Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BMW 118d LCI
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
cata
In primul rand optiunea pt masina in cauza a fost motivata de dorinta de a avea un driver's car si nu de altceva (imagine/look/spatiu/confort). Am fost destul de exigent in a aprecia cat imi ofera din ceea ce asteptam si pot sa spun ca dupa o perioada de acomodare nu sunt dezamagit si pot emite o parere cat de cat pertinenta despre masina.
Este un 118d cu face-lift, motor 2,0l diesel 143cp/300nm cuplu. Optiuni sunt relativ putine raportat la ce se poate pune adica:
-pachet avantaj plus;
-sistem audio cu 10 difuzoare;
-tetiere spate rabatabile.
Doua cuvinte si despre cum merge.
Caracterul sport pregnant porneste de la pozitia de condus, setarea suspensiei, directia etc. Se vad beneficiile "incapatinarii" lui BMW de a avea masini cu repartitia greutatii 50/50 pe punti. Directia este lipsita de orice influente ale tractiunii, o face destul de precis in ciuda blamatei asistari electrice si nu hidraulice cum era odata. Zgomotul la viteza este redus, facand-o foarte placuta pentru drumuri lungi (de preferat pe autostrada). Motorul trage foarte ciudat raportat la stilul TDI, adica nu are plaja aceea extrem de redusa de putere si nici zgomotul binecunoscut. Lipsa varfului ala de cuplu atenueaza din perceptia performantelor dar ele sunt acolo si treci relativ usor peste vitezele permise.
Am mai apreciat seriozitatea constructorului in a pastra solutiile de ergonomie a habitaclului intalnite la seriile superioare/anterioare si a nu introduce ceva mai ieftin.
ssilviu
QUOTE(cata @ 2 Jul 2008, 23:00)
In primul rand optiunea pt masina in cauza a fost motivata de dorinta de a avea un driver's car

motor 2,0l diesel 143cp/300nm cuplu.


Si ti-ai luat un diesel rolleyes.gif Driver's car.
cata
Kilometrajul meu anual obliga! Crede-ma.
claus
oohooo.. razvane.. sa o stapanesti sanatos
andu911
pai si daca isi lua un seria 1 cu motor benzina de aceeasi capacitate de 2000cc, avea o putere de fix 150cp si un cuplu de 210nm
un motor pe benzina care consuma aiurea ca blegu si nu face nimic mai bun decat fratele lui diesel, intr-o perioada in care nici macar americanii nu-si mai cumpara motoare inutile

felicitari pentru achizitie
Zippy
Daca ai putea da si niste date despre cat de scumpa e intretinerea la masina asta ar fi excelent.

Gen: cost revizii, consum, casco.Aa..si pretul de achizitie.

S-o conduci cu placere si sa n-ai parte de incidente!
sorin_f39
Felicitari pentru alegere! A marcii! Ca eu sunt fan benzina, asa ca de motor nu pot sa te felicit. tongue.gif

Am mers si eu de cateva ori cu un amic ce are 120d. El a vrut benzina pentru ca asta ii place, dar, avand firma si, mergand cam 50.000 km pe an (in primele 6 luni facuse aproape 27.000 km), a fost nevoit sa aleaga Diesel din considerente financiare. Masina per ansamblu mi-a placut enorm, insa, in interior am avut un sentiment de claustrofobie (nu sufar de asa ceva, dar la Megane ori la Golf mi se pare mult mai degajat interiorul; ai impresia de spatiu). In rest super masina.
Are un cuplu de 380 Nm. A accelerat o data ca sa-mi arate cum se simte cuplul. Te tintuieste pur si simplu in scaun.

Inca o data, sa o stapanesti sanatos!


PS: Un Diesel nu e un "driver's car".

PS: @Andu911: un benzinar si un dizelache nu pot fi frati. tongue.gif
Andy_ACS
Felicitari pentru masina si pentru motorizare. In ciuda majoritatii parerilor, consider ca ai facut alegerea buna cu motorul. Foarte placut la condus si economic.

