Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: FIABILITATE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
mikidnl
Haideti sa vedem ce poate si modelul Megane. Sau altfel spus haideti sa dam o speranta si celor ce nu au bani de o masina noua. Pana acum am vorbit de tot felul de defecte, mai mari sau mai mici, aparute la masini destul de noi. Poate ar fi util pentru cei ce vor sa achizitioneza un Reno Megane sa stie la ce sa se astepte daca isi cumpara o masina cu peste 100.000 km. Ar fi interesant un schimb de idei din partea celora care au depasit acesti kilometri.
Personal nu voi face mari comentarii deoarece abia acum am ajuns la 103.000 km. Masina am luat-o la 73.000 km si tot ce pot spune este ca pana acum am cheltuit aproape 1000 Euro, cu intretinerea ei. Acesti bani reprezentind consumabilele curente (filtru motorina, ulei motor, ulei cutie, filtre ulei, aer, polen, covorase originale reno) +:
- amortizor spate 270 lei + manopera 50 lei
- tampon hidroelastic motor 450 lei + manopera 50 lei
- rulment dr. spate 400 lei
- inlocuit butelie deshidratoare AC 300 lei
brawnie
si eu sunt interesat de topicul asta mai ales ca vreau sa imi iau un megan la mana a 2-a probabil peste 100 000 km il gasesc.....
VYS
Eu am cumparat un diesel megane (vezi semnatura) la 105.000 km. Nu am facut decat 4000 km pana acum si asa ca nu pot spune mare lucru insa nu am de gand sa o tin mai mult de 2-3 ani sau peste 150.000 km.
Sunt multumit de starea masinii.
Pana acum nu am apucat sa cheltuiesc prea mult, doar ceea ce stiam la cumparare - capete de bara
-1 bieleta antiruliu

Anul asta probabil doar uleiul si filtrul va fi schimbat, in rest sper sa nu am surprize neplacute in afara de o bieleta care are putin joc insa o mai las pentru ca nu deranjeaza.
30 mdc
am luat meganu din semnatura acum 2 ani cu 138000 Km, masina fiind adusa din olanda, acum am 161000Km si am schimbat in afara de consumabile ( ulei, filtre, 1 set placute frana fata, 1 set bujii ) 2 bielete si un pivot
Ryk
sper sa nu va luati de mine, dar masina mea nu are 100.000km, dar in schimb fiind o data la mecanic sa-i schimb ceva, mai era acolo si cineva cu un 2.1 estate 1.5 sau 1.9 dci cu vreo 138.000, care imi povestea ca o are de noua si nu a schimb la masina decat bieletele.
mikidnl
Oare cati or fi trecut de 200.000Km? Bine inteles fara probleme majore.
j.d
Avem chiar un user pe forum aici care este foarte aproape de 200.000 cu estate-ul sau spatiat.wink.gif
mikidnl
Ar fi de asemenea interesant ca cei cu masini de la firma sa ne spuna cate ceva. Bine inteles daca exista cineva.
Ryk
ca sa va mai spun, am si un coleg de servici, care are un HB cu 1.5 dci care are vreo 110.000 parca si a schimbat multe pana acum, cum ar fi turbina, garnitura de chiloasa, i-a rectificat chiuloasa, are probleme cu injectoarele.
ssilviu
Eu zic totusi sa ne limitam la masinile noastre, nu la cunosc un prieten care stie alt prieten etc ...
mikidnl
QUOTE(ssilviu @ 8 Aug 2008, 14:19)
Eu zic totusi sa ne limitam la masinile noastre, nu la cunosc un prieten care stie alt prieten etc ...
*


Corect - povesti si legende exista tot timpul.
Ryk
ok! sorry ca am postat, rog un moderator sa stearga posturile mele.
ncristi
In 100k:
- 1 bobina
- 2 bilete
- 1 macara geam
- senzor ax came
- 2 becuri faza scurta

PS
Nu pun fulia care a fost schimbata aiurea din cauza senzorului ax came de imbecilii de la IPSO.

Per total foarte multumit de masina smile.gif.

