Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: auto inverter
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > In Car Entertainment
Pages: 1, 2
roland
Salut!

Daca am un laptop care are un transformator de 70W, ce invertor trebuie sa cumpar ca sa il pot incarca de la masina (sau cel putin sa mearga bagat in priza de bricheta)? Sunt diferite auto-invertere, de la 60W la 1000W dar nu cred ca reprezinta watii de la 220V. Ca nu cred ca poti sa pui sa mearga un cuptor cu microunde de 800W. Sau nu?

Multumesc.
laurentiu_206
Eu am unul luat din Carrefour, e mic, cat cartela de megane dar mai gros, are priza de bricheta, duce cam 60 - 70 w si a costat 80 lei. Laptopul meu merge f. bine - pe transf. scrie 19V la 3,42 A. Nu stiu cat inseamna asta. L-am mai folosit si la o filmare cand am conectat la el 2 neoane mai micute. Mai exista transformatoare si mai mari dar se conecteaza direct la baterie cu cabluri mai groase iar aparatul este mult mai mare si mai greu. Astea se folosesc numai cu motorul pornit.
Mi se pare cam mult totusi 70 W pt. un laptop.
deconectat
19*3.42=64.98. Tu ai zis-o, nu eu. Si mie mi s-a parut cam mult 70W prima oara, dar se pare ca si laptopul tau e la fel.

In alta ordine de idei, puterile (wattii) sunt aceleasi indiferent de tensiune, doar ca pe convertoarele astea nu sunt date puterile reale din pacate. Un convertor care sa tina 80W real ti-ar fi suficient pt laptop (nu-i bine sa mearga mult timp la puterea maxima ca se incinge).
bygy007
ce tensiune scoate acel alimentator este posibil sa mearga si la 12V ca sa faci din 12 220 apoi tensiunea care trebuie sa o transformi de 2 ori de aici pierderi .
Eu zic ca ar trebui de la 12 la tensiunea care o scoate alimentatorul
costin_bad
Ca sa alimentezi doar un laptop in masina, poti folosi un alimentator auto de laptop, care-i un converter ce iti da tensiunea laptopului direct de la 12VDC. Cam cum e asta aici..
Are tensiuni de iesire selectabile pentru diferite laptopuri.
Giurisici Fabian
Mare atentie cand conectati un invertor deasta sa nu depasiti consumul care il suporta cablajul de la bricheta masinii si sa va treziti ca iese fum.Eu mi-am luat un invertor de 400W pentru diverse ce mai fac pe la masini si lipesc cu pistolul de lipit de 100W
La o putere consumata de 100W cuplata pe iesirea de 220V invertorul consuma din baterie 7Amperi consum masurat cu ampermetrul iar invertorul legat direct pe bornele bateriei.
in cazul unui laptop nu e problema consumul alimentatorului fiind mult mai mic.
einstein1984
Nu iese fum, ca sare siguranta.
bygy007
la loganu ala rosu are firele subtiri chiar daca are siguranta radmasa.gif sau l-a pus la scuter ? o avea bricheta??
horsewhisperer27
pai si cum stim cat de sus putem sa ne ducem?adica am vazut in cora ieri unul care cica scotea 150 w...cu mufa de bricheta!

riscam sa ardem ceva pe la alternator&comp la folosirea cu motorul pornit?
danutz_r
eu am asa ceva [attachmentid=1627470222] are 300w si am dat vreo 80 de lei pe el anul trecut,l-am luat de pe net ... nu prea ai ce sa risti cu el , nu se strica nimic la masina (poate doar sa-ti consume bateria) biggrin.gif

