Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare bara fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2, 3
vid313
Datorita unor scartaituri enervante in zona barii fata (care au aparut dupa ce un mecanic de la AMG mi-a dat jos bara degeaba..) am fost nevoit intr-un final sa o demontez in vederea rezolvarii problemei, care s-a remediat partial..
M-a ajutat postul lui megane_brotac gasit aici pe forum, caruia ii multumesc.

Iata cum puteti demonta bara fata:

- aveti nevoie de o cheie torx de 20, o cheie de 10 si o surubelnita dreapta;

- desfaceti cate 2 suruburi (in total 4 - torx 20) in fiecare pasaj al rotilor fata - foto 1;

- desfaceti cele 6 suruburi (de plastic) ce se afla in partea superioara la marginea barii, invartind un sfert de tura in sens invers acelor ceasului, cu surubelnita dreapta, apoi trageti de capatul lui pana iese impreuna cu camasa exterioara - foto 2;

- desfaceti cele 3 suruburi aflate sub masina, cu cheia de 10 (tot in ele este prinsa si partea din fata a scutului) - foto 3;

- dupa ce ati terminat de desfacut toate suruburile bara mai sta prinsa in cateva cleme:
-in partea superioara, in extremitatile suruburilor din plastic scoase, exista 2 fante in dreapta si 2 in stanga (chiar deasupra farurilor) prin care trebuie sa introduceti surubelnita si sa apasati pe cleme in timp ce trageti de bara spre exterior (operatiune destul de dificila in care eu am rupt partial suportul clemelor stanga - sa rezolvat cu superglue rolleyes.gif )
-mai jos, aproape de pasajul rotilor, trageti cu grija spre exterior pentru ca mai exista si aici cateva cleme;

- cand a inceput sa iasa, defaceti in dreapta, cum va uitati spre motor, mufa de la proiectoare (daca exista) si furtunasul ce vine de la baterie - foto 4.

Am pus si 2 fotografii cu claxonul pentru cei interesati.
VYS
O poza cu fata masinii fara bara nu ai?

In laterale, bara are vreo clema?
vid313
@VYSU
Asta e singura fotografie pe care o am cu masina fara bara.
Da are cleme si in lateral, dupa cum spun si mai sus, intre zona de sub far si pasajul rotilor. Acestea ies mai usor decat cele de sus si doar prin tragere.
rino
O poza in detaliu cu zona torx 20 pasaj roata dar cu bara data jos , aveti?
silviumc
Furtunasul de la baterie ce rol are si unde vine prins? Cand am dat bara jos am avut impresia ca l-am rupt de undeva, dar nu am vazut de unde ar putea fi.

Plasticele alea care trebuie invartite ca sa iasa sunt o inventie tampita. Am rupt capul la vreo cativa pentru ca era subtire si plasticul mai vechi nu mai este flexibil si rezistent. M-am enervat. Nu puteau sa puna niste suruburi clasice?

Cand puneti bara la loc verificati inainte de a pune orice surub daca manerul pentru desfacut capota (din stanga rombului) a intrat in locasul lui. La mine era pe alaturi. L-am pus la loc impingandu-l cu o surubelnita bagata prin masca. Am avut noroc ca am observat inainte sa inchid capota. Ar fi putut fi o chestie super naspa, pentru ca probabil e foarte greu sa mai deschizi capota fara sa poti trage de el.
vid313
Nu stiu exact rolul furtunasului de la baterie. Nu l-ai rupt stai linistit, este prins in niste clipsuri acolo.
Da, plasticele mi s-au parut si mie o solutie cam aiurea, insa eu am desfacut bara de cel putin 5 ori si au rezistat bine.
Hack
Furtunasul acela are rolul de a duce gazele emanate in baterie intr-o zona mai aerisita, undeva sub far.
Razvand
Furtunasul de la baterie , vine prins intr-un clips situat in partea de jos a barii, nu este nici o problema daca nu mai este prins acolo.Aveti grija la montarea barii, deoareceundeva deasupra farului sunt lipite niste bucati de cauciuc, daca acesea se dezlipesc si cad, se creeaza un spatiu mai mare intre bara si capota.
ncristi
Mare atentie cand desfaceti suruburile de sub bara (cele de langa scut) pentru ca piulita este prinsa de caroserie in cateva puncte de sudura care daca sunt fortate cedeaza. Singurul remediu este prinderea scutului in locul respectiv printr-un holsurub care sa penetreze traversa (bara) de aluminiu de careaceste asunt prinse.