Revin...nu am schimbat niciodata flansele. Am gresat 1 sg data un rulment pe la 30k parca. In rest nimc smile.gif.
kicidan
Exact acum un an am luat Meganul din semnatura, din Franta, la 135.000 km, acum am cu el 165.800 km. In afara de ulei, filtre si distributie am schimbat:
- placutele de frana fata =150 ron
- becurile de la faza scurta, unul de pozitie fata si unul spate la frana
- am schimbat lamele stergatorilor (fata-spate)
- si acum am cumparat doua bielete (dinspre caseta)=50*2=100 ron.(pe care inca nu le-am schimbat)
S-au mai rupt doua fire de la portbagaj care dadeau comanda electrica de inchidere-deschidere, am curatat supapa EGR si tubulatura de admisie si scurgerea pt.condesul de la aerul conditionat a fost infundata.
Si cam atat! biggrin.gif
maxrayko
Masina de la semnatura am luat-o la 158miikm...din care 150mii i-a facut in Franta(masina e produsa in Franta nu Turcia),acum are 171miikm...la cumparare avea un amortizor fata un pic uzat...nu l-am schimabt inca...

Am schimbat la ea:
-stergatoare fata
-bec faza scurta(acum trebuie sa schimb unul de pozitie de pe lateral)

Mai nou cred ca a aparut si la mine problema cu flansele pe fata...mai exact pe dreapta...

De motor sunt incantat...nici o problema la motor...i-am facut doar odata schimbul de ulei si filtre...urmatorul peste 2000km.

Am patit si eu chestia cu senzorul de airbag care s-a aprins in bord..si s-a dovedit a fi de vina o mufa de sub scaunul pasagerului.

La geamul pasager am avut o problema la macara...si mai cunosc 2 persoane care au avut aceeasi problema...dar ei aveau sedan...a mea fiind coupe(geamul la coupe e mai mare si mai greu) ma intrebam cand o sa am si eu problema asta...am avut-o si am rezolvat-o deocamdata provizoriu...n-am fost la mecanic cu problema asta...dar daca se mai intampla cred ca o sa ma duc...e naspa sa-ti cada geamul in interiorul usii wink.gif)

Masina e luata din Bucuresti de la cel care a adus-o din Franta...la cateva zile dupa ce am luat-o,a trebuit sa mai vin odata la Buc de la C-ta ca mai aveam de luat niste acte de la fostul proprietar...am facut atunci A2 in 55 minute...deci o viteza medie de peste 160 km la ora...avand in vedere km pe care ii are masina...mergand o ora la viteza f apropiata de viteza maxima fara nici o problema..eu zic ca ar putea fi considerata o performanta...(1,5 dci 82cp...dupa vitezometru nu ia mai mult de 182-185km/ora)

Consumul la viteza maxima constanta e de 9,8-10l...la 100-110km/h constant e cam de 3,6-3,8...la 50km/h constant in a 3-a are un consum cam de 3,5....la 60 in a 4-a tot cam de atat...se poate merge si mai econnomic...dar motorul pare cam subturat.Momentan merg mai mult in oras si am un consum mediu de 5,6 pe ~700km.
IAIA
luata din Franta la 120.000 ... acuma am 136.000 ... schimbat rezervor de motorina(din cauza unui sofer imbecil) ... restul doar motorina,ulei si placute de frana fata ... sunt super multumit de masina
M i h a i
Pana la urma ai 16000 km cu ea nu 136000....habar nu ai tu ce sa intamplat in cei 120000 km...Oricum sunt foarte putini aici care au ei peste 100000 km... nu 100000 km facuti de neamt si 100 km facuti de ei...ca sa dau un ex icon_mrgreen.gif :

Cumparat masina la 300.000 km....momentan am 301000 km...ma declar senzational de multumit..nu am schimbat nimic la ea..nici macar cauciucurile... tongue.gif ... wink.gif Ar fi ok sa posteze numai cei care au luat maisna de noua si au depasit ei 100000 km..
VYS
MHY, cand un om spune ca e multumit de masina inseamna ca avand in vedere ca masian are 125.000 KM totul merge bine.
Daca te astepti sa posteze numai cei care au 100.000 cu propriile masini luate de noi, atunci s-ar putea sa mai stai cativa ani pana se va ivi unul pe aici.

Decat sa facem pe intelectualii mai bine citim cu atentie mesajele existente.