Caracteristici tehnice
Putere continua iesire: 300W (cuplare la baterie)
Putere continua iesire: 150W (cuplare la bricheta masinii)
Putere maxima temporara: 600W
Tensiune alimentare: 10V-14.5V
Frecventa iesire: 50Hz
Siguranta: 40A
Greutate: 800g
Tip conversie: cu unda sinusoidala modificata
Sistem de racire: ventilator incorporat
Temperatura de functionare: intre -5 si 55 grade Celsius
Protectie termica la 55 grade Celsius
Dimensiuni: 13x9x5.5 cm
Protectie la inversarea polaritatii
Leduri indicatoare
Se inchide automat la tensiuni mai mari sau mai mici decat cele indicate (10V-14.5V)
Coletul contine: invertorul, cabluri cu clesti pentru alimentare la baterie
AlexC
Plec intr-o excursie prin Europa in cateva saptamani si as vrea sa iau un dispozitiv care sa imi permita sa incarc 2 laptopuri diferite, incarcatoare telefon, etc. Pe incarcatoarele lor sunt urmatoarele date:
18.5V - 3,5A- HP
16V - 4.5A - IBM

Este mai bine sa iau un adaptor special pentru laptop-uri sau sa iau un invertor d-asta mai rasarit care sa nu-mi faca probleme? Motorul este unul e 2500cmc si as folosi alea cu motorul pornit, deci nu imi fac probleme de omorat bateria. In orice varianta, imi poate recomanda cineva un loc de unde sa cumpar si ce?
danutz_r
eu ti-as recomanda invertorul.... cred ca este mai practic decat adaptorul pt laptop, iar o tensiune de 300w e mai mult decat suficienta pt ceea ce-ti doresti tu... iti mai iei si o tripla si ti-ai facut instalatie de 220 in masina biggrin.gif ....
gasesti pe net, sau in auchan in zona de piese auto (aici gasesti vreo 2-3 tipuri de diferite puteri )
EdyB
Puterea este in watti, tensiunea in volti, curentul in amperi...inmultesti curentul cu tensiunea si obtii puterea disipata pe o componenta sau un subcircuit.

Eu eram curios...poti folosi direct un invertor adaptat pentru intrarea de alimentare a laptopului sau trebuie sa treci si prin transformatorul acestuia? Este sigur, atat pentru masina cat si pentru laptop?

danutz_r - nu e cam mare/greu invertorul ala de 800g?
AlexC
Mersi danutz. O sa comand si eu acelasi model, daca tu n-ai avut probleme cu el n-oi avea nici eu.
danutz_r
QUOTE
danutz_r - nu e cam mare/greu invertorul ala de 800g?
de ce sa fie ??? in cari in buzunar tongue.gif
nu am avut nicio problema iar cand am fost in concediu a functionat neincetat atata timp cat a mers masina(eu alimentez de la el navigatiadin cauza ca mi-au ciordit incarcatorul auto)
laurentiu_206
Invertorul acela de 300 W nu trebuie legat cumva direct la baterie cu cabluri groase? Mie mi s-a parut destul de incomod sa tragi firele de acolo si in plus e foarte mare.
danutz_r
se alimenteaza f. bine de la bricheta.... si sta lejer sub scaunul din dreapta smile.gif
Rama2009
sunt foarte bune...eu am avut unul de 2500 W...nu mai stiu exact cat am dat pe el in jur de 4 mil...si nu aveam nici o problema cu el la masina si bagam consumatori la el aproape de 2500w (eram atent sa nu o depasesc)
romeo3108ro
QUOTE(Rama2009 @ 7 Feb 2009, 23:27)
sunt foarte bune...eu am avut unul de 2500 W...nu mai stiu exact cat am dat pe el in jur de 4 mil...si nu aveam nici o problema cu el la masina si bagam consumatori la el aproape de 2500w (eram atent sa nu o depasesc)
*


fara suparare dar ce faceai cu el? foloseai masina pe post de generator sau asveai vre u aparat de sudura care il foloseai la invertor?
radmasa.gif
bygy007
QUOTE(Rama2009 @ 7 Feb 2009, 22:27)
sunt foarte bune...eu am avut unul de 2500 W...nu mai stiu exact cat am dat pe el in jur de 4 mil...si nu aveam nici o problema cu el la masina si bagam consumatori la el aproape de 2500w (eram atent sa nu o depasesc)
*


