][attachmentid=1627464842][attachmentid=1627464843]
[attachmentid=1627464844][attachmentid=1627464845][attachmentid=1627464846]
[attachmentid=1627464847][attachmentid=1627464848][attachmentid=1627464849]
[attachmentid=1627464850][attachmentid=1627464851][attachmentid=1627464852]


Un oras cosmopolit, fermecator, cu o puzderie de turisti pe strazi, seamana oarecum cu Praga. Cred ca se traieste lejer in acest oras ca de altfel in toata Scandinavia chiar daca preturile sunt destul de mari. Citisem undeva ca preturile sunt asa de mari pentru a putea suporta un sistem de protectie sociala foarte dezvoltat. Nu au bani doar cei care sunt dependenti de droguri sau alcool, in rest cu banii pe care ii da statul sub forma de ajutor social poti trai decent in aceste tari. Cersetori, spalatori de parbrize si schilozi cersind nu am vazut niciunde in toata Scandinavia si am trecut printr-o multime de orase. Peste tot curatenie, ordine si bucurie de a trai. Nu am auzit claxoane aproape deloc si nici fluieraturi de roti. Benzina in Scandinavia am gasit doar la aproximativ 1,6 euro iar motorina am vazut ca este aproximativ 1,5 euro.
In Stockhlom am platit pentru ora de parcare intr-o parcare subterana 10 euro.
Dupa aproape o zi petrecuta in Stockholm am pornit mai departe la drum spre Danemarca.
Am gasit un motel pe autostrada undeva linga un orasel numit Ljungby. O camera dubla a costat aproximativ 100 de euro (mic dejun inclus).
In Suedia toate drumurile pe care am mers au fost bune fara exceptie. O parte din drum era alcatuit din sosele cu trei benzi, doua benzi pe un sens si una pe celalalt sens, separate si care se schimbau periodic, apoi autostrazi si drumuri expres. Tot a doua masina era Saab sau Volvo, diverse modele.
Nu se platesc taxe de drum sau taxe pentru autostrada.


Ziua 8 - ziua 10

Ljungby – Copenhaga – Rostock – Berlin - Arad

Dimineata am pornit la drum spre Copenhaga. Am mers spre Malmo de unde am trecut in Danemarca peste podul Oresundsbron.
Taxa de trecere a podului a fost de aproximativ 35 euro. Am platit cu cardul. Despre podul Oresundsbron, inaugurat in anul 2000, care face legatura intre Suedia (Malmo) si Danemarca (Danemarca) vazusem un documentar pe Discovery si stiam ca este o lucrare inginereasca de exceptie.
[attachmentid=1627464868][attachmentid=1627464869][attachmentid=1627464870]
[attachmentid=1627464871][attachmentid=1627464872]
O parte din pod, inspre Suedia, este supendata deasupra marii iar cealalta parte, inspre Danemarca coboara pe sub mare printr-o insula artificiala. Prin construirea acestui pod Suedia devenise conectata din nou prin intermediul uscatului cu Europa Occidentala dupa ce aceasta legatura a fost intrerupta la sfarsitul ultimei ere glaciare.
Nici in Danemarca nu se platesc taxe de drum sau de autostrada.
Am ajuns in Copenhaga dimineata pe la ora 9. Orasul parca nu se trezise inca poate si datorita faptului ca era sambata dimineata. La plecarea din Suedia setasem ca destinatie pe GPS Copenhaga, centrul orasului. Am parcat masina iar apoi am pornit sa exploram orasul.
[attachmentid=1627464855][attachmentid=1627464856][attachmentid=1627464857]
[attachmentid=1627464858][attachmentid=1627464859][attachmentid=1627464860]
[attachmentid=1627464861]
Desi pare putin mai sters fata de Stockholm, Danemarca este fara indoiala un oras frumos si elegant in care se simte aceeasi atmosfera intalnita peste tot in peninsula scandinava.
Printre atractiile turistice cele mai cunoscute din Copenhaga se numara mica sirena, prin urmare ne-am indreptat inspre port pentru a o gasi. Incetisor orasul a inceput sa prinda viata. Deja cand am ajuns in port se umpluse de turisti iar langa mica sirena era plin de oameni care se fotografiau. De pe mare, de-a lungul tarmului soseau vaoporase cu turisti care fotografiau de pe mare mica sirena. In port si in jurul acestuia era plin de magazine cu suvenire, baruri, restaurante si altele. Dupa aproape o zi petrecuta in Copenhaga am plecat la drum spre spre continent. In Germania se poate ajunge fie pe uscat, fie cu feribotul caz in care se scurteaza traseul cu aproximativ 500 de km. Noi am luat feribotul companiei Scandlines Danmark AS de la Gedser (Danemarca) la Rostock (Germania).
[attachmentid=1627464862]
Bineinteles ca sunt si alte rute si alte companii. Biletul pentru doua persoane si autovehicul a fost de aproximativ 120 de euro. Dupa ce am platit biletul, lucratorul de la intrarea in dane ne-a spus ca este posibil dar putin probabil ca sa nu mai prindem loc pe feribot din cauza numarului mare de rezervari, caz in care ne vor restitui banii daca nu dorim sa asteptam pina a doua zi. Cei care aveau rezervare erau pe anumite dane din port iar cei fara rezervare pe alte dane. Erau multi in ambele parti. Din fericire am intrat pe feribot la fix, in urma noastra mai ramanand doar cateva locuri. Probabil cateva autovehicule n-au mai incaput si au ramas sa prinda cursa urmatoare (erau trei curse pe zi).
Feribotul era parca mai mare decat cel cu care am traversat in Finlanda avea mai multe magazine inclusiv un magazin de parfumuri, restaurante, baruri, magazine duty free si altele. Cred ca avea 9 sau 10 punti. La imbarcare am primit un tichet cu care puteam cumpara din magazinele duty free. Din magazinele duty free s-a putut cumpara doar dupa iesirea din apele teritoriale daneze.
De la Rostock ne-am indreptat spre Berlin.
[attachmentid=1627464863][attachmentid=1627464864][attachmentid=1627464865]
[attachmentid=1627464866]
La Berlin am poposit 2 zile iar apoi ne-amindreptat spre casa. La intrarea in Romania la vama Nadlac am asteptat vreo 10 minute sa verifice vamesul nu stiu ce.
Una peste alta o calatorie foarte interesanta pe care o recomand tuturor celor interesati de un pic de aventura si cunoastere. Dupa cum se spune, cand te intorci dintr-o calatorie nu mai esti cel care a plecat.