Observ ca masinile din 2006-2007-2008 au mai multe probleme ca cele vechi si la un numar de km mult mai mic.
Cel putin eu pot spune ca masina pe care o am nu a avut nici un fel de problema de la 80.000 km si nu a necesitat decat consumabilele obligatorii. Ce s-a intamplat inainte de 80.000 km nu stiu insa nici nu ma mai intereseaza atat timp cat atunci era pe firma la alta persoana.
M i h a i
QUOTE(VYSU @ 8 Aug 2008, 21:39)
1.Decat sa facem pe intelectualii mai bine citim cu atentie mesajele existente.

2.Ce s-a intamplat inainte de 80.000 km nu stiu insa nici nu ma mai intereseaza atat timp cat atunci era pe firma la alta persoana.
*




1 blink.gif Cumva te-ai atacat??...nu prea inteleg de ce..nu conteaza..
2.Eu zic ca inainte sa cumperi o masina trebuie sa te intereseze ce sa schimbat pe la ea...in fine..nici asta nu conteaza....Deci ..concluzia este...Sa posteze aici numai cei care au luat masini sh de peste 100000 km ok?? eu zic ca nu este concludent...Ai luat masina si ai facut 20000 km cu ea??ce te astepti odata ce ai luat un sh la 100000 km?sa pice tot ? Mie nu prea mi se pare la obiect...
i_am_sleek
sper sa nu fiu considerat offtopic insa ma gandeam sa postez si eu chiar daca am doar 93 ooo km

pana acum :

1 pivot
balamale usi fata
macarale fata
motoras stropit parbiz
2 bujii
becuri

sunt multumit de masina si mi se pare absolut rezonabil ce am schimbat pana acu,
Adila16
QUOTE(ncristi @ 8 Aug 2008, 14:00)
In 100k:
- 1 bobina
- 2 bilete
- 1 macara geam
- senzor ax came
- 2 becuri faza scurta

PS
Nu pun fulia care a fost schimbata aiurea din cauza senzorului ax came de imbecilii de la IPSO.

Per total foarte multumit de masina smile.gif.

Revin...nu am schimbat niciodata flansele. Am gresat 1 sg data un rulment pe la 30k parca. In rest nimc smile.gif.
*




Daca nu ma insel, colega, intr-un alt topic (parca cel dedicat fuliei) regretai alegerea motorului Otto... smile.gif

In orice caz, ma bucur ca ti-ai schimbat impresia despre K4M-T7... wink.gif
ncristi
K4M este oricum unul din cele mai bune motoare pe benzina de 1.6 de pe piata smile.gif

Per total am fost foarte multumit de el...pacat de unele probleme de fiabilitate.
VYS
QUOTE(MHY @ 8 Aug 2008, 21:45)
1 blink.gif Cumva te-ai atacat??...nu prea inteleg de ce..nu conteaza..
2.Eu zic ca inainte sa cumperi o masina trebuie sa te intereseze ce sa schimbat pe la ea...in fine..nici asta nu conteaza....Deci ..concluzia este...Sa posteze aici numai cei care au luat masini sh de peste 100000 km ok?? eu zic ca nu este concludent...Ai luat masina si ai facut 20000 km cu ea??ce te astepti odata ce ai luat un sh la 100000 km?sa pice tot ? Mie nu prea mi se pare la obiect...
*



1. Sunt obisnuit cu forumurile iar partea cu atacatul nu ma mai prinde. Asa ca stai linistit. Pot afce diferenta intre obiectivitate si subiectivitate. As fi putin dus cu pluta daca as pune botul la un mesaj virtual care nu intotdeauna este scris doar din bunavointa. biggrin.gif

2.Teoretic asa ar trebui sa fie insa pe la noi nu intodeauna gasesti istoricul masinii. In alte parti poti accesa o baza de date si vezi istoricul masinii. Este prea devreme pentru concluzii insa nu vad de ce sa posteze doar anumie persoane, fiecare are dreptul la libera exprimare atat timp cat discuta in spiritul topicului. De picat nu are cum sa pice tot, insa unii au surprize nasoale dupa ce cumpara masina (persona stiu cazuri de persoane care au vandut masini cu defecte ascunse grave gen catalizator dus, sasiu "descentrat" etc.) E loc pentru toti sub soare. icon_mrgreen.gif Crezi ca un bec schimbat este semnificativ pentru a oglindi ceea ce se vrea prin acest topic?