2500W !!!!!! ??? 2500 / 12 = 208,333333A !!!! la ce l-ai legat , poate 250W asa mai merge
Giurisici Fabian
mai bygy ,tu ala documentat tot timpul!!! , iar te-am prins in offside ,omul are de 2500W , la ce il leaga treaba lui.
vezi: exista . tongue.gif
http://www.solar-depot.ro/index.php?q=produs&id=1017
bygy007
da ai freptate sint si de 3000 cred ca omu avea ceva baterii pe masina pentru cei 2500W
bogdan1978buc
2500/14.4=173 A.
Eficienta de aproape 80-90% => I=204A.
Sunt curios cat poate debita alternatorul masinii rrspective, totusi, il rog pe Romica sa ne spuna cat da ala de Clii 3 dci 65 cp si ala de Megane 1.5 80 cp.
In rest, daca vrea cineva unul de 1 kW vorbim pe privat smile.gif
bogdanbusu
QUOTE(roland @ 26 Jun 2008, 17:13)
Salut!

Daca am un laptop care are un transformator de 70W, ce invertor trebuie sa cumpar ca sa il pot incarca de la masina (sau cel putin sa mearga bagat in priza de bricheta)? Sunt diferite auto-invertere, de la 60W la 1000W dar nu cred ca reprezinta watii de la 220V. Ca nu cred ca poti sa pui sa mearga un cuptor cu microunde de 800W. Sau nu?

Multumesc.
*


Am gasit un magazin de invertoare care explica destul de concret despre invertoare. Eu unul am citit sectiunea info al acestuia dar am cumparat un invertor ieftin din alta parte. O sa atasez un link de la sectiunea info iar daca se considera reclama rog administratorul sa il stearga. http://buy-electro.ro/ro/index.php?main_pa...products_id=901
De abia astept sa mai fac rost de banuti sa imi cumpar unul profi care functioneaza perfect.
BioHazarD
Cine poate sa ma lamureasca si pe mine...
Posed un invertor modelul acesta si un laptop toshiba pe al carui incarcator scrie asa: Input: 100-240v ~ 1.3A 50-60hz, Output: 19v - 3.95A. Pot sa-l incarc la bricheta fara sa prajesc nimic? Laptopul sau sigurantele masinii?
bygy007
e chiar la limita sa nu se duca cumva invertorul
memyselfandI
salutare,
vreau sa cumpar un invertor de 800w pentru a putea folosi blitzuri de studio " pe camp" smile.gif
sunt insa oarecum nedumerit daca o sa mearga, fara a pricinui daune masinii.
masina e logan 1.6, baterie de fabrica, iar blitzurile sunt de 2x300w.

multumesc,
andrei
Marisan
A = W / V, asta inseamna 600 W / 12 V =50 A/h, asta numai in momentul in care mergi numai pe baterie, daca lasi masina pornita vei avea 600/14=42 A/h. Parere personala, bateria te duce cateva zeci de minute pt ca in timp iti scade si tensiunea si curentul, cu motorul pornit ar merge dar alternatorul este destul de solicitat la cei 42 A. Decizia iti apartine, oricum la consumul asta te legi direct pe bornele bateriei cu cabluri groase.
memyselfandI
QUOTE(Marisan @ 8 Feb 2010, 17:34)
A = W / V, asta inseamna 600 W / 12 V =50 A/h, asta numai in momentul in care mergi numai pe baterie, daca lasi masina pornita vei avea 600/14=42 A/h. Parere personala, bateria te duce cateva zeci de minute pt ca in timp iti scade si tensiunea si curentul, cu motorul pornit ar merge dar alternatorul este destul de solicitat la cei 42 A. Decizia iti apartine, oricum la consumul asta te legi direct pe bornele bateriei cu cabluri groase.
*




multam de raspuns,
din ratiuni financiare, nu prea am alta solutie.
pe de alta parte, blitzurile impreuna au 600w la o declansare (600w/s), acum ma gandesc ca la o sedinta foto, intr-o ora as da cam 50 de flash-uri, pe termen lung oare obosesc alternatorul ? tine instalatia ? samd..
ps: invertorul gasit de mine, avea cabluri groase si se monta direct pe baterie.