Traseul calatoriei.[attachmentid=1627464867]

Daca aveti ceva intrebari va stau la dispozitie.
bulan
QUOTE(sebastic @ 8 Aug 2008, 16:21)

La intrarea pe feribot au fost necesare pasapoartele dar mi s-a spus ca doar pentru emiterea biletelor.

Am parcat masina pe puntea 2 si am urcat sus pe puntile rezervate pasagerilor. 

Am ajuns in Helsinki in jurul orei 9,30. La debarcarea in Helsinki nimeni nu ne-a intrebat de pasapoarte.

*


Dar la bagaje v-au controlat de tigari si alcool?Ca nu de alta dar la ei se vand ca painea calda.
neumann
Pe dreapta e o fotografie cu masini americane parcate acolo. Un fel de intalnire daciaclub wink.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/Helsinki_market_square

edit: ce control, nene bulan, ca lumea se da jos de pe vapor cu baxuri de bere de cate 24 cutii in mana. In plus, Estonia a intrat de anul asta in Schengen, deci nu mai are control la vama.
sebastic
Niciunde pe parcursul calatoriei, la trecerea dintr-o tara in alta nu ne-a controlat nimeni, nici pe noi si nici masina si nici nu ne-a intrebat nimeni daca avem tigari sau alcool sau avem ceva de declarat. Doar la intrarea in Romania, dupa cum am spus, ne-au fost verificate pasapoartele si am stat aproximativ 10 minute la coada.
bulan
QUOTE(cristianco2002 @ 9 Aug 2008, 11:45)
ce control, nene bulan, ca lumea se da jos de pe vapor cu baxuri de bere de cate 24 cutii in mana. In plus, Estonia a intrat de anul asta in Schengen, deci nu mai are control la vama.
*


Atunci e parfum!Ca in limita bunului simt poti sa iei ceva votca si tigari ca sa mai diluezi pretul excursiei.
off-topic:in Franta e cafeaua macinata in vid/500g 1,25 euro asa ca e si pacat ca la intoarcere sa nu umpli portbagajul cu cafea.Sa nu ma criticati pentru imbinarea placutului cu utilul ca sunt care pleaca in excursii pe alte meleaguri ca sa faca si intreruperi de sarcina.
neumann
Eu am avut ocazia sa vorbesc cu un coleg din Finlanda, si imi spunea ca isi cam scoate pretul transportarii masinii dus-intors daca are rezervorul gol si face plinu in Tallinn. Si imi mai spunea ca a fost acolo cu audi a4 wagon si a umplut masina de bere din supermarket de la estonieni, el cu un prieten biggrin.gif
Alcoolul in nord e scump, pentru ca e monopol de stat si e taxat "la sange". In plus, tot ceea ce e mai alcoolizat ca berea (>5%) nu se gaseste in supermarket, ci doar in magazinele destinate exclusiv vanzarii de bautura. Pentru noi, nu stiu cat de rentabil e, un bax de 24 cutii de 0,33 de heineken, tuborg, carlsberg sau bere finlandeza/estoniana costa 15-16 euro pe vapor.
Si tigarile sunt scumpe, n-am vazut cartus sub 20 de euro pe vapor (eu nu fumez).
ergo
BRAVO !!!!
Nu-ti pot spune decat felicitari !
Superbe pozele !
Topicul este in asentimentul meu 100%, mai ales ca planificasem pentru anul asta o astfel de plimbare, dar am amanat-o din motive obiective.
Oricum, nu renunt ! E un vis vechi al meu sa vad noptile albe la Nordkapp.
Te rog in masura in care ai timp sa mai pui poze.
Inca o data felicitari !
ydaniel
foarte frumos:)smile.gif dar cam scumpe ''distractiile'' in nordu europei:)
sebastic
Da, intr-adevar cam scumpe tarile nordice, dar totusi reprezinta o experienta interesanta incepand de la cultura, societate, oameni si terminand cu peisajele si locurile.
La restaurantul de la Capul Nord am luat doua porti de fiertura norvegiana cu carne (destul de frugal) si doua pahare de suc de portocale (destul de mici) pentru care am platit aproximativ 110 lei (am vazut pe extrasul de cont).

