ecstasy_4u06
2 Jul 2008, 07:58
..........MERGEAM IERI INTR-O LOCALITATE VECINA, LA UN MOMENTDAT VINE O PANTA CU O CURBA LA DREAPTA...AVEM 130KM\H INAINTE SA COBOR PANTA DUPA CARE AM FRANAT PANA LA 70\H CA ERA O DUBA IN FATA MEA....DINTR-O DATA LA JUMATATEA PANTEI AU PICAT ACELE DE LA CEASURI PE 0...S-AU STINS LUMINILE LA BORD SI SA OPRIT CDPLAYERU. AM CREZUT CA SA ARS VREO SIGURANTA CEVA...AM APASAT UN PIC FRANA CA VENEA CURBA DE LA POALE DE LA PANTA....PEDALA DE FRANA ERA TARE CA PIATRA...VOLANU`, CE SA MAI VIREZ CA ERA BLOCAT. NOROC CA AM APASAT REPEDE PE BUTON SI A PRONIT.................AM TRAS O SPERIETURA DE ZILE MARI. SI NU NUMAI ASTA`, IN LOCALITATEA RESPECTIVA CAND AM AJUNS, AM MAI PATIT DE 2 ORI IN INTERSECTII. NU AM MAI PATIT ASA NICIODATA, NICI MACAR LA DACIE... VA ROG SA IMI SPUNETI DACA ATI MAI PATIT CAREVA ASA CEVA...SAU..CE E DE FACUT??? E CEVA DEFECT LA MOTOR???
M i h a i
2 Jul 2008, 08:07
Nu scrie cu litere mari ca ''nu este estetic'' ...ecstasy_4u06 >>eu habar nu am de la ce ai pațit treaba asta dar sincer sa fiu daca imi facea mie masina asa ceva cand ajungeam acasa deja puneam anunt pe autovit cu ea..
(asta daca mai ajungeam acasa
) Totusi..se poate intampla asa ceva???Este ceva foarte grav..
$$ilvviu
2 Jul 2008, 08:34
Ar putea fi ceva de la cititorul de card. Sau butonul START.
Oare pompa de motorina e electrica?
Motorul e diesel?
Schimba filtrul de motorina, cand e inbacsit se opreste la stopuri (atunci cand ar trebui sa stea la relanti, sau cand nu ai pedala de acceleratie apasata)
adica aveai masina pe liber ??
Lagunianul
2 Jul 2008, 18:26
foarte tare intrebarea Bas|cX .. astept cu interes raspunsul, poate tinea ambreiajul apasat...
Fubiansky
2 Jul 2008, 21:54
Oricare ar fi problema ar fi bine de stiut si sa luam masuri sa nu patim asa ceva.
Directia nu cred ca a ramas blocata, doar servodirectia nu a mai functionat si trebuia tras in stil barbar de volan.
Mai era pe forum un topic in care un coleg spunea ca i se oprea motorul in mers dar nu a postat care era defectul.
Sper ca de data asta cel in cauza cand va rezolva aceasta probleme sa posteze pe forum de unde era defectul.
Eu unul suspectez cititorul de card.
ecstasy_4u06
2 Jul 2008, 22:43
ma scuzati pt intarziere..doar acum am ajuns de la servici..
@$$ilvviu da, motorul e disel
@Bas|cX nu inteleg la ce te referi cu termenul de `liber`??? am calcat ambreajul deoarece am franat si trebuia sa schimb din a5a in a4a.. am mers cam 2 secunde cu a4a la 70 dupa care au picat acele pe 0, si sa oprit motorul..
Fubiansky
3 Jul 2008, 08:51
Si ce au spus cei de la service?
De unde provine defectul?
"am calcat ambreajul pentru ca am franat"
.. inteleg ca era in a 4-a cand ti-a murit ? IMPOSIBIL !!!