multam si raman dator c'o bere biggrin.gif
Marisan
smile.gif O bere virtuala. Te-ai referit la blitz iar eu m-am gandit la reflector, se mai intampla dupa o zi de munca, oricum datele problemei raman cam aceleasi. De ce nu inchiriezi un generatoar de curent pe benzina ? Odata ce pui cablurile pe bornele bateriei nu influentezi cu nimic instalatia electrica, este exact cum ai da curent pentru pornirea unei alte masini.
memyselfandI
QUOTE(Marisan @ 8 Feb 2010, 19:40)
smile.gif O bere virtuala. Te-ai referit la blitz iar eu m-am gandit la reflector, se mai intampla dupa o zi de munca, oricum datele problemei raman cam aceleasi. De ce nu inchiriezi un generatoar de curent pe benzina ? Odata ce pui cablurile pe bornele bateriei nu influentezi cu nimic instalatia electrica, este exact cum ai da curent pentru pornirea unei alte masini.
*



cheers.gif
m-am gandit la un generator, de inchiriat nu e o afacere pe termen lung.
desigur, cu un buget nu foarte mare, pot achizitiona un generator.
ma gandeam totusi, ca o scot la capat mai ieftin, deh criza.
acum ma gandesc sa-mi transform scuterul in generator
radmasa.gif

multam,
Vanzatorul de Iluzii
Daca te gandesti la flash este interesant curentul de incarcare. Cei "600W" reprezinta puterea inmagazinata in condensatori (oricum mi se pare cam mare puterea). Avand in vedere ca timpul de descarcare este de cateva zeci de milisecunde vezi sa nu fie un calcul din asta "chinezesc" cu extrapolare la secunda iar puterea reala exprimata in SI sa fie in realitate mult mai mica.
Oricum, invertorul trebuie sa iti furnizeze curentul de incarcare. De aici vezi puterea necesara a acestuia.
argon
un invertor de 800 de W cu greu tine 250, din experienta. Deci nu te lua dupa specificatiile alea.
memyselfandI
QUOTE(Vanzatorul de Iluzii @ 8 Feb 2010, 20:06)
Daca te gandesti la flash este interesant curentul de incarcare. Cei "600W" reprezinta puterea inmagazinata in condensatori (oricum mi se pare cam mare puterea). Avand in vedere ca timpul de descarcare este de cateva zeci de milisecunde vezi sa nu fie un calcul din asta "chinezesc" cu extrapolare la secunda iar puterea reala exprimata in SI sa fie in realitate mult mai mica.
Oricum, invertorul trebuie sa iti furnizeze curentul de incarcare. De aici vezi puterea necesara a acestuia.
*



multumesc,
acum m-am uitat atent la specificatii, un cap de blitz are 400w/sec.
pana la urma, cred ca merg pe varianta cu generatorul..



8 Feb 2010, 20:34:
multam argon,
fost membru
Bine a observat Vanzatorul de Iluzii, cata curentul de incarcare, ala conteaza.
In fine, poti folosi un generator, este mai elegant.
Marisan
In tinerete smile.gif am avut un invertor pentru blitz, 3 V (2 x 1,5 V) la 220 V, diferenta fata de alimentarea la reteaua de 220 V era ca asteptam ceva mai mult timp pana se incarca condensatorul din blitz, dupa aceea il puteam deconecta de la invertor acesta folosind curentul acumulat in condensator. De aceea eu cred ca invertorul chiar daca este de putere mai mica nu face altceva decat sa incarce mai greu condensatorul blitzului, neavand nicio importanta consumul tubului, asta daca blitzul colegului are acelasi principiu de functionare cu cele obisnuite. Ca o parere personala, poate gasesti la un prieten/cunostinta un invertor si vezi daca rezultatele sunt multumitoare.
bygy007
pai la banii care ii da pe invertor mai pune 200 si ia generator , oricum e mult mai fiabil