Da-ne detalii despre pret, consum, asigurare, revizii smile.gif

Bafta!
cata
Multumesc pt urari!
Cu reducerile negociate cu greu, foarte greu chiar, a ajuns ~22000cip. Scump. M-am bucurat ca are inclus Basic Service adica schimb ulei/filtre+ manopera gratis 5 ani sau 100000 km. Practic este o economie de 2000 euro.
Reviziile sunt in functie de stilul de mers, initial arata 30000, acum arata vreo 25000, probabil ca o sa ajunga pe la vreo 20000. In schimb la placute a crescut de la 40000 la 46000. Acum am doar 8000km.
Asigurarea este la BT, singurii care au vrut sa scada cota sub 4% .
Consumul este undeva intre 6-7 mixt la o vit. medie de 51kmh.
cristi.r
QUOTE(cata @ 3 Jul 2008, 12:05)
Asigurarea este la BT, singurii care au vrut sa scada cota sub 4% .
*


Full sau cu "asterixuri" in contract ?

S-o stapanesti sanatos !
Andy_ACS
Interesanta treaba cu reviziile, din cate inteleg eu e cumva asemanatoare treaba cu compul de bord (consumul) care creste/ scade in functie de stilul de mers.
Asa si la revizii si placute. Bv.

Bafta!
semit
It`s a BMW wub.gif
Solon
Si cat a costat? Ca parca nu scrie! blush.gif
Shush
QUOTE(cata @ 3 Jul 2008, 11:05)
Multumesc pt urari!
Cu reducerile negociate cu greu, foarte greu chiar, a ajuns ~22000cip. Scump. M-am bucurat ca are inclus Basic Service adica schimb ulei/filtre+ manopera gratis 5 ani sau 100000 km. Practic este o economie de 2000 euro. 
*


Solon
Hai mersi! Chior ce sa fac!
balanel
Felicitari. E o masina de vis, cel putin pentru mine.
S-o stapanesti si sa o conduci cu placere.
Poate pui si niste poze cu motorul.
bear_mc
Sa o stapanesti sanatos. I love BMW. wub.gif Pune te rog frumos si niste poze cu interiorul.
$$ilvviu
BMW.... wub.gif wub.gif wub.gif
Masina in care am crescut.
Felicitari si cat mai multe sute de mii de km fara probleme!!
AR-18-MOS
Super tare masina .... sa ai grija de ea. wink.gif
eXtenSion
S-o stapanesti sanatos si bravo pentru alegerea facuta! Oricum, pari genul de om care va avea grija de ea, asa ca iti urez multi km fara probleme!
Bogdy
Masina e cam urata dar e BMW deci merge de rupe.120 i ar fi avut 170 cp la un consum REAL nu cu mult mai mare decat al diesel-ului(chiar daca multi or sa sara in sus garantez ca asa e) dar la BMW nu motorul e totul pentru ca tinuta de drum o face "the driver's car".Buna treaba cu reviziile de baza gratis(consumabilele costa ffff mult la bmw) dar stai linistit ca or sa gaseasca ei metode sa te stoarca de bani.
Cat despre partea cu silentiozitatea, cunosc majoritatea motoarelor BMW si cele de 2 litri diesel sunt cele mai galagioase(e adevarat ca nu-s nici pe departe la fel de galagioase ca TDI-urile VW).Oricum orice om care isi cumpara un BMW si stie sa-l pretuiasca(si nu aspira la titlul de sef al reisarilor) are repectele mele.
L.E.:felicitari pentru interior(in special culoarea)!
Arhimede
Eu nu-i inteleg pe cei care isi iau o astfel de masina.Si in plus care mai dau si atatia bani pe ea.
balanel
Corect. Ce greseala ai facut, mai @cata! Nu-ti dai seama, la banii astia puteai sa-ti iei o coreeana cu 2 clase peste si full-options radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Si eu am de gand, peste 10-15 ani, sa-mi iau o astfel de masina ADEVARATA, probabil va fi ultima mea masina. Si probabil ca nu mi-o voi permite decat pe cea mai mica din gama respectiva, fara prea multe dotari. Dar va scrie pe ea BMW, sau ALFA, sau Mercedes, etc., nu Kia, Chevrolet, sau alte panarame.
ssilviu
QUOTE(balanel @ 5 Jul 2008, 12:28)
Si eu am de gand, peste 10-15 ani, sa-mi iau o astfel de masina ADEVARATA