ps: poate fi filtrul de motorina.. zic asta pt ca si mie "imi dadea in nas" dupa viraje, doar ca eu eram intr-o viteza
si banuiesc ca s-ar fi oprit daca eram pe liber ...solutia a fost inlocuirea filtrului si bineinteles un plin de motorina
-dar omu ca zis a picat si bordu deci s-a luat contactu cum se zice
-cititoru de card nu cred ca are nici o treaba cardu din cate mi-am dat seama e citit doar la pornire apoi merge masina bine merci (testat pe un espace pornit motor cu cartela langa cititor apoi luat cartela din masina si masina a facut o tura de mall fara cartela)
ACUM ce suspectez eu un fir de alimentare mare sau borna la baterie (dar asta ar atrage de la sine resetarea bordului) nu stim nimic despre asta
ori pur si simplu masina si-a dat singura "turn off" daca nu s-a resetat nimic
ecstasy_4u06
3 Jul 2008, 21:25
@Fubiansky am fost la un service in localitatea respectiva dar nu s-au uitat la masina..au spus ca e de la motorina...alimentez din lukoil `euro L disel`
@Bas|cX da..e posibil..eram chiar cu a4a la 70hm\h
3 Jul 2008, 21:29:
in seara asta am alimentat cu 30 de litri de la petrom, si peste am turnat un aditiv de curatat injectoarele. se pare ca nu mai face `figuri`. intr-adevar nu am mers cu ea decat 4km pana la statia peco si inapoi. maine o sa merg cu ea vreo 100 km sa vad cum se desfasoara..... o sa o tin undeva la 70-80
Sanjuro
3 Jul 2008, 23:19
Verifica totusi filtrul de motorina. Asa am patit si eu si asta a fost problema. Am pus-o pe testere si mai stiu eu ce si cei de la Renault mi-ai schimbat filtrul care era varza. Nu am mai avut nici o problema.Si nu ti-as recomanda motorina de la Lukoil.
ecstasy_4u06
4 Jul 2008, 10:54
diminieata asta am mutat masina mai la umbra...si cand am apasat pe buton sa o opresc...a facut un carait ca si cum ar incearca sa se mai porneasca odata...vreo 5 secunde tot asa sa auzit..dupaia sa oprit si a pornit iara.................ce sa-i mai fac???
$$ilvviu
4 Jul 2008, 11:22
Inseamna ca problema ta e la buton.
am incercat sa explic ca e ceva de la partea de pornire
din moment ce si-a dat singura masina "turn off "
nu mai schimba filtre si alte prosti ce legatura are filtru cu faptul ca sa taiat curentu pe bord player etc...
as scrie cu capslock poate e vreunu care intelege ce si cum
ps "daca tot ai facut atatea schimba toba finala ca am auzit ca e de la catalizator ca e toba de mijloc infundata si de aia se opreste motorul"
4 Jul 2008, 11:33:QUOTE(ecstasy_4u06 @ 4 Jul 2008, 10:54)
diminieata asta am mutat masina mai la umbra...si cand am apasat pe buton sa o opresc...a facut un carait ca si cum ar incearca sa se mai porneasca odata...vreo 5 secunde tot asa sa auzit..dupaia sa oprit si a pornit iara.................ce sa-i mai fac???
caraitul acela este de la saracu demaror care a incercat sa porneasca motorul in timp ce el deja era pornit
ecstasy_4u06
4 Jul 2008, 11:56
@tuner nu am incercat sa il pornesc..ci sa il opresc
cel mai bine mergi la un service renault si vezi ce parere isi dau
nu stiu cum functioneaza sistemul asta de pornire la buton
ca sigur are vreun senzor (fir) ceva defect de nu vede starea motorul ca e pornit/oprit
jokerusv
4 Jul 2008, 14:29
@ecstasy_4u06
Am pățit anul trecut aceeași problemă ca și tine. Mi se oprea motorul în mers, fără nici un fel de preaviz.
După multe pățanii legate de problema asta și posibilele cauze, problema în cazul meu s-a dovedit un senzor captor al poziției arborelui cotit.
Atunci când motorul este în faza de pornire, calculatorul este în curs de sincronizare: primește și interpretează informațiile senzorilor de poziție ai arborelui cu came și arborelui cotit pentru a determina cilindrul 1 și poziția exactă a punctului mort superior al acestui cilindru.
După efectuarea sincronizării, atunci când motorul este pornit, calculatorul a
identificat cilindrul nr. 1 și a reperat poziția exactă a punctului mort superior. Fazarea
injecției este atunci posibilă, precum și funcționarea corespunzătoare și controlul
motorului.
Cantitatea de carburant injectat este determinată în funcție de:
– Turație motor (Arbore cotit + Camă pentru sincronizare).
– Pedală de accelerație.
– Presiune turbo.
– Temperatură apă.
– Temperatură aer la admisie.
– Debit de aer.
– Presiune în rampă.
După introducerea asta, cred că ți-ai dat seama de unde poate veni problema.
Într-un caz particular, lipsa de informație de la senzorul arborelui cotit sau cel al arborelui cu came cauzează imposibilitatea calculatorului de a determina regimul de funcționare al motorului. Rezultatul este următorul: calculatorul iți 'taie' injecția pentru că nimeni nu îi spune nimic din ceea ce îi trebuie să își facă treaba.