dl_io
Salut ! Eu am 150.000 de km facuti cu a mea ( in 3 ani jumatate )si in afara de consumabile
( ulei , placute , filtre , stergatoare , becuri ) i-am schimbat electromotorul si alternatorul ( era in garantie si am inteles ca a picat la majoritatea meganurilor,se blocase cureaua si iesea fum ) si cutia aia de semnalizare ca-mi pacanea volanul cand viram . Bateria am schimbat-o fiindca am vrut , nu ca se consumase . I`am mai schimbat si bielete , amortizoare , capete de bara , brate , dar asta nu din vina masinii ci din cauza unui istet care a intrat in roata stanga si am zis sa le schimb si pe cele de pe dreapta . Per ansamblu sunt multumit de masina , consumul e de 6% (clima pornita mereu ) trage bine si acum . Compresorul de AC a inceput sa-mi faca figuri in sensul ca porneste si se opreste ( clic-clac-ul ala ) si astfel mi se duce turatia la relanti sub 800,apoi la 800, apoi peste 800 iar aerul e ba rece , ba nu . Mai e faptul ca scartaie cam toate prin ea , dar am vazut ca e topic DIY despre greierasi si o sa ma ocup zilele astea de ea . Numai bine !
yce
Masina din semnatura. Achizitionata pe 24. 12. 2006 cu 110.000km din Franta. Schimbat filtre,stergatoare, becuri si ulei. In afara de consumabile am mai schimbat sonda de presiune ulei si am curatat EGR-ul. Distributia si kitul de accesorii le-am schimbat-o la 116.000 ptr siguranta mea. Acum are 147.000 si urmeaza placute de frana si bielete de directie. In rest TALPA LA DRUM. Motorul rontaie ca un motan ca l-am tratat cu METABONT (tratament antifrictiune). E belea tratamentul. Ptr cei ce doresc sa afle mai multe www.metabond. biz.
A l e x
Ah, ce topic frumos...

Deeci... 173.000 km in 2 ani jumatate. Reviziile facute la timp (din 15 in 15k) si nicio interventie in service inafara de consumabile schimbate pe la revizie.

Singura interventie in plus a fost cand am schimbat parbrizul, dar asta de la pietre, nu de la masina...

Sunt convins ca si dupa 200.000 km voi avea motiv de lauda cu fiabilitatea masinii. Plus ca, multi de se urca in ea sunt incantati de lipsa greierilor, trancaniturilor, etc... unde din nou, nu s-a intervenit cu nimic decat cu WD-40 pe la incuietori.

Totusi masina ma va baga la cheltuieli, ambreiajul mai face figuri si amortizoarele s-au cam dus, din cate-mi dau seama, deci pesemne pe la un 200.000 km va trebui sa pun la punct masinuta... Dar fata de ce povesti horror aud pe la alte masini (nu numai Renault) eu stau bine.
xcss
QUOTE(A l e x @ 12 Aug 2008, 00:29)
Plus ca, multi de se urca in ea sunt incantati de lipsa greierilor, trancaniturilor, etc...
*



Corect! wink.gif
(Ma bag si eu in discutie desi kilometrii de pe masina mea nu-s decat 15.000, asa incat doar chibitez...)
shteffanivlad
Hai sa va spun si eu povestea unui megane de firma. A fost luat in decembrie 2004, ca masina pentru deplasari in tara, si au fost doua bucati identice.

Una din ele a luat-o unul din directori, iar cealalta a ramas masina tuturor. In timp ce prima a facut continuu pana in 2007 cam 150.000 Km, a doua a facut 140.000, din care 6 luni a stat intr-un garaj.

La 145.000 cea de-a doua masina am luat-o eu. Am dus-o la revizie, au schimbat baietii consumabilele si mi-au atras atentia ca ambreajul cam face probleme. In rest, nici o problema. Intr-adevar, dupa o vreme, a picat ambreajul, pe care l-am schimbat. Dupa inca ceva vreme, a picat si fulia de la alternator, pe care am schimbat-o iarasi fara prea mare pierdere de vreme.

Am mai schimbat la ea parbrizul (pietre si stergatoare nasoale, lasate acolo din fabrica) si stergatoarele.