alea mai adevarate costa mai mult dar au si garantie , pocnitorile la 200 nu ,detalii
generator cred ca gasesti sub 4-500 roni
bejanmarinel
eu am cumparat un inversor de 1000W pentru o instalatie frigorifica pe un kangoo. merge de 3 ani super bine.
azaghorth
Grija mare ce alimentati prin priza de bricheta... wink.gif
Uitati-va ce siguranta e pusa (originala) , daca e de 5A (de exemplu)atunci nu depasiti 60W (5Ax12V) consumati pe acolo.
Pentru consumatori mai zdraveni e de preferat sa targi cabluri direct de la baterie,cablul sa fie suficient de gros ca sa duca curentul consumat,desigur ca se va pune o siguranta fuzibila dimensionata corespunzator.

smile.gif
teryro
Salut, nu stiu daca a mai incercat cineva, dar as vrea sa combin placutul cu placutul Adica o iesire la iarba verde si gratar, cu un LAN Party cu prietenii.

Am un Access Point si un UPS, toti avem laptop, si ma gandeam ca daca achizitionez un invertor auto as putea pune in practica o astfel de idee. Schema ar fi masina>>>invertor de la 12V la 220V>>> UPS >>> AP & 4 laptopuri.

Intrebarea este ce putere sa iau invertorul? Am vazut pe piata invertoare de 1000W sau chiar 2000W, dar nu stiu daca nu e prea mult pentru schema gandita mai sus; sau poate ca bateria mea de Solenza nu duce sa scoata 1000W.
bygy007
aduni puterea scrisa pe fiecare dispozitiv care vrei sa il alimentezi , si mai adaugi 40-50% si afli puterea invertorului

la puterea data imparti la 12-14 si mai adaugi 20-40% afli curentul absorbit de invertor de la baterie
marcelinopetre
Salut tuturor cititorilor.
Incep prin a va spune ca acest post este posibil sa fie sters pentru ca si administratorii sunt oameni si pot ceda presiunilor anumitor firme. (Ma rog sa speram ca nu se va intampla asa)
Pana acum am avut 4 invertoare diferite puteri intre 100w si 400w.
Provenienta acestora de la diversi indivizi care vand asa ceva sau de la firme care vand asa ceva. Sau mai bine sa specific ca din 4 s-au defectat toate 4 produsele si in total tot schimband la ele am ajuns la un numar de 11 invertoare.
E asta ar fi cam cea mai mica problema si anume ce mi s-a intamplat la masina este mai nasol.
De la primul am prajit xenon original de fabrica.
De la al doilea imi crestea consumul la masina si mi-a dat peste cap calculatorul masinii.
Al treilea si cel mai grav dupa parerea mea am prajit la laptop alimentatorul si mi s-a micsorat simtitor luminozitatea laptopului.
Si cum sunt roman si eu m-am gandit ca e un produs prost si trebuie sa renunt sa il mai plictisesc pe individul de la care il luasem (vanzatorul de pacaleli)
Trec direct la final adica la ultimul din seria de 11 invertoare care mi-a prajit o parte din instalatia auto.
Ca si idee dupa ce am platit reparatii la masina laptop si alte accesorii care au fost garantate ca vor merge ca uns, adica vreo 2700 euro plus minus 5% si masina stata prin divese serviceuri ca sa o repare sa o faca la fel cu tot ceea ce aveam pe ea, tot nu m-am lasat si am cumparat un al doispezecelea invertor ce e drept ca sceptic desi un pic scumput aproape de 2 ori mai scump decat celelante intr-un final asta merge fara probleme cel putin pana acum si il folosesc aproape 10 ore pe zi, zi de zi de vreo 5 luni.
Sfatul omului patit este urmatorul: faceti cate probe este nevoie pana sa cumparati o singura data, verificati daca invertorul are certificat de conformitate, eventual cumparati din magazine specializate pe lucruri de acest gen si evitati invertoarele chinezesti sau cele pe care nu scrie tara de origine.

Sau

Puteti sa faceti ce am facut si eu sa va testati puterile si norocul si poate mai vad si alti plangaciosi ca mine sau norocosi....