Alte fotografii de la Capul Nord si imprejurimi. Se poate vedea si in interiorul complexului, precum si parcarea de la Capul Nord.
Stefan.A
Io m-as risca sa te'ntreb bugetu' toltal... Vad ca ai terminat cu ziua 8... doar atat a durat? Cam cate ore ai condus pe zi? Eu ma gandeam la o tura d'asta cu familia si citesc sa printre randuri ca voi ati cam stat ore intregi in sir in masina.

Nu stiu daca iarna chiar e ok sa mergi cu masina mai incolo de Rovaniemi.. Tu ce recomanzi?
roman_sn
Bravo Domnule! Felicitarile mele.
Cam asa ceva am vrut sa fac si eu anul trecut, dar am renuntat la calatoria prin Polonia si tarile baltice si am ales sa mergem si la dus si la intors prin Germania. O alta diferenta, este ca nu am reusit sa ajungem la Capul Nord, ne-am oprit la Rovaniemi, unde spre bucuria noastra ne-am mai intalnit cu o familie de romani - la coada la Mos Craciun.
Calatoria noastra a durat insa ceva mai mult, cam 16 zile, dar a meritat!
Inca odata felicitarile mele pentru traseul realizat, dar si pentru rabdarea de a descrie aici pe forum etapele calatoriei.
danydan
BRAVO!
Felicitari pt idee, pt postare, pt detalii, pt poze.
Din pacate nu am avut timp sa citesc totul, dar abia astept sa apara putin timp ca sa ma delectez.
Intr-adevar aveti o amintire speciala!

sebastic
"Io m-as risca sa te'ntreb bugetu' toltal... Vad ca ai terminat cu ziua 8... doar atat a durat? Cam cate ore ai condus pe zi? Eu ma gandeam la o tura d'asta cu familia si citesc sa printre randuri ca voi ati cam stat ore intregi in sir in masina.
Nu stiu daca iarna chiar e ok sa mergi cu masina mai incolo de Rovaniemi.. Tu ce recomanzi? Stefan.A"


Bugetul total a fost, dupa cum am spus la inceput, de aproximativ 2.200 euro pentru doua persoane, incluzand aici cazare, masa, benzina si diverse mici suvenire si cumparaturi. In ultimul post am scris 'Ziua 8 - ziua 10'. M-am gandit ca Germania este o destinatie mai comuna si de aceea nu am mentionat nimic de cele doua zile petrecute acolo, doar cateva fotografii.
De condus am condus in medie 800 de km pe zi. Drumurile sunt excelente, nu sunt nici aglomerate si nici sparte si cu exceptia intrarii in Stockholm nu am prins niciunde ambuteiaje. La Stockholm am prins ambuteiaje pentru ca se moderniza autostrada si oricum nu am pierdut mai mult de 15 minute in drum. Cam 7-8 ore pe zi am petrecut conducand dar am facut pauze din 2 in 2 ore sau am condus 3-4 ore dimineata si 3-4 ore dupa-masa sau seara. Au fost zile cand am condus mai putin sau cand am condus mai mult. Spre exemplu de la Capul Nord prin Norvegia si Suedia am facut 1.700 de km inainte sa ne cazam seara la un hotel. E drept ca am condus si noaptea (cu soare) si ziua.
Cu familia nu cred ca e foarte comod sa calatoresti atat de mult intr-un timp atat de scurt mai ales daca ai si copii mici sau daca nu-i intereseaza pe toti descoperirea de locuri noi. Eu am calatorit cu fratele meu, ne gandeam de ceva vreme la calatoria asta si abia am asteptat ziua plecarii. In cele zece zile nu am dormit de doua ori in acelasi loc cu exceptia Berlinului.
La intoarcere nu stiu daca m-am simtit mai odihnit sau mai relaxat dar m-am simtit mai bogat cu cele vazute si traite si cu o curiozitate satisfacuta. Prin urmare nu cred ca a fost un concediu ci mai degraba o explorare si o satisfacere a unei curiozitati.

In ceea ce priveste calatoria dincolo de Rovaniemi iarna cred ca este interesant. In primul rand iarna nu exista zi ci doar un amurg tarziu. Iarna la Capul Nord poti sa vezi aurora boreala (sau Northern Lights) si dupa filmul pe care l-am vazut in complexul de la Capul Nord pot sa-ti spun ca este zapada cat vezi cu ochii si probabil frig de crapa pietrele.
fluturas
Felicitari !

foarte frumoasa calatoria si descrierea iar pozele, desi sunt reusite, nu cred ca exprima nici pe departe frumusetea acelor locuri...