Dupa ce umblati acolo gresati-le bine si nu le stangeti cu putere.
skorpio_bog
Suruburile alea de la scut sunt criminale. la mine au cedat din prima si mergeau in gol. Insa la revizie i-am pus sa mi le sudeze si acum poti sa tragi de ele cat vrei ca nu mai cedeaza, se strang f bine. Insa intr-adevar trebuie gresate ca sa nu rugineasca sau sa se gripeze.

Offtopic: cam cat costa o revopsire bara fata + revopsire bandou fata?
rino
(re)confirm problema piulitelor de la suruburile scutului.... insa pentru cine are nevoie de o interventie la claxon sau similar, se pot scoate niturile care separa bara de "pre"-scut. Ulterior acestea se prind cu autofiletante. Operatia e mult mai simpla decat chinul de a da bara jos pentru senzori parcare frontali, proiectoare de ceata (schimbarea becurilor), claxon s.a.m.d.
valikris2002
am vrut si eu sa schimb un proiector pe partea stinga, sa nu mai mai milogesc prin service, insa cand sa dau jos carenajul rotii stanga, am gasit doua holsuruburi si doua ciuperci din plastic care intre in carenaj ca diblurile. Ciuperile astea cum se scot? mai sunt si altele in care se tine carenajul respectiv?
skorpio_bog
se scot pur si simplu prin tragere. bagi un varf de surubelnita ca sa le desfaci putin buza si apoi daca ai forta in degete poti sa tragi cu mana (desi slabe sanse sa poti sa le scoti asa) sau apuci buza cu patentu si tragi de ele ceva mai tare si o sa iasa. (nu se rup, sunt destul de rezistente)
mihai_dorin
Am incercat sa dau azi, bara din fata jos, insa cum ati mai patit unii dintre voi, unul dintre suruburile de sub bara se invartea in gol. Am incercat sa tin contra la piulita, insa degeaba, nu poti. Cum sa poate da acel surub jos?
skorpio_bog
daca e vorba de surubul de la scutul de metal al motorului, se sudeaza piulita de caroserie si se desface usor apoi.
mihai_dorin
De aceea este vorba, dar nu am cum sa ajung acolo sa sudez.

Alte solutii?
Adrian.gl
rino, cu ce pot scoate (taia) acele nituri care prind bara de "pre" scutul de plastic si daca poti sa-mi spui ce cheie imi trebuie pentru cele doua suruburi cu care este prins proiectorul?
Catalinmodena
Cu toate ca nu mie imi era adresata intrebarea,pentru proiector iti trebuie un torx,dar de cat nu mai stiu.E bine sa ai un set langa tine!
Adrian.gl
am gasit, torx de 15, multumesc.
Sharpe
Spoilerul fata se poate indeparta de pe masina si cu cele trei suruburi de la scut nedesfacute. Se desfac suruburile de la pasajul roata fata stg(2buc) si dreapta(2buc), se scot cele 6 cleme de plastic de la compartimentul motor, se elibereaza cele 4 cleme de la faruri 2stg si 2dr, se indeparteaza colturile spoilerului in acelasi timp cu eliberarea clemelor de sub faruri cu o surubelnita dreapta subtire dar ferma, se trage de spoiler catre fata masinii, apoi se lasa pe sol. Garantat nu se rupe, stramba sau deformeaza nimic. Nu uitati sa eliberati furtunasul de la baterie, iar daca aveti proiectoare sa desfaceti mufa, sunt ambele pe aceeasi parte. Operatiunea dureaza cam 4 minute, cu ceasul in mana.
mihai_dorin
Sa stai cu bara atarnata de masina ca ti-a fost lene sa desfaci cele 3 suruburi...interesanta idee radmasa.gif
Sharpe
Sa stai cu ea atarnata ptr ca nu poti desface suruburile de la scut.
rino
QUOTE
Adrian.gl
cu bormasina
mihai_dorin
QUOTE(Sharpe @ 13 Nov 2009, 22:22)
Sa stai cu ea atarnata ptr ca nu poti desface suruburile de la scut.
*



