gogu12002
20 Jun 2008, 22:49
Pentru inlocuirea "bujiilor de preincalzire" de la motoarele pe motorina cDI se fac urmatoarele operatii:
-se alege o cheie tubulara combinata 10-12 (sau se cumpara;se gasesc la bucata ,nu prea scumpe si deci nu din crom-vanadiu ,pentru ca aceasta inlocuire nu o faceti zilnic) , aceasta trebuie sa aiba o adancime da aprox.3cm,in interiorul cheii de 10 (pentru capatul bujiei).
-se taie capatul de 12 lasind tija cheii cat mai lunga
-se procura un surub M12 lung de aprox.15 cm care se va suda de tija cheii , in final rezultand o scula ca in imagine ,lungime aprox.28-30 cm[attachmentid=1627456419]
-se procura 4 buc. bujii de preincalzire conform specificatii din cartea masinii [attachmentid=1627456420]
-se inlatura conectorul ce alimenteaza bujia ,cel incerciut cu albastru este deja scos[attachmentid=1627456421]
-cu cheia confectionata se desurubeaza capatul hexagonal al bujiei
[attachmentid=1627456422]
-se infileteaza alta bujie ,ATENTIE LA STRANGERE SA NU EXAGEREATI.
-se remonteza fisa de alimentare si se repeta operatiile de inca 3X.
gruita2005
13 Aug 2008, 12:22
Ai uitat sa precizezi ca operatia se face cu motorul rece. Daca e cald motorul si chiulasa se poate distruge filetul de la bujie.
renault_estate
19 Oct 2010, 20:20
Bujiile incandescente de megane 1 se poptrivesc la megane 2.1?
are cineva sa-mi imprumute si mie o cheie din asta de desfacut bujii?
srevni
21 Oct 2010, 20:54
Se gasesc in magazine chei tubulare din tabla. Ceva ca si in poza.
10-le intra pe bujie, iar pe celalalt capat, in functie de dimensiune, se potriveste 15 sau 17 pe hexagonul exterior. Cu capul de tubulara si un prelungitor, ajungi la bujie fara nici o problema. La strins, folositi o cheie dinamometrica. Am vazut la bujii incandescente rupte in chiulase de mi-a ajuns viata asta. Cu proxima ocazie, fac un tutorial: "cum se scoate bujia rupta din chiulasa".
SorinCT
21 Oct 2010, 21:06
Eu am vazut la Selgros setul de chei respectiv la un pret mic. Decat sa te apuci sa sudezi tubulare mai bine iei un set ca mai sus.
srevni
21 Oct 2010, 21:13
Eu am luat dintr-un magazin low budget la bucata. A fost vreo tri lei. Nu sunt campioane la capitolul rezistenta, dar pt. bujii unde norma de stringere nu trece de 30Nm nici nu-ti trebuie altceva.
stie cineva, pe test clip iese vreo eroare daca e defect releul bujiilor incadescente?
big_brother_ro
15 Nov 2010, 18:53
srevni!!!!
cum zici ca se scoate o bujie incandescenta rupta-n chiuloasa???? am o bujie rupta si din alealalte trei am reusit sa scot doar una, doua se misca tare greu, o sa mai incerc maine, sper sa le scot p-alea care se misca f.f.f. greu!!! dar ce-i fac lu' aia rupta? o sa caut un extractor!tre'sa fie o solutie, ca doar nu o sa demontez chiuloasa ptr. asta!!!!
big_brother_ro
17 Nov 2010, 00:37
si vreau sa spun ca dobitocul ala care a schimbat bujiile cu incandescenta la motorul meu(draku'stie cand) a folosit o solutie de lipit sau cine stie ce: cert este ca am "tras" trei zile de trei bujii(ca una a rupt-o un "destept" inaintea mea. ce vreau sa subliniez( ca spune cineva mai sus) bujiile nu le-am scos decat dupa ce am incalzit motorul- cred ca la rece riscam sa mai rup vreo una. am vorbit cu un prieten de extractoare si cred ca in doua-trei zile o rezolv si p-aia rupta!!! o sa fac(k) update cand o rezolv!!!!
Am masurat cu volmetru bujiile si 3 imi indica 12v, la una 9v.
Este arsa sau doar nu functioneaza in parametrii???? Trebuie s-o schimb neparat sau poate sa mai astepte???
Multumesc.
pana nu vine frigul nu are rost sa le schimbi
daca o sa fie nevoie sa le schimbi o sa-ti dai seama la pornire pe racoare, cand s-ar putea sa invarta mai mult pana sa plece
mai bine astepti frigul, si vezi atunci, daca nu se intampla nimic anormal la pornire eu zic ca nu are rost sa schimbi ceva, nu afecteaza nimic, doar pornirea o sa fie mai grea
CRY 79
25 Aug 2011, 16:34
Pai le puteti si verifica inainte sa le schimbati cu un bec de 12v si un fir. Un capat pe plusul bateriei si celalalt pe capul bujiei. Daca becul se aprinde este buna bujia.
Becul de 12 V se aprinde si la voltaj mai mic. Nu e concludent.
Trebuie masurate cu un voltmetru.
Numai bine!
mihai_farcas
14 Dec 2012, 22:39
QUOTE(big_brother_ro @ 17 Nov 2010, 00:37)
si vreau sa spun ca dobitocul ala care a schimbat bujiile cu incandescenta la motorul meu(draku'stie cand) a folosit o solutie de lipit sau cine stie ce: cert este ca am "tras" trei zile de trei bujii(ca una a rupt-o un "destept" inaintea mea. ce vreau sa subliniez( ca spune cineva mai sus) bujiile nu le-am scos decat dupa ce am incalzit motorul- cred ca la rece riscam sa mai rup vreo una. am vorbit cu un prieten de extractoare si cred ca in doua-trei zile o rezolv si p-aia rupta!!! o sa fac(k) update cand o rezolv!!!!
salut, cum ai rezolvat cu bujia rupta? am achizitionat si eu un clio 1.5 dci si am constatat azi ca una dintre bujii e rupta.
SanKraN
15 Apr 2015, 15:45
Am dat si eu de problema cu bujia incandescenta blocata/rupta, stiti vre-un atelier sau mester priceput care le scoate cu usurinta ? Multumesc frumos!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.