În general, la un test clip, la un service ar trebui să iți găsească memorată o eroare de genul 'incoerență captor regim motor'. Spun în general, pentru că, în cazul meu, atunci când motorul ajungea la temperatura nominală de funcționare, senzorul captor al poziției arborelui cotit funcționa atât de defectuos încat perturba și funcționalitatea celorlalte sisteme( se știe de rețeaua multiplexată pe care comunică sistemele mașinii - senzorul parazita semnalele de linie ale rețelei multiplexate) și la teste nu era memorat nimic. Totul era OK. Cu greu am reușit izolarea problemei.
Ceea ce ți-am scris eu aici nu reprezintă garantat cauza problemei, dar îți poate oferi un punct de plecare în diagnosticarea problemei și, la fel, îți poate oferi o imagine sumară a proceselor discrete din spatele funcționării motorului.
Sper ca ceea ce am scris aici să te ajute, pe tine și pe alții care se vor lovi de problema asta în viitor.
Rosniper
5 Jul 2008, 22:59
@jokerusv Mie mi se taie injectia pe la 4000 rotatii/min, am facut un test clip si am scris in topicul cu probleme injectoare, porneste greu la cald, am schimbat 2 injectoare si tot la fel se manifesta , cei de la reno au spus sa le schimb pe toate, dar la testul clip a gasit o eroare a senzorului de la arborele cotit , dar au spus ca au sters eroarea, sa fie totusi de la senzor taierea injectiei si pornirea grea?
jokerusv
7 Jul 2008, 21:28
@Rosniper
Faptul că ți-au șters eroarea un are nici un efect în funcționarea motorului. Ma miră că ți-au spus să schimbi două injectoare din moment ce deja aveai eroarea de la captorul arborelui cotit; poate mai erau și alte erori.
După cum scriam în postul de mai sus, la pornire calculatorul are nevoie de toate informațiile ca să poată sincroniza injecția. Este posibil să nu primească informații de la senzor, iar ipoteza asta e susținută de faptul că la 4000 îți taie injecția- cu cât turația e mai mare, cu atât mai puțin timp pentru senzor să preia informația; dacă senzorul are probleme cu atăt mai greu va citi. Mai poți încerca să îl cureți; senzorul funcționează pe principiu magnetic și orice impuritate metalică afectează captarea informației. Nușțtiu în ce măsură va ajuta, dar poți încerca.
O întrebare: dacă motorul e rece, sau nu a ajuns la temperatura nominală îți mai taie injecția la 4000?
Porcăria aia de captor costă 60RON; la banii ăștia eu zic că ar trebui să incerci să îl înlocuiești, sau poate ai un amic cu o Laguna 2 care să te ajute. Se demontează foarte ușor. În orice caz nu se compară cu prețul unui injector.
Sper să aud vești bune!
bogdangabriel32
8 Jul 2008, 08:26
salut....problema cu opritu in mers e de la buton...eu am patit asa....filtru de motorina poate cauza maxim 25%...revin....mergeam spre casa, veneam din Delta...obosit...etc....aproape de Constanta, intrasem pe 4 benzi, a cazut tot la bord....am sarit ca ars ca nu intelegeam...am oprit....am ridicat capota....m-am uitat ca matza in calendar....cind am revenit am apasat butonu si a pornit imediat...nu am avut probleme....m-am dus la reprezentatnta...in 20 minute au rezolvat...spray de contact si verificat firele....400 000 manopera...si gata problema....
jokerusv
8 Jul 2008, 16:15
@bogdangabriel32
Butonul ala de care spui este un contact electric. Are treabă doar în momentul pornirii sau opririi motorului. La apăsarea butonului se realizează închiderea unui circuit. Oricâtă murdărie ar fi în butonul ăla, nu atinge rzistențta electrolitului de pe padurile de contact. Butonul de pornire împreună cu cititorul cartelei formează un sistem de care depinde pornirea, menținerea în stare de funcționare și oprirea motorului; singur, butonul nu are nici o treabă cu oprirea
fortuită a motorului. Lucrurile astea sunt explicate clar în Service Manual.
adi_0434
8 Jul 2008, 17:55
la o viteza mai mare de 20 km/h motorul nu se opreste daca apesi pe buton
bogdangabriel32 nu cred ca ti-ai rezolvat problema prin curatarea butonului ,ai mare grija sa nu ti se mai opreasca
przamfiri
8 Jul 2008, 22:39
daca apesi de mai multe ori se opreste,de vreo 5 ori ....parca....
ecstasy_4u06
9 Jul 2008, 08:50
dar e bine sa porneasca daca ti contactu pus vreo 5 minute??? aseara eram in parc cu prietena..si-a aprins o tigara la bricheta si a lasat contactu pus..numa vad ca porneste masina...si in nici 2 secunde sa stins...dar cu un carait dela nasol la motor..
cj98czh
9 Jul 2008, 08:56
pai cred ca acumulatorul tau este varza....