Am dat-o inapoi la 180.000 si cel care a preluat-o de la mine nu a vrut sa creada pana nu a vazut scris ca are atatia Km, si ca merge asa bine.

Morala este ca eu am luat masina noua si da, este tot megane smile.gif Multumit si fericit cu alegerea facuta.
kimi_ro
QUOTE(shteffanivlad @ 12 Aug 2008, 09:11)
Hai sa va spun si eu povestea unui megane de firma. A fost luat in decembrie 2004, ca masina pentru deplasari in tara, si au fost doua bucati identice.
*



ce model, ce motor?
shteffanivlad
Scuze blush.gif ai dreptate. 1,5dci 85cp model... authentiquie, nu stiu sigur. Avea manerele in culoarea caroseriei, senzori de lumina si de ploaie, cdplayer, ac manual, tapiterie textila si volan si schimbator de plastic smile.gif
kimi_ro
eu sunt foarte interesant de motorul 1.9 dci, 120 CP. Urmeaza sa cumpar sapt viitoare o astfel de masina dar are 130.000 km facuti 90% pe drumurile din Romania. Cunosc proprietarul foarte bine (imi e ruda), masina nu a avut nicio problema pana acum insa kilometrii astia multi ma sperie nitel. Nu stiu exact ce varianta e dar ca dotari are "EURO 4; CUTIE MANUALA 6+1; 4 GEAMURI ELECTRICE; OGLINZI ELECTRICE INCALZITE HELIOMATE; SERVO-DIRECTIE; 8 AIRBAGURI; CLIMATRONIC; COMPUTER BORD; XENON; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE; INCHIDERE CENTRALIZATA;
CAUCIUCURI NOI, REVIZII LA REPREZENTANTA, CARTE SERVICE, VOLAN+SCHIMBATOR PIELE, SENZOR PLOAIE+FARURI, RADIO CD MAG 6 CD,DIRECTIE ASISTATA"

Scuze pt Caps dar am copiat direct din anunt.
Io_mi_s
EURO 4 - 120 CP?
A l e x
kimi_ro : In primul rand nu te baza pe faptul ca ti-e ruda si analizeaza bine masina inainte de a o lua. Crede-ma ca se dau tepe si intre rude la greu, nu uita ce tara e trecuta pe buletin.

In al doilea rand, un Renault la 130.000 km e discutabil. De obicei as spune ca Renault e best-buy de nou, ca iti ofera lucruri decente la un pret mai mic decat la alte marci... Dar second hand, iesit din garantie, cu peste 100.000 km... Trebuie un super pret ca sa merite, altfel cine stie...
kimi_ro
7.000 eur
kappa_ii
un diesel la 130.000km nu are nici pe naiba - e ca si noua !
am un var cu un vito care a mers 600.000km si nu are nici o problema la motor ,
si inca 2 3 amici cu wv pasat , megan 1 , e case cu peste 300.000km - si nici acolo nu sint probleme majozre .
doar la pasat i-a explodat bucsa de la turbosuflata .

despre respul pieselor - mai mult conteaza cum a mers cu masina - poate avea 10.000 si sa fie in stare mai proasta .

eu personal cu meganu meu la toate drumurile facute in afara , am mers foarte sportiv - si la viteze apropiate de maxim si la motor inca nu am nici o problema - chiar ieri am mers cu peste 180 .

daca ti-o da la 8000 - eu zic ca este un pret foarte bun , mai ales ca si cunosti proprietarul .
sint multe masini in tirg la care li se dau km inapoi - si nimeni nu stie exact cit s-a mers cu ea !
bebecool
vad pe aici ca se discuta numai de megan 2.1:D,anii 2003-2004!Rog pe cineva cu un megane 2.2 sau mai nou,made in Turkis sa posteze cum se comporta masinuta dupa 100k km.Eu personal am 15mii km facuti la noi si in afara de greieri,nimic altceva!
Este adevarat ca s-au rezolvat unele probelme pe care le avea meganul 2.1 la varianta noua(ma refer la amortizoare,fulie,directie.etc)?
"marian"
M-am saturat de injectia de la delphi este de "rahat" am 120000 si numai probleme am de vreo 5000 incoace.Vreau sa scap de ia si promit ca nu mai cumpar dci delphi.Pacat de consum ca este super mic, masina din semnatura.
murfi
Ar trebui facut distinctie intre 100000km facuti in ro sau afara.