Abia atunci o sa poti sa dai de carnet? icon_mrgreen.gif
balanel
N-are rost. Ce sa fac cu el? biggrin.gif
sorin_f39
Ai pe masina si acel sistem automat de orientare in jos a oglinzilor atunci cand cuplezi treapta de mers inapoi?
cristidb
E BMW, deci in segmentul premium si e normal ca pretul sa fie peste concurentii din clasa compacta. Probabil pretul e justificat, pentru ca BMW a fost intotdeauna cu un pas inaintea tuturor din punct de vedere al performantei. Nu te amagi cu reviziile gratuite. Nimic nu-i gratis in lumea astea. Proababil le-ai platit deja.
Totusi, pentru mine BMW incepe cu seira 3 si ii sta mai bine cu un motor pe benzina cu 6 cilindri in linie. N-are rost sa comparam BMW cu Kia si nici macar cu Opel, Seat sau VW.
Sa te bucuri de ea, chiar daca e diesel 243.gif
sorin_f39
Off-topic:

Sa traiasca cei 6 "tenori" ai unui Seria 3! Superba muzica acelui motor.
cristidb
Si nu numai muzica. 6 in linie, 6 boxer si v12 sunt singurele motoare perfect echilibrate.
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_configuration
R19/16v
6 in linie n-are nicio legatura cu echilibrul in comparatie cu un motor in V
cristidb
Mai citeste. Singurul motor in V care nu are nevoie de echilibrare suplimentara indiferent de unghiul dintre cilindri este v12 pentru ca e de fapt format din 2 motoare 6 in linie. V6 si V8 nu sunt echilibrate si au nevoie de axe de echilibrare (balance shafts) pentru a anula vibratiile de ordinul 2, ca si motoarele cu 4 cilindri in linie de capacitati mari.
cata
Si eu sunt perfect constient ca un BMW adevarat are minim 6 cilindrii. La fel cum si BMW este perfect constient de ce motoare aduc imagine si ce motoare aduc vanzari. Gandeste-te insa ca pe e39 dieselul de 2,5 L6 avea tot 143cp si la vremea aia a primit aprecieri cat se poate de favorabile. Bine nu era euro 4, nu avea 119 g/km de CO2 etc.
Bafta!
R19/16v
Am mai citit, ai dreptate. Mea culpa.
Bogdy
QUOTE(cata @ 6 Jul 2008, 00:34)
Si eu sunt perfect constient ca un BMW adevarat are minim 6 cilindrii. La fel cum si BMW este perfect constient de ce motoare aduc imagine si ce motoare aduc vanzari. Gandeste-te insa ca pe e39 dieselul de 2,5 L6 avea tot 143cp si la vremea aia a primit aprecieri cat se poate de favorabile. Bine nu era euro 4, nu avea 119 g/km de CO2 etc.
Bafta!
*


163CP defapt la o greutate de 1500Kg era destul de bine.
bmwh548
Sunt frumusele buburuzele celor de la BMW. Mi-ar place una din asta sa ma plimb prin oras cu ea, dar as lua o varianta pe benzina. Imi place "muzica" celor 6k de ture...
Felicitari pentru achizitie si felicitari ca nu ai luat varianta coupe...m-a facut sa ma uit in directia opusa cand am trecut pe langa una zilele trecute. Sa ai parte de cat mai multi km fara incidente.
dectrules
Am achizitionat si eu unul 118d cu tehnologia BMW Efficient Dynamics acum 3 saptamani. Nu este mare revolutie ca se opreste masina la semafor, ca alternatorul nu este cuplat tot timpul ci doar la franare recuperativa, si alte cateva mici chestii care fac masina sa consume mai putin. Are sase trepte de viteza si pot sa zic ca la 140 km/h cu treapta 6 consuma undeva pe la 4,6 la drum drept. Am fost intr-un traseu de 1 zi, Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Deva-Hunedoara-Hateg-Petrosani-Targu Jiu-Ramnicu Valcea-Pitesti-Bucuresti, aproape 1000 km, consumul a fost de 5,6 viteza medie de 71 km/h. Se tine foarte bine pe sosea raspunde imediat la comenzi, servodirectia se intareste pe masura ce cresti viteza. Ca si minusuri mi s-a parut putin cam mecanica cutia de viteze, as fi preferat ceva mai in genul Renault Laguna iar pozitia de stat pe scaun desi am ajustat-o aveam o mica problema deoarece am 1,91 atunci cand imi relaxam piciorul stang pus pe spatiul destinat in stanga ambreiajului dadeam in manerul usii. In rest mananca asfaltul indiferent in ce treapta esti se infige foarte bine. Felicitari pentru achizitie !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.