Need for speed
15 Jul 2008, 18:32
Aceeasi problema am avut-o si eu. A fost de vina carbunii de la pompa de motorina. Face de cateva ori asa pana te lasa de tot. Trebuie schimbata pompa cu totul pt. ca este capsulata.
boozywoozy
15 Jul 2008, 22:37
pana nu schimbi si motorul cu totul de ce nu mergi sa faci un test clip?
Nota 10 ptr jokerusv,pacat ca mecanicii nostri nu gandesc la fel cu toate cursurile si specializarile facute de ei...
Lagunianul
15 Jul 2008, 22:57
am avut aceeasi problema. Am schimbat Senzor Impulusuri Arbore Cotit. Asta era eroarea ce aparea la tester. Se pare ca si-a revenit acum .
dominy
18 Jul 2008, 10:28
hai sa va povestesc si patania mea !
in weekend ma duceam spre padure iar pe la 120km/h motorul s-a oprit!
nu m-am panicat, am franat usor (atat cat a permis) am tinut volanul foarte bine in mana ... in fine, am oprit dupa care am repornit motorul.
dupa aceasta patanie masina pornea greu iar pe intalatia de alimentare cu motorina era mereu aer (oricat as fi aerisit punga cu aer aparea dupa cateva secunde )
am bagat masina in service iar dupa cateva min mecanicul a desfacut sorbul din rezervor si ce sa vezi : sitele infundate, mal, frunze etc , nu vreau sa imi aduc aminte ce era acolo .
acum masina mea merge brici , porneste foarte bine, trage bine ....
va sfatuiesc sa faceti aceeasi operatie.
numai bine !
Pe unde a avut acces la sorbul din rezervor?
R19/16v
18 Jul 2008, 23:27
Cum e posibil sa ai frunze in rezervor?!??!
adi_0434
19 Jul 2008, 00:01
QUOTE(dan73205 @ 18 Jul 2008, 13:09)
Pe unde a avut acces la sorbul din rezervor?
sub perna din spate este un capac prin care se ajunge la rezervor
QUOTE(dominy @ 18 Jul 2008, 10:28)
hai sa va povestesc si patania mea !
in weekend ma duceam spre padure iar pe la 120km/h motorul s-a oprit!
nu m-am panicat, am franat usor (atat cat a permis) am tinut volanul foarte bine in mana ... in fine, am oprit dupa care am repornit motorul.
dupa aceasta patanie masina pornea greu iar pe intalatia de alimentare cu motorina era mereu aer (oricat as fi aerisit punga cu aer aparea dupa cateva secunde )
am bagat masina in service iar dupa cateva min mecanicul a desfacut sorbul din rezervor si ce sa vezi : sitele infundate, mal, frunze etc , nu vreau sa imi aduc aminte ce era acolo .
acum masina mea merge brici , porneste foarte bine, trage bine ....
va sfatuiesc sa faceti aceeasi operatie.
numai bine !
Eu nu prea vad legatura dintre sorbul infundat si aerul din motorina. Doar sa fi fost atat de infundat incat pompa sa faca vacuum si sa traga aer pe la filtru sau para aia de cauciuc. M-am uitat si eu azi pe acolo dar nu am reusit sa desfac manual capacul ala filetat din care iese alimentarea si intra returul cu motorina oricat de mult am fortat.
dominy
22 Jul 2008, 09:41
sal! stiu ca acolo este problema la acea piulita de plastic !
se desface cu o scula speciala (eu am confectionat una )
da aveam frunze in rezervor , nu stiu de unde ce si cum dar .. aveam
probabil de la rezervoarele de motorina din benzinarii !
erau sitele aela asa de infundate incat se producea vid , asta e, macar acum merge de rupe si va mai pot ajuta cu cate un sfat
Piulita de plastic? Eu nu am observat asa ceva. Am incercat sa rasucesc tot capacul ala mare din care ies conductele si are mufa aia electrica. Nu am reusit.
luckycretzu
24 Jul 2008, 18:59
[attachmentid=1627462099][attachmentid=1627462100][FONT=Arial][B][/B][SIZE=1]Va salut.Si eu sunt posesorul unei Lagune cu aceleasi probleme de turatie si oprirea motorului in mers.