Mentionez ca nu fac reclama nimanui si de asemenea nu o sa dau numele firmei care mi-a furnizat invertorul de care sunt multumit si nici ale celor care mi-au tras clapa ca pana la urma au schimbat produsul de cate ori am solicitat acest lucru fara sa se gandeasca. Numele vanzatorilor nu o sa le dau nici in particular nici pe forum pentru a evita orice fel de neintelegeri cu administratorii forumurilui.

Una peste alta adunate adica cele 4 invertoare cumparate au insumat in total 364 lei fara a mai pune motorina consumata pe drumuri si timpul pierdut iar cel care functioneaza 170 lei
Concluzia mea este ca suntem ca saraci ca sa cumparam ceva ieftin.
Ciorapel
Haideți să vă dau un exemplu despre puterea reală a acestor invertoare.

Noi în gașca noastră, suntem mai nebuni puțin; așa că am luat un invertor (2000w scrie pe el), să punem un proiector + un laptop la o mașină, să dăm niște filme în aer liber.

Am luat invertorul, am fugit la ”cinema”, am cuplat la el proiectorul (scria clar pe proiector consumul - 200w), și când să conectăm și laptopul, invertorul intra în protecție. Concluzia e clară, avea putere reală pe undeva pe la 200w și puțin.

A mers așa două veri (pe post de cinema), iar a treia vară și-a dat duhul (probabil că mergea tot timpul la capacitate maximă).

Am dat atunci pe el în jur de 300 ron (ceea ce era destul de mult ptr. un invertor acum 3 ani). Pe el scria 2000w, el avea 200w ...
costin_bad
Daca era chinezesc, or fi fost 2000W PMPO, ca la sculele lor audio... 052.gif
brigada_diverse
vin si eu cu o mica intrebare
poate a incercat cineva sa puna un UPS cu baterie defecta pe post de invertor. merita facut asa ceva?
am observat asa la UPS: doar monitor LCD -> tine peste 35 minute...
cu unitate cu tot -> cam 5 minute
deci asta nu consuma din baterie in gol o putere prea mare..ci proportional cu sarcina


intrebarile:
1. este adevarata presupunerea legata de consum?
2. semnalul dat de alternator la incarcare(alternatorul totusi este un generator trifazat+ diode, nestabilizat) incurca placa UPS-ului si sa ii provoace oprirea?
3. merita?(am 2 UPS-uri cu baterii moarte)
4. pentru un laptop cu alimentator de 90W, un UPS de 400W e de ajuns, n'est pas?
5. a incercat cineva?
DragosP
1. da
2. nu câtă vreme ai ca tampon acumulatorul mașinii.
3. dacă ții neapărat, da.
4. oui.
5. habar n-am, da' teoretic n-are de ce nu merge
marksman
QUOTE(brigada_diverse @ 30 Jun 2010, 13:03)
[...]
1. este adevarata presupunerea legata de consum?
da
2. semnalul dat de alternator la incarcare(alternatorul totusi este un generator trifazat+ diode, nestabilizat) incurca placa UPS-ului si sa ii provoace oprirea?
n-am incercat, am experimentat cu motorul oprit.
3. merita?(am 2 UPS-uri cu baterii moarte)
daca ai neaparata nevoie, da
4. pentru un laptop cu alimentator de 90W, un UPS de 400W e de ajuns, n'est pas?
da
5. a incercat cineva?
da, pentru ca nu aveam nici 220V la cabana, nici alimentator la 12V pentru laptop.

brigada_diverse
si te-a tinut bateria?
C a t a l i n
N-ai facut fizica la scoala? E foarte usor de calculat...
brigada_diverse
am facut treaba cu UPS-ul
totusi se intampla cam asa
daca il pornesc sau daca il conectez la 12V cand e bagat un consumator piuie si comuta 0-220-0-220..deci nu baga continuu

daca il pornesc la 12 v, il las sa piuie 1 data si bag consumatorul merge bine

daca am reusit sa il pornesc in 6 minute se opreste...am facut cam 8 teste....motoru mergand la 3000 de ture...si altenatorul baga suficient....

care e mareata idee(a se intelege problema) de face asa ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.