Capul Nord este si visul meu in materie de calatorii auto, alaturi de un drum din Alaska pana in Chile... Primul vis sper sa-l realizez anul viitor, referitor la cel de al doilea cred ca va ramane insa toata viata doar un vis...

Inca o data, multumiri pentru jurnalul de calatorie impartasit cu noi...
semit
ABSOLUT S U P E R B wub.gif
Lostboy
Frumos....Felicitările mele!
alecsz99
Superb! Felicitari!

Poti te rog sa imi spui daca prin tarile nordice (mai ales in zonele pustii de care vorbeai intre localitati) ai intalnit politie (rutiera)?

Exista cumva si locuri in zonele astea in care nu sunt localitati in care sa poti aseza cortul?

Stii cumva daca exista o data anume in care lumina se prelungeste cel mai mult?

Si o ultima intrebare (scuze de multitudinea lor dar chiar ma intereseaza)...ce fel de temperaturi ati "indurat"?

Multumesc!
neumann
1. Eu m-as teme mai degraba de elani pe mijlocul strazii, decat de politisti. Evident, sa ai toate actele in regula, masina in stare buna, samd. N-o sa te vaneze nimeni, ca nu e militia din ro.

2. Exista campinguri, cauta pe viamichelin.com. In afara campingurilor, nu poti sta cu cortul.

3. Solstitiul de vara, 20-21 Iunie.

4. Uzual, temperaturile minime pot fi intre 0-10 grade in Nord.

sebastic
"Poti te rog sa imi spui daca prin tarile nordice (mai ales in zonele pustii de care vorbeai intre localitati) ai intalnit politie (rutiera)?"

Nu prea am vazut politie prin Scandinavia dar nu m-am simtit in pericol nici macar o secunda. Peste tot pe unde am fost prin Scandinavia parca pluteste prin aer un sentiment de serenitate si bucurie de a trai astfel incat nu cred ca cineva ti-ar face rau in mod intentionat. Probabil de aia nici politia nu prea este vizibila.

"Exista cumva si locuri in zonele astea in care nu sunt localitati in care sa poti aseza cortul?"

In tarile din Scandinavia pe langa hoteluri si locuri de camping poti sa te folosesti de 'Every Man's Right (jokamiehenoikeus)' care iti permite sa asezi cortul, sa culegi ciuperci sau fructe salbatice pe terenuri necultivate. Teoretic pentru a face focul ti-ar trebui aprobarea proprietarului terenului.

"Stii cumva daca exista o data anume in care lumina se prelungeste cel mai mult?"

Teoretic ar fi solstitiul de vara, dar soarele de la miezul noptii poate fi vazut cam doua trei saptamani inainte si dupa solstitiul de vara, deci aproximativ 5 iunie - 10 iulie. Ideal ar fi sa fie cerul senin. Noi am prins din pacate si nori si ceata.

"Si o ultima intrebare (scuze de multitudinea lor dar chiar ma intereseaza)...ce fel de temperaturi ati "indurat"?"

In perioada in care am fost noi, sfarsitul lunii iunie si inceputul lunii iulie, temperaturile au fost temperate ziua (intre 20 - 25 C). Din ce am citit noaptea sunt undeva intre 5 - 10 C. Chiar mai mult decat ne asteptam. La Capul Nord batea un vant puternic si a fost destul de rece, cred ca 10 - 12 C, dar probabil din cauza vantului. Pe de alta parte Oceanul Arctic e la o aruncatura de bat de acolo.
Nu ne-am asteptat insa la tantari. Pe drumul de intoarcere in preajma Cercului Polar de Nord era plin de tantari. Am iesit din masina sa ne dezmortim si efectiv au navalit pe noi. Deci ar fi bine sa va luati solutii pentru piele impotriva tantarilor cu atat mai mult daca veti dormi in cort.

Pentru mai multe informatii privind Capul Nord vezi 'www.visitnorthcape.com'.
s_j_teo
Felicitari o calatorie frumoasa,obositoare sunt convins dar a meritat din plin.
alecsz99
QUOTE(sebastic @ 1 Sep 2008, 18:25)
"Poti te rog sa imi spui daca prin tarile nordice (mai ales in zonele pustii de care vorbeai intre localitati) ai intalnit politie (rutiera)?"

Nu prea am vazut politie prin Scandinavia dar nu m-am simtit in pericol nici macar o secunda. Peste tot pe unde am fost prin Scandinavia parca pluteste prin aer un sentiment de serenitate si bucurie de a trai astfel incat nu cred ca cineva ti-ar face rau in mod intentionat. Probabil de aia nici politia nu prea este vizibila. 

"Exista cumva si locuri in zonele astea in care nu sunt localitati in care sa poti aseza cortul?"

In tarile din Scandinavia pe langa hoteluri si locuri de camping poti sa te folosesti de 'Every Man's Right (jokamiehenoikeus)' care iti permite sa asezi cortul, sa culegi ciuperci sau fructe salbatice pe terenuri necultivate. Teoretic pentru a face focul ti-ar trebui aprobarea proprietarului terenului. 