Intrebare mea este:Stie cineva cum se numesc urmatoarele piese din poze
mihnis
21 Aug 2008, 22:02
Salut.Am avut si eu aceeasi problema, cu opritul motorului in mers.Am desfacut filtrul de motorina dedesubt si ce sa vezi, plin cu apa.
Problema e ca , cred ca am omorat si bateria.
Se poate sa se intample sa nu mai porneasca nici cu bateria legata la alta?
Nici nu stiu ce sa ii mai fac
ghita1984
21 Aug 2008, 22:27
al 2 -lea e cititor de dinti.vine montat la 1 mm deasupra coroanei de la volanta.prin el calculatorul masinii citeste punctul mort al motorului si tot de acolo la unele motoare vine turatia.daca ar fi defect nu ti-ar porni motorul de nici o culoare.primul seamana cu senzorul de presiune de la turbina.vine montat pe tubul dintre intercooler si turbina.daca ar fi defect nu ti-ar trage masina deloc si ti-ar aparea in bord patratul ala galben cu un zigzag in el.! cam asta e...
RATIU CRISTIAN
22 Nov 2008, 18:33
am vazut problemele care le aveti si pot sa va raspund sigur la una cea cu care se opreste motorul in mers atunci cand calci si frana e foarte simplu se numeste regulator de turatie acum l am schimbat la reno mi au spus 1200 de roñ si eu l am luat din spania cu 60 de euro normal la mana a doua dar nu mai am probleme cu turatia si cu opritul an mers tin sa mntionez ca astia de la reno habar nu au ce a avut masina mi au zis ca e pompa da norocul meu e ca am avut de asta data bafta fir intins pescarilor
Rosniper
10 Aug 2009, 09:42
Senzor arbore cotit este aceelasi cu senzor axa came? Interb pentru ca dupa cum am mai scris in posturile anterioare de anul trecut problema nu s-a rezolvat si am mers cu masina asa , porneste greu doar cand merg cu aerul conditionat pornit. M-am saturat pana peste cap de service Reno nu vreau sa mai aud de ei. Am fost saptamana aceasta la o cunostinta un mecanic si am pus masina pe tester,rezultat:
1 regulator presiune pompa inlata defect ,
2.senzor axa cu came care datea eroare imediat dupa ce o stergea, in momentul in care ajungea pe la 3700- 4000 turatii si se taia injectia. Acum vreau sa schimb aceste piese si ma intereseaza ce preturi au.
conzerva
10 Aug 2009, 10:26
salut, si eu am avut o problema asemanatoare cu ata Rosniper, cand porneam motorul dimineata imi mergea 3 sec si apoi se oprea, trebuia sa dau la pompa de amorsaj ca sa o pot porni, in timpul zilei (desi mororul era cald) pornea greu, invartea mult electromotorul si abea pornea, cand mergeam cu clima pornita tragea foarte greu, nu avea sprint (parca era infranata).............. problema: furtunul de mororina dintre filtru si pompa era fisurat, l-am schimbat si e ok nu mai am probleme............. verifica sa vezi daca ai aer pe furtunul de alimentare
Rosniper
10 Aug 2009, 14:33
Am aer cateodata si 5- 7 cm pe furtunul de la filtru, dar am crezut initial ca este de la injectoarele defecte. Osa ma uit la furtunul care merge spre pompa , am citit topicul tau conzerva.
conzerva
13 Aug 2009, 00:15
ti-am trimis un PM Rosniper
vezi ca furtunul acela e foarte scump 280 ron, e acela transparent de vre-o 15-20 cm
ia alta!!!!
!!!!
cum adica, ai avut si volanul blocat?
?
nu este o problema fizica a motorului, e ceva electric. printr-o simpla verificare CLIP aflii de unde e problema.
kamikaze69
5 Feb 2010, 19:29
cam aceeasi problema am avut rezolvare regulator presiune l-am cumparat cu 300 de ron din dezmembrari mere masina struna!! bafta
dezvolta umpic... care regulator de presiune? unde e? cum arata?
kamikaze69
12 Apr 2010, 10:23
asta e regulatorul l-am luat second cu 300 ron si nu am mai avut probleme cu masina!
l-am pus in chenar si am scris pe poze langa el e prins in 3 suruburi
garc3a2000
21 Apr 2010, 09:47
am si eu urmatoarea problema
i-mi cade acceleratia [nu se opreste motorul] in timpul mersului ,in general cand trec peste cate o denivelare sau in curbe la viteza mai mare. Mentionez ca am si ceva aer pe conducta de alimentare cu motorina .Parca i-mi curge si ceva motorina exact pe acolo pe unde e senzorul aratat de un coleg mai sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.