Ok, dar cand trebuie sa schimbi filtrul de ulei ce faci? Oricum trebuie rezolvata problema celor 3 suruburi..
skorpio_bog
Tossi
Vb franceza cat de cat dar ala de a facut filmul m-a enervat cumplit si cum a filmat si cu franceza lui ....cred ca daca era langa mine acum il pocneam : radmasa.gif ...dar totusi e bine ca a facut filmul si m-a determinat si pe mine sa-mi montez singur instalatia.
skorpio_bog
ma rog biggrin.gif eu nu am postat clipul pt montarea instalatiei, ca aia se face si fara a da bara jos. am postat pt a se vedea cum se desface bara.
Tossi
Tare obositor a fost modul in care a filmat, nici acum nu mi-am revenit complet... radmasa.gif
Trapa
Trebuie sa vopsesc un bandou zgariat. Aveti idee daca se poate desface fara sa dau jos bara fata? E clar ca e prins in niste cleme, dar nu stiu cum sunt dispuse si n-as vrea sa fortez si sa le rup. A mai desfacut cineva bandourile?
bgabriel
A reusit cineva sa gaseasca o solutie la suruburile de la scut? Si eu am o problema cu unul, zicea cineva ceva de sudat, poate ne da mai multe detalii. Multumesc
SorinCT
Am si eu o piulita sarita, la ultima revizie am tras scututl intr-o parte si n-a fost problema dar ma gandesc sa nu raman cu piulita aia sarita. Se poate suda pe sub masina sau se scoate cu totul bara, scut, etc.
skorpio_bog
S-a mai discutat, piulitele de la scut sunt prost prinse de caroserie, ca atare trebuie sudate prin puncte, in felul asta nu mai au moarte. Mie mi s-au rupt de la prima revizie cand era masina noua, le-am sudat pe toate si de atunci nu am mai avut probleme cu ele.
90mat
Foarte util tutorial.
Multumim.
Sebz
Imi puteti spune cum se demonteaza farurile la megane 2? Este necesara demontarea barii ? Niste poze ar fi ideale .
skorpio_bog
Da. Se demonteaza bara fata, dupa care se dau farurile jos. Farurile sunt prinse cu cate 3 suruburi, unul deasupra si 2 dedesubt. Desfiletezi cele 3 suruburi, scoti mufele din far si il tragi afara.
Sebz
Mersi pentru raspuns. Speram sa scap de dat bara jos.
skorpio_bog
Nu prea ai cum sa scapi, ca bara e prinsa si pe suportii de la far.
xantro
Salut as dori contra cost ajutor pt demontarea barei fata am lovito "megane 2" un pic in fata fara semne vizibile in exterior dar mi sa strambat bara de protectie cea de ramforsarea mai dura din spatele barei din aluminiu pe interior si acum rosturile dintre aripi si bara sunt destul de mari, clemele de prindere nu mai pica bine, fapt ce ma supara mult. Ma gandeam ca daca ii dau bara jos si indrept protectia o sa revina si rosturile la normal. Nu necesita alte operatii de tinichigerie. Cineva care a mai facut o data treaba asta sigur este de ajutor. Eu am cam 2 maini stangi desi am citit topicul de demontare nu ma descurc si nici nu vreau sa o fortez sa ii rup vreo clema. Multumesc anticipat pt cine se ofera sa ma ajute.
SorinCT
Daca ne spui de unde esti poate se ofera vreun consatean sa te ajute. smile.gif
xantro
Imi cer scuze din Bucuresti.
silviustel
Salutare tuturor! Eu as vrea sa stiu daca se poate schimba numai suportul de far, cel pe care se prinde bara in lateral sub far, pentru ca la mine pe dreapta are un mic luft si din ce vad eu prin spatiul dintre far si bara cred ca are 1-2 cleme rupte (masina am cumparat-o de la cineva si stiu ca a fost vopsita bara fata in urma unui inciden minor, nu are alte lipsuri). Intreb pentru ca am gasit de vanzare suportul de plastic de sub far si sunt curios daca se poate schimba fara far. Pe spate (eu am hatchback) am dat bara jos sa bibilesc ceva la bandou si am vazut ca exista niste suporti similari de plastic oarecum sub stopuri, tot in lateral, cu cleme pe care se aseaza bara, dar care sunt prinse pe tabla cu niste nituri groase.