"Stii cumva daca exista o data anume in care lumina se prelungeste cel mai mult?"

Teoretic ar fi solstitiul de vara, dar soarele de la miezul noptii poate fi vazut cam doua trei saptamani inainte si dupa solstitiul de vara, deci aproximativ 5 iunie - 10 iulie. Ideal ar fi sa fie cerul senin. Noi am prins din pacate si nori si ceata.

"Si o ultima intrebare (scuze de multitudinea lor dar chiar ma intereseaza)...ce fel de temperaturi ati "indurat"?"

In perioada in care am fost noi, sfarsitul lunii iunie si inceputul lunii iulie, temperaturile au fost temperate ziua (intre 20 - 25 C). Din ce am citit noaptea sunt undeva intre 5 - 10 C. Chiar mai mult decat ne asteptam. La Capul Nord batea un vant puternic si a fost destul de rece, cred ca 10 - 12 C, dar probabil din cauza vantului. Pe de alta parte Oceanul Arctic e la o aruncatura de bat de acolo.
Nu ne-am asteptat insa la tantari. Pe drumul de intoarcere in preajma Cercului Polar de Nord era plin de tantari. Am iesit din masina sa ne dezmortim si efectiv au navalit pe noi. Deci ar fi bine sa va luati solutii pentru piele impotriva tantarilor cu atat mai mult daca veti dormi in cort.

Pentru mai multe informatii privind Capul Nord vezi 'www.visitnorthcape.com'.
*



Multumesc!
antifizic2
SUPERB wub.gif
Marius81
Foarte interesant topic omule!!! Ai reusit sa ma tii aproape o ora cu ochii lipiti de monitor si crede-ma ca am savurat povestirea ta cuvant cu cuvant si poza cu poza.
Multumesc ca ai avut rabdarea si dorinta de a impartasi aceasta experienta cu noi.
alecsz99
QUOTE(Marius81 @ 2 Sep 2008, 13:51)
Foarte interesant topic omule!!! Ai reusit sa ma tii aproape o ora cu ochii lipiti de monitor si crede-ma ca am savurat povestirea ta cuvant cu cuvant si poza cu poza.
Multumesc ca ai avut rabdarea si dorinta de a impartasi aceasta experienta cu noi.
*



Pe mine a reusit chiar sa ma faca sa imi calculez rutele... blink.gif
neumann
Merita insa o mai buna documentare. De exemplu, in Stockholm si Helsinki, lipsesc din planul vizitei o gramada de obiective. Pentru Stockholm, trebuiesc vazute minim primaria, locul de decernare a premiilor Nobel, palatul regal, muzeul Vaasa. In Helsinki ai ratat, de exemplu, Tempeliaukio, o biserica sapata in stanca, foarte aproape de centru si de gara. De asemenea, daca as face o ruta similara, as merge mai degraba spre vest, si n-as trece de linia pe care se afla Bergenul pe care l-as alege ca punct terminus in detrimentul Nordkapp. E pacat sa conduci atata drum si sa nu vezi o parte din fiorduri, sau muzeele din capitalele nordului.
alecsz99
Absolut de acord cu tine insa in unele situatii trebuie sa faci si compromisuri.
sebastic
QUOTE(cristianco2002 @ 2 Sep 2008, 13:28)
Merita insa o mai buna documentare. De exemplu, in Stockholm si Helsinki, lipsesc din planul vizitei o gramada de obiective. Pentru Stockholm, trebuiesc vazute minim primaria, locul de decernare a premiilor Nobel, palatul regal, muzeul Vaasa. In Helsinki ai ratat, de exemplu, Tempeliaukio, o biserica sapata in stanca, foarte aproape de centru si de gara. De asemenea, daca as face o ruta similara, as merge mai degraba spre vest, si n-as trece de linia pe care se afla Bergenul pe care l-as alege ca punct terminus in detrimentul Nordkapp. E pacat sa conduci atata drum si sa nu vezi o parte din fiorduri, sau muzeele din capitalele nordului.
*