eu am facut 80000km majoritatea afara si n-am avut nici o problema dupa care taica-miu a facut 30000 km in ro si a inlocuit bieletele. In rest nu au fost ptobleme.
"marian"
Am cumparato la 85k adusa din Franta si restul pana la 121 300 mai exact i-am facut eu pe drumurile din Romania cu motorina romaneasca.Adevarul este ca am mai cumparat si de la "negru" de la un cunoscut cu tirul care alimenta numai din peco.Asta nu inseamna ca trebuia sa ma lase injectia la 120k.?Despre alte probleme nu mai vorbesc ca asta e cea mai usturatoare pt. mine.
Ryk
pai crezi tu ca oamenii cu tir-urile nu mai pun si apa ca sa fie cantitatea mai mare?
"marian"
Nu avea nici un interes omu sa puna apa pt. 10 ron. in plus, mai ales ca mi-o dadea direct din rezervor,asta insemna sa isi distruga si el "tirul" nu?
Solon
Pai daca nu era al lui, ce il interesa? biggrin.gif
bgabriel
Nu neaparat calitatea motorinei cat si impuritatile din ea. Cine stie ce avea omul in rezervor. Si asa morina din RO nu e de calitate.
segcm
A mea are 138 000km. La 90000 a intrat in tara. La motor nu a avut probleme si inca trage excelent. Pana acum ma pot plange de suspensia fata si de caseta de directie care nu prea au fiabilitate.
Pana acum s-a schimbat 1 ambreiaj, incarcat AC, chestii minore .... pana la 137500km cand am fost fortat sa schimb caseta de directie, bielete de directie, amort fata, flanse, +consumabile. Acum e ca noua, trage foarte bine la acceleratii puternice, nu mai trancane suspensia fata.
Per total pare ok.
Ryk
banuiesc ca nu prea ai menajat-o daca i-ai schimbat caseta de directie.
offtopic: cat te-a costat caseta?
danyhhh
Am cumparat o maisna cu 110.000 de km facuti in afara ... masina merge excelent ... am facut numai 4.000 de km in Romania de cand am adus-o si nu am avut nici cea mai mica problema.Normal ca am schimbat distributiea pentru linistea mea si consumabilele ... in plus am fost si la tester cu ea la Reno care mi-au confirmat ca nu masina nu a avut nici o problema:) ORicum nu stiu ce naiba vorbesc altii ca Reno nu e fiabila ... masina e foarte fiabila ... am avut inainte de Megane un Reno 9 cu peste 350.000 km majoritatea facuti in Romania ... masina era si lovita cand am cumparat-o adica in 95' dar nu m-a lasat niciodata in drum ... motorul era de 1.4 si consuma putin cam 7% ... eu sunt multumit de Reno si va recomand cu caldura celor care vreti sa va luati aceasta marca ! smile.gif
segcm
RYK

O caseta cu tot cu bielete si capete de bara e 1500 ron. Eu am schimbat-o cu una a unui prieten care a dat-o jos la moft (Ii erau duse bieletele care sunt cam 350 ron /buc si a preferat caseta cu totul). mi-a dat-o pe o bere smile.gif. A mea era muci si la propriu si la figurat.

Bieletele si restul pieselor le-am luat eu. Si manopera - un alt prieten... aproape gratis + berea aferenta smile.gif

Masina am luat-o SH de la un amic si mi-a zis ca tb sa-i schimb caseta. Am mai mers eu cam 11-12mii pana am facut totul.

Numai bine!
segcm
Daca am schimbat distributia si uleiul, cum sa resetez calculatorul sa indice cat mai e pana la urmatoarea revizie?
enemi
OK... nu e vorba de masina personala, dar e povestea unui Megane sedan 1.5 dci 60 Kw de firma cu 115.000 Km , fara accidente majore, la care in afara de reviziile uzuale s-a mai scimbat un tampon motor si caseta de directie. Masina prinde 190 Km/h pe autostrada, cf. spuselor utilizatoarei.Ah, da, si mai sunt si greierasii de rigoare care apar din cand in cand!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.