L.E.: iata si ceva util peste care am dat intamplator:

http://www.meganesport.net/bumperandintercoolerguide.htm


silviustel
Si imi raspund singur la intrebare, pentru ca in dupa masa asta am reusit sa imi fac timp si sa remediez treaba. Pe scurt, aveam doua clame din suportul de bara de sub far pe partea dreapta rupte, probabil in urma unui mic impact care a bombat bara si ele au sarit imediat. Am gasit pe net si am cumparat suportul de bara pe dreapta pe original si am demarat operatiunea. Am desfacut cele 4 suruburi de la contraaripa, la mine nu sunt torx 20, sunt suruburi cu cap hexagonal de 7 mm. Apoi am desfacut cele 6 suruburi-clips de sus de deasupra. Dupa aia cu grija si cu mana goala, adica cu degetele, am desfacut cele 4 cleme in care se mai tine bara, care vin in niste urechiuse pe far. Dupa aia am desfacut bara de pe laterale din suporti si am tras in fata si a iesit din prinderi si am lasat-o in jos usor, pe ciment. Nu am desfacut dedesubt cele 3 suruburi de 10, pentru ca unul merge in gol. Nu s-a rupt si nu s-a deformat nimic dedesubt, exact asa cum descria un coleg de forum mai sus pe prima pagina. Am desfacut farul drept din cele 3 suruburi de 10 mm si am constat ca suportul de bafa este prins de far cu 3 nituri. Ce nituri am gasit in magazin nu m-au multumit asa ca am procedat la inlocuirea lor cu 3 suruburi de 6, cu cap de 10 mm, cu piulita antidesfacere ca la pivoti si o saiba de fiecare. Rezultatul este nemuritor. Apoi am pus barqa la loc si am repus toate surubelele si a rezultat disparitia luftului nasol de pe dreapta, acum are mai mare luft pe stanga smile.gif probabil ca e mai lasat suportul fata de asta nou. Durata de scos bara prim metoda asta este de cca 10 minute. Ofera acces la ambele faruri si la proiectoare si cred ca dureaza mai putin sa schimbi becurile asa decat prin metoda din manual. Va urez spor la treaba tuturor!
cosmin_69
Stie cineva cum le zice si cat costa bucatelele alea mici de plastic care vin pe stanga si pe dreapta in fata rotilor ,pe dedesupt si vin fixate in aparatoari si in plasticul de sub bara ?
La o interventie astia de la service nu le-au fixat bine si am ramas fara cea de pe partea stanga. mad.gif mad.gif mad.gif
LUC1AN
Am nevoie de cele 6 suruburi (de plastic) ce se afla in partea superioara.
Unde gasesc sa cumpar?
mariancd
Eu le-am gasit atat pe cele de la bara cat si cele de la contra-aripa la un magazin prapadit de piese auto de pe ... "colt". Ar trebui sa gasesti inclusiv prin targuri, proaste, dar gasesti ...
19vik
Pe astea, eu le-am luat acum o saptamana din targ Vitan. Sunt cam pe la toate tarabele de acolo cu 2 lei bucata.
silviustel
Confirm, si eu am luat vreo cateva sa schimb si sa imi ramana si de rezerva, si au fost 2 lei bucata, din targ de la un magazin oarecare in incinta Autovit. Ale mele sunt de calitate buna, adica nu par contrafacute "de cooperativa".
cosmin_69
Stie cineva cum se inlocuie o aripa fata de renault megane II ?
Nu am gasit nici un topic sad.gif

14 Aug 2011, 18:35:
unde se afla situat motorasul de reglare faruri ?
In far sau pe masina ?
skorpio_bog
Fiecare far are motorasul lui separat, montat pe el.

LE: Iti poti da seama care este dupa mufele care intra in far. O mufa mai mare este pentru alimentarea becurilor din far, si o mufa mai mica pentru motoras.
cosmin_69
Tocmai am gasit un far cu 150 buc si ma tem sa nu fie dus motorasul


14 Aug 2011, 19:34:
Necazul e ca nu am cum sa-l incerc fiindca l-am comandat prin colet.Este SH

14 Aug 2011, 19:35:
QUOTE(skorpio_bog @ 14 Aug 2011, 19:03)
Fiecare far are motorasul lui separat, montat pe el.

LE: Iti poti da seama care este dupa mufele care intra in far. O mufa mai mare este pentru alimentarea becurilor din far, si o mufa mai mica pentru motoras.
*


Ce sa fac Bog ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.