Intr-adevar ai dreptate si cred ca ar fi multe de vizitat peste tot pe unde am fost.
Am incercat sa ma documentez despre locurile prin care urma sa trecem dar bineinteles ca nu poti cuprinde tot.
Nu stiam de biserica sapata in stanca de care spui dar am vizitat in Helsinki catedrala Uspenski, catedrala luterana si altele. Am spus doar cateva cuvinte despre locurile pe unde am fost. Nu am descris in detaliu pe unde am fost si tot ce am facut in calatorie. Spre exemplu in Stockholm am fost la palatul regal, la muzeul Nobel si alte cateva locuri. Este adevarat ca nu am intrat in foarte multe muzee dar pentru mine e mai important sa respiri aerul orasului, sa interactionezi cu oamenii si sa vezi locurile. Avand in vedere ca timpul era limitat am planificat in mare ce vom face in fiecare loc si pe unde vom merge urmand sa modificam daca era cazul la fata locului. Nu am avut o lista cu ce trebuia sa facem sau sa vedem ci pur si simplu am lasat lucrurile sa curga de la sine. La Rovaniemi spre exemplu am vrut de la inceput sa mergem la muzeul Arktikum insa la Stockholm am indicat GPS-ului sa ne duca in centrul orasului si de acolo am pornit pur si simplu sa exploram orasul mergand prin locurile si stradutele care ni se pareau interesante.
Nu cred ca sunt genul care face o lista cu obiective si apoi le vizitez pentru a le taia de pe lista.
Dupa cum am spus initial traseul era stabilit de-a lungul coastelor vestice ale Norvegiei dar la Capul Nord ne-am hotarat sa mergem inapoi de-a lungul coastelor estice ale Suediei pe linga Golful Bothnic. Oricum de la Capul Nord am calatorit prin zona fiordurilor cam 100 de km deci am putut sa ne facem o idee despre frumusetea locurilor prin care ar fi urmat sa trecem. Prin zona fiordurilor drumul nu este nici drept si nici nu este autostrada. Pe de alta parte drumul ar fi fost mai lung cu aproximativ 1.000 de km.
Acuma Bergen contra NordKapp nu stiu ce sa-ti spun?! Cred ca depinde de fiecare individ. Am citit aici pe forum impresii ale celor care au fost acolo (vezi Florinel, cel cu aventurile din Nigeria, Maroc) si sunt sigur ca si Bergenul si zona fiordurilor de acolo sunt frumoase.
La NordKapp sus pe stanca ai un sentiment ciudat, inchizi ochii si parca esti un explorator din secolele trecute. Deschizi ochii te uiti in departare peste Marea Barents la Oceanul Arctic, liniste doar vantul suiera pe linga ureche, soarele iese si intra in nori, la doua mii de kilometri in larg este Polul Nord, atatea legende si intamplari despre care ai citit, Thule, expeditia lui Fridtjof Nansen la Polul Nord in secolul 19, parca esti in afara timpului. Daca ai fi ajuns cu cateva sute de ani in urma in locul asta ai fi putut zice ca ai ajuns la capatul lumii.
In concluzie chiar daca mai erau multe de vazut noi am pornit la drum si pentru calatoria in sine nu numai pentru obiectivele de vazut de-a lungul drumului.
Poti sa te nasti, sa cresti si sa traiesti o viata intr-un loc si sa nu-l cunosti in intregime daramite un loc pe linga care treci intr-o calatorie.
eugeniuz2004
fantastic raspuns! si de acord cu el. Uneori poate e mai bine sa lasi viata planificata in detaliu deoparte si sa o iei la drum fara chiar si o tinta precisa. Si sa te bucuri de calatoria in sine.
neumann
@sebastic,

Da, frumos raspuns, si te inteleg de ce nu ai coborat pe fiorduri. Ai fi pierdut foarte mult timp, si la momentul respectiv a fost o decizie corecta. Ceea ce incercam sa spun, e ca poate anumite orase ar fi meritat mai mult timp. Timp pe care sunt convins ca nu l-ai fi putut obtine decat daca taiai de pe lista NordKapp.
Oricum, tu ai avut o aventura, nu e ca si cum ai lua avionul pana la Honningsvag si apoi ai inchiria o masina. Unul din scopurile excursiei tale a fost traversarea Europei cu masina, de la sud la nord.
Ce va fi la anul? smile.gif
alecsz99
QUOTE(cristianco2002 @ 3 Sep 2008, 11:19)
@sebastic,

... te inteleg de ce nu ai coborat pe fiorduri. Ai fi pierdut foarte mult timp...
*




Incercand sa fac ceea ce un constructor de autostrada ar zice ca se cheama studiu de prefezabilitate asupra traseului, cu intentia de a cobora de la Nordkapp la Oslo pe partea Norvegiana constat ca nu este deloc usor!. In primul rand sunt de 2.150 km si un singur oras arhicunoscut - Trondheim, pana la care din Nordkapp sunt 1645 km. De aici si pana la Oslo mai sunt inca 500 de km, adica un total de peste 2.000 km din care nici 50 de km de autostrada, in ultima parte a traseului.

Marea mea dilema este ca nu stiu cu cazarea cum este in zonele astea...o noapte o dormi in masina, dar dupa aia devine dificil. Exista oare moteluri/hoteluri/ceva in care sa poti dormi decent noaptea? La ce pret este inca o discutie...

Sunt absolut de acord ca este ideal sa te intorci pe partea Norvegiana, sa vezi peste 1.500 de km de "scenic roads" insa in limita timpului si banilor!

Il laud pe sebastic pentru ceea ce a facut si ii multumesc ca ne-a impartasit experienta lui iar daca va fi cazul si voi ajunge vreodata acolo probabil ca daca timpul/banii nu imi vor permite si eu as renunta la fiorduri pentru Nordkapp.
neumann
e posibil sa mai existe o surpriza... in nordul Norvegiei, strazile care nu sunt autostrazi, pot insemna drumuri cu o singura banda pe sens! Prin munti, pe serpentine, si cu locuri de refugiu la o anumita distanta, pentru a opri sa treaca cei din sens invers. Oamenii se inteleg fara probleme, nu exista niciodata discutii care trece primul, dar inseamna respectarea restrictiilor de viteza, ca altfel poti cadea in prapastie cu masina. Cu siguranta nu as sugera coborarea prin Norvegia, decat daca ai foarte mult timp la dispozitie.
alecsz99
QUOTE(cristianco2002 @ 3 Sep 2008, 13:08)
e posibil sa mai existe o surpriza... in nordul Norvegiei, strazile care nu sunt autostrazi, pot insemna drumuri cu o singura banda pe sens! Prin munti, pe serpentine, si cu locuri de refugiu la o anumita distanta, pentru a opri sa treaca cei din sens invers. Oamenii se inteleg fara probleme, nu exista niciodata discutii care trece primul, dar inseamna respectarea restrictiilor de viteza, ca altfel poti cadea in prapastie cu masina. Cu siguranta nu as sugera coborarea prin Norvegia, decat daca ai foarte mult timp la dispozitie.
*



Si daca timpul nu e un impediment...cum poti face cu noptiile dormite? Ai pe unde sa te opresti/sa te cazezi?...macar o data la doua zile?
sebastic
QUOTE(cristianco2002 @ 3 Sep 2008, 10:19)
@sebastic,

Da, frumos raspuns, si te inteleg de ce nu ai coborat pe fiorduri. Ai fi pierdut foarte mult timp, si la momentul respectiv a fost o decizie corecta. Ceea ce incercam sa spun, e ca poate anumite orase ar fi meritat mai mult timp. Timp pe care sunt convins ca nu l-ai fi putut obtine decat daca taiai de pe lista NordKapp.
Oricum, tu ai avut o aventura, nu e ca si cum ai lua avionul pana la Honningsvag si apoi ai inchiria o masina. Unul din scopurile excursiei tale a fost traversarea Europei cu masina, de la sud la nord.
Ce va fi la anul? smile.gif
*


In primele planuri ale calatoriei, pe la inceputul anului, am planificat doua nopti in fiecare din capitalele tarilor din Scandinavia astfel ca am fi avut o zi plina in fiecare, dar ne-au iesit in total 17 zile si nu puteam lipsi atat de mult din tara. Deci ori maresti durata calatoriei ori faci anumite compromisuri.
Exact, calatoria in sine a fost la fel de placuta ca si ajungerea la destinatie.
Anul viitor, daca totul este in ordine, in primavara vom trece cu Loganul peste stramtoarea Gibraltar si vom parcurge Marocul de pe coasta Oceanului Atlantic pina la portile desertului Sahara si vom ajunge si in Portugalia la Capul Roca (Cabo da Roca), cel mai vestic punct din Europa.

@alecsz99

De la Capul Nord inapoi spre sud prin am parcurs cam 300 de kilometri unde asezarile si benzinariile sunt rare (dar sunt totusi). Noi am calatorit noaptea (cu soarele pe cer smile.gif ) si sincer nu ne-am uitat dupa moteluri deoarce am stabilit la Capul Nord ca vom parcurge cat de mult se poate pentru a profita de ziua permanenta. Dar dupa ce treci iarasi de Cercul Polar de Nord pe drumuri, fie ele autostrazi, drumuri expres sau sosele simple, gasesti la o cincizeci sau o suta sau doua de kilometrii benzinarii si moteluri sau pensiuni unde te poti caza si poti manca. De asemenea pe masura ce mergi spre sud localitatile sunt mai dese chiar daca sunt localitati sau orasele mici.

Un orasel adormit la ora 2,20 ora Romaniei.[attachmentid=1627469403]

Acum nu pot sa-ti spun exact ca nu am fost prin Trondheim, dar ma indoiesc ca nu gasesti moteluri si benzinarii pe drum. Drumurile sunt bune fara exceptie si nu sunt aglomerate in nordul Scandinaviei (din experienta mea) dar probabil ca daca nu sunt autostrazi va fi limita de viteza de 90 km/h.
Noi am gasit (cu indicatoare pe autostrada) la un motel curat si linistit la 10 kilometri linga autostrada (in Suedia) cazare cu 90 euro pe noapte.
[attachmentid=1627469404]
In general am gasit cazare cam la 80 euro media in Finlanda si ceva mai ridicat 90-100 euro in Suedia si probabil in Norvegia.
Capul Nord se afla in zona fiordurilor. Cam cu 100 kilometri inainte de Capul Nord mergi prin zona fiordurilor si la fel la intoarcere.
alecsz99
Al naibii de scumpa cazarea! Sa inteleg ca sa gasesc ceva in jur de 55-60 E/noapte iese din discutie in zonele respective?
sebastic
Pentru doua persoane nu prea cred ca gasesti cazare la motel sau hotel la banii astia. Desi poti sa incerci o rezervare online ceea ce teoretic ar trebui sa fie mai ieftin.
bulan
QUOTE(bulan @ 14 Jul 2008, 20:02)
Pe viitor vom dormi la hotel TOLEDO care are 5 stele euro in cap.
*


QUOTE(sebastic @ 3 Sep 2008, 15:25)
In general am gasit cazare cam la 80 euro media in Finlanda si ceva mai ridicat 90-100 euro in Suedia si probabil in Norvegia. 
*


Cand am optat pentru seat toledo primul lucru care m-a pasionat a fost daca pot sa dorm in masina cu bancheta spate rabatata.Dupa cum vedeti in poza salteaua aia are 2m/1,4m.Asa ca eu problema cazarii am rezolvat-o.Cu 100 euro economisiti noaptea la cazare dimineata pot sa fac plinul la benzina si sa fac minimum 700km.Iar daca imi iau de la camion si frigiderul pretul excursiei se va diminua destul de mult.Banuiesc ca nu e nici o rusine sa dormi in masina daca ai loc si sa cumperi ceva papa de la supermarket-urile de pe drum si sa tii papa la frigider.Oricum asta am facut toata viata pe camioanele pe care am lucrat.
La primavara plec totusi la Toledo in Spania dar peste doi ani Kapul Nord va fi al meu!
EDIT:nu am reusit sa pun poza cu salteaua in masina!
alecsz99
QUOTE(bulan @ 3 Sep 2008, 18:36)
Cand am optat pentru seat toledo primul lucru care m-a pasionat a fost daca pot sa dorm in masina cu bancheta spate rabatata.Dupa cum vedeti in poza salteaua aia are 2m/1,4m.Asa ca eu problema cazarii am rezolvat-o.Cu 100 euro economisiti noaptea la cazare dimineata pot sa fac plinul la benzina si sa fac minimum 700km.Iar daca imi iau de la camion si frigiderul pretul excursiei se va diminua destul de mult.Banuiesc ca nu e nici o rusine sa dormi in masina daca ai loc si sa cumperi ceva papa de la supermarket-urile de pe drum si sa tii papa la frigider.Oricum asta am facut toata viata pe camioanele pe care am lucrat.
La primavara plec totusi la Toledo in Spania dar peste doi ani Kapul Nord va fi al meu!
EDIT:nu am reusit sa pun poza cu salteaua in masina!
*




Nu e nici o rusiene, ba chiar e foarte practic si economic! La intoarcerea dintr-o excursie recenta am avut ocazia sa testez modul asta de a calatorii caci am dormit cateva ore intr-o parcare pe o autostrada in Austria. Este practic dar pentru o masina plina de bagaje (cum e cea a unui calator de cursa lunga) nu e chiar foarte comod. O noapte merge, doua la rand deja devine dificil. Nu mai zic de cazul in care pot fi mai mult de doua persoane in masina...

Sa va simtiti bine in Spania, daca aveati Seat Nordkapp poate ne aventuram impreuna la vara! wink.gif biggrin.gif
bulan
QUOTE(sebastic @ 3 Sep 2008, 15:25)
Anul viitor, daca totul este in ordine, in primavara vom trece cu Loganul peste stramtoarea Gibraltar si vom parcurge Marocul de pe coasta Oceanului  Atlantic pina la portile desertului Sahara si vom ajunge si in Portugalia la Capul Roca (Cabo da Roca), cel mai vestic punct din Europa. 
*


Eu ma voi duce la Toledo si NordKaap pentru madam bulan ca ea cu mine in camioane nu vrea sa mearga.Eu la palmares nu am bifat inca:Suedia,Norvegia,Finlanda,Portugalia,tarile Baltice,fosta URSS si Anglia.Chiar daca am avut posibilitatea sa fac curse am evitat fosta URSS,Iran,Irak si Siria.
Sigur ca atunci cand plec in excursie iau minimum de bagaje adica doar haine de schimb,nu fac cumparaturi si voi fi doar eu si consoarta la un drum asa lung.O data pe zi pot sa dau cativa euro sa iau cheia de la dus in vreo benzinarie ca sa fiu fresh!
BZN
QUOTE(bulan @ 3 Sep 2008, 18:36)
Cand am optat pentru seat toledo primul lucru care m-a pasionat a fost daca pot sa dorm in masina cu bancheta spate rabatata...
*


Sa vezi in Tico ce dormi ,fara saltea biggrin.gif , dar si fara banca din spate... wink.gif cu capul spre volan.
Adrian00
Frumoasa descriere.Multumim ca ai avut rabdarea sa ne inpartasesti si noua din tainele excursiei tale.Felicitari!!! smile.gif
lecar
Fain traseu. Si eu imi tot planific sa fac o excursie prin tarile baltice pana la Helsinki si apoi St Petersburg. Ma gandesc sa merg la dus prin Ungaria, Slovacia, Polonia, iar la intors prin Belarus, Ucraina, Moldova. Ne trebuie viza pentru Rusia si Belarus, insa ma gandesc ca nu e imposibil de obtinut.

Tu de ce ai evitat Ucraina? Siguranta, drumuri? Sau pur si simplu ai preferat celalalt